[ Opinion ]
စသုံးလုံးႏွင့္လုပ္
ကြၽန္ေတာ့္မိခင္ႏွင့္ ဖခင္တို႔သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလာက္သာ ေနဖူးၿပီး စာတတ္သည္ ဆို႐ုံေလာက္ အေနအထားတြင္သာ ရွိသည္။ ဆင္းရဲသည့္ဘဝမွ ကြၽန္ေတာ့္ကို တကၠသိုလ္ ေရာက္ေအာင္ထားၿပီး ပညာတတ္တစ္ဦး ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေမ အၿမဲေျပာေလ့ရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္းမွာ “ဘာလုပ္လုပ္ စသုံးလုံးနဲ႔လုပ္” ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။
အေမေျပာသည့္ ‘စ’ သုံးလုံး ဆိုသည္မွာ “စူးစူးစိုက္စိုက္လုပ္၊ စြဲစြဲၿမဲၿမဲလုပ္၊ ေစတနာနဲ႔လုပ္” ကိုရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ႐ိုးမေတာင္ေျခ ႐ြာေလးတစ္႐ြာတြင္ ေက်ာင္းဆရာ သြားလုပ္ေတာ့မည္ ဆိုသည့္အခါ အေမ့ကို ကန္ေတာ့စဥ္ အေမက “စသုံးလုံးနဲ႔လုပ္ေနာ္”
ဟု ေျပာသည္။ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္မွ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ရန္ကုန္ သြားေတာ့မည္၊ စာေရး စားေတာ့မည္ဟုေျပာကာ ကန္ေတာ့စဥ္ကလည္း “စသုံးလုံးနဲ႔ လုပ္ေနာ္” သတိေပးသည္။
ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္စဥ္က အေမမွာသည့္ အတိုင္း စသုံးလုံးႏွင့္ လုပ္ခဲ့သျဖင့္ လုပ္ခဲ့သည့္ ေဒသတိုင္း၊ ေနရာတိုင္းတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ လုပ္ၿပီးသည့္အခါ “စြဲစြဲၿမဲၿမဲလုပ္” ဆိုသည့္ တာက်ိဳး ေပါက္ရေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ရန္ကုန္ ေရာက္ခဲ့သည္။ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ဒုတိယ ဘဝတစ္ခုကို အေမ့စကားအတိုင္း “စသုံးလုံး” ႏွင့္ပင္ ထပ္မံရင္ဆိုင္ခဲ့သည္။
စာေရးသည့္ အလုပ္ျဖင့္ ရပ္တည္ ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ကူးမယဥ္ဝံ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္တြင္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ အျခားမရွိ။ စာမေရးလွ်င္ မရပ္တည္ႏိုင္ဟုသာ ခံယူၿပီး ေန႔တိုင္း စာမေရးသည့္ေန႔ မရွိသေလာက္ စာေရးသည္။ ေန႔တိုင္း စာမဖတ္သည့္ေန႔ မရွိသေလာက္ ဖတ္ရသည္။ စာေရးမည့္သူ တစ္ဦးအတြက္ စာေရးႏိုင္ရန္ စာဖတ္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာမွာ ကဲ့သို႔ input ရွိမွ output ရွိမည္။ Input ေကာင္းမွ Output ေကာင္းမည္ဟု ခံယူကာ ေန႔စဥ္ဖတ္ရ၊ မွတ္ရ၊ ေရးရ၊ ေတြးရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္တြင္ ထိုကိစၥ ေလးခုမွအပ အျခားေသာ ဝိစိကိစာၦမ်ား မျဖစ္ေစရန္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ထိန္းသိမ္း ေနထိုင္ရသည္။ အေနၾကာလာ၍လားမသိ ထိုဘဝထဲတြင္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္သူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ ယေန႔လူငယ္ မ်ားကိုလည္း ကြၽန္ေတာ့္မိခင္ ဆုံးမခဲ့သည့္အတိုင္း “စသုံးလုံး” ကို စြဲၿမဲစြာ လက္ကိုင္ထားၿပီး လုပ္ေစခ်င္သည္။ အလုပ္တစ္ခုအေပၚ စူးစိုက္ျခင္း၊ အာ႐ုံထားျခင္း မရွိဘဲႏွင့္ ထိုအလုပ္အေၾကာင္း ေကာင္းစြာ နားလည္ႏိုင္မည္ မထင္ေပ။ ကိုယ္လုပ္ရမည့္ ကိုယ့္အလုပ္ အေၾကာင္းကို နားမလည္ဘဲႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေစရန္ အကြက္ခ် စီစဥ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္။ စာေရးခ်င္လွ်င္ စာေရးရမည့္ အလုပ္ကိုသာ စူးစိုက္ႏိုင္ေစရန္ ႀကဳိးစားရေတာ့မည္။
စာေရးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္နာရမည္။ စာနာနာ ဖတ္ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္လည္း “စု၊ တု၊ ျပဳ” ၾကည့္ႏိုင္ရမည္။ စုဆို သည္မွာ စာအုပ္၊ စာေပ၊ စာတန္းမ်ား စုေဆာင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္မေ႐ြး သိခ်င္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သိႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ လက္တစ္ကမ္းတြင္ ရွိေနျခင္းက စိတ္ဓာတ္ကို လုံၿခံဳေစသည္။ စုဆိုသည့္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ ဦးေႏွာက္အတြင္း သိသင့္သိထိုက္သည့္ ဗဟုသုတမ်ား စုေဆာင္းျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
စုၿပီးလွ်င္ တုၾကည့္ရမည္။ ကိုယ္ဖတ္ေနသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ ေရးဟန္စတိုင္အတိုင္း တုပၿပီး လိုက္ေရးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စာစဖတ္စဥ္က သိပၸံေမာင္ဝ၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔၏ စာေရးဟန္မ်ားကို လြန္စြာ ႏွစ္သက္ စြဲလမ္းခဲ့သည္။ သိပၸံေမာင္ဝက စာကို တိုတိုျပတ္ျပတ္ ေခတ္ဆန္းေရးဟန္အတိုင္း ေရးတတ္သည္။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းက ဝါက် ရွည္ရွည္ႏွင့္ စာကို ခန္႔ေအာင္ ေရးတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ထိုဆရာႀကီး ႏွစ္ဦး၏ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ၿပီး စာေရးလွ်င္ မတိုလြန္း၊ မရွည္လြန္းေစရန္ အားထုတ္ရသည္။
ကြၽန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာကို ဝါသနာ ပါလာျပန္ေတာ့လည္း ဆရာႀကီးေတြ ဘာသာျပန္ထားသည့္ မူရင္း အဂၤလိပ္ စာအုပ္ေတြကို လိုက္ရွာကာ ဘာသာျပန္ထားသည့္ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ တိုက္ဖတ္ၾကည့္သည္။ သူတို႔မည္သို႔ ဘာသာျပန္ ထားသည္ကို လိုက္ၿပီး တုပၾကည့္ရသည္။
ေနာက္ဆုံးအဆင့္ အေနႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ျပဳစုရေသာ အခ်ိန္ေရာက္လာသည္။ စာေရးလိုသူမ်ားကို အႀကံျပဳ လိုသည္မွာ ျပဳခ်ိန္သည္ အေရးအႀကီးဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ စုခ်ိန္၊ တုခ်ိန္ ေလာက္တြင္သာ ထစ္ၿပီး က်န္ခဲ့သူ မ်ားစြာရွိသည္။ သူတို႔တြင္ ျပဳခ်ိန္ မေပးႏိုင္သျဖင့္၊ ျပဳရမည္ကို မရဲဝံ့သျဖင့္ ယေန႔တိုင္စု၊ တုဘဝမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ သြားရသည္။ သူတို႔ကို ဘာေၾကာင့္ မျပဳသနည္းဟု ေမးလွ်င္ အေျဖတစ္ခုသာ ထြက္လာသည္။ ယင္းမွာ “စာေရးရမွာ ပ်င္းလို႔” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ျပဳခ်ိန္တြင္ မပ်င္းရန္ လိုသည္။ ထိုင္ႏိုင္ရမည္။ စာေရးမည္ဟု ဆုံးျဖတ္ၿပီးလွ်င္ တစ္ခုခုေရး၍ မၿပီးသမွ် မထဟုစိတ္ကို ခိုင္မာစြာ ဆုံးမႏိုင္ရမည္။ တစ္ေၾကာင္းေရးေရး၊ တစ္ပိုဒ္ေရးေရး၊ တစ္မ်က္ႏွာေရးေရး ၿပီးေအာင္ေရး ႏိုင္ရမည္။
ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြက ကံေကာင္းၾကသည္။ မိမိတို႔ေရးေသာ စာမ်ားကို ပုံႏွိပ္စာလုံးအျဖစ္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတိုက္ေတြက လက္မခံလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္။ မိမိတို႔ စိတ္တြင္း ခံစားခ်က္မ်ားကို Facebook ေပၚတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားၿပီး ေဖာ္ျပႏိုင္ၾကသည္။ Facebook သို႔မဟုတ္ Blog မ်ား တြင္ ဝင္ေရးၿပီး စာေရးဆရာ ျဖစ္လာသူေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚထြက္လာသည္မွာ ေခတ္၏ တိုးတက္မႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဝမ္းသာစရာပင္။
လူငယ္မ်ား စာေရးၾကေစခ်င္သည္။ အေရးေကာင္းရန္အတြက္ အေတြးေကာင္းဖို႔ လို႔သည္။ အေတြးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္အား ေကာင္းရမည္။ စာနာနာဖတ္ေလ၊ အေတြးေကာင္းေလ၊ လက္သြက္ေလ ျဖစ္သည္။ မိမိ စိတ္ထဲရွိသမွ် သိမ္းမထားပါႏွင့္။ အနည္းဆုံး ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ ျဖစ္သည့္ Facebook ေပၚတြင္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကိုယ့္ကိုအမ်ားက ဝိုင္းဝန္းဆုံးျဖတ္ ေပးသြားပါလိမ့္မည္။
ဖတ္ပါ၊ မွတ္ပါ၊ ေတြးပါ၊ ေရးပါ။ ဘာလုပ္လုပ္ စသုံးလုံးႏွင့္ လုပ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အေတြးတစ္ခ်က္မွား၊ အေရးတစ္ခ်က္ မွားသြားသျဖင့္ Facebook ေပၚကတစ္ဆင့္ က်ဆုံးသြားသည့္ သင္ခန္းစာ မ်ားကိုလည္း ရယူပါ။ မည္သို႔ဆိုေစ အေတြးေကာင္း၊ အေရးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္နာဖို႔ အဓိက ဆိုသည္ကို ေမ့မထားသင့္ပါ။ Input ေကာင္းမွ Output ေကာင္းပါလိမ့္မည္။
(တင္ညြန္႔)
-----------------------------
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤက႑ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ အာေဘာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ပါ။
Credit - The Voice Weekly
စသုံးလုံးႏွင့္လုပ္
ကြၽန္ေတာ့္မိခင္ႏွင့္ ဖခင္တို႔သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလာက္သာ ေနဖူးၿပီး စာတတ္သည္ ဆို႐ုံေလာက္ အေနအထားတြင္သာ ရွိသည္။ ဆင္းရဲသည့္ဘဝမွ ကြၽန္ေတာ့္ကို တကၠသိုလ္ ေရာက္ေအာင္ထားၿပီး ပညာတတ္တစ္ဦး ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေမ အၿမဲေျပာေလ့ရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္းမွာ “ဘာလုပ္လုပ္ စသုံးလုံးနဲ႔လုပ္” ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။
အေမေျပာသည့္ ‘စ’ သုံးလုံး ဆိုသည္မွာ “စူးစူးစိုက္စိုက္လုပ္၊ စြဲစြဲၿမဲၿမဲလုပ္၊ ေစတနာနဲ႔လုပ္” ကိုရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ႐ိုးမေတာင္ေျခ ႐ြာေလးတစ္႐ြာတြင္ ေက်ာင္းဆရာ သြားလုပ္ေတာ့မည္ ဆိုသည့္အခါ အေမ့ကို ကန္ေတာ့စဥ္ အေမက “စသုံးလုံးနဲ႔လုပ္ေနာ္”
ဟု ေျပာသည္။ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္မွ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ရန္ကုန္ သြားေတာ့မည္၊ စာေရး စားေတာ့မည္ဟုေျပာကာ ကန္ေတာ့စဥ္ကလည္း “စသုံးလုံးနဲ႔ လုပ္ေနာ္” သတိေပးသည္။
ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္စဥ္က အေမမွာသည့္ အတိုင္း စသုံးလုံးႏွင့္ လုပ္ခဲ့သျဖင့္ လုပ္ခဲ့သည့္ ေဒသတိုင္း၊ ေနရာတိုင္းတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ လုပ္ၿပီးသည့္အခါ “စြဲစြဲၿမဲၿမဲလုပ္” ဆိုသည့္ တာက်ိဳး ေပါက္ရေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ရန္ကုန္ ေရာက္ခဲ့သည္။ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ဒုတိယ ဘဝတစ္ခုကို အေမ့စကားအတိုင္း “စသုံးလုံး” ႏွင့္ပင္ ထပ္မံရင္ဆိုင္ခဲ့သည္။
စာေရးသည့္ အလုပ္ျဖင့္ ရပ္တည္ ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ကူးမယဥ္ဝံ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္တြင္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ အျခားမရွိ။ စာမေရးလွ်င္ မရပ္တည္ႏိုင္ဟုသာ ခံယူၿပီး ေန႔တိုင္း စာမေရးသည့္ေန႔ မရွိသေလာက္ စာေရးသည္။ ေန႔တိုင္း စာမဖတ္သည့္ေန႔ မရွိသေလာက္ ဖတ္ရသည္။ စာေရးမည့္သူ တစ္ဦးအတြက္ စာေရးႏိုင္ရန္ စာဖတ္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာမွာ ကဲ့သို႔ input ရွိမွ output ရွိမည္။ Input ေကာင္းမွ Output ေကာင္းမည္ဟု ခံယူကာ ေန႔စဥ္ဖတ္ရ၊ မွတ္ရ၊ ေရးရ၊ ေတြးရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္တြင္ ထိုကိစၥ ေလးခုမွအပ အျခားေသာ ဝိစိကိစာၦမ်ား မျဖစ္ေစရန္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ထိန္းသိမ္း ေနထိုင္ရသည္။ အေနၾကာလာ၍လားမသိ ထိုဘဝထဲတြင္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္သူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ ယေန႔လူငယ္ မ်ားကိုလည္း ကြၽန္ေတာ့္မိခင္ ဆုံးမခဲ့သည့္အတိုင္း “စသုံးလုံး” ကို စြဲၿမဲစြာ လက္ကိုင္ထားၿပီး လုပ္ေစခ်င္သည္။ အလုပ္တစ္ခုအေပၚ စူးစိုက္ျခင္း၊ အာ႐ုံထားျခင္း မရွိဘဲႏွင့္ ထိုအလုပ္အေၾကာင္း ေကာင္းစြာ နားလည္ႏိုင္မည္ မထင္ေပ။ ကိုယ္လုပ္ရမည့္ ကိုယ့္အလုပ္ အေၾကာင္းကို နားမလည္ဘဲႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေစရန္ အကြက္ခ် စီစဥ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္။ စာေရးခ်င္လွ်င္ စာေရးရမည့္ အလုပ္ကိုသာ စူးစိုက္ႏိုင္ေစရန္ ႀကဳိးစားရေတာ့မည္။
စာေရးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္နာရမည္။ စာနာနာ ဖတ္ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္လည္း “စု၊ တု၊ ျပဳ” ၾကည့္ႏိုင္ရမည္။ စုဆို သည္မွာ စာအုပ္၊ စာေပ၊ စာတန္းမ်ား စုေဆာင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္မေ႐ြး သိခ်င္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သိႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ လက္တစ္ကမ္းတြင္ ရွိေနျခင္းက စိတ္ဓာတ္ကို လုံၿခံဳေစသည္။ စုဆိုသည့္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ ဦးေႏွာက္အတြင္း သိသင့္သိထိုက္သည့္ ဗဟုသုတမ်ား စုေဆာင္းျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
စုၿပီးလွ်င္ တုၾကည့္ရမည္။ ကိုယ္ဖတ္ေနသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ ေရးဟန္စတိုင္အတိုင္း တုပၿပီး လိုက္ေရးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စာစဖတ္စဥ္က သိပၸံေမာင္ဝ၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔၏ စာေရးဟန္မ်ားကို လြန္စြာ ႏွစ္သက္ စြဲလမ္းခဲ့သည္။ သိပၸံေမာင္ဝက စာကို တိုတိုျပတ္ျပတ္ ေခတ္ဆန္းေရးဟန္အတိုင္း ေရးတတ္သည္။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းက ဝါက် ရွည္ရွည္ႏွင့္ စာကို ခန္႔ေအာင္ ေရးတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ထိုဆရာႀကီး ႏွစ္ဦး၏ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ၿပီး စာေရးလွ်င္ မတိုလြန္း၊ မရွည္လြန္းေစရန္ အားထုတ္ရသည္။
ကြၽန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာကို ဝါသနာ ပါလာျပန္ေတာ့လည္း ဆရာႀကီးေတြ ဘာသာျပန္ထားသည့္ မူရင္း အဂၤလိပ္ စာအုပ္ေတြကို လိုက္ရွာကာ ဘာသာျပန္ထားသည့္ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ တိုက္ဖတ္ၾကည့္သည္။ သူတို႔မည္သို႔ ဘာသာျပန္ ထားသည္ကို လိုက္ၿပီး တုပၾကည့္ရသည္။
ေနာက္ဆုံးအဆင့္ အေနႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ျပဳစုရေသာ အခ်ိန္ေရာက္လာသည္။ စာေရးလိုသူမ်ားကို အႀကံျပဳ လိုသည္မွာ ျပဳခ်ိန္သည္ အေရးအႀကီးဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ စုခ်ိန္၊ တုခ်ိန္ ေလာက္တြင္သာ ထစ္ၿပီး က်န္ခဲ့သူ မ်ားစြာရွိသည္။ သူတို႔တြင္ ျပဳခ်ိန္ မေပးႏိုင္သျဖင့္၊ ျပဳရမည္ကို မရဲဝံ့သျဖင့္ ယေန႔တိုင္စု၊ တုဘဝမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ သြားရသည္။ သူတို႔ကို ဘာေၾကာင့္ မျပဳသနည္းဟု ေမးလွ်င္ အေျဖတစ္ခုသာ ထြက္လာသည္။ ယင္းမွာ “စာေရးရမွာ ပ်င္းလို႔” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ျပဳခ်ိန္တြင္ မပ်င္းရန္ လိုသည္။ ထိုင္ႏိုင္ရမည္။ စာေရးမည္ဟု ဆုံးျဖတ္ၿပီးလွ်င္ တစ္ခုခုေရး၍ မၿပီးသမွ် မထဟုစိတ္ကို ခိုင္မာစြာ ဆုံးမႏိုင္ရမည္။ တစ္ေၾကာင္းေရးေရး၊ တစ္ပိုဒ္ေရးေရး၊ တစ္မ်က္ႏွာေရးေရး ၿပီးေအာင္ေရး ႏိုင္ရမည္။
ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြက ကံေကာင္းၾကသည္။ မိမိတို႔ေရးေသာ စာမ်ားကို ပုံႏွိပ္စာလုံးအျဖစ္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတိုက္ေတြက လက္မခံလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္။ မိမိတို႔ စိတ္တြင္း ခံစားခ်က္မ်ားကို Facebook ေပၚတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားၿပီး ေဖာ္ျပႏိုင္ၾကသည္။ Facebook သို႔မဟုတ္ Blog မ်ား တြင္ ဝင္ေရးၿပီး စာေရးဆရာ ျဖစ္လာသူေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚထြက္လာသည္မွာ ေခတ္၏ တိုးတက္မႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဝမ္းသာစရာပင္။
လူငယ္မ်ား စာေရးၾကေစခ်င္သည္။ အေရးေကာင္းရန္အတြက္ အေတြးေကာင္းဖို႔ လို႔သည္။ အေတြးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္အား ေကာင္းရမည္။ စာနာနာဖတ္ေလ၊ အေတြးေကာင္းေလ၊ လက္သြက္ေလ ျဖစ္သည္။ မိမိ စိတ္ထဲရွိသမွ် သိမ္းမထားပါႏွင့္။ အနည္းဆုံး ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ ျဖစ္သည့္ Facebook ေပၚတြင္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကိုယ့္ကိုအမ်ားက ဝိုင္းဝန္းဆုံးျဖတ္ ေပးသြားပါလိမ့္မည္။
ဖတ္ပါ၊ မွတ္ပါ၊ ေတြးပါ၊ ေရးပါ။ ဘာလုပ္လုပ္ စသုံးလုံးႏွင့္ လုပ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အေတြးတစ္ခ်က္မွား၊ အေရးတစ္ခ်က္ မွားသြားသျဖင့္ Facebook ေပၚကတစ္ဆင့္ က်ဆုံးသြားသည့္ သင္ခန္းစာ မ်ားကိုလည္း ရယူပါ။ မည္သို႔ဆိုေစ အေတြးေကာင္း၊ အေရးေကာင္းေစရန္ စာဖတ္နာဖို႔ အဓိက ဆိုသည္ကို ေမ့မထားသင့္ပါ။ Input ေကာင္းမွ Output ေကာင္းပါလိမ့္မည္။
(တင္ညြန္႔)
-----------------------------
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤက႑ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ အာေဘာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ပါ။
Credit - The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment