(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း)
တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ဓားတန္းလန္းႏွင့္ ျဖစ္ေနဆဲဟု
သံုးသပ္ၾကသည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏြံထဲ နစ္ျမဳပ္ဆဲ၊ ဒုကၡသုကၡ အဖံုဖံုၾကား
က်င္လည္ဆဲ၊ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ထိုးစိုက္၀င္ေနဆဲဓားကို
ဆြဲႏုတ္၊ ေဆး၀ါးကုသႏိုင္မွသာ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲသည္ နာလန္ထူမည္ျဖစ္သည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ေနာက္ေက်ာတြင္ ဓားတန္းလန္းႏွင့္ သန္း ၅၀ ေက်ာ္၏ ကံၾကမၼာသည္
အဆိုးသံသရာထဲ တ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
သန္း ၅၀ ေက်ာ္၏
ေနာက္ေက်ာသို႔ ဓားျဖင့္ထိုးသူမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းကို ျပန္ေျပာင္းဆန္းစစ္မည္ဆိုလွ်င္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္
ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲသည္ သန္း ၅၀ ေက်ာ္၏ ေနာက္ေက်ာသို႔
ထိုးစိုက္၀င္ေနေသာဓားႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ပတ္သက္ေနသည္။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္၏
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမ ၂၆ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ ၁၂/၂၀၀၈ အရ
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တစ္၀န္းလံုး၌ က်င္းပခဲ့ေသာ ျပည္လံုးကြၽတ္
ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူဦးေရ ၂၇၂၈၈၈၂၇ ဦးအနက္ ၂၆၇၇၆၆၇၅
ဦးက လာေရာက္ဆႏၵမဲေပးခဲ့ၾကၿပီး၊ ၂၄၇၆၄၁၂၄ ဦးက ေထာက္ခံဆႏၵမဲ
ေပးခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ စုစုေပါင္း၏ ၉၂ ဒသမ
၄၈ ရာခိုင္ႏႈန္းက အတည္ျပဳေပးရန္ ေထာက္ခံခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမ ၂၉ ရက္တြင္
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီသည္ ေၾကညာခ်က္အမွတ္
၇/၂၀၀၈ ကို ထုတ္ျပန္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲႀကီးက အတည္ျပဳျပ႒ာန္းလိုက္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကည့္လွ်င္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
မူၾကမ္းစာအုပ္ကို စတင္ျဖန္႔ခ်ိေသာကာလႏွင့္ ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ
က်င္းပသည့္ကာလအၾကား အခ်ိန္ကာလသည္ တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္သာရွိၿပီး အေျခခံဥပေဒ
မူၾကမ္းစာအုပ္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈသည္လည္း အားနည္းလြန္းခဲ့သည္။ အေျခခံဥပေဒ
မူၾကမ္းစာအုပ္မ်ားကို ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အပါအ၀င္
ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ဳိ႕တြင္ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အျခားၿမိဳ႕မ်ား၊
ေက်းရြာမ်ားအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိမႈ မရွိခဲ့သည္မွာ သိသာျမင္သာသည္။
ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ မက်င္းပမီကတည္းကပင္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု
အမ်ားစုသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို
သိျမင္နားလည္ခြင့္ မရရွိခဲ့သည့္မွာ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို
ထင္ရွားၿပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္နံတစ္လ်ားတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းစာအုပ္ကို မျမင္မေတြ႔ဖူးသူဦးေရမွာ
သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု အမ်ားစုသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
သိရွိနားလည္ျခင္းမရွိ၊ ေထာက္ခံခဲ့ၾကရသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ခဲ့သည့္အေလ်ာက္၊ သန္း
၅၀ ေက်ာ္၏ ေနာက္ေက်ာကို ဓားျဖင့္ထိုးျခင္းဟု မွတ္ခ်က္ျပဳမည္ဆိုလွ်င္
လြန္လြန္ကဲကဲျဖစ္မည္ မထင္မိပါ။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔၌
အမ်ဳိးသားညီလာခံကို အၿပီးသတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲရာတြင္ အေျခခံရန္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ စံုညီအစည္းအေ၀းမ်ားက
ခ်မွတ္သည့္ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္အေျခခံရမည့္ မူမ်ားစာအုပ္ကို
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းက
ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္းအုပ္ေရ ၅၀၀၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာျဖင့္
ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္အေျခခံရမည့္
မူမ်ားစာအုပ္၊ အုပ္ေရ ၅၀၀ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ သန္းငါးဆယ္ေက်ာ္ႏွင့္
ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္၊ မည္၍မည္မွ် အခ်ဳိးအစားကိုက္ေၾကာင္း မတြက္ခ်က္ရဲေအာင္
ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အဆိုပါျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္လည္း တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု
သန္း ၅၀ ေက်ာ္၏ ေနာက္ေက်ာကို ဓားျဖင့္ထိုးျခင္းဟုပင္ ႐ုိး႐ုိးသားသား
သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္တြင္
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး
ဒီဇင္ဘာလတြင္ ပထမဆံုးအစည္းအေ၀းကို က်င္းပခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပမည္ဟု
ေၾကညာခဲ့ေသာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၉ ရက္တြင္ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို လက္စသတ္ႏိုင္ျခင္း
မရွိေသးေပ။ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၉ ရက္တြင္ အေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရး
ေကာ္မရွင္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္ကို
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၆ ရက္တြင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆြဲရာ၌ ျပည္သူလူထုကို
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ ပါ၀င္ခြင့္မျပဳခဲ့သည့္အျပင္ အေျခခံမူမ်ား၊
အေသးစိတ္အေျခခံရမည့္မူမ်ားႏွင့္ အေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းအေပၚ
ေ၀ဖန္သံုးသပ္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ႏိုင္သည့္
ႏိုင္ငံေတာ္တာ၀န္ကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ စနစ္တက် လႊဲေျပာင္းေပးေရးႏွင့္
အမ်ဳိးသားညီလာခံလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ေရးတို႔ကို
ေႏွာင့္ယွက္ဆန္႔က်င္ျခင္းမွ ကာကြယ္သည့္ဥပေဒ (ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ
တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕၊ ဥပေဒအမွတ္ ၅/၉၆)ကို ႐ုပ္သိမ္းခဲ့ျခင္း မရွိသည္မွာလည္း
အထင္အရွားျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လကုန္ပိုင္းတြင္ အေျခခံဥပေဒ
မူၾကမ္းစာအုပ္မ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တို႔တြင္
စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ၿမိဳ႕မ်ား၊ နယ္မ်ား၊
ေက်းလက္မ်ားအထိ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ မေရာက္ရွိခဲ့သည္မွာ သိသာျမင္သာသည္။
ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲကို ေမ ၁၀ ရက္တြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဧၿပီ ၉
ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းစာအုပ္သည္
ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲမတိုင္မီ တစ္လစြန္းစြန္းအလိုမွသာ
ေစ်းကြက္ထဲေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ဖတ္႐ႈေလ့လာခြင့္ကို
အနိမ့္ဆံုးသာ ရရွိခဲ့သည္မွာ ဖံုးမရ၊ ဖိမရ ကိစၥမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳေသာ ျပည္လံုးကြၽတ္
ဆႏၵခံယူပြဲသည္ ခ်ည္ၿပီးတုပ္ၿပီး အခင္းအက်င္းတြင္ သန္း ၅၀
ေက်ာ္၏ေနာက္ေက်ာသို႔ ဓားျဖင့္ထိုးျခင္းဟု သံုးသပ္မည္ဆိုလွ်င္
လြန္မည္မထင္ပါ။ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးအေနျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်ပင္
မဖတ္ဖူးေသာ၊ အတန္အသင့္သာ ၾကားဖူးနား၀ရွိေသာ အေျခခံဥပေဒအား အလ်င္စလို
အတည္ျပဳခဲ့ျခင္းကို ႐ုိးသားမႈ၊ နားလည္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈ ေထာက္တိုင္သံုးခုကို
အေျချပဳ စဥ္းစားၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္လြန္းသည္ဟု
သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ သန္း ၅၀ ေက်ာ္
တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ဓားတန္းလန္းထိုး စိုက္၀င္ေနသည္မွာ
ဖံုးကြယ္မရေသာ စိန္ေခၚမႈႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု
အမ်ားစုအေနျဖင့္ သိရွိပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ နည္းပါးလြန္းခ်ိန္တြင္
ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲႏွင့္အတူ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းသည္ သန္း ၅၀ ေက်ာ္၏ေနာက္ေက်ာကို
ဓားျဖင့္ထိုးစိုက္ျခင္းဟုပင္ သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ဓားတန္းလန္းႏွင့္ သန္း ၅၀
ေက်ာ္၏ ႏိုင္ငံေရးထြက္ရပ္လမ္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ ျပန္လည္က်င္းပလ်က္ ဆႏၵသေဘာထားရယူျခင္းမွတစ္ပါး
အျခားမရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment