Written by - ေမာင္ၾကည္
ဤယေန႔သည္ ရာသီဥတုၾကည္လင္ၿပီး ေနသာေသာ
ေန႔တစ္ေန႔။ ဝါတြင္းသုံးလ ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၃
ရက္၊ (၁၁-၁ဝ-၂ဝ၁၄) ရက္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တစ္ရပ္ကြက္လံုး ဆြမ္းသိမ္းပြဲေတာ္
တစ္ၿပိဳင္တည္း က်င္းပသည့္ေန႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ “အပၸမာဒ” အဂၤါပတ္ဆြမ္းေလာင္း
အသင္းေလးအတြက္ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေန႔တစ္ေန႔ပါပဲ။
ဤေန႔မတုိင္ခင္ ဝါတြင္းသုံးလအတြင္းမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔အပၸမာဒ
အဖြဲ႔သားမ်ားသည္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း တစ္အိမ္တက္ဆင္း အလွဴခံလုိက္ေကာက္ၾကပါသည္။
တနလၤာေန႔တုိင္း ဆြမ္းကိစၥအတြက္ လိုအပ္တာေတြ ဝယ္ျခမ္းကာ ခ်က္ျပဳတ္ၾကရပါသည္။
အဂၤါေန႔ အ႐ုဏ္တက္မနက္ခင္းတိုင္း ႂကြလာေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို
ဆြမ္းေလာင္းၾကရပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဝါတြင္းသုံးလကို ကုန္ဆံုးလြန္ေျမာက္
လာခဲ့ၾကပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ တစ္ဖြဲ႔လံုးသည္ ဆြမ္းသိမ္းပြဲ
က်င္းပရန္အတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ သုံးရက္ခန္႔ကပင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ခဲ့ၾကပါသည္။
ဝါတြင္းသုံးလ ဆြမ္းေလာင္းခဲ့ၾကသည့္ မ႑ပ္ထဲတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ရန္
သံဃာစင္ထုိးရပါသည္။ ရာဇမက္ကြက္ ကာရပါသည္။ သာသနာ့အလံမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲရပါသည္။
သံဃာစင္ေပၚသို႔ ဘုရားဆင္းတု ေတာ္တစ္ဆူကို ပင့္ေဆာင္၍ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊
သစ္သီးဆြမ္းမ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္
ဧည့္ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ထမင္းဟင္းမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ရန္ အတြက္လည္း
ဝယ္ၾကျခမ္းၾကစီမံ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါသည္။
ဆြမ္းသိမ္းပြဲက်င္းပမည့္ ဤယေန႔
မနက္ပိုင္းမွာေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ား ႂကြမလာခင္ လမ္းအတြင္းရွိ အိမ္အသီးသီးမွ
ပို႔ဆြမ္းအျဖစ္ ထမင္းႏွင့္ဟင္းမ်ားကို မ႑ပ္အတြင္းသို႔ လာေရာက္လွဴဒါန္း
ၾကပါေသးသည္။ တခ်ဳိ႕က ထမင္းႏွင့္ ဟင္းအျပင္ အခ်ဳိပြဲအတြက္ ဖာလူဒါ၊
ကိတ္မုန္႔၊ သစ္သီးမ်ဳိးစံုႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ မ်ားကိုလည္း လာေရာက္လွဴဒါန္း
ၾကပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မနက္ ၁ဝ နာရီခြဲမွာ သံဃာေတာ္ငါးပါး ႂကြေတာ္မူလာပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္း ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္
ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ခ်ီးျမ§င့္သည့္ ဆြမ္းသိမ္းပဲြတရားေတာ္ကို ႐ိုေသစြာ
နာယူၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဝါတြင္းသုံးလ၊ ၁၃ ပတ္တိုင္တုိင္ ျပဳခဲ့ၾကေသာ
ဒါနဝတၳဳအစုစုအတြက္ ေရစက္သြန္းခ် အမွ်အတန္း ေဝခဲ့ၾကပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္
သံဃာေတာ္မ်ား ျပန္လည္ႂကြ ခ်ီၿပီးေနာက္မွာေတာ့ တရားနာရန္ ႂကြေရာက္ လာၾကေသာ
ဧည့္ပရိသတ္မ်ားကို ထမင္းဟင္းမ်ားျဖင့္ ေကြ်းေမြးဧည့္ခံၾကပါသည္။ ထို႔အျပင္
မ႑ပ္အတြင္းသို႔ တဖြဲဖြဲဝင္ေရာက္ လာၾကေသာ က်ား၊ မ၊ လူႀကီးလူငယ္ ကေလးပါမက်န္
အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ပ်ဴငွာစြာ ႀကိဳဆိုဧည့္ခံ၍ ေကြ်းေမြးလွဴဒါန္းခဲ့ၾက
ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အပၸမာဒအဖြဲ႔သား မ်ားသည္ မ႑ပ္အတြင္းမွာ ထမင္းႏွင့္
ဟင္းမ်ားကို အားရပါးရ သံုးေဆာင္ေနၾကေသာ အဆိုပါ ဧည့္ပရိသတ္အေပါင္းကို
ၾကည့္ၿပီး ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔သည္
“အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာ” ဟု တင္စားေခၚေဝၚခံရေသာ လူမ်ဳိးျဖစ္သည္။
မရွိဆင္းရဲသူကို သနားညွာတာ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲတတ္သည့္ လူမ်ဳိး၊ ပစၥဳပၸန္၊
သံသရာႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ကိုးကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳတတ္
သည့္လူမ်ဳိးျဖစ္သည္။ “မရွိလို႔မလွဴ မလွဴလို႔ မရွိ” မျဖစ္ရေလေအာင္
မရွိသည့္ၾကားထဲက ရွိသမွ်ေလးကို ခြဲျခမ္းေဝငွစြန္႔ၾကဲေပးကမ္း
လွဴဒါန္းခ်င္သည့္ လူမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။
အမွန္အတုိင္းေျပာရလွ်င္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ လမ္းသြယ္အသီးသီးထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔
လမ္းကေလးသည္ သူမ်ားလမ္းမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့ရွာပါသည္။
သို႔ေသာ္ အလွဴဒါနအရာမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လမ္းသည္ မဆင္းရဲမခ်ဳိ႕တဲ့ပါ။
ဝါတြင္းသုံးလအတြင္း အလွဴခံထြက္ေလတိုင္း မရွိရွိတာရွာၾကံၿပီး
လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ အဂၤါပတ္ ၁၃ ပတ္ရွိရာ ၎အဂၤါပတ္တုိင္း အတြက္
မ,တည္အလွဴရွင္မ်ားအသီးသီး ေပၚထြက္လာခဲ့ၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕အပတ္ မ်ားဆိုလွ်င္
မ,တည္အလွဴရွင္ႏွစ္ဦးပင္ ရွိၾကပါသည္။ ထို႔အျပင္ အဂၤါ ၁၃ ပတ္လံုးအတြက္
ဆန္အလွဴရွင္၊ ေဝယ်ာဝစၥ အဖြဲ႔အတြက္ အာဟာရအလွဴရွင္ႏွင့္ တျခားလိုအပ္တာမ်ား
ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္း ၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
“ငါတို႔လမ္းကေလးက ရွိလို႔ လွဴတာမဟုတ္ဘူး၊ သိလို႔လွဴတာ။ ပိုက္ဆံဆင္းရဲေပမယ့္
အသိဥာဏ္ မဆင္းရဲပါလား” ဟု ကြ်န္ေတာ္ ေတြးေနမိပါသည္။
လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္ေစ၊ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္ေစ၊
ပိုက္ဆံဆင္းရဲျခင္းထက္ အသိဥာဏ္မဆင္းရဲဖို႔က ပိုအေရးႀကီးသည္ဟု ထင္ပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အသိဥာဏ္ မဆင္းရဲသူသည္ အျခားအရာမ်ား
ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာလာေအာင္ အခ်ိန္မေရြး ျပန္လည္ႀကိဳးစား
တည္ေဆာက္ယူႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာၿပီး
အသိဥာဏ္ ဆင္းရဲသူမ်ားသည္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မိမိတုိင္းျပည္ကို
အခ်ိန္မေရြး အႏၱရာယ္ေပးႏုိင္လို႔ပါပဲ။
ႏိုင္ငံတကာက ျမန္မာႏုိင္ငံကို
“ပိုက္ဆံဆင္းရဲသည့္ႏုိင္ငံ” ဟုအျပစ္ေျပာမွာထက္ “အသိဥာဏ္
ဆင္းရဲသည့္ႏုိင္ငံ” ဟု လက္ညွဳိးထိုးကာ စြပ္စြဲမွာကို
ကြ်န္ေတာ္အေၾကာက္ဆံုးပါပဲ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပိုက္ဆံဆင္းရဲတာထက္
ကုိယ္က်င့္သိကၡာ ဆင္းရဲတာက ပို၍ရွက္စရာေကာင္းသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment