Tuesday, October 7, 2014

‘အ’ သံုးလံုး ေက်ၾကပါ

(ေဆာင္းပါးရွင္ - ဦးေငြသိန္း (ကုမၸဏီလမ္းညႊန္))
စာေရးသူေရးသားမယ့္ ေဆာင္းပါးက အမ်ားသိရွိထားၾကတဲ့ အေရး၊ အဖတ္၊ အတြက္ ဆိုတဲ့ ‘အ’ သုံးလံုးေက်ဖို႔ မဟုတ္ပါ။ အရွိ၊ အသိနဲ႔ အလုပ္ေခၚတဲ့ ‘အ’ သုံးလံုးပါ။ စာလံုး၀မတတ္သူေတြကို ဟိုယခင္က ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္၊ တြက္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတဲ့ ‘အ’ သုံးလံုးျဖစ္ပါတယ္။ အခု ‘အ’ သုံးလံုးကေတာ့ တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္နဲ႔အညီ မိမိႏိုင္ငံ တိုးတက္ေစဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ‘အ’ သုံးလံုး ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံမွာ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾက၊ မိမိႏိုင္ငံသားေတြကို ဆင္းရဲတြင္းနက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက၊ ဘြဲ႔ရေပမယ့္ ပညာမတတ္သူေတြျဖစ္ေအာင္၊ ေက်ာင္းေနခ်င္ေပမယ့္ ဆင္းရဲေနၾကေတာ့ ပညာမသင္ရွာႏိုင္ဘဲ ရရာၾကံဳရာအလုပ္ကို လုပ္ၾကရရင္း မိမိဘ၀ ၀မ္းေက်ာင္းရသူေတြ မ်ားလာတယ္။
မိမိႏိုင္ငံက အလုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာထြက္ၿပီး အိုးတိုက္ပန္းကန္ေဆး အလုပ္ေတြကအစ လုပ္ေနၾကရတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြဆိုရင္ အိမ္ေဖာ္လို႔ေခၚတဲ့ အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္ေတြလုပ္ၿပီး ဘ၀၀မ္းေက်ာင္းေနၾကရတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနေတြကို ျပန္လည္အဖတ္ဆယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန မိမိႏိုင္ငံနဲ႔ မိမိႏိုင္ငံသားေတြ အက်ဳိးအတြက္ စာေရးသူရဲ႕ ‘အ’ သုံးလံုးနဲ႔ ႐ုပ္လံုးေဖာ္ေပးႏိုင္ၾကေစဖို႔ပါ။
(၁) အရွိ
‘အရွိ’ မွာ လူတစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ လူ႔ဘ၀အတြင္း ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွစ၍ ရွိၾကရမည့္ ‘အရွိ’ ပညာမ်ားရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကီေရးရာအရွိကို ပထမရွိေအာင္လုပ္ရာတြင္ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္နဲ႔ ဘြဲ႔လြန္ပညာေတြကို အမွန္တကယ္ရွိေအာင္ သင္ယူမႈျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္ရွိအပ္တဲ့ အရွိပညာေတြ ရွိေအာင္သင္ယူၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံမွာ ရာစုႏွစ္တစ္၀က္ေက်ာ္ ပညာေရးမွာ ေအာက္တန္းက်ခဲ့တာေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ရွိရမယ့္ အရွိပညာေတြ မရွိႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ဘြဲ႔ရပညာမတတ္ေတြ မ်ားလာခဲ့တယ္။
ေနာက္အရွိကေတာ့ ေလာကုတၱရာ အရွိတရားေတြရွိေအာင္ လုပ္ၾကဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာ အရွိတရားရဲ႕ က်င့္ၾကံပြားမ်ားမႈ အေျခခံက ေလ၀င္ေလထြက္ကို စိတ္နဲ႔စူးစမ္းၿပီး အသက္႐ွဴလိုက္လို႔ ႏွာသီးအတြင္း ေလ၀င္ေရာက္မႈကို ၀င္တယ္ဆိုတဲ့ အသိမွတ္ရတာ ျဖစ္တယ္။ တစ္ခါေလကို ျပန္ထုတ္လိုက္လို႔ ေလထြက္သြားရင္ ထြက္တယ္ဆိုတာကို အာ႐ံုစိုက္မွတ္သားတာ ျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆ နာအစက သမထျဖစ္တယ္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ သမထအာ႐ံုကေန မတက္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ သမထနဲ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ အက်ဳိးဆက္ကိုသာ ရရွိေစတာျဖစ္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားေတြကို ထင္လာျမင္လာေအာင္ အမွတ္တရားနဲ႔ ႐ႈျမင္ရာကေန အဆင့္ဆင့္ေသာ ၀ိပႆနာတရားေတြကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် သိလာျမင္လာေစတာျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာက်င့္ၾကံ အားထုတ္ပြားမ်ားမႈက ေလာကီေလာကုတ္ႏွစ္ျဖာ ၿပီးျပည့္စံုေစတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
အရွိဆိုရာမွာ လူ႔ဘ၀မွာ ေအးခ်မ္းသာယာစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ေစဖို႔ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနေရးဆိုတဲ့ အေရးသံုးပါးကို ျဖည့္ဆည္းၾကရတယ္။ အဲဒီမွာလည္း မွန္ကန္စြာရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ သေဘာက ဘ၀ရပ္တည္မႈအတြက္ အလုပ္လုပ္ရာမွာ သမၼာအာဇီ၀လို႔ေခၚတဲ့ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈလည္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ သမၼာအာဇီ၀နဲ႔ အလုပ္လုပ္ၿပီးရလာတဲ့ ေငြေၾကးဥစၥာဓနနဲ႔ ဘ၀ အရည္အေသြးျမင့္မားေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ မေတာ္မတရား၊ သမၼာအာဇီ၀မဟုတ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာပ်က္ယြင္းစြာ မတရားရယူပိုင္ဆိုင္မႈက မိမိေသသြားရင္ မိမိေနာက္ကို မလိုက္ႏိုင္တဲ့အရာေတြ၊ မိမိေနာက္ မပါႏိုင္တဲ့ အရွိေတြဆိုတာ သိဖို႔လိုအပ္တယ္။ ဒါကို အသိနဲ႔ထိန္းၾကရမွာျဖစ္တယ္။
(၂) အသိ
‘အသိ’ ဆိုတဲ့ တရားေတြကလည္း လူတစ္ဦးခ်င္းမွာရွိဖို႔က ေရွ႕မွာဆိုခဲ့တဲ့ ရွိသင့္တဲ့ ပညာေတြကို မွန္ကန္စြာရွိေစပါမွ အရွိကေန အသိကို ျဖစ္ေပၚေစမွာ ျဖစ္တယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အရွိတရားမရွိပါဘဲ မွန္ကန္တဲ့အသိတရား မရွိႏိုင္ပါ။ ဒီေနရာမွာ အရွိနဲ႔အသိကို ႏိုင္ငံတကာ စံသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ စာေရးသူတို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပ႑ိတာရာမ ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီး ျမြက္ၾကားတဲ့ ဓမၼစကားကို ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြက လူတစ္ဦးခ်င္းပိုင္ဆိုင္ရမယ့္ အၫႊန္းကိန္းေတြ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကရာမွာ-
(က) ဉာဏ္ရည္စြမ္းအား အၫႊန္းကိန္း (Intelligence Quotient) (IQ)
(ခ) စိတ္စြမ္းအားအၫႊန္းကိန္း (Emotional Quotient) (EQ)
(ဂ) ‘က’ နဲ႔ ‘ခ’ ေပါင္းစည္းထားတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဉာဏ္ရည္စြမ္းအား (Emotional Intelligence) (EI)
ဒီသံုးခုကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာ စြမ္းအား (Satipahtan Quotient) (SQ) လို႔ ၫႊန္းဆိုထားပါတယ္။ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ရည္စြမ္းအား ေကာင္းလာရင္
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကင္းစင္လာၿပီး အမွားနဲ႔အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားတတ္လာေစတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကလည္း အမွန္တကယ္ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ပါမွ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ဟန္ျပ၊ ႐ုပ္ျပလုပ္ေဆာင္မႈ၊ က်င့္ၾကံမႈနဲ႔ မရရွိႏိုင္ပါ။ အရွိနဲ႔အသိကို အမွန္တကယ္ရွိေအာင္သိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရင္ အခုဆက္ၿပီးေရးသားမယ့္ အလုပ္ေကာင္းလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အလုပ္
စာေရးသူတို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ အလုပ္ေကာင္းရင္ ကံေကာင္းမယ္ဆိုတာက ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကို ၫႊန္းတာျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္တယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာျဖစ္မယ္ဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းမွာ အတိတ္ကံ၊ ပစၥပၸဳန္ကံနဲ႔ ေနာင္တမလြန္ အနာဂတ္ကံဆိုတာေတြ ရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ကံကိုယံုၾကည္ၾကတယ္။ အတိတ္က ကံေကာင္းခဲ့လို႔ အခုဘ၀ေကာင္းတာျဖစ္တယ္။ အခုဘ၀ ေကာင္းတာလုပ္ပါမွ ေနာင္တမလြန္ အနာဂတ္ဘ၀ေကာင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ မွန္ကန္တဲ့အျမင္နဲ႔ ရွိသင့္တာေတြ အမွန္တကယ္ရွိေအာင္ လုပ္သင့္တာေတြ အမွန္တကယ္သိေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါမွ မိမိလုပ္ေဆာင္ခ်က္ အလုပ္ေတြကေကာင္းၿပီး အမ်ားရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ခံရသလို မိမိ၏ ေနာင္အနာဂတ္ဘ၀လည္း ေျဖာင့္ျဖဴးေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးသူတို႔ ဖတ္ေနေတြ႔ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ စကားၫႊန္းေတြနဲ႔ အျခားဘာသာေရး က်မ္းစာေတြမွာ ေတြ႔ျမင္ဖတ္မႈ သိရွိေနတဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြ စကားၫႊန္းေတြက ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းဆိုတာ ေတြ႔ရလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးသူေရးျပလိုတဲ့ အလုပ္ေကာင္းေစမယ့္ လူေလးမ်ဳိးမွာ မိမိဘယ္လုိလူအမ်ဳိးအစားမွာ ပါရမွာလဲဆိုတာ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၾကဖို႔ပါ။
လူေလးမ်ဳိး
(၁) ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ ပညာေတြေတာ့ ရွိတယ္၊ သို႔ေပမဲ့ အသိမရွိသူ၊ (၂) ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ ပညာမရွိေပမယ့္ အသိတရားရွိသူ၊ (၃) ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ ပညာလည္းမရွိ၊ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အသိလည္းမရွိသူ၊ (၄) ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ ပညာလည္းရွိ၊ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အသိလည္းရွိသူ။
ဆိုခဲ့တဲ့ လူေလးမ်ဳိးမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ပညာမရွိေပမယ့္ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အသိရွိသူက နံပါတ္ (၁) ပညာရွိၿပီး အသိမရွိသူ၊ နံပါတ္ (၃) ပညာလည္းမရွိ၊ အသိလည္းမရွိသူနဲ႔ ႏိႈင္းစာမယ္ဆိုရင္ လူ႔ဘ၀အတြင္း လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္မွာ မဟုတ္ပါ။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ပညာလည္း မရွိ၊ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အသိလည္း မရွိသူကေတာ့ ေနာင္တမလြန္ဘ၀အတြက္ မေကာင္းႏိုင္ပါ။ ပညာလည္းမရွိ၊ အသိလည္းမရွိတာေၾကာင့္ အတၱေတြလြန္ကဲ၊ ကုိယ္က်ဳိးရွာမႈေတြသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူမို႔ လားရာသုဂတိ မေကာင္းႏိုင္ေစေတာ့ပါ။
လူ႔ဘ၀ဆိုတာက ေလွကားထစ္သံုးထစ္မွာ အလယ္ေလွကားထစ္မွာ ေရာက္ေနတာမို႔ ေကာင္းတာေတြလုပ္ရင္ အထက္ကို တက္လွမ္းႏိုင္သလို မေကာင္းတာေတြလုပ္ရင္ေတာ့ ေအာက္ကိုဆင္းရမွာမို႔ မိမိကိုယ္တုိင္ တစ္ဦးခ်င္းက ‘အ’ သံုးလံုးေက်ၾကဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ေၾကာင္းပါ။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment