Thursday, October 9, 2014

ေခြးေျပာသည့္စကား က်ားမိုက္ကယံုသည္

- အရွင္ပညာသီရိ (မြန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္)

'အေတြး'ကို သတိထား ... အေတြးက 'စကားလံုး' ျဖစ္လာတယ္။
'စကားလံုး'ကို သတိထား ... စကားလံုးက 'အျပဳအမူ' ျဖစ္လာတယ္။
'အျပဳအမူ'ကို သတိထား ... အျပဳအမူ က 'အက်င့္' ျဖစ္လာတယ္။
'အက်င့္'ကို သတိထား ... အက်င့္က 'ကိုယ္က်င့္' တရားျဖစ္လာတယ္။
'ကိုယ္က်င့္တရား'ကို သတိထား ... ကိုယ္က်င့္တရားက 'ကံ' ျဖစ္လာတယ္။


(လျပည့္ဝန္း-သာစည္)


အထက္ပါစာသားကေလးကို ၤဘ မွ ဖတ္မိေသာအခါ သေဘာက်မိပါ၏။ ခ်စ္ေအာင္လုပ္တာလည္း ကိုယ္၊ မုန္းေအာင္လုပ္တာလဲကိုယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေစတာလည္းကိုယ္။ အပါယ္ငရဲေရာက္ေစတာလည္းကိုယ္။ ဒါဆုိရင္ မိမိကိုယ္ကိုယ္သတိထားဖုိ႔လုိသလုိ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ေကာလာဟလသတင္းေတြကိုယံုၿပီး ပဋိပကၡ မျဖစ္ဖုိ႔ အမုန္းမပြားဖုိ႔ေတြ လိုလာပါၿပီ...။

ဒီကေန႔ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ ျမင္ရေတြ႕ရၾကားရတာသည္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေပ၏။

စိတ္ဓာတ္ယုတ္ညံ့ေအာက္တန္းက်သူေတြက ကိုယ္က်ဴးလြန္တဲ့ျပစ္မႈကို ဘာသာေရးအသြင္၊ လူမ်ဳိး ေရးအသြင္ေဆာင္ကာ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ ေကာလာဟလျပဳလုပ္ဖန္တီးၿပီး တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးကို အၫြန္႔မတက္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေနၾက၏။ တကယ္ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိး၊ ႏိုင္ငံကိုခ်စ္လွ်င္ ပဋိပကၡျဖစ္ေစမယ့္အရာကိုေရွာင္၍ ၿငိမ္းခ်မ္း ေစမယ့္အရာကိုေဆာင္ကာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

အခုလုိပဲ ေကာလာဟလသတင္းေတြကိုယံုစားၿပီး ပဋိပကၡျဖစ္ေနၾကမယ္ဆုိရင္ သဂၤဇာဆရာေတာ္ေျပာဆုိဆံုးမသကဲ့သို႔ 'ေခြးေျပာသည့္စကား က်ားမုိက္ကယံု' ဆုိသကဲ့သို႔ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အခါတစ္ပါး ေခြးလင္မယားတုိ႔သည္ တိရစၧာန္တုိ႔ ဘာသာဘာဝေနထုိင္ၾကသည္တြင္ လင္ျဖစ္ေသာ ေခြးက ဝမ္းေရးအတြက္ အစာရွာသြားမည္ျဖစ္ရာ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ မယားျဖစ္သူေခြးမ က လုိက္ပါရေစဟုဆုိ၍ အတူတကြထြက္လာၾက၏။

အေတာ္သြားမိလွ်င္ က်ားေနေသာဂူအတြင္း၌ နားခိုမိေလ၏။ ေခြးမသည္လည္း ဝမ္းတြင္း၌လြယ္ ထားေသာ ကိုယ္ဝန္သားသည္ ဖြားမည့္အေရးျဖစ္လာေလ၏။

လင္ျဖစ္သူေခြးအား ေရွ႕ဆက္မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ ေၾကာင္းေျပာေသာအခါ ဤေနရာက က်ားပိုင္နက္ဂူျဖစ္သျဖင့္ အႏၲရာယ္မ်ားေသာေၾကာင့္ အျခားေနရာသို႔ သြားမည္ေျပာေသာ္လည္း မရသည့္အတြက္ က်ားဂူ၌ပင္ေမြးဖြားေလ၏။

က်ားျပန္လာပါက မိမိတို႔၏အႏၲရာယ္ကိုေတြးမိ၍ ေခြးလင္မယားတုိ႔သည္အခ်က္ေပး၍ တုိင္ပင္ထားၾက ေလ ၏။ မၾကာမီက်ားျပန္လာေလလွ်င္ ေခြးထီးကအခ်က္ျပေလ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေခြးမကတုိင္ပင္ထားသည့္ အတုိင္း ေျပာေလ၏။ ေခြးမက ''ဗုိက္ဆာလုိက္တာေတာ္''ဟုညည္းေလလွ်င္ေခြးထီးက ''ဟဲ့ေခြးမ ငါဟုိတစ္ေန႔ က ကိုက္ေပးထားတဲ့က်ားသား ကုန္ၿပီလား''ဟု က်ားၾကားေအာင္ ဝါၾကြား၍ ေမးလုိက္၏။

ေခြးမကလည္း ''သင္ကိုက္ေပးထားသည့္ က်ားသားက ဘယ္ေလာက္ႀကီးတာမွတ္လုိ႔။ ေတာ့္ကေလး ေတြစားတာနဲ႔ ကုန္ၿပီ'' ဟုေအာ္ေျပာေလ၏။

ထုိအသံကိုၾကားေသာက်ားမွာ ငါ၏ဂူ၌ေနေသာေခြးေတြမွာ သာမန္ေခြးေတြမဟုတ္ႏိုင္ရာ။ က်ားသား ကိုမွ ေရြးစားသည္ျဖစ္တန္ရာ၏ဟုေတြးကာ ထိတ္လန္႔၍ေျပးေလ၏။

လမ္းခုလတ္၌ မိတ္ေဆြေမ်ာက္ႏွင့္ေတြ႕ေလလွ်င္ အားကိုးတႀကီးႏွင့္ေျပာျပေလ၏။ သူေနေသာဂူ၌ က်ားစားေသာေခြးမ်ားေရာက္ေနသည့္အတြက္ အသက္လု၍ေျပးခဲ့ရေၾကာင္းေျပာေလလွ်င္ ေမ်ာက္သည္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေလ၏။

''က်ားရယ္ သဘာဝက်က်ေျပာစမ္းပါ။ က်ားကသာ ေခြးကိုႏိုင္တာ၊ ေခြး ကက်ားကိုႏိုင္႐ိုးထံုးစံမရွိ'' ဟုေျပာေလလွ်င္ အမွန္တကယ္ေျပးခဲ့ရေၾကာင္းျပန္ေျပာေလ၏။

''ဒါဆုိ သြားၾကည့္ ၾကမယ္''ဟု ေမ်ာက္ကေျပာေသာအခါက်ားက ''သင္က အေရးဆုိ သစ္ပင္ေပၚေျပးတက္သြားရင္ ဘယ္လုိ လုပ္မလဲ။ သင့္ကိုမယံုဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အၿမီးခ်င္း ခ်ည္ေႏွာင္ၿပီးသြားမည္။ အဲဒါမွ အကြၽႏု္ပ္ရဲဝံ့မည္'' ဟုဆုိကာ အၿမီးခ်င္းခ်ည္ေႏွာင္၍သြားၾကေလ၏။

ေမ်ာက္သည္ က်ား၏အေပၚမွခြစီး၍လုိက္လာသည္ကို ေခြးထီးျမင္ လွ်င္ ေအာ္ ငါေျပာသည့္စကားႏွင့္ က်ားထြက္ေျပးသည္ကို ေမ်ာက္က အားေပးအားေျမႇာက္ ေျမႇာက္ထုိး ပင့္ေကာ္လုပ္ၿပီး ကူညီသည့္အတြက္ ျပန္လာသည္။

တစ္ဖန္ျပန္ေျပးေအာင္ လုပ္ဦးမည္ဟုႀကံစည္ၿပီး လိမ္လည္ေျပာဆုိသည္မွာ ''အေဆြေမ်ာက္ သင္ငါ့ထံ က ေခ်းငွားသြားေသာက်ားမွာ ကိုးေတာင္ေလာက္ရွိ၏။ ယခုအေခ်းလာဆပ္သည့္က်ားသည္ ငါးေတာင္ ပင္ျပည့္မည္မထင္''ဟု ဆုိလုိက္ရာ ေခြးေျပာသည့္စကားၾကားသည္ႏွင့္ က်ား၏ စိတ္ထဲတြင္စဥ္းစားသည္မွာ ''ၾကည့္စမ္း လက္စသတ္ေတာ့ ေမ်ာက္စုတ္ ငါ့ကို သူအေခ်းဆပ္ဖုိ႔ကူညီသေယာင္ေယာင္နဲ႔ ညာေခၚလာ တာပဲ။ သူ႔ကိုယံုစားမိတာမွားၿပီ'' ဟု ေၾကာက္အားျပင္းထန္ အျမန္ေျပးေလလွ်င္ အၿမီးခ်င္းခ်ည္ေႏွာင္ခံထား ရေသာေမ်ာက္မွာ က်ားေပၚမွျပဳတ္က်ၿပီး သစ္ငုတ္၊ ခဲ စသည္တုိ႔ျဖင့္အတုိက္ခံရ၍ အသက္ဆံုး႐ံႈးရေလ၏။

ဤပံုျပင္၌ သင္ခန္းစာယူစရာမ်ားစြာရွိေပ၏။ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ ကိုယ္ကိုုယ္တုိင္ျမင္ျခင္း၊ ၾကား ျခင္း၊ အလ်င္းမရွိပါဘဲလ်က္ သူမ်ားေျပာေသာစကားကို အေျခခံကာ သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုေျပာတတ္၏။
သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ၾကည့္တတ္ေသာသူသည္ မိမိအျပစ္ကိုမျမင္ေတာ့ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုပဲ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္တည္။

အခ်ဳိ႕က မိမိေရးေသာစာကိုပင္ တန္ဖိုးမထား။ အေျပာတစ္မ်ဳိး အလုပ္တစ္မ်ိဳးလုပ္တတ္ၾက၏။ ကိုယ္ မသိႏိုင္ေသာအေၾကာင္းအရာကို လက္ခံယံုၾကည္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ႕မျပည့္ဝေသာဂုဏ္ႏွင့္ ယုတ္ညံ့ေသာစိတ္ ထားကို ေဖာ္ျပရာေရာက္ေပသည္။ ေသာတာပန္မဟုတ္ေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္လုိက္၍ လိမ္မေျပာ တတ္ေတာ့ၿပီေလာ။

မိမိကိုယ္ကိုယ္ယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမပါ။ ၿပီးမွ သူတစ္ပါးကိုဆံုးမေစခ်င္ပါသည္။ ေဟာ ခြင့္ ေျပာခြင့္ ေရးခြင့္ရတုိင္း သူတစ္ပါးကို မႏွိပ္ကြပ္ပါႏွင့္။ ေနရာဆုိတာ အၾကာႀကီးမဟုတ္။ ဘဝဆုိတာ တစ္ခဏေရပြက္ကေလးပါ။

ငါဟာ အရာရာကို သိႏိုင္ေသာသူမဟုတ္။ သူမ်ားေျပာေသာစကားယံု၍ လုိက္လုပ္ျခင္းဟာ 'ေခြးေျပာ သည့္စကား က်ားမိုက္ယံု'သလုိျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ အဆံုးအမမ်ားကိုကိုးကားၿပီး သူ တစ္ပါးကိုမႏွိပ္ကြပ္ပါႏွင့္။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ အဆံုးအမမ်ားသည္ သူတစ္ပါးႏွိပ္ကြပ္ရန္ လက္နက္ မဟုတ္၊ လုိက္နာက်င့္ႀကံရန္ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေတာင္မွ အကုန္သိတယ္ဆုိ တာ ဆင္ျခင္မွဆုိတာကို သိထားလွ်င္ ငါဟာ ဘုရားမဟုတ္၊ ဆင္ျခင္လည္း အမွန္မျဖစ္ႏိုင္ေပဟုသိလွ်င္ ဤစာစုအား ေရးရက်ဳိးနပ္ေပၿပီ။

သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုေျပာလွ်င္ သူယုတ္မာ။ သူယုတ္မာမ်ားကသာလွ်င္ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ေျပာဆုိနားေထာင္၏။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကေတာ့ 'သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းကြက္ကို ေရြးၾကည့္တတ္တဲ့ မိမိမ်က္လံုး၏ အားနည္းခ်က္ကို သင္ခန္းစာယူျပဳျပင္သြားၾက၏။

တိလ မတံၱ ပေရသံဝ၊ အပၸေဒါသဏၪၥ ပႆတိ။
ယုတ္မာတဲ့စိတ္ထားရွိသူသည္ သူတစ္ပါး၏ႏွမ္းေစ့ေလာက္ေသာအျပစ္ကိုပင္ ျမင္ေအာင္ရွာ၍ ပံုႀကီး ခ်ဲ႕တတ္၏။ သူတစ္ပါး အျပစ္ေျပာသူ၊ နားေထာင္လက္ခံသူတုိ႔သည္ ေခြးေျပာသည့္စကား က်ားမိုက္ယံုသလုိ ျဖစ္ၿပီး ေမ်ာက္ကဲ့သို႔မျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာယူႏိုင္ၾကပါေစ။ ။

#TheYangonTimes

 
 

No comments:

Post a Comment