– စည္သူျမသန္း
“လြတ္လပ္ခြင့္”ဟူေသာ ဟိတ္လုံးဟန္လုံးေအာက္တြင္
တစ္ဖက္မွ ျပည္သူလူထုအား ဆင္းရဲမြဲေတမႈျဖင့္ ေထာင္းထုေနၿပီး တစ္ဖက္မွ
အလွ်ံပယ္ဇိမ္ခံယစ္မူးေနသည့္ လက္တစ္ဆုပ္ မွ်ေသာ အရင္းရွင္ . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(နိဒါန္း)
... လူ႔အေဆာက္အအုံေဟာင္းႏွင့္ အင္အားစုေဟာင္းကုိ ဆန္႔က်င္ တုိက္ခုိက္ရာမွာ
… ခုိင္မာျပတ္သားဖုိ႔လုိ သည္။ ခံႏုိင္ရည္ ရွိဖုိ႔လုိသည္။
ခြန္အားစုိက္ဖုိ႔လုိသည္။…. ထက္သန္ခုိင္မာမႈမရွိဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ယဥ္ေက်းမႈ
လုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈရႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။
… အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ..
ေဖာက္ျပန္ေသာ အင္အားစုသည္ လည္းေကာင္း…ေဖာက္ျပန္ေသာ အယူအဆသည္ လည္းေကာင္း
…သမုိင္း ဇာတ္ခုံေပၚမွ သူ႔ဘာသာဆင္း သက္သြားမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္။
သင္တုိ႔႐ုိက္ခြဲသည့္အတြက္ ငါ၏ဦး ေခါင္း မွာ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီလ်က္ရွိ၏။
အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာ ကြဲလ်က္ရွိ၏။
ငါ့မွာ ေသြးသံရဲရဲရွိေနေသာ္လည္း
ငါသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ဦးမညြတ္။
(ဂ်ဴးလိယက္ဖူးခ်စ္)
အဓမၼ၀ါဒီသည္ အမွန္တရားအား အတိအလင္းရန္ျပဳ တုိက္ခုိက္ျခင္းကုိ
အစဥ္မျပတ္ျပဳလုပ္လ်က္ရွိ၏။ ယင္းႏွယ္ အမွန္ တရားအား ေခ်မႈန္းဖ်က္ဆီးရန္
တုိက္ခုိက္ေနျခင္းကုိ ခုခံတားဆီးရန္ ပ်က္ကြက္ေသာ စာေရးဆရာသည္ သူ၏အႏုပညာကုိ
ပထမဆုံး ယစ္ပူေဇာ္လုိက္ရမည္။ အဓမၼဖက္ဆစ္စနစ္ကုိ ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္ခဲ့ေသာ
ဂ်ဴးလိ ယက္ဖူးခ်စ္ ကဲ့သုိ႔ေသာ မ်ဳိးခ်စ္စာ ေရးဆရာ၏လက္ရာသည္ ကမၻာ့စာေပတြင္
ထြန္းေျပာင္က်န္ရစ္၏။…
ဂ်ဴးလီးယက္ဖူးခ်စ္သည္ သူ၏အႏုပညာကုိ ဖက္ဆစ္
ယစ္ပလႅင္တြင္ ပူေဇာ္ျခင္းမျပဳဘဲ သူ႔အႏုပညာတံခြန္ကုိ ရဲ၀ံ့စြာ လႊင့္ထူရင္း
သူ၏အသက္ကုိသာလွ်င္ စြန္႔လႊတ္သြားခဲ့၏။
ကမၻာေက်ာ္႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ုိက္တာႏွင့္ မင္းသားႀကီးခ်ာလီခ်က္ပလင္သည္ အရင္းရွင္
စနစ္ေအာက္မွာ တရားမွ်တမႈ ကင္းမဲ့ပုံႏွင့္ အဆင္မေျပမႈမ်ားကုိ
သေရာ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူ၏ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ ထူးထူးျခားျခား လူႀကိဳက္
မ်ားခဲ့၏။
ေဖာက္ျပန္ေသာ အေမရိကန္ အရင္းရွင္မ်ားသည္ လူေနမႈစနစ္၏
လက္ေတြ႕အတြင္းမွ အမွန္တရားမ်ားကုိ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသေဖာ္ထုတ္တင္ျပႏုိင္ခဲ့ေသာ
ခ်ာလီခ်က္ပလင္အား အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွ “ႏွင္” ထုတ္ပစ္ခဲ့၏။
႐ုရွားစာေရးဆရာႀကီး မကၠဇင္ေဂၚကီသည္ ၁၉၃၆ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၈ရက္ေန႔တြင္
ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ သူကြယ္လြန္ ေသာေန႔တြင္ ထုိစဥ္က ဆုိဗီယက္ယူနီယံအစုိးရ
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အလုပ္သမားသမဂၢစသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ႏွင့္ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက
သူ၏ေမာ္ကြန္းေန႔အျဖစ္ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္စြာ ျပဳ လုပ္က်င္းပခဲ့ၾက၏။
ေမာ္စကုိ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အလွအပဆုံးလမ္းမႀကီးကုိ ေဂၚကီလမ္းဟုမွည့္ေခၚကာ သူ၏ေက်ာက္႐ုပ္ႀကီးကုိ ထုိလမ္း မႀကီးေပၚတြင္ ထုလုပ္ထားၾက၏။
လက္တစ္ဖက္က လက္ကုိင္တုတ္ကုိ ကိုင္ၿပီးေထာက္လ်က္ အျခားလက္တစ္ ဖက္က
ဦးထုပ္ကုိ ကိုင္လ်က္ …သူ၏ တည္ ၿငိမ္နက္နဲေသာ မ်က္ႏွာသည္လည္း ေကာင္း၊
သူ၏အမည္ကုိ မွည့္ေခၚထား ေသာ သိုက္ၿမိဳက္ လွသည့္ အလွအပဆုံး ေသာ
ေဂၚကီလမ္းမႀကီးကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေန သည့္သူ၏ ေက်ာက္႐ုပ္ႀကီးသည္လည္း ေကာင္း
ခန္႔ညားထည္၀ါက်က္သေရ မဂၤလာရွိလွသည္။
ေက်ာက္႐ုပ္၏
ပလႅင္ေက်ာက္ျပားေပၚတြင္ ေရးထုိးထားေသာ ကမၸည္းအကၡရာမွာကား ထူးကဲေသာ စာေရး
ဆရာႀကီး မကၠဇင္ ေဂၚကီသုိ႔ ဆုိဗီယက္ယူနီယံအစုိးရမွ ဇြန္ လ ၁၀ ရက္ ၁၉၅၁ ဟူ၍
ျဖစ္သည္။
ေဂၚကီသည္ လူလူခ်င္း ျခယ္လွယ္သည့္ စနစ္ဆုိးကုိ
ခါးခါးသီးသီးမုန္းတီး ရြံရွာ၏။ ေဂၚကီေလာက္ ထက္ျမက္ စြာ၊ နက္နဲစြာ
ခြန္အားႀကီးမားစြာ အရင္းရွင္စနစ္၏ ပုပ္သုိးမႈအားဖြင့္ခ်ႏုိင္ေသာ စာေရး
ဆရာ….ထုိစဥ္က မရွိခဲ့။
ေဂၚကီ၏ စိတ္ဓာတ္တစ္ခုလုံးသည္ လြတ္လပ္ေသာ
လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကုိ တုိက္ခုိက္ရာမွာ လုံးလုံး၀င္စား လ်က္ရွိသည္ဟု ထုိစဥ္က
႐ုရွားစာေရးဆရာတီ ကုိေနာ့္ဗ္က ေျပာခဲ့၏။
“လြတ္လပ္ခြင့္”ဟူေသာ
ဟိတ္လုံး ဟန္လုံးေအာက္တြင္ တစ္ဖက္မွ ျပည္သူ လူထုအား ဆင္းရဲမြဲေတမႈျဖင့္
ေထာင္းထု ေနၿပီး တစ္ဖက္မွ အလွ်ံပယ္ဇိမ္ခံယစ္မူး ေနသည့္ လက္တစ္ဆုပ္မွ်ေသာ
အရင္းရွင္ တုိ႔၏ အသြင္ကုိ ေဂၚကီေဖာ္ထုတ္ခဲ့၏။
“လြတ္လပ္ခြင့္”ဟူေသာ
ႂကြားလုံးျဖင့္ လိမ္ညာေနသည့္ အေမရိကန္နယ္ခ်ဲ႕သမား၏ မ်က္ႏွာစာေနာက္ ကြယ္ရွိ
ေၾကာက္ ဖက္ဖြယ္ရာ ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ နယ္ခ်ဲ႕လကၡဏာအျခင္းအရာကို
ေဂၚကီဖြင့္ခ်ခဲ့၏။ စာေရးဆရာတုိ႔ သည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ထိေတြ႕မႈကုိ မေလ်ာ့မပါး
မပ်က္ကြက္ေစမွသာလွ်င္ တုိးတက္ေခတ္မီေသာ အသိကုိ ရရွိႏုိင္မည္ဟု
ေဂၚကီကသင္ၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံအားလုံးမွ စာေရးဆရာတုိ႔သည္
မိသားစုႀကီးသဖြယ္ တန္းတူညီညြတ္စြာ ပူူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္
တန္ဖုိးရွိေသာ ဖန္တီးတီထြင္မႈ မိတ္ေဆြအျဖစ္ကုိ တည္ ေဆာက္ရန္လည္း
ေဂၚကီတုိက္တြန္းခဲ့သည္။
ယေန႔ အာရွ၊ အာဖရိက၊ စာေရး ဆရာတုိ႔ စည္းလုံးလာျခင္းမွာ ေဂၚကီ၏ ဆႏၵကုိ ျဖည့္စြမ္းလုိက္သလုိရွိ၏။
တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံမွ တ႐ုတ္ စာေရးဆရာႀကီး လူရႊန္းကြယ္လြန္သည့္ ႏွစ္
၃၀ ေျမာက္အထိမ္း အမွတ္ အခမ္းအနားကုိ ယခင္ ပီကင္း ယခုေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္
ႏွင့္တ႐ုတ္ျပည္တစ္၀န္းတြင္ စည္ကားသုိက္ ၿမိဳက္စြာ ေနာက္ဆုံးက်င္းပခဲ့သည္မွာ
၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၃၁ရက္။
ဆုိရလွ်င္ စာေရးဆရာႀကီး လူရႊန္း၏
ဘ၀သည္ တ႐ုတ္ျပည္ထြင္းေဖာက္ျပန္ေရး သမားမ်ား ႏုိင္ငံျခား က်ဴး
ေက်ာ္ေရးသမားမ်ားကုိ မေစ့စပ္စတမ္း တုိက္ခုိက္ေသာ ဘ၀ျဖစ္သည္။ လူရႊန္းသည္
အမွားႏွင့္အမွန္ ကုိ ျပတ္ျပတ္သားသားမခြဲျခားဘဲ ဗလုံး ဗေထြးလုပ္ေလ့ရွိေသာ
အယူအဆသေဘာ ထားမ်ဳိးကုိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ သူ႔စာေပတြင္ တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။
သူ႔အယူအဆသည္ကား
မိမိတုိ႔သည္ အယူအဆခုိင္မာျပတ္ သားရမည္။
အမွားႏွင့္အမွန္မွာ အမွန္ဘက္ကုိ လုိက္ရမည္။ တစ္စုံတစ္ရာကုိ
မႀကိဳက္လွ်င္မႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာရဲၿပီး ႀကိဳက္ လွ်င္ ႀကိဳက္ေၾကာင္းေျပာကာ
ျပတ္သား စြာရပ္တည္ရမည္ဆုိေသာ အယူအဆ။
လူလည္လုပ္ၿပီး
အမွားႏွင့္အမွန္ကုိ ေရာေထြးပစ္သူမ်ား ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ လူ
ႀကီးလူလည္လုပ္ၿပီး မွန္ရာ လုပ္ သေယာင္ ျပဳကာ စနစ္ေဟာင္းဘက္မွ ရပ္ေနေသာ
အေရၿခံဳမ်ားကုိ လူရႊန္းအမုန္းတီးဆုံးျဖစ္၏။
ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္မွ လူႀကီးလူက်ယ္ ဆုိသူမ်ား၏ ႐ုပ္ပုံကားခ်ပ္ကုိ လူရႊန္းေရး သားေဖာ္ျပသည္မွာ
… သူတုိ႔ဟာ ေခြးသတၱ၀ါေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ေၾကာင္နဲ႔တူသေယာင္ေဆာင္ေန ၾကတယ္။
သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ တရားမွ်တမႈအတြက္ ျပဳေနသူေတြ၊ သင့္ျမတ္ေအာင္ ဖ်န္ေျဖေနသူေတြ အမွန္ကုိ လုပ္ေန သူေတြ အျဖစ္ အေယာင္ေဆာင္ေနၾကတယ္။
သူတုိ႔ရဲ႕ တကယ့္စိတ္အသြင္နဲ႔သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ေန စိတ္ထားဟာ တကယ္ယုတ္ညံ့ သိမ္ဖ်င္းတယ္။
““တ႐ုတ္စာေပေလာကမွ မေကာင္း ဆုိး၀ါးသရဲတေစၦမ်ား””အမည္ရွိ သူ၏ ေဆာင္းပါးမွာ လူရႊန္းက
… လက္၀ဲလည္း မဟုတ္၊ လက္ယာလည္း မဟုတ္၊ မိမိတို႔သည္ လက္၀ဲ လက္ယာသမားတုိ႔ထက္
ပုိမုိမွန္ကန္ ျမင့္ မားေသာ ေနရာက ရပ္တည္ေနသည္ဟု ဆုိသူမ်ားအား မညႇာမတာ
ေဖာ္ထုတ္ဖြင့္ လွစ္ခဲ့၏။
လူရႊန္းကေျပာ၏ …
…လူ႔အေဆာက္အအုံေဟာင္းႏွင့္ အင္အားစုအေဟာင္း၊ စနစ္အေဟာင္းကုိ ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္ရာမွာ ခုိင္မာ ျပတ္သား ဖုိ႔လုိသည္။
ထက္သန္ခုိင္မာမႈမရွိဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ယဥ္ေက်းမႈလုပ္ငန္းမွာ
ေအာင္ျမင္မႈရႏုိင္လိမ့္မည ္မဟုတ္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စနစ္ေဟာင္းဘက္မွ
ရပ္ကာ အေရၿခံဳထားေသာ ေဖာက္ျပန္ေသာ အင္အား စုသည္လည္း ေကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္ေသာ
အယူအဆသည္လည္းေကာင္း သမုိင္းဇာတ္ခုံေပၚမွ သူ႔ဘာသာဆင္းသက္ သြားမည္
မဟုတ္ေသာေၾကာင့္။
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း။
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းသည္ မ်ဳိးခ်စ္စာဆုိေတာ္ႀကီးဟူေသာ ၀ိေသသထူးကုိ ရရွိခဲ့၏။
ယင္းမွာ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တစ္ခုမွ ဆရာႀကီးအား အပ္ႏွင္းေသာ ဘြဲ႕ထူးလည္း မဟုတ္။
အစုိးရတစ္ဖြဲ႕မွ ဆရာႀကီးအားခ်ီး ျမႇင့္ေသာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕လည္းမဟုတ္။
ဆရာႀကီး၏ စာေပအရည္အေသြးေၾကာင့္ မ်ဳိးခ်စ္စာဆုိေတာ္ႀကီးဟု ျပည္သူတုိ႔၏ ႏွလုံးသားမွာ စြဲထင္လာျခင္း။
ဆရာႀကီးသည္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ေစရန္ လႈံ႔ေဆာ္ေသာကဗ်ာ၊ စာေပအမ်ားအျပားေရးသားခဲ့၏။
နယ္ခ်ဲ႕အလုိေတာ္ရိမ်ားကို အၿမဲမျပတ္ ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္ခဲ့၏။
ေ၀လမင္းသားကုိ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳသည့္ ၾသဘာရတုဆရာႀကီး မေရး။
သူပုန္ႀကီးစံဖဲက ၿဗိတိသွ်အာဏာပုိင္တုိ႔ကုိ ပုန္ကန္ေသာအခါ သူပုန္ႀကီးစံဖဲဘက္မွ မားမားမတ္မတ္ရပ္ တည္ခဲ့သည္။
သာယာ၀တီဆရာစံသူပုန္ေပၚေပါက္ လာေသာအခါ ဆရာစံ သူပုန္ဘက္မွ ရပ္ တည္ကာ
““ဆရာစံအာဇာနည္ ၏ သာယာ၀တီဂဠဳန္ဘြဲ႕ခံ ေလးခ်ဳိးႀကီး””ကုိ
ဆရာႀကီးေရးထုတ္ခဲ့သည္။
နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ေစ့စပ္ၿပီး
အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပြဲကုိ သစၥာေဖာက္သြားၾကေသာ၊ ဓနရွင္ေပါက္စ
ပညာတတ္လူတန္းစားေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ သစ္ၥာေဖာက္မႈကုိ စာေပျဖင့္ ဆန္႔က်င္တုိက္
ခုိက္ခဲ့မႈမ်ား ဆရာႀကီး စာေပမွာ အမ်ားအျပား။
အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး
လႈပ္ရွားမႈကုိ တက္ႂကြစြာ၊ ေဆာင္ၾကဥ္းလာေသာ သခင္ဘေသာင္းအမွဴးျပဳသည့္
သခင္ပါတီ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၀င္၍ ဆရာႀကီးသည္ သခင္ဘြဲ႕ခံကာ
ထုိလႈပ္ရွားမႈတပ္ဦးတြင္ (စာေပျဖင့္ သာမက) ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ပါ၀င္ခဲ့သည္။
ဆရာႀကီးသည္ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီး ေခတ္မွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အားထုတ္ခဲ့၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ ေတာ္မႈိင္းအား မ်ဳိးခ်စ္စာဆုိဖခင္ႀကီး
လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ႀကီး ဟူ၍ ဘြဲ႕အမည္ေပးကာ ျပည္သူတုိ႔က
မိမိတုိ႔၏ ႏွလုံးအိမ္မွာ ေလးစားစြာျမႇဳပ္ႏွံ ထားၾကေလသတည္း။
(နိဂုံး)
နိဂုံးအားျဖင့္
… လူ႔အေဆာက္အအုံေဟာင္း၊ အင္အားစုအေဟာင္း၊ စနစ္အေဟာင္းကုိ ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္ရာမွာ ခုိင္မာျပတ္ သား ဖုိ႔လုိသည္။
… ခုိင္မာျပတ္သားမႈမရွိဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ျပည္သူဗဟုိျပဳ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ေအာင္ျမင္ႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္။
… အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္။
စနစ္ေဟာင္းဘက္မွရပ္ကာ အေရၿခံဳေနေသာ ေဖာက္ျပန္ေသာ အင္အားစု သည္လည္းေကာင္း၊
ေဖာက္ျပန္ ေသာ အယူအဆသည္လည္းေကာင္း သမုိင္း ဇာတ္ခုံေပၚမွ သူ႔ဘာသာဆင္းသက္သြား
မည္မဟုတ္ေသာ ေၾကာင့္…..။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment