Tuesday, October 7, 2014

ဥေရာပသမဂၢႏွင့္ ပုလင္းတူဘူးဆုိ႔ ႏိုင္ငံေရး

 #emg_opinions
Written by : ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း

အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္သည္ ေရွ႕မတိုး၊ ေနာက္မဆုတ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၊ ရပ္တန္႔ႏိုင္ေျခ ျမင့္မားေနေသာ အခါသမယတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလွဴရွင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈဒီေရျမင့္ တက္လ်က္ရွိသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ စိုးရိမ္စိတ္ ျမင့္မားေနေသာဥေရာပသမဂၢသည္ အစိုးရႏွင့္ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ အခင္းအက်င္းကို ေရွာင္ရွားလ်က္ အစိုးရႏွင့္တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအၾကား ဗ်ဴ ဟာေျမာက္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကားဝင္ေပးႏိုင္ေရးကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသင့္သည္။


လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း၏ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အစိုးရအဆက္ဆက္သည္ ဩဇာႀကီးမားေသာၾကားေနသူ သို႔မဟုတ္ ၾကားဝင္သူမ်ား၏ အခန္းက႑ကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ပစ္ပယ္ခဲ့သည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစ္ကို ဦးေအာင္သန္း၊ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ေက်ာ္ေဇာအပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးအစဥ္အလာႏွင့္ ဩဇာႀကီးသူမ်ား ကမကထျပဳသည့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုလည္း မသိမသာ သို႔မဟုတ္ သိသိသာသာ ကန္႔လန္႔ကာခ်ခဲ့၊ မသိက်ဳိးကြ်န္ျပဳခဲ့၊ ေဘးဖယ္ခဲ့သည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္လြန္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္စကာလမွ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္အထိ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းသည္ အားနည္းဆဲျဖစ္သည္မွာ မတိမ္းမေစာင္း သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

မ်က္ေမွာက္ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္တြင္ ၾကားေနသူမရွိ၊ ၾကားေနသေယာင္ႏွင့္ ဘက္လုိက္သူမ်ား၊ ၾကားဝင္သူမရွိ၊ ၾကားဝင္သေယာင္ ႏွင့္အစိုးရဘက္ ပင္းေနသူမ်ားသာရွိေနသည့္ အခင္းအက်င္းသည္ ေရရွည္တည္တ့ံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈႏွင့္ လားလားမွ် မအပ္စပ္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ၾကားေနသူ သို႔မဟုတ္ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္သူသည္ အလယ္ကလူ စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ဖက္အေပၚ ဩဇာရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္ ၾကားဝင္သူစစ္စစ္ ကြက္လပ္ျဖစ္ေနသည့္ အေနအထား၌ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအၾကား ဗ်ဴဟာေျမာက္ ၾကားဝင္ညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးကို ကမၻာ့ကုလသမဂၢ၊ ဥေရာပသမဂၢႏိုင္ငံမ်ား၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံတို႔အေနျဖင့္ စဥ္းစားသံုးသပ္သင့္သည္။ ေလ့လာသူအေနအထားမွ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ၾကားဝင္ညိွႏိႈင္းသူအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပါဝင္ႏိုင္ေရးကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေၾကာင္း၊ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ အစိုးရဘက္သာသာ ထိုးထိုးရပ္သည့္သူမ်ား မျဖစ္ေရးကိုလည္း သတိႀကီးႀကီးထား ဆင္ျခင္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳတိုက္တြန္း လိုပါသည္။

ေသာင္မတင္ ေရမက် ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာအခန္းက႑၌ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံၿပီးလွ်င္ ဥေရာပသမဂၢသည္ ဩဇာအႀကီးမားဆံုး ျဖစ္သည္။ ဥေရာပသမဂၢသည္ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ယူ႐ုိ သန္းကိုးဆယ္ေက်ာ္ ေထာက္ပံ့ထားသျဖင့္ ဘ႑ာေရးအရ ဩဇာတည္ေဆာက္ထားၿပီးျဖစ္သည့္အျပင္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ စစ္လက္နက္ေရာင္းခ်မႈ ပိတ္ပင္ျခင္းမွလြဲ၍ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈအားလံုးကို ႐ုပ္သိမ္းခဲ့ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအရလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဩဇာေညာင္းဖြယ္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အဆိုပါအခင္းအက်င္းတြင္ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္၌ ႏိုင္ငံတကာအေနျဖင့္ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ စီမံခ်က္တစ္ခုကို ပံုၾကမ္းထုတ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္းသန္ႏိုင္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၉ ရက္တြင္ ဥေရာပသမဂၢသံအမတ္ႀကီး ႐ုိလန္ကိုဘီရာ (Roland Kobia) ႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ညိွႏိႈင္းေရးအဖြဲ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (ယူအင္န္အက္ဖ္စီ)အဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္တြင္ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုလ်က္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး အျမင္ဖလွယ္သည့္ နည္းတူ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုလ်က္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ႏိုင္ေၾကာင္း စိတ္ကူးေပၚမိသည္။

တစ္ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို အျမန္ဆံုးအၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ဆုိၿပီး ေရရွည္တည္တံ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရည္ရြယ္ကာ အားလံုးပါဝင္ေသာ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဥေရာပသမဂၢသံအမတ္ႀကီး ႐ုိလန္ကိုဘီရာ က ေအာက္တုိဘာ ၂ ရက္တြင္ အေလးေပးေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လံုျခံဳေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးက တစ္ဖက္၊ လူမႈစီးပြားတိုးတက္ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ အထူးသျဖင့္ ပဋိပကၡေဒသမ်ားအပါအဝင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးက တစ္ဖက္အၾကား တိုက္႐ုိက္ဆက္စပ္ေနေၾကာင္းကိုလည္း ကိုဘီရာက ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး က်ယ္ျပန္႔ေလ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ က်ယ္ျပန္႔ေလဟူေသာ ယူဆခ်က္သည္ မျငင္းႏိုင္ေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရာတြင္ အစိုးရ၏ တာဝန္ရွိမႈသည္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား၏ တာဝန္ရွိမႈထက္ ပိုမိုျမင့္မားသည့္အခ်က္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ေရး ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုရန္ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ တြန္႔ဆုတ္မေနသင့္ပါ။

တစ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို အျမန္ဆံုးအၿပီးသတ္ ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ေရး ဥေရာပသမဂၢ၏ အဆိုျပဳတိုက္တြန္းမႈသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္ေသာ္လည္း ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးတည္သည့္ အားလံုးပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္ ဟု အဆိုျပဳမႈတြင္ ဆင္ျခင္သင့္ေသာ အခ်က္မ်ားရွိေနသည္ကို ေထာက္ျပလိုသည္။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို ျမန္ျမန္ခ်ဳပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျမန္ျမန္စေရးဘက္ ဦးတည္ေသာ ဥေရာပသမဂၢ၏ အသံသည္ ျမန္မာအစိုးရ၏ လတ္တေလာ ေလသံမ်ားႏွင့္ သံတူေၾကာင္းကြဲျဖစ္ေနမည္ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္သင့္သည္။

အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္ တစ္ႏွစ္စြန္းစြန္းသာ က်န္ရွိေသာကာလတြင္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို စတင္ျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈမရွိသည့္အျပင္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီႏွင့္ အလြန္ကာလ ကိုယ္စားလွယ္ေရြးခ်ယ္မႈအပိုင္းတြင္လည္း ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားစြာ ရွိေနႏိုင္သည့္အခ်က္ကို အေလးအနက္စဥ္းစားသင့္သည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ႏွင့္ အလြန္ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသည္ ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည့္အေလ်ာက္ ေရရွည္ေဖာ္ေဆာင္ရမည့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးမွ စတင္ျခင္းသည္ ပိုမိုေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ မစတင္မီ ၾကားကာလသည္ ေဆြးေႏြးပြဲျပင္ဆင္ေရးကာလသာ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ ေဆြးေႏြးဖက္မ်ားကို ညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြးႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အတိုင္းထက္အလြန္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။

ေရရွည္တည္တ့ံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ ဦးတည္ႏိုင္ေရးတြင္ အုတ္ျမစ္ကဲ့သို႔ ခိုင္မာေသာအပစ္ရပ္သေဘာတူစာခ်ဳပ္သည္ အသက္ေသြးပင္ျဖစ္သည္။ ေရရွည္တည္တံ့ဖြယ္မရွိေသာ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္သည္ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အစေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ။
အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာသကဲ့သို႔၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ေရရွည္တည္တံ့ႏိုင္မည့္ဘက္တြင္ အေျချပဳ ႏိုင္ေရးကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေၾကာင္း ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းျပသင့္သည္။

ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ လတ္တေလာညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ား၏ အေရးပါမႈႏွင့္႐ႈပ္ေထြးမႈကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၏ ရလဒ္မ်ားသည္ ႀကီးမားေသာတိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဆီ ဦးတည္ေနေၾကာင္း၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းအလြန္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ တည္ၿငိမ္လံုျခံဳေသာပတ္ဝန္းက်င္သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈသစ္မ်ား၊ လုပ္ငန္းသစ္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါအေျခအေနသည္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ျမန္မာျပည္သူလူထုအတြက္ အားေကာင္းေသာ အၫႊန္းကိန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပဋိပကၡ၊ ဒုကၡသုကၡ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနိမ့္က်ျခင္းတို႔ကို အဆံုးသတ္ၿပီး၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျမန္မာျပည္သူလူထုအက်ဳိးအတြက္ ပူးေပါင္းညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကိုေဖာ္ျပရန္ ေဆြးေႏြးဖက္မ်ားအားလံုးကို တိုက္တြန္းေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဥေရာပသမဂၢသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ဘ႑ာေရးအရ အမ်ားဆံုးအေထာက္အပံ့ျပဳရသျဖင့္ ဂုဏ္ယူပါေၾကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးဖက္မ်ား၏ အဆုိျပဳခ်က္အရ ေနာက္တစ္ဆင့္သို႔ အတူလိုက္ပါကူညီရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္းလည္း အသိေပးခဲ့သည္။

ဥေရာပသမဂၢ၏ အခန္းက႑သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ဘ႑ာေရးသာမက ႏိုင္ငံေရးအရလည္း ျမင့္ျမင့္မားမား အေရးပါသည့္အေလ်ာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္၏ အတိုး၊ အဆုတ္မ်ားကို စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ဘ႑ာေရးအေထာက္အပံ့သည္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုကို ဦးတည္ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့မ်ား သံုးစြဲမႈကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ ခ်ဥ္းကပ္စာရင္းစစ္ေဆးႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းကို တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု သိရွိႏိုင္ေအာင္ ထုတ္ျပန္ေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ဥေရာပသမဂၢ၏ ကူညီေထာက္ပံ့မႈအေပၚ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ အျပည့္အဝယံုၾကည္ႏိုင္ၿပီး အစိုးရႏွင့္ပင္းေနသည္ဟူေသာ ေကာက္ခ်က္မ်ားကို ယိုင္နဲ႔ေစႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ အစိုးရ၊ အစိုးရအလိုေတာ္ရိ၊ အစိုးရဘက္သားမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈမ်ား၊ ပလူးပလဲလုပ္မႈမ်ားကို ဆင္ ျခင္ႏိုင္ရန္လိုအပ္သည္။ အစိုးရ၊ အစိုးရအလိုေတာ္ရိမ်ား၊ ဘက္ေတာ္သားမ်ားႏွင့္ လိုသည္ထက္ပိုေသာ ပလူးပလဲအျပဳအမူမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ဥေရာပသမဂၢကို အစိုးရႏွင့္ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ဟု အလြယ္တကူသတ္မွတ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ ဥေရာပသမဂၢသည္ အစိုးရကိုယ္စား၊ အစိုးရ၏အသံမ်ားကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုအသိေပးသည့္ သေဘာ၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားကို ဖိအားေပး ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ျဖစ္ေစမည့္သေဘာ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမက္လံုးႏွင့္ သြယ္ဝိုက္စကားသြင္းသည့္ သေဘာမျဖစ္ေရးအတြက္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ဥေရာပသမဂၢသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ အစိုးရ ႏွင့္တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအၾကား ၾကားေနရပ္တည္ႏိုင္ရန္ ပဓာနက်သည္။ သမာသမတ္ရွိရွိ ဘက္မလိုက္ရပ္တည္လ်က္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးအေထာက္အပံ့မ်ားကို ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလယ္လူ သို႔မဟုတ္ ၾကားဝင္ညိွႏိႈင္းသူစစ္စစ္ပံုစံ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအနာဂတ္သည္ ပိုမိုထြန္းလင္းမည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ဥေရာပသမဂၢအေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးမက္လံုးမ်ားဘက္ကို အာသာငမ္းငမ္းျဖစ္လ်က္ အာဏာရအစိုးရ၊ အလိုေတာ္ရိမ်ားႏွင့္ အလိုေတာ္ရိအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဘက္ မသိမသာ ရပ္တည္မည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု၏ ဆန္႔က်င္တုံ႔ျပန္ျခင္းကို ခံရႏိုင္သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေရးအရလည္း ဂုဏ္သိကၡာပြန္းပဲ့ႏိုင္ေျခရွိၿပီး အစိုးရႏွင့္ပုလင္းတူဘူးဆို႔ဟု သတင္းႀကီးႏိုင္သည္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးေဆာ္ဩလိုက္ရပါသည္

Credit - Eleven Media Group

(ဥေရာပသမဂၢအဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ NCCT ၊ UNCC အဖြဲ႔၀င္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္ )

No comments:

Post a Comment