Tuesday, April 21, 2015

လက္ပတ္နီကိစၥ ရွင္းၾကရေအာင္ – ၿမိဳင္-တင္လိႈင္

 ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔ကို ေထာက္ခံဆႏၵျပသူမ်ား၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ၎တို႔ကို အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲ သူမ်ားတြင္ မည္သူသည္ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၅၄ ကို ေဖာက္ဖ်က္သူျဖစ္ …

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

လက္ပတ္နီ၀တ္ အရပ္သားမ်ားသံုး၍ ေရႊျပည္သာ အလုပ္သမား ဆႏၵျပမႈႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ေရွ႕တြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ေထာက္ခံဆႏၵျပသူမ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီး၍ လူစုလူေ၀းကို ကိုင္ကြယ္ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ လက္ပတ္နီ၀တ္ အရပ္သားမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ၾကမ္းတမ္းစြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းပံုသည္ ဥပေဒႏွင့္ ညီမညီ စဥ္းစားႏိုင္ၾကေစရန္ႏွင့္ မည္သူ႕တြင္ တာ၀န္ရွိသည္ကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရန္ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ကို တင္ျပလိုပါသည္။

အၾကမ္းအားျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ထိုျပႆနာကို ဥပေဒႏွင့္ညီေၾကာင္း ရွင္းျပေနသူမ်ားတြင္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ ရွင္းျပေနသူမွာ ၎တြင္ တာ၀န္ရွိ၍သာ ရွင္းျပေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခံရသူမ်ားႏွင့္ မေက်နပ္ေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ မည္သူက ထိုလက္ပတ္နီမ်ားကို ၀တ္ေစ၍ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္သူမ်ားကို ၿဖိဳခြဲရန္ခိုင္းသည္ကို အတိအက် မသိၾကပါ။ ထို႔အတြက္ ေဖာ္ထုတ္ေပးမည့္သူမွာ ဥပေဒသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပထမဦးစြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ ၾကသူမ်ားသည္ ဥပေဒပါ အခြင့္အေရးျဖစ္ပါသလား၊ မျဖစ္ဖူးလားဆိုသည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅၄ တြင္ ““ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္၊ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္းသာယာေရး သို႔မဟုတ္ ျပည္သူတို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရား အက်ိဳးငွာ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္လွ်င္ ေအာက္ပါ အခြင့္အေရးမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ သံုးစြဲ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္””ဟု ျပ႒ာန္းထားပါ သည္။ အဲဒီသံုးစြဲခြင့္ေတြကေတာ့ (က)မိမိ၏ ယံုၾကည္ခ်က္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္္ ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ခြင့္။ (ခ) လက္နက္မပါဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းခြင့္၊ စီတန္းလွည့္လည္ခြင့္ႏွင့္ အျခားကိစၥမ်ား ပါ၀င္ပါသည္။ (က) (ခ)မွာ ယခု ဆႏၵေဖာ္ထုတ္မႈမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္၍ က်န္အခ်က္မ်ားကို မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ယံုၾကည္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္းသည္၊ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ အညီအၫြတ္ မျဖစ္သေလာ။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ လက္နက္မပါဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းခြင့္၊ စီတန္းလွည့္လည္ခြင့္ႏွင့္ အညီအၫြတ္ မျဖစ္ပါ သေလာ။ ေမးခြန္းမ်ား ေမးရန္ရွိ ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို လက္ပတ္နီမ်ားျဖင့္ အၾကမ္းမဖက္ခင္ လက္နက္ပါမပါ ရွာေဖြျခင္း ျပဳပါသလား၊ သို႔မဟုတ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေထာက္ခံ သူအစုအဖြဲ႕ လူစုလူေ၀းတြင္ လက္နက္ပါ မပါ ပထမစစ္ေဆးပါသလား၊ ပိုစတာမ်ားတြင္ မိမိတို႔၏ဆႏၵကို ေရးသားၿပီး ကိုင္ျပထားျခင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္း၊ လွည့္လည္ျခင္း မဟုတ္ပါသလား၊ ထိုအခ်က္မ်ားကို ျပည့္စံုမႈရွိမရွိ စိစစ္ခဲ့ၾကပါသလား။ ထိုသို႔ မဟုတ္ပါဘဲ လူစုခြဲၾက၊ ခြဲရင္ဆိုၿပီး လက္နက္ကိုယ္စီ၊ ဒိုင္းကိုယ္စီ ကိုင္ထားၾကသူ ရဲမ်ားက ယူေဆာင္လာေသာ တုတ္မ်ားျဖင့္ အတင္း၀င္+႐ိုက္၊ လက္ပတ္နီမ်ားက မိန္းကေလးမ်ားကို လည္ပင္းညႇစ္၊ ေယာက္်ားကေလးမ်ားကို အတင္း၀င္၍ လက္သီးျဖင့္ ထိုး၊ ပါး႐ိုက္၊ ကန္ေက်ာက္ လုပ္ၾကျခင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္ အညီအၫြတ္ျဖစ္ပါသလား၊ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ လက္နက္မပါ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သူမ်ားကို မၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ အၾကမ္းဖက္ျပဳလုပ္ျခင္း မဟုတ္ပါေလာ။ ထိုသုိ႔ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျဖစ္ပါသလား၊ အေျခခံဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္သူက မည္သူျဖစ္ပါသနည္း။ ဤသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔ကို ေထာက္ခံဆႏၵျပသူမ်ား၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ၎တို႔ကို အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြဲသူမ်ားတြင္ မည္သူသည္ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၅၄ကို ေဖာက္ဖ်က္သူ ျဖစ္သည္ကို စဥ္းစားႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အတြဲ(၄)အမွတ္(၄)၌ လက္ပတ္နီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး နယ္/လံု ၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္၀င္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးရာတြင္ ဥပေဒ ၁၂၇၊ ၁၂၈ ထဲမွာ ပါၿပီးသားပဲဟု သာမန္ေဆြးေႏြး ေျပာျပသြားပါသည္။ ထို႔ျပင္““ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတခ်ိဳ႕ လုပ္ေနတယ္။ အရင္တုန္းကလို အေပၚကေန (Top-Down) ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တကယ့္ေအာက္ေျခကေန လုပ္ရမယ့္ အေနအထား၊ ေအာက္ေျခမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ ငါတို႔ကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြ၊ ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္သူ႕ အဆင့္နဲ႔သူ (Decentralization) ေလွ်ာ့ခ်တဲ့ အေနအထားကို လုပ္ခိုင္းတာ လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္ေအာင္”” စသည္ျဖင့္ ေျပာပါသည္။ ထိုေနာက္ ဆက္ေျပာသည္မွာ ““အထက္က ၫႊန္ၾကားမွ လုပ္တယ္ဆိုတာ၊ ဒါမဟုတ္ ဘူး ..ဥပေဒနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ပါဆိုၿပီး တို႔ၫႊန္ၾကားၿပီးသားျဖစ္တယ္”” ဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ အဲဒီေန႔က အဲဒီေနရာမွာ ကြပ္ကဲၫႊန္ၾကားေသာ အနီးကပ္ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ေျပာသြားသလို ျဖစ္ေနပါသည္။

ဤတြင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္၀င္း ေျပာျပသည့္ ဥပေဒ ၁၂၇၊ ၁၂၈ ဆိုသည္မွာ မည္သည့္ဥပေဒဟု ေျပာမသြားပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဥပေဒပညာ သင္ဖူးၿပီး လူစုလူေ၀းကိစၥျဖစ္၍ ျပစ္မႈက်င့္ထံုး ဥပေဒတြင္ ရွာေဖြၾကည့္ပါသည္။ ထိုဥပေဒတြင္ ၎ေျပာေသာ ပုဒ္မ ၁၂၇၊၁၂၈ တုိ႔ကို ဖတ္ၾကည့္ပါသည္။ အခန္း ၉ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ အစုအေ၀းမ်ား ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ ပုဒ္မ ၁၂၇(၁)ကိုေတြ႕ရပါသည္။ ျပ႒ာန္းခ်က္ကေတာ့ ““မည္သည့္ရာဇ၀တ္ တရားသူႀကီး၊ သို႔မဟုတ္ ျပည္သူ႕ရဲတပ္ဖြဲ႕ စခန္းမွဴး သို႔မဟုတ္ ဒုရဲအုပ္ေအာက္ အဆင့္မနိမ့္ေသာ ရဲအရာရွိက မဆို တရားဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ အစုအေ၀း တစ္စံုတစ္ရာကို သို႔မဟုတ္ အမ်ားျပည္သူတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးရန္ရွိေသာ လူ ၅ ဦးျဖစ္ေစ၊ ယင္းထက္ပို၍ျဖစ္ေစ စုေ၀းသည့္ အစုအေ၀း တစ္စံုတစ္ရာကို လူစုခဲြေစရန္ အမိန္႔ေပးႏိုင္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အမိန္႔ေပးသည့္ အခါတြင္လည္း ၎အစုအေ၀းတြင္ ပါ၀င္သူတို႔သည္ အမိန္႔ေပးခဲ့သည့္အတိုင္း လူစုခဲြရန္ တာ၀န္ရွိသည္””။ ထိုအခါ ဥပေဒအရ ၾကည့္လွ်င္ ဥပေဒ ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အစုအေ၀းျဖစ္ရမည္။ ျပည္သူတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးရန္ရွိေသာ ဆိုသည့္ အတြက္ လက္နက္မပါဘဲ ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္ ေလွ်ာက္လာျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားက ေထာက္ခံ သည္ကို လည္းေကာင္း ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို ဖ်က္ဆီးျခင္း ျဖစ္မျဖစ္ စဥ္းစားရန္သာ ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးမွသာ လူစုခဲြဖို႔ အမိန္႔ေပးရမည္။ ထိုသို႔မဟုတ္က လူ ၁၀၀၊ ၁၀၀၀၀ ျဖစ္ေစခါမူ လူစုခဲြရန္ အမိန္႔မေပးႏိုင္ပါ။ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၅၄(က) (ခ)တို႔က ခြင့္ျပဳထား၍ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ တာ၀န္ရွိသည္ ဆိုသူတို႔၏ ျပဳလုပ္ခ်က္က ျပည္သူ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီး သလား၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း သူ႔ဆႏၵသူ ေဖာ္ထုတ္သူက ဖ်က္ဆီးသလား စဥ္းစား၍ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ အမ်ားျပည္သူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးသူျဖစ္ပါက ျပစ္မႈက်င့္ထံုး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၂၈တြင္ ““အမိန္႔ေပးေသာ္လည္း လူစုခဲြျခင္းမျပဳလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ထိုသို႔ အမိန္႔မေပးပါက လူစုလူေ၀းကို မုခ်ဖ်က္မည့္ အေၾကာင္း ထင္ရွားေစသည့္ အမူအရာကို ျပဳလုပ္လွ်င္ မည္သည့္ရာဇ၀တ္ တရားသူႀကီး၊ သို႔မဟုတ္ မည္သည့္ ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕ စခန္းမွဴး၊ သို႔မဟုတ္ ဒုရဲအုပ္ ေအာက္အဆင့္ မနိမ့္ေသာ ရဲအရာရွိကမဆို ထိုအစုအေ၀းကို လူစုကဲြေအာင္ အင္အားသံုး၍ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရာတြင္ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ တပ္သားအရာရွိ မဟုတ္သူ၊ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္ျခားတပ္ အက္ဥပေဒ၊ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အရန္တပ္ အက္ဥပေဒအရ လက္နက္ကိုင္ မဟုတ္သူ မည္သည့္ အမ်ဳိးသားကိုမဆို အကူအညီ ေတာင္းႏိုင္ သည္။ ထိုသူမ်ားကို အင္အားျပဳလုပ္၍ လူစုခဲြရမည္။ လိုအပ္လွ်င္ အစုအေ၀းတြင္ ပါ၀င္သူတို႔ကို လူစုခဲြရန္၊ သို႔မဟုတ္ တရား ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပစ္ဒဏ္စီရင္ႏိုင္ရန္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ႏိုင္သည္””။ ဤပုဒ္မတြင္ ““မုခ်မဖ်က္မည့္အေၾကာင္း ထင္ရွားေစသည့္ အမူအရာကို ျပဳလုပ္လွ်င္”” ဆိုသည့္အတြက္ လူစုခဲြဆိုလွ်င္ ခဲြရန္ဟန္ျပဳပါက၊ ကတိေပးပါက ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ရန္ မလိုပါ။ ထို႔ျပင္ ပုဒ္မ ၁၃၀၊ ပုဒ္မခဲြ (၂)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ- ““ထုိတပ္မေတာ္ အရာရွိတို႔သည္ ဆိုခဲ့သည့္အမိန္႔ကို သင့္သည့္ထင္ျမင္သည့္ နည္းအတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။ သို႔ေသာ္လည္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အစုအေ၀းကို လူစုခဲြရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ထိုသူတို႔ကို ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ အင္အားအနည္းငယ္သာ သံုုးၿပီး လူမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ပ်က္ဆီးေစရမည္””ဟု ျပ႒ာန္းထားဩ၍ အလြန္အကၽြံ အၿငိဳးအေတးျဖင့္ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး မျပဳလုပ္ရေပ။ ဤပုဒ္မတြင္ အမိန္႔ေပးသူမွာ ပုဒ္မ ၁၃၀ ပုဒ္မခဲြ(၁)အရ ရာဇ၀တ္ တရားသူႀကီးသာ ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္မွဴးႀကီး တင္၀င္းႏွင့္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္တို႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ အရလည္းေကာင္း၊ ဥပေဒအရလည္းေကာင္း အနီးကပ္ အမိန္႔ေပးႏိုင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖဲြ႕၊ စစ္တပ္မွ(ရွိပါက) အရာရွိ၊ ၿမိဳ႕နယ္တရားသူႀကီး(တစ္ဦးဦး) တို႔တြင္သာ တာ၀န္ရွိႏိုင္ေပသည္။

ထို႔ေနာက္ ပုဒ္မ ၁၃၂တြင္ ““ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အမိန္႔မရွိဘဲ ဤအခန္းအရ ေဆာင္ရြက္ရာ ေရာက္ေသာ မည္သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အတြက္မဆို မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ် ရာဇ၀တ္တရား႐ံုး တစ္႐ံုးတြင္ တရားစဲြဆိုခြင့္ မရွိေစရ။ ထို႔ျပင္ (က) ဤအခန္းအရ သေဘာ႐ိုးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ရာဇ၀တ္တရားသူႀကီး၊ သို႔မဟုတ္ ရဲအရာရွိ။ (ခ)ပုဒ္မ ၁၃၁ အရ သေဘာ႐ိုးႏွင့္ ေဆာင္ရြက္သည့္ တပ္မေတာ္အရာရွိ။ (ဂ) ပုဒ္မ ၁၂၈ အရျဖစ္ေစ ပုဒ္မ ၁၃၀ အရျဖစ္ေစ ဆိုခဲ့သည့္အမိန္႔ႏွင့္အညီ သေဘာ႐ိုးႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ။ (ဃ) လိုက္နာရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ အမိန္႔ တစ္စံုတစ္ရာကို လိုက္နာ၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ လက္ေအာက္အရာရွိ၊ သို႔မဟုတ္ တပ္မေတာ္သား၊ သို႔မဟုတ္ ေစတနာ့၀န္ထမ္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ မည္သူ႔ကိုမွ် ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သည့္ ျပစ္မႈအတြက္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည္ဟု မမွတ္ယူေစရ”” ဟုျပ႒ာန္းထားရာ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္မွာ (သေဘာ႐ိုးႏွင့္ ေဆာင္ရြက္သည့္)ဆိုေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သမၼတက ခြင့္ျပဳလွ်င္လည္း စဲြႏိုင္ပါသည္။

““ကဲ. . .မည္သူ႔တြင္ တာ၀န္ရွိပါသနည္း။ စာ႐ႈသူ။”” ပထမ တာ၀န္ရွိသူမွာ မတရားသျဖင့္ ၿဖိဳခဲြခံရသူမ်ား ဘက္မွ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ဂ်ာနယ္ေပါင္းစံုမွ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ ဓာတ္ပံုမ်ားမွာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးကို ရဲမ်ားက နံပါတ္တုတ္မ်ားျဖင့္ ၀ုိင္း႐ိုက္ေန၍ ပုဆိုးကၽြတ္ေနပံု၊ သံဃာေတာ္တစ္ပါးအား ရဲမ်ားက ၀ုိင္းရံထားပံု၊ အမ်ဳိးသမီးငယ္ တစ္ဦးအား လည္ပင္းကို လက္ပတ္နီ ၀တ္ထားသူတစ္ဦးက လက္ေမာင္းျဖင့္ တင္းက်ပ္စြာ ဖက္ထားပံုမ်ားက သက္ေသခံ ဓာတ္ပံုမ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုးဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၀(၂)အရ အစုအေ၀းကို လူစုခဲြရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ထိုသူတို႔ကို ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ရာတြင္ျဖစ္ေစ အင္အား အနည္းငယ္သာ သံုးၿပီး လူမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားကို အနည္းငယ္သာ ပ်က္စီးေစရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္ႏွင့္ လံုး၀ဆန္႔က်င္ကာ မတရားသျဖင့္ လူကို႐ိုက္ျခင္း၊ လက္ပံတန္း ျဖစ္စဥ္တြင္ သူနာျပဳယာဥ္ကို အၿငိဳးတႀကီး ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကပါသည္။ ၁၉၄၉-ခုႏွစ္ ဂ်ီနီဗာကြန္ဗင္းရွင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ၾကက္ေျခနီတံဆိပ္၊ လျခမ္းနီတံဆိပ္၊ သို႔မဟုတ္ ၎တံဆိပ္ပါ ၀တ္စံု ၀တ္ဆင္ထားသူျဖစ္ေစ ဟန္႔တားျခင္း၊ ပစ္ခတ္ျခင္း၊ အသက္ အႏၲရာယ္ျပဳျခင္း၊ ဖ်က္ဆီးျခင္းတို႔ကို မည္သူမွ် မက်ဴးလြန္ရဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုဂ်ီနီဗာကြန္ဗင္းရွင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ၁၉၉၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၅ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဖ်က္အဆီးခံရေသာ ၾကက္ေျခနီကား ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ႐ိုက္ႏွက္ ညႇဥ္းပန္းခံရေသာ လူမ်ားက ထိုေန႔က ဥပေဒမဲ့ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၁၅ မတ္လ ၁၀ရက္က လက္ပံတန္းတြင္ ၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းခဲ့ၾကေသာ လက္ပံတန္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ပါ၀င္သူမ်ား ရဲတပ္ရင္း (၁)၊ (၁၀)၊ (၁၁)၊ (၂)တို႔မွ လံုထိန္းရဲတို႔ကို တရားစဲြၾကရပါမည္။ ထိုသို႔တရားစဲြလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အမိန္႔ ေတာင္းခံရပါသည္။ ထိုအခါ ဒုတိယတာ၀န္ရွိသူမွာ သမၼတျဖစ္ပါသည္။ သမၼတက ထိုျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ထိုသို႔ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းသူမ်ားသည္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၀(၂)ႏွင့္ မညီေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အထြတ္အထိပ္ သမၼတဆိုေသာ ဂုဏ္အဂၤါႏွင့္အညီ မိမိဂုဏ္သိကၡာအရ ခြင့္ျပဳသင့္ မသင့္ ဆံုးျဖတ္ရပါမည္။ ထိုျဖစ္စဥ္ကို စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ဖဲြ႕ထား၍ စစ္ေဆးမည္ ဆိုေသာ္လည္း (ယခု စာေရးေနခ်ိန္ ၄-၄-၁၅) ေန႔ထိ ၃ ပတ္ေက်ာ္ ၾကာလာေသာ္လည္း မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ျပည္သူသိရန္ ေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ရဲတပ္ဖဲြ႕မ်ား၊ လံုထိန္း ရဲတပ္ရင္းမ်ားကို အမည္၊ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္ႏွင့္တကြ ဖဲြ႕စည္းထားရာ ထိုေန႔မ်ားက မည္သူေတြ မည္သည့္ ေနရာတြင္ တာ၀န္ခ်ထားေၾကာင္း၊ စည္းကမ္းရွိေသာ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖဲြ႕မ်ားျဖစ္၍ အတိအက် စာရင္းမ်ား သက္ဆိုင္သူမ်ားထံတြင္ ရွိေနပါသည္။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္းကို ၿဖိဳခြင္း ျခင္းသည္ ဥပေဒအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္ဟု ေျပာျခင္းမွာ ျပစ္မႈက်င့္ထံုး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၀(၂) ကိုမဖတ္ဘဲ ပုဒ္မ ၁၂၇၊ ၁၂၈၊ ၁၃၁၊ ၁၃၂ တို႔ကိုသာ လူေျပာသူေျပာ၊ အနားျပာမ်ားေျပာသည့္ အတိုင္း ေျပာေနဟန္ ရွိပါသည္။ ဥပေဒကို လိုရာဆဲြမေျပာသင့္ပါ။ မိမိသည္ ၀န္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္ကို သတိထား၍ ေျပာသင့္ ပါသည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

  

No comments:

Post a Comment