~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
…ယခင္တစ္ပတ္မွအဆက္
● ကတုံး႐ိုးမ
ပဲခူး႐ိုးမဆိုသည္မွာ တစ္ခ်ိန္က ဆင္၊ က်ား ခိုေအာင္းေပါမ်ားသည့္ ေနရာအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့သည္။ ထိုကာလက ကိုလိုနီေခတ္အထိ ရိွေနတုန္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ေပါမ်ားဆဲပင္ျဖစ္ၿပီး ကြန္ျမဴနစ္တို႔ ပုန္းေအာင္းအေျခစိုက္ရာ ေနရာျဖစ္ခဲ့သည္။ အလြန္ေတာထူလွသျဖင့္သာ ဌာနခ်ဳပ္အျဖစ္ စခန္းခ် ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ထက္ေစာသည့္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ
ဒုတိယစစ္အၿပီး ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို အဂၤလိပ္တို႔ သိမ္းပိုက္လိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၎တုိ႔ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည့္ ပဲခူး႐ိုးမဘက္ျခမ္းတြင္ သစ္ပင္ေပါင္း မည္မွ်ရိွသည္ကိုပင္ စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရာ အလြန္ထူထပ္သည့္ ေတာမွန္း သိသာေစခဲ့သည္။ Dr. Mc Clellandu က ၎တို႔ သိမ္းပိုက္ထားသည့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ဘက္ျခမ္းရိွ ပဲခူး႐ိုးမတြင္ လုံးပတ္ ၁၈ လက္မ အထက္ ကၽြန္းသစ္အပင္ေပါင္း ၆၅၀၀၀၀ ခန္႔ရိွၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္ အပင္ ၁၃၀၀၀ ခန္႔ ထုတ္လုပ္သြားလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ ထုတ္လုပ္သြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ခုတ္လိုက္သည့္ ေနရာတြင္ ျပန္စိုက္သြားျခင္းျဖင့္ ေနာင္အႏွစ္ ၅၀ အၾကာတြင္ သစ္ေတာမွာလည္း နဂိုအတိုင္း တည္ရိွေနမည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ အျခားသစ္ပင္ မပါေသးဘဲ ကၽြန္းသစ္ တစ္မ်ဳိးတည္း အေရအတြက္ပင္ ျဖစ္သည္။ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံအျခမ္းက သူတို႔မပိုင္ေသးသျဖင့္ သူတို႔ပိုင္သည့္ဘက္ကို စနစ္တက် ကြင္းဆင္း သုေတသန ျပဳကာ ေရးသားအစီရင္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၎တို႔ သိမ္းပိုက္နယ္ေျမအတြင္း ခုတ္ၿပီး မသယ္ယူႏိုင္ေသးသည့္ သစ္မ်ားအတြက္ လြတ္လပ္စြာ သယ္ယူၾကေစေရး၊ ေက်းရြာမ်ားမွ သစ္ခုတ္ေနသူမ်ားအေရး တို႔ကို အစီရင္ခံစာ တြင္ ေရးသားတင္ျပကာ ျပန္လည္ စိုက္ပ်ဳိးေရး အစီအစဥ္မ်ားပါ ထည့္တြက္ထားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘုရင္တြင္ ဘာအစီအစဥ္မွ် မရိွခဲ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေျပာေနသကဲ့သို႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို နယ္ခ်ဲ႕သိမ္းပိုက္ကာ အျမတ္ထုတ္ ကုပ္ေသြးစုပ္သြားပါသည္ ဆိုသည့္ နယ္ခ်ဲ႕မ်ားကမွ စနစ္က်နစြာ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို မထိခိုက္ေစဘဲ၊ သစ္ေတာလည္း မျပဳန္းတီးေစေရး ကိစၥမ်ားကို ဟန္က်ပန္က် စဥ္းစား သြားေသးသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ယခုကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ရိွေနသည့္ ပဲခူး႐ိုးမသည္ ၾကားဖူးေနေသာ ပဲခူး႐ိုးမမွ ဟုတ္ပါေလစဟုပင္ ေတြးမိသည္။ ေတာင္မွန္သမွ် ကတုံးေျပာင္ေနေပသည္။ ဘာမွ်ခုတ္စရာ အပင္မရိွေတာ့ေခ်။ အလြန္လမ္းပန္း ခက္ခဲသည့္ ေနရာထဲမွာသာ သစ္အနည္းငယ္ က်န္ေတာ့သည္ဟု သိရသည္။ ထိုခက္ခဲသည့္ ေနရာမ်ားကိုပင္ ယခုအခါ မရ ရေအာင္ သစ္ထုတ္ေနၾကေပသည္။ ပဲခူး႐ိုးမထဲသို႔ ၃၈ မိုင္ေလာက္ ၀င္သြားသည္အထိ ေတာင္ကတုံးမ်ားသာ ရိွေနေပသည္။ သစ္ေတာေဆာင္ပုဒ္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ““ဥတုရာသီ ေတာကိုမွီသည္”” ဆိုသည္မွာ ေရွးေခတ္ စကားတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္သြား ခဲ့ေပသည္။ ေတာကိုမွီစရာ ဘာမွ်မက်န္ေတာ့ေခ်။ ေတာမရိွသျဖင့္ ေရမေနေတာ့။ ေရမေနသျဖင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ေကာလာသည္။ မိုးက်လွ်င္ ေျမဆီကို ထိန္းသိမ္းေပးမည့္ သစ္ပင္၊ သစ္ျမစ္ မရိွ ေတာ့သျဖင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားသို႔ ေျမပို႔ခ်မႈ မ်ားလာကာ ေရႀကီးမႈဒဏ္ကို လယ္သမားတို႔ ခံရျပန္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ေတာင္အလုံးလိုက္ ႐ိုးမေပၚက ဆည္ထဲသို႔ ၿပိဳက်သျဖင့္ ဆည္ေရေဖာက္ခ်ခဲ့ရာ လယ္သမားတို႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရ ဖူးေပသည္။ သဘာ၀က ဟန္ခ်က္ညီညီ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးထားျခင္းကို တာ၀န္ရိွသူမ်ားက ၀ိသမသမားမ်ားႏွင့္ ေပါင္းကာ အလြန္အကၽြံ ထုတ္ယူသုံးစဲြျခင္းျဖင့္ သဘာ၀၏ဒဏ္ခတ္ ျခင္းကို လူသားတို႔ ျပန္လည္ခံၾကရျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ ခံရသူမ်ားမွာ တာ၀န္ရိွသူမ်ားေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ၀ိသမသမား ေသာ္လည္းေကာင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘာမွ်မဆိုင္သည့္ ႐ိုးသားစြာ အသက္ေမြးေန ထိုင္ၾကသည့္ ေတာသူေတာင္သား၊ ေက်းလက္သူ ေက်းလက္သားမ်ား ျဖစ္ေနသည္မွာေတာ့ သဘာ၀ကလည္း မ်က္ႏွာလိုက္ရာ က်ေပသည္။
● ေတာင္ကတုံးကို ေသွ်ာင္ထုံးသူက
ရယ္စရာေတာ့ ေကာင္းသည္။ ေတာေတာင္မ်ား ျပဳန္းတီးလာျခင္းကို သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းရန္ အတြက္ဟုဆိုကာ ကၽြန္းစိုက္ကြက္မ်ား ေတာင္ေပၚတြင္ ဧရိယာအလိုက္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုခ်ေပး၍ စိုက္ပ်ိဳး ေစသည္။ ယေန႔ ကတုံးေျပာင္ေနသည့္ ေတာေတာင္မ်ားအျဖစ္ ေပၚလာရျခင္း၏ ေနာက္ေၾကာင္း ဇာတ္လမ္းသည္ ထိုသို႕လုပ္ကြက္ခ်ေပးျခင္းမွ စတင္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မိမိရသည့္ လုပ္ကြက္အတြင္း ရိွေနသည့္ သစ္ေတာမ်ား၊ ၀ါးေတာမ်ားကို ပထမဦးစြာ အသားကုန္ခုတ္ကာ ထုတ္ေရာင္းေတာ့သည္။ တရား၀င္ အလကားရလိုက္သည့္ သစ္ပင္မ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ႀကိဳက္ အေျပာင္ရွင္းလိုက္ၾကသည္။ မီးေသြးဖုတ္ ေရာင္းသည္လည္း ရိွသည္။ ထိုသို႔ရွင္းၿပီးမွ ကၽြန္းသစ္စိုက္ပ်ဳိးမႈကို လုပ္ကြက္ျပၾကသည္။ ထိုလုပ္ကြက္ သည္လည္း လူျမင္ကြင္း အစပ္ပိုင္းတြင္သာ စိုက္ပ်ဳိးထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အတြင္းပိုင္းတြင္ ကြင္းျပင္သာသာ ျဖစ္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။
လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္းသစ္စိုက္ခင္းမ်ား စိုက္ပ်ဳိးေနသည့္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ကုမၸဏီမ်ား ကို ေလ့လာၾကည့္သည့္အခါ ျမသိဂႌကၽြန္းစိုက္ခင္း၊ ရဲျမန္မာေအာင္ကၽြန္း စိုက္ခင္း၊ ျမတ္ႏိုးသူကၽြန္း စိုက္ခင္း၊ ျမကၽြန္းသာ ကၽြန္းစိုက္ခင္း၊ ေက်ာက္မ်က္ၿမိဳ႕ေတာ္ ကၽြန္းစိုက္ခင္း၊ Golden One Star ကၽြန္းစိုက္ခင္း၊ Myanmar Iwatani (LGP) ကၽြန္းစိုက္ခင္းဟူသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ေတြ႕ရသည္။ စိုက္ခင္းဧက အမ်ားအျပားကို ပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ စိုက္ခြင့္ရျခင္းအတြက္ အခြင့္အေရးမ်ား ရရိွသကဲ့သို႔ ရသည့္ ဧရိယာအတြင္း စိတ္ႀကိဳက္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ခြင့္၊ စိတ္ႀကိဳက္အေျပာင္ရွင္းခြင့္ ရလိုက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း အက်ဳိးအျမတ္က ရၿပီးျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအက်ဳိးအျမတ္ႏွင့္ ထိုက္တန္စြာ ျပန္လည္ စိုက္ပ်ဳိးေပးျခင္းကို အေသအခ်ာ စစ္ေဆးျခင္းမရိွျခင္း၊ စစ္ေဆးသည္ဆိုလွ်င္လည္း အဂတိလိုက္စားျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္ကတုံး ကို ေသွ်ာင္ထုံးသူတို႕မွာ ၀ိသမပါေနသျဖင့္ ခရီးေပါက္သည့္အဆင့္ မဟုတ္ေခ်။ ထို႔အျပင္ ေပါက္လာေသာ ကၽြန္းပင္တို႔ ႀကီးထြားလာသည့္ တစ္ေန႔တြင္လည္း ပုဂၢလိက စိုက္ခင္းျဖစ္သျဖင့္ သားစဥ္ေျမးဆက္ စိတ္ႀကိဳက္ ကတုံးတုံးခြင့္ ထပ္မံရၾကဦးမည္ျဖစ္သည္။
● ကေမာက္ကမေၾကာင့္ ပဋိပကၡ
ပဲခူး႐ိုးမေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္လာသည့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ပုဂၢလိက စိုက္ခင္း ဆိုင္းဘုတ္မ်ားတပ္ကာ ၎တို႔ပိုင္ ေျမျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးထားသကဲ့သို႔ တားျမစ္ပိတ္ပင္ သတိေပးသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားလည္း အၿပိဳင္အဆိုင္ ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုဆိုင္းဘုတ္မ်ားတြင္ ေရးသားထားသည္မွာ ““ဤစိုက္ခင္းဧရိယာအတြင္း ကၽြဲ ႏြား တိရစၦာန္မ်ား စားက်က္မခ်ရ၊ အမဲမလိုက္ရ၊ မီးမ႐ႈိ႕ရ၊ သစ္ပင္မခုတ္ရ၊ ယာေျမမက်ဴးေက်ာ္ရ၊ က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ျခင္း မျပဳရ၊ စစ္ေဆးေတြ႕ရိွပါက ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈ တန္ဖိုး၏ ႏွစ္ဆ ေပးေလ်ာ္ ရမည္””ဟူ၍ျဖစ္သည္။
သည္ေတာ၊ သည္ေတာင္တြင္ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေနထိုင္ကာ ဘ၀ကိုဆင္းဆင္းရဲရဲ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ ရသူမ်ားက တရားမ၀င္ က်ဴးေက်ာ္သူျဖစ္သြားၿပီး ယခုမွ ၀င္ေရာက္ လာသူမ်ားက တရား၀င္ျဖစ္သြားသည့္ အျပင္ အေရးယူသည္ အထိပင္ အျပစ္ေပးဦးမည္ဟု သတိေပးထားျပန္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ သူခိုးက လူကိုျပန္ဟစ္ ေနသည္ဟု ေတာေနျပည္သူတို႔က ခံစားခဲ့ၾကရသည္။ အခ်ဳိ႕မွာရြာတြင္ ကၽြဲ ႏြားမပိုင္၊ လယ္မပိုင္ ၾကသည့္အတြက္ ေတာေတာင္ထဲတြင္ ကိုင္းေတာရွင္းကာ ယာစပါးစိုက္၊ ပဲစိုက္ျဖင့္ ထို႐ိုးမထဲမွာပင္ အိမ္ ၃၊ ၄ အိမ္စုကာဘ၀အတြက္ ရပ္တည္ေနၾကရသူမ်ား ရိွၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ေတာထဲမွ ကိုင္းပင္ခုတ္ကာ သက္ကယ္ လုပ္ၿပီး ရြာသို႔ သြားေရာက္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကရသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕မွာ ၀ါးခုတ္ကာ ႏွီးျဖာၿပီး ၿမိဳ႕သို႕ တက္ကာ သြားေရာက္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ၀မ္းစာရွာရသူမ်ားလည္း ရိွသည္။ အခ်ဳိ႕က ေတာေကာင္ရွာကာ ရိကၡာအတြက္ အသက္ဆက္ ေနရသူမ်ားလည္းရိွသည္။ အခ်ဳိ႕က ေတာင္ယာျဖင့္ အသက္ေမြး သူမ်ားလည္း ရိွသည္။ ဤေတာ ဤေတာင္မွာပင္ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းစြာ အသက္ေမြးေနထုိင္လာ ခဲ့ၾကသည္။ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ သူပုန္လက္ထက္ပါမက်န္ ေအးခ်မ္း႐ိုးသားစြာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ရင္း ေနထိုင္ လာခဲ့ၾကသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူလည္း မရိွသကဲ့သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလည္း မဟုတ္ခဲ့ၾက။ ဘ၀ဆိုသည္မွာ ၀မ္းစာရွာေဖြ စားေသာက္ရင္း ေအးေအးေဆးေဆး ေန ထိုင္ကာ ကုန္ဆုံးသြားျခင္းဟု ခံယူထားၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ေျမပုံေပၚတြင္ လက္ေထာက္ကာ သည္ဧရိယာမွ သည္ဧရိယာအထိ မည္သည့္ကုမၸဏီက လုပ္ေစဟု လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားေပးကာ ႐ိုးမတစ္ေတာင္လုံးကို ကိုယ့္ပစၥည္းအျဖစ္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းလာသည့္ အခါ ေတာေတာင္ ထဲမွာေနၿပီး ေတာေတာင္ထဲမွာပင္ ဘ၀ကိုအဆုံးသတ္ရန္ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ေလာဘကင္းစြာ ေနၾကသူမ်ားအတြက္ ဘ၀ပင္လွ်င္ လက္မဲ့ျဖစ္လာေပသည္။ ႏိုင္ငံ၏ေတာေတာင္မ်ားက စီးပြားေရး သမားမ်ား ေတာေတာင္မ်ားျဖစ္လာျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ေနသည့္ အိမ္ေနရာသည္ပင္ ကိုယ္မပိုင္ေတာ့ဘဲ ေရႊ႕ၾက ရေတာ့သည္။ ႀကီးမားလွသည့္ ေတာေတာင္အတြင္း ဟင္းစားရွာရန္ပင္ ေနရာမရိွျဖစ္လာသည္။ ေမြးထားသည့္ ကၽြဲႏြားကို မည္သည့္ေနရာသြားကာ အစာရွာေပးရမည္ကို စဥ္းစားလာရသည္။ ဟင္းစားရွာစရာ ေနရာပ်က္ လာသည္။ ေတာင္ယာ စိုက္ခဲ့သည့္ ကိုယ့္ေနရာသည္ ယခုေတာ့ သူတို႕ေနရာျဖစ္သည္ဆိုကာ အသိမ္းခံရ ျပန္သည္။ ေတာင္ၾကားလြင္ျပင္တြင္ ေတာတိုးကာ စိုက္စရာေျမလုပ္ၿပီး အသက္ေမြးခဲ့ရာေနရာသည္ ကိုယ့္ေနရာ မဟုတ္၊ သူ႔ေနရာ အလုပ္ခံရျပန္သည္။
ဌာေနမွာေနၿပီး ဌာေနမွာေသသည္အထိ ေတာေတာင္ထဲတြင္ ဘ၀ကို ျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ား အတြက္ ေလာကႀကီးသည္ တရားမွ်တမႈ ရိွ၊ မရိွ စဥ္းစားလာၾကမည္မွာ မလဲြပင္ျဖစ္သည္။ တရားမမွ်တမႈအတြက္ မည္သူမွ် ကိုယ့္ဘက္က လိုက္မည့္သူ မရိွသည္ကိုလည္း နားလည္ထားၾကသည္။ ဌာေနက က်ဴးေက်ာ္သူျဖစ္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္သူက တရား၀င္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္လာသည္။ တရား၀င္ ပိုင္ရွင္တို႔ လုပ္ရပ္ကို ေလ့လာသည့္အခါ မမွ်တသည့္ ေလာဘသမားမ်ားျဖစ္သည္ကိုလည္း ဌာေနသမားက သိလာၾကသည့္အခါ ပဋိပကၡ အသြင္မ်ားရိွလာၾကေပသည္။ သစ္တစ္ပင္ခုတ္ အခ်ဳပ္ ၃ လ ဟူသည့္စကားသည္ တစ္ပင္ခုတ္သူ အတြက္သာျဖစ္ၿပီး တစ္ေတာင္လုံး ခုတ္သည့္ကုမၸဏီမ်ားမပါ ဟူသည့္ ရြာသားစကားကို သြားသတိရမိသည္။ အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ ပိုင္ရွင္က လူငွားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အာဏာျဖင့္ အေရးယူျခင္းကိုသာ လုပ္တတ္ၾကသည္။ သမၼာအာဇီ၀ ရွာေဖြစားေသာက္သည့္ ေနရာကိုလာၿပီး ဖယ္ခိုင္းသည္ အထိ ဆိုးရြားလွသည့္ ဘ၀အတြက္ ခံစားခ်က္မ်ား ရိွလာၾကသည့္ အေျခအေနကို ေတြ႕လာရသည္။ ထိုအတြက္ သိသာသည့္အခ်က္တစ္ခုကို အမွတ္မထင္ ေတြ႕လာရေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုင္တစ္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ အနားယူေနစဥ္ ဆိုင္ထဲသို႔ ၀င္လာသည့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးက ““ဟိုဘက္မွာ ေတာမီးေတြ ေလာင္ေန တယ္ကြ””ဟု ေျပာကာ၀င္လာသည္။ ဆိုင္ထဲမွလူက ““ေသးရင္ ေတာမီး၊ ႀကီးရင္ေတာ့ ႐ိႈ႕မီးေပါ့ကြာ”” ဟူသည့္ စကားကို ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ သူတို႔အေျပာမ်ားတြင္ ခံစားမႈပါေနသည့္ သေဘာကိုေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ထိုေတာမီးေလာင္ေနသည့္ ေနရာသို႔ ျဖတ္လာသည့္အခါ ကၽြန္းသစ္ပုဂၢလိက စိုက္ခင္း ဆိုင္းဘုတ္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေတာမီးသတင္းကို ၾကား၍လားေတာ့မသိ၊ ခံ့ညားလွသည့္ ကားမ်ားျဖင့္ လွည့္ပတ္ၾကည့္ေနကာ မီးတားဆီးရန္ စီစဥ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သဘာ၀အေလ်ာက္ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ပင္ အခန္႔မသင့္လွ်င္ အနီးအနားတြင္ ေနထိုင္သည့္ ဘာမွမဆိုင္သူ အဖမ္းခံရႏိုင္ေသးသည္။ ပဋိပကၡ ဆိုသည္မွာ မွ်တမႈမရိွဟု ခံစားလာရျခင္းမွ စတင္လာျခင္းျဖစ္သည္။ မွ်တသည့္ အေျဖတစ္ခုကို ရွာေဖြ မေပးႏိုင္သည့္အခါ ထြက္ေပါက္ ရွာလာသည္ကို ေတြ႕လာရမည္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းတာ၀န္အလိုက္ တာ၀န္ယူထားၾကသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း အေနျဖင့္ ေရရွည္ေတြးရမည့္ ကိစၥမ်ားမွာ အမ်ားအျပားပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် အနာဂတ္ အတြက္ေရာ၊ ပစၥကၡအတြက္ပါ မွ်တစြာ ေတြးေခၚအေျဖရွာျခင္းမ်ဳိး မရိွျခင္းမွာ ႏိုင္ငံအတြက္ အားနည္းခ်က္ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ အေျမာ္အျမင္ရိွျခင္း ဆိုသည္မွာလည္း အတၱႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္မႈက ရိွေနျပန္ေပသည္။
● ေတာင္သစ္ပုပၸင္ရြာ
အျပန္လမ္းတြင္ ေတာင္သစ္ပုပ္ပင္သို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ ေတာင္သစ္ပုပ္ပင္ဟု ရြာသားမ်ားက ေျပာျခင္းမွာ ေျမာက္ဘက္တြင္ သစ္ပုပ္ပင္ရြာ တစ္ရြာရိွေနျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္ဘက္က သစ္ပုပ္ပင္ရြာဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ရြာကကားလမ္းေဘး မဟုတ္ဘဲ အတြင္းက်သည့္ ရြာႀကီးျဖစ္သည္။ ရြာအ၀င္ ဆိုင္းဘုတ္တြင္ ““သစ္ပုပၸင္ရြာ”” ဟူသည့္ အေရးအသားကို ေတြ႕ရသည္။ ရြာထဲရိွ ကုသိနာ႐ုံ ဘုရား၀င္းအတြင္း ကမၸည္း စာမ်ားတြင္ ““သစ္ပုပ္ပင္””ဟု ေရးထိုးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အိမ္ေျခ ၁၀၀ေက်ာ္၊ လူဦးေရ (၅၀၀)ေက်ာ္ ရိွသည့္ ေက်းရြာအုပ္စုႀကီး ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းရာေက်ာ္ ေနသည့္ ရြာျဖစ္ေၾကာင္း ရြာလူႀကီးက ရွင္းျပသည္။ သက္ေသထူသည့္ အေနျဖင့္ ရြာလည္တြင္ ေပါက္ေရာက္ေနသည့္ သစ္ပုပ္ပင္ႀကီးကို ျပသၾကသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲရိွ သစ္ပုပ္ပင္ေလာက္ ႀကီးမားလွသည္။ ထိုအပင္ကို အစဲြျပဳကာ သစ္ပုပ္ပင္ရြာျဖစ္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ရြာေဘးတြင္ ေခ်ာင္းတစ္ခုက ျဖတ္စီးဆင္းေနသည္။ စိုက္ပ်ဳိးေရးအဓိက လုပ္သည့္ရြာျဖစ္ၿပီး သစ္လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ျခင္း မရိွၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွာေနသည့္ နယ္ျခားဘုရား၊ နယ္ျခားမ်ဥ္း အေၾကာင္း ေမးသည့္အခါ ရြာသားမ်ားက မသိၾကေခ်။
သို႕ေသာ္ အေသအခ်ာ ရွင္းျပသည့္အခါ ထိုသို႔ေသာ ႀကီးမားသည့္ အမွတ္အသားမ်ဳိး မထားဘဲ လယ္ကြင္း ထဲတြင္ ေက်ာက္ပုံႀကီး၀ိုင္းကာ တိုင္စိုက္ထားၿပီး ကြင္းနံပါတ္ေရးထားသည့္ အေထာက္အထားမ်ဳိးကို ေတြ႕ဖူးေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေတာတြင္း ေနရာမ်ားတြင္ အမွတ္အသား တိုင္အျဖစ္သာ စိုက္ထားၿပီး ၿမိဳ႕မ်ား၊ ရြာႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနရာမ်ားတြင္သာ အေထာက္အထားကို စနစ္တက် လုပ္သြား ပုံရသည္ဟု ယူဆႏိုင္စရာျဖစ္ေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အေထာက္အထားရိွသည့္ ရြာမွာ မက်ီးကုန္းရြာတြင္ ေတြ႕ရမည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုေနရာသို႔သြားရန္မွာ ေ၀းသည့္အျပင္ ကားသြား၍ရသည့္ ေနရာမဟုတ္သျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့လာခဲ့ရသည္။ တိုင္စိုက္ပုံကို အေသအခ်ာေမးသည့္အခါ ေၾကးတိုင္စိုက္ ပုံစံအတိုင္း သစ္တိုင္တို႔ကို ေဘးမွ ေက်ာက္ပုံကာ ကြင္းနံပါတ္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ တပ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ကို သိလိုက္ရသည္။ ေနာက္တစ္တိုင္မွာ မင္းေရးရြာႏွင့္ ထား၀ယ္ရြာၾကားတြင္ ရိွသည္ဟုဆိုသည္။ ထား၀ယ္ရြာက ပဲခူးတိုင္းဘက္ အျခမ္းျဖစ္ၿပီး မင္းေရးရြာက မႏၲေလးတိုင္းဘက္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ထိုေနရာသို႔ ကားျဖင့္ အနီးဆုံး သြားႏိုင္သည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေမးသည့္အခါ အျမန္လမ္းမကို ျပန္တက္ၿပီး ေအာင္သာရြာေဘးက လမ္းမွ ၀င္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုလမ္းက ေခ်ာင္းခြရြာသို႔ ေပါက္သည္ဟုလည္း သိရသည္။ ထိုခရီးအတြက္ သည္ေန႔ ထပ္မံေျခဆန္႔ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္စကားေျပာေနသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဆရာေတာ္တို႔ မရိွၾက။ မက်ီးကုန္းက ထမနဲပဲြေတာ္သို႔ သြားေနၾကသည္ဟု သိရသည္။ ကားလမ္းေဘး ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႕ ၀င္ေရာက္ ဖူးေျမာ္စဥ္ကလည္း ထိုသို႔ပင္ ထမနဲပြဲ က်င္းပသြားေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္။ သည္ေဒသ၏ ထင္ရွားသည့္ ပဲြေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ပုံရသည္။
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္ ကုသိနာ႐ုံဘုရားရိွၿပီး မၾကာေသးမီကမွ ဘုရားပဲြၿပီးသြားသည္ဟု သိရသည္။ ဘုရားတည္ထားမႈ သက္တမ္းကို ေလ့လာသည့္အခါ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ေနၿပီျဖစ္သည္။ ယခင္က အလြန္လွသည့္ ပန္းပုလက္ရာမ်ား ရိွသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ယေန႔အခါတြင္ေတာ့ တစ္ခုမွ် မက်န္ေတာ့ေခ်။ ပ်က္စီး ေဆြးေျမ႕သြားျခင္းထက္ လူတို႔၏ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ဖြယ္ရိွသည္။ ေတာင္ေပၚခရီး တစ္ခု၏ အျပန္လမ္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေအးခ်မ္းသည့္ အရိပ္အာ၀ါသမ်ဳိး မခံစားခဲ့ရေခ်။ ပူေလာင္အိုက္စပ္ေနကာ လြင္တီးေခါင္တြင္ သြားေနျခင္းကဲ့သို႔ ခံစားရသည္။ ေတာရိပ္ေတာင္ခို နားစရာဆိုပါက ဖိုးက်ားစခန္းေလာက္သာ ရိွေတာ့သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စားစရာဆိုင္၊ ခိုစရာအရိပ္ ရွားပါးလွသည့္ ႐ိုးမ ျဖစ္ေနေပသည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald





No comments:
Post a Comment