Tuesday, April 21, 2015

ေက်ာင္းသားမ်ိဳး ေသ႐ိုးမရွိ – မဟာႏြယ္

 ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ပိတ္ဆို႔ခံတစ္ေလွ်ာက္လံုး မုန္တိုင္းထဲကႏွစ္ ၈၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္း လာခဲ့ၿပီး ခုခ်ိန္ထိ ေက်ာင္းသားထု အခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပဲြ၀င္ေနၾက သည္။ အမွန္တရားအတြက္ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံ တစ္ခု ေမြးဖြားႏိုင္ဖို႔ႀကီးမားသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ေနာက္မဆုတ္တမ္း ရင္ဆိုင္လာခဲ့သည့္ အဖဲြ႕အစည္းကား ဗကသမ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားပင္ျဖစ္သည္ . . .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ ABSU လို႔ အမည္ရသည့္ ကနဦးဗကသ ညီလာခံကို ေခၚယူ က်င္းပခဲ့သည္။ ယင္းညီလာခံက ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (All Burma Students Union -ABSU) ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီး ABFSU ဟုေခၚသည့္ All Burma Federation of Students Union (ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢအဖြဲ႕ခ်ဳပ္) ကို ေျပာင္းလဲ ဖြဲ႕စည္းလိုက္ၾကသည္။

ထိုအခ်ိန္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အ၀န္းအ၀ိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသား အုပ္စု ႏွစ္အုပ္စု ကြဲထြက္သြားသည္။ တစ္စုက PSF ေခၚ Progressive Students Force (တိုးတက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအင္အားစု) ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္စုက DSO ေခၚ Democratic Students Organization (ဒီမိုကရက္တစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖဲြ႕) ျဖစ္သည္။

DSO ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အား ဖဆပလ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၏ဇနီး ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရီတို႔က လက္ခံ ထားၾကသည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ DSO ကို အစိုးရလက္ကိုင္ ေဒါက္တိုင္အဖြဲ႕အစည္း၊ ေက်ာင္းသားထု ညီညြတ္ေရးကို ၿဖိဳခြဲသူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။

PSF ႏွင့္ DSO တို႔သည္ ေက်ာင္းသားအေရး တည္ေဆာက္သူ၊ ညီၫြတ္ေရး ေဖာ္ေဆာင္သူျဖစ္ၿပီး DSO ကေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္မွာ ေအာက္တိုဘာ ေက်ာင္းတစ္လပိတ္ေရး အေရးေတာ္ပံု ေပၚေပါက္လာပါသည္။ သမိုင္းသုေတတီမ်ား ၏ ေကာက္ခ်က္အရ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖဆပလအစိုးရ လက္ထက္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမတြင္ စစ္တပ္၏ ေသနတ္သံ ပထမဦးဆံုး ေပၚထြက္လာသည့္ ေနာင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းမ်ား၏ ေရွ႕ေဆာင္ အေရးအခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးရွိ တိုးတက္သည့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ အမ်ားအျပား ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံရသည္။ ေက်ာင္းထုတ္ ခံၾကရသည္ ယခုေက်ာင္းသား သပိတ္တိုက္ပြဲမွာ DSO ေက်ာင္းသားမ်ား မပါ၀င္ခဲ့ၾကေခ်။ ေအာက္တိုဘာ အေရးေတာ္ပံုအၿပီး PFS ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီး ““တပ္ဦး”” ဟုေခၚသည့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ညီၫြတ္ေရးတပ္ဦး (Students United Front-SUF)ကို တစ္ျပည္လံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္။

စစ္အာဏာရွင္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ စစ္တပ္ကိုပင္လွ်င္ DSA,OTS ၊ အလုပ္သင္ဗိုလ္ စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားသကဲ့သို႔ အေရးေပး ဆက္ဆံမႈတြင္လည္း စိတ္၀မ္းကြဲစရာ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုလည္း တကသ၊ ဗကသ ရွိၾကသည့္ အနက္ ဗကသတြင္ အသက္ႀကီးေနသူမ်ား ပါ၀င္ေနေၾကာင္း၊ ဗကပ၏ မ်ိဳးဆက္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း စသည့္ ျခစ္ထုတ္ကုတ္ေကာ္ ေသြးခြဲမႈမ်ားျဖင့္ ဗကသ၏ အင္းေမ့ခ်္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိသည္။ ““သမဂၢ”” စကားလံုးကို ““ယူနီယံ”” ျဖင့္ အစားထိုးဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကသည္။

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို –

(၁) လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္၌ ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ ဘ၀မ်ား ျဖစ္ထြန္းလာေစရန္၊

(၂) မိမိကို္ယ္ကိုမိမိ အားကိုး၍ လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ ဘ၀ကို ျဖစ္ထြန္းလာေစရန္ႏွင့္

(၃) တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကို သိတတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္၊

စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ (တကသ) ေပၚထြန္းလာသည္။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သပိတ္ႀကီးတြင္ ကနဦး ဗကသဟုေခၚသည့္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ (ABSU) ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ တကသ၊ ဗကသ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားသည္ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ တပ္ဦးကေန ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အလုပ္သမား ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစည္းမိၾကၿပီ၊ ရဲေဘာ္ သံုးက်ိပ္ ဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံု(ယူနီယံ) ထဲကေန ျဖစ္တည္လာခဲ့ၾကသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ားသည္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္အေျခအေန၏ ေတာင္းဆို မႈေၾကာင့္သာ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

၁၉၅၈ ခုႏွစ္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းအတြက္အေရးႀကီးသည့္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ျဖစ္သည္။ ယင္းႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဦးေဆာင္ၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားထုက ကေမာက္ကမ ပညာေရးစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္၊ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အစိုးရကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းတြင္ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ဦးလွေရႊက ““၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မွာ စစ္တပ္က ဒုတိယအႀကိမ္ အာဏာသိမ္းခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက ပထမဦးဆံုး တပ္ဦးက ထြက္ၿပီး ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းတြင္က်န္ရစ္မယ့္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္ ခဲ့ရတယ္ ေက်ာင္းသားေတြရာခ်ီၿပီး အသတ္ခံရတယ္။ ရာခ်ီၿပီး အဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။ ရာခ်ီၿပီး ၀ရမ္းေျပးဘ၀ ေရာက္ခဲ့ၾကရတယ္။ ရာခ်ီၿပီး ရာသက္ပန္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ၾကရတယ္။ သမဂၢမ်ား တရား၀င္ ရပ္တည္မႈကို ဖ်က္သိမ္းခံရတယ္။ ဗကသ၊ တကသ၊ ရကသစတဲ့ ဗဟိုေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္က ၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေျမာက္ျမားစြာ အသက္စြန္႔သြားၾက၊ အခ်ိဳ႕ေထာင္ထဲမွာ ကိုကိုးကၽြန္းမွာ လူျဖစ္႐ႈံးသည္အထိ ညႇဥ္းပန္း ခံခဲ့ၾကရတယ္”” လုိ႔ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

သမဂၢမ်ား တရား၀င္ရပ္တည္ခြင့္ မရသည့္ ကာလတြင္ သမဂၢမ်ားကိုယ္စား ““ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး ကာကြယ္မႈ ေကာ္မတီ (SAC- Student Affairs Committee) ကို ဖြဲ႕စည္း လႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည္ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ အေရးေတာ္ပံု ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို SAC ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရး ကာကြယ္မႈ ေကာ္မတီကပဲ တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ SAC က ဆဲဗင္းဇူလိုင္ ၆ လျပည့္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရာေက်ာ္ က်ဆံုးခဲ့သည္ကို ရည္စူးၿပီး ““ရာေက်ာ္”” ေက်ာက္တိုင္ စိုက္ထူခဲ့ၾကသည္။

ယင္းေက်ာက္တိုင္ကို ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ေက်ာက္တိုင္ႏွင့္ ေဘးခ်င္းယွဥ္ၿပီး ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ညတြင္းခ်င္းအၿပီး စိုက္ထူခဲ့ၾကသည္။ ရာေက်ာ္ ေက်ာက္တိုင္ဖြင့္ပြဲတြင္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက အေဆာက္အအံုကိုသာ ၿဖိဳလုိ႔ရမယ္ အေမာင္တို႔ရင္ထဲက သမဂၢစိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ ဘယ္သူမွၿဖိဳလုိ႔ မရပါဘူး””ဟု မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ၁၀ ရက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕တြင္ က်င္းပသည့္ ၆ ခ႐ိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆႏၵျပပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္သည့္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လံုး သိန္းခ်ီၿပီး ပါ၀င္ဆႏၵျပၾကသည္။ ၆ ခ႐ိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆႏၵျပပြဲႀကီးတြင္ ေက်ာင္းသား ၅သိန္းခန္႔ တက္ေရာက္ ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ထဲတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး၏ ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ ေရႊရတုသဘင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ၁၉၂၀ မွာ ပထမတကၠသိုလ္ သပိတ္ႀကီးႏွင့္ စတင္ခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ အစဥ္အလာ ႀကီးမားလွသည့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး၏ ၁၉၃၆ – ဒုတိယသပိတ္၊ ၁၉၃၈ – တတိယသပိတ္၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္(၇) ရက္၏ ပံုရိပ္မ်ားသည္ ယင္းေရႊရတု သဘင္တြင္ ပူပူေႏြးေႏြး ထင္ဟပ္ လာခဲ့ပါေတာ့သည္။ ေရႊရတုသဘင္ပဲြေတာ္တြင္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္၊ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ အေရးေတာ္ပံု သမိုင္းေၾကာင္း စာေစာင္မ်ား ႐ိုက္ႏွိပ္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀လိုက္ၾကသည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ေရႊရတု သဘင္ပဲြမၿပီးခင္မွာဘဲ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းမ်ားကို ခ်က္ခ်င္း ပိတ္ပစ္လိုက္သည္။ ယင္းေရႊရတုသဘင္ အေရးအခင္းတြင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပား ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံရ၊ ေက်ာင္းထုတ္ ခံခဲ့ၾကရသည္။

အမွန္ေတာ့ ျပည္သူမ်ား၏ဆႏၵျပ လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈမ်ားသည္ ခ်က္ေက်ာ တစ္ခုတည္း ဆက္ႏႊယ္ေနသည့္ မိခင္၏ ၀မ္းၾကာတိုက္အတြင္းမွ သားငယ္ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ကိုထိလွ်င္ တစ္ေယာက္က မခ်ိေအာင္ နာတတ္ၾကသည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ လူထု၏ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းၾကားတြင္ ယင္းႏွစ္မတ္လ၌ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင့္သိပၸံ- (RASU) အနီး ကမာရြတ္ မီးပြိဳင့္မွာရွိသည့္ ကမာရြတ္ရဲစခန္းကို မီး႐ိႈ႕မႈ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ကာမာရြတ္ ရဲစခန္း မီး႐ိႈ႕မႈျဖစ္ၿပီး မၾကာမတင္မွာပဲ (ဇြန္လ)တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာႏွင့္ အံုႂကြမႈမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚ လာသည္။ ယင္းအေရးအခင္းႀကီး ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ဦးသန္႔အေရးအခင္း ေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္။

စည္းကမ္းရွိရွိ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေပါင္းစံုက ေက်ာင္း သားမ်ား စု႐ံုး ေပါင္းစည္း မိသြားၾကၿပီး ဆဲဗင္းဇူလိုင္ေနာက္ပုိင္း ေက်ာင္းသားထု ပထမဆံုး အင္အားျပန္လည္ စုစည္းႏုိင္ခဲ့သည္။

ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ နံနက္လင္းအားႀကီးမွာ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ား အိပ္ေမာက်ေနစဥ္ စစ္တပ္က ေက်ာင္းထဲကို အင္အားသံုး အလံုးအရင္းႏွင့္ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ၀င္ေရာက္စီးနင္းၾကသည္။ ေက်ာင္း၀င္းအႏွံ႔ မီးေမာင္းႀကီးမ်ားထိုးၿပီး စစ္သားမ်ားက သံခ်ပ္ကာကားမ်ား၊ မ်က္ရည္ယိုဗံုးမ်ား၊ နံပါတ္တုတ္မ်ား၊ ေမာင္းျပန္ ေသနတ္မ်ားႏွင့္ စစ္ေျမအသြင္ဖန္တီးၿပီး လက္နက္မဲ့ လူအုပ္ႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားေတြကို အစိတ္စိတ္ အႁမြာႁမြာ ၿဖိဳခဲြပစ္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း နယ္ေျမသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေသြးစြန္းခဲ့ျပန္သည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၆)ရက္ အလုပ္သမား အေရးအခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ႏွစ္မွာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား ပူးေပါင္းၿပီး ႏွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအမွတ္ မဆလဆန္႔က်င္ေရး သပိတ္ကို အစျပဳလိုက္ၾကသည္။ ယင္းတိုက္ပဲြသည္ မဆလ စစ္အုပ္စုကို ေျဗာင္စိန္ေခၚသည့္ တိုက္ပဲြျဖစ္သည္။ တက္ၠသိုလ္ ဘဲြ႕ႏွင္း သဘင္ခန္းမက သပိတ္စခန္းကို ေရႊတိဂံုဘုရား ရင္ျပင္ေပၚသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ လိုက္ျခင္းျဖင့္ ၁၉၂၀ျပည့္ ႏွစ္ပထမ တကၠသိုလ္သပိတ္ အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္မွာ အေထြေထြသပိတ္ အင္အားစုေနရာယူ လိုက္ၾကသည္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္၊ မေကြးႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ ေကာလိပ္အသီးသီးမွာလည္း အစိုးရဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပမႈမ်ား ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

ဇြန္လ (၁၁)ရက္ နံနက္လင္းႀကီးတြင္ မဆလစစ္တပ္ႏွင့္ လံုထိန္းရဲေရႊတိဂံုဘုရား ရင္ျပင္ေပၚတက္လာၿပီး ေက်ာင္းသားႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီးၾကကုန္သည္။ အသက္ ၁၂၊ ၁၃ ႏွစ္အရြယ္ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားငယ္မ်ား အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသား ၃၀၀ ခန္႔ ေရႊတိဂံု သပိတ္စခန္းတြင္ အဖမ္းခံခဲ့ရသည္။

၁၉၇၄ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ အလုပ္သမား အေရးအခင္း၊ ၁၉၇၄ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ဦးသန္႔အေရးအခင္းႏွင့္ ၁၉၇၅ ဇြန္လ ေရႊတိဂံု အေထြေထြသပိတ္တို႔ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ထပ္မံ ေပၚေပါက္လာသည့္ တိုက္ပဲြ ကေတာ့ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ရာျပည့္ အေရးအခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၇၆ ခုႏွစ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္မ်ား (ရန္ကုန္)က ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းတိုင္ပင္ၿပီး ဆရာႀကီးမႈိင္း ရာျပည့္ပဲြကို ၁၉၇၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၃ ရက္ကေန တစ္ပတ္သတ္မွတ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆရာႀကီးမႈိင္း အုတ္ဂူဆီ စတင္ ခ်ီတက္ၾကသည္။ ခ်ီတက္ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စစ္သားမ်ားက တိုက္ပဲြ၀င္ အေနအထားႏွင့္ အထက္ကမိန္႔ကို ေစာင့္ေနသည့္ အေနအထားမ်ဳိးႏွင့္ ရန္လိုေနလ်က္ရွိသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔တြင္စစ္တပ္က အလံုးအရင္းႏွင့္ ဘဲြ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမကို ၀င္ေရာက္စီးနင္းၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားအား အတင္း႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီးသည္။ တစ္ျပည္လံုးက ေက်ာင္းသား အမ်ားအျပား ရာသက္ပန္ ေက်ာင္းထုတ္ခံၾကရသည္။ ေက်ာင္းသား ၂၃၀ ေက်ာ္ ဖမ္းဆီးခံရၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား က်ခံရသည္။

အမွန္ေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ပိတ္ဆို႔ခံ တစ္ေလွ်ာက္လံုး မုန္တိုင္းထဲက ႏွစ္ ၈၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္း လာခဲ့ၿပီး ခုခ်ိန္ထိ ေက်ာင္းသားထု အခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပဲြ၀င္ေနၾကသည္။ အမွန္တရားအတြက္ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံတစ္ခု ေမြးဖြားႏိုင္ဖို႔ ႀကီးမားသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ေနာက္မဆုတ္တမ္း ရင္ဆိုင္လာခဲ့သည့္ အဖဲြ႕အစည္းကား ဗကသမ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

အာဇာနည္ဆိုသည္မွာ တစ္ခ်ိန္က ေက်ာင္းသားပါ။

ေက်ာင္းသားမ်ဳိး ေသ႐ိုးမရွိပါဘူး။

မဟာႏြယ္

ကိုးကား

(၁) ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သမဂၢအဖြဲ႕အစည္းမ်ား (ေဒါက္တာျမင့္သိန္း)

(၂) ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းအက်ဥ္း (ေအာင္ေ၀း)

(၃) သမဂၢေက်ာင္းသား (ေက်ာ္ကိုကို)

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment