Written by ေနထြန္းႏိုင္
(၁)
မၾကာေသးမီက
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္
အသံထုတ္လႊင့္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ
ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြဟာ တစ္ဖက္သတ္ဆန္ၿပီး
႐ုပ္သံမီဒီယာေတြကိုပါ အစိုးရနဲ႔ ခ႐ိုနီေတြကပဲ ဆက္လက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားဖို႔
ခြင့္ျပဳထားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းနဲ႔ ကိုက္ညီတာမ်ဳိး
မေတြ႕ရပါဘူး။
ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ လံုးလံုး
႐ုပ္သံမီဒီယာကို လုပ္ကိုင္ခြင့္မရရွိခဲ့ပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔ ခ႐ိုနီေတြပဲ
လုပ္ခြင့္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ပံုႏွိပ္မီဒီယာပဲ လုပ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ပံုႏွိပ္မီဒီယာလုပ္လို႔ သူတို႔ရခဲ့တာက ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ပညာပဲ ရွိပါတယ္။
ဒီၾကားထဲမွာ ပုဂၢလိက ပံုႏွိပ္မီဒီယာေတြဟာ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္
ကန္႔သတ္ခံရတာအျပင္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ခံခဲ့ရတာေတြ ရွိပါတယ္။
သတင္းစာထုတ္ခြင့္ ရခ်ိန္မွာလည္း တခ်ဳိ႕ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြ အ႐ံႈးေပၚၿပီး
ခ႐ိုနီေတြလက္ထဲကို ထိုးအပ္ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္း ခ႐ိုနီေတြက
႐ုပ္သံမီဒီယာမွာေရာ၊ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမွာ ပါဝင္ၿပီး ေနရာယူခဲ့ပါတယ္။
႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ အသံထုတ္လႊင့္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ေပၚလာတဲ့အခါ
႐ုပ္သံမီဒီယာကို လုပ္ခြင့္ရဖို႔ ပံုႏွိပ္မီဒီယာသမားေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးခ်ိန္မွာ ဥပေဒၾကမ္းရဲ႕
မမွ်တမႈေတြကို ေတြ႕ျမင္လာရပါတယ္။
ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္ေတြထဲမွာ
အဓိကအခ်က္က ပုဂၢလိက ပံုႏွိပ္မီဒီယာေတြကို ႐ုပ္သံလုပ္ငန္းနဲ႔
တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ခြင့္မေပးတာ ျဖစ္တာပါတယ္။ အစိုးရပိုင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔
သတင္းစာေတြ၊ တပ္မေတာ္ပိုင္ ျမဝတီ႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ ျမဝတီသတင္းစာေတြကိုေတာ့
ေပါင္းကူးတြဲဖက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးပါတယ္။ ပုဂၢလိက ပံုႏွိပ္မီဒီယာေတြကို
႐ုပ္သံနဲ႔ တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ မေပးပါဘူး။
ဒါဟာ ဥပေဒအရ
မမွ်တဘူးလို႔ ေယဘုယ် ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အတိအက်ေျပာရင္ေတာ့
ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အသာစီးေပးလိုက္တာပါ။ အခု ႐ုပ္သံလႊင့္မီဒီယာေတြကို
ပိုင္ထားတဲ့ ခ႐ိုနီေတြ သတင္းစာထုတ္ခ်င္ ထုတ္လုပ္လို႔ရမယ္။ ပုဂၢလိက
ပံုႏွိပ္မီဒီယာသမားေတြကေတာ့ ႐ုပ္သံလာမလုပ္နဲ႔လို႔ ကန္႔သတ္လိုက္တာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ခ႐ိုနီဆိုတာ အခုလုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုပဲ
ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ အရင္အစိုးရ အဖြဲ႕ဝင္ေဟာင္းေတြ၊ အခုအစိုးရ
အဖြဲ႕ဝင္ေတြနဲ႔ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ ျဖစ္ေနသူအားလံုးကို ဆိုလိုပါတယ္။
႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းမွာ မီဒီယာကိုထိန္းခ်ဳပ္လိုတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ အာဏာပိုင္ေတြက
ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလို႔ရတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းနဲ႔
မညီတဲ့အခ်က္ေတြကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
(၂)
႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းကို
ဥပေဒအတည္ျပဳဖို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ က်န္ပါေသးတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
က်န္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒအရ မမွ်တတဲ့အခ်က္ေတြ ပါေနတဲ့ ႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းကို
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ဘာေၾကာင့္အတည္ျပဳလိုက္သလဲဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါမယ္။
ခ႐ိုနီေတြႀကီးစိုးေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္လို႔ အတည္ျပဳလိုက္တာလား။ ခ႐ိုနီေတြရဲ႕
အက်ဳိးစီးပြားကိုပဲ ကာကြယ္ေပးေနတာလား။ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းဟာ
ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်ဘဲ တစ္ဖက္သတ္ဆန္ေနပါတယ္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ NLD အမတ္အေရအတြက္ နည္းတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ နည္းေပမဲ့
ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ကိစၥေတြမွာ ကန္႔ကြက္ဖို႔ NLD အမတ္ေတြမွာ
တာဝန္ရွိပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်တာေတြ႕ရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ
အတိုက္အခံ တစ္ေယာက္တည္းရွိေနရင္ေတာင္ ကန္႔ကြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီပါတီသစ္ (NNDP) ဥကၠ႒ ဦးသိန္းၫြန္႔ဆိုရင္ သူတစ္ဦးတည္း
ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ သူယံုၾကည္တာကို အားမနာတမ္း ေဆြးေႏြးကန္႔ကြက္ေလ့ ရွိပါတယ္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္း မက်တာကို NLD အမတ္ေတြက ေျပာဆိုေဆြးေႏြးကန္႔ကြက္ဖို႔
ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါတယ္။
ေဆြးေႏြးဖို႔က်န္ေနတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္မလဲ မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခဲ့သလို မတရားသျဖင့္ အတည္ျပဳခဲ့မယ္ဆိုရင္
လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြဟာ ျပည္သူ႔အက်ဳိးမျပဳဘဲ ခ႐ိုနီအက်ဳိးျပဳ လႊတ္ေတာ္ပံုစံပဲ
ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြဟာ လံုးဝလက္ခံႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။
(၃)
ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္က လႊတ္ေတာ္လက္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒေတြကို လႊတ္ေတာ္က
ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးရပါမယ္။ ၿပီးတဲ့အခါ ဒီဥပေဒေတြရဲ႕အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို
ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ခံစားရလဲ ဆိုတာကို လႊတ္ေတာ္က ျပန္ဆန္းစစ္ရပါမယ္။
ဥပေဒအတိုင္း အမွန္တကယ္လုပ္ျခင္း ရွိမရွိ အစိုးရကို ေမးခြန္းထုတ္ရပါမယ္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းမွာ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေပါင္း ၁၁၉ ခုရွိပါတယ္။ က႑ ၃၁
ခုအတြက္ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ျပည္သူေတြ
ဘယ္ေလာက္ခံစားခြင့္ ရခဲ့သလဲဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပေဒရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ၊ ေကာင္းက်ဳိးကို ျပည္သူေတြ မခံစားရဘူးဆိုရင္
လြဲေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြရဲ႕
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကို ျပည္သူေတြ မရဘူးဆိုရင္လည္း
မွားယြင္းမႈျဖစ္ေနပါၿပီ။
ဥပေဒျပဳ အမတ္ေတြဟာ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးက
အၾကံျပဳခ်က္အတိုင္း ေဆြးေႏြး၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနက တင္ျပလာတဲ့အတိုင္း၊
လိုအပ္သေလာက္ေလးပဲ ျဖည့္စြက္၊ ၿပီးတဲ့အခါ အတည္ျပဳဆိုတဲ့
ပံုစံတစ္မ်ဳိးတည္းသြားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ျပည္သူေတြအတြက္
လက္ေတြ႕လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ။ ျပည္သူေတြကို ဘယ္ေလာက္ကာကြယ္ေပးႏိုင္မွာလဲဆိုတာ
ဆန္းစစ္ရပါေတာ့မယ္။
ဥပေဒဆိုတာ ႏိုင္ငံနဲ႔ျပည္သူကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔ ျပ႒ာန္းရတဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၄)
၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာမွာ ေတာင္သူလယ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရးနဲ႔
အက်ဳိးစီးပြားျမႇင့္တင္ေရးဥပေဒ ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့
အခုခ်ိန္အထိ အဲဒီဥပေဒရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို လယ္သမားေတြ မခံစားရေသးပါဘူး။
ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး တရားစြဲဆို၊ ဖမ္းဆီးခံရ၊ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံေနရတဲ့
လယ္သမားေတြဟာ အခုအခ်ိန္ထိ အဲဒီဥပေဒရဲ႕ အကာအကြယ္ကို မရေသးပါဘူး။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အထိ အလုပ္သမားဆိုင္ရာ ဥပေဒခုနစ္ခု
ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥပေဒေတြရဲ႕အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ၊ အကာအကြယ္ကို အလုပ္သမားေတြ
အျပည့္အဝ မခံစားရေသးပါဘူး။ က်န္းမာေရးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒရွစ္ခု
ျပ႒ာန္းခဲ့တယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အေျခခံက်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ အလံုအေလာက္
မရေသးပါဘူး။ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒရွစ္ခု ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။
တရားစီရင္ေရးမွာ ျပစ္မႈ၊ ျပစ္ဒဏ္ မမွ်တမႈ၊ မတရားခံရမႈေတြ အားေကာင္းေနတုန္း
ျဖစ္ပါတယ္။ တရားသူႀကီးေတြရဲ႕ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္
အေရးယူႏိုင္တာမ်ဳိး မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသးပါဘူး။
ပညာေရးဥပေဒႏွစ္ခု
ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမွတ္ပံုတင္ ဥပေဒမွာ ျပႆနာမရွိေပမယ့္
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒက ျပႆ နာရွိေနပါတယ္။ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕
လိုလားခ်က္နဲ႔ ကြဲလြဲ၊ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈလြန္ကဲၿပီး စနစ္ေဟာင္းပညာေရးစနစ္ကို
သကာေလာင္းတဲ့ပံုစံျဖစ္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ပိုင္းက
ထိထိေရာက္ေရာက္ မျပင္ေပးခဲ့ပါဘူး။
အျငင္းပြားဖြယ္ရာေတြ
ဆက္တိုက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒႏွစ္ခုကို လႊတ္ေတာ္က
ျပ႒ာန္းေပးပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာဥပေဒ၊ ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ထုတ္ေဝျခင္းလုပ္ငန္း
ဥပေဒတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုက ပုဂၢလိက မီဒီယာသမားေတြက အဆိုျပဳခဲ့တာျဖစ္ၿပီး
က်န္တစ္ခုကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက တင္သြင္းခဲ့တာပါ။
ပုဂၢလိက
မီဒီယာသမားေတြ အဆိုျပဳခဲ့တဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မတ္လမွာ
အတည္ျပဳပါတယ္။ ဒီဥပေဒကို အတည္ျပဳၿပီးေနာက္ပိုင္း တရားစြဲဆိုခံခဲ့ရတဲ့ Bi
မြန္းတည့္ေန ဂ်ာနယ္လစ္ေတြက သတင္းမီဒီယာဥပေဒရဲ႕ အကာအကြယ္ကို မရခဲ့ပါဘူး။
သူတို႔ငါးဦးကို တျခားဥပေဒေတြနဲ႔စီရင္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ႏွစ္စီ
ခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အခုလည္း ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းမက်၊ မွ်တမႈမရွိတဲ့ ႐ုပ္သံဥပေဒၾကမ္းကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားပါတယ္။
(၅)
ျပည္သူ႔အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းေပးတာ
မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဥပေဒေတြရဲ႕ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကို ျပည္သူေတြ
မရေသးပါဘူး။ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြက ျပည္သူေတြအတြက္ နည္းနည္းပဲ ပါပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ၊ ျပည္သူ႔အေရး
တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြကို ဖမ္းဆီးေနတဲ့ ပုဒ္မ ၅ (ည)၊ အစိုးရလွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္
အက္ဥပေဒအျပင္ တျခားဥပေဒပုဒ္မ ျပင္ဆင္မႈကိစၥေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ပိုင္းက
တက္တက္ႂကြၾကြမရွိတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။
ဘဏ္လုပ္ငန္း၊
ေငြေၾကးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒငါးခု ျပ႒ာန္းေပးလိုက္လို႔ ဘ႑ာေရးလုပ္ငန္း
တိုးတက္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနာက္ကြယ္မွာ ရွိေနႏိုင္တဲ့ မသမာမႈေတြကို
ေစာင့္ၾကည့္မယ့္ဥပေဒ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက အားရစရာမရွိပါဘူး။
အထူးသျဖင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒ၊ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ၊
အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ဥပေဒေတြကို ျပ႒ာန္းခဲ့ေပမယ့္
ဒီဥပေဒေတြရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက ထင္သေလာက္ ခရီးမေပါက္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဥပေဒရွစ္ခု ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေဝးခြင့္နဲ႔ စီတန္းလွည့္လည္ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ပါခဲ့ပါတယ္။
ဒီဥပေဒက လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ကို အကာအကြယ္ေပးရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္
အကာအကြယ္ထက္ အကန္႔အသတ္ကို ပိုဦးစားေပးသလို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာ
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္လို႔ ပုဒ္မ ၁၈၊ ပုဒ္မ ၁၉ နဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ခ်ခံရသူေတြ
ပိုမ်ားလာပါတယ္။
(၆)
ေလးႏွစ္တာကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြထဲမွာ အခြန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြက အမ်ားဆံုးပါပဲ။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ အခြန္ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းခဲ့လို႔ အခြန္ေငြ
ပိုရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရလာတဲ့ အခြန္ေငြေတြက ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရွင္ေတြဆီက
မဟုတ္ပါဘူး။ သာမန္အရပ္သူအရပ္သား၊ လူလတ္တန္းစားေတြဆီက ညႇစ္ထုတ္ရယူထားတဲ့
အခြန္ေငြေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ညႇစ္ထုတ္ရယူထားေပမယ့္ အဲဒီအခြန္ေငြေတြနဲ႔
ျပည္သူေတြလိုအပ္တဲ့ အေျခခံအေဆာက္အအံု ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့လဲဆိုတာ
မသိရေသးပါဘူး။
တစ္ဖက္မွာေတာ့ လက္ရွိျပ႒ာန္းထားတဲ့ အခြန္ဆိုင္ရာ
ဥပေဒေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ ဟာကြက္ကို အခြင့္အေရးယူၿပီး
အခြန္တိမ္းေရွာင္ေနသူေတြ ရွိေနပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာရွိေနတဲ့ ကုမၸဏီ ၃ဝဝဝဝ
ေက်ာ္ရဲ႕ ထက္ဝက္သာ အခြန္ေပးေဆာင္ထားပါတယ္။ က်န္တစ္ဝက္က အခြန္ေရွာင္ေနပါတယ္။
ပိုဆိုးတဲ့အခ်က္က ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းေတြ၊ အစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္စပ္ဆက္တဲ့
ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ အခြန္လြတ္ေနတာက သိသာထင္ရွားတဲ့အခ်က္
ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္ကာလမွာ ေရႊသံလြင္နဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္တဲ့
ကုမၸဏီေတြ၊ ေရႊေတာင္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ UMFCCI ဥကၠ႒နဲ႔
ပတ္သက္စပ္ဆက္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ IGE နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ CB ဘဏ္ဥကၠ႒
ဦးခင္ေမာင္ေအးနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ ထူးအုပ္စုနဲ႔
ပတ္သက္ဆက္စပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ Asia World နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြရဲ႕
အခြန္ေဆာင္မႈကိုၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႔ေတြ ဘယ္ေလာက္အခြန္လြတ္ေနလဲဆိုတာကို
ေတြ႕ရမွာပါ။
ဒီလူေတြကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ပံုစံနဲ႔
အခြန္ေကာက္မယ့္ပံုစံေတြ မေတြ႕ရေပမယ့္ ျပည္သူလူထုဆီက ဝင္ေငြခြန္၊
ကားတင္သြင္းခြင့္ အခြန္ေတြကိုေတာ့ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ေကာက္သြားမယ့္သေဘာ
ရွိပါတယ္။
(၇)
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ဥပေဒ ၁၁၉ ခု
ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ျပည္သူအတြက္ နည္းနည္း၊ အစိုးရနဲ႔ခ႐ိုနီ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္
မ်ားမ်ားဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနတာေတြ ရွိေနပါတယ္။
ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့
ဥပေဒေတြရဲ႕ အကာအကြယ္ကို ျပည္သူေတြ ေကာင္းေကာင္းမခံစားရေပမယ့္ ဥပေဒကို
လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ၿပီး အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္သြားႏိုင္သူေတြလည္း
အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။
၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေျပာခဲ့ဖူးတာ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒဆိုတာ ျပည္သူကို ကာကြယ္ဖို႔သာျဖစ္ၿပီး
ဒဏ္ေပးဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ျပစ္မႈ၊ ျပစ္ဒဏ္ေတြနဲ႔သာ ႏိုင္ငံကို
ထိန္းသိမ္းေနမယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓာတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔
သူကေျပာပါတယ္။
အခုခ်ိန္မွာ ဥပေဒရဲ႕ မမွ်တမႈေတြကို အမ်ားဆံုး
ခံစားေနရတာက အေျခခံလူတန္းစားျပည္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒကို
လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ၿပီး အခြင့္ထူးရေနတဲ့ ခ႐ိုနီေတြက
ပိုၿပီးႀကီးထြားေနပါတယ္။
ဥပေဒေတြကို အေလးအနက္ထား ဆန္းစစ္ၿပီးမွ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းဖို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ တာဝန္ရွိေနပါၿပီ။
(ေဖာ္ျပပါ ဥပေဒျပဳစာရင္းကို တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ (စစ္ေတြ)က ျပဳစုထားျခင္းျဖစ္သည္။)
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment