– ေရႊကူေမႏွင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ႀကီးျမတ္ေသာ
ပုဂိ္ၢဳလ္မ်ားရွိခဲ့ၾက၏ … မွတ္တမ္းမွတ္ရာ အျဖစ္စာအုပ္မ်ား၊ ဓာတ္ပံုမ်ားသာ
က်န္ရစ္သည္ … လႈပ္ရွားမႈ ႐ုပ္သံမွတ္တမ္း မရွိေခ်… ဤဟာကြက္ကို
သတိထားမိသူရွားပါသည္ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ား၏ ကိုယ္ေရးအတၳဳပၸတိ္ၱ
မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားကို ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ၎တို႔ အသက္ထင္ရွား ရွိစဥ္က
ပံုရိပ္မ်ား၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ စြမ္းေဆာင္ ခ်က္မ်ားႏွင့္တကြ ၎တို႔ကို
သိမီလိုက္ေသာ ယခုလက္ရွိလူမ်ားကိုပါ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း အတည္ျပဳခ်က္ယူၿပီး
မွတ္တမ္းတင္ ၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ လက္ ရာမ်ား၊ ဇာတိေျမ၊
ေနထုိင္ခဲ့ေသာ အိမ္၊ မိသားစုစသည့္ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း
ထည့္သြင္းခဲ့ၾက၏။ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတိ္ၱမ်ားရွိေသာ္လည္း စာအုပ္ျဖစ္ေန၍
အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဖတ္ရျခင္း၊ အခ်ဳိ႕မွာ မွန္ကန္ျခင္းမရွိဘဲ ဖံုးကြယ္မႈ၊၀င့္
၀ါမႈ၊ ဖန္တီးမႈမ်ားပါေနသျဖင့္ သမိုင္း အမွား ျဖစ္ေနတတ္သည္။ အျခားသူမ်ားက
ေရး ေပးေသာအခါမွာလည္း ““ဘံုခန္းလည္း ေျမႇာက္လြန္းသည္”” ဆုိေသာ စကားကဲ့သို႔
အေကာင္းေတြခ်ည္း ပါတတ္ကာအမွန္မ်ား က်န္ရစ္တတ္၏။…
မည္သို႔ဆုိေစေလာကအား တစ္စံုတစ္ရာ အက်ဳိးျပဳခဲ့ဖူးေသာ စာေပပညာရွင္မ်ား၊
သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ပညာရွင္မ်ား၏ အတၳဳပၸတိ္ၱကိုရႏိုင္သမွ်
မွတ္တမ္းတင္ ထားရန္လုိပါသည္။ ေႏွာင္းလူတို႔ အတြက္ ေရွာင္ ရန္ ေဆာင္ရန္
သင္ခန္းစာျဖစ္ႏိုင္ ပါသည္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး စုစည္းႏိုင္ေလ အက်ဳိးရွိေလျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ႀကီးျမတ္ေသာ ပုဂိ္ၢဳလ္မ်ားရွိခဲ့ၾက၏။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ
အျဖစ္စာအုပ္မ်ား၊ဓာတ္ပံုမ်ားသာ က်န္ရစ္သည္။ လႈပ္ရွားမႈ ႐ုပ္သံမွတ္တမ္း
မရွိေခ်။ ဤဟာကြက္ကို သတိထားမိသူရွားပါသည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္ကား
နည္းပညာတုိး တက္လာျခင္း၊ အသံလႊင့္ဌာနမ်ား၊ ႐ုပ္သံ ဌာနမ်ား အၿပိဳင္ အဆုိင္
ျဖစ္လာ ျခင္းမ်ား ေၾကာင့္ မွတ္တမ္းမ်ားကို စိတ္ကူးအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖင့္
တင္ျပေနၾကေလသည္။ ထုိမွတ္တမ္း မ်ားအျပင္ သက္ရွိစာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏
အတၳဳပၸတိ္ၱကိုမွတ္တမ္းတင္ ႐ိုက္ကူးထုတ္ လႊင့္ေနပါၿပီ။
ထုတ္လုပ္႐ိုက္ကူးမည့္ဌာနက Forver Group ႐ုပ္သံျဖစ္ၿပီး ထုတ္လႊင့္ျပသမည့္
လုိင္းက “Readers Channel” ျဖစ္သည္။ ဤစာေရး သူထံအတၳဳပၸတိ္ၱ ႐ိုက္လုိေၾကာင္း
ဆက္သြယ္ေသာအခါ ေရွ႕၌ဆရာႀကီးႏွစ္ဦး ႐ိုက္ကူးၿပီး ခဲ့ၿပီဟုသိရ၏။ ဤမတုိင္မီက
လည္း စာေပစကား၀ိုင္း၊ စာေပဖန္တီးျခင္း စသျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ဖူး၏။ ထုတ္လုပ္
သူမ်ားမွာ လူငယ္မ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေနသည္။ ဆက္တင္သမား၊ မီးသမား၊ ကင္မရာသမား၊
ေအာ္ဒီယိုေခၚ အသံဖမ္း ဆရာစသျဖင့္ သူ႔ တာ၀န္ႏွင့္သူျဖစ္ရာအုပ္စုတစ္စု၌ည လူ
၁၀ ဦးခန္႔ပါသည္။ ယခု အတၳဳပၸတိ္ၱတင္ဆက္ ျခင္းကို ““ဘ၀စာမ်က္ႏွာမ်ား”” ဟု
အမည္ ေပးထားေၾကာင္း သိရ၏။ တစ္ပိုင္းလွ်င္ မိနစ္၃၀ ႏွင့္ႏွစ္ပိုင္းခဲြၿပီး ၁
နာရီစာ ထုတ္ လႊင့္မည္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္မက ႐ုပ္သံမေပၚခင္ ျမန္မာ့အသံမွာ
အမႈထမ္းခဲ့ၿပီး ႐ုပ္သံေပၚလာေတာ့လည္း ကိုယ္တုိင္သီဆုိ ႐ိုက္ကူးခဲ့
ဖူးသျဖင့္ ခပ္ေအးေအး၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ခံစားခဲ့၏။ သတင္းသမားေလးမ်ားကဲ့သို႔
ပခုံးထမ္းကင္မရာ တစ္လံုးႏွင့္ လာမည္ဟု ထင္ခဲ့၏။ အိမ္မွာ
လာ႐ိုက္မည္ဆုိသျဖင့္ လက္ေတြ႕က်က် လုပ္မည္ဟု ယံုၾကည္ေသာ္လည္း
ႀကီးႀကီးမားမားဟု မထင္ခဲ့ပါ။
ကၽြန္မ တုိက္ခန္း ၇ ထပ္သို႔ သူတုိ႔
ေရာက္လာေသာအခါ ေခၽြးရဲႊေနၾက သည္။ ေရွ႕ဆံုးမွ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ ဒါ႐ိုက္တာ တက္လာ
ၿပီး သူ႔ေနာက္ တြင္ ေသတၱာႀကီး၊ ေသတၱာငယ္ေတြ ထမ္းလာေသာ လူက ၇ေယာက္
တိတိျဖစ္၏။
ဧည့္ခန္း၌ ပစၥည္းခ်ကာ သူတုိ႔သယ္ လာေသာ ေရပုလင္းမ်ားကို
ဖြင့္ေသာက္ ၾကသည္။ မနက္စာ မစားရေသး ဟန္တူေသာ ကေလးတစ္ေယာက္က လက္ထဲမွာ
ေကာက္ညႇင္းေပါင္းေတြ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ ႏွင့္ ထုတ္လာ သည္။ ကၽြန္မလည္း အိမ္မွာ
ရွိေနေသာ အုိးဘဲဥႏွင့္ မုန္႔ဟင္းခါးကို ထုတ္ေကၽြးရ၏။
မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ပန္းကန္ ကို ၄ေယာက္စားေနပံုမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း
သားေလးမ်ားႏွင့္တူၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္း လွသည္။ ၾကမ္းျပင္ ေကာ္ေဇာ ေပၚတြင္
ေျခပစ္လက္ပစ္ထုိင္ၾကပံုက က႐ုဏာသက္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ကိုျမင္ရသည္မွာ
ညီအစ္ကိုအရင္း မ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္၏။ ဒါ႐ိုက္တာ ““ၾကည္မင္းထြန္း””
ကို ကိုၾကည္ေရ အစ္ကိုႀကီးေရ …ႏွင့္ ေလး စားၾက၏။ အခ်င္းခ်င္း စိုးႀကီး၊
မ်ဳိးႀကီး၊ ေ၀ယံႀကီးဆုိေသာ အေခၚအေ၀ၚေတြက ရင္းႏွီးလွသည္။ အလုပ္ကိုမခိုမ ကတ္၊
ဖ်ဳိး ဖ်ဳိးဖ်တ္ဖ်တ္ႏွင့္ ေကာက္ကာငင္ကာ လုပ္လိုက္ၾကရာ ေစာေစာ က
ေသတၱာႀကီးမ်ားသည္ မီးဆလိုက္ ၆ခုျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ။ ေအာ္ဒီ ယိုသမားက
ဘုရားစင္နားမွာ ေနရာယူေနဆဲ။ ဒါ႐ိုက္တာၫႊန္ၾကားခ်က္အရ မ်ဳိးႀကီး က ကၽြန္မ
ဆုိဖာေနာက္ရွိ ေရညိႇအုတ္နံရံကို ျပကၡဒိန္တစ္ခုျဖင့္ ဖံုးအုပ္ေနသည္။ ပစၥည္း
ေတြ၊ စာအုပ္စင္ေတြ၊ ဓာတ္ပံုေတြ၊ ေရႊ႕ၾက ေျပာင္းၾက၊ ကင္မရာျမင္ကြင္းႏွင့္
ခ်ိန္ၾကရသည္မွာ ၁ နာရီမကေပ။ သူတုိ႔႐ံုးခန္းမွာလို အသင့္ျပင္ၿပီး
သားမရွိေသာကၽြန္မဧည့္ခန္း ကိုဆက္တင္ျပင္ၾကရျခင္းျဖစ္၍ ကၽြမ္းက်င္ မႈ
အထူးလိုအပ္၏။ လိုအပ္၍ ျပင္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သူတုိ႔တၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္
မခိုမကတ္၊ တုိင္တုိင္ပင္ပင္၊ စိတ္ရွည္ၾကပံုကိုကား၊ ကၽြန္မ မအံ့ၾသဘဲ
မေနႏိုင္ပါ။ ကေလးေတြ ရင့္က်က္ၾကပါေပတယ္…ဟု စိတ္ထဲမွ ေက်နပ္ေနမိသည္။
ကင္မရာ ႐ႈေထာင့္ယူပုံမ်ားကုိ ႐ုပ္သံမတုိင္မီ သင္တန္းေပးစဥ္က ကၽြန္မ
တက္ေရာက္သင္ယူခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခု အျပင္ ထြက္႐ုိက္ရေသာ ကင္မရာမ်ားက ၃ ေခ်ာင္း
ေထာက္လည္းပါသည္။ ေရြ႕လ်ားလည္းပါ သည္။ လည္ပင္း လြယ္တာလည္း ပါသည္။ ကင္မရာသမား
၃ ဦး ညိႇႏႈိင္းေနၾကပုံက ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ႐ုိက္ပုံထက္ပင္ အေသးစိတ္ ေန၏။
လူတစ္ေယာက္ကုိ ႐ုိက္မည့္အေရး ဤမွ် ေသခ်ာလွပေအာင္ လုပ္ေနျခင္း အတြက္
ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ ကင္မရာမွာက လည္း နံပါတ္ေတြ၊ ဒီဂရီေတြႏွင့္။ လူေတြ
ကလည္းျပည္ပသင္တန္းဆင္းေတြ ထင္ပါ ရဲ႕ဟု ေတြးမိရပါသည္။
႐ုိက္မည့္အခန္းစဥ္မ်ားမွာ ပထမဆုံး ငယ္စဥ္ဘ၀။ ၎ေနာက္ စာေပနယ္ထဲ
၀င္ေရာက္လာပုံမ်ားကုိ အေျပာျဖင့္ စ၍ ႐ုိက္သည္။ ၁၀မိနစ္ တစ္ကတ္ရ၏။
အျဖတ္အေတာက္ အမွားအယြင္းမရွိ။ ထမင္းစား ခဏနားၾကသည္။
ေနာက္တစ္ခန္းကုိ
ဆက္တင္ေျပာင္း ၾကသည္။ ကၽြန္မကုိလည္း အ၀တ္တစ္စုံ လဲခုိင္း၏။ အေၾကာင္း အရာ
ေျပာင္းသြား တာကုိး။ ေနာက္တစ္ကတ္ ၁၀မိနစ္ရ၏။
မၿပီးေသးပါ။
စာေရးစားပြဲမွာ စာေရးပုံ။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ရွိ ေျမးမေလး ကုိ ေမတၱာရပ္ခံၿပီး
မိသားစု၀င္တစ္ဦး အေန ႏွင့္ စာေရး ဆရာအေပၚ သုံးသပ္ခ်က္ကုိ ႐ုိက္ယူသည္။
ေျမးမေလးက ကုိယ္တုိင္ထုတ္လႊင့္ေနေသာ Sky Net မွ အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္ေသာ္လည္း
အ႐ုိက္မခံဖူးသျဖင့္ ၃-၄ ခါျပင္ရသည္။ ညေန ၅နာရီထုိးသြားၿပီ။ ၁၂နာရီတုန္းက
ေအာက္ဆင္း ထမင္းခ်ိန္မွ အပ တစ္မိနစ္မွ
မနားၾကရွာေပ။ေခၽြးရႊဲေနေသာ္လည္းအၿပံဳး မပ်က္ၾက။ အလုပ္လုပ္ ေနရသည္ကုိ
ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ လုပ္ငန္းခြင္ကုိ စိတ္၀င္စားၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ပါမွ ထုတ္လုပ္မႈက
ေကာင္းမည္ ျဖစ္၏။ သူတုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေန၍လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္းျဖစ္မည္။
ကၽြန္မ ေရးခဲ့သမွ် စာအုပ္၅၀လံုးကို တစ္အုပ္စီ႐ိုက္ယူျပန္သည္။
““ေနာက္ေန႔ အျပင္သြားတဲ့ အခန္းေတြ ႐ိုက္မယ္””
အားလံုး(၂)ရက္ ေပးပါဟု ဆက္သြယ္ထားသျဖင့္ ေခါင္းညိတ္ရ၏။
““မနက္ ၉ နာရီကားႀကိဳပါမယ္။ အန္တီ႐ိုက္ခ်င္တာေတြ စဥ္းစားထားေပးပါ””
ဒါ႐ိုက္တာက ဤမွ်သာ ေျပာ၏။ ကိုယ့္ဘာသာ စဥ္းစားရသည္။ ဘုရားသြား ဖူးရရင္
ေကာင္းမယ္။ အငယ္ႏွစ္ ေယာက္ ေခၚမွပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကို မုန္႔ေကၽြးမယ္ေျပာ
မွလိုက္မွာ … အေနာက္မုခ္မွာ စား ေသာက္ဆုိင္ အသစ္မ်ား ဖြင့္ေနသည္။ သူ
တုိ႔ကိုဘုရားဖူးၿပီး မုန္႔ေကၽြးပါမည္။ ႀကိဳက္ သေလာက္စားပါဟု ကတိေပးရ
ေသးသည္။
ကားလာေခၚေတာ့ ခ်က္ခ်င္းမတက္ ရေသးပါ။
တုိက္ေလွကားေပၚက
ဆင္းပံု၊ လမ္း ေလွ်ာက္ပံု၊ လမ္းကူးပံု၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ အားလံုး
သူတုိ႔စိတ္ကူးၾကျခင္းပါ။ ဘုရား ေရာက္ေတာ့လည္း ေရြ႕လ်ား စက္ေလွကား တက္ပံုကို
သူတုိ႔က အရင္ေျပးတက္လိုက္၊ အေရွ႕က ဆီး ႐ိုက္လိုက္။ ေလွကားက ၃စင္းမို႔
သူတို႔မို႔ စိတ္ရွည္ပေလဟု ၾသခ်မိ၏။ ဘုရားေပၚေရာက္ေတာ့ ပါလာေသာ ပန္းစည္းကုိ
ႀကံဳရာမုခ္မွာ လွဴ၊ ႐ုိခုိး၊ ဒါဆုိ ၿပီးၿပီဟု ထင္ခဲ့ရာ မၿပီးပါ။
မိသားစုႏွင့္ဘုရား ရွိခိုးပံု၊ အလွဴေငြထည့္ပံု၊ ပန္းလွဴပံု၊ ေရလည္း
သပၸာယ္လိုက္ပါဦးတဲ့။ အရိပ္ေကာင္းေကာင္းမွာ တရားမွတ္ေပးပါဦး တဲ့။ အေတာ္
ဦးေႏွာက္ေျပးေသာ ဒါ႐ိုက္တာေပပဲ။
၁၂ နာရီထုိးမွ ဘုရားေပၚက ဆင္းေတာ့
ေျမး ၂ ေယာက္ကို စားေသာက္ ဆုိင္မွာကတိအတိုင္း ေကၽြးရ၏။ သူတုိ႔ကို
လံုး၀ေကၽြး၍ မစားပါ။ ကၽြန္မတုိ႔စားေသာက္ ပံုကိုသာ ႐ိုက္ၾကသည္။ (အားနာဖြယ္
ေကာင္းေလျခင္း) ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မ အတုိင္ပင္ခံ အယ္ဒီတာလုပ္ေသာ
““စုံနံ႔သာ”” မဂၢဇင္းတိုက္မွာ တစ္ကတ္။ ေအာက္ ထပ္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပဲြ၌ မုဒိတာ
စကားေျပာပံုတစ္ကတ္။ ဆရာမရဲ႕မိတ္ေဆြ ေတြလည္း ဆရာမအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္
႐ိုက္ခ်င္သည္ဆုိ၍ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပဲြလာ အေပါင္းအသင္း မ်ားထဲမွ ၄ ေယာက္ကို ၄
ကတ္။ (တစ္ေယာက္လုပ္ငန္း တစ္ခုေျပာ ဆုိၾကရာ တစ္ေယာက္က ကၽြန္မသည္
စိတ္ေကာက္တတ္ေၾကာင္း …၊ သူ႔ကို ျပန္ေခၚတာ ၃ လပဲရွိေသးေၾကာင္း
ေျပာသြားေသးသည္။ ဒါက အမွန္ေတြပါပဲ)
ဒါေလာက္ဆုိ အေတာ္စံုၿပီဟု
ကၽြန္မေျပာရာ ဒါ႐ိုက္တာက နည္းေသးသည္ဟု ေျပာ၏။ ေနာက္အပတ္၌ ““ေရး သူဖတ္သူ
ေဆြးေႏြးပဲြ””ရွိ၍ လိုက္႐ိုက္မည္ဟုဆုိသည္။ သန္ဘက္ခါေလာက္
ၿမိဳ႕ထဲစာအုပ္ဆုိင္ ေတြ ေလွ်ာက္ ၾကည့္တဲ့အခန္း႐ိုက္ ေပးပါဦးဟု
ေတာင္းဆုိသည္။ စာေပေဟာေျပာ ပဲြအေခြေတြေတာ့ ရွိၿပီးျဖစ္၍ ၿမိဳ႕အမ်ဳိးမ်ဳိး
ထဲမွ ႀကိဳက္တာ ကူးျဖတ္ထည့္ဖုိ႔ ေျပာရ ၏။ ဒါဆုိ ၁ နာရီစာရမည္ ထင္သည္။
ႏိုင္ငံျခားတုိးရစ္မ်ားကို ဟိုတယ္ ခန္း တစ္ခု၌
ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းအေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တုိ႔ကို အဂၤလိပ္လုိ
ရွင္းျပရေသာ အလုပ္လည္း ရွိသည္။ မိမိက အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေလာက၌ အနည္းနည္း
အဖံုဖံုက်င္လည္ရသည္ျဖစ္ရာ ၎တုိ႔အထဲမွ က်န္ေကာင္း က်န္ရာ ေနာင္လာေနာက္
သားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိး ကို ေရြးရမည္မုိ႔ အေတာ္
စဥ္းစားရပါ သည္။ ႏုိင္ငံေရးလုပ္စဥ္က ေထာင္က် ခဲ့ေသာအခန္းမ်ားကို
သူတုိ႔မေတာင္းဆို၍ ေတာ္ပါေသးသည္။ ေထာင္ထဲမွာ ႐ိုက္ခြင့္ မရႏိုင္။
စာေရးဆရာအတၳဳပၸတိ္ၱမို႔ စာေပ ကိစၥမ်ားခ်ည္း သီးသန္႔မုိ႔သာ သက္သာရာ ရေတာ့၏။
မည္သို႔ဆုိေစ … သူတို႔စိတ္ကူးႀကိဳး ပမ္းမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ
စာေရးဆရာ မ်ား၏ အတၳဳပၸတိ္ၱမွတ္တမ္း ႐ုပ္ရွင္ မ်ားကိုမူ သမိုင္းတစ္ခုအျဖစ္
ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment