Thursday, October 23, 2014

ဥပေဒေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ႏွင့္ ၀ိေရာဓိမ်ား

 
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းက်င္းပေနစဥ္/ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)


ရာစုႏွစ္၀က္၏ အသစ္စက္စက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သုံးႏွစ္ခြဲအတြင္း ဥပေဒေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ယင္းဥပေဒမ်ားတြင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ကုိက္ညီသည့္ ဥပေဒမည္မွ်ရွိ၍ အတည္မျပဳမီ အမ်ားျပည္သူ သိရွိေလ့လာခဲ့ရသည့္ဥပေဒ မည္မွ်ရွိပါသလဲ။
အဆုိပါအေရအတြက္မွ အနည္းငယ္ေသာ အေရအတြက္ကိုသာ ျပည္သူတုိ႔က စိတ္၀င္တစားရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ေသာဥပေဒၾကမ္းမ်ားကိုသာ အတည္မျပဳမီ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခြင့္ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဥပေဒအခ်ဳိ႕ကို ႀကိဳတင္အႀကံျပဳခြင့္ရခဲ့သည္ဆုိေသာ္လည္း ဥပေဒအတည္ျပဳျဖစ္ပါက မူလအႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ မည္မွ်ကိုက္ညီသည္ဆုိသည္မွာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရမည့္အခ်က္ျဖစ္သလုိ ငါးခုထက္မပုိေသာ ဥပေဒမ်ားကိုသာ ျပည္သူမ်ားက အႀကံျပဳခြင့္ရခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
မိမိတုိ႔ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာဥပေဒတစ္ခုတြင္ ယင္းသို႔ႀကိဳတင္ေဆြးေႏြးခြင့္ရေရးအတြက္ ႀကိဳစားခဲ့ရေသာ္လည္း ဥပေဒျပဳေရးအာဏာရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္မူ ထဲထဲ၀င္၀င္ ေဆြးေႏြးႏုိင္ခြင့္မရခဲ့ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္လင္းကေျပာသည္။
အခ်ဳိ႕ဥပေဒမ်ားကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ရာတြင္ ျပည္သူမ်ားကန္႔ကြက္ေနသည္ကို လုံး၀မသိရွိဘဲ (သုိ႔မဟုတ္) လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍ အတည္ျပဳခဲ့သည္ဟုလည္း ယူဆၾကသည္။
မီဒီယာေလာကတြင္ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားျဖင့္ ဆူညံခဲ့ေသာ ပုံႏွိပ္မီဒီယာဥပေဒကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးမွ အဆုိပါဥပေဒကုိ မီဒီယာေလာကသားမ်ားက ကန္႔ကြက္ေနသည္ဟု မသိရွိခဲ့ေၾကာင္း လူထုကုိယ္စားလွယ္ဟု ယုံၾကည္ထားေသာ အတိုက္အခံပါတီဥကၠ႒ အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အလုပ္သမားေရးရာအျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ဥပေဒတြင္လည္း အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ပါ ညိႇႏႈိင္း၍ ေထာင္ဒဏ္ထည့္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကပါ ေထာင္ဒဏ္သြင္းထည့္ေပးရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးပုိ႔ခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္မခံခဲ့သည့္အတြက္ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား လုိလားေသာ ေထာင္ဒဏ္မွာ ဥပေဒတြင္မပါ၀င္ခဲ့ေပ။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က ကန္႔ကြက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြကို ေမးခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကုိေကာ တကယ္ပဲနားေထာင္ရဲ႕လား။ မဲလုိခ်င္တုန္းကတစ္မ်ဳိး၊ ထုိင္ခုံမွာေနရာရေတာ့တစ္မ်ဳိး မလုပ္ပါနဲ႔လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္’’ဟု အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနက သေဘာတူရန္ ေဆြးေႏြးႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္က လက္မခံခဲ့ပုံကို အလုပ္သမားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္လင္းကေျပာသည္။
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားဘက္ကလည္း ျပင္ပတြင္ မည္သုိ႔ျဖစ္ေနသည္ကို ၎တုိ႔ကို အသိေပးမွသာ သိရွိႏုိင္မည္ဟု ေျပာၾကားသလုိ ျပည္သူမ်ားကလည္း အဆုိပါလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးႏုိင္ေရးမွာ မလြယ္ကူေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔က အႀကံျပဳဖုိ႔ဖိတ္ေခၚတာ။ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးႏုိင္တယ္ဆုိေပမယ့္ သူတုိ႔ေျပာတဲ့အခ်က္အကုန္လုံးကို လက္ခံတာ၊ မခံတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ရဲ႕အပုိင္းပါ။ ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ဥပေဒကို ပါတီတစ္ခု၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြက္ ျပဳတာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံအက်ဳိးအတြက္ျပဳတာပါ’’ဟု ျပည္သူမ်ားအႀကံျပဳေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ဆုိသည့္အေပၚ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းကတုံ႔ျပန္သည္။
မၾကာမီရက္ပုိင္းကမွ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္လည္း ဥပေဒၾကမ္းေဆြးေႏြးစဥ္ကပင္ ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက တရား၀င္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားမည္ဟု ယူဆရသည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ေဆြးေႏြးေသာ္လည္း ေမွ်ာ္မွန္းသည့္အတုိင္းမျဖစ္ခဲ့ဟု ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာကြန္ရက္အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာအာကာမုိးသူကဆုိသည္။
အထက္ပါျဖစ္စဥ္မ်ားက လႊတ္ေတာ္ကုိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထုၾကား နားလည္မႈလြဲေနသည္ကို အထင္အရွားျမင္ႏုိင္သလုိ ဥပေဒျပဳေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ျပည္သူမ်ား၏ဆႏၵကို ထင္ဟပ္ႏုိင္ျခင္းမရွိဟုလည္း အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေစသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖိတ္ေခၚတယ္။ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲကို လာတက္တဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အခုဒီမွာ ဘယ္လိုျဖစ္တယ္၊ ဘာေတြလဲဆုိတဲ့ ဥပေဒအေၾကာင္းအရာေတြကို ေဆြးေႏြးပြဲမွာ မပါတဲ့သူေတြေရာ အားလံုးသိေအာင္ေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေျပာႏုိင္ဘူးေပါ့။ ဒါအားနည္းခ်က္ျဖစ္သြားတာလား။ စဥ္းစားရမွာ’’ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒါက္တာစိုးမုိးေအာင္ကေျပာသည္။
ဥပေဒတစ္ခုအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွရန္အတြက္ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုေရးဆဲြရမည္ျဖစ္၍ ဥပေဒၾကမ္းကို သက္ဆုိင္ရာအစိုးရအဖဲြ႕ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူတစ္ဦးက ေရးဆဲြထားသည့္ ဥပေဒဆုိပါက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခြင့္ရိွသည္။ တင္သြင္းေသာဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္႐ံုးၫႊန္ၾကားေရးမွဴးထံ ပို႔ၿပီးသည္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ျပန္တမ္းတြင္ ဥပေဒၾကမ္းအျဖစ္ ပါရိွရမည္ျဖစ္သည္။
ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ျပည္သူမ်ားက ဥပေဒၾကမ္းကို သိရိွခြင့္ရၿပီး ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးလုိလွ်င္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးႏုိင္ေရး ႀကိဳးစားရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဆြးေႏြးေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ တိက်စြာသတ္မွတ္ထားျခင္းမရိွေပ။
‘‘ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို စေဆြးေႏြးကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေနာက္အဖဲြ႕အစည္းေတြပါတယ္။ ၀ိုင္းၿပီးေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ညိႇႏိႈင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳေတာ့မွ ဟုိဟာျဖဳတ္မယ္၊ ဒီဟာထည့္မယ္ ဆုိတာေတြလည္းရိွတယ္။ အမွန္က စညိႇကတည္းက အျပတ္ညိႇရမွာ’’ဟု ဥပေဒၾကမ္းမ်ားေဆြးေႏြးရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ အခက္အခဲမ်ားကုိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြကေျပာသည္။
အစိုးရ၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ညိႇႏႈိင္းၿပီးသည့္ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာဥပေဒၾကမ္းကုိ ေက်ာက္မ်က္လုပ္ငန္းရွင္အသင္းဥကၠ႒ ဦးေတဇကုိယ္တိုင္ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ လာေရာက္၍ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရန္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းခဲ့ဖူးသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဦးေတဇကဲ့သုိ႔ လႊတ္ေတာ္သု႔ိ လာေရာက္ေဆြးေႏြးရန္မွာ အၿမဲတမ္းလြယ္သည့္ကိစၥမဟုတ္ဘဲ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကား၍ ၎တို႔ေပးေသာ အခ်ိန္တြင္သာ ေနျပည္ေတာ္လႊတ္ေတာ္သုိ႔ လာေရာက္ရွင္းျပရျခင္းျဖစ္သည္ဟု လူထုအေျချပဳအဖဲြ႕အစည္းမ်ားကဆုိသည္။
ဥပေဒမ်ားကို အတည္မျပဳမီတြင္ ဥပေဒျပဳေရးက လူမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းမရိွဘဲ အတည္ျပဳၿပီးမွသာ ဆႏၵျပျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမဟုတ္ရေၾကာင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးခြင့္ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီး ေဆြးေႏြးခြင့္ရရိွေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ဘက္မွ လက္မခံသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္သူ အလြဲမ်ားလည္းျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာအဖဲြ႕အစည္းမ်ားက တညီတၫြတ္တည္း ဆိုၾကသည္။
ကုိယ္စားလွယ္ေတြထဲမွာ ဘယ္သူက ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားလဲဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔မသိႏုိင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထင္တဲ့သူကုိ ေျပာတဲ့အခါမွာ သူက ဒါကို တကယ္တမ္းစိတ္မ၀င္စားရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္မႈက လဲြတာပါပဲ’’ဟု ေဒါက္တာအာကာမုိးသူကဆုိသည္။
ဥပေဒျပဳခြင့္မရိွေသာ သာမန္လူမ်ားသည္ ဥပေဒတစ္ခုကို ျပင္ဆင္လိုပါက ဥပေဒျပဳေရးအာဏာရိွသည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ရမည္သာျဖစ္ေသာ္လည္း ႀကံဳေတြ႕ဖူးသည့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရ ခ်ဥ္းကပ္သည့္ပုံစံမဟုတ္ဘဲ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူပံုစံျဖင့္သာ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ေဆြးေႏြးေနၾကသည္ဟု ႏုိင္ငံေရးစာေပမ်ားေရးသားသူ စာေရးဆရာေက်ာ္၀င္းကေျပာသည္။
လႊတ္ေတာ္၏အလုပ္မွာ ဥပေဒျပဳေရးျဖစ္ၿပီး ျပည္သူတို႔၏အသံကိုနားေထာင္၍ ျပည္သူအက်ိဳးရိွေစမည့္ ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းေပးႏုိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက စဥ္ဆက္မျပတ္ေျပာခဲ့သည္။
‘‘ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ျပည္သူေတြရဲ႕အႀကံျပဳခ်က္ေတြကုိ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိပဲ လက္ခံမယ္ဆုိတာကို တရား၀င္ကန္႔သတ္ထားတာမရိွဘူး။ သူတုိ႔လည္းနားေတာ့ေထာင္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးအဆံုးအျဖတ္ကေတာ့ အမ်ားစုပါတီရဲ႕ မူ၀ါဒအေပၚမွာ မူတည္တာပါ’’ဟု ဆရာေက်ာ္၀င္းက သံုးသပ္သည္။
သို႔ေသာ္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္ေရး ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ားလိုခ်င္သည့္အခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေရးမွာ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူပံုစံမဟုတ္ဘဲ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းႏုိင္ရန္လိုသည္ဟုလည္း ဦးေက်ာ္ဝင္းက ေထာက္ျပအႀကံျပဳခဲ့သည္။
အဓိကျပႆနာမွာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္သူမ်ား အမွန္တကယ္ လိုခ်င္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခဲ့သည့္အတြက္ လက္ရိွလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္ဟု မယံုၾကည္ဘဲ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ယူဆၾကသည္။
ျပည္သူမ်ား အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိႏုိင္ေရးအတြက္ ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားမွစ၍ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို အမွန္တကယ္လုပ္ေပးႏုိင္ေသာ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ေပးႏုိင္ေရးကိုသာ ပို၍အာ႐ံုစိုက္ရေတာ့မည္ဟု ဥပေဒမ်ားျပင္ဆင္ေရး မေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူအသင္းအဖြဲ႕မ်ားက ဆုိသည္။
‘‘ေနာက္ဆံုးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ျပည္သူေတြ တကယ္လိုခ်င္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မထည့္ေပးႏုိင္ခဲ့တာကိုပဲ ေနာင္တရမိတယ္’’ဟု ပညာေရးကြန္ရက္အဖြဲ႕ဝင္ ေဒါက္တာအာကာမိုးသူကေျပာသည္။

Credit - 7DAY DAILY

No comments:

Post a Comment