– ေမာင္ျမား
မိမိတုိ႔ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အေဖနဲ႔အေမတုိ႔
ကေတာက္ ကဆျဖစ္သည္ကုိ အလြန္ျမင္ရခဲ သည္။ ဦးသန္႔၏ ကမ္းလွမ္းမႈအေပၚ အေဖ
မတုံ႔ျပန္ခဲ့သည့္အတြက္ အေမက အေဖ့ကုိ ခြန္းႀကီး ခြန္းငယ္ ဧည့္ေထာက္ခံ
ျမည္တြန္ ေတာက္တီးျခင္း မျပဳေသာ္လည္း အေဖ့ကြယ္ရာတြင္ မေတာ့
မိမိတုိ႔ညီအစ္ကုိအား “နင့္အေဖက ေခြးျဖဴ လူေတာ မတုိး” ဟူ၍သာ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ယခင္အပတ္မွအဆက္
အေဖက ဦးသန္႔အား ဂါရ၀ျပဳသြား ေရာက္ေတြ႕ဆုံသည့္အခါ မိမိတုိ႔က ဦးသန္႔ကုိ
မျမင္ဖူးလုိ႔ ေတြ႕ခ်င္ပါသည္ ဆုိသည့္ ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိ လုိက္ေလ်ာသည့္
အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔
ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ (ေမာင္ ေမာင္ႏွင့္ အလင္း)ကုိ အေဖက
ေခၚသြားသည္။
ဦးသန္႔သည္ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းတြင္
ဆရာႀကီးဦးေအးေမာင္ႏွင့္အတူ ထုိင္ၿပီး စကားလက္ဆုံက်ေနၾကသည္။ သူတုိ႔နံ
ေဘးတြင္ အိမ္သားအခ်ဳိ႕ရွိေနၾကေသာ္လည္း မိမိမမွတ္မိေခ်။ အေဖက ဦးသန္႔ကုိ
ျမင္သည္ႏွင့္ ဧည့္ ခန္းၾကမ္းျပင္မွာ ထုိင္လ်က္က လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့သည္။
ဦးသန္႔၏ မ်က္လုံးမ်က္ဖန္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္း တုိ႔သည္ Prominent ျဖစ္သည္။ အဲဒီ
အခ်ိန္က မိမိေတြ႕ဖူးျမင္ဖူးသည့္လူႀကီး (ဦးႏုကဲ့သုိ႔) မ်ဳိးႏွင့္ မတူ။
ဦးႏုသည္ ၀ါး ခယ္မသားျဖစ္ၿပီး ဦးသန္႔က ပန္းတေနာ္ သားဟုသိရသည္။… ဦးသန္႔သည္
ကျပား စပ္ဟန္တူသည္။ အေဖက သူ႔ဆရာေတြ၏ မိသားစုမ်ားအေၾကာင္း မိမိတုိ႔ အတုခုိး
လုိက္နာရန္ မၾကာခဏ ဥပမာေပးဆုံးမေလ့ ရွိသည္။ ေဒၚနန္းေသာင္၊ ဦးသန္႔၊
ဦးခန္႔၊ ဦးတင္ေမာင္၊ ဦးေသာင္း၊ (ေဒၚ)ေအးေအး သန္႔၊ (ဦး)တင္ေမာင္သန္႔
(ဗမာျပည္ ေခတၱ ျပန္လာခိုက္ ေမာ္ေတာ္ကား အက္ဆီးဒင့္ ျဖင့္ေသဆုံး သြားရွာသူ
ဦးသန္႔၏ တစ္ဦး တည္းေသာသား) စသည္တုိ႔အေၾကာင္း အေဖအခါအားေလ်ာ္စြာ
ေျပာျပေလ့ရွိရာ ဦးသန္႔သည္ မိဘကုိ အလြန္႐ုိေသကုိင္း ႐ႈိင္းၿပီး ေသတစ္ပန္
သက္တစ္ဆုံး ေကၽြးေမြး လုပ္ေကၽြးခဲ့သူျဖစ္သည္ဟု အေဖက ေျပာ သည္။
ဦးေသာင္းႏွင့္ ဦးတင္ ေမာင္ ကုိေတာ့ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဦးသန္႔အေရးအခင္းတြင္
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ေက်ာင္း ၀င္းရွိ ေတာင္ငူေဆာင္တြင္ တရားေဟာစဥ္ မိမိ
နားေထာင္ဖူးသည္၊ ျမင္ဖူးသည္။ ဦးခန္႔ကား ပန္းဆုိးတန္း တြင္ ေနထုိင္သူျဖစ္ရာ
မိမိ ၃၂ လမ္းတြင္ေနသည့္အခါ အေဖႏွင့္ အတူသြားရင္းလာရင္း ဦးခန္႔ႏွင့္တကြ
သူ၏ သားကုိပါ ျမင္ဖူးခဲ့သည္။
ပန္းတေနာ္ဦးေအးေမာင္အိမ္တြင္
ဦးသန္႔အား အေဖဂါရ၀ျပဳသြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ပုံကုိ ျပန္ေျပာပါမည္။ အေဖ
ထုိင္ကန္ ေတာ့ၿပီးသည္ႏွင့္ ဦးသန္႔က ““ႏုိင္ငံေရး သမားေဟာင္းေတြနဲ႔
ပူးေပါင္းၿပီး အခမဲ့ ပညာသင္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ မင္းအဂၤလိပ္စာျပေနတယ္
ဆုိတာကုိ Nation သတင္းစာမွာလည္း ငါဖတ္လုိက္ရ တယ္။ အခု ကုိေအးေမာင္ကလည္း
ငါ့ကုိေျပာျပတယ္။ ၀မ္းသာတယ္ကြာ””။ အေဖ ဘာမွ ျပန္မေျပာ၊ အေဖႏွင့္ ဦးသန္႔
အၾကား ေခတၱ စကားျပတ္သြားသည္။ ဦးသန္႔ကပဲ စကား ျပန္ဆက္သည္။ ““ေမာင္ေဖေအာင္
မင္း ငါနဲ႔လုိက္ခဲ့ မလား၊ ေနာက္ေတာ့ မင္းမိသားစုကုိ ေခၚေပါ့ကြာ””ဟူေသာ
ဦးသန္႔၏ ဖိမႏၲကအေပၚ မိမိတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ ေယာက္ အေဖ့မ်က္ႏွာကုိ
ၿပိဳင္တူလွမ္း ၾကည့္လုိက္သည္။ ““ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားပါ့ မယ္ဆရာ””ဆုိသည့္ စကား
တစ္ခြန္းေနာက္တြင္ အလြန္နည္းပါးသည့္ စကားခြန္းေရကုိ တုံ႔ျပန္ေျပာဆုိၿပီး
ဦးသန္႔အား မိမိတုိ႔ပါ ကန္ေတာ့ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္လာၾကသည္။
ဦးသန္႔ေပးသည့္ offer ကုိ အေဖဘာ မွ မတုံ႔ျပန္သည့္အတြက္ အေဖ့သေဘာ ထားကုိ
ကာလအတန္ၾကာ သည့္အခါ မိမိတုိ႔ သေဘာေပါက္ လုိက္ၾကရေသာ္လည္း ဦးသန္႔ေခၚသည္ကုိ
အေဖဘာေၾကာင့္ မလုိက္ ဆုိသည္ကုိ အဲဒီလုိ ပူပူေႏြးေႏြးကာလမွသည္
ေနာက္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တုိင္ေအာင္ မိမိတုိ႔ အေဖ့ကုိ မေမးခဲ့ၾက သလုိ အေဖက
လည္းဘာေၾကာင့္ မလုိက္ဆုိသည္ကုိ အေမ အပါအ၀င္ မိမိတုိ႔ကုိ ေျပာမျပခဲ့ေခ်။
မိမိတုိ႔ သက္ တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အေဖနဲ႔အေမတုိ႔ ကေတာက္ကဆျဖစ္သည္ကုိ အလြန္ျမင္ရ
ခဲသည္။ ဦးသန္႔၏ ကမ္းလွမ္းမႈ အေပၚ အေဖ မတုံ႔ျပန္ခဲ့သည့္အတြက္ အေမက အေဖ့ကုိ
ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ ဧည့္ေထာက္ခံျမည္တြန္ ေတာက္တီး ျခင္းမျပဳေသာ္ လည္း အေဖ့
ကြယ္ရာတြင္မေတာ့ မိမိတုိ႔ညီအစ္ကုိအား ““နင့္အေဖက ေခြးျဖဴလူေတာ မတုိး”” ဟူ၍
သာ ေကာက္ ခ်က္ခ်လုိက္သည္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကစၿပီး အေဖ့ Subject လည္း နိ႒ိတံ
သြားၿပီး မိမိတုိ႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွ အဲဒီ အေၾကာင္းမေျပာဆုိၾကေတာ့ေခ်။
အေဖသည္ ႏုိင္ငံေရးသမား သခင္ ဘ၀ခံယူခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း အတြင္း စြဲဘာ၀
(introverted) ျဖစ္ သည္။ ေလာက ဓံကုိႀကိတ္မွိတ္ ခံစားတတ္သည္။ အေမသည္
ပုံေျပာေကာင္းသည္၊ သီခ်င္းဆုိ ေကာင္းသည္၊ ဗိမိ္ၺသာရမင္းႀကီးႏွင့္
အဇာတသတ္ကုိဖြဲ႕သည့္ မိဘေမတၱာဘြဲ႕ သီခ်င္း၊ ေဒၚလွေရႊရဲ႕ မုိးေဒ၀ါ၊
စႏၵကိႏၷရီစသည့္ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဒၚေမရွင္၏ သီခ်င္းမ်ားသည္ သူ၏သားေခ်ာ့
ေတးမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိမိဆုိလုိခ်င္သည္မွာ အေမက ပုံေျပာေကာင္း၊
အဆုိေကာင္း အေျပာ ေကာင္းျဖစ္သည္။ အေဖက မိမိတို႔အား မ်ားစြာေသာ အေဖ တုိ႔၏
စ႐ုိက္နည္းတူ မိမိတုိ႔အား ပုံခဏခဏ ေျပာျပေလ့ မရွိ။ သုိ႔ရာတြင္ အေဖေျပာျပေသာ
ပုံတစ္ပုံရွိ သည္။ မိမိမွတ္မိသေလာက္ ျပန္လည္ေျပာ ျပပါမည္။ ဒီလုိပါ -
““တစ္ရံေရာအခါ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕၌ ေနထုိင္ေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ စိတ္ဒုကၡ
အလြန္ေရာက္ေသာေ ၾကာင့္ ေရထဲသုိ႔ ခုန္ခ်ၿပီး မိမိဘ၀ကုိ အဆုံးစီရင္ရန္
ျမစ္တစ္စင္းအနားသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့ေလသည္။ သူ သည္ ေငြေၾကး ခ်မ္းသာျပည့္စုံေသာ
သူတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ္က်ဳိး အတြက္သာလွ်င္ ထုိေငြမ်ားကုိ
သုံးျဖဳန္း ခဲ့ေလသည္။ အသက္ရွင္၍ ေနရျခင္းသည္ သူ႔အဖုိ႔
အဓိပၸာယ္ကင္းလ်က္ရွိ၏။ သူ သည္ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္း အမွန္ စင္စစ္ကုိ မသိရွာေပ။
တံတားေပၚမွခုန္ခ်၍ မိမိအသက္ကုိ အဆုံးစီရင္ရန္ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း
တစ္ေနရာ၌ ကူညီမစျခင္းကုိ လုိအပ္ေနသည့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္
ေတြ႕ဆုံေလသည္။ ေတြ႕သည္ႏွင့္ပင္ ထုိမိန္း ကေလး၏ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အရ ထုိသူသည္
အိမ္တစ္အိမ္၏ ေလွကားမွေန၍ အေပၚထပ္သုိ႔ တက္သြားခဲ့ရာ ေမွာင္ေနေသာ
အခန္းတစ္ခန္း၏ ခုတင္တစ္ခုေပၚ၌ ဖ်ားေနသည့္ မိခင္တစ္ေယာက္ ကုိ ေတြ႕ရွိရေလသည္။
ဤအျဖစ္သနစ္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရေသာသူ၏ စိတ္၌ အလြန္ထိခုိက္သြားရာ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ
ဖ်ားနာေနသည့္ ထုိ မိခင္အား ေဆး၀ါးကုသေပးရန္ အစီအစဥ္ မ်ားျပဳလုပ္ေလသည္။
ထုိအိမ္၌ လုိအပ္ ေသာ မရွိမျဖစ္ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း ၀ယ္ေပးရန္
အစီအစဥ္မ်ားျပဳလုပ္ေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေစ်းသုိ႔သြား၍ အစားအစာ ေမြ႕ရာႏွင့္
အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀ယ္ယူခဲ့ ေလသည္။ သူတစ္ပါးကုိ မ, စရေသာ အလုပ္ကုိ
လုပ္ကုိင္ရေသာ သူ၏တစ္ သက္တာ၌ အသစ္အသစ္ေသာ ေပ်ာ္ေမြ႕ ျခင္း ကုိ
ေတြ႕ရွိလာခဲ့ေလ သည္။ သူသည္ တစ္စုံတစ္ ေယာက္ကုိ ကူညီမစေန၏။ သူသည္
၀ယ္ျခမ္းၿပီးေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ထိုအိမ္၏ အေပၚထပ္သုိ႔ ယူေဆာင္သြား ေသာအခါ
ထုိအိမ္ႏွင့္ထုိအိမ္တြင္ရွိေသာ မိသားစု၀င္မ်ား စိတ္၀မ္းႏွလုံး ေတာက္ပ
ၿပံဳးရႊင္ေနသည္ကုိ ျမင္ရ ေသာအခါ မိမိ၏ စိတ္ထဲတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာစိတ္သေဘာ
အသစ္၀င္ေရာက္လာခဲ့ေလ သည္။ သူ႔အတြက္ အသက္တာသည္ အလြန္ႀကီးေသာ
အခြင့္အေရးမ်ားရွိေနေၾကာင္း ကုိ တေရး ေရးေတြ႕ျမင္သိ နားလည္ခဲ့ ေလသည္။ အိမ္
သူအိမ္သား မ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီးသည့္ေနာက္ ျပန္လာဦးမည္ဟု ေျပာဆုိခဲ့ေသာ္လည္း
သူ၏အႀကံအစည္ အတုိင္း ျပန္လာႏုိင္မည္၊ မႏုိင္မည္ကုိ သူကုိယ္တုိင္မေသခ်ာ။
ထုိသူသည္ ယခင္မိန္းကေလး ႏွင့္ေတြ႕ ဆုံရာေနရာသုိ႔ ေရာက္ေသာ အခါ ေခတၱရပ္၍
မိမိကုိယ္ကုိယ္ျပန္ေမးစမ္းမိသည္။ ““ငါဒီမိန္းကေလး ကိုျမင္တုန္းက ဘယ္ကုိ
သြားမလုိ႔ ႀကံစည္ခဲ့သလဲ””။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိသူသည္ မိမိ ႀကံစည္ထားေသာ
ေနရာသုိ႔ မသြားေပ။ အသက္ရွင္ေနဖုိ႔ အေၾကာင္းသူေတြ႕ျမင္ခဲ့ၿပီး သူတစ္ပါးကုိ
ကူညီ၍ သူတုိ႔ အလုိရွိေသာ အရာမ်ားကုိ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းကုိ
ေတြ႕ခဲ့ၿပီ””
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာသည္ အေဖႏုိင္ငံေရးကို
တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ခဲ့ ရသည့္ အေၾကာင္းမ်ားအနက္ တစ္ေၾကာင္းဟု အေဖေျပာဖူးသည္။
အေဖသည္ သူ ဘာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခဲ့သည္ကုိ မိမိ တုိ႔အား ေရးႀကီး
ခြင္က်ယ္ေျပာျပေလ ့မရွိ။ သူေျပာတာတစ္ခုေတာ့ အထင္အရွားရွိသည္။ အဲဒါက
““ေဖေဖတုိ႔ေခတ္၊ ေဖေဖ တုိ႔အခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးအလုပ္ က ႏုိင္ငံသားတုိင္း
အတြက္ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည့္ must ပဲကြ””ဟုဆုိခဲ့သည္။
အေဖတုိ႔အေမတုိ႔ႏွင့္ မိမိတုိ႔ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းအခ်ဳိ႕ ေျပာျပခ်က္အရ မိမိအား
လမ္း ၃၀မွာေမြးသည္။ လမ္း ၃၀မွာေနခဲ့ သည္ဆုိေသာ္လည္း မိမိမွတ္မိသည္က
စေကာ့ေစ်း (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်း)တြင္ ေနထုိင္ခဲ့ရစဥ္က အမွတ္ရ သည္။ အေဖက
ပန္းထိမ္လုပ္သည္။ မိမိတုိ႔အိမ္သည္ စေကာ့ေစ်း ေျမာက္ဘက္
တန္းႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ တြင္ ေစ်း႐ုံမ်ားရွိရာ
ေစ်း႐ုံတစ္႐ုံႏွင့္တစ္႐ုံ ၾကား ေျမကြက္လပ္ေပၚမွာ အမုိးအကာ လုပ္ၿပီး
အိမ္သဖြယ္ ေန ထုိင္ၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ကုိ စတင္ေျပာင္းေျပာင္းလာျခင္း
အေဖႏွင့္အေမတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀တုိက္ပြဲရဲ႕ အစပုိင္းကာလဟု အေမေျပာသည္။ အေမသည္
ဟုိေခတ္ဟုိအခါက သတၱမတန္း အထိသာ ပညာသင္ၾကား ခြင့္ရခဲ့သည္။ ပန္းထိမ္ ဖုိပီပီ
မိမိတုိ႔အိမ္တြင္ တပည့္ တပန္းမ်ားႏွင့္တကြ က်ဳံမေငး၊ ပန္းတေနာ္ စသည့္
ၿမိဳ႕မ်ားမွ အေဖနဲ႔အေမရဲ႕ ႏုိင္ငံ ေရး မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္း၊ အေပါင္း
အသင္းမ်ားႏွင့္ အေဖနဲ႔အေမတုိ႔အိမ္သည္ စည္ကားလ်က္ရွိေတာ့သည္။
အေဖနဲ႔အေမတုိ႔အတြက္ ပရိေဒ၀မီး ႐ုိက္ခ်က္သည္ မၾကာမတင္အတြင္းမွာ
ေရာက္ရွိလာေတာ့သည္။ မိမိ၏ အစ္ကုိႀကီး (ကုိကုိခင္ေမာင္ျမင့္)ႏွင့္
မိမိ၏အစ္မႀကီး မမခင္၀င္း (အေဖ့ယခင္ အိမ္ေထာင္မွပါလာ သည့္ အေဖ့ ရဲ႕ သမီး)
တု႔ိ စေကာ့ေစ်းအိမ္သာသုိ႔ အခင္းႀကီးသြားရင္း ကုိကုိခင္ ေမာင္ျမင့္
လက္ညိႇဳးလက္မခြဆုံတြင္ သံ စူးသြားသည္။ (မိမိတုိ႔အိမ္တြင္
အိမ္သာမရွိသည့္အတြက္ စေကာ့ေစ်းအေရွ႕ဘက္ တန္းက အိမ္သာကုိပဲ နိစၥဓူ၀
သုံးရသည္) ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနခဲ့ရာက သံဆိပ္တက္ၿပီး အဖ်ားတက္၊ ေနာက္ဆုံး
ေမးခုိင္ပုိး၀င္ၿပီး ကုိကုိကြယ္ လြန္သြားခဲ့ရာ အေမအ႐ူးတစ္
ပုိင္းျဖစ္ခဲ့ရေတာ့သည္။ ကုိကုိဆုံးေတာ့ ၈ ႏွစ္သားပဲရွိေသးသည္ဟုဆုိသည္။
မပဋာေျမလူးဆုိသည္မွာ အေမ့အျဖစ္ မ်ဳိးျဖစ္မည္ထင္သည္။ အသုဘခ်မည့္ေန႔
အသုဘယာဥ္အိမ္ ေရွ႕ေရာက္ လာၿပီး ကုိကုိ႔အေလာင္းကုိ လာသယ္ခ်ိန္တြင္ အေမသည္
သူ႔သားႀကီးရဲ႕ေခါင္းတလားကုိ ရင္ခြင္ထဲတြင္ ေပြ႕ ထားသည္။ ယူခြင့္မေပး၊
အေဖႏွင့္အတူ ေဆြးမ်ဳိးသားခ်င္း ေမာင္ ႏွမအႀကီးအကဲေတြက ၀ုိင္း၀န္းေဖ်ာင္းဖ်
ေတာ့မွ အေမအေလွ်ာ့ေပး လုိက္သည္။
ကုိကုိခင္ေမာင္ျမင့္ အေလာင္း
ေျမက်ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာပဲ အေမ့ထံပူး၀င္ေနသည့္ ပရိေဒ၀ေလာင္မီးသည္ အေမ့ကုိ
ေဆာက္တည္ရာမရေအာင္ ေလာင္ၿမိဳက္ ေစေတာ့သည္။ အဲဒီအခ်ိန္က မိမိသည္ ညီအစ္ကုိ ၃
ေယာက္ရွိသည့္အနက္ အငယ္ဆုံးသားျဖစ္ရကား အေမသည္ မနက္မုိးလင္းသည္ႏွင့္ မိမိအား
ေရမုိးခ်ဳိး၊ သနပ္ ခါးလိမ္း၊ အ၀တ္အစားလဲျပင္ဆင္ ေပးၿပီး
မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါေလးေခါင္းေပၚတင္ မိမိကုိ လက္ဆြဲၿပီး နာ နတ္ ေတာ၊ တာေမြ၊
ႀကံေတာစသည့္ ကုလား၊ တ႐ုတ္၊ မဟာ ေမဒင္သခ်ဳႋင္းကုန္းေပါင္းစုံ အႏွံ႔
ေျခဆန္႔ၿပီး သူ႔သားႀကီး ရွိလိမ့္မယ္၊ ေရာက္လာလိမ့္ မယ္အထင္နဲ႔
သခ်ဳႋင္းကုန္းရွိ သစ္ပင္ႀကီး ႀကီး၊ ညိဳ႕ညိဳ႕ေအာက္တြင္ ထုိင္၍လည္း ေကာင္း၊
မတ္တတ္ရပ္၍ လည္းေကာင္း သူ႔သားႀကီးကုိ ေအာ္ေခၚသည္။ ငုိၿပီးေခၚသည္။
““ေခြးညိဳေရ (အေဖတုိ႔ အေမတုိ႔က ခ်စ္စႏုိးေပးထားသည့္ ကုိကုိခင္ေမာင္ျမင့္
နာမည္) ေမေမလာၿပီေလသား၊ ဒီမွာမင္း ညီေလးလည္း ပါလာတယ္””လုိ႔ ေျပာၿပီး
မိမိကုိၾကည့္ရင္း အေမသည္ သူ႔ပါးေပၚတြင္ အရွိန္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ စီးဆင္းေန
သည့္ မ်က္ရည္ေတြကုိ လည္းေကာင္း၊ မိမိပါးမွာ ရွိသည့္
မ်က္ရည္ေတြကုိလည္းေကာင္း သုတ္ေပးရင္းက ““သားေလး ကုိကုိ႔ကုိ ေခၚလုိက္ေလ၊
ကုိကုိေရလုိ႔””။ မိမိလည္း အေမ့စကားဆုံးသည္ႏွင့္ ကုိကုိေရ ကုိကုိ
ခင္ေမာင္ျမင့္””လုိ႔ သာေခၚလုိက္ပါသည္။ ေရွ႕ဆက္မေခၚ တတ္သလုိ ဘာေျပာရမွန္း
လည္း မသိေတာ့ပါ။ အေမသည္ မိမိကုိ သူ႔ရင္ခြင္ထဲဆြဲသြင္းရင္းက သူ႔သားႀကီးရွိ
မည္ဟု သူထင္သည့္ေနရာကုိမွန္းၿပီး စကားလွမ္း ေျပာသည္။ အဲဒီအခ်ိန္က
အေမ့ရဲ႕ရင္တြင္းျဖစ္ ေသာကပရိေဒ၀ စကားအကုန္ကုိ မိမိမမွတ္မိေတာ့ေ သာ္ လည္း
““သားႀကီးေရ လူေလး၊ ေခြးညိဳေရ၊ အညိဳေရ””ဆုိသည့္ သားေခၚလြမ္းခ်င္းမ်ားက
ေန၀င္ရီ တေရာ အခ်ိန္ ေလာက္မွ ရပ္ရွာေတာ့သည္။
မိမိအမွတ္သညာအရဆုိလွ်င္
၁၉၅၂ -၅၃ခန္႔တြင္ ကုိကုိ(ခင္ေမာင္ျမင့္) ဆုံးသည္။ အေဖနဲ႔အေမအပါ၀င္
မိမိတုိ႔ တစ္မိသားစုလုံးအား ေလာင္ၿမိဳက္ေစ သည့္ ပထမဦးဆုံး
ပရိေဒ၀ေသာကမီးျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အေမအထူး ခံစားရရွာသည္။ အဲဒီအခ်ိန္က
အေမ့အျဖစ္သည္ မပဋာအျဖစ္ ဆုိလွ်င္ မိမိသည္ မပဋာကုိ ပထမဦးဆုံး
ႀကံဳေတြ႕ရသူျဖစ္မည္။
အဲဒီအခ်ိန္တြင္ မိမိအသက္အရြယ္အရ
ဘုိးမင္းေခါင္ႏွင့္ ေရႊတိဂုံဘုရားမ်ားမွအပ ဘုရားစုံမဖူး ဖူးေသာ္လည္း
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ရွိၾကသည့္ သခ်ဳႋင္းကုန္းေပါင္းစုံ အႏွံ႔
အကုန္ေရာက္ဖူးသည္။ မနက္မုိးလင္း ၉ နာရီခန္႔ဆုိလွ်င္ သားအမိႏွစ္ေယာက္
သခ်ဳႋင္းကုန္းတစ္ခုခုသုိ႔ ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီး သားျဖစ္သည္။ အဲဒီအခ်ိန္တြင္
““သားႀကီး ေရ – အညိဳေရ””ဆုိသည့္ ငုိသံတစ္၀က္ ေရာလ်က္ နီးစပ္ရာ
သစ္ပင္ေအာက္သုိ႔ အေျပးေရာက္သြားၿပီး ခပ္လွမ္း လွမ္းတြင္ က်န္ခဲ့သည့္
မိမိကုိ လက္ရပ္လွမ္းေခၚ သည္။ ““သားေလး ကုိကုိေရလုိ႔ လွမ္း ေခၚလုိက္””။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန-www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment