Tuesday, October 21, 2014

ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမေတာ္မ်ား ၁၉၃

အညစ္ အေၾကး ရွစ္မ်ဳိး (၂)
=======================

ပ်င္းရိျခင္း သည္
႐ုပ္အဆင္း၏
အညစ္အေၾကး

ျမတ္စြာ ဘုရားက ႀကီးပြားတိုး တက္ေၾကာင္း သမၸဒါတရား ေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ရာတြင္ ပထမဦးဆံုးသမၸဒါ တရားမွာ ထၾကြလံု႔လ ဝီရိယရွိ ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ ထၾကြလံု႔လ

ဝီရိယရွိျခင္းဟူသည္ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ရာတိုးတက္ ေၾကာင္းအတြက္သာ လိုအပ္သည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ဘဝ၏ အေရးအရာအျဖာ ျဖာ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာအရာသာ ျဖစ္ပါ၏။

ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝဖို႔အတြက္ လံု႔လဝီရိယႏွင့္ ရင္းႏွီးရ၏။ ပညာရွင္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ လံု႔လဝီရိယႏွင့္ ရင္းႏွီးရ၏။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားဖုိ႔အတြက္ ဝီရိယ ႏွင့္ ရင္းႏွီးရ၏။ က်န္းမာေရးေကာင္းဖု႔ိအ တြက္လည္း ဝီရိယႏွင့္ ရင္းႏွီးရ၏။ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လွပၾကည္လင္ေရးအတြက္လည္း ဝီရိယႏွင့္ရင္းႏွီးရ၏။

ဤေလာက၌ မည္သည့္အရာမွ အလကားမရ။ အေပးရွိမွ အရ ရွိျခင္းသည္ ေလာကီနယ္ပယ္၌ မွန္ကန္ေသာသမုတိသစၥာ ျဖစ္ပါ၏။ အခ်ိန္ႏွင့္ပ်င္းရိ ျခင္း ေပါင္းလွ်င္ ရလဒ္မွာသုညသာျဖစ္မည္။ အခ်ိန္ႏွင့္ဝီရိယေပါင္းလွ်င္ ရလဒ္မွာ ကိန္းဂဏန္းေတြျဖစ္လာမည္။ အဂၤလိပ္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးက
''ကံၾကမၼာသည္ သင့္အား အိုးတစ္လံုးေပး၏။ ထိုအိုးကို ဆူေအာင္လုပ္ရန္ ကား သင့္ဝီရိယအေပၚတြင္သာတည္၏'' ဟု ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။ အခ်ိန္ကို ဝီရိယႏွင့္တြဲ လွ်င္ ေကာင္းမြန္စြာအသံုးခ်ျခင္းျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ႏွင့္ပ်င္းရိျခင္းတြဲလွ်င္ မိုက္မဲစြာျဖဳန္းတီး ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဝင္ျဖစ္ေသာ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ တျခားသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ မိမိ၏ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မွာ က်န္းမာရြင္လန္းၿပီး ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပျခင္းသည္ ေလာကီရခဲျခင္းေလးပါး ထဲတြင္ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။

အတိတ္ကံကုသိုလ္အက်ဳိးေပးမႈအရ ေမြး ကတည္းက ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာသူတို ႔ရွိသလို ႐ုပ္ရည္မေခ်ာေမာသူတို႔လည္း ရွိပါ၏။ တခ်ဳိ႕ကမူ ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိမ်ားျဖစ္ပါ၏။ မည္သည့္အဆင္းသဏၭာန္ျဖင့္ ေမြးဖြားလာ ေစ မိမိ၏ ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔လိုပါသည္။ တခ်ဳိ႕မွာ ေမြးရာပါ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ ေခ်ာေမာလွပေသာ္လည္း ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ပရမ္းပတာေနေသာ ေၾကာင့္ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မွာ လွပသင့္သေလာက္ မလွပေတာ့။ တခ်ဳိ႕ကမူ ေမြးရာပါ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မွာ ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ျပင္ျပင္ဆင္ဆင္ ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ေသာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ကို ပိုင္ဆိုင္လာၾကသည္။

စင္စစ္လူသည္ ႐ုပ္ႏွင့္စိတ္တို႔ ဒြန္တြဲျဖစ္တည္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ ကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔လိုသကဲ့သို႔ ႐ုပ္ကိုလည္း ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔လိုပါသည္။ စိတ္လွပဖို႔ လည္း လိုသလို ႐ုပ္လွဖို႔လည္း လိုပါသည္။ ဤတြင္ ႐ုပ္လွဖို႔ဆိုသည္မွာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားကဲ့သို႔ လွပရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ႐ုပ္အဆင္း ၾကည္လင္သန္႔ရွင္း ရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
႐ုပ္အဆင္း ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းရန္အတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မွာ က်န္းမာ ေရးႏွင့္အညီ ေနထိုင္စားေသာက္ဖုိ႔လိုပါသည္။ အခ်ိန္မွန္စား၊ အခ်ိန္မွန္အိပ္ရမည္။ ကိုယ္လက္သန္႔စင္မႈကို အခ်ိန္မွန္ျပဳရမည္။

တခ်ဳိ႕က ေရခ်ဳိးရမည္ကို ပ်င္းရိတတ္ၾကသည္။ သံုးေလးရက္ ၾကာမွ တစ္ႀကိမ္သာ ေရခ်ဳိးတတ္သူေတြပင္ရွိသည္။ ေရမွန္မွန္ မခ်ဳိးေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ အပူအပုပ္၊ အခုိးအေငြ႕ မ်ား ျပင္ပသုိ႔ထြက္ခြင့္မသာ။ အေရျပားတြင္ ယားနာမ်ားျဖစ္ ေပၚလာေစသည္။

က်န္းမာေစရန္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ မွန္မွန္ ကန္ကန္ျပဳရမည္။ လမ္းမွန္မွန္ေလွ်ာက္ရမည္။ ေျခသည္းလက္ သည္းညႇပ္ျခင္း၊ ဆံပင္ညႇပ္ျခင္း၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ရိတ္ျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ျခင္း၊ ေရခ်ဳိးျခင္းစသည္တို႔ကို မပ်င္းမရိ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုပါသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြးဗရပ်စ္၊ ဆံပင္ဖုတ္သိုက္၊ ဖ႐ိုဖရဲဝတ္ထားသူ၏ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မွာ မည္သို႔မွ် မတင့္တယ္၊ မလွပ။ ထိုသူမ်ဳိးႏွင့္ မလႊဲသာမွသာ ဆက္ဆံလိုေပလိမ့္မည္။ တခ်ဳိ႕သူေတြမွာမူ အဝတ္ေလွ်ာ္ရမည္ ကို ပ်င္းရိဟန္ရွိ၏။ အဝတ္အထည္တို႔ကို သံုးေလးရက္ဆက္ ဝတ္ေသာေၾကာင့္ အနံ႔အသက္ မေကာင္းေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပင္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ဳိးသမီးပင္ျဖစ္ေစ မိမိ၏႐ုပ္အဆင္း သဏၭာန္ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေအာင္ မပ်င္းမရိ အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ဖု႔ိလိုပါ၏။

ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ စီးပြားဥစၥာေစာင့္ေရွာက္သူ၏ အညစ္အေၾကး
လူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဘဝရပ္တည္ရွင္သန္ေရး၊ စား ဝတ္ေနေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး စေသာ အေရးအရာ အျဖာျဖာကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္အလို႔ငွာ စီးပြားဥစၥာတုိ႔ကို ရွာေဖြမႈျပဳၾကရပါသည္။

စီးပြားဥစၥာရွာေဖြမႈ သည္ လူသားတုိင္း၏ အေျခခံက်ေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါ၏။ စင္စစ္ စီးပြားဥစၥာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ရွာေဖြ႐ံုမွ်ျဖင့္ မလံုေလာက္ပါ။ ရွာေဖြရရွိၿပီးေသာ စီးပြားဥစၥာ ကို မယုတ္ေလ်ာ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ ျပဳရပါမည္။ ဓနဥစၥာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းလွ်င္ ရွာေဖြျခင္းသည္ ပထမတာဝန္ျဖစ္ ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ ဒုတိယတာဝန္ ျဖစ္ပါ သည္။ ပထမတာဝန္ေရာ ဒုတိယတာဝန္ပါ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးေက်ပြန္ ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ဖို႔လိုပါသည္။ စီးပြားဥစၥာကို ရွာေဖြမႈျပဳ႐ံု သာျပဳၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈတြင္ အားနည္းေသာ္ အပ္ ဝင္ ပုဆိန္ထြက္ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

အိတ္ေပါက္ႏွင့္ဖားေကာက္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္းဆို သလို ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

စီးပြားဥစၥာႏွင့္ ပတ္သက္လာ လွ်င္ 'ရွာလည္းရွာ၊ သံုးလည္းသံုး၊ စုလည္း စု'ရေပလိမ့္မည္။ စီးပြားဥစၥာကို ရွာရာ တြင္ တရားသျဖင့္ ရွာေဖြရမည္။ တရား သျဖင့္ ရွာေဖြရရွိထားေသာ စီးပြားဥစၥာ ကို တရားသျဖင့္သံုးရမည္။ တရားသျဖင့္ သံုးဟုဆိုရာတြင္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ မွသာသံုးစြဲၿပီး အပိုျဖဳန္းတီးမႈမျပဳျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ''ေခြၽတာစုေဆာင္း သူေဌး ေလာင္း''ဟုအဆိုရွိသည္။ သူေဌးမျဖစ္ လွ်င္ပင္ အိုမင္းမစြမ္းရွိခ်ိန္တြင္ မေၾကာင့္မၾကေနထိုင္ႏုိင္ေရး အတြက္ တတ္ႏုိင္သမွ် စုေဆာင္းဖို႔လိုပါသည္။ အနာဂတ္တြင္ မလႊဲမေသြ ႀကံဳဆံုရင္ဆိုင္လာႏုိင္ေျခရွိေသာ အရာမ်ားအတြက္ ေမွ်ာ္ေခၚစဥ္းစားၿပီး ႀကိဳတင္စီမံရန္ လိုပါမည္။

အသက္အရြယ္ႀကီးခ်ိန္တြင္ ေငြေရးေၾကးေရးအား ျဖင့္ မိမိေျခေထာက္ေပၚ မိမိရပ္တည္ႏုိင္ရန္ ေငြေၾကးထိန္းသိမ္း စုေဆာင္းမႈဆိုင္ရာ အစီအမံတို႔ကို ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါ သည္။ တခ်ဳိ႕က ရွာေဖြရရွိလာေသာေငြေၾကးတို႔ကို လြယ္လြယ္ ေပါ့ေပါ့ပင္ ျဖဳန္းပစ္သည္။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ သားသမီးေတြက ေထာက္ပံ့ၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္တတ္ၾကသည္။ သားသမီးေတြ လည္း သူတို႔၏ ဘဝရပ္တည္ေရးႏွင့္ အစုန္တာဝန္မ်ားအၾကား ဗ်ာမ်ားေနၾကေသာေၾကာင့္ သူတို႔ထံမွ အကူအညီအေထာက္ အပံ့ကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမွာ ေသခ်ာေရရာေသာ အရာမဟုတ္ ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားသကဲ့သုိ႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္အားကိုး ျခင္းသည္သာ ေသခ်ာေရရာေသာအရာျဖစ္ပါ၏။

စီးပြားဥစၥာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူအတြက္ အ လိုအပ္ဆံုးအရာမွာ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းဟူေသာ သတိပင္ျဖစ္ ပါ၏။ အမွန္ေတာ့ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္း ဟူေသာ သတိသည္ ေလာ ကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာစလံုးတြင္ ေကာင္းက်ဳိး အေထြေထြ ျဖစ္ေစပါသည္။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းက ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ ျဖာစလံုးတြင္ ဆိုးက်ဳိးအေထြေထြကို ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစ ပါသည္။

မေမ့မေလ်ာ့မွသာ စီးပြားဥစၥာ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးျခင္း မွ ကာကြယ္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္တြင္ ျမတ္ စြာဘုရားက စီးပြားဥစၥာပ်က္စီးျခင္းအေၾကာင္းတရား ေျခာက္ ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းတရားေျခာက္ ပါးမွာ ေသရည္အရက္ေသာက္ျခင္း၊ အခ်ိန္အခါမဲ့သြားလာ ျခင္း၊ ပြဲလမ္းသဘင္သို႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာသြားလာျခင္း၊ ေလာင္း ကစားျခင္း၊ မေကာင္းေသာမိတ္ေဆြႏွင့္ ေပါင္းသင္းျခင္းႏွင့္ ပ်င္းရိျခင္းတို႔ျဖစ္ပါ၏။ အကယ္တႏၲဳ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနမည္ ဆိုလွ်င္ ထိုစီးပြားဥစၥာပ်က္စီးျခင္းအေၾကာင္းတရား ေျခာက္ ပါးထဲမွ တစ္ပါးပါးကိုျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ပါးသံုးပါးကိုျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ က်ဴးလြန္မိလ်က္သား ျဖစ္သြားႏုိင္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ စီးပြား ဥစၥာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ သတိမရွိလွ်င္ ခိုးသူတို႔၏ ေဘးအႏၲရာယ္၊ ေရေဘး၊ မီးေဘးတို႔၏ အႏၲရာယ္တို႔ကိုလည္း ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွစြာ ႀကံဳေတြ႕ႏုိင္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ဘုရားရွင္က 'ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ စီးပြားဥစၥာ ေစာင့္ ေရွာက္သူ၏အညစ္အေၾကး'ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

အက်င့္စာရိတၱမေကာင္းျခင္းသည္ မိန္းမတို႔၏အညစ္အေၾကး
လူတို႔သည္ ဓနဥစၥာကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾက၏။ ရာ ထူးဂုဏ္ရွိန္ကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾက၏။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား မႈကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾက၏။ စင္စစ္ ထိုအရာမ်ားထက္ တန္ဖိုး ထားအပ္ေသာ အရာတစ္ခုရွိပါ၏။ ထိုအရာကား ကိုယ္က်င့္ တရားသာလွ်င္ ျဖစ္ပါ၏။

ဓနဥစၥာခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေနေစ၊ ကိုယ္ က်င့္တရားကင္းမဲ့လွ်င္ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ေပ။ ထို႔အတူ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ျမင့္မားေစကာမူ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ ၾကားေစကာမူ၊ ကိုယ္က်င့္တရားကင္းမဲ့လွ်င္ လူေကာင္းတစ္ ေယာက္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ စင္စစ္ ကိုယ္က်င့္တရားဟူသည္ လူ၏ တန္ဖိုးလည္းျဖစ္၏။ လူ၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္းျဖစ္၏။ ကိုယ္က်င့္တရားဟူသည္ တစ္ခဏတာမွ်သာ ကိစၥမဟုတ္၊ တစ္ ဘဝတာမွ်သာကိစၥမဟုတ္၊ သံသရာႏွင့္ဆုိင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ပါ ၏။ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာသာ အား ကိုးထိုက္ေသာအရာ မဟုတ္ပါ။ သံသရာတြင္ပါ အားကိုး ထိုက္ေသာအရာျဖစ္ပါ၏။ ေခတ္ကာလ ေတြ မည္သုိ႔ေျပာင္းလဲေနပါေစ။ ကိုယ္ က်င့္တရား၏ တန္ဖိုးကား မေျပာင္း လဲေပ။

ေယာက်္ားမိန္းမ,မဟူ လူတိုင္းပင္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို တန္ ဖိုးထားသင့္သည္၊ ေစာင့္ထိန္းသင့္သည္။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာရွိသူမွသာ လူ႐ိုေသ၊ ရွင္႐ိုေသ ေလးစားေပလိမ့္မည္။ အမ်ဳိး သမီးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ''အဆင္းလွ ဖို႔ထက္၊ အခ်င္းလွဖို႔လိုသည္''ဟူေသာ စကားရွိပါ၏။ ႐ုပ္အဆင္း သဏၭာန္ လွပေခ်ာေမာေရးထက္ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ဖို႔ က ပို၍အေရးႀကီးသည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါ၏။ စင္စစ္ 'အဆင္း ေရာ၊ အခ်င္း'ပါျပည့္စံုမည္ဆိုလွ်င္ ထိုအမ်ဳိးေကာင္းသမီး၏ အနာ ဂတ္ဘဝသည္ က်ိန္းေသမုခ် ေကာင္းမြန္လွပေပလိမ့္မည္။

အိမ္ေထာင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးတို႔အေနျဖင့္ မိမိ၏ကာမ ပိုင္လင္ေယာက်္ားအေပၚ သစၥာေစာင့္သိရေပမည္။ အဆင္း ဥစၥာ၊ ေဆြညာသားလွ၊ က်င့္သီလ၊ မိန္းမအားငါးေထြဟု အဆိုရွိ ပါသည္။ ႐ုပ္အဆင္းလွပျခင္း၊ ဥစၥာပစၥည္း ျပည့္စံုၾကြယ္ဝျခင္း၊ ေဆြမ်ဳိးဂုဏ္ရွိန္ႀကီးျမင့္ျခင္း၊ သားေကာင္းသမီးေကာင္းထြန္း ကားျခင္းႏွင့္ သီလအက်င့္ျမင့္ျမတ္ျခင္းတို႔သည္ မိန္းမေကာင္း၊ မိန္းမျမတ္တို႔၏ အားငါးေထြ ျဖစ္ပါ၏။

ယင္းအားငါးေထြတြင္ အထြတ္အျမတ္ဆံုးႏွင့္ပဓာနအက်ဆံုးအားမွာ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ တျခားအားေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံု ေနေစကာမူ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱမေကာင္းေသာ္ တျခားအား ေလးပါးမွာ ေရစုန္ေမ်ာေတာ့သည္သာျဖစ္ပါ၏

ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ဘုရားရွင္က ''အက်င့္စာရိတၱမေကာင္းျခင္းသည္ မိန္းမ တို႔၏အညစ္အေၾကး''ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

#TheFlowerNews

Credit - Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment