– ထက္ျမက္
ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲမ်ားမွာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ပါသည္။ အာဏာပိုင္ႏွင့္ တိုက္ရာတြင္ မိမိတို႔မွာ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲလို သူေသနတ္၊ ကိုယ္ေသနတ္ျဖင့္ တိုက္ရျခင္းမဟုတ္၊ မိမိမွာမိမိ၏ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံမႈကို အားကိုးရသည္။ ျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈ ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရသည္။ ျပည္သူ မပါလွ်င္ တိုက္ပြဲမွာ ႐ႈံးနိမ့္ႏိုင္ …
၁၉၈၄ ခုႏွစ္က အင္းစိန္ေထာင္တြင္း၌ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အေတာ္မ်ားမ်ား ေထာင္က်လ်က္ ရွိပါသည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ကစ၍ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈ (ယူဂ်ီ) အေတာ္မ်ားမ်ား အဖမ္းခံခဲ့ရသည္။ ၈၀ ခု၊ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးၿပီးေနာက္ ျပန္လည္ လႈပ္ရွားလာေသာ ေျမေအာက္ (ယူဂ်ီ) အေတာ္မ်ားမ်ား ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ ၈၂ – ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္ဘူး၀ အထူးတရား႐ုံး၌ သက္ေသမရွိ၊ သက္ေသခံ ပစၥည္းမရွိ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး၏ စြဲခ်က္ျဖင့္ အက်ဥ္း႐ုံး စီရင္ကာ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ
သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ပုန္ကန္မႈျဖင့္ အျပစ္ေပးခံရသည္မွာ တစ္သက္တစ္ကၽြန္း ျပစ္ဒဏ္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ၁၉၇၄-ခု၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ဆိုသည္ကို မဆလအစိုးရက ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႏွင့္ မဆီေလ်ာ္ဟု သတ္မွတ္ကာ ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈမရွိ၊ အားလံုးတည္ဆဲ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ကာ ရာဇ၀တ္ ျပစ္မႈမ်ားႏွင့္ တစ္တန္းတည္းထား၍ အသီးသီး ေထာင္ခ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။…
ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာ၀န္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ၊ အစိုးရအမႈထမ္းမ်ား၊ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အင္းစိန္ေထာင္ထဲတြင္ စု႐ုံးေရာက္ရွိ ကုန္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားမွာ တိုက္ခန္းမ်ားထဲမွေန အေဆာင္မ်ားထဲ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ အေဆာင္မ်ားရွိ အခန္းအသီးသီးတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကုိခြဲ၍ ထည့္ထားေလသည္။ အလုပ္ၾကမ္းႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ဟု စီရင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္လည္း အင္းစိန္ေထာင္တြင္းရွိ အလုပ္ႀကီးေခၚ လက္သမား၊ ရက္ကန္း စသည့္ အလုပ္ဌာနမ်ားသို႔ မနက္တိုင္း အလုပ္သြားလုပ္ၿပီး ညေနမွသာ ျပန္လာရသည္။ အလုပ္ လုပ္ရ၊ ရာဇ၀တ္ အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ အတူထားၾကေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဓာတ္ အျပည့္ရွိၾကေလသည္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးမွေန ေျမေပၚေရာက္လာကာ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္ အျပည့္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔တြင္ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားမ်ား ေလ်ာ့ပါးတိမ္ေကာ သြားျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ မဆလတစ္ပါတီ စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ျခင္း၊ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္တို႔ကို ဆန္႔က်င္ျခင္း စိတ္ဓာတ္ မွာ ရင္ထဲအၿမဲ ရွိေနၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းစားရာတြင္လည္း စုစုစည္းစည္း ရွိၾက၊ အေဆာင္ေရာက္ တန္းပိတ္ခ်ိန္ မေရာက္ခင္တြင္ စုစုစည္းစည္း စကားေျပာၾကႏွင့္ ရွိၾကသည္။ ထိုထဲတြင္ ႏိုင္ငံေရး အေတြ႕အႀကံဳ မရင့္က်က္ေသးေသာ လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ပါပါသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ေထာင္တြင္း တိုက္ပြဲတစ္ခု ႐ုတ္တရက္ ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ရသည္။
ထိုတိုက္ပြဲမွာ အိပ္ေဆာင္ မ၀င္ေရး တိုက္ပြဲျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲကို ဦးေဆာင္ေသာ လူငယ္မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ တစ္နည္းေျမေပၚလူထုတိုက္ပြဲ အေတြ႕အႀကဳံနည္း၏ ။ ထိုေန႔က KNU ပါတီမွ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲတြင္ အဖမ္းခံရေသာ KNU ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ အ႐ိုက္ခံရေလသည္။ အ႐ိုက္ခံရသည္မွာလည္း သူက ေထာင္ၾကပ္ တစ္ဦးကို ထၿပီးလက္သီးႏွင့္ ထိုးေသာေၾကာင့္ သူ႕ကို ေထာင္ၾကပ္မ်ားႏွင့္ ေထာင္အာဏာပိုင္ မ်ားက ၀ိုင္း၀န္း႐ိုက္ႏွက္ကာ တိုက္ပိတ္ လိုက္ေလေတာ့သည္။ မနက္ဘက္ အလုပ္ႀကီးသို႔ တန္းစီစဥ္တြင္ အလုပ္လုပ္ေသာ ေထာင္ၾကပ္ကခ်က္ခ်င္း အလုပ္ႀကီးသုိ႔ မလႊတ္ေသးပဲ အက်ဥ္းသား မ်ားကို ထိုင္ခိုင္းလိုက္၊ ထခိုင္းလိုက္၊ ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းလိုက္၊ တခ်ိဳ႕ကို ႀကိမ္လံုးျဖင့္ လွမ္း႐ိုက္လိုက္ႏွင့္ ဒုကၡေပးေနေတာ့သည္။ ထိုကရင္ ရဲေဘာ္မွာ စိတ္ပံုမွန္ မဟုတ္ေပ။ စိတ္ေဖာက္လာလွ်င္ တစ္ေယာက္တည္း ေအာ္လိုက္၊ ငိုလိုက္၊ ေဘးလူကိုထ႐ိုက္၊ ထထိုးလိုက္ လုပ္တတ္သည္။
သူ႕စိတ္ထဲတြင္ မေက်နပ္မႈ တစ္ခုခု ျဖစ္လာသည္ႏွင့္ စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္သူမ်ား လုပ္တတ္သည့္အတိုင္း လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမနက္က ေထာင္ၾကပ္က ထိုင္ခိုင္း လိုက္၊ ထခိုင္းလိုက္ လုပ္ေနသည္။ ထိုင္ခိုင္းစဥ္က ထမိသြားေသာေၾကာင့္ ေထာင္ၾကပ္က တုတ္ျဖင့္ လွမ္း႐ိုက္ လိုက္ရာ သူကေထာင္ၾကပ္ကို ထထိုး လိုက္ေလသည္။ သူ၏ ျပစ္ဒဏ္မွာ ေျခခ်င္းခတ္၍ တိုက္ထဲပို႔႐ုံသာရွိ၏။ ထမင္းအငတ္ထားျခင္း ျပစ္ဒဏ္လည္း ပူးတြဲပါလာေလသည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားသည္ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲတြင္ အဖမ္းခံရၿပီး မတရားသင္း ေၾကညာခံရသူမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ပုဒ္မ ၁၇(၁)(၂)ျဖင့္ ေထာင္က်သူ ရဲေဘာ္မ်ားကို မိမိတို႔ႏွင့္ တစ္တန္းတည္း သတ္မွတ္ၾက၏။ ထိုရဲေဘာ္ကို တိုက္ပိတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၅(ည)၊ ပုဒ္မ ၁၂၄ (က)တို႔ျဖင့္ ေထာင္က်သူမ်ားက ညေနတြင္ အိပ္ေဆာင္မ၀င္ေရး တိုက္ပြဲတိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားကို ထို KNU ရဲေဘာ္အား တိုက္မပိတ္ရန္ ေတာင္းဆိုသည္။ ေတာင္းဆို၍ မရလွ်င္ အိပ္ေဆာင္မ၀င္ပဲ မိန္းေဂ်းတြင္ အားလံုးထိုင္ကာ ဆႏၵျပဖို႔ စီစဥ္ပါေတာ့သည္။ ညေနေထာင္ပိတ္ခ်ိန္တြင္ ေထာင္ထဲမ၀င္ဘဲ မိမိတို႔ ေတာင္းဆို ခ်က္ရသည္အထိ ဆႏၵျပျခင္းကို အိပ္ေဆာင္မ၀င္ေရး တိုက္ပြဲဟု ေခၚဆိုပါသည္။
ထိုအခ်ိန္က တိုက္ပြဲကို ဦးေဆာင္သူမ်ားေရာ ပါ၀င္သူအခ်ိဳ႕ကိုပါ ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ေျမေပၚဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း ေျပာခဲ့သည္။ ဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ခိုင္လံုေသာ တိုက္ပြဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ဥပမာ-ထမင္းေကၽြးသည့္အခါ ထမင္းအ၀မစားရဘဲ ေယာက္မတစ္ခုစာ၊ လက္၀ါးေလာက္ရွိ ေဂၚတစ္ခုစာသာ ေကၽြးလွ်င္ ေထာင္ဥပေဒႏွင့္လည္း မကိုက္ညီ တမင္သက္သက္ လုပ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ခိုင္လံုသည္။ ထိုသို႔ မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္အသားဟင္း ေကၽြးရမည္ဟု ဆိုလွ်င္ အစိုးရက ေထာင္ကိုေပးေသာ ဘတ္ဂ်က္မွာ တစ္ပတ္တစ္ခါသာ အသားဟင္း ေကၽြးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေန႔ စဥ္ အသားဟင္း ေကၽြးဖို႔မွာ အေၾကာင္းျပ မခိုင္လံုေပ။ တိုက္ပြဲအတြက္ မွန္ကန္ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိရမည္ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ေနာက္တစ္ခုမွာ သပိတ္ေမွာက္လွ်င္ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္မရွိ သပိတ္ေမွာက္၍ မရေပ။ အကန္႔အသတ္မဲ့၊ အခ်ိန္အတိုင္းအတာမရွိ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း၊ ဆႏၵျပျခင္း မလုပ္ရေပ။ တတိယ အခ်က္မွာ မိမိတို႔ေတာင္းဆိုေသာ အခ်က္မ်ား ရႏုိင္၊ မရႏိုင္ကို ေခါင္းေဆာင္ လုပ္သူက ထြက္ခ်က္ ရေလသည္။ ဥပမာ-ထမင္း ၀လင္ေအာင္ ေကၽြးရမည္ဆိုလွ်င္ ေရအ၀ခ်ိဳးခြင့္လည္းပါမည္။ လမ္းေလွ်ာက္ ခြင့္ရေရးလည္းပါမည္ စသည့္ က်န္အခ်က္အလက္မ်ားလည္း ေတာင္းဆိုခ်က္တြင္ ပါခ်င္ေပမည္။ ေတာင္းဆို ခ်က္ (၅)ခ်က္ ေတာင္းရာ(၃)ခ်က္ကိုေပးၿပီး က်န္(၂)ခ်က္ကို ေဆြးေႏြးေသာ္လည္း အာဏာပိုင္က မေပးလွ်င္ ကိုယ္က ၃ ခ်က္ ရသျဖင့္ အသာစီးရၿပီဟု ယူဆကာ သပိတ္လွန္ လိုက္သင့္သည္။ အဓိက ထမင္းအ၀ေကၽြး ရန္ဆိုေသာ အခ်က္ပါလွ်င္လည္း ႏိုင္ၿပီဟု ဆိုႏိုင္ေလသည္။
တိုက္ပြဲတိုက္မည္ ဆိုလွ်င္ အားလံုးတိုက္ႏိုင္သည့္ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ တိုက္ရမည္။ အားလံုး ညီညီ ၫြတ္ၫြတ္ျဖင့္ တိုက္ရသည္။ တိုက္ပြဲ၀င္သူ ၁၅ ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္က တိုက္ပြဲကို အေလွ်ာ့ေပးပါၿပီ။ ထြက္ပါရေစဟု ဆိုလွ်င္ တိုက္ပြဲမွာ ခက္ခဲသြားေပမည္။ အာဏာပိုင္မ်ားက သူတို႔ လိုက္ေလ်ာသည္ကိုပင္ မလိုက္ေလ်ာေတာ့ဘဲ အခ်ိန္ဆြဲထားႏိုင္၏။ တစ္ေယာက္က အေလွ်ာ့ေပး သြားေသာေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖင့္ ေတာင္းရေပေတာ့မည္။ တခ်ိဳ႕အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ပင္ ပူးေပါင္း သြားတတ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ဆိုးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တို္က္ပြဲတိုက္မည္ဆိုလွ်င္ အားလံုးတိုက္ႏိုင္၊ မတို္က္ႏိုင္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးမွ ပါ၀င္သင့္သည္။ ေနာက္ မဆုတ္သြားရ။ တိုက္ပြဲကို ေခါင္းေဆာင္သူမ်ားသည္ ျပတ္သား ရဲရင့္ရမည္။ ေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိရေပမည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေခါင္းေဆာင္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို အားလံုးက နာခံရေပမည္။ ေခါင္းေဆာင္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို မနာခံဘဲ သူတစ္ေပါက္၊ ငါတစ္ေပါက္ ျဖစ္လာလွ်င္ တိုက္ပြဲ၏ စည္းလံုးမႈ အားနည္းကာ ႐ႈံးနိမ့္ တတ္ပါသည္။ အားလံုးက အေသခံမည္ဟု တစ္သေဘာတည္းရွိလွ်င္ အားလံုးအေသခံ တိုက္ေပေရာ့။ အားလံုး ေသဆံုး သြားသည့္တိုင္ ထိုတိုက္ပြဲမွာ သမိုင္းတြင္က်န္မႈ ရွိေလသည္။ ၁၅ ေယာက္ တိုက္ေသာ တိုက္ပြဲတြင္ လူ ၁၀ ေယာက္က တိုက္ပြဲကိုရပ္ၿပီး ၅ ေယာက္သာ ဆက္တိုက္မည္ဟုဆိုလွ်င္ ထိုတိုက္ပြဲမွာ ႐ႈံးဖို႔ ေသခ်ာသြား၏။ တခ်ိဳ႕အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ေစ့စပ္ကာ အေပးအယူ လုပ္သြားလွ်င္ က်န္လူအမ်ားအဖို႔ ခက္ခဲ သြားေပေတာ့သည္။
ထိုအိပ္ေဆာင္မ၀င္ေရး တိုက္ပြဲ၊ တိုက္ပိတ္ခံရေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား လႊတ္ေပးေရး တိုက္ပြဲတြင္ ည(၁၁) နာရီေလာက္ ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ပိုင္က ““ခင္ဗ်ားတို႔ လႊတ္ခိုင္းတဲ့ လူကအာဏာဖီဆန္တာ ေထာင္အာဏာကို ျပန္ၿပီး တိုက္ခိုက္တာေၾကာင့္ တရားဥပေဒအရ အေရးယူတာပဲ၊ အာဏာဖီဆန္တိုင္း ေလွ်ာ့ေပးရင္ ေတာင္ဆူပူမႈေတြ ျဖစ္သြားမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္မေပးႏိုင္ဘူး။ သူ႕ကို ျပစ္ဒဏ္ေစ့ရင္ ျပန္လႊတ္ေပးမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အိပ္ေဆာင္၀င္ၾကပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္က မဆီေလ်ာ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတို႔ကို ႏိုင္ငံေရးသမားေတြမို႔လို႔ စာနာၿပီးေျပာေနတာ၊ ရာဇ၀တ္ အက်ဥ္းသားေတြဆိုရင္ ဒီလိုေတာင္ ေျပာမေနဘူး။ အကုန္လံုး႐ိုက္ၿပီး သြင္းလိုက္မွာ။ အခုျပန္၀င္သြားရင္ ခင္ဗ်ာတို႔ ေလွ်ာ့ရက္ကအစ ဘာမွအေရးမယူဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ မ၀င္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုး ေဒါက္ေျခခ်င္းခတ္ၿပီး တိုက္ပိတ္မွာပဲ။ ေလွ်ာ့ရက္လည္း မေပးေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ စဥ္းစားပါ”” ဟု ဆိုသည္။ ထိုေန႔ညက ၁၅ မိနစ္ပင္ မၾကာပါ။ အက်ဥ္းသား ၇၀ တြင္ ၅၀ က အိပ္ေဆာင္ ၀င္ပါမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ ၂၀ က ေတာင္းဆိုခ်က္ ရသည္အထိ တိုက္ပြဲ ၀င္သြားမည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုေန႔ညက သပိတ္လွန္ေသာ ၅၀ သည္ မိမိတို႔အခန္းထဲ အသီးသီး ျပန္ေရာက္လာ၏ က်န္ ၂၀ မွာမႈ ထိုညမွာပင္ မိန္းေဂ်း၌ ေဒါက္ေျခခ်င္းမ်ားခတ္ကာ တိုက္ခန္းမ်ားဆီ ဆြဲေခၚသြားခံရပါသည္။ တိုက္ခန္းမ်ားထဲ မထည့္ခင္ ႐ိုက္ႏွက္ၿပီး တိုက္ခန္းမ်ားထဲ ကန္သြင္းလုိက္၏။ တခ်ိဳ႕လည္း ထမင္း(၃)ရက္ ျဖတ္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဂန္ဖလား မေပးပဲ သဲပံုသည္ဟုလည္း ၾကားရ၏။ တိုက္ပြဲတြင္ တစ္ေသြးတစ္သံတည္း မျဖစ္ဘဲ တိုက္ပြဲလွန္သူကလွန္၊ တိုက္သူကတိုက္ႏွင့္ ျဖစ္သြားလွ်င္ ထိုသို႔ အထိနာတတ္၏။ မၾကာခင္ အင္းစိန္ေထာင္မွ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို နယ္ေထာင္မ်ားသို႔ အသီးသီး ေျပာင္းေရႊ႕ လိုက္ပါေတာ့သည္။
ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲမ်ားမွာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ပါသည္။ အာဏာပိုင္ႏွင့္ တိုက္ရာတြင္ မိမိတို႔မွာ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲလို သူေသနတ္၊ ကိုယ္ေသနတ္ျဖင့္ တိုက္ရျခင္းမဟုတ္၊ မိမိမွာ မိမိ၏ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈကို အားကိုးရသည္။ ျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရသည္။ ျပည္သူမပါလွ်င္တိုက္ပြဲမွာ ႐ႈံးနိမ့္ႏိုင္ၿပီး ျပည္သူ ပါလွ်င္ တိုက္ပြဲမွာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခအေနမ်ားကို တြက္ခ်က္ကာတိုက္ရ၏။ ျပည္သူ ေထာက္ခံသည့္တိုင္ ရက္စက္ေသာ အာဏာရွင္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရလွ်င္မူ ေသလွ်င္ေျမႀကီး၊ ရွင္လွ်င္ ေရႊထီးဟု သေဘာထားကာ တိုက္ရသည္။ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ တိုက္ပြဲတုန္းကဆိုလွ်င္ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ားကို ေသနတ္ျဖင့္ အေသအခ်ာခ်ိန္ရြယ္ ပစ္ခတ္ၾကေသာေၾကာင့္ အထိနာလွေလသည္။ ထိုသို႔ အာဏာရွင္မ်ားဆိုလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရလို သေဘာထား၍ တိုက္လို႔မရ။ စတိဆႏၵျပျခင္း၊ ထိုင္သပိတ္ေမွာက္ျခင္းတို႔သာ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ လုပ္ရေပမည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ မိမိတုိ႔ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားရ လွ်င္ အကန္႔အသတ္ ထားကာ ရပ္ဆိုင္း သင့္သည္ကို ရပ္ဆိုင္းရသည္။ ေထာင္တြင္း တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အာဏာပိုင္မ်ားက မတတ္သာသည့္အဆံုး လိုက္ေလ်ာၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ကတိမတည္ၾကသည္မွာ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ျဖစ္၏။ သူတို႔ထံမွလိုက္ေလ်ာ ပါသည္ဟု ကတိရၿပီး သပိတ္ကို လွန္လိုက္ရေလသည္။ ၂ လ၊ ၃ လ တိုင္ေအာင္ မလုပ္ေပး၊ တခ်ိဳ႕တစ္ႏွစ္ခန္႔ ပင္ ၾကာေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ႔ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား သိေအာင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျခင္း သည္ မိမိတို႔အတြက္ ေအာင္ပြဲျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္မႈကိုမူ အာဏာရွင္မ်ား၊ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ အရင္းရွင္မ်ားသည္ ကတိဖ်က္တတ္သည္သာ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ထိုသုိ႔ကတိမတည္ စကားမမွန္ေသာ အလုပ္မ်ားကို အာဏာပိုင္မ်ား လုပ္တတ္သည္ကိုလည္း သေဘာေပါက္ဖုိ႔ လိုပါေတာ့သည္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment