Saturday, March 7, 2015

မင္းေျပာင္း မင္းလႊဲ (ေဆာင္းပါး)

– ေမာင္အံ့(မဟာ၀ိဇၨာ-ဘံုေဘ)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအေဟာင္းက ဆုတ္ခြာသြားၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအသစ္က မေရာက္လာေသး . . . ျပည္သူလူထုမွာ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ကိုယ့္ရြာ လံုၿခံဳေရးကို ကိုယ့္ဘာသာ လုပ္ေဆာင္ၾက ရသည္ . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ေဆာင္းရာသီတြင္ မိုးလင္းခါနီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ္လည္း အိပ္ရာထဲမွာ အိပ္ေအာင္း လုပ္ ေနေလ့ရွိသည္။ အဘြားသည္ နံနက္တိုင္း ဘုရားရွိ ခိုးၿပီးေနာက္ ““မင္းေျပာင္းမင္းလႊဲ မႀကံဳရပါလို၏ ဘုရား”” ဟူ၍ အၿမဲတမ္းလိုလို ဆု ေတာင္းေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘြားေအဆုေတာင္းကို နားထဲ၌ စြဲၿမဲမွတ္ သားမိ လာခဲ့၍အသက္(၉)ႏွစ္(၁၀)ႏွစ္ရွိလာ ေသာအခါ အဘြား၏ဆုေတာင္းကို သိခ်င္စိတ္ျဖစ္လာ၍ ေမးခြန္းထုတ္မိ သည္။

““အဘြားရယ္ ဘာလို႔မ်ား ဒီဆုကို ေတာင္းရတာလဲ”” စသည္ျဖင့္ ေမးမိသည္။ အဘြားက““မင္းေျပာင္းမင္းလႊဲ ဆိုတာအလြန္ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ေျပး၊ လႊား၊ ေရွာင္တိမ္းေနၾကရတယ္။ အိပ္ေကာင္းျခင္း မအိပ္ရ၊ စားေကာင္းျခင္း မစားရ၊ ငါ့ေျမးတို႔က ႀကံဳမွမႀကံဳဖူးေသးဘဲ””ဟူ၍ အစခ်ီၿပီး အဘြားျဖစ္သူက ““မင္းေျပာင္း မင္းလႊဲ”” အေၾကာင္းကို ေျပာျပေလေတာ့သည္။…

ျမန္မာမင္းမွ အဂၤလိပ္မင္းသို႔

မင္းေျပာင္းမင္းလႊဲ

အဘြားတို႔ ငယ္စဥ္က သီေပါမင္းပါေတာ္မူၿပီး သူပုန္ေတြကထ၊ ေတာင္ပံနီက ႏွိပ္စက္၊ ဓားျပႏွိပ္စက္၊ ညေန ေစာင္းရင္ ရြာထဲမွာမေနရဲဘဲ ရြာႏွင့္နီးစပ္ရာေတာခ်ံဳ အံုၾကား ေျပးလႊားပုန္းၾကရတယ္။ ကာလ ပ်က္ေတာ့မယ္။ ေခတ္ပ်က္ေတာ့မယ္ဆို ေတာ့ထမင္းေတြအေျခာက္လွန္းၾကရတယ္။ ထမင္းေျခာက္ေတြစုၿပီး စဥ့္အိုးထဲ ထည့္(သို႔မဟုတ္) အိုးထုတ္ထဲထည့္ၿပီး အိမ္စည္း႐ိုး ၾကားမွာေျမျမႇဳပ္ၿပီး ဖံုးအုပ္ထားရတယ္။ အေပၚက သစ္ရြက္ ေျခာက္ကေလးေတြဖံုး ထားရတယ္။ ညေနက်လုိ႔ ရြာအျပင္ကို ထြက္ေျပးေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီထမင္း ေျခာက္ ကေလးေတြ အိတ္ေထာင္ထဲထည့္၊ ေရဘူးကိုခါးခ်ိတ္ၿပီး ရြာႏွင့္အနီးအနား ေတာႀကိဳ အံုၾကား ေျပးလႊားပုန္းၾက ရတယ္။ ကေလးပါတဲ့ လူဆိုဘယ္သူကမွ မေခၚခ်င္ဘူး။ ကေလးက အသံထြက္လာရင္ ဓားျပေတြသိမွာစိုးလုိ႔။

တစ္ခါတစ္ရံညအခ်ိန္ ခ်ဳံၾကားထဲ ပုန္းေအာင္းေနတာ၊ ဓားျပေတြကခ်ံဳၾကားထဲ လွံႏွင့္ထိုးၿပီး တခ်ိဳ႕မွာလွံထိ ေသာ္ လည္း မလႈပ္ရဲၿငိမ္ခံေနၾကရသည္။ တခ်ိဳ႕မွာ လသာသာ သစ္ပင္ရိပ္ေကာင္းေကာင္း ေမွာင္ရိပ္ ေအာက္မွာ အိပ္ေနေသာ္လည္း ဓားျပေတြ က ျမင္းႏွင့္ျဖတ္သန္းသြားရာ ေျခေထာက္ ကို နင္းမိေသာ္လည္း မလႈပ္ရဲဘဲ ၿငိမ္ခံေနၾကရသည္။

တစ္ဖက္ကလယ္ယာကိုင္ကၽြန္း လုပ္ေဆာင္ေနသျဖင့္ စပါးမ်ားရိတ္သိမ္းခ်ိန္၌ ဓားျပေတြအေ၀းမွ လာေရာက္ သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ မိခင္ျဖစ္သူသည္ ကေလးကိုခါးထစ္ခြခ်ီၿပီး ေရပံုးထဲ၌ ေရဖလားထည့္ ၿပီး ထြက္ေျပးရာ ဖလားနဲ႔ေရ ပံုးဩ႐ိုက္ခတ္သံ (ခၽြင္ခၽြင္) အသံျမည္လာသည္ကို ကေလး ငယ္ကသေဘာ က်ၿပီး (တခစ္ခစ္) ရယ္ေမာေနသျဖင့္ မိခင္ျဖစ္သူက စိတ္တိုၿပီး ကေလးငယ္ကို ေခါင္းဆြဲလွည့္လိုက္ရာ ကေလးငယ္ မွာ ဇက္ေစာင္းသြားေလေတာ့သည္။

အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္မွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖင့္ မီးဖိုးေခ်ာင္ထဲ၌ င႐ုတ္သီးေထာင္း ဟန္ေဆာင္ေနခဲ့ရာ အဘိုးႀကီး မွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ ထဘီေဇာက္ထိုးျဖစ္ေနသည္ကို ဓားျပေတြက ရယ္ေမာသြားခဲ့ၾကသည္။ အဘိုး ႀကီး တစ္ေယာက္မွာမူ ေန႔လယ္ေၾကာင္ ေတာင္ဓားျပေတြ၀ိုင္းမိေနသျဖင့္ ေျပးေပါက္ မရွိဘဲအနီးရွိ သစ္ပင္ႀကီးကို ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ထဘီေဇာက္ထိုး၀တ္ၿပီး သစ္ပင္တက္ေနသည္ကို ဓားျပေတြကေတြ႕ရွိ၍ “ဟာဟိုမွာ မေကာင္း ဆိုး၀ါးသစ္ပင္တက္ေနတယ္”ဟု ရယ္ေမာသြားၾကသည္။

ဓားျပမ်ားသည္ အိမ္မွာရက္လုပ္ထားေသာ ယကၠန္းစင္ကို ဓားျဖင့္ျဖတ္ေတာက္ ယူငင္ၾကသည္။ ေနာက္ပိတ္ဆံုး ခ်ည္ခင္ႏွင့္ေယာက္လံုး (တညင္းလံုး)ကို ပင္ထန္းပင္ ထိပ္ဖ်ား ထန္းဖူးအၾကား ၀ွက္ထားသည္ကို ပင္ ယူငင္ သြားၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အိမ္နီးနားခ်င္းကိုပင္ စိတ္မခ်ရ၊ ကိုယ္တစ္ ျခမ္းကို အိုးမည္းသုတ္၊ ကိုယ္တစ္ ျခမ္းကို ထံုးသုတ္၊ ႐ုပ္ဖ်က္ၿပီး ဓားျပား႐ိုက္ၿပီး လုယက္ ခဲ့ၾကသည္။

သီေပါမင္းလက္ေအာက္ရွိ အညာေဒသတြင္ (၁၀)ႏွစ္နီးပါး သူခိုး၊ ဓားျပ ဆူပူ ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘိုးႀကီး( အဘြား၏ အေဖ)သည္ေမာင္းေထာင္ရြာမွ အလံု(ဗဒံု) သို႔သြားေရာက္ၿပီး ေအာက္ျပည္ေအာက္ ရြာသို႔ ထြက္ေျပး ရေလေတာ့သည္။ ေမာင္း ေထာင္ရြာမွ ပဒံုၿမိဳ႕သို႔မိုင္(၄၀)ခန္႔ ကြာေ၀း သျဖင့္ သားသမီး(၅)ေယာက္ကို (ေတာင္းႀကီး) တစ္ဖက္၌ တည့္ၿပီးမယားကိုမူအျခား (ေတာင္းပက္ၿပဲႀကီး) တစ္ခုတြင္းထည့္ၿပီး အဘုိးျဖစ္သူက ထမ္းလာခဲ့ရသည္။ လမ္းခရီးတြင္ အခ်ိန္မေတာ္ ဓားျပ (၃)ေယာက္ ထြက္လာလာၿပီး ဓားေထာက္လု သျဖင့္ ေဒါင္းဒဂၤါးျပား (၃)ျပား ေပးလိုက္ရသည္။ အဘုိးျဖစ္သူသည္ ထမ္းေတာင္းႀကိဳးကို ထမ္းပိုး၌တပ္ၿပီး လက္သီး ဆုပ္ခန္႔ရွိေလာက္ စာလံုးျဖင့္ ဓားျပ၏ ေက်ာကိုပစ္ခတ္လိုက္ရာ ဓားျပမွာ ေမွာက္ရက္လဲသြားသည္။ အဘိုးျဖစ္ သူက““ငါ့ပိုက္ဆံ (၃)က်ပ္ထားခဲ့၊ ငါ့ဆီမွာ ေနာက္ထပ္ေလာက္စလံုး (၅)လံုးရွိေသးတယ္””ဟု ႀကိမ္းေမာင္း သျဖင့္ ပိုက္ဆံ(၃)က်ပ္ကိုခ်ထားခဲ့ၿပီး ဓားျပ(၃)ေယာက္ထြက္ေျပးၾကေလေတာ့သည္။ အလံုၿမိဳ႕ သို႔ေရာက္ေသာ အခါ အညာဆန္ေလွႀကီး(၁)စင္းကို “ထိုး၀ါးထိုးၿပီး လိုက္ပါရေစ” ဟုေျပာဆိုၿပီးပါလာ သူမိသားစုမ်ားကို ေလွ သူႀကီးက ေခၚေဆာင္သြားေတာ့သည္။

ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ေရာက္ရွိ၍ မအူပင္၊ ေနာက္ ေဖးကုန္းတန္းႀကီးရြာ ၌ ေမာင္း ေထာင္သားမ်ား လယ္ယာ လုပ္ကိုင္ၾကေတာ့သည္။ (၅)ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ အထက္အညာေဒ သ ေအးခ်မ္းၿပီ ျဖစ္၍ အဘြားက ရြာျပန္လိုေၾကာင္း၊ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာ မိုးရာသီတြင္ေရပတ္လည္၀ိုင္းၿပီး သြားစရာ လာစာရာရွိက ေလွျဖင့္သာသြားၾကရၿပီး အိမ္အေပၚထပ္မွာ ထမင္းခ်က္ၾကရသည္။ ထမင္းခ်က္သည့္ထင္းမွာ ကုက္ၠိဳလ္သားကိုသာ မီးဆိုက္ရသျဖင့္ ေျပာင္းတံျဖင့္မႈတ္ေသာ္လည္း မီးကမေတာက္ လား။ မီးခိုးမ်ား အူထၿပီး မ်က္ရည္က်ေသာ အဘြားက “အညာ ျပန္ၾကပါစို႔ရဲ႕ေတာ့၊ ကုက္ၠိဳလ္သားႏွင့္ ထင္းမဆိုက္တတ္ပါဘူး””ဟူ၍ မၾကာခဏငိုယို ေနေသာေၾကာင့္ အညာသို႔ ျပန္ခဲ့ၾကရေတာ့သည္။

အညာေဒသ က်န္ရစ္သူမ်ားမွာ သူပုန္သူကန္မ်ားကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ႏွိမ္နင္း ရန္အတြက္ ေက်းရြာမ်ားကို စုေပါင္းၿပီး အ၀င္အထြက္ တံခါးမ်ားျပဳလုပ္ခိုင္းသည္။ ေက်းရြာကို၀ိုင္း၍ စည္း႐ိုး(၂)ထပ္ကာရံၿပီး စည္း႐ိုး အလယ္ အတြင္း၌ ေက်းရြာသားမ်ား (၅)ေယာက္တြဲ၊(၁၀)ေယာက္တြဲ ကင္းလွည့္ ၾကရသည္။ နံနက္မိုးလင္းမွ ေကာက္စိုက္၊ စပါးစိုက္၊ စပါးရိတ္၊ ႏွမ္းခင္းလုပ္လိုသူမ်ားသည္ ထမင္းကို အ၀စားသြားရသည္။ အပို အလွ်ံ ထမင္းတစ္ထုပ္မွ် ယူခြင့္မရွိ၊ ဆန္ယူ ခြင့္မရွိ၊ ညေန (၆) နာရီမထိုးမီ ရြာထဲသို႔ အေရာက္ျပန္ၾကရ သည္။ (၆)နာရီေက်ာ္ ၿပီး ေနာက္ရြာအျပင္တြင္ ေတြ႕ရွိပါက (မာရွယ္ေလာ) ေတြ႕ရာသခ်ႋဳင္း ဓားမဆိုင္း ပစ္သတ္ ခံရ ေတာ့သည္။ အဂၤလိပ္စစ္တပ္သည္ ည ေန (၆)နာရီေနာက္ပိုင္း သူပုန္မ်ားခိုေအာင္း ႏိုင္ေသာ ေတာခ်ံဳ အံုၾကား မက်န္ ရွာေဖြၿပီး ေနာက္သန္းေခါင္ေက်ာ္ေသာအခါ တစ္ရြာလံုး သူႀကီးကေမာင္းထု ေခၚၿပီးေနာက္ရြာ ရွိလူဦးေရ စာရင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆး ေတာ့သည္။ ရြာသားတစ္ေယာက္ေယာက္ လိုေနပါက သူႀကီးက တာ၀န္ယူရွင္းျပ ရသည္။ မည္သည့္ရြာသို႔ မည္သည့္ကိစၥအတြက္ သြားေရာက္ေၾကာင္း ရွင္းျပခ်က္ကို အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္က သက္ ဆိုင္ရာ ေက်းရြာသို႔ ျမင္းစီးစစ္သားေစလႊတ္ၿပီး စစ္ေဆးေစခဲ့သည္။ မမွန္ကန္ပါကရြာသူ ႀကီးမွာတာ၀န္ ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ သူႀကီးအိမ္၌ ရြာသား မ်ားစုေ၀းေနစဥ္ က်န္ေသာ ကုလားစစ္သားမ်ားက တစ္အိမ္တက္ ဆင္းသြား ေရာက္ စစ္ေဆးသည္။

ဤကဲ့သို႔ (၅)ႏွစ္ (၆)ႏွစ္ခန္႔ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္အခါမွသာ လွ်င္ ေအးေဆးၿငိမ္ သက္သြား ေလေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္း ေထာင္၊ ေညာင္ကန္၊ ဘုတလင္တစ္၀ိုက္ ၌ အဂၤလိပ္အစိုးရ ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေနၾကေသာ ဗိုလ္လွဦး(ခ)ဗိုလ္ခင္ေမာင္ႏွင့္ ဗိုလ္၀က္(ခ)ဗိုလ္၀က္ႀကီး တို႔သည္ အဂၤလိပ္ အစိုးရဘက္ေတာ္သား သစၥာေဖာက္မ်ား၏ လုပ္ႀကံမႈေၾကာင့္ က်ဆံုးသြားခဲ့ရ ေလေတာ့သည္။ ဤကား အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ကၽြန္သေပါက္ျဖစ္သြားခဲ့ရျခင္း ကၽြန္နိဒါန္းပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ျမန္မာမင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္ မင္းတို႔ အကူးအေျပာင္း မင္းေျပာင္းမင္းလႊဲ ျဖစ္ေတာ့သည္။

အဂၤလိပ္စစ္ေျပးကာလ

သို႔ရာတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံကဲ့သို႔ ေအးေအးေဆးေဆး အုပ္ခ်ဳပ္ခံမေနၾကဘဲ မၾကာခဏ ဆူပူမႈ မ်ားျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္၌ ဆရာစံ(ဂဠဳန္-သူပုန္) ထခဲ့ၾက၍ အဂၤလိပ္ ေျပးခါနီးေသာ အခါ ဒုတိယကမၻာစစ္အရိပ္ အေငြ႕သန္းလာေသာအခါ (အဂၤလိပ္အခက္၊ ဗမာ့အခ်က္) ေႂကြးေၾကာ္သံျဖင့္ အဂၤလိပ္ အစိုးရအား ပုန္ကန္ရန္ ႀကံစည္ၾကေတာ့ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအမွဴးျပဳေသာ ရဲေဘာ္(၃)က်ိပ္ တုိ႔သည္ ဂ်ပန္ျပည္၌ စစ္ ပညာသင္ယူၿပီးဂ်ပန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ၿမိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ေဒသမွ စတင္၍ စစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲေလေတာ့သည္။

အဂၤလိပ္အစိုးရသည္ ဧရာ၀တီျမစ္၀ ကၽြန္းေပၚမွ ခ်င္းတြင္း၊ ဧရာ၀တီျမစ္ဖ်ား တိုင္ေအာင္ သေဘၤာအားလံုးကို ဒိုင္းနမိုက္ မ်ားတင္ၿပီး ေဖာက္ခြဲပစ္ခဲ့ရာ သေဘၤာမွန္ သမွ်အားလံုး ျမစ္ထဲမွာနစ္ျမဳပ္သြားေတာ့သည္။ စစ္ေတာင္းတံတားႏွင့္ စစ္ကိုင္းတံ တားတို႔ကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင့္ ခ်ိဳးဖ်က္ခဲ့ၾက သည္။ ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္း ဘက္ရွိ ေရနံ တြင္း အားလံုးကို ေက်ာက္ေသးကြန္ကရစ္ ေလာင္းထည့္ၿပီး ပိတ္ဆို႔ခဲ့ၾကသည္။ မီးရ ထားလမ္းမ်ား အား လံုးႏွင့္ ဆန္စက္႐ုံမ်ား၊ အျခားစက္႐ုံမ်ားတို႔ကိုလည္း ေဖာက္ခြဲဖ်က္ ဆီးခဲ့ၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ေျမလွန္ စနစ္သံုး ျခင္းကိုအဂၤလိပ္တုိ႔က““ေအာင္ျမင္စြာဆုတ္ခြာခဲ့ၾကသည္”” ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ယူခဲ့ၾကသည္။

အဂၤလိပ္စစ္တပ္ ဆုတ္ခြာျခင္းႏွင့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ဘီအိုင္ေအအုပ္ခ်ဳပ္ေရး စပ္ကူးမပ္ကူး ကာလ(ၾကားကာလ) (၇) ရက္ခန္႔အလိုတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကင္းမဲ့သြားေလေတာ့သည္။ ထိုအခါအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေဟာင္းက ဆုတ္ခြာ သြားၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအသစ္က မေရာက္ လာေသး။

ျပည္သူလူထုမွာ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ကိုယ့္ရြာလံုၿခံဳေရးကို ကိုယ့္ဘာသာ လုပ္ေဆာင္ၾကရသည္။ ေက်းရြာရွိ အႀကီးအကဲမ်ားကို ေခါင္းေဆာင္တင္ၿပီး လူငယ္မ်ား ကမိမိတို႔ရွိသည့္ ဓား၊ လွံ၊ လက္နက္တို႔ ကိုကိုင္ေဆာင္ၿပီး ေန၀င္မွေနထြက္အထိ ရြာတံခါးကို ပိတ္ထားၾကရသည္။ ရြာအျပင္ဘက္ ရြာနီးခ်ဳပ္စစ္တြင္ လူစိမ္း သူစိမ္းတစ္ ေယာက္ေယာက္ကိုေတြ႕ရွိပါက ““ဘယ္ကလူလဲ၊ ဘယ္သြားမွာလဲ””စသည္ျဖင့္ေမးျမန္း စိစစ္ၾကရသည္။

အဂၤလိပ္စစ္တပ္သည္ တ႐ုတ္စစ္တပ္ ကိုေတာင္ငူထိေအာင္ ေခၚထားၿပီး အဂၤလိပ္တို႔ကဆုတ္ခြာ ထြက္ေျပးၾက သည္။ တ႐ုတ္ စစ္တပ္သည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးကို ေရႊခြာရန္ ႀကိဳးစား ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားက““ဤကဲ့သုိ႔ ေရႊခြာလွ်င္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေန၍ မရႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ သူတို႔အတြက္ အႏၲရာယ္ရွိေၾကာင္း”” ေျပာဆိုသျဖင့္ တ႐ုတ္စစ္တပ္သည္ မဟာျမတ္မုနိဘုရားကို ေရႊခြာျခင္း မျပဳလုပ္ေတာ့ဘဲ စစ္ကိုင္းဘက္သုိ႔ ကူးသြားေတာ့သည္။

စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးေပၚ၌ ကိုရင္ငယ္ ေလးတစ္ပါးမွာ တ႐ုတ္စစ္တပ္ကို ဘုရားေပၚမွတက္၍ ၾကည့္မိေသာ ေၾကာင့္ ဂ်ပန္သူလွ်ိဳဟု စြပ္စြဲၿပီး အသတ္ခံလိုက္ရသည္။ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးေပၚရွိ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ သကၤန္း၀တ္ ျဖင့္ မေနရဲေတာ့၍ အနီးရွိေခ်ာင္ ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမွေစာင္ျဖဴေစာင္ က်ားပတ္ ၿပီးေတာင္ေအာက္သို႔ ဆင္းေျပးၾက ရေတာ့ သည္။ ထိုအခါ တ႐ုတ္စစ္တပ္သည္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေပၚမွသားေရဖုံးစာအုပ္မ်ားကိုေျမ ကတုတ္က်င္း ထဲ၌ ထည့္သြင္းခင္းထားၿပီး ဇိမ္က်က်အိပ္ၾကေလေတာ့သည္။ ဘုရား ဆင္းတု (၂)ဆူကို ေက်ာခ်င္းကပ္ထား ၿပီး အလယ္၌ မီးဖို၍ ဘုရားပခံုးေပၚ၌ ၀ါးလံုးတင္ၿပီး ဟန္းေကာျဖင့္ ထမင္းခ်က္ၾကေလ သည္။ တ႐ုတ္စစ္ သားမ်ားသည္ စစ္ကိုင္း ေတာင္ေပၚမွာ (၁၀)ရက္ခန္႔ ေနၿပီးေနာက္ ကသာ၊ ျမစ္ႀကီးသားမွ တစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ ျပည္သုိ႔ ဆုတ္ခြာသြားၾကေတာ့သည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ . . .


ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment