Sunday, October 19, 2014

အေသာကမင္းႀကီး၏ သၽွစ္သၽွားသီးတစ္ျခမ္း (သေရာ္စာ)

သေရာ္စာ - ေငြစန္းေရာင္
-------
ခုရက္ပိုင္းအတြင္း ယိုးဒယားေတြနဲ႔ ခိုး လိုးခုလု ဖုတုတုျဖစ္ၾကတဲ့အခါ သတင္းစာထဲမွာ သမိုင္းေဆာင္းပါးေတြ ဘေရးတဲ့ ဆရာမ ႀကီးရဲ႕ လက္ရာ ကေလးေတြ ျပန္ဖတ္ရဦးမ လားလို႔ တမ္းတမိပါတယ္။ သူ႕လက္သံက ထိထိမိမိ ရွိလြန္းလို႔ ဟိုဘက္ကလူေတြ သြား ေခ်းယိုးဒယားက ကုန္တာေၾကာင့္ "မလာပါ နဲ႔။ အခ်စ္ေရ မလာခဲ့နဲ႔။" ဆိုၿပီး ဘလက္လစ္စ္ ထုတ္ထားတယ္လို႔ ၾကားဖူးတာ ပဲ။ ကိုယ္လည္း ပဲ ထင္ရာျမင္ရာေတြ စြတ္စက္ေရးမိလို႔ ေဘာဘ်င္မင္းျမတ္ ႀကီး ေ႐ႊစိတ္ေတာ္ၫိုသြားရင္ အာရွတစ္ခြင္မွာ သာယာေဖာ္ေ႐ြဆုံး ဧည့္ဝတ္ ျပဳ စီးပြားရွာ သူမ်ားရွိရာ အရပ္ဆီကို မလာ ႏိုင္ မလည္ႏိုင္မွာ စိုးမိတယ္ေလ။ မကင္းႏိုင္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္း စစ္စစ္ႀကီးဆိုလည္းဟုတ္ တယ္။ သူသာမကယ္ရင္ ကိုယ္တို႔

တစ္ႏ္ိုင္ငံ လုံး တ႐ုတ္ပစၥည္းေတြခ်ည့္ သုံးေနရမွာ။ ကိုယ့္အဖိုးအဖြား လက္ထက္ ကတည္းက ဘန္ေကာက္လုံခ်ည္ ဇင္းမယ္လုံခ်ည္ေတြ ပြဲထိုင္ေတာ္ သုံး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခုထက္ထိလည္း အလႉမဂၤလာေဆာင္ ယိုးဒယားထည္နဲ႔မွ တင့္ တယ္ေနတုန္း။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ပိုလၽွံေနတဲ့ ကမ္းလြန္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေတြ သူတို႔သာ အနစ္နာခံၿပီး ဝယ္မသုံးေပးရင္ ကိုယ္က်ိဳးနည္း ရခ်ည္ရဲ႕။ (သူတို႔ မဝယ္လို႔ ကိုယ္သုံးရလိမ့္ မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ေရးခ်မထင္) လူငယ္လူ ႐ြယ္ အ႐ြယ္ေကာင္းကေလးေတြ ကိုယ့္တိုင္း ျပည္မယ္ မျဖစ္ထြန္းလို႔ သူတို႔က သနားၿပီး အလုပ္ေခၚေပးထားတာ မရွိဘူးဆို သုံးသန္း ေလာက္ေတာ့ အသာေလးတဲ့။

အဲသလို မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ မစြန္းရင္းကလည္းရွိ၊ ကန္စြန္းခင္း ကလည္းၿငိ ေနတဲ့အခါက် ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ မႈခင္းႀကီးကိစၥမွာ လက္ လြတ္စပယ္ ကြန္မန္႔ဝင္မေပးရဲပါဘူး။ သို႔ေသာ္ လည္း ဘာမွမေျပာရင္ ေဘာမွမပါရာက်မယ္ ေလ။ (သေဘာမပါဘူးလို႔ ထင္သြားမွာ စိုးတာ) ဒါနဲ႔ပဲ အေျခအေနေလး ေရရာေအာင္ သတင္း ပလင္းေလး ေစာင့္ ဖတ္ၿပီးမွ ခေမာက္ေဆာင္း ေဒါင္းလည္းမဟုတ္ ပါတီႀကီးလို ဆႏၵသေဘာထား ကေလး ထုတ္ျပန္လိုက္ရပါတယ္။

ပထမဦးဆုံး သည္သတင္းကို ၾကားတဲ့ အခါမွာ "မရွိခိုးႏိုး မလွစုန္းယိုး" ဆိုတဲ့ စကားပုံကို အရင္ဆုံး သတိရမိတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ့ အရပ္ က ကိုယ္မျမင္ဖူးတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသား ျဖစ္ တယ္ ဆိုတာနဲ႔ "ဒါ သူတို႔လုပ္တာ လုံး၀မျဖစ္ ႏိုင္ဘူး။" လို႔ ဘူးဆိုဖယုံမသီး ျငင္းဖို႔ရာ သက္ ေသခိုင္ခိုင္မာမာ မရွိပါဘူး။ သူတို႔ဘက္က လည္း စြပ္စြဲဖို႔ သက္ေသ ခိုင္ခိုင္ လုံလုံမရွိဘဲ ဂ်ပန္ေခတ္က ကင္ေပတိုင္ေခၚစစ္သလို ခြံခြာ ေရလွန္ စစ္တာ တရားမဲ့တာ အမွန္ပဲ။ အမႈမွန္ ေပၚဖို႔ ႀကိဳးစားတာ မဟုတ္ဘဲ လက္သည္ ေဖာ္ဖို႔ တရားခံရွာတာ သက္သက္ဆိုေတာ့ တရားမဲ့တာေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ မတရား တဲ့ အဓမၼမႈအႀကီးႀကီး က်ဴးလြန္တာေပါ့ေလ။ ဒီေနရာ မွာေတာ့ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ဘယ္ ဟာ အမွန္တရားလဲဆိုတာကို မရွာဘဲနဲ႔ ဘယ္သူက ဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုတာကို အရမ္းဂ႐ုစိုက္ ေနလြန္းသလိုပါပဲ။

လူသတ္ မုဒိမ္းက်င့္တဲ့ အမႈမ်ိဳးဆိုတာ ရဲစခန္းတိုင္းမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။ အသတ္ခံ ရတဲ့ လူငယ္ႏွစ္ဦးသာ အဂၤလန္ႏ္ိုင္ငံသား မဟုတ္ရင္ လိပ္ကၽြန္းက လူေတြ ေတာင္ စကားထဲ ထည့္ေျပာၾကမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဆို ေပ်ာက္သြားမွာ။ သူ တို႔ဆီ လာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရာ ခ်ီၿပီး အသတ္ခံ ရဦး။ အေရးလုပ္စရာ မျမင္ ေပမဲ့ အခု အျဖဴတစ္စုံ သတ္လိုက္မိတာ မိုးမီး ေလာင္ေရာ မဟုတ္လား။ လုအခြင့္အေရးဆိုတာ '၀' အခြင့္အေရး မဟုတ္မွန္း အေစာႀကီးက တည္းက သေဘာေပါက္ပါတယ္ေအ။ ကြာတာ ကေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားအေပၚ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစိုးရခ်င္းမွ မတူ ပဲေနာ႔။

ေညာင္ျမစ္တူးမိရင္ ပုတ္သင္ဥေတြေပၚ သတဲ့။ ထိုင္းရဲေတြခမ်ာလည္း ခါတိုင္း လို လုပ္ ေနက် လုပ္ထုံးလုပ္နည္းနဲ႔အညီ ဖရမာေတြ ေခၚ နားဘန္ေလးငါး ခ်က္ေလာက္ က်င္းလိုက္ ရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ေျဖာင့္ခ်က္ ရလိမ့္မယ္ဆို တဲ့ ေဖာ္ျမဴလာက မမွားေသးပါဘူး။ ]သူတို႔ ဝန္ခံၾကေလသတည္း} လို႔ေတာင္ သတင္းစာ ထဲ ထည့္လိုက္ႏိုင္ေသးတယ္။ ဖရမာေတြကို ေတာ့ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ရပါတယ္။ မရ တာ ပစၥည္းသက္ေသေတြေလ။ ဆင္ေသကို ဆိတ္ေရနဲ႔ ဖုံးၿပီး လုံလွၿပီထင္ေနေတာ့ တစ္ ကမၻာလုံးက လက္ၫႈိးဝိုင္းထိုးတာခံရတဲ့ ထိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာေတြဟာ ေရစုန္ေမ်ာ ရေလသတည္း။ ဒါမ်ိဳးမ်ားဆို ဝိုင္းဘီးတပ္ ေပးတဲ့သူေတြ အခၽြန္နဲ႔မေပးမယ့္သူေတြက လည္း ေပါမွေပါ။

ထိုင္းအက်ဥ္းေထာင္ေတြ ထဲမွာ ျပစ္ဒဏ္စီရင္ျခင္း ခံေနရတဲ့သူေတြရဲ႕ ထက္ဝက္ေလာက္ဟာ တရားခံအစစ္မဟုတ္ ဘဲ လူစားထိုး ေထာင္နန္း စံသူေတြပါတဲ့။ ေသမထူးေန မထူး ငတ္တစ္လွည့္ ျပတ္တစ္လွည့္လူေတြကို "မင္းလည္းေထာင္ထဲမွာ မပူမပင္ ၀၀လင္လင္ စားရမယ္။ ေနာက္ကြယ္က မင့္မိသားစုကို လည္း တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေစ ရမယ္" ဆိုရင္ သိပ္အမ်ားႀကီး ဆြယ္တရား ေဟာေနရမယ္ မထင္ပါဘူး။ အျပင္မွာေနလည္း က်ီးလန္႔စာစားနဲ႔ မေရမရာဘ၀ပဲဟာ။

ထိုင္းရဲေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာပဲေနာ္။ စကားျပန္ေတြက ဘယ္ေလာက္ ႐ြံစရာေကာင္း သလဲ။ သူ႕ဆီ အားကိုးတႀကီး ေျပးဝင္လာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို ကာကြယ္ ကယ္တင္ေပးရ မယ့္အစား လူဆိုးေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ႏွိပ္စက္ ကလူ ျပဳ မယ္။ ၿပီးက်ေတာ့ သူက သူေတာ္ေကာင္း ဘုရားတကာႀကီးအျဖစ္နဲ႔ နာမည္ေကာင္း ယူ ေနဦးမယ္ဆိုရင္ လူဆိုးထက္ေတာင္ ယုတ္မာ မေနဘူး လား။ အဲ့ဒါ ထိုင္းရဲေတြကိုခ်ည့္ေျပာ တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကိုယ္တို႔ ျမန္မာႏ္ိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ႀကီးေရာ၊ တ႐ုတ္ရဲ၊ အိႏၵိယရဲ၊ ေဟာင္ ေကာင္ရဲ၊ အေမရိကန္ရဲ အကုန္လုံး ကို ေျပာ တာ။ ရဲတိုင္းရဲတိုင္းမွာ မေကာင္းတဲ့ရဲေတြ ပါလာရင္ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးသလဲလို႔ပဲ သိေစ ခ်င္တာ။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က ရဲတပ္ဖြဲ႕ထဲ မွာ ေရာ အဲသလိုမ်ိဳး စက္ဆုပ္ဖြယ္ အျပဳအမူေတြ ကင္းရဲ႕လား။ ဘယ္ႏွစ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ကင္းသလဲ လို႔ ကိုယ့္ဘာသာျပန္သိေအာင္လုပ္ၾကပါဦး။

ဘယ္ေနရာမွာမဆို ေကာင္းတဲ့သူလည္း ရွိတယ္။ ဆိုးတဲ့သူလည္း ရွိတယ္။ ဆိုးတဲ့ သူ ေတြ လက္ခ်က္နဲ႔ တိုင္းျပည္ႀကီး ပ်က္စီးမ သြားေအာင္ ေကာင္းတဲ့ သူေတြက ကာကြယ္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းၾကတယ္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕ႀကီးလည္း သည္ အတိုင္း ပဲ။ ထိုင္းက လူေတြကေတာ့ အက်င့္ပ်က္ ရဲဝန္ထမ္းေတြေၾကာင့္ သူတို႔ တ ရားေရးမ႑ိဳင္ႀကီး တိမ္းေစာင္းမသြားေအာင္ သူတို႔ဟာ သူတို႔ ျပန္တည့္မတ္ ၾက တယ္။ သိပ္ အတုယူဖို႔ ေကာင္းတာပဲ။ သူတို႔ဆီက တရား သူႀကီးမ်ားဟာ အမႈစြဲတင္တဲ့ ရဲမ်ားနဲ႔ လင္ မယားလို ေဝစားမၽွစား မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ရဲက စြဲတင္တဲ့ အမႈကို မခိုင္လုံလို႔ ပလပ္ပစ္လိုက္ တယ္။

သူတို႔ဆီက မႈခင္း ပညာရွင္ ေဒါက္တာမႀကီးက ဘယ္ေနရာေတြမွာ မခိုင္လုံလို႔ ဘာ ေတြ အားနည္းခ်က္ရွိေနတယ္ ဆိုတာလည္း သတင္းစာေတြထဲ အထိ ေထာက္ျပတယ္။ ကိုယ္ေတြဆီမွာ သာဆို "ဖရမာ မယား" "အလိေတာ္ရိ" ဆို မိုးမႊန္ေနေအာင္ အဆဲခံရမွာ။

သည္ေနရာမွာ ဘာသြားေတြ႕ရသလဲဆိုေတာ့ ယိုးဒယားေတြရဲ႕ ႏ္ိုင္ငံေရးေရခ်ိန္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ရင့္က်က္မႈဟာ ကိုယ္တို႔ျမန္မာေတြထက္ သာတယ္လို႔ သေဘာေပါက္လိုက္တယ္။ "နင္တို႔ ဖရမာေတြ ငါတို႔ တိုင္းျပည္ထဲလာၿပီး ခိုးဆိုး လုယက္စားေနတယ္" လို႔ ဘယ္သူကမွ မေျပာဘူး။

“ဒီကိစၥ ျမန္မာေတြေၾကာင့္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး" ဆိုတဲ့ စကားကို ယိုးဒယား ေတြ ဆီက အရင္ဆုံး ၾကားရတယ္။ " ျမန္မာ မဟုတ္ရင္ ငါတို႔ ယိုးဒယားေတြ ခံရ မွာေပါ့" ဆိုတဲ့ ဝံသာႏုစိတ္ မေမြးၾကဘူး။ ရာဇဝတ္မႈကို ရာဇဝတ္မႈ လိုပဲ ျမင္ တယ္။ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ေရာမပစ္ဘူး။ျမန္မာေတြ မွာ အဲသည္အေလ့အက်င့္မ်ိဳး မရွိ ဘူး။ ထစ္ကနဲဆို ဟႏုမာန္အၿမီး ဆီဆြတ္ၿပီး မိုးမီးနဲ႔ ႐ႈိ႕ဖို႔ခ်ည့္ စဥ္းစားတယ္။ ဒါမ်ိဳး အတုခိုး သင့္တယ္လို႔ ကိုယ္ကေရးျပလည္း ကိုယ့္ဝိုင္း ဆဲမယ့္သူခ်ည့္သာ တိုင္းျပည္ နဲ႔အဝွမ္း ထပ္ ထပ္ၾကမ္းလို႔ ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တို႔ မၿငိမ္းခ်မ္း တာ။

“ေမာင္မင္း လူကေလး၊ ဒမ္ဘလယ္ဒီဖူး။ တရားခံရေအာင္ မဖမ္းေပးႏိုင္ရင္ ကၽြႏ္ုပ္အမ်ားႀကီး စိတ္ဆိုး တယ္” လို႔ ဖိအားေတြေပးၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္း ပြဲမွာ ဓာတ္ပုံႏွင့္ တကြ ေထာင္ခ်လိုက္သည္လို႔ ပြဲဦးမင္း ပြဲလယ္မင္း ပြဲသိမ္း မင္းႀကီးေတြ ဝင္ မလုပ္ ၾကဘူး။ ကိုယ္တို႔ဆီမွာဆို အ မႈရဲ႕အစ အင္းယားကန္ ထဲ ေရကူးဝင္ ကတည္း က လုံၿခဳံေရးရဲႀကီးေတြကို မ်က္စိမွိတ္ နားပိတ္ခိုင္း ထားတယ္။ (မယုံ ကိုယ့္ဘာသာဝင္ ၾကည့္ပါလား။ ပစ္ကိုသတ္မွာ) အမႈအလယ္ ႐ုံးေတာ္မယ္ က်ေတာ့လည္း တရားသူႀကီးမင္း က ျပစ္ဒဏ္ ဘယ္ေလာက္ ထပ္တိုးရမလဲ ဆိုတာ ရာဇသတ္က်မ္း ဓမၼသတ္က်မ္းေတြ လွန္စရာမလိုဘူး။ ထီးဘုရား အမိန္႔ေတာ္ခံရ တာ။ သူတိုက္ေပးတဲ့ ဇာတ္အတိုင္း ကတာ ေတာင္ သူ႕အခန္း မပါမစိုးလို႔“ ဇာတ္ေတာ္ေပါင္း ေသာ္ မဟာဂ႐ုဏာေတာ္ ေရွ႕ထား ၍ ျပစ္ဒဏ္ မ်ား ေလၽွာ႔ေပါ့ေပးလိုက္သည္” လို႔လည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ အမိန္႔ေတာ္ ျပန္ၿပီး နတ္လူ သာဓု ေခၚေစခ်င္ေသးတာ။

တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ေရာ၊ တရား စီရင္ေရးေရာ၊ ဥပေဒျပဳေရးမွာပါ ခ်ယ္လွယ္ ခ်င္တိုင္း ဝင္ခ်ယ္လွယ္လို႔ ရတယ္ ဆိုတာ တစ္ကမၻာလုံးသိေအာင္ သမိုင္းျပ ဇာတ္ ကျပခဲ့ဖူးတယ္။ “ငါရွင္ဘုရင္ ဘယ္ႏွစ္ပတ္လွည့္လွည့္”ဆိုတာ ပြဲထဲက လူပ်က္ေတြ ပ်က္ရင္သာ ရယ္စရာေကာင္းတာ။ ႏ္ိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးမွာ က်ေတာ့ သိပ္ရွက္ စရာေကာင္း တယ္။ ဟိုကလူေတြ အခုခါမွာ အတင္းေဖးမ ၿပီး လက္တြဲေခၚေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ဖ်ားမ်ားရဲ႕ သီလသိကၡာ သမာဓိ ကို အလုံးစုံ ယုံၾကည္စိတ္ခ်သြားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့လိုမွ လက္တြဲမေခၚဘဲ ၾကည္ထားရင္ ေရွ႕ေလၽွာက္ သည့္ထက္သည္ဆိုးဖို႔ပဲရွိေတာ့မွာ ျမင္လို႔ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္းၾကတာပါ။ ကိုယ္တို႔ဆီမယ္ ဥပေဒရဲ႕ အထက္မွာ ဘယ္သူ ရွိသလဲဆိုတဲ့ အေျဖဟာ ရဲခ်ဳပ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ထြက္ေျပးလို႔ နယ္စပ္မွာ ျပန္ေခၚၫွိ ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ဟာ သက္ေသပါပဲ။ (ၾကာၿပီ ဆိုေတာ့ ေမ့ေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္)

သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ဥပေဒဆိုတာ ႐ႈံ႕ခ်ည္ ႏွပ္ခ်ည္ ဆန္တစ္ျပည္လို႔ သေဘာထား တဲ့အခါ သူတို႔ေမြးထားတဲ့ ငါမႏိုင္မသားေတြကလည္း မေအ တစ္ေယာက္ လုံး ေပးထားလို႔ရတဲ့ ရပိုင္ခြင့္လို႔သာ သေဘာထားၾကေတာ့တယ္။ လူ ေသေအာင္ ကားတိုက္မိရင္ ဘယ္သူမဆို ေထာင္ခ်ရမယ္လို႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ထား တုန္းကလည္း ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ သူမ်ား ကားနဲ႔ တိုက္မိၿပီးေသရင္ “သည္ အေကာင္ေတြ မူးမူး႐ူး႐ူးနဲ႔ လမ္းေပၚထြက္ထိုင္လို႔ ငါ့သားေလး ခရီးဖင့္ ရတယ္” လို႔ ေသတဲ့သူ အျပစ္ပုံခ်တယ္။ စေကာ့ပီယံေတြ တန္ခိုးထြားတုန္းက ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လုံး ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ရတယ္။ ဘယ္ရဲမွ မတားရဲဘူး။ သူတို႔ ကုလားထိုင္ ကင္းမကိုက္မခ်င္း လႊတ္ထားတာ။ လူႀကီးသား ပါတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈ တိုင္းမွာ ကားမေမာင္းတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာ တစ္ေယာက္ေယာက္ အေရးယူခံရစၿမဲပဲ ဆိုတာ အဆန္းမွ မဟုတ္ပဲနဲ႔။ ယိုးဒယားေတြ လူ စားထိုးတယ္ ေျပာရတာ အားနာစရာႀကီး။ သမုတိအတြက္ ငဝက္ကခံဆိုတာ ျမန္မာ စကားပုံ စစ္စစ္ႀကီးေလ။ အထက္က စံနက္ ေတြမကင္းလို႔ ရာဇဝတ္မႈေတြကေန ရဲအေရး မပိုင္ေသာ အမႈ ျဖစ္ျဖစ္သြားတာေတြ လူသိရွင္ ၾကားခ်ည့္ပဲ မနည္း မေနာ ရွိတယ္။ ျပန္ စဥ္းစား ပါဦး။ Under the Law ေအာက္ေျခမွာ ပဲ ျခစား ေလာက္ကိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ Above the Law မွာလည္း ေခါင္မိုးမလုံဘူး။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး အေၾကာင္းေျပာရင္ တ ရားေရးဝန္ထမ္းေတြ ရဲေတြမွာခ်ည့္ပဲ တာဝန္ ရွိတာ က်လို႔။

ဟိုးေရွးေရွးတုန္းကေတာ့ ရွင္ဘုရင္ေတြ မွာ ေကာင္းကင္က အပ္ႏွင္းထားတဲ့ အခြင့္အာဏာအရ မိုးေအာက္ေျမျပင္မွာ သူထင္ သလို လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ ဥပေဒေတြကို ထုတ္ျပန္ဖို႔သာလိုတယ္။ သူ တို႔ကိုယ္တိုင္ လိုက္နာစရာ မလိုဘူး။ ဥပေဒ ရဲ႕အထက္မွာ "မင္းအတြက္ေနရာ တစ္ေနရာ စာ ကိုယ္ဦးထားတယ္" ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳး။ သည္ ကေန႔ေခတ္ ေရာက္တဲ့ အခါမွာ လည္း အဲသည္ အယူအဆႀကီးက အာဏာပိုင္ အရွင္သခင္ႀကီးမ်ား အတြင္းစိတ္ မွာ ေပ်ာက္ကြယ္မသြား ေသးဘူး။ အဲသလို ျဖစ္ရတာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ ရယ္၊ ဥပေဒျပဳ အာဏာရယ္၊ တရား စီရင္ေရး အာဏာရယ္ဟာ သီးျခားစီ မရပ္ တည္ႏ္ိုင္ဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ ခ်ဳပ္ ကိုင္မႈေအာက္ကို ေရာက္ေနရတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ တယ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားဆီက မွတ္သားဖူး တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္ က ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ မေနဘဲ အာဏာသုံးရပ္ စလုံး ကို ပတ္႐ႈပ္ေနလို႔ ျဖစ္ရတာလို႔ ဆို တယ္။ အခု ထိုင္းမွာျဖစ္တဲ့ကိစၥဆို တစ္ခုက ခ်ိဳ႕ယြင္းေနေပမဲ့ က်န္တဲ့ႏွစ္ခုက ေထာက္ ကန္ထားလို႔ ယိုင္လဲမသြားဘူး။ ယိမ္း႐ုံ ကေလး ယိမ္းတယ္။ လူက ႐ႈပ္ခ်င္ေပမယ့္ စံနစ္က လႈပ္မရေအာင္ က်ားကန္ ထားတဲ့ အခါ သူ႕ဘာ သာ အထိန္းအကြပ္ ျဖစ္သြားတယ္။ ကိုယ္ တို႔ဆီမွာ အဲသလိုမ်ိဳး တစ္ခုကို တစ္ခု ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံစံနစ္မ်ိဳးပါသလား။

သည္လမ္းကို ေလၽွာက္လာခဲ့တဲ့ သူတိုင္း ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာ့ မွန္တယ္ ထင္ၿပီး ဆင္ကန္းေတာတိုး ေလၽွာက္လာခဲ့ၾကတာ ခ်ည့္ပါပဲ။ ကိုယ့္ေရွ႕ က ေလၽွာက္ခဲ့သူႀကီးမ်ား ကို တစ္ခ်က္ကေလး ေစာင္းငဲ့ၾကည့္လိုက္ပါ။ သူတို႔ ဘယ္ဘူတာ ဆိုက္ခဲ့ၾကသလဲ။ အင္မတန္ တရားက်စရာ ေကာင္းပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အေသာကမင္းၾတား ႀကီး အေၾကာင္းကို ေတြးမိတယ္။ သူ႕ေမြးခ်င္း ညီအစ္ကို တစ္က်ိပ္ေက်ာ္ကို သတ္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ မင္းအျဖစ္ကို ရရွိ ခဲ့တယ္။ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းေျမအ ျပင္ကို သူထင္သလို စစ္မက္ျပဳၿပီး စစ္တိုက္တိုင္း အႏိုင္ရတဲ့ ဧကရာဇ္ဘုရင္တစ္ပါးလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ မဇၨိမတိုင္းတခြင္ မွာ ေသြးေခ်ာင္း လည္း စီးခဲ့သလို ဓမၼခႏၶာေပါင္း ၈၄၀၀၀ ကို ရည္စူးၿပီး ေရ တြင္းေပါင္း ၈၄၀၀၀၊ ေရကန္ ေပါင္း ၈၄၀၀၀၊ ေစတီပုထိုးေပါင္း ၈၄၀၀၀ အလႉအတန္းႀကီး လည္း ေပးခဲ့တယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာေတာ့ “တေျမျပင္ လုံးကို အစိုးရၿပီးလ်က္ ကုေဋေပါင္းတစ္ရာ လွဴခဲ့ဖူး သူတစ္ေယာက္ ဟာ လည္း ေသရာေညာင္ေစာင္း လဲေလ်ာင္းေသာအခါ၌ သၽွစ္သၽွားသီး တစ္ျခမ္း မၽွသာ ပိုင္ေတာ့ပါတကား” လို႔ ညည္းတြားျမည္တမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့သတဲ့။

စစ္ဘုရင္ႀကီးတိုင္းဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ မလြဲမေသြ တရားသံေဝဂေတြ ရလာပါလိမ့္ဦးမယ္။ လူသား တိုင္း အဆုံးသတ္ရမယ့္ လမ္းမဟုတ္လား။ သၽွစ္သၽွားသီးေလး တစ္ျခမ္း (ဆီးျဖဴသီးကိုေျပာတာ) က်န္ကာမွ ေမတၱာေတာ္ အနႏၲနဲ႔ နိဗၺာနပစၥေယာေဟာတုမယ့္အစား လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ စြမ္းႏိုင္ေဆာင္ႏ္ိုင္ တုန္းမွာ သေဘာမွန္ အျမင္မွန္ကေလးနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ေကာင္း ရာ ေကာင္းေၾကာင္း အပၸမာဒတရားေလး ႏွလုံးသြင္းႏိုင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာ ပဲေနာ္။ အသက္ေတြလည္း ႀကီးပါၿပီ။ ရက္ေတြလည္းနီးပါၿပီ။ ေနာက္ႏွစ္ခါ တန္ေဆာင္မုန္းပြဲၾကည့္လိုက္ဦးမယ္ခ်ည့္ပဲ အားခဲ မာန္ေစာင္မေနပါနဲ႔။ ေနာက္ ဆုံးေတာ့အဲသည္ သၽွစ္သၽွားသီးေလးတစ္ျခမ္းေတာင္ ကိုယ့္ေနာက္ပါမွာ မဟုတ္ ပါဘူး အဘရယ္။

Credit - The Ladies News Journal




 

No comments:

Post a Comment