#emg_editorials
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ သေဘာတူျခင္း၊ မတူျခင္း
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒသအသီးသီးရိွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား
သမဂၢမ်ား၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အပါအဝင္
ေက်ာင္းသားသမဂၢ အဖြဲ႕မ်ားက ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ဆႏၵျပမႈမ်ား
ေတာက္ေလွ်ာက္ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾကသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာမ်ားႏွင့္
ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) တို႔၏
ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား မပါဝင္ဘဲ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းအတည္ျပဳ ခဲ့သည့္အေပၚ
ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားျပားသည္ဟုဆိုကာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက ဦးေဆာင္ကန္႔ကြက္
ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဥပေဒအတည္မျပဳမီက ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍
ေက်ာင္းသားမ်ား သိရိွနားလည္ေစရန္ တကၠသိုလ္ အသီးသီးသို႔
လွည့္လည္ေဟာေျပာမႈမ်ား၊ ျဖန္႔ေဝစာေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္တြင္လည္း ယင္းကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား
ဖိအားေပးသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ
ေက်ာင္းသားမ်ား၏ မိဘမ်ားေခၚယူ အသိေပးျခင္း၊ ေနာက္ေနာင္ကန္႔ကြက္မႈ
မျပဳလုပ္ရန္ ဝန္ခံလက္မွတ္ ထိုးေစျခင္းမ်ား ပါဝင္သည္ဟု သိရသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ကန္႔ကြက္ျခင္းမ်ား၏ အဓိကအခ်က္တြင္
ျပည္သူႏွင့္ ေက်ာင္းသားထုအေပၚ အေျခခံျခင္း မရိွျခင္းေၾကာင့္
ကန္႔ကြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးက႑တြင္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနၿပီး ေခတ္စနစ္ႏွင့္
လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေသာ၊ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ
လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးေနသည္။ ထို႔အတြက္ လိုအပ္ေသာ မူဝါဒမ်ားႏွင့္
ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲခ်မွတ္ရန္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ျမွင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး
အမ်ဳိးသားအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲကို ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းက က်င္းပခဲ့သည္။
လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္ရန္ အေျခခံပညာေရး က႑တြင္
ေက်ာင္းအပ္ႏွံမႈႏႈန္း၊ ေက်ာင္းေနျမဲမႈႏႈန္း၊ အတန္းကူးေျပာင္းႏႈန္း
ၫႊန္းကိန္းမ်ား ျမင့္မားေရး၊ အရည္အေသြး အာမခံခ်က္ရိွေရးတို႔ ပါဝင္သလို၊
မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္း အခမဲ့ပညာသင္ၾကားေရး၊ မူလတန္းအဆင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္
ဆရာ၊ ဆရာမ အျပည့္ခန္႔ထားေရး၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စြမ္းေဆာင္ေရျမင့္မားေရး၊
ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ မွန္ကန္ေရးႏွင့္
ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစေရးတို႔ ပါဝင္သည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား
ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပရာတြင္ ပါဝင္သည့္ အခ်က္မ်ား၌ “အစမ္းသပ္ခံ ပညာေရးစနစ္
လံုးဝအလိုမရိွ၊ အာမခံခ်က္မရိွေသာ ပညာေရးစနစ္ လံုးဝအလိုမရိွ၊ ေက်ာင္းသားထု
အခြင့္ရရိွေစေရး” စသည္တို႔ကို ထည့္သြင္းေတာင္းဆို ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒအား ေရးဆြဲျပ႒ာန္းျခင္းႏွင့္
ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပျခင္းတို႔တြင္ မတူညီေသာ ကြဲလြဲခ်က္မ်ား ရိွႏိုင္ေသာ္လည္း
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ အရည္အေသြး ျမင့္ေရးအတြက္မူ မည္သူမွ် မလိုလားစရာ
အေၾကာင္းမရိွေပ။
သို႔ပါ၍ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေသာ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းမ်ား
ေပၚေပါက္လာေစရန္ အားလံုးပါဝင္ညိွႏိႈင္း ေဆြးေႏြးအေျဖရွာျခင္းျဖင့္
မတူညီမႈမ်ားၾကားမွ တူညီေသာ သေဘာထားမ်ားကို ရွာေဖြေျဖရွင္းသင့္ပါေၾကာင္း The
Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment