အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ေကာင္းသည္ပဲျဖစ္ ေစ၊ ဆိုးသည္ပဲျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ ေတြ ကတိကဝတ္စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ လုပ္ထား တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြလည္း ေျပာၿပီးစလစ္ နံပတ္တစ္နဲ႔ပဲ ပြဲသိမ္းခဲ့တယ္။ ျပည္မႀကီးက လူေတြကေတာ့ ေပ်ာ္တာေပါ့။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ႀကီးကဆို မာဂရက္သက္ခ်ာ ႀကီးနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီး မဂၤလာ ယူၿပီး မွတ္သားေလာက္တဲ့ဩဝါဒေခၽြခဲ့
ေပတစ္ေသာင္းျမင့္တဲ့ သစ္ပင္ပဲ ျဖစ္ပ ေစ၊ အ႐ြက္ေႂကြရင္ေတာ့ အျမစ္ရွိရာ ျပန္ လာရစၿမဲပဲတဲ့။
သူတို႔ကသာ ျပည္ႀကီးမ႑ိဳင္ဆိုေတာ့ မူလရင္းျမစ္ ေဆြမ်ိဳးအစစ္ႀကီးေတြပါ။ သာ တယ္နာတယ္ သေဘာမထားပါနဲ႔။ ေဟာင္ ေကာင္ တ႐ုတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပည္ႀကီး တ႐ုတ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာရိပ္ေအာက္ကို ခိုလႈံရ တာ ကိုယ့္ဘိုးဘြား အေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ရမွာေပါ့။ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ကိုေတာင္ ႏ္ိုင္ငံတကာနဲ႔ အျငင္းပြားၿပီး တစ္လက္မ အထိမခံတြန္းလွန္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ႀကီးဟာ ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လက္ လြတ္ခံစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ လူဦးေရခ်င္း ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဥသၽွစ္သီး နဲ႔ ႏွမ္းေစ့ ေလာက္ ကြာတယ္။ သူတို႔ဘက္က ေဟာင္ ေကာင္သားေတြကို ]ကြန္ျမဴနစ္လက္ေအာက္ မို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး ထင္ရင္လည္း မေနခ်င္သြား ေပါ့။ ေျမအုတ္တို႔ၿပိဳရင္ ေက်ာက္အုတ္တို႔ အစားထိုးဖို႔ အသင့္ရွိတယ္} လို႔ သေဘာထား ၾကတယ္။ အဲသည္အခါမွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေပါင္း စည္းေရးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေန ထိုင္ေရးလို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာ ယုံႏိုင္စရာမရွိ ပါဘူး။
အရင္တုန္းက သူတို႔ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့ ဒုကၡ ကေတာ့ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ျပႆနာပဲ။ ျပည္မကလူေတြက အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အ လမ္းပိုေကာင္းတဲ့ ေဟာင္ေကာင္ကို အလုအ ယက္လာၾကတယ္။ အလုပ္အဆင္ေျပရင္ အိမ္ယာထူေထာင္ၿပီး မိသားစုပါ အေျခခ်ၾက တယ္။ ေဟာင္ေကာင္မွာ ေမြးလာတဲ့ကေလး ဟာ ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းသားျဖစ္ဖို
ေဟာင္ေကာင္သားနဲ႔ ျပည္ႀကီးေပါက္ေဖာ္ တို႔ကေတာ့ တ႐ုတ္ခ်င္းတူေပမယ့္ လူတန္း စားခ်င္းမတူ၊ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းမတူ၊ အေတြး အေခၚခ်င္း မတူေတာ့ဘူး။ ေဟာင္ေကာင္ ကၽြန္းဟာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့သလဲ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ တ႐ုတ္လို႔ ခံယူထားရင္ေတာင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ကိုေတာ့ အယုံအၾကည္မရွိတာ ေသခ်ာတယ္။ ေဟာင္ေကာင္မွာ အျမစ္တြယ္ အေျခက်ေန တဲ့သူေတြဟာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကို ေၾကာက္ လြန္းလို႔ ရွန္ဟိုင္းကေန ထြက္ေျပးလာတဲ့သူ ေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ တံခါးပိတ္ထားတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးမွာ ႀကီးတဲ့ကေလးေတြနဲ႔ အေနာက္တိုင္းနဲ႔ ဥဒဟိုဝင္ထြက္သြားလာရာ ေဟာင္ေကာင္မွာ ႀကီးျပင္းတဲ့ကေလးေတြ အ ေတြးအျမင္ခ်င္း ဘယ္လိုမွတူစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူး။
မဆီမဆိုင္ ေမာင္စံဖားကေလးကေတာင္ ငါတို႔ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးလည္း အႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွသာ လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့မယ္ဆို ေဟာင္ေကာင္ေလာက္ေတာ့ တိုး တက္ေနမလားပဲလို႔ ကၽြန္စိတ္ သေဘာက္ စိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚမိတယ္။ မိဘဘိုးဘြား အသက္ေသြးေခၽြးေတြနဲ႔ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ဆက္ ေလာက္ တိုက္ယူလာရတဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို တန္ဖိုးမထားသူ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္အ ျဖစ္ နာမည္ႀကီးဦးေတာ့မွာပဲ။ အမွန္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ကၽြန္မခံခ်င္ပါဘူး။ သူ႕ကၽြန္ လည္း မခံခ်င္ဘူး။ ကိုယ့္ကၽြန္လည္း မခံခ်င္ ဘူး။ လူအခ်င္းခ်င္း ကၽြန္လို သေဘာထား တာကိုကို မခံႏိုင္ဘူး။ သူ႕ကၽြန္ေရာ ကိုယ့္ ကၽြန္ေရာ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေအာင္ ခံလာရလို႔ တစ္မ်ိဳးသားလုံး ႏြံနစ္ေနတာၾကာေပါ့။
ျမန္မာျပည္ ၿဗိတိသၽွနယ္ခ်ဲ႕ လက္ေအာက္ မွာတုန္းက ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာလူ မ်ိဳးေတြရဲ႕ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အဆင့္အ တန္း၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ျမန္မာႏ္ိုင္ငံရဲ႕ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စတာေတြဟာ အခု က္ိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းနဲ႔ သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ ဗမာ ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရွိတဲ့ဟာနဲ႔ ဘယ္ဟာ က ဘယ္လိုေနပါလိမ့္လို႔ သိမီသူမ်ားကို ေမး ၾကည့္ၾကည့္ပါလား။ ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ကို အလိုမရွိလို႔ သပိတ္ေမွာက္ ကန္႔ကြက္ခဲ့တဲ့ ကာလကတၱား တကၠသိုလ္ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရပညာတတ္မ်ား ဟာ သည္ကေန႔ ဆိုကၠားနင္း ပဲျပဳတ္ေရာင္းၿပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနသူ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ရ ေက်ာင္း သားမ်ားနဲ႔ ဘယ္လိုကြာသလဲလို႔ ေရွ႕မီေနာက္မီ ပညာေရးအႀကံေပး မာမီႀကီးကို အင္တာဗ်ဴး ခ်င္လိုက္တာ။ ေငြေသာ္တာေရာင္ျခည္ သီခ်င္း ေလး စပ္ေပးရတဲ့ အာဇာနည္ဗိုလ္ေအာင္ဆန္း တစ္ေယာက္ ဆရာမေလး မခင္ၾကည္နဲ႔ ဖူး စာဆုံခဲ့တုန္းက ျပည္သူ႕ေဆး႐ုံႀကီးေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ သာသာယာယာ ရွိမွာပဲေနာ္။ အခု သူတို႔သမီးေလး ဦးေဆာင္ျပဳျပင္ေနတဲ့ ကိုယ္တို႔ေဆး႐ုံႀကီးနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ့္ေနသလဲ။
အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေတြဟာ တကယ္ကို စိတ္နာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ တို႔အရွင္ တို႔သခင္ေတြကို ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလး ဖမ္းသလို ဖမ္းသြားၿပီး တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ သယံ ဇာတအဝ၀ကို ဂုတ္ေသြးစုတ္ အျမတ္ထုတ္ သြားၾကတယ္။ ဒါေပသိ သူတို႔လက္ထက္ တုန္းက ေလ့က်င့္သင္ၾကား တာဝန္ထမ္း ေဆာင္သြားတဲ့ ေတာအုပ္ေတာေခါင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕အုပ္ဝန္ေထာက္ေတြရဲ႕ တာဝန္သိမႈ တာဝန္ ယူမႈေတြကို သည္ကေန႔ ေထြ^အုပ္ကလူေတြ၊ သစ္ေတာဦးစီးမႉးေတြနဲ႔ စည္းခ်င္းစနစ္ခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ဖို႔ အားနာပါတယ္ေလ။ က္ိုယ့္ ဝမ္းနာ ကိုယ္သာသိၾကမေပါ့။ အဂၤလိပ္ ခ်န္ ထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သစ္ေတာေတြ အခု ဘယ္ ေလာက္က်န္ေနေသးလည္း ေျမပုံေပၚ လက္ ၫႈိးေလးနဲ႔ ျပလို႔ရရင္ ျပစမ္းပါ။မေသခင္ေလး ျမင္ဖူးခ်င္လို႔။
တစ္ႏိုင္ငံလုံး ေျမမလွန္ဘဲ တက္သိမ္း သြားတဲ့ အဂၤလိပ္ႀကီးဟာ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးကို ေတာ့ လက္ၫႈိးထိုး ေရာင္းစားမသြားတာ သူ က အလို႔လား၊ ဝယ္မယ့္သူ မေပၚေသးလို႔ လား။ သူ႕ေခတ္တုန္းကေတာ့ လၽွပ္စစ္ဓာတ္ အားေတြ မပိုေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕ေနာ္။ မီးျပတ္ တယ္ေတာင္ မၾကားဖူးဘူး။ တိုင္းတစ္ပါးသား အစိုးရဆိုေတာ့ ဝံသာႏုေတြ၊ မ်ိဳးခ်စ္ ေက်ာင္း သားေတြကို ႏွိပ္ကြပ္တဲ့ေနရာမွာ လက္သံ ေျပာင္တာေတာ့ ျငင္းမရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆုံးတာ နံပါတ္တုတ္ နဲ႔ပဲ။ ေသနတ္ဒဏ္ရာ မပါဘူး။ ဦးဝိစာရ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပလို႔။ မီး သကၤန္းကပ္ခံရလို႔ မဟုတ္ဘူး။ စေကာ့တ လန္မွာ တြဲေရးခြဲေရး မဲခြဲတာနဲ႔ ကိုယ္တို႔ဆီမွာ ေျခ^ဥဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္တာ၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ လုပ္တာေတြနဲ႔ တူသလား။ သူမ်ားလုပ္တာ ဘာမွမေကာင္းဘူး။ ကိုယ္လုပ္သမၽွ အကုန္ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အတၱစြဲေလး နည္းနည္း ေလၽွာ႔ၿပီး ဘယ္သူက ကိုသာဆိုးလဲ စဥ္းစား ပါဦး။
]ဪဒါျဖင့္ မင္းက ကၽြန္ျပန္ျဖစ္ခ်င္တာ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ခ်င္းကိုယ့္ခ်င္း ကၽြန္ ခံရတဲ့ဘ၀ဟာ သူတစ္ပါးဆီ ကၽြန္ခံရတဲ့ အျဖစ္ထက္ မယွဥ္သာေအာင္ ပိုဆိုးေနတာက ေတာ့ ကိုယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ေျခာက္တုံး မက်သလဲ သေဘာေပါက္သင့္ၿပီလို႔ ေျပာခ်င္ တာပါ။ ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သား ကိုယ့္အမ်ိဳး သားအခ်င္းခ်င္း အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေလာက္ ေတာ့ ၫွာတာဦးမွေပါ့ ေစတနာထားဦးမွေပါ့ လို႔ စကားနာထိုးခ်င္တာပါ။ ]ၫွာတာသားပဲ ေလ။ မင္းမွ မသိတာကိုး။} လို႔ ေက်ာသပ္ရင္ သပ္ ၁၃ က်ပ္ေလာက္ေပးၿပီး ေခၽြးလာမ သိပ္နဲ႔။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ ရန္သူႀကီး ေတြလို သေဘာထားတယ္၊ ျပားေနေအာင္ နင္းထားမွ ငတ္ေနေအာင္ ေလွာင္ထားမွ ငါ တို႔ နားေအးပါးေအး ေနလို႔ရမယ္လို႔ သေဘာ ထားတယ္လို႔ သိေနတာၾကာလွေပါ့။ ပ်ားရည္ နဲ႔ ဝမ္းခ်ေပါင္းမ်ားလို႔ လူလည္းေမ်ာ့ေမ်ာ့ပဲ က်န္တယ္။
ကိုယ္နဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ေဟာင္ေကာင္က လူငယ္ကေလးေတြ သည္ကေန႔မွာ ထီးက ေလးေတြေဆာင္း၊ လမ္းမထြက္ၿပီး မီးခိုးေငြ႕ ေတြ မ်က္ရည္ေတာက္ေတာက္က်ေအာင္ ႐ႉေနၾကရတာဟာ အဂၤလန္က ဘ်င္မႀကီးကို ]ဝမ္းေစြ႕ ဝမ္းေစြ႕ ဝမ္းဝမ္းေစြ႕} လို႔ ေမေဂါ့ဘ လက္စ္ယူ လုပ္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တ႐ုတ္ အစိုးရရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က လက္မည္းႀကီးနဲ႔ ႀကိဳးကိုင္ခ်ယ္လွယ္မႈေတြကို
ကိုယ္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ ကိုယ္ သည္ကေလးေတြေတာ့ အႏႊာခံရေတာ့ မွာပဲလို႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ရတယ္။ ၈၈ မွာတုန္းက တစ္ျပည္လုံး အုံႂကြလာတာေတာင္ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ေက်ာ္ဟိန္းက ေက်ာ္ဟိန္း ပါပဲ။ အဓိက႐ုဏ္း ႏွိမ္ႏွင္းေရးဆိုတာ ရဲေတြ ကိုပဲ မ်က္ရည္ယိုဗုံး သုံးတတ္႐ုံ၊ လူစုခြဲတတ္႐ုံ ေလ့က်င့္ထားေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္သူေတြ အခ်င္းခ်င္း ဉာဏ္ နီဉာဏ္နက္ ဉာဏ္ဝါဉာဏ္ျပာေတြနဲ႔ ဇယား ေ႐ႊ႕ၾကတယ္။ စပြန္ဆာလာေပးတိုင္း အတိုက္ အခံက မမွတ္နဲ႔။ ဖ်ာခင္းဖို႔ ပြဲလွန္႔သူေတြက အစိုးရထဲမွာလည္း ရွိတယ္။ ေဆး႐ုံေရွ႕ ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္လာတိုင္း လူနာနဲ႔ လူနာရွင္ေတြ မခံမရပ္ႏိုင္လို႔မဟုတ္မွန္း
အဂၤလိပ္က လြတ္လပ္ေရးေပးတာ လြယ္ သေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်င္းက်မွ ေလွခြက္ ခ်ည့္က်န္ အလံမလွဲေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာ။ ဘယ္ လက္ေညာင္းရင္ ညာလက္ေျပာင္းၿပီး မေသ မခ်င္း ဆက္ကိုင္မယ့္သူေတြ။ ေဘာင္းဘီနဲ႔ ၾကည့္မေကာင္းရင္ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ေျပာင္းထိုင္ မယ္ေလ။ ထိုင္တာေတာ့ သူတို႔ခ်ည့္ပဲထိုင္မွာ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေနရာေပးခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ လက္မခံႏိုင္လို႔ အထြန္႔တက္လည္း လူငါး သန္း လက္မွတ္ထိုးထားေတာင္ ေပါင္ၾကား ထဲ မၫွပ္ေလာက္ဘူးလို႔ မၾကားခ်င္ေယာင္ ေဆာင္တုန္း။ ဒလန္ေလးငါးေယာက္ေလာက္ ပီအာရ္ေအာ္တဲ့ အသံက် တစ္ျပည္လုံးၾကား ေအာင္ မိုက္တပ္ၿပီး လႊင့္ေပးတယ္ေလ။ ]သူ႕ ကၽြန္မခံၿပီ} ဘ၀တုန္းက ၆၃ ႏွစ္ပဲၾကာတယ္။ ]ကိုယ့္ကၽြန္မခံၿပီ} ကရင္ သံသရာဆုံးတိုင္ ျဖစ္ လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဘိုးေတာ္မ်ား စုေတစိတ္ က်ရင္ေတာင္ တိဘက္ဘုန္းႀကီးမ်ားလို ]ငါ ဟိုနားေလးမွာ သြားဝင္စားမယ္။ ငါ့လိုက္ရွာ ၿပီး နန္းတင္ၾက။} လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေခၽြမသြားတာ ကံေကာင္း။ (လူျပန္မျဖစ္တာ ေသခ်ာလို႔ ေနမွာေပါ့ေနာ္) ဒါထက္စကားမစပ္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးကို တ႐ုတ္လို ဘယ္လိုေျပာသလဲမသိဘူးဗ်။ အဘိဓာန္ထဲမေတာ့ ပါေကာင္းပါရဲ႕ေလ။
ေငြစန္းေရာင္
Credit - The Ladies News Journal

No comments:
Post a Comment