ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အဆင့္ဆင့္
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ပြဲကို ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္တြင္ က်င္းပေတာ့မည္ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာ္မရွင္က ထုတ္ျပန္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္ လူထုေရြးခ်ယ္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ပါ၀င္ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ နယ္နိမိတ္ ၃၃ ၿမိဳ႕နယ္အနက္
ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းၿပီး
ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္မည္ျဖစ္၍ ၃၂
ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားလုပ္မည္ဟု
ထုတ္ျပန္ထားသည္။
အခ်ိန္ႏွစ္လေက်ာ္ႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ
ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ပြဲမွာ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္တြင္
ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္၍ ယခုအခ်ိန္က စတင္တြက္ခ်က္ပါက အခ်ိန္ႏွစ္လေက်ာ္ခန္႔သာ
လိုေတာ့သည္။ တိုေတာင္းသည့္ အခ်ိန္ႏွစ္လေက်ာ္အတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မည့္
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား ျပင္ဆင္စရာရွိတာေတြ ျပင္ဆင္ရမည္။ ယခုအထိေတာ့
ျပည္သူလူထု အမ်ားစုၾကားတြင္ အဆုိပါေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
မည္သုိ႔မွ်ေျပာေနၾကတာ၊ သိထားၾကတာမရွိဘဲ တခ်ဳိ႕တေလေလာက္သာ
သိခ်င္သိႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လံုးေစ့ပတ္ေစ့ မသိၾကေခ်။ လက္ရွိ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ၀န္ထမ္းအခ်ဳိ႕ပင္ ယင္းကိစၥကို
သိပ္မသိၾကဟု ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ားျပည္သူက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္
အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑ကေန ပါ၀င္ေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီ၀င္မ်ားအား မၾကာေတာ့သည့္ အခ်ိန္ႏွစ္လေက်ာ္မွာ
ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္မႈ မမွားဖို႔လိုသလို
ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ သန္႔ရွင္းမွ်တမႈရွိဖို႔ လိုအပ္မည္ဟု သံုးသပ္ေနၾကသည္။
အဆိုပါ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တရားမွ်တမႈ မရွိႏုိင္ဟု
သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ အေနအထား ျဖစ္ေနသည္။ ၁၉၄၉
ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ ယေန႔အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ
အဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို က်င္းပႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ အစိုးရက
ခန္႔သည့္သူမ်ားျဖင့္သာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကရာ ယခုအႀကိမ္သည္ ပထမဆံုးအမ်ား
ျပည္သူထံမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ဟု
ဆိုထားၾကသည္။
မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူႏွင့္ တစ္အိမ္ေထာင္တစ္ဦး
ယခု ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ေရြးခ်ယ္ခံမည့္သူမ်ားအား မဲေပးဖို႔အတြက္
အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူတိုင္း မဲေပးပိုင္ခြင့္မရွိသည့္အခ်က္၊
တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူ တစ္ဦးသာ မဲေပးႏိုင္သည့္
အခ်က္မွာ တရားမွ်တမႈ ရွိမရွိ အဓိကေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္ဟု
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေက်ာ္က ဆိုသည္။
ယင္းအခ်က္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ အသက္ ၁၈
ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူတိုင္း မဲေပးႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးႏွင့္လည္း
ဆန္႔က်င္ရာေရာက္ေနၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာေရာက္ေနေၾကာင္း
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕က ေထာက္ျပၾကသည္။
“အခုထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အသက္
၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူ တစ္အိမ္ေထာင္ကို တစ္ဦးသာ မဲေပးခြင့္နဲ႔ ဒီေရြးေကာက္ပြဲ
လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ တရားမွ်တမႈ ရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔လည္း မညီပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိစၥကို
ကန္႔ကြက္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံကိုေတာ့ သေဘာထား
တင္ျပထားပါတယ္” ဟု သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္မွ တုိင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က ေျပာၾကားသည္။
ထိုသို႔
ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ မပီျပင္ဟုဆိုကာ
အဆိုပါေရြးေကာက္တြင္ ၎တို႔၏ ပါတီ၀င္မ်ား ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ပါက
ထုတ္ပယ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ ပါတီသစ္ဥကၠ႒
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးသိန္းညြန္႔က
ေျပာၾကားထားသည္။ ၎က အဆိုပါေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ တစ္ဦးသာ
မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ မညီဟု
သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ေမးခြန္းထုတ္စရာႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ဥပေဒ
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ
ဥပေဒကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ယင္းဥပေဒအရ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီတစ္ရပ္ ဖြဲ႔စည္းရန္ႏွင့္
ယင္းေကာ္မတီကသာ ယခုေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္မည့္ ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္
နည္းဥပေဒမ်ားကို ထုတ္ျပန္ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရန္ကုန္တိုင္းေဒေသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္
ယခုမူ အဆိုပါေကာ္မတီကို မဖြဲ႔စည္းေသးဘဲ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ၾသဂုတ္ ၁ ရက္တြင္ နည္းဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ၿပီး
ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္မည္ဆိုသည္မွာလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ားစြာ
ျဖစ္ေနေၾကာင္းႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ မညီျခင္းေၾကာင့္
ယင္းကိစၥကို ဆက္လက္ကန္႔ကြက္စာတင္မည္ဟု ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္မွ တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔အတြက္
ယင္းနည္းဥပေဒမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ႏွင့္ ေကာ္မတီျပန္ဖြဲ႔စည္းေပးၿပီးမွသာ
ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ဗဟန္္းၿမိဳ႕နယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ၾသဂုတ္လအတြင္းက ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ အေရးႀကီးအဆို တင္သြင္းခဲ့သည္။ ၎က
ကန္႔ကြက္သည့္အထဲတြင္ ေကာ္မတီကို ေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္ မဲေပးႏုိင္ခြင့္ရွိသူမွာ
အိမ္ေထာင္စုတိုင္း မဲေပးခြင့္မရွိသည့္အခ်က္၊ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား၏
အရည္အခ်င္း ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားထက္ပင္
ခက္ခဲေနေသာအခ်က္ စသည္တုိ႔ ပါ၀င္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက အဆိုပါေရြးေကာက္ပြဲ နည္းဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး
အိမ္ေထာင္စုတစ္စုလွ်င္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူတစ္ဦး
မဲေပးႏိုင္မည့္အခ်က္ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးခဲ့သည္။
ယင္းျပင္ဆင္ခ်က္အရ
ယခင္မဲေပးခြင့္ရွိသူဦးေရ သံုးေသာင္းေက်ာ္မွ ယခုရွစ္သိန္းေက်ာ္အထိ
ရွိလာခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ယင္းမဲေပးခြင့္ရွိသူမ်ားကို ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ခ႐ိုင္ၿမိဳ႕နယ္
စိစစ္ေရးအဖြဲ႕က ေရြးခ်ယ္စိစစ္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းကိစၥမွာလည္း
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားနည္းေနေၾကာင္းႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ အခ်ိန္တိုေတာင္းသည့္
ကာလအတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည့္ အတြက္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို တရားမွ်တစြာ
ျပဳလုပ္ႏိုင္မည့္ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ ဆိုၾကသည္။
ေရြးေကာက္ခံမည့္ ကိုယ္စားလွယ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီတြင္ ျပည္သူလူထုက
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ေကာ္မတီ၀င္ေလးဦး၊ ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္
ခ႐ိုင္တစ္ခုလွ်င္ သုံးဦးႏႈန္းျဖင့္ ခ႐ိုင္ေလးခုအတြက္ ေကာ္မတီ၀င္ ၁၂ ဦး၊
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီအတြက္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ သုံးဦးႏႈန္းျဖင့္
စုစုေပါင္း ၃၂ ၿမိဳ႕နယ္အတြက္ ၉၆ ဦး ေရြးခ်ယ္မည္ဟု ထုတ္ျပန္ထားသည္။
၀င္ေရာက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံမည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အမည္စာရင္းမ်ားကို
ေအာက္တိုဘာ ၁၉ ရက္ ညေန ၄ နာရီ ေနာက္ဆံုးထား၍ တင္သြင္းရန္ သတ္မွတ္ထားၿပီး
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ကို အၿငိမ္းစားအရာရွိ ငါးဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေပးထားေၾကာင္း
ထုတ္ျပန္ထားသည္။
၀င္ေရြးခံမည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား၏ အရည္အခ်င္း
ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသား မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားသူ ႏိုင္ငံသား၊
အသက္ ၃၅ ႏွစ္ထက္မငယ္ အသက္ ၆၅ ႏွစ္ထက္ မႀကီးသူမ်ားသာ
၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ လူငယ္မ်ား ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္
မေပးသည့္အေပၚလည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။
ထို႔ျပင္
ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ တစ္ဆက္တည္း
အနည္းဆံုး ၁၀ ႏွစ္ ေနထုိင္ရမည္ဟူသည့့္ သတ္မွတ္ခ်က္လည္းရွိၿပီး
ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို
သိရွိနားလည္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ ဗဟုသုတ၊ အရည္အခ်င္းရွိရမည့္
ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားလည္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။ ထုိသု႔ိ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗဟုသုတရွိရမည့္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွာမူ
မျဖစ္သင့္ေၾကာင့္လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။
“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္ျဖစ္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ဖို႔ထက္ေတာင္
ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအခ်က္ေတြကို
ကန္႔ကြက္ထားၿပီးသားပါ” ဟု သဃၤန္းကြၽန္ၿမိဳ႕နယ္မွ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအေနျဖင့္ မွတ္ပံုတင္ေၾကး က်ပ္သုံးသိန္း၊
ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား အေနျဖင့္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီအတြက္ က်ပ္တစ္သိန္း ေပးသြင္းရမည္ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားသည္။
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းဆုိင္ရာ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးျခင္းႏွင့္
ေဟာေျပာျခင္းမ်ား၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ ေၾကာ္ျငာထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားအတြက္
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္အညီ
ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ကမ္းစာေစာင္ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားအတြက္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာ္မရွင္တြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ျပန္ခန္႔မည္
အမည္စာရင္း
တင္သြင္းလာသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအား ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ
ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားအတိုင္း လွ်ဳိ႕၀ွက္မဲစနစ္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္မည္ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာ္မရွင္က ဆိုထားသည္။ ေရြးခ်ယ္လိုက္သည့္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရရွိလာပါက ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔က
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို စည္ပင္သာယာခ႐ိုင္ တစ္ခုခ်င္းစီမွ
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံရသူ ကိုယ္စားလွယ္ေလးဦးႏွင့္ ေကာ္မတီဥကၠ႒
ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က အဆိုျပဳတင္ျပသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအနက္ သင့္ေလ်ာ္သည္
ပုဂၢိဳလ္ေလးဦးအား တာ၀န္ေပးအပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအနက္မွ အတြင္းေရးမွဴးႏွင့္
တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးကိုပါ သတ္မွတ္ရမည္ဟု ထုတ္ျပန္ထားသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၏ ရာထူးႀကီးသည့္ အတြင္းေရးမွဴးႏွင့္
တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ရာထူးမ်ားကို ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္မည့္ပံုစံ
ျဖစ္သည္။
“အေရးပါတဲ့ အတြင္းေရးမွဴး၊ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးလို
ေနရာမ်ိဳးကို ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ကပဲ ျပန္ခန္႔မွာ။ ဒါဟာ သင့္ေလ်ာ္မႈ မရွိဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီဟာ ေနရာတိုင္းမွာ
လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိေသးတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ေဘးဖယ္ထားသလိုမ်ဳိး
ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးကလည္း
သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမ်ားကို ဖြဲ႔စည္းရာတြင္မူ
ရပ္မိရပ္ဖမ်ားအနက္မွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံရသူ ကိုယ္စားလွယ္မွာ ဥကၠ႒အျဖစ္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားအနက္မွ တစ္ဦးႏွင့္
လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံရသူ တစ္ဦးတို႔အား
အဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစမည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။
ယခု
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္မည့္ အဆိုပါေကာ္မတီမ်ား၏ သက္တမ္းသည္ အစိုးရအဖြဲ႔
သက္တမ္းအတိုင္းသာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ တစ္ႏွစ္ခြဲသာ
က်န္ရွိေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ဖြဲ႔စည္းေပးမည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အေနျဖင့္ အစိုးရအဖဲြ႔မွ ေပးအပ္သည့္ တာ၀န္မ်ားကုိ
ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ကေပးအပ္ေသာ တာ၀န္မ်ားကို
ထမ္းေဆာင္ျခင္း စသည္တို႔လုပ္ေဆာင္ရန္ တာ၀န္ရွိသည္ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားသည္။
ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္း ခံရသူအား ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္၊
အေဆာင္အေယာင္မ်ားအတြက္ ကုန္က်ေငြမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ရန္ပံုေငြမွ က်ခံသံုးစြဲရမည္ျဖစ္ၿပီး အစိုးရအဖြဲ႔သို႔
တင္ျပကာ အစိုးရအဖဲြ႔၏ သေဘာတူညီမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားသည္။
ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ရာတြင္ မဲေပးမည့္သူမ်ား အေနျဖင့္
မဲအေရအတြက္ ခုနစ္မဲ ေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္၊ ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ (ရပ္မိရပ္ဖ)၊
ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္ (အတတ္ပညာရွင္၊ အသိပညာရွင္)၊
ခ႐ိုင္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္ (လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္း)၊
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ (ရပ္မိရပ္ဖ)၊
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္ (အတတ္ပညာရွင္၊ အသိပညာရွင္)၊
ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၀င္ (လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္း)တို႔အတြက္ မဲေပးရမည္
ျဖစ္သည္။
က်ပ္သိန္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲစရိတ္
ေရြးေကာက္ပြဲစရိတ္မ်ားအတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ
ရန္ပံုေငြထဲမွ သံုးစြဲမည္ျဖစ္ၿပီး ေငြက်ပ္သိန္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္သံုးစြဲမည္ဟု
ထုတ္ျပန္ထားရာ မ်ားျပားသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲစရိတ္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိး
အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ လူထုကိုယ္စားလွယ္ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားျဖစ္ရန္
မ်ားစြာလိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ မွ်တမႈရွိရန္လည္း လိုအပ္သည္ဟု
သံုးသပ္ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိဘဲ
ေရြးလိုက္ၿပီးမွ အလုပ္မျဖစ္ပါက ဒံုရင္းကဒံုရင္းသာ
ျဖစ္ေနမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment