(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေရႊဒါးေမာင္ေလးရည္)
စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္သည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔ျဖစ္ေပသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားလံုးအေရအတြက္အားျဖင့္ သံုးလံုးတည္းသာ
ဖြဲ႕စည္းထားေသာ္လည္း ၎၏ေနာက္ကြယ္မွ အဓိပၸာယ္အက်ယ္အ၀န္းမွာ
မ်ားစြာမွနက္႐ိႈင္းလွေပသည္။
မျမင္သာေသာ ကြယ္၀ွက္အနက္ ဂယက္အနက္မ်ားလည္း ပါ၀င္လ်က္ရွိေပသည္။
ကြယ္၀ွက္အနက္မ်ား၊ ဂယက္အနက္မ်ား ေခတၱထား၍ ထင္သာျမင္သာ အနက္မ်ားဆီ
ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၾကားျမင္ေတြ႕သိေနရမႈမ်ားက မည္သို႔မွ်
ေျဖဆည္မႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ဗရပြေသြးစိမ္းရွင္ရွင္
ပန္းထြက္ေနသည္မ်ားကလည္း ျမင္မေကာင္း႐ႈမေကာင္း ႏိုင္လွသည္။
ထိုမၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၏ လက္ေဆာင္လ်ာမ်ားကို မခ်စ္ေပမင့္ ပင့္သက္႐ႈိက္
နမ္း႐ႈပ္ေနၾကသည္။ ေျချပတ္လက္ျပတ္နဲ႔ ဒုကၡိတဘ၀မ်ား၊ သားတကြဲ၊ မယားတကြဲ၊
မိမဲ့ဖမဲ့ တစ္ပိုင္းတစ္စ ဘ၀မ်ားျဖင့္ ေလာကဓံပစ္ကြင္းထဲ အသက္ေတြစေတးၾကရ၊
ဘ၀ေတြေပးဆပ္မႈ ျပဳၾကရသည္။ ေရွ႕ဆက္မေတြး၀ံ့ေလာက္ေအာင္ အလွမဲ့၀န္းက်င္မ်ား
အက်ည္းတန္႐ုန္းကန္မႈမ်ားျဖင
့္ နပန္းလံုးရင္ဆိုင္လ်က္ ေပးဆပ္ေနၾကရေပသည္။ မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၏ ျပယုဂ္မ်ားပင္။
ဒီသို႔ေသာ အနိ႒ာ႐ံုျမင္ကြင္းမ်ား အက်ည္းတန္႐ုပ္ပံုလႊာမ်ား၊
ဒုကၡျဖစ္စဥ္မ်ားစသျဖင့္ အဘက္ဘက္မွ မလွပမႈမ်ား အဆံုးသတ္ေလ်ာ့ပါးေရးအတြက္
လမ္းစရွာေဖြရန္ လိုအပ္လာခဲ့ေပသည္။ ဒီအခါၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုသည့္
ေ၀ါဟာရတစ္ရပ္ကို အာ႐ံုစိုက္မိခဲ့ၾကသည္။ တစ္နည္းေဘးဒုကၡအေပါင္းမွ
ခုန္ထြက္ႏိုင္ရန္ အားလံုးက ပါ၀င္လႈပ္ရွားၾကေရးပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ျပည္တြင္းစစ္၏
အဆိုးဒုကၡမ်ားျဖင့္ တိုင္းရင္းသားညီေနာင္အားလံုးတို႔
နပန္းလံုး ေပြ႕ဖက္လာၾကရသည္မွာ သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ၾကာခဲ့ေပၿပီ။
ဒီကာလအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားလည္း
ရွိခဲ့ဖူးေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီကေန႔ကာလတိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏
အသီးအပြင့္မ်ား မခံစားႏိုင္ရွာေသးသည့္ တိုင္းရင္းသားညီေနာင္တို႔၏ ဘ၀မ်ားက
ရင္နင့္ဖြယ္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းမ်ားျဖင့္ အနံ႔တေလွာင္းေလွာင္းထလ်က္။
ရဲေဘာ္ရဲဘက္အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳကြဲ၊ ရပ္တည္မႈမ်ားလြဲၾကကာ လက္နက္ကိုင္စြဲ
တိုက္ပြဲ၀င္ၾကသည္အထိ ျဖစ္ၾကရပံုမ်ားကို ရင္ဖိလ်က္ မခ်ိတင္ကဲျဖင့္ . . .
“ခက္ပဲခက္သကြာ၊ ရွက္လဲရွက္စရာပ
လက္၀ဲလက္ယာ အျဖဴအနီလူတစ္ရွင္း
တို႔ေၾကာင့္
ေၾသာ္ တစ္မိသားခ်င္းေတြေတာင္
သတိတရားကင္းၿပီး
အခ်င္းခ်င္းပင္ မညီညြတ္မူ၍
ျပည္ကြၽတ္ေအာင္ အၿမီးတေထာင္
ေထာင္ႏွင့္
တညီးညီးတေျပာင္ေျပာင္ မီးေလာင္တိုက္သြင္းခ်ိန္မို႔” ဆိုကား ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက
ေလးခ်ဳိးႀကီးကို ေရးခဲ့ဖူးေပသည္။ ထုိသို႔ ေရးခဲ့သလိုပင္ ၁၉၅၇ ခု ဧၿပီလတြင္
ေရႊတိဂံုေတာင္ဘက္နားဆီမွ ကန္ေတာ္မင္ဥယ်ာဥ္ပန္းျခံ၌ က်င္းပသည့္
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လူထုဆႏၵျပပြဲႀကီးက်င္းပစဥ္ အခမ္းအနားမွဴး ဆရာႀကီး၏
ရင္တြင္းစကားမ်ားအျဖစ္ “ဆရာမေသခင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို
ျမင္သြားခ်င္တဲ့အတြက္ ဤမွ်ႀကိဳးပမ္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဟာ
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရရွိမီ အခ်ိန္မွာဘဲ ေသသြားရင္ေတာင္မွ
ေသလမ္းေျဖာင့္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာဟာ အိပ္လည္းဒီစိတ္၊
စားလည္းဒီစိတ္၊ ဖ်ားလည္းဒီစိတ္ဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး
မရသမွ်ေတာ့ ဆရာဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ေအးႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး” ဆိုၿပီး
ရင္ဖြင့္ခဲ့ရွာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဇာတာစန္းလဂ္ကားရ
တက္မေအးဖြယ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ခဲ့ရသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာလ မၾကာမတင္မွာပင္
၀ါးအစည္းေျပသကဲ့သို႔ တကြဲစီပုလဲသီခဲ့ရေပသည္။ ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြင္း
ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ဆိုရွယ္လစ္ႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္တို႔ အားၿပိဳင္မႈေၾကာင့္ဟု
ဆိုရေပမည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမၾကာ ႏွစ္လေက်ာ္မွာပင္
ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွစတင္၍ ေတာတြင္း၀င္သြားခ့ဲေပသည္။ သခင္စိုးဦးစီးသည့္ အလံနီပါတီသည္လည္း ေတာခိုခဲ့ၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ဆက္၍ ဗိုလ္ဖိုးကြန္းေခါင္းေဆာင္မႈျဖင့္ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္အဖြဲ႕ (P.V.O)၊ ဒီ့ေနာက္ KNU ဦးေဆာင္သည့္ KNDO ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားကလည္း အစိုးရကို လက္နက္ကိုင္ပုန္ကန္ၾကေပသည္။
ျပည္တြင္းစစ္ အရွိန္ျပင္းလာၿပီး စစ္အနိ႒ာန္႐ံုမ်ားျဖင့္
တိုင္းျပည္၏စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈမ်ားျဖင့္
အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံဆီ ဦးစိုက္ထိုးဆင္းခဲ့ရသည္။
ဖဆပလလက္မွသည္ စစ္အာဏာရွင္တစ္ဦးမွ အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က်မႈျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေခ်ာက္အတြင္းတြန္းခ်ခဲ့သည္။
အစဥ္အဆက္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျဖင့္ ျပည္သူအေပါင္းအား ဖိႏွိပ္ခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၁၁
ခုႏွစ္ကာလသို႔ ေရာက္ရွိကာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ ေမာ္ကြန္းသစ္
တံဆိပ္ေျပာင္းကပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခင္ကာလဆီမွ စိတ္ဓာတ္မ်ားျဖင့္
လက္၀ါးႀကီးအုပ္ စိုးမိုးခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔ႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ရာ အသိုက္အ၀န္းဖြဲ႕ကာ
ခ႐ိုနီစီးပြားေရးကို အသက္သြင္းခဲ့ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္
အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ တိုက္ပြဲမ်ားအရွိန္ အဟုန္ျမင့္ခဲ့ၾကသည္။
စစ္ေျပးဒုကၡသည္စခန္းမ်ား၏ ဧရိယာမွာ က်ယ္ျပန္႔လာခဲ့ၾကသည္။ ဒုကၡသည္ဦးေရမ်ား
တစ္ေန႔တျခား တိုးမ်ားလာခဲ့ရၿပီး ေနထုိင္စားေသာက္ေရးမ်ား
က်န္းမာေရးျပႆနာမ်ားႏွင့္ နင္လားငါလား စီးခ်င္းထိုးေနၾကရသည္။ ဒီနည္းျဖင့္
ပစၥကၡကာလ၌...။
ဒီေနရာ၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းစဥ္ ကာလဆီမွ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို သတိရလိုက္မိေပသည္။
ဒီစဥ္ကလည္း ကရင္တိုင္းရင္းသားတို႔ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္
ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ခဲ့ပံု ျဖစ္ရပ္ပါေပ။ ထိုသို႔တည္ေဆာက္ျဖစ္ရန္
ေစာစံဖိုးသင္က အၾကံဉာဏ္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္
ေစာစံဖိုးသင္တို႔ စကားလက္ဆံုက်ခိုက္ ဂ်ပန္၀င္စက ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသ၌ ကရင္ဗမာ
ပဋိပကၡသို႔ စကားစပ္မိသြားခဲ့ေပသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ႏႈတ္မွ “ဦးစံဖိုးသင္ေရ
ကရင္ေတြက ကြၽန္ေတာ့္ကိုမုန္းေနတာ ဘယ္လိုလုပ္ လက္တြဲလုပ္လို႔ရမလဲဗ်ာ”
လို႔ေျပာခဲ့ရာ ေစာသံဖိုးသင္က “အလြယ္ေလးပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရယ္” လို႔
ဆက္ေျပာခဲ့ေပသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကလည္း “ဘယ္လိုလြယ္တာလဲဗ် ေျပာစမ္းပါဦး” ဟု
ေမးခဲ့သည္။ “ေျပာရင္လုပ္မွာလား” လို႔ ေစာစံဖိုးသင္က ျပန္ေမးလာသျဖင့္
“လုပ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ျပန္ေျဖခဲ့ေပသည္။ ဒီအခါ “ကရင္ေတြကို
ေတာင္းပန္လိုက္ပါ။ အလြယ္ေလးနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနာက္ကို ပါလာလိမ့္မယ္” လို႔
အၾကံျပဳခဲ့ေပသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွာလည္း မေႏွးအျမန္ပင္ ဦးစံဖိုးသင္၏
အၾကံျပဳခ်က္အတိုင္း ေဒါက္တာစံစီဖိုး၊ ေစာဘဦးႀကီး၊ မန္းေရႊထြန္းၾကာ၊
မန္းဘခင္၊ ေဒါက္တာဖိုးဒီလံုး၊ ေဒါက္တာေဒြးစသည့္ ကရင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအား
ရန္ကုန္သို႔ဖိတ္ၾကား၍ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ကိစၥမ်ားအတြက္
ေတာင္းပန္ခဲ့ေပသည္။
သခင္သန္းထြန္း အစရွိသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း သခင္အခ်ိဳ႕၏ ရမ္းကားမႈေၾကာင့္ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ကိစၥရပ္မ်ား
ျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္ကို ၀မ္းနည္းပါေၾကာင္းႏွင့္ ကရင္ဗမာညီညြတ္ေရးမွာ
လိုအပ္ေၾကာင္း ညီညြတ္မႈရွိမည္ဆိုလွ်င္ ဘာမဆိုလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေတာင္းပန္ၾကပါသည္။ ဒီမွ်မက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဗိုလ္ေဇယ်၊
ဗိုလ္လက္်ာ၊ ဗိုလ္ေစာၾကာဒိုး၊ ဗိုလ္ေစာစံဖိုးသင္တို႔ ေျမာင္းျမ၊ ပုသိမ္
စသည့္ေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ကာ လူအခ်ိဳ႕၏ မွားယြင္းေသာလုပ္ရပ္မ်ားအတြက္
ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ားအတြက္ ၀မ္းနည္းပါေၾကာင္း ေတာင္းပန္စကား
ဆိုခဲ့ေပသည္။ ဒီနည္းျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား
တစ္သားတည္းေရအသြင္ျဖင့္ တစ္ေၾကာင္းတည္း စီးဆင္းခဲ့ၾကေပသည္။ ညီညြတ္ေရး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ လက္သံုးစကား တစ္ခြန္းကေတာ့
“လြတ္လပ္ေရးခရီးအတြက္ အမ်ဳိးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးက
အေရးႀကီးဆံုးဗ်။ အဲဒီေတာ့ ဦးစံဖိုးသင္က ကရင္ဗမာခ်စ္ၾကည္ေရး
စည္းလံုးညီညြတ္ေရးအတြက္ အတတ္ႏိုင္ဆံုးကူညီပါ။ နယ္ထြက္ၿပီး
စည္းလံုးညီညြတ္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္ပါတယ္” လို႔
ဆိုခဲ့တာပါပဲ။
ပစၥကၡကာလတြင္လည္း အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေပသည္။ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ခရီးေပါက္ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ ၾသဂုတ္ ၁၈ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌က်င္းပခဲ့သည့္ အစိုးရ၊ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား သံုးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
တစ္ခ်ိန္ေသာ ကာလဆီက ဂီတစာဆိုျမတ္ေလး ေရးစပ္ခဲ့ၿပီး ေတးသံရွင္မ်ားအျဖစ္
ကိုမင္းေနာင္၊ ေမာင္ေမာင္ႀကီး၊ စႏၵရားခ်စ္ေဆြ၊ ခင္ေမာင္လြင္ႏွင့္
မာမာေအးတို႔ သီေၾကြးခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေၾကြးေၾကာ္သံ သီခ်င္းတစ္စကို အမွတ္ရမိလိုက္ေပသည္။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အေပါင္းလကၡဏာ . . . စစ္ဆိုသည္မွာ အႏုတ္လကၡဏာ...ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အေပါင္းလကၡဏာ . . . ေနပမာ လပမာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခံစားလိုၾကရွာ . . အဲဒါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရသာ . . . ေပးပါ . . . ေပးၾကပါ”။
အေပါင္းလကၡဏာ အမွတ္သေကၤတကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပယုဂ္အျဖစ္ မွတ္ယူထားၾကေပသည္။
ယေန႔ ထိုအေပါင္းလကၡဏာ၏ ဂယက္အနက္ျဖစ္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရန္
ေဆြးေႏြးမႈ၊ ညိႇႏႈိင္းသေဘာတူမႈမ်ားျဖင့္ လႈပ္ရွားပံုေဖာ္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိေပသည္။ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းလိုသည့္ ဆႏၵျဖင့္သာ ေဖာ္ေဆာင္ၾကဖို႔ လိုပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
(ဗုိလ္ခ်ဳပ္ပန္းျခံေရွ႕ရွိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေၾကး႐ုပ္တုကုိ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ေနၾကသူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္)
No comments:
Post a Comment