~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္း တြင္ ျပည္ေထာင္ စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း သာယာေစရန္ တပ္မေတာ္ အစုိးရအေနျဖင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေရးစ သည့္ ႏိုင္ ငံေတာ္ အေရးကိစၥမ်ားကို ေန႔မအားညမနား ထိန္းသိမ္း ကြပ္ကဲ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားျဖင့္ ပူပူေလာင္ေလာင္ ႐ႈပ္ယွက္ ခတ္ ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေ ရး အဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသန္းေရႊသည္ သာသ နာေရးဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ကၽြန္ေတာ့္အား ဆရာေတာ္ဦးဇနကာဘိ၀ံသ ေရးသားျပဳစုသည့္ အေျချပဳ သၿဂႋဳဟ္ႏွင့္ သၿဂႋဳဟ္ ဘာသာဋီကာ စာအုပ္ႏွစ္ အုပ္ပို႔ေပးရန္ အေၾကာင္းၾကားသျဖင့္ ယင္းစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မၾကာမၾကာ ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္နည္းစာအုပ္မ်ား ဆက္လက္ေပးပို႔ခဲ့ရပါသည္။…
ဤမွ်ေလာက္ တိုင္းေရးျပည္ေရးမ်ား ႐ႈပ္ေထြးေနရသည့္အၾကား ဒီစာအုပ္ေတြ ဖတ္႐ႈဖို႔ ဘယ္လိုအခ်ိန္ရႏိုင္ပါ မလဲ။ ဘာသာရပ္မွာလည္း ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ မပါ၊ ဇာတ္ေဆာင္၊ ဇာတ္လိုက္မပါ၊ ႐ုပ္ တရား၊ နာမ္တရား၊ စိတ္၊ ေစတသိက္ သဘာ၀တရားခ်ည္း သက္သက္ျဖစ္၍ စိတ္ပါ၀င္စားဖြယ္မရွိ၊ ဆြဲေဆာင္အားမရွိ၊ ေတာ္႐ုံ တန္႐ုံ စိတ္ထက္သန္မႈျဖင့္သာ ဖတ္႐ႈပါက စာတစ္မ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္မ်က္ႏွာမွ်ဖတ္ ႐ုံျဖင့္ အိပ္ငိုက္သြားေပမည္။ သိခ်င္စိတ္၊ မွတ္ခ်င္စိတ္၊ တတ္ခ်င္စိတ္ လြန္စြာထက္ သန္ေနပါမွ အဆိုပါ အဘိဓမ္ၼာသေဘာ တရားမ်ားကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ဖတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အဘိဓမၼာဘာသာရပ္ကို (Dry Subject) စိုစိုျပည္ျပည္မရွိ၊ ေျခာက္ကပ္ ကပ္စာေပ ဘာသာရပ္ဟု အေနာက္ တိုင္းသားေလ့လာသူမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳထားၾကသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ပထမသဂၤါယနာတင္ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီး မ်ား က သုတၱန္ ပိဋက၊ ၀ိနည္းပိဋက၊ အဘိဓမၼာပိဋကဟူ ၍ ပိဋကသံုးပံုအျဖစ္ ခြဲျခား၍ သဂၤါယနာ တင္ေတာ္ မူခဲ့ၾက သည္။ သုတၱန္ပိဋကႏွင့္ ၀ိနည္းပိဋကတို႔မွာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ ကိုအျပည့္အစံုမေဖာ္ျပႏိုင္၊ မေဟာၾကားႏိုင္၊ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းမွ်သာ တရားနာပုဂိ္ၢဳလ္ (ေ၀ေနယ်)၏ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ေဟာၾကား ေတာ္ မူရသည္။ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ေတာ္မွာမူ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ၊ ဣေျႏၵ၊ ဗိုလ္၊ ေဗာဇၩင္၊ မဂၢင္အားျဖင့္ အႂကြင္း အက်န္မရွိ ျပည့္စံု စြာ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ ေဟာၾကားေသာ ေနရာဌာနမွာလည္း တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္ျဖစ္၍ နတ္သက္တမ္း(၁)ရက္မွာ လူ႕သက္တမ္း အႏွစ္(၂၀၀)ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္တရားေဟာခ်ိန္ လူ႕ျပည္၌ ၀ါတြင္း (၃)လဆိုသည္မွာ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၏ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ (၂)မိနစ္ခန္႔မွ်သာ ၾကာေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤမွ်ရွည္လ်ား ေသာ အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္းကို ပရိသတ္မ်ားက တစ္ထိုင္တည္းျဖင့္ တရားနာယူႏိုင္ၾက သျဖင့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားရာ၌ အႂကြင္းအက်န္မရွိ၊ အစအဆံုးအျပည့္အစံု ေဟာၾကားေတာ္မူ ႏိုင္ခဲ့ ေပသည္။
ထိုသို႔ ၿပီးျပည့္စံုမႈေၾကာင့္ ေဟာေတာ္မူသမွ်ေသာ သုတၱန္ႏွင့္၀ိနည္း တရားေတာ္ အားလံုးတို႔သည္ အဘိဓမၼာ၌ အက်ဳံး၀င္ သြားေလသည္။ ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္၊ ျမစ္ငယ္ ၅၀၀မွ စီးဆင္းလာေသာ ေရမွန္သမွ်သည္ မဟာသမုဒၵ ရာအတြင္းသို႔ စီး၀င္ၾကရဘိ သကဲ့သို႔ သုတၱန္ႏွင့္ ၀ိနည္းတရားတို႔သည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္အတြင္း အက်ဳံး ၀င္ၾကေလသည္။
တစ္ဖန္အဘိဓမၼာကို မသင္ယူဖူးပါလွ်င္ သုတၱန္ပါဠိေတာ္၊ ၀ိနည္းပါဠိေတာ္မ်ားကို ဖတ္႐ႈပါက ျပည့္ျပည့္စံုစံု လိုရင္း ဆိုက္ေအာင္ မသိႏိုင္ၾကေခ်။ ဥပမာအားျဖင့္ သုတၱန္ႏွင့္ ၀ိနည္းတရားေတာ္မ်ား၌ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာတို႔ ေဟာထားေသာ္လည္း အက်ဥ္းမွ်သာျဖစ္၍ သာမန္စာဖတ္သူတို႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားလည္ႏိုင္ၾက မည္မဟုတ္ေခ်။ သုတ္ၱန္ႏွင့္၀ိ နည္းတို႔၌စ်ာန္၊ မဂ္၊ ဖိုလ္အေၾကာင္း ေဟာၾကားထားေသာ္လည္း စ်ာန္အဂၤါမ်ား၊ စ်ာန္၏အာ႐ုံ၊ ၀သီေဘာ္မ်ား၊ ပစၥေ၀ကၡဏာ ဆင္ျခင္ပံုမ်ားစသည္တို႔ကို ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္း ႐ႈပ္သည္ထက္႐ႈပ္လာသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဆရာ သမားႏွင့္ စနစ္တက် သင္ယူတတ္ ေျမာက္ၿပီးခါမွ ယင္းသုတၱန္ႏွင့္ ၀ိနည္းမ်ား ကိုဖတ္႐ႈပါလွ်င္ ဆိုလိုရင္း အဓိပ္ၸာယ္ကို မွန္ကန္စြာ နားလည္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊသည္ သုတၱန္ပိဋက၊ ၀ိနည္းပိဋက ဘာသာျပန္က်မ္းစာမ်ားကို ေလ့လာဖတ္႐ႈသည္။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္နည္း စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ေလ့လာဖတ္႐ႈသည္။ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း သေဘာေပါက္လာသည္မွာ အဘိဓမၼာမတတ္က ဘုရားေဟာေဒသနာ ေတာ္မ်ားကို သေဘာေပါက္ရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း သိရွိလာေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ား ကိုနားလည္သေဘာေပါက္မွသာလွ်င္ ႐ုပ္ တရား၊ နာမ္တရား၊ စိတ္၊ ေစတသိက္ တရားမ်ား၊ စ်ာန္စိတ္၊ မဂ္စိတ္၊ ဖိုလ္ စိတ္မ်ားစုတိ ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဘ၀င္စိတ္၊ ေဇာစိတ္၊ ၀ီထိစိတ္ မ်ားစသည့္ ေ၀ါဟာရ အသံုးအႏႈန္းအဓိပၸာယ္ကို နားလည္ႏိုင္ မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အဘိဓမၼာတရား ေတာ္ကို နားလည္ႏိုင္ရန္ မျဖစ္မေန ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရေတာ့မည္ဟု သေဘာ ေပါက္လာေလသည္။ အဘိဓမၼာတရား ေတာ္ကိုေလ့လာရာည၌ ကလ်ာဏမိတၱမိတ္ ေကာင္းေဆြေကာင္း လိုအပ္ေပသည္။
ေရွးဦးစြာ ဆရာႀကီးဦးေက်ာ္ထြဋ္၏ အကူအညီျဖင့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေလ့လာရန္ စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏို္င္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊမွာ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား မအားမလပ္ ျဖစ္ေနခဲ့ ၍ ၅ ႏွစ္ခန္႔ၾကန္႔ ၾကာသြားခဲ့၍ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ထြဋ္မွာ အသက္(၉၀)ေက်ာ္သြားၿပီး မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အဘိဓမၼာ ေလ့လာေရးအစီအစဥ္ကို ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ထြဋ္အစား ကၽြန္ေတာ္၏ အကူအညီကို ရယူေလ့လာခဲ့ပါသည္။
ေရွးဦးစြာ ကၽြန္ေတာ္သည္ အဘိဓမၼာ သၿဂႋဳဟ္က်မ္းအစီအစဥ္အတိုင္း အပိုင္း (၉)ပိုင္းခြဲ၍ ျမန္မာျပန္ဆိုကာ ““အေျခခံ အဘိဓမၼာအက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္စု””စာအုပ္ငယ္ကို ျပဳစုခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲသည္ ယင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္စုကို လက္ကိုင္ထား၍ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွစတင္ေလ့လာခဲ့ရာ မရွင္းလင္းသည့္ေနရာ၊ ခက္ခဲ႐ႈပ္ ေထြးသည့္ ေနရာမ်ား၌ ကၽြန္ေတာ့္အား ေဆြးေႏြးေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ အခ်ိန္ရသည့္ေန႔ မ်ားတြင္ညေန (၃)နာရီမွ (၇)နာရီအထိ တစ္ေန႔လွ်င္ (၄)နာရီႏႈန္းျဖင့္ ရက္ေပါင္း (၁၅၀)ခန္႔၊ နာရီေပါင္း(၆၀၀) ခန္႔ေလ့လာသည့္အခါ အဘိ ဓမၼာအေျခခံ သေဘာမ်ားကို ေလ့လာၿပီးစီးေလၿပီ။ စိတ္တစ္ခုယုတ္ ကိုးဆယ္၊ အက်ယ္ ၁၂၁ ပါးကို ဇာတိ ေဗဒ၊ ဘူမိေဗဒ၊ ဟိတ္၊ ေ၀ဒနာ၊ ကိစ္ၥ၊ ဒြါရ၊ အာ႐ုံ၊ ၀တၳဳအားျဖင့္ ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္ ျခင္း၊ စိတ္ႏွင့္ေစတသိက္ အျပန္အလွန္ယွဥ္ျခင္း ၀ီထိစိတ္မ်ားျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶ ဘ၀င္စုတိမ်ား၊ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ ဘံု၊ ပုဂိ္ၢဳလ္ စိတ္ရမ်ား၊ ကံအက်ဳိးေပးပံုမ်ား၊ ႐ုပ္ ၂၈ ခု၏သဘာ၀သေဘာတရားမ်ား၊ အာသ၀၊ ၾသဃ၊ ေယာဂ၊ ဥပါဒါန္၊ သံေယာဇဥ္ တရား၊ နီ၀ရဏတရားမ်ား၊ ကိေလသာတရားမ်ား၊ သတိပ႒ာန္၊ သမၼပၸဓာန္၊ ဣေျႏၵ၊ ဗိုလ္၊ ေဗာဇၩင္၊ မဂၢင္၊ သစၥာ ေလးပါးတရားမ်ား၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္း၊ ၂၄ ပစၥည္း သေဘာအဓိပၸာယ္မ်ား၊ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္စဥ္မ်ား၊ စ်ာန္ အဘိညာဥ္ မဂ္တရား၊ ဖိုဂ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္စသည္မ်ား အဘိဓမ္ၼာေဒသနာေတာ္လာ အေျခခံအားျဖင့္ သိသင့္သိထိုက္ေသာ တရားသေဘာမ်ား ကိုၿပီးဆံုးေအာင္ ေလ့လာႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
တစ္ဖန္ ဒုတိယအႀကိမ္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္၊ ႏွစ္လယ္ပိုင္း တြင္ ျပန္လွန္ေလ့လာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ သည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ သ႐ုပ္ခြဲရာ၌ ႏိုင္နင္းကၽြမ္းက်င္လာခဲ့သည္။ ေဇာ-၅၅၊ ဥေပကၡာ၅၅၊ သ၀ိတကၠစိတ္ ၅၅၊ သာ ဓိပတိ ေဇာ-၅၂၊ ေသာမနႆစိတ္ ၆၂၊ မဟာကုသိုလ္ေသာမနႆ ဉာဏ သမ္ၸယုတ္ ေဇာ ၂ခု၊ ေနာင္ေစာႏိုင္ေသာ အပ္ၸနာေဇာ ၃၂ပါးစသည္ျဖင့္ လြန္စြာခက္ခဲ ႐ႈပ္ေထြးသည့္ သ႐ုပ္ခြဲနည္းမ်ားကိုပင္ ကၽြမ္းက်င္လာသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေရးကိစၥမ်ား စီမံခန္႔ ခြဲေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ တာ၀န္ကိုလည္း လံုး၀မလစ္ဟင္းေစရဘဲ ဤမွ်နက္နဲ ခက္ခဲသည့္ အဘိဓမၼာပညာရပ္ကို အခ်ိန္တို အတြင္း ေပါက္ေရာက္ေအာင္ ေလ့လာ မွတ္သားႏိုင္မႈကို ေထာက္ ႐ႈပါက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ၏ မိမိစိတ္ကို ႏိုင္နင္းစြာ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္၍ အခ်ိန္ကို ခြဲေ၀အသံုး ခ်ႏိုင္သည့္ စြမ္း ရည္ကို ေတြ႕ရွိႏုိင္ေပ သည္။ ေလာကီေရးႏွင့္ ေလာကုတၱရာေရး၊ သံသရာအေရးႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အေရး ေရာေႏွာမခံ ဘဲ တစ္သီးတျခားစီ အကန္႔အကန္႔ခြဲထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ေပသည္။ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာ ႀကီးတစ္စင္း ကိုတည္ေဆာက္ရာ၌ ေရလံုခန္းမ်ား တစ္ကန္႔စီခြဲ၍ အကန္႔ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အခန္း ေပါင္းမ်ားစြာ ဖြဲ႕စည္းထားသျဖင့္ ေရလံုခန္းတစ္ခန္း၊ ႏွစ္ခန္းေပါက္ၿပီး ေရ၀င္လာ ႐ုံမွ်ျဖင့္ သေဘၤာႀကီးအား လံုး၀မထိခိုက္ ႏုိင္ေခ်။ ဤသည္မွာ တစ္ကန္႔စီ၊ တစ္ကက်ပ္႑ စီခြဲျခားထားႏိုင္ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ျဖစ္ေပသည္။ အလား တူပင္ ေလာကုတၱရာေရး ေဆာင္ရြက္သည့္အခ်ိန္၌ ေလာကီေရးကို အေရာမခံဘဲ သီးျခားကန္႔ထားႏိုင္မွသာ ဤကဲ့သို႔ နက္နဲခက္ခဲေသာ အဘိဓမၼာပညာရပ္ကို တည္ၿငိမ္စူးစိုက္စြာ စိတ္၀င္စား၍ ရႏိုင္ေပမည္ျဖစ္ေပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီးသန္းေရႊသည္ မိမိသိျမင္ခံစားရေသာ အဘိဓမၼာတရားအရသာကို ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္သူ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သားအမ်ားအားလည္း မွ်ေ၀ခံစားေစခ်င္လိုေသာ သမၼာဆႏၵ တိုက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္မႈေၾကာင့္ ၁၃၆၉-ခုႏွစ္၊ ဒုတိယ၀ါဆိုလဆန္း ၂ ရက္ (၁၆-၇-၂၀၀၇) တနလၤာေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ အေနာ္ရထာခန္းမေဆာင္၌ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ား အမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ၀ါဆိုသကၤန္း ကပ္လွဴပြဲ၌ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္သူရျမင့္ေမာင္ႏွင့္ကၽြန္ ေတာ့္ကိုအနီးသို႔ ေခၚ၍ ယခင္ျပဳစုၿပီးျဖစ္ ေသာ““အေျခခံအဘိဓမၼာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္စု”” စာအုပ္ငယ္ကို အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္ မ်ား ျပည့္စံုစြာပါ၀င္ေအာင္ ခ်ဲ႕ထြင္ေရးသား ၿပီးပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ စာေပလက္ေထာက္(၁) ဦးသန္းေအာင္ေရႊ၊ ဦးေအးထြန္း၊ စာၾကည့္ တိုက္လက္ေထာက္ ဦးေအာင္ ေသာင္းတို႔၏ အကူအညီကိုရယူ၍ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား ျဖည့္စြက္ေရးသားျပဳစုခဲ့ရာ တစ္လခန္႔ အၾကာ ၁၉-၈-၂၀၀၇ ေန႔တြင္ စာမူၿပီးစီး၍ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕အစည္းအေ၀းသို႔လည္းေကာင္း၊ သာသနာ ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးထံသို႔လည္းေကာင္း တင္ျပ၍ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရန္ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူခဲ့ပါသည္။
စာ႐ႈသူမ်ားသည္ ဤက်မ္းစာအုပ္ငယ္၌ တစ္စံုတစ္ရာအမွားအယြင္း မ်ား ေတြ႕ရွိရပါက စာေရးသူထံသို႔ အမွား ကို ညႊန္ျပ အေၾကာင္းၾကားေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ပံုႏွိပ္သည့္အခါ ျပင္ဆင္ေပး မည္ျဖစ္ပါသည္။
စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအား အထူးတိုက္တြန္းလိုသည္မွာ မိမိတို႔၏ ဘ၀တစ္သက္တာ အခ်ိန္ကာလအတြင္း လူမႈ ကိစၥ အေထြေထြမ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္အလုပ္မ်ား ေနၾကေသာ္လည္း ရႏိုင္သမွ် အခ်ိန္ကာလတစ္ခုခုကို အဘိ ဓမၼာတရားေတာ္ ေလ့လာခ်ိန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ အခ်ိန္မွန္မွန္ ဖတ္႐ႈေလ့လာသြားပါက အဘိဓမၼာ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ား ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦး ျဖစ္လာႏိုင္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း တိုက္တြန္းအားေပးလိုက္ရေပ သတည္း။
မွတ္ခ်က္။ ။ ယခုေဖာ္ျပခ်က္ကို စာ ေရးသူ ေမာင္အံ့(မဟာ၀ိဇၨာ-ဘံုေဘ)၏ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ထုတ္ အေျခခံ အဘိ ဓမၼာသ႐ုပ္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ေကာက္ ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Credit - Myanmartandawsint Newspaper


No comments:
Post a Comment