Thursday, September 25, 2014

ပညာေရးႏွင့္ အရည္အေသြး

စက္တင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
‪#‎emg_editorials‬

ပညာေရးႏွင့္ အရည္အေသြး
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ေရရွည္အနာဂတ္အတြက္ လူငယ္မ်ားျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ရာတြင္ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ျမင့္မားျခင္းက အဓိကက်သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ေဝဖန္မႈမ်ား၊ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသလို တစ္ဖက္တြင္လည္း မျပည့္စံုမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္သည္။

ပညာေရးက႑သည္ အျခားက႑မ်ားနည္းတူ အေရးပါေနရာ အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္း ဆိုင္ရာမ်ားသာမက ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာ အခ်ဳိးညီမွ်ရန္၊ အရည္အေသြးျမင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ထူးခြ်န္ထက္ျမက္သည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ေရးအထိ လုပ္ေဆာင္စရာ မ်ားစြာရိွေနသည္က အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသအသီးသီးတြင္ တစ္ေျပးညီ ပညာသင္ၾကားေပးႏုိင္ေရး၊ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရရိွေရးမွာလည္း အေရးပါသည္။ ေဝးလံသီေခါင္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားေပးမည့္ ဆရာ၊ ဆရာမ အခက္အခဲ ရိွေနဆဲျဖစ္သည္။ ပညာသင္ႏွစ္ဝက္ ေရာက္သည္အထိ ျပဌာန္းဖတ္စာအုပ္မ်ား ေက်ာင္းသားမ်ားလက္ အခ်ိန္မီ မေရာက္ရိွသည့္ သတင္းမ်ားကလည္း ေဝးလံေဒသမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။
သက္ဆိုင္ရာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္လည္း လိုအပ္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအတြက္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ပညာေရး အေဆာက္အအံု အေျခခိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးတိုင္း ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး စီမံခ်က္မ်ား ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္းပညာေရးအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္ကာ စီစဥ္ေပးမႈမ်ား ရိွေၾကာင္း သိရၿပီး ဥပမာအားျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရိွ ေရႊျပည္သာ၊ ေတာင္ဒဂံု၊ ဒလ၊ ေက်ာက္တန္း၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း၊ တိုက္ႀကီး၊ သာေကတ၊ သန္လ်င္၊ မဂၤလာဒံု၊ ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တို စသည့္ၿမိဳ႕ နယ္ ၁ဝ ခုတြင္ စခန္း ၆၂ ခု၌ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁၁ဝဝ ကို ေဖာင္ေဒးရွင္း အလွဴရွင္မ်ား၏ ကူညီမႈျဖင့္ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးမႈမ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္” ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း ထူးခြ်န္ထက္ျမက္သူမ်ား ေပၚထြက္ေရးအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အခန္းက႑မွာ လြန္စြာအေရးပါေနသည္။ အေရအတြက္ ပညာေရးမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ အရည္အခ်င္း ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္ရန္လည္း လိုအပ္သည္။
တရားဝင္စာရင္းမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ရွစ္သန္းေက်ာ္ႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ ၃၇ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ႏွစ္စဥ္ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေမြးထုတ္ေပးေနေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ လိုအပ္ခ်က္တြင္ အထက္တန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။ ထို႔ျပင္ အဓိကအခက္အခဲမ်ား၌ ေက်ာင္းဆရာ အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဆရာအင္အား တုိးလာရန္ မည္ကဲ့သို႔ ေမြးထုတ္ရမည္ကို ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း သိရသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ၿပီးခဲ့သည့္ ကာလမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ျမန္မာ့ပညာေရး အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ကြာဟ မသြားေစရန္ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္သင့္ၿပီျဖစ္သည္။ ပညာေရးက႑အေပၚ စနစ္တက် အာ႐ံုစိုက္ျပဳျပင္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံ့အနာဂတ္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ လူသားအရင္းအျမစ္ အရည္အေသြးအတြက္ အေရးပါေသာ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခုျဖစ္၍ ပညာေရးက႑ အဆင့္ျမင့္မားေရး လုပ္ေဆာင္ရန္ အားလံုးတြင္ တာဝန္ရွိပါေၾကာင္းThe Daily Eleven သတင္းစာက တိုက္တြန္းေရးသား အပ္ပါသည္။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment