Wednesday, September 24, 2014

ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေစတနာေလာ


ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ခ်က္ထရီယံ ဟုိတယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာမီဒီယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ပထမေန႔တြင္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ႏုိင္ငံတကာတြင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာ ေအာင္ျမင္မႈ မရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကဳိးစားသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အခုိင္အမာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းမွာ ယင္းေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲ၏ အဓိက အေၾကာင္းအရာသဖြယ္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။


ဒီမုိကေရစီစနစ္ က်င့္သုံးေသာ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံ အသီးသီးတြင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ အ႐ုပ္၊ အသံလႊင့္လုပ္ငန္း (အမ်ားအားျဖင့္ အသံလႊင့္လုပ္ငန္း) သာ ရွိေသာ္လည္း ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားကုိမူ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာအျဖစ္ ထုတ္ေဝေလ့ မရွိေပ။ ကမာၻေပၚတြင္ပင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာအျဖစ္ ထုတ္ေဝခဲ့ဖူးသည့္ သတင္းစာမွာလည္း အနည္းငယ္သာ ရွိခဲ့ၿပီး လူထုအားေပး ဖတ္႐ႈမႈ နည္းပါးခဲ့ေသာေၾကာင့္ အားလုံးနီးပါး ရပ္နားခဲ့ရသည္။

ယုတ္စြအဆုံး Public Service Media/Newspaper အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာအမည္ျဖင့္ အင္တာနက္တြင္ ရွာၾကည့္လွ်င္ပင္ မေတြ႕ႏုိင္ဘဲ Public Service Broadcasting အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ အ႐ုပ္၊ အသံလႊင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိသာ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယခင္က အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာအျဖစ္ ထုတ္ေဝေသာ ႏုိင္ငံမွာလည္း လက္ခ်ဳိး ေရတြက္၍ရၿပီး ေျပာင္းလဲ ျမင့္မားလာေသာ လူသားတို႔၏ အေတြးအေခၚ၊ အသိဉာဏ္ အဆင့္အတန္းအရ အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အမွားအမွန္ ေဝခြဲကာ မိမိတို႔အတြက္ အက်ဳိး႐ွိသည္မ်ားကုိ မိမိတို႔ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ရယူ၊ စားသုံးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ဝါဒျဖန္႔ဆန္ေသာ မီဒီယာ တင္ျပပုံမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားမႈ မရွိေတာ့ေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ ကမာၻေပၚတြင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာဟု ရပ္တည္ထုတ္ေဝ၍ မရေတာ့ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံထက္ သတင္းစာ အတတ္ပညာႏွင့္ သတင္းစာထုတ္ေဝမႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ႏွစ္မ်ားစြာေစာ၍ အေတြ႔အႀကဳံ ရွိခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံအားလုံးတြင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာအျဖစ္ မထုတ္ေဝၾကေတာ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ကုိယ္တုိင္ကပင္လွ်င္ ကမာၻေပၚတြင္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာပုံစံျဖင့္ ထုတ္ေဝေသာ ႏုိင္ငံအနည္းငယ္၌ပင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရပ္နားသြားရသည္ကို သိပါေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေအာင္ျမင္ေအာင္၊ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ထုတ္ေဝသြားမည္ ဆုိျခင္းမွာ မီဒီယာေလာကႏွင့္ မီဒီယာလုပ္ငန္းကို နားလည္သူ၊ ႏုိင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကဳံ ရွိေနသူမ်ားအတြက္ မည္သို႔မွ် နားမလည္ႏုိင္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။

အထူးသျဖင့္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ၎တို႔ လိုလားခ်က္မ်ား သက္သက္ စုၿပဳံ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားသည္ႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူသည့္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒတြင္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက တိုက္႐ိုက္ စီစဥ္၊ ကြပ္ကဲ၊ ညႊန္ၾကား၊ စီမံ၊ ထုတ္ေဝေနေသာ အစိုးရအာေဘာ္၊ ႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား (၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္း တပ္မေတာ္က ပုဂၢလိကထံမွ ျပည္သူပုိင္ သိမ္းယူထားေသာ သတင္းစာမ်ား) ကိုသာ လႊတ္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အနည္းဆုံး ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင္းခံကာ ေၾကာ္ျငာမ်ားပါ အခေၾကးေငြျဖင့္ လက္ခံၿပီး အမ်ားျပည္သူကို အခေၾကးေငြျဖင့္ ေရာင္းခ် တစုိက္မတ္မတ္၊ က်ားကုတ္က်ားခဲ စီစဥ္ေနျခင္းကို ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္အေနႏွင့္ သတိႀကီးႀကီးထား၍ ခ်င့္ခ်ိန္သုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္သင့္ေၾကာင္း သိေစလိုရင္း ျဖစ္သည္။

အယ္ဒီတာ (၂၃-၉-၂၀၁၄)

................................
The Voice Daily Editorial Vol-2/No-140 (#voiceeditorial)

No comments:

Post a Comment