ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ လူဦးေရက ၅၁ သန္းေက်ာ္။ ရန္ကုန္တိုင္း လူဦးေရက ခုနစ္သန္းေက်ာ္။
ရန္ကုန္တိုင္းဆိုတာ အကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပါပဲ။ ဒီတစ္ၿမိဳ႕ထဲမွာ ေနထိုင္တဲ့ လူဦးေရက ခုနစ္သန္းေက်ာ္ ရွိတယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ လူေတြ အားလံုးထဲက ခုနစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ေနပါတယ္။
ရန္ကုန္လူဦးေရက မ်ားလွပါလား။
ကုလသမဂၢရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ လူဦးေရစာရင္းအရ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္အထိ ရန္ကုန္လူဦးေရက ၂ ဒသမ ၅ သန္းေက်ာ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီေန႔ ခုနစ္သန္း ဆိုေတာ့ ဘိုးဘိုးေအာင္ တန္ခိုးႏွင့္ သံုးဆ တိုးသြားပါၿပီ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာလဲ။
ေယဘုယ် သေဘာကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လူေတြ သူတို႔ ေမြးရပ္ေျမမွာ ရွာေဖြစားေသာက္ရတာ ခက္ခဲလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕လာၿပီး ခိုကပ္ေနထိုင္ၾကလို႔ေပါ့ ခင္ဗ်ား။ ဘယ္သူမွ ေပ်ာ္လို႔ ရႊင္လို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါဘူး။
ၾကည့္ ...။
လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ကမွ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမွာ ရွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္မွ သန္လ်င္မွာရွိတဲ့ ၿခံကို ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး လာေနပါတယ္။ ရန္ကုန္အိမ္ႏွင့္ သန္လ်င္ၿခံက ရွစ္မိုင္ေလာက္ပဲ ေဝးပါတယ္။ အဓိက ေျပာင္းေရႊ႕လာရတာက ရန္ကုန္မွာ ေနရတာ မြန္းက်ပ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ ယာဥ္အသြားအလာ နည္းတဲ့ သန္လ်င္မွာ နားေနခ်င္လို႔ပါ။
ေဟာ ... ဒီေန႔ သန္လ်င္ၿမိဳ႕က ကြၽန္ေတာ္ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့တ
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က သန္လ်င္က ကြၽန္ေတာ့္ၿခံရွိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘယ္သူမွ မေနခ်င္ၾကပါဘူး။ ေဟာ ... ဒီေန႔ေတာ့ ၿခံလြတ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေဆာက္ထားလိုက္ၾကတဲ့ အိမ္ေတြကလည္း ကြက္သစ္တစ္ခုလိုပါပဲ။ ျပည့္ညႇပ္ေနပါၿပီ။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဆင္းရဲတယ္လို႔သာ ေျပာၾကတယ္။ သန္လ်င္ၿမိဳ႕သားေတြ တယ္ခ်မ္းသာကုန္ပါလား။ အိမ္သစ္ေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ကားသစ္ေတြနဲ႔။ တခ်ဳိ႕အိမ္ေတြမွာဆို ေမာ္ေတာ္ကားမွ ႏွစ္စီးခင္ဗ်ာ။
စိတ္ညစ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြပါ။
ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္ဘက္ကိုလည္း မသြားေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ကားေမာင္းရမွာ ေၾကာက္ရြံ႕ေနလို႔ပါ။ ငယ္စဥ္က ေလယာဥ္ပ်ံ ေမာင္းလာခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ေမာ္ေတာ္ကားေတာင္ မေမာင္းရဲေတာ့ပါဘူး။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေမာ္ေတာ္ကား ေမာင္းရတာ သတၱိရွိမွ ေမာင္းလို႔ရတဲ့ေခတ္။ ရဲမွ မိုက္မွ ေမာင္းလို႔ရတဲ့ေခတ္။ ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ညႇာတာဆိုလို႔ ဘာမွမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။
ဘတ္စ္ကားလို ကားႀကီးေတြကေတာ့ ဗိုလ္ေပါ့ခင္ဗ်ား။ ကားငယ္ အကုန္လံုးကို အႏိုင္က်င့္ၿပီး ေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္းေနၾကပါတယ္။ သဲတင္ကား၊ ေက်ာက္တင္ကား၊ သစ္တင္ကား၊ ဓာတ္ဆီတင္ကားေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဗိုလ္တကာ့ ဗိုလ္ေတြပါ။
ဒီေန႔ရန္ကုန္မွာ ယာဥ္စည္းကမ္းဆိုတာ ၿဂိဳဟ္နဲ႔လားလို႔ ေမးရမယ့္ ေခတ္။
မီးပြိဳင့္ေတြမွာလည္း တာဝန္ခ်ထားတဲ့ ရဲေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီတာဝန္က် ရဲေတြလည္း စည္းကမ္းေဖာက္တဲ့ ယာဥ္ေတြ မ်ားလြန္းေတာ့ မဖမ္းဆီးႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ မီးပြိဳင့္ေဘးမွာ ငုတ္တုတ္။ မလႈပ္မယွက္နဲ႔။
ေအာ္ ... သနားစရာ၊ စိတ္မေကာင္းစရာ။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္မွာ လူျဖစ္ရတာ မိမိကိုယ္ကိုယ္လည္း မိမိသနားရ။ က်န္မိမိေဘးမွ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လူေတြကိုလည္း သနားရ။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အဲ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္လာခဲ့စ အခ်ိန္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းေတြအေပၚမွာ ရွိၾကတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား အေရအတြက္က ဒီေန႔ အေရအတြက္ထက္ ငါးပံုတစ္ပံုေလာက္ပဲ ရွိလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အဲ ေနာက္ ဒီထဲက တစ္ဝက္ေလာက္ကလည္း ေမာ္ေတာ္ကား အစုတ္အျပတ္ေတြ။
မွတ္မိေသးတယ္။
“ေမာ္ေတာ္ကား ပါမစ္ေတြ ခ်ေပးမယ္” လို႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ေၾကညာလိုက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ဝမ္းသာပါတယ္။ အလြန္မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ရပ္ဆိုၿပီး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးၿပီး ေထာက္ခံခဲ့တယ္။
ရယ္ရပါတယ္။
ဒီေန႔ ကြၽန္ေတာ္ မွားသြားပါၿပီ။
“သမၼတႀကီးခင္ဗ်ာ။ အဲဒီ ထုတ္ၿပီးသား အမိန္႔ကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းေပးလို႔ မရဘူးလား။ ျပည္တြင္းကို သြင္းၿပီးသား ေမာ္ေတာ္ကားသစ္ႀကီးေတြကို ျပန္ပို႔ေပးလို႔ မရဘူးလား။ အရင္ကလို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေမာ္ေတာ္ကား အစုတ္ေလးနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေနခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေနရတာ စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္”
လူ႔အလို နတ္မလိုက္ႏိုင္တဲ့။
မွန္ပါတယ္။
ဒီေန႔ သမၼတႀကီးလည္း လူထုအလိုကို ဘယ္လိုမွ မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနအထားက အကုန္မွားယြင္းေနပါၿပီ။ ေနၾကတဲ့ လူဦးေရက ၿမိဳ႕နဲ႔ မဆံ့ေတာ့ပါဘူး။ အေဆာက္အအံု အေရအတြက္က ရွိသင့္တာထက္ ပိုရွိေနပါတယ္။
ျပည့္ညႇပ္ေနပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကား အေရအတြက္က လမ္းေပၚမွာ ရွိသင့္တာထက္ ပိုရွိေနပါၿပီ။ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေခါင္းနဲ႔ဖင္ တိုက္လုနီးပါး က်ပ္ပိတ္ေနပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ႀကီးကို
သူရဲ႕ ကတၱရာခင္းလမ္းေတြက သိပ္ေကာင္းလြန္းတဲ့အတြက္ “တယ္ေကာင္းတဲ့ ကတၱရာလမ္းႀကီးေတြပါလား” ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ကို (Congratulation) လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ ဟိုတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး
သူ႔ရဲ႕ မဟာကတၱရာ လမ္းေကာင္းႀကီးေတြလည္း ဒီေန႔ မိုးတြင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ပ်က္စီးကုန္ပါၿပီ။ ဘယ္လိုမွ ရန္ကုန္လမ္းမေပၚက ယာဥ္ပမာဏရဲ႕ ဒဏ္ကို ရန္ကုန္လမ္းမႀကီးေတြက မခံႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ့္ကိုသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ တာဝန္ကို အေပးခံရရင္ ဒီေန႔ ႐ူးသြားပါၿပီ။
အဆုိးဆံုးကေတာ့ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ေတြ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ေတြ အကုန္လံုးက ျဖစ္သလို ေဆာက္ထားပါတယ္။ ဒီေန႔ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ေဆာက္စရာေနရာ မရွိေတာ့လို႔ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္တို႔၊ သာေကတၿမိဳ႕သစ္တို႔ ဘက္ကိုေတာင္ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး ေျပာင္းေဆာက္ေနၾကပါၿပီ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ ငလ်င္ေၾကာအေပၚမွာ ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ ရွစ္ရစ္ခ်္တာ (Richter) စေကး မေျပာပါနဲ႔။ ခုနစ္ရစ္ခ်္တာ စေကး ငလ်င္မ်ဳိးပဲ လႈပ္ၾကည့္။ ဒီေန႔ျဖစ္သလို ေဆာက္ထားတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္ တိုက္တစ္ဝက္ေလာက္ဟာ ၿပိဳက် ပ်က္စီးကုန္ပါလိမ့္မယ္။ ေသဆံုးႏိုင္တဲ့ လူဦးေရကို တြက္ဆၾကည့္ပါ။ (နာဂစ္) မုန္တိုင္းတုန္းက ေသခဲ့တဲ့ ဦးေရထက္ မ်ားႏိုင္ပါတယ္။ ေတြးၿပီး ေၾကာက္လိုက္တာခင္ဗ်ား။
ရယ္ရပါတယ္။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန လူထုအမ်ားစုက လမ္းေပၚသြားရင္လည္း ေမာ္ေတာ္ကားတိုက္ခံရမွာ ေၾကာက္ေနရ အဲ ညအိပ္ျပန္ေတာ့လည္း ငလ်င္လႈပ္မွာ ေၾကာက္ေနရ။ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ လႊမ္းၿခံဳေနပါတယ္။
ရယ္ရတယ္။
ဒီေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္မ
အဲ...ဒါေပမဲ့။
ျမန္မာလူထုသာ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာက္တရားမွ လြတ္ခ်င္ လြတ္သြားမယ္။ ဒီေန႔ ရန္ကုန္လူထုကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ဘူး။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ျပႆနာေတြကို ဘယ္လိုရွင္းၾကမွာလဲ။
ရွင္းလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။
ျပဳျပင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။
ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခုကို ျပန္တည္ေဆာက္ၾကရပါမယ္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွာ ေဒလီၿမိဳ႕ေဟာင္း (Old Delhi) နဲ႔ ေဒလီၿမိဳ႕သစ္ (New Delhi) ကို တည္ထားသလို ေခတ္မီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ႀကီး တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရပါမယ္။
တစ္ေလာက သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြရဲ႕ အေမရိကန္ေဒၚလာ ရွစ္ဘီလီယံ အကုန္က်ခံၿပီး ျပဳလုပ္မယ့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း။
သတင္းကို အေသအခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ၿမိဳ႕သစ္တည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တိုးခ်ဲ႕မယ့္ စီမံကိန္းပါ။ ဒီေန႔ ရန္ကုန္က ျပဳျပင္တာ၊ ဖာေထးတာ အဲ တိုးခ်ဲ႕တာေတြ လုပ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ျပဳျပင္ဖို႔ မသင့္ေတာ့ဘဲ ရြဲပလဲေနတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးပါ။ ဥပမာ- ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ ဗဟိုျဖစ္တဲ့ ဆူးေလေစတီရဲ႕ တစ္မိုင္ ပတ္ဝန္းက်င္မွ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ မိလႅာစနစ္ေပါ့ ခင္ဗ်ား။ ဒီၿမိဳ႕လယ္ ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုးက ၿဗိတိသွ်ေတြ ျပဳလုပ္သြားတဲ့ မိလႅာ ပိုက္လိုင္း အေဟာင္းေတြကိုပဲ ဆက္သံုးေနပါတယ္။ ဒီပိုက္လိုင္းက ေျမေအာက္မွာ ခင္ဗ်ား။
ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီပိုက္လိုင္း အေဟာင္းေတြရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာ ေျမပံုေတြ က်န္ရွိပါေသးသလား။ စစ္ႀကီးတုန္းက ေျမေအာက္ပိုက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ပ်က္စီးသြားလဲ။ ဒီေန႔ ဒီပိုက္လိုင္းေတြရဲ႕ ႀကံ့ခိုင္မႈကို ႏွစ္စဥ္ မွန္မွန္ ျပဳလုပ္ေနပါသလား။ ဒီပိုက္လိုင္းေတြက ဒီေန႔ ၿမိဳ႕လယ္ေနထိုင္တဲ့ လူဦးေရ ပမာဏရဲ႕ အသံုးျပဳမႈဒဏ္ကို ဘယ္ေလာက္ဆက္ၿပီး ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္မွာလဲ။ မခံႏိုင္လို႔ Break down ျဖစ္သြားၿပီ၊ ရပ္ဆိုင္းသြားၿပီဆိုတဲ့ ေန႔မွာ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လိုရွင္းၾကမွာလဲ။ ဒီေမးခြန္းေတြရဲ႕ အေျဖကို ဒီေန႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ႀကီးပဲ သိပါလိမ့္မယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေတြးၿပီး ေၾကာက္ေနပါတယ္။ အိမ္သာမရွိဘဲ ၿမိဳ႕အလယ္က တို္က္ခန္းေတြမွာ ေနၾကတဲ့ လူေတြ ဘယ္လို ဆက္ေနထိုင္ၾကမွာလဲ။ ဒီမိလႅာ ျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ဘဲ ဒီရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုျပဳျပင္ႏိုင္မွာလဲ ခင္ဗ်ား။
ေနာက္... ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ေဒၚလာ ရွစ္ဘီလီယံတန္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းႀကီးက စေတာင္ မစႏိုင္ေသးဘူး။ မီဒီယာေတြရဲ႕ ေဝဖန္မႈကို ခံေနရပါၿပီ။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျမင္ေနရပါၿပီ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သမိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အလြန္ဖတ္႐ႈသင့္တဲ့ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ရွိပါတယ္။
(၁) B.R. Pearn ျပဳစုတဲ့ History of Rangoon။
ဒီစာအုပ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၿဗိတိသွ်ေတြ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာ အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ က်မ္းျပဳပညာရွင္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ သမိုင္းပါေမာကၡပါ။ ကြယ္လြန္သူ ျမန္မာ့သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာသန္းထြန္း (ေဒါက္တာသန္းထြန္း) ရဲ႕ ဆရာပါ။
(၂) Noel F. Singer ရဲ႕ Old Rangoon။
ဒီစာအုပ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ဖူးတဲ့ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ အကုန္လံုးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု မွတ္တမ္းတင္ ေပးထားတာပါပဲ။
အာဏာပိုင္ေတြ ဒီမွတ္တမ္းစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ ခင္ဗ်ာ။
ၿဗိတိသွ်ေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တည္ခဲ့တာ ဘက္ေပါင္းစံုမွ စဥ္းစားၿပီးမွ တည္ခဲ့တာ။ အခ်ိန္ယူၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း တည္ခဲ့တာ။
ပထမအဆင့္က ၁၈၅၅ မွ ၁၈၇၄ အထိ။
ဒုတိယအဆင့္က ၁၈၇၄ မွ ၁၈၈၂ အထိ။
တတိယအဆင့္က ၁၈၈၂ မွ ၁၈၉၈ အထိ။
စတုတၳအဆင့္က ၁၈၉၈ မွ ၁၉၃၈ အထိ။
အားလံုး ၈၃ ႏွစ္ အခ်ိန္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ရာစုတစ္ခု ျပည့္လုနီးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ အလွဆံုး ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့ ခင္ဗ်ား။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္တြင္းမွာ အားထားေလာက္တဲ့ ေငြလံုးေငြရင္း မရွိပါဘူး။ အတတ္ပညာ မရွိပါဘူး။ ဒီအားနည္းခ်က္ ႏွစ္ခုေၾကာင့္ပဲ အာဏာရွင္အစိုးရေတြ သူတို႔ ပိတ္ထားတဲ့ တံခါးႀကီးကို သူတို႔ ဖြင့္ေပးခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ကို တည္ေဆာက္ခ်င္ရင္ ျပည္ပမွ ေငြလံုးေငြရင္းႏွင့္ အတတ္ပညာ ႏွစ္ခုလံုးကို ဖိတ္ေခၚရပါမယ္။ ျပည္ပအႀကံဉာဏ္၊ ျပည္ပဦးေဆာင္မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကရပါမယ္။ အခ်ိန္ယူရပါမယ္။
“ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ လုပ္ၾကမယ္ကြာ”
ဒီစကားဟာ ဉာဏ္ပညာ မဲ့သူေတြရဲ႕ စကားပါ။ လုပ္ငန္းတိုင္းမွာ စံ (norm) ေတြ ရွိပါတယ္။ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို စံခ်ိန္မီေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ အသိပညာကလည္း စံခ်ိန္မီမွ ျဖစ္ႏိုင္ပါမယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ဆႏၵကေတာ့ ဒီေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို လံုးဝ မတိုးခ်ဲ႕ေစခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ယေန႔ ေနထိုင္သူ လူထု အဆင္ေျပေျပ ေနႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ကိုလိုနီေခတ္ရဲ႕ အလွအပေတြကို ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ခု အျဖစ္ပဲ ရွိေစခ်င္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ကို ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းဗဟိုမွ မိုင္ငါးဆယ္အတြင္း ေနရာသစ္တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး တည္ေဆာက္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါပညာရွင္ေတြ အလုပ္ပါ။
ျပည္ပမွ ေငြလံုးေငြရင္းနဲ႔ နည္းပညာကိုပဲ အားထားအသံုးျပဳရပါမယ္။ ကမာၻ႔စံ (Norm) ေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးရဲ႕ စံျဖစ္မွ ဒီေငြနဲ႔ ဒီနည္းပညာေတြကလည္း ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။
ဦးလွဝင္း (ေလသူရဲတစ္ဦး)
၃၁.၈.၂၀၁၄ ေန႔။
Credit - The Voice Weekly

No comments:
Post a Comment