- မင္းနန္(ေမာ္ကြၽန္း)ေရးသားသ
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ ငယ္စဥ္က ပင္ မိဘတို႔ကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၶဘာ သာကုိ ကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ထုိသို႔ မိ႐ိုးဖလာအရ ကိုးကြယ္မႈျခင္းတူညီၾကေသာ္ လည္း အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ မိမိ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား အေၾကာင္းကို သိလုိစိတ္ ျပင္းျပစြာျဖင့္ နာၾကားဖတ္႐ႈေလ့ လာမႈျပဳသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ မိမိကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကို ေလ့လာရေကာင္းမွန္း မ သိသူေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါ၏။
အမွန္ေတာ့ ဘာသာတရားကို မေလ့လာပဲ ရွိခိုးဝတ္ျပဳေန႐ံုမွ်ျဖင့္
ဆုေတာင္းဆုယူျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍လည္း၊ အသိဗႏၶကရြာသူႀကီးသား က ျဗဟၼဏတို႔သည္ ေသလြန္သူကို နတ္ျပည္ ေရာက္ေအာင္ ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ၾကပါသည္။ အရွင္ဘုရားေရာ ထုိသို႔ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ ပါသလား''ဟု ေမးေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ထုိအခါဘုရားရွင္က ''မေကာင္း မႈ ဒုစ႐ိုက္ျပဳသူကို ငရဲသို႔မက်ပါေစႏွင့္ဟူ ၍ ဆုေတာင္းေပး၍ မရႏိုင္။ ေကာင္းမႈသုစ ႐ိုက္ျပဳသူကုိ နတ္ျပည္သို႔ မေရာက္ပါေစႏွင့္ ဟူ၍ ဆုေတာင္းေပး၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာ ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ ေက်းဇူးရွင္မာန္လည္ဆရာ ေတာ္ႀကီးကလဲ မႀကိဳးမကုတ္၊ အားမထုတ္ မူ၊ လူကိုထား၍ ဘုရားေသာ္မွ ကယ္မရဘူး'' ဟူ၍(မဃေဒဝ)တြင္ စပ္ဆိုေရးဖဲြ႕ေတာ္ မူ ခဲ့ပါ၏။
လူတို႔သည္ မိမိတို႔ျပဳေသာ ကံ အားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကို ခံစား စံစားေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔၏ ဘဝ ကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ပံုေဖာ္ဖန္တီးေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ျပဳေသာ မိမိတို႔၏ ကံသံုးပါးကသာလွ်င္ မိမိတို႔၏ဘဝကို တ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပံုေဖာ္ထုဆစ္ဖန္တီးျခယ္ မႈန္းျခင္းျဖစ္ပါ၏။ မည္သည့္တန္ခိုးရွင္၊ ကယ္ တင္ရွင္၊ ဖန္ဆင္းရွင္တို႔ကမွ မိမိတို႔ဘဝကို လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကိုင္ ဖန္တီးေနျခင္းမဟုတ္ပါေလ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အေနျဖင့္ ပိဋကတ္စာေပတို႔တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ျမတ္ စြာဘုရား၏ အေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈသင့္ပါ၏။ သို႔မွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းကို ပို၍ပို၍ သိလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရား၏အေၾကာင္းကို ပို၍သိလာေလ၊ ပို ၍ပို၍ ၾကည္ညိဳတတ္လာေလ ျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ပို၍ ၾကည္ညိဳတတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းကို ပို၍ပို၍ သိခ်င္ လာေလျဖစ္ပါ၏။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႐ူပ ကာရေတာ္၊ အျပဳအမူေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဘုန္း ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရွိမွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ပညာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သဒၶါတရားျဖင့္ ကိုးကြယ္ဆည္း ကပ္တတ္ေပမည္။ သဒၶါတရားဟူသည္ ပညာႏွင့္ယွဥ္မွသာ သဒၶါစစ္ သဒၶါမွန္ ျဖစ္ ပါ၏။ ပညာႏွင့္မယွဥ္ေသာ သဒၶါတရားသည္ တံုးတိသဒၶါမွ်သာ ျဖစ္ေလရာ တံုးတိသဒၶါ ေလာက္တြင္သာ အဟုတ္ႀကီး ထင္မွတ္ေန ေသာ္ မိ႐ိုးဖလာဗုဒၶဘာ သာဝင္အျဖစ္မွ မိ႐ိုးဖ လာလြန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္သို႔ တက္လွမ္း ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါေခ်။
ဗုဒၶဘာသာတြင္ သိျမင္နားလည္ သေဘာေပါက္မႈသည္ အေရးႀကီးပါ၏။ ဥပ မာအားျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ ဖတ္သရဇၥ်ယ္ရာတြင္ပင္ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါး ခ်င္းစီ၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို သိျမင္နား လည္ၿပီး ရြတ္ဖတ္မွသာ ဗုဒၶႏုႆတိဘာဝ နာ ပြားမ်ားရာေရာက္ေပသည္။ အရဟံဂုဏ္ ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားရာတြင္ ''အရဟံ = ကိေလသာဟူေသာ အပူအညစ္တို႔မွ ကင္း ေဝးစင္ျဖဴ၍ လူနတ္တို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံ ယူေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား''ဟူ၍ အ ဓိပၸာယ္ကိုသိၿပီး ပြားမ်ားလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ကို ပို၍ ၾကည္ညိဳ တတ္လာေပမည္။ဗုဒၶဘာသာသည္ သမၼာဒိ႒ိႏွင့္စ၍ သမၼာ ဒိ႒ိႏွင့္ဆံုးပါသည္။ ဗုဒၶ ဘာသာတြင္ အသိအျမင္ မွန္ကန္ေရးသည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း ေက်းဇူးရွင္ မိုးကုတ္ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ''ဒါန ေနာက္မွလုပ္၊ သီလ ေနာက္မွလုပ္၊ ဘာဝနာ ေနာက္မွလုပ္၊ သိ ေအာင္အရင္လုပ္''ဟု ဆံုးမေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ေက်းဇူးရွင္ အရွင္ဇနကာဘိဝံ သဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ''သိဖို႔က ပထမ ထား၍ သိသည့္အတိုင္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ ဖုိ႔ကို ဒုတိယထား၍''ဟု မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ပါ၏။
သိေအာင္အရင္လုပ္ ဟူသည္ မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာ ယူျခင္း၊ သင္အံက်က္မွတ္ျခင္း၊ ဖတ္႐ႈေလ့ လာျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူေသာ တရားေတာ္မ်ားမွာ ပိဋကတ္အား ျဖင့္ သံုးသြယ္၊ နိကာယ္အားျဖင့္ ငါးရပ္၊ ဓမၼ ခႏၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ျမား ေျမာင္က်ယ္ဝန္းလွပါ၏။
သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဟူေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုတြင္ သုတၱန္တရားေတာ္မ်ား သည္ လူဝတ္ေၾကာင္တို႔အဖို႔စတင္ေလ
လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဘဝရပ္ တည္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား ေနရေသာေၾကာင့္ ဘာသာေရးစာေပမ်ား ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာခ်ိန္မရဟုဆိုတတ္ၾ
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားဓမၼမ်ား ကို နာယူျခင္း၊ ဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္းသည္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္တစ္ဦး၏ ပထမဦးဆံုးမျပဳမေန ရ တာဝန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔တေစ ပထမ ဦးဆံုးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္႐ံုမွ်ျဖင့္မူ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာ ႏိုင္ေသးပါ။ ဘုရားရွင္သည္ သူ၏တရား ဓမၼေဒသနာေတာ္ကို သတၱဝါေဝေနယ်တို႔ သိေစ႐ံုမွ်သာ ရည္ရြယ္ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ သတၱဝါေဝေနယ်တို႔၏ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ လက္ေတြ႕ လိုက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္ၾက ေစရန္ ရည္ရြယ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင
ဤတြင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဝိပႆနာတရားပြားမ်ား႐ႈမွတ္ျခ
ဥပမာအားျဖင့္ (၃၈)ျဖာမဂၤလာ တရားေတာ္လာ ႐ိုေသထုိက္သူကို ႐ိုေသ ျခင္း၊ မိမိကိုယ္ကိုယ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္
ဝိပႆနာဘာဝနာ ႐ႈမွတ္ျခင္း တစ္ခုတည္းသာလွ်င္ ဓမၼကိုက်င့္သံုးေဆာက္ တည္ျခင္းမဟုတ္ပါေလ။ ကိုယ္က်င့္သီလ ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းသည္လည္း ဓမၼကိုက်င့္သံုး ေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အညီေနထိုင္ျခင္း ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းဟူေသာ ဒါနေကာင္းမႈျပဳျခင္း သည္လည္း ဓမၼကိုက်င့္သံုးေဆာက္တည္ ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အညီ ေနထုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာဟူေသာ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ က်င့္စဥ္ႀကီးသံုးရပ္ရွိရာ မည္သည့္က်င့္စဥ္ကို က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ ေစ၊ ဓမၼကိုေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အ ညီ က်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္းပင္ျဖ
အထက္ပါ ဓမၼပဒေဒသနာေတာ္ အရ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားရွင္၏အ ဆံုးအမေတာ္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္႐ႈနာၾကား ၿပီး သိသည္ႏွင့္အမွ် လက္ေတြ႕လူမႈဘဝတြင္ လိုက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္မွသာ
#TheFlowerNews
No comments:
Post a Comment