Wednesday, September 24, 2014

အဆင္းလည္းလွပ အနံ႔လည္း ေမႊးႀကိဳင္ပါေစ

[ ဗု ဒၶ ၏ အ ဆံုး အ မ ေ တ ာ္ မ် ာ း - ၁ ၇ ၈ ]

- မင္းနန္(ေမာ္ကြၽန္း)ေရးသားသည္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ ငယ္စဥ္က ပင္ မိဘတို႔ကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၶဘာ သာကုိ ကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ထုိသို႔ မိ႐ိုးဖလာအရ ကိုးကြယ္မႈျခင္းတူညီၾကေသာ္ လည္း အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ မိမိ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား အေၾကာင္းကို သိလုိစိတ္ ျပင္းျပစြာျဖင့္ နာၾကားဖတ္႐ႈေလ့ လာမႈျပဳသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ မိမိကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကို ေလ့လာရေကာင္းမွန္း မ သိသူေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါ၏။


အမွန္ေတာ့ ဘာသာတရားကို မေလ့လာပဲ ရွိခိုးဝတ္ျပဳေန႐ံုမွ်ျဖင့္ ဆုေတာင္း ဆုယူျပဳေန႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုးကြယ္ရက်ဳိး မနပ္ေလ ပါ။ ေန႔စဥ္ ဘုရားရွိခိုးဝတ္ျပဳ႐ံု၊ ဆုေတာင္း ဆုယူ ျပဳေန႐ံုမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲေန ျခင္းသည္ ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရဆီ သုိ႔ မေရာက္ေလပါ။ ဘာသာတရားတစ္ရပ္ ကို ကိုးကြယ္ရက်ဳိး နပ္ခ်င္ေသာ္ ပထမဦး စြာ မိမိကိုးကြယ္ရာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ အေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စုံစံု မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ဖို႔ လိုပါသည္။ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာ ျမတ္ဗုဒၶသည္ မည္သို႔ေသာ ဘုရားမ်ဳိးလဲဆို တာကို အရွိပကတိအတိုင္း သိျမင္နားလည္ ထားဖို႔ လိုပါသည္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ျမတ္ဗုဒၶကို ကယ္တင္ရွင္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ဟု ထင္ မွတ္ယူဆထားၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ျမတ္ ဗုဒၶသည္ ကယ္တင္ရွင္လည္း မဟုတ္ပါ။ ဖန္ဆင္းရွင္လည္းမဟုတ္ပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ ေတာ္တိုင္က ဓမၼပဒတြင္ ''ဘုရားရွင္တို႔မည္ သည္ လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ကို သြန္သင္ ၫႊန္ျပသူသာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိလမ္းေကာင္း လမ္းမွန္အတိုင္း မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာက္ လွမ္းရေပမည္''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''မိမိ ကိုယ္သည္သာ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။ မိမိကုိယ္ကိုယ္သာ ကိုင္းကြၽန္းသဖြယ္ မီွခိုရာ ျဖစ္ပါေစ''ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါ၏။
ဆုေတာင္းဆုယူျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍လည္း၊ အသိဗႏၶကရြာသူႀကီးသား က ျဗဟၼဏတို႔သည္ ေသလြန္သူကို နတ္ျပည္ ေရာက္ေအာင္ ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ၾကပါသည္။ အရွင္ဘုရားေရာ ထုိသို႔ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ ပါသလား''ဟု ေမးေတာ္မူခဲ့ပါ၏။

ထုိအခါဘုရားရွင္က ''မေကာင္း မႈ ဒုစ႐ိုက္ျပဳသူကို ငရဲသို႔မက်ပါေစႏွင့္ဟူ ၍ ဆုေတာင္းေပး၍ မရႏိုင္။ ေကာင္းမႈသုစ ႐ိုက္ျပဳသူကုိ နတ္ျပည္သို႔ မေရာက္ပါေစႏွင့္ ဟူ၍ ဆုေတာင္းေပး၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာ ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ ေက်းဇူးရွင္မာန္လည္ဆရာ ေတာ္ႀကီးကလဲ မႀကိဳးမကုတ္၊ အားမထုတ္ မူ၊ လူကိုထား၍ ဘုရားေသာ္မွ ကယ္မရဘူး'' ဟူ၍(မဃေဒဝ)တြင္ စပ္ဆိုေရးဖဲြ႕ေတာ္ မူ ခဲ့ပါ၏။

လူတို႔သည္ မိမိတို႔ျပဳေသာ ကံ အားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကို ခံစား စံစားေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔၏ ဘဝ ကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ပံုေဖာ္ဖန္တီးေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ျပဳေသာ မိမိတို႔၏ ကံသံုးပါးကသာလွ်င္ မိမိတို႔၏ဘဝကို တ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပံုေဖာ္ထုဆစ္ဖန္တီးျခယ္ မႈန္းျခင္းျဖစ္ပါ၏။ မည္သည့္တန္ခိုးရွင္၊ ကယ္ တင္ရွင္၊ ဖန္ဆင္းရွင္တို႔ကမွ မိမိတို႔ဘဝကို လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကိုင္ ဖန္တီးေနျခင္းမဟုတ္ပါေလ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အေနျဖင့္ ပိဋကတ္စာေပတို႔တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ျမတ္ စြာဘုရား၏ အေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈသင့္ပါ၏။ သို႔မွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းကို ပို၍ပို၍ သိလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရား၏အေၾကာင္းကို ပို၍သိလာေလ၊ ပို ၍ပို၍ ၾကည္ညိဳတတ္လာေလ ျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ပို၍ ၾကည္ညိဳတတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းကို ပို၍ပို၍ သိခ်င္ လာေလျဖစ္ပါ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႐ူပ ကာရေတာ္၊ အျပဳအမူေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဘုန္း ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရွိမွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ပညာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သဒၶါတရားျဖင့္ ကိုးကြယ္ဆည္း ကပ္တတ္ေပမည္။ သဒၶါတရားဟူသည္ ပညာႏွင့္ယွဥ္မွသာ သဒၶါစစ္ သဒၶါမွန္ ျဖစ္ ပါ၏။ ပညာႏွင့္မယွဥ္ေသာ သဒၶါတရားသည္ တံုးတိသဒၶါမွ်သာ ျဖစ္ေလရာ တံုးတိသဒၶါ ေလာက္တြင္သာ အဟုတ္ႀကီး ထင္မွတ္ေန ေသာ္ မိ႐ိုးဖလာဗုဒၶဘာ သာဝင္အျဖစ္မွ မိ႐ိုးဖ လာလြန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္သို႔ တက္လွမ္း ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါေခ်။

ဗုဒၶဘာသာတြင္ သိျမင္နားလည္ သေဘာေပါက္မႈသည္ အေရးႀကီးပါ၏။ ဥပ မာအားျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ ဖတ္သရဇၥ်ယ္ရာတြင္ပင္ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါး ခ်င္းစီ၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို သိျမင္နား လည္ၿပီး ရြတ္ဖတ္မွသာ ဗုဒၶႏုႆတိဘာဝ နာ ပြားမ်ားရာေရာက္ေပသည္။ အရဟံဂုဏ္ ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားရာတြင္ ''အရဟံ = ကိေလသာဟူေသာ အပူအညစ္တို႔မွ ကင္း ေဝးစင္ျဖဴ၍ လူနတ္တို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံ ယူေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား''ဟူ၍ အ ဓိပၸာယ္ကိုသိၿပီး ပြားမ်ားလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ကို ပို၍ ၾကည္ညိဳ တတ္လာေပမည္။ဗုဒၶဘာသာသည္ သမၼာဒိ႒ိႏွင့္စ၍ သမၼာ ဒိ႒ိႏွင့္ဆံုးပါသည္။ ဗုဒၶ ဘာသာတြင္ အသိအျမင္ မွန္ကန္ေရးသည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း ေက်းဇူးရွင္ မိုးကုတ္ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ''ဒါန ေနာက္မွလုပ္၊ သီလ ေနာက္မွလုပ္၊ ဘာဝနာ ေနာက္မွလုပ္၊ သိ ေအာင္အရင္လုပ္''ဟု ဆံုးမေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ေက်းဇူးရွင္ အရွင္ဇနကာဘိဝံ သဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ''သိဖို႔က ပထမ ထား၍ သိသည့္အတိုင္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ ဖုိ႔ကို ဒုတိယထား၍''ဟု မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ပါ၏။

သိေအာင္အရင္လုပ္ ဟူသည္ မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာ ယူျခင္း၊ သင္အံက်က္မွတ္ျခင္း၊ ဖတ္႐ႈေလ့ လာျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူေသာ တရားေတာ္မ်ားမွာ ပိဋကတ္အား ျဖင့္ သံုးသြယ္၊ နိကာယ္အားျဖင့္ ငါးရပ္၊ ဓမၼ ခႏၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ျမား ေျမာင္က်ယ္ဝန္းလွပါ၏။

သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဟူေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုတြင္ သုတၱန္တရားေတာ္မ်ား သည္ လူဝတ္ေၾကာင္တို႔အဖို႔စတင္ေလ့လာ သင့္ေသာ ဓမၼေဒသနာေတာ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားေဟာ မူရင္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို က်မ္းတတ္အေက်ာ္ဆရာေတာ္မ်ားက ျမန္ မာျပန္ထားရာ ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္က်မ္းမ်ား ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာအပ္ပါသည္။ ထိုက်မ္းတို႔ က စတင္ဖတ္႐ႈေလ့လာသူတို႔အတြက္ ဖတ္ ႐ႈရသည္မွာ ေလးပင္ေနမည္ဆိုလွ်င္ ပိဋ ကတ္ျမန္မာျပန္က်မ္းမ်ားကို ေခတ္မီနား လည္လြယ္ေသာ စကားေျပအေရးအသား ျဖင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပန္ဆုိေရးသားထား ေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္႐ႈေလ့လာသင့္ပါသည္။ ထုိသို႔ေလ့လာရာတြင္ ႀကံဳသလိုဖတ္႐ႈေန မည့္အစား စနစ္တက်ျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ရပ္ကို ပတ္ပတ္နပ္နပ္ သိျမင္သေဘာ ေပါက္ေအာင္ အခ်ိန္ေပးဖတ္႐ႈသင့္ပါ၏။ ဥပမာအားျဖင့္ ''မဂၤလာတရား ၃၈ ျဖာ'' ''သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္'' ''ဓမၼပဒ'' စသည့္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူမႈဘဝတြင္ အသံုးခ်ႏိုင္ ရန္ လမ္းၫႊန္သြန္သင္ခ်က္မ်ားပါဝင္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို တစ္ခုၿပီးဆံုးေအာင္ဖတ္ ႐ႈေလ့လာၿပီးမွ ေနာက္အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာသင့္ပါသည္။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဘဝရပ္ တည္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား ေနရေသာေၾကာင့္ ဘာသာေရးစာေပမ်ား ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာခ်ိန္မရဟုဆိုတတ္ၾကပါ သည္။ ထုိသူမ်ားအတြက္ အႀကံျပဳလိုသည္ မွာ မိမိကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားကို တကယ္ တမ္း သိခ်င္စိတ္ရွိလွ်င္ အခ်ိန္ကိုရေအာင္ ယူတတ္ပါလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မည္မည္ရရမရွိဘဲ ျပဳန္းတီးေလလြင့္ေနေသာ အခ်ိန္တို႔ရွိေလရာ ထုိအခ်ိန္ထဲမွ တစ္ေန႔လွ်င္ မိနစ္ ၃ဝမွ်အခ်ိန္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ ေပးႏုိင္ ေျခရွိပါလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္မိနစ္ ၃ဝမွ်အခ်ိန္ ယူ၍ ဖတ္႐ႈေလ့လာလွ်င္ ႏွစ္အတန္ၾကာ ေသာအခါ ဘာသာတရားအေၾကာင္းကို သိရွိနားလည္လာပါလိမ့္မည္။

ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားဓမၼမ်ား ကို နာယူျခင္း၊ ဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္းသည္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္တစ္ဦး၏ ပထမဦးဆံုးမျပဳမေန ရ တာဝန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔တေစ ပထမ ဦးဆံုးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္႐ံုမွ်ျဖင့္မူ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာ ႏိုင္ေသးပါ။ ဘုရားရွင္သည္ သူ၏တရား ဓမၼေဒသနာေတာ္ကို သတၱဝါေဝေနယ်တို႔ သိေစ႐ံုမွ်သာ ရည္ရြယ္ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ သတၱဝါေဝေနယ်တို႔၏ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ လက္ေတြ႕ လိုက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္ၾက ေစရန္ ရည္ရြယ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶ ၏တရားဓမၼမ်ားကို သိရွိေအာင္အားထုတ္ ၿပီး သိရွိသည္ႏွင့္အမွ် လက္ေတြ႕လူမႈဘဝ တြင္ လုိက္နာက်င့္ႀကံဖို႔လိုပါသည္။

ဤတြင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဝိပႆနာတရားပြားမ်ား႐ႈမွတ္ျခင္း၊ ပုတီး စိပ္ျခင္း၊ အဓိ႒ာန္ဝင္ျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၩယ္ျခင္းစသည္တို႔ကိုသာ ဓမၼကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းဟု ယူဆေျပာ ဆိုတတ္ပါ၏။ မွန္ပါ၏။ သို႔တေစ ထုိအရာ မ်ား သည္သာ ဓမၼကိုက်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္း မဟုတ္ပါေလ။ စင္စစ္ျမတ္စြာဘုရား၏ အ ဆံုးအမေတာ္မ်ားကို ေန႔စဥ္လူမႈဘဝတြင္ လက္ေတြ႕ လိုက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္း မွန္သမွ်သည္ ဓမၼကိုက်င့္ႀကံျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္ အညီ ေနထိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။

ဥပမာအားျဖင့္ (၃၈)ျဖာမဂၤလာ တရားေတာ္လာ ႐ိုေသထုိက္သူကို ႐ိုေသ ျခင္း၊ မိမိကိုယ္ကိုယ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ တင္းတိမ္ ေရာင့္ရဲျခင္း၊ သည္းခံျခင္းစေသာ အျပဳအမူ မ်ားသည္ ဓမၼႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံေနထုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိအတူ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္လာ သားသမီးဝတၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ မိဘဝတၱရား ေက်ပြန္ျခင္း၊ ဆရာဝတၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ တ ပည့္ဝတၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ လင့္ဝတၱရားေက် ပြန္ျခင္း၊ မယားဝတၱရားေက်ပြန္ျခင္း စေသာ လူမႈေရးဝတၱရားတို႔ကို ေက်ပြန္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ျခင္းသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏အ ဆံုးအမေတာ္မ်ားကို လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္ ႀကံအားထုတ္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။

ဝိပႆနာဘာဝနာ ႐ႈမွတ္ျခင္း တစ္ခုတည္းသာလွ်င္ ဓမၼကိုက်င့္သံုးေဆာက္ တည္ျခင္းမဟုတ္ပါေလ။ ကိုယ္က်င့္သီလ ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းသည္လည္း ဓမၼကိုက်င့္သံုး ေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အညီေနထိုင္ျခင္း ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းဟူေသာ ဒါနေကာင္းမႈျပဳျခင္း သည္လည္း ဓမၼကိုက်င့္သံုးေဆာက္တည္ ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အညီ ေနထုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။

ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာဟူေသာ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ က်င့္စဥ္ႀကီးသံုးရပ္ရွိရာ မည္သည့္က်င့္စဥ္ကို က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ ေစ၊ ဓမၼကိုေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဓမၼႏွင့္အ ညီ က်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ က်င့္စဥ္ႀကီးသံုးရပ္တြင္ ဝိပႆနာဘာဝနာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားျခင္း ဟူေသာက်င့္စဥ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဒုကၡတံုးႀကီးအျဖစ္ ရြံမုန္းစက္ ဆုပ္ကာ ခႏၶာအသစ္ ဘဝအသစ္မျဖစ္လို သူ၊ သံသရာရဟတ္အလည္ရပ္လုိသူေယာဂီ တို႔၏ က်င့္စဥ္ျဖစ္ရာ က်င့္စဥ္ႀကီးသံုးရပ္ တြင္ အျမင့္ဆံုးက်င့္စဥ္ႀကီးျဖစ္ပါ၏။

အထက္ပါ ဓမၼပဒေဒသနာေတာ္ အရ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားရွင္၏အ ဆံုးအမေတာ္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္႐ႈနာၾကား ၿပီး သိသည္ႏွင့္အမွ် လက္ေတြ႕လူမႈဘဝတြင္ လိုက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္မွသာလွ်င္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ပါလိမ့္မည္။

#TheFlowerNews

No comments:

Post a Comment