ပံုစာ- နစ္ျမဳပ္ခဲ့သည့္ ေအာင္တံခြန္ သေဘၤာေပၚမွ ခရီးသည္မ်ားကို ကယ္တင္လာအၿပီး စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတြင္ ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု-အီးပီေအ) |
ေနျပည္ေတာ္ (မဇၩိမ) ။ ။ ခရီးသည္ ၉၀ ခန္ ့ေသဆုံးသည္ဟု အစိုးရဘက္က သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ားက ၁၃၀ သီးခန္ ့ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း တြက္ခ်က္ထားၾကသည့္ ေအာင္တံခြန္ (၃) ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္မႈတြင္ အမွန္တကယ္ သေဘၤာလက္မွတ္ ဝယ္ယူလိုက္ပါသည့္ ခရီးသည္မ်ားကိုသာ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည္ဟု ပို ့ေဆာင္ေရး ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဟန္စိန္က ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္၌ ယေန ့ေျဖၾကားသည္။
“အသက္ေသဆုံးသူမ်ားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ခရီးသည္လက္မွတ္အေပၚမွာသာ သူတစ္ပါးထိခိုက္မႈ အာမခံထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အာမခံေၾကး ေငြငါးသိန္းကိုသာ ေလ်ာ္ေၾကးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ခရီးသည္လက္မွတ္အေပၚမွာ ကုန္ပစၥည္း ဆုံးရႈံးမႈ အာမခံ ထားျခင္းမရွိလို ့ဒီအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ မရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ လက္မွတ္ဝယ္ယူစီးနင္းသည့္ အေရအတြက္မွာ ကြဲျပားလ်က္ရွိေနသည္။ “တရားဝင္ ေၾကညာတဲ့ ခရီးသည္ ၉၀ ဦးစလုံးက လက္မွတ္ မျဖတ္ၾကဘူး၊ အဲဒီသေဘၤာေတြက ခရီးသည္ ႏွစ္ဦးေနႏိုင္တဲ့ အခန္း ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ပဲရွိတယ္၊ ဒီအခန္းေတြအတြက္ပဲ လက္မွတ္ျဖတ္ၾကေတာ့ ခရီးသည္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးဆယ္ေလာက္ကပဲ လက္မွတ္ရွိၾကမယ္” ဟု စစ္ေတြၿမိဳ ့မွ ၿမိဳ ့မိၿမိဳ ့ဖ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးျမင့္ေဇာ္က ေျပာသည္။
ေသဆုံးခရီးသည္စာရင္း ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ ရက္တစ္ပတ္ခန္ ့အေလာင္းေကာက္ရာတြင္ မည္သူမည္ဝါ မသိႏိုင္ေအာင္ ႐ုပ္ပ်က္ေနသည့္ အေလာင္း သုံးဆယ္ေက်ာ္ရွိခဲ့သည္ဆို၏။ ထိုသူတို ့ႏွင့္ပါဆိုလၽွင္ ေသဆုံးခရီးသည္ ၁၃၀ ခန္ ့ရွိႏိုင္ၿပီး ပို႔ေဆာင္ေရး ဒုတိယဝန္ႀကီး၏ ေျဖၾကားခ်က္အရ လက္မွတ္ျဖတ္ထားသည့္ ခရီးသည္ဦးေရကိုသာ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည္ဆိုပါက က်န္သူတို ့အတြက္ မ်ားစြာနစ္နာေၾကာင္းလည္း ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္အမတ္တို ့က ေျပာၾကသည္။
“ေသဆုံးသူေတြထဲကမွ လက္မွတ္ျဖတ္ထားသူကိုပဲ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတယ္ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြ နစ္နာပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး တင္ထားတဲ့ကုန္ေတြကလည္း အာမခံလုပ္မထားလို ့ ့နစ္နာေၾကး မေပးဘူးဆိုတာလည္း မျဖစ္သင့္ဘူး၊ တကယ္ဆို ဒါ အစိုးရ သေဘၤာပဲ၊ သေဘၤာမွာ တကယ္တင္သြားတဲ့ကုန္ေတြအတြက္ နစ္နာေၾကးေတာ့ ရသင့္ပါတယ္” ဟု ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္အမတ္ ေဒၚခင္ေစာေဝက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ရခုိင္ကမ္း႐ိုးတန္းတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ သက္တမ္းလြန္ ေရယာဥ္မ်ားေနရာ၌ စံမီေရယာဥ္အသစ္မ်ား အစားထိုးေပးေရးႏွင့္ ေအာင္တံခြန္(၃) နစ္ျမဳပ္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးခရီးသည္ႏွင့္ ဆုံးရႈံး ကုန္စည္တို ့အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမႈတို ့ကို ယေန ့ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွ တစ္ဆင့္ အစိုးရအဖြဲ ့ကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ ဒု ဝန္ၾကီး၏ ေျဖၾကားခ်က္အေပၚ ေဝဖန္ေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“အန္တီတို ့အေနနဲ ့ ဒီေလ်ာ္ေၾကးေငြကိစၥကို ဆက္တင္ျပဖို ့ရွိပါတယ္၊ ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့အသက္က ငါးသိန္းမကဘူးေလ၊ ေနာက္ျပီး ခရီးသည္ ၉၀ ေက်ာ္ေသတယ္သာ ေျပာျပီး တိက် ျမင္သာတာမ်ိဳး မရွိဘူး၊ ဥပမာ ေျမပုံက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စစ္ေတြက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆိုတာ တိတိက်က် မရွိဘူး၊ ေငြငါးသိန္းကိုလည္း ဘယ္သူေတြကို ဘယ္လို ေပးသလဲ၊ လက္မွတ္ရသူအားလုံးကို ေပးျပီးျပီလား၊ ဒါေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ျပည္သူျပည္သားအားလုံးက သိခ်င္ေနၾကတာ၊ လက္မွတ္မရေသာ္လည္း သေဘၤာခကို သေဘၤာ၀န္ထမ္းေတြက ေရာင္းထားတဲ့ အတြက္ အစိုးရမွာ တာ၀န္ရွိတယ္လို ့ထင္ပါတယ္” ဟု ေဒၚခင္ေစာေဝက ေျပာသည္။
ေဒၚခင္ေစာေဝ ေမးခဲ့သည့္ စံခ်ိန္မီ သေဘၤာမ်ား အစားထိုးေရးကိစၥအေပၚ ပို ့ေဆာင္ေရး ဒုဝန္ၾကီးက ေျဖၾကားရာတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရအေနျဖင့္ ရခိုင္ကမ္းရိုးတန္းအတြက္ သင့္ေလ်ာ္မည့္ ေရယာဥ္မ်ိဳး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ရွာေဖြ မေတြ ့ေသးေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ေရေၾကာင္းလုပ္ငန္း အႏၱရာယ္ကင္းေရးအတြက္ ေလ့လာဆန္းစစ္ရန္ ဂ်ပန္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ ့သည္ ေမ ၁၀ ရက္မွ ၂၀ ရက္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို ့လာေရာက္၍ ေမ ၁၂ မွ ၁၅ တြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္သို ့ သြားေရာက္ ေလ့လာၾကမည္ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
သို ့ရာတြင္ စံခ်ိန္မီ သေဘၤာမ်ား အခ်ိန္မီ အစားထိုးႏိုင္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက စီစဥ္ေပးမည္လား၊ သို ့မဟုတ္ ျမန္မာအစိုးရက အသစ္ဝယ္ယူမည္လား စသည့္ တိက်ေရရာေသာ အေျဖကို မေပးခဲ့ေပ။
“ႏိုင္ငံ့ ဘတ္ဂ်က္ေတြကို တကယ့္ကို လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ သုံးဖို ့ ဝန္ႀကီးေတြနဲ ့ေတြ႕ေတာ့ အန္တီတို ့ေထာက္ျပခဲ့ၾကတယ္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဒါကို စီစဥ္မေပးခဲ့ရင္ ျမန္မာအစိုးရမွာေရာ လုပ္ေပးဖို ့တာ၀န္ မရွိဘူးလား” ဟု ေဒၚခင္ေစေဝက ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့သည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment