Monday, October 27, 2014

အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေမွ်ာ္တိုင္းမေ၀း

Written By - ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟုဆိုလွ်င္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ဦးတည္ရမည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုအၾကား ယံုၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈကို တည္ေဆာက္လ်က္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အာမခံခ်က္သည္ ျမင့္မားမည္ျဖစ္သည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ တပ္မေတာ္၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္ေထာက္ခံမႈႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးကို ပြင့္လင္းျမင္သာ႐ုိးသားစြာ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ေမွ်ာ္တိုင္းေ၀းႏိုင္ေျခ နည္းပါးမည္ျဖစ္သည္။


ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အနီးအေ၀းသည္ ယေန႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စားပြဲ၀ိုင္းမ်ားတြင္ ထိုင္ေနၾကေသာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတြင္သာမက ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္မွာ မျငင္းႏိုင္ေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈႏွင့္နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးတြင္ အစိုးရႏွင့္တပ္မေတာ္တို႔၏ ကနဦးေျခလွမ္းမ်ားသည္ အခရာက်သည္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္၌ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္ က်ဥ္းေျမာင္းေနဆဲျဖစ္ၿပီး လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ပင္ ဖယ္ၾကဥ္ခံထားရသည့္အေလ်ာက္ အပစ္ရပ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ေရွ႕မတိုးေနာက္မဆုတ္ ျဖစ္ေနမႈတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေဘးပေယာဂမပါဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း သံုးသပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအေနျဖင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဆိုျပဳထားေသာ ႀကီးေလးႀကီး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို အလ်င္အျမန္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီဦးတည္မည့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ပံ့ပိုးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ႀကီးေလးႀကီးေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈကို တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား ပါ၀င္ႏိုင္သည္အထိ အခင္းအက်င္း ခ်ဲ႕ထြင္ပံုေဖာ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ စနစ္က်၊ အေျခခိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားဆီ ဦးတည္ႏိုင္ေရး အားေကာင္းေမာင္းသန္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုဘယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ႏိုင္ငံေရးပါတီ ၇၀ နီးပါး၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအနက္ တစ္ဦးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၄၄၀ အနက္ တစ္ဦးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ သတ္မွတ္လ်က္ တစ္ေျပးညီ ဆက္ဆံေနဦးမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္သည္ ယခင္အစိုးရ အဆက္ဆက္၏ လမ္း႐ုိးလမ္းေဟာင္းေဘာင္ႀကီးထဲတြင္ ဆက္လက္ပိတ္မိေနဆဲဟုသာ မွတ္ခ်က္ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးလက္ထက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိသြားလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး နာမည္ေကာင္းရရွိသြားမည္ကို မလိုလား၊ မႏွစ္ၿမိဳ႕သူမ်ား အမွန္တကယ္ရွိေနသည္ဟု တိုင္းရင္းသားပါတီ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေရးအလံ႐ွဴးအကြက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိေသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာကို သမၼတသက္တမ္းတစ္ခုအတြင္း ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းလ်က္ တိုးတက္မႈရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးသည္ သမၼတႏွင့္ ေသာ့ခ်က္ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား၊ သမၼတ၊ ေသာ့ခ်က္ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား၊ လက္ေတြ႕က်ေသာ၊ အလုပ္ျဖစ္ေသာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား၏ အခန္းက႑ကို ကနဦးအခင္းအက်င္းအျဖစ္ ေရွ႕တန္းမတင္ႏိုင္သမွ် အလွမ္းေ၀းေနဦးမည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဖြဲ႕ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ တစ္ဖက္သတ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို မတရားအသင္းအျဖစ္မွ ပယ္ဖ်က္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးအေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ အားလံုးပါ၀င္ၿပီး ေရရွည္အျမင္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား စတင္ႏိုင္ေရး သမၼတသက္တမ္း ပထမႏွစ္ကတည္းက အုတ္ျမစ္ခ်ႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ သမၼတ၏ သက္တမ္းတစ္ခုအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ နာမည္ေကာင္းမ်ားရရွိဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည္။ မလိုလား၊ မႏွစ္ၿမိဳ႕သူမ်ား မည္မွ်ပင္ရွိေစကာမူ သမၼတႏွင့္ အစိုးရအေနျဖင့္ ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ျပႏိုင္ေသာ တိုးတက္မႈမ်ားႏွင့္ စိန္ေခၚလက္ခေမာင္းခတ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရး အခင္းအက်င္းတြင္ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈတည္ေဆာက္ေရး ဖ႐ုိဖရဲျဖစ္လာျခင္း၊ ယိုင္နဲ႔လာျခင္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ သမၼတႏွင့္ အစိုးရအေနျဖင့္ နာမည္ေကာင္းရႏိုင္ေျခ နည္းပါးလြန္းသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ေကာင္းေသာအရာ မဟုတ္သကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဳိးအျမတ္တို႔ႏွင့္ လဲလွယ္သင့္ေသာ အရာလည္း မဟုတ္သည့္အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီး နီး၊ မနီးသည္ ယေန႔လက္ရွိ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္ဟူေသာ ေကာက္ခ်က္သည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္ဆဲျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အေျခခံဇာစ္ျမစ္ ျပႆနာ ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းႏွင့္အညီ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ စားပြဲ၀ုိင္းေပၚတြင္ အေျဖရွာမႈ အားနည္းခဲ့ျခင္းကို အေဆာတလ်င္ ျပဳျပင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုႏိုင္ငံေရးဆန္ဆန္ ခ်ဥ္းကပ္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အတန္အသင့္ ခရီးေပါက္မည္ျဖစ္သည္။ ျပည္နယ္အခ်ဳိ႕တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနျခင္း၊ စစ္ေရးတင္းမာမႈမ်ား အရွိန္ျမင့္မားေနျခင္းႏွင့္ စစ္ေရးျပင္ဆင္မႈမ်ား အားေကာင္းေနျခင္းတို႔သည္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေ၀းသထက္ေ၀းသြားေစႏိုင္မည့္ သေဘာဦးတည္ေနသည္။ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးကို ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိေနျခင္းသည္ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား၊ ႏွစ္ဖက္စလံုးတြင္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ေယဘုယ်ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရတြင္ ပိုမိုတာ၀န္ရွိသည္ဟုဆိုလွ်င္ မွားမည္မထင္မိပါ။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပစ္အခတ္တိုက္ခိုက္မႈရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမူေဘာင္ ေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ အတည္ျပဳျခင္း၊ အတည္ျပဳထားေသာ မူေဘာင္ႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား စတင္ျခင္းဟု အဆင့္သံုးဆင့္သာ ပါ၀င္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ေဖာ္ေဆာင္မႈႏွင့္ ေျမျပင္အေျခအေန အပိုင္းတို႔တြင္ အေကာက္အေကြ႕မ်ား၊ အ႐ႈပ္အေထြးမ်ားက ကာဆီးလ်က္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ရွင္းလင္းလြန္းေသာ အဆင့္သံုးဆင့္အနက္ ပထမအဆင့္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည္မွာ ပကတိအေျခအေနပင္ ျဖစ္သည္။ အဆင့္အလုိက္ လုပ္ငန္းေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ထားေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားထဲသို႔ က်ဳံးသြင္းသည့္သေဘာ မျပဳလုပ္မိရန္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ ျပည္သူလူထုအမ်ားစု ေထာက္ခံမႈကို ေလးေလးနက္နက္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟူသည္ တစ္ခ်က္တည္းျဖင့္ က်င္း၀င္ေအာင္႐ုိက္ႏိုင္ေသာ အားကစား မဟုတ္သာ္လည္း အပစ္ရပ္အဆင့္ႏွင့္တူေသာ အပစ္ရပ္ေဆြးေႏြးပြဲကို အပစ္ရပ္ႏွင့္တူေအာင္ ေဆြးေႏြးျခင္းထက္ အစိုးရအေနျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ အပစ္အခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ မလို။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားကပင္ ႐ုပ္လံုးေပၚၿပီးျဖစ္မည္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အေနျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို လတ္တေလာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ပင္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအေပၚ အလားအလာေကာင္းမ်ားႏွင့္အတူ စိတ္၀င္စားမႈ ျမင့္မားလာႏိုင္ေျခရွိသည္မွာ ေျမျပင္အေနအထား ျဖစ္သည္။

တိုက္ပြဲမ်ား ျပန္လည္ျဖစ္ပြားရျခင္းႏွင့္ အပစ္ရပ္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ေရွ႕မတိုးေနာက္မဆုတ္ တင္းခံေနရျခင္းတြင္ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား၊ ယံုၾကည္မႈႏွင့္နားလည္မႈ အားနည္းျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္႐ုိးသားမႈ အားနည္းျခင္း၊ အားႀကီးသူႏွင့္ အားနည္းသူအၾကား ထိန္းညိႇေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ အားနည္းျခင္းတို႔သည္ အဓိကစိန္ေခၚမႈမ်ား ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေရွ႕မတိုးေနာက္မဆုတ္ျဖစ္ေလ ႏွစ္ဖက္အၾကား ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ပိုမိုလိုအပ္ေလ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ ဟာကြက္မ်ား ပိုမ်ားေလျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအနာက်က္ဖို႔ ပိုခက္ခဲေလျဖစ္သည္။

ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးအဆင့္တြင္သာ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ပါလွ်င္ ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ေဖာက္သည္ႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္အားလံုး ၿပိဳပ်က္သြားႏိုင္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲအဆင့္သို႔ ဆက္တိုက္တက္လွမ္းႏိုင္ရန္ လမ္းဖြင့္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းလည္း ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ဇာစ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပႆ နာမ်ား ေျပလည္ေစရန္ ႏိုင္ငံေရးနည္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းရန္ ဦးတည္ထားျခင္းလည္းျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ေဖာ္ျပေသာ အစိုးရ၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားသည္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးအဆင့္တြင္ ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ ေဖာက္သည္ႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္အားလံုး ၿပိဳပ်က္သြားႏိုင္သည္ဟု ဆိုလိုရင္းသည္ ခ်ဲ႕ကားလြန္းရာက်မည္ျဖစ္သည္။ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲထားေသာ ကာလတြင္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေသနတ္သံမ်ား ထြက္ေပၚႏိုင္ေသာ္လည္း ေသနတ္သံမ်ား မက်ယ္ေလာင္မီ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္း အေျဖရွာ ယံုၾကည္မႈႏွင့္နားလည္မႈ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါက ကနဦးသေဘာတူညီခ်က္မ်ားအားလံုး သဲထဲေရသြန္ ျဖစ္ဖြယ္မရွိဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

ယခင္အစိုးရမ်ားလက္ထက္ မေရရာ မေသခ်ာေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ေအာက္တြင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအဆင့္ကို ကာလရွည္ၾကာတည္တံ့ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ အနီးစပ္ဆံုးသာဓက ျဖစ္သည္။ ယခင္အစိုးရမ်ားလက္ထက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ထဲမွ ဘ႑ာေငြသံုးစြဲခဲ့သည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ အဆိုပါကာလတြင္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အကူအညီႏွင့္ အေထာက္အပံ့ ရရွိမႈမွာလည္း နည္းပါးလြန္းခဲ့သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ လက္ရွိအပစ္ရပ္ေရး လံုးပန္းဆဲကာလႏွင့္ ယခင္အပစ္ရပ္ကာလတို႔ကို ဘ႑ာေငြေၾကးသံုးစြဲမႈ႐ႈေထာင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္မည္ဆိုလွ်င္ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈႏွင့္ ရလဒ္ျပန္ရမႈအခ်ဳိးသည္ ယခင္အစိုးရမ်ားလက္ထက္တြင္ ပိုမိုသာလြန္ ေကာင္းမြန္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ ယခင္အစိုးရမ်ားလက္ထက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ယခုအစိုးရ၏ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တို႔အၾကား ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပေထာက္ပံ့ေငြႏွင့္ ဘ႑ာေငြေၾကး သံုးစြဲမႈဆိုင္ရာ ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳစုလ်က္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု သိရွိႏိုင္ေအာင္ ထုတ္ျပန္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုေလ်ာ္ကန္ သင့္ျမတ္မည္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရး၏ သေဘာသဘာ၀တြင္ အစိုးရႏွင့္ အတိုက္အခံအၾကား အားၿပိဳင္မႈသည္ မူလဘူတပင္ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲနီးေလ အစိုးရႏွင့္ အတိုက္အခံအၾကား အားၿပိဳင္မႈျပင္းထန္ေလ ျဖစ္တတ္သည္မွာ ဒီမိုကရက္တစ္ႏိုင္ငံေရး၏ စ႐ုိက္လကၡဏာပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံမ်ားသည္ အစိုးရအေပၚ အျပစ္ပံုခ်လ်က္ အျပစ္တင္ကစားကြက္ကို ပံုေဖာ္တတ္သည္မွာလည္း သမား႐ုိးက် ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ၿပီး အစိုးရႏွင့္ အာဏာရပါတီအေနျဖင့္ အျပစ္တင္ကစားကြက္မ်ားကို တန္ျပန္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားရေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိအခင္းအက်င္းတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲနီးကပ္လာေလ အျပစ္တင္ကစားကြက္မ်ား ပိုမိုအားေကာင္းလာေလ ျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ဒီမိုကရက္တစ္ႏိုင္ငံေရး၏ ပကတိအခင္းအက်င္းပင္ ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ႏႈတ္တစ္ရာစာတစ္လံုး ဆိုသကဲ့သို႔ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ကတိက၀တ္ျပဳျခင္းထက္ စာရြက္ေပၚတြင္ ကတိက၀တ္မ်ားကို အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ၿပိဳင္တူတြန္းဖို႔ လိုအပ္ေနခ်ိန္တြင္ အယူအဆ အျမင္ျခားနားသူမ်ားကို ၿပိဳင္တူမတြန္းလိုသူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္လ်က္ မကူညီခ်င္ေနပါ မေႏွာင့္ယွက္ပါႏွင့္ဟု ႏိုင္ငံေရးစကားနာထိုးျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈ အားနည္းလြန္းသည္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္အေလ်ာက္ အျမင္၊ အယူအဆ သေဘာထားမတူ ျခားနားမႈမ်ားအၾကား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးကို ကနဦးပံုေဖာ္လ်က္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္၊ တိုင္းရင္းသားတို႔ႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အားကိုပါ ရယူေမာင္းႏွင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ေမွ်ာ္တိုင္းမေ၀းေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ ရယူႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။

(ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ(UPWC)၊ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔မ်ား၏တစ္ႏုိင္ငံလုံးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာ ညိႇႏႈိင္းေရးအဖြဲ႔(NCCT)ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ ဒုတိယအႀကိမ္ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈကို စက္တင္ဘာ ၂၇ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ျပဳလုပ္စဥ္)

Credit - Eleven Media Group

 

No comments:

Post a Comment