ရန္ကုန္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၉
ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ
ဘ၀အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္သည့္ အခ်က္မ်ား မပါ၀င္သည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒကို
ေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးက တညီတၫြတ္တည္း ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ေသာ ေက်ာင္းသားထု
၏မူကို ႏုိ၀င္ဘာ ၁၂ ႏွင့္ ၁၃ရက္တြင္ ျပဳလုပ္မည့္ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္း သားထု အေရးေပၚ အစည္းအေ၀းတြင္ အဓိကထား ေဆြးေႏြး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
အဆိုပါ အစည္းအေ၀း ျပန္ၾကားေရး တာ၀န္ခံ ကိုရဲရင့္ေက်ာ္က ေအာက္တိုဘာ ၂၉
ရက္တြင္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာ သည္။ စက္တင္ဘာ ၃၀
ရက္က အတည္ျပဳ
ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ ဗဟိုဦးစီး ခ်ဳပ္ကိုင္သည့္
စနစ္ကို ဆက္လက္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားျခင္း၊ ေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးအေနျဖင့္
မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲေနေသာ သင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းမ်ား ေအာက္တြင္ အစမ္းသပ္ခံ
ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ျဖတ္သန္း ခဲ့ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒကို ဆန္႔က်င္
ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ၎က ထပ္မံ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
““ဗဟိုဦးစီးစနစ္ကို
က်င့္သံုးၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကို မၾကည့္ဘဲ
သင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းေတြကို သူတို႔ အလိုက် စမ္းသပ္ျပ႒ာန္း ေနတာက ျပႆနာျဖစ္တယ္။
အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒမွာ ဆိုရင္လည္း စကားလံုးေတြက လွေပမယ့္
ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဘာအာမခံခ်က္မွ မပါဘူး။ ပညာေရး စနစ္ကို သူတို႔
စိတ္တိုင္းက် ျခယ္လွယ္ေနမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ့ ““ပညာေရးျဖင့္
ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္အံ့ ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူး””ဟုႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚ အစည္းအေ၀း
ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ကိုရဲရင့္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
လႊတ္ေတာ္အဆင့္
အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီႏွင့္ သမၼတ႐ုံးမွ ဦးေဆာင္
ေကာ္မတီ (၂)ဖြဲ႕လံုး၏ ဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆြဲပံုမ်ားသည္
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိျခင္း၊ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားကို အမွန္တကယ္
ကိုုယ္စားျပဳသည့္ အဖြဲ႕မ်ားအား ပါ၀င္ခြင့္ မေပးျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ေရးဆြဲေနသည့္ ကာလကတည္းကပင္ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ကြန္ရက္ (NNER) မွ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထုတ္ျပန္ထားေသာ
သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္(၉)ခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး ဗကသႏွင့္ တကသ ေက်ာင္းသားမ်ား၏
သေဘာထားမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ စုစည္းကာ ေဆြးေႏြးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသမဂၢ ဥကၠ႒၊ NNER အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက
ေျပာၾကားသည္။
““လက္ရွိ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမွာ
ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္စနစ္က ဆက္ၿပီးပါေနတာ ေတြ႕ရ တယ္။ ဒါကေက်ာင္းသားထုကို သူတို႔
သင္ခ်င္တဲ့စာကို အလြတ္က်က္ေျဖ၊ Critical Thinking မရွိေအာင္ ပံုစံခြက္
စနစ္တစ္ခုနဲ႔ လုပ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကိုလည္း သူတို႔ ဗဟိုကပဲ
ခ်ဳပ္ကိုင္ ေနဦးမွာပဲ””ဟု ၎က ေျပာသည္။
ပညာေရးစနစ္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္
(၉)ရပ္တြင္ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ““အမ်ဳိးသား
ပညာေရးေကာ္မရွင္””ႏွင့္““အဆင့္ျမင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ ညိႇႏႈိင္းေရး
ေကာ္မတီ””ကို ဖြဲ႕စည္းရန္ မလိုအပ္ေၾကာင္း လူတိုင္း အက်ဳံး၀င္ ပညာေရးႏွင့္
ဆန္႔က်င္ၿပီး မသန္စြမ္း ကေလးမ်ားကို အျခားကေလးမ်ားႏွင့္ ခြဲျခား ဆက္ဆံသည့္
အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ယင္းဥပေဒတြင္ ေက်ာင္းစာ
သင္ၾကားေရးတြင္ မိခင္ဘာသာစကားျဖင့္ သင္ၾကားႏိုင္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္
ထားသည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ေက်ာင္းသား
အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္ကို အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားျခင္း
မရွိသည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ အစိုးရအေနျဖင့္ ပညာေရးအသံုးစရိတ္
မည္မွ်သံုးစြဲမည္ကို ျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ ေၾကာင္းတို႔
ပါ၀င္သည္။
သၪၨာေဆြ
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment