Wednesday, October 29, 2014

ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစမႈအတြက္ သတိထားရမည့္ စီးပြားေရးအၫႊန္းကိန္းမ်ား ( ေဆာင္းပါး )

(ေဆာင္းပါးရွင္ - ဦးေငြသိန္း (ကုမၸဏီလမ္းညႊန္))

စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္္ဆက္ႏႊယ္တဲ့ အၫႊန္းကိန္းေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္။ အခုေဆာင္းပါးမွာ စာေရးသူအေနနဲ႔ ဒါေတြကို သိရွိနားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာေတြ စဥ္းစားဆင္ျခင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေစဖို႔ အဓိကက်တဲ့ စီးပြားေရးအၫႊန္းကိန္းသံုးခုကို ေဖာ္ၫႊန္းေပးလုိတယ္။
(၁) စားသံုးသူယံုၾကည္မႈ အညႊန္းကိန္း
(Consumer Confidence Index - CCI)
လူတိုင္းမွာ ပါးစပ္ေပါက္ေတြ ပါၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတုိင္းက စားသံုးသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ စားသံုးသူ ယံုၾကည္မႈအၫႊန္းကိန္းက ေစ်းကြက္မွာ ခံစားသိသာႏိုင္မႈက အလယ္အလတ္အဆင့္မွာ ရွိေပမယ့္
စီးပြားေရး အလွည့္အေျပာင္းတစ္ခုမွာ ျမင့္မားလာႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ စီးပြားေရးအၫႊန္းကိန္း ဆိုတာက လူေတြကေန အလုပ္ေတြ၊ စီးပြားေရးနဲ႔ ေငြေၾကးသံုးစြဲရမႈေတြအေပၚမွာ ဘယ္လုိခံစားေနရသလဲဆိုတာနဲ႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
စားသံုးသူေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတယ္ဆိုရင္ ဒါက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ေကာင္းတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ၫႊန္းတာျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းဆိုရရင္ လူေတြလက္ထဲမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြ အဆင္ေျပမႈေတြ ရွိၾကတဲ့အတြက္ ဝယ္ယူလိုတာေတြကို အခ်ိန္မေရြး ဝယ္ယူၾကမယ္။ ခရီးေတြထြက္ၾကမယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္ၾကၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လည္ပတ္မႈေကာင္းမြန္ေစတဲ့ အေျခအေနျဖစ္တယ္။ လူေတြက ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ဝယ္ယူစားသံုးေနၾကရရာမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ အဆင္မေျပ ေငြေၾကးဝင္ေငြရရွိမႈ ခက္ခဲလာရာကေန စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါးလာၿပီး အရာရာကို မေက်နပ္တာေတြ မ်ားလာရင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားေစႏိုင္တယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ အသံုးစရိတ္ေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ စားသံုးသူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့က်နည္းပါးလာမႈက ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနကို ေဖာ္ၫႊန္းေပးလုိက္တဲ့ အခ်က္ေပးသံျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။
(၂) စားသံုးသူေစ်းႏႈန္းအညႊန္းကိန္း
(Comsumer Price Index - CPI)
စားသံုးသူအၫႊန္းကိန္းက ေစ်းကြက္မွာ ျမင့္မားတဲ့ခံစားမႈကို ရရွိေစတဲ့အၫႊန္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္လီကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေစ်းႏႈန္းေတြမွာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ၿပီး ေစ်းႏႈန္းေတြျမင့္မားလာတာ စားသံုးသူေတြကို ခ်က္ခ်င္းသိသာေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတြမွာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈမရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းလုပ္ေဆာင္ၾကရတာျဖစ္တယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈက လူတုိင္းကို ထိခိုက္ေစေလို႔ျဖစ္တယ္။ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြက စားသံုးသူေစ်းႏႈန္း အၫႊန္းကိန္းက ေငြေၾကးေစ်းကြက္ေတြကို သိသိသာသာ ပိုင္းျခားလိုက္တဲ့ အနီေရာင္ စီးပြားေရးအၫႊန္းျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကေန စားသံုးသူေတြကို သူတို႔ဝယ္ယူၾကမယ့္ ကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်သြားမွာလဲဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္တာျဖစ္တယ္။ အဓိကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ
အဘက္ဘက္မွာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြအားလံုးက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ထိခုိက္ေစလို႔ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းလိုက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြမွာလည္း ပ်က္စီးထိခိုက္မႈေတြ ရွိလာေစတယ္။ ဒီေနရာမွာ စာေရးသူၾကားဖူးတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို ေဖာ္ၫႊန္းေပးလိုတယ္။ ဟိုယခင္က လူတစ္ေယာက္က တစ္သိန္းရွိရင္ ေရႊတစ္ပိႆာ ဝယ္ႏုိင္တယ္။ သို႔ေပမဲ့ အဲဒီလူက ေရႊမဝယ္ဘဲနဲ႔ ဘဏ္မွာပဲ သူ႔ရဲ႕ေငြတစ္သိန္းကို အပ္ထားၿပီး ဘဏ္တိုးကိုပဲ ထုတ္စားလာခဲ့တယ္။ အခုက်ေတာ့ ေငြေၾကးေဖာင္းပြတာေၾကာင့္ ေရႊတစ္က်ပ္သားရဲ႕တန္ဖိုးက ေျခာက္သိန္းေက်ာ္ ခုနစ္သိန္းျဖစ္လာတာ သူပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့ ေငြတစ္သိန္းက ေရႊတစ္မတ္သားေသာ္မွ ဝယ္ယူလို႔မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနကို ဆိုက္သြားတယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္လာရင္ ေငြမ်ားမ်ားေပးပါမွ ပစၥည္းက နည္းနည္းသာရသြားတဲ့ အေျခအေန ေရာက္ရွိသြားတာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြမွာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈမရွိေအာင္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ထိန္းၾကရတာျဖစ္တယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အာရွေငြေၾကး အက်ပ္အတည္းကလည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြတာကို ဘယ္လိုတိုင္းတာႏိုင္ၾကမလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပညာရွင္ေတြက လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ တစ္ေန႔တာအသံုးစရိတ္ အၫႊန္းကိန္း၊ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူေတြရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္း စားသံုးသူေစ်းႏႈန္း အၫႊန္းကိန္းကေတာ့ လစဥ္ထုတ္ျပန္ႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈက ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို ေနရာေပါင္းစံုမွာ ထိခုိက္ႏိုင္ေစသလို ေနာက္ဆံုးမွာ စားသံုးသူတစ္ဦးကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ေစတယ္။
(၃) ဒီအၫႊန္းကိန္းကလည္း ေစ်းကြက္မွာ သိသာႏိုင္ေစမႈ အလြန္ျမင့္မားတဲ့ အၫႊန္းကိန္းျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ၾကရာမွာ ေပးေခ်ၾကရတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ တုိင္းတာႏိုင္တယ္။ စားသံုးသူေစ်းႏႈန္း အၫႊန္းကိန္းက ထုတ္လုပ္သူေစ်းႏႈန္း အၫႊန္းကိန္းလိုပဲ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈက ေငြေၾကးေစ်းကြက္မွာ အႀကီးမားဆံုး ရန္သူနံပါတ္တစ္ျဖစ္တယ္လို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြက ဆိုတယ္။ ေခ်းေငြေစ်းကြက္ေတြ (Bond Markets) စေတာ့ေစ်း (Stock Price) ေတြရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြ သိသာတဲ့ က်ဆင္းယိုင္လဲမႈ ျဖစ္လာေစတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ အတုိးႏႈန္းေတြလည္း ျမင့္လာေစတာျဖစ္တယ္။
အထက္ပါအၫႊန္းကိန္းေတြကို ထိန္းေပးႏိုင္ေစဖို႔က ႏိုင္ငံေတြမွာ (Gross Domestic Product) လို႔ေခၚတဲ့ အသားတင္ထုတ္ကုန္တန္ဖိုး (Gross National Products - GNP) လည္း ျမင့္မားလာေစရမွာ ျဖစ္တယ္။
စာေရးသူတို႔ႏုိင္ငံမွာ တုိင္းေတြနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြအလိုက္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔ၾကည့္ရင္ ေျမေပၚေျမေအာက္ သဘာဝေပးထားတဲ့ သဘာဝအရင္းအႏွီး (Natural Capital) ေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္။ ဒါေတြကို တုိင္းေဒသႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြအလိုက္ စနစ္တက် သုေတသနလုပ္ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေက်းရြာတစ္ရြာ ထုတ္ကုန္တစ္မ်ဳိး (One Village One Product-OVOP) ကို ထိထိမိမိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ၾကရင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ (GDP) နဲ႔ (GNP) ေတြ ျမင့္မားလာၿပီး အထက္ပါအၫႊန္းကိန္းသံုးခုကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစကာ ႏိုင္ငံအတြက္ ဘက္ေပါင္းစံု တိုးတက္လာႏိုင္ေစမွာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ေၾကာင္းပါ။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment