ၿပီးျပည့္စံုမႈမရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ႕ဘ႑ာ ဆံုး႐ံႈးေနမႈမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေထာက္ျပရန္လိုအပ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္သည္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္၌ မရွိသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ လြတ္လပ္သည့္အဖြဲ႔ျဖစ္ရန္လိုေၾကာင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေထာက္ျပ
Written by:
စိုးမင္းထိုက္ ေအာင္ရဲကို ၿပီးျပည့္စံုမႈမရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ႕ဘ႑ာ ဆံုး႐ံႈးေနမႈမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေထာက္ျပရန္ လိုအပ္ေနၿပီး ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္သည္ အစိုးရအဖြဲ႔၏ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္တြင္ မရွိသင့္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေထာက္ျပေျပာဆိုမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္က “စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ကိုေတာ့ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုမွာေတာ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းေပါ့။ သမၼတက အဆိုျပဳၿပီးမွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳတာေပါ့။ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္အပါအဝင္ က်န္တဲ့ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းေပါ့။ အစိုးရအဖြဲ႔က အဆိုျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳသလိုျဖစ္ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕အတြင္း စာရင္းစစ္ပံုစံ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဝန္ႀကီးဌာနတိုင္းမွာေတာ့ ဌာနတြင္းစာရင္းစစ္အဖြဲ႔ေတာ့ ရွိတယ္။ အတြင္းစာရင္းစစ္ ရွိတယ္။ ၿပီးမွ အျပင္စာရင္းစစ္ကို တာဝန္ေပးတာေပါ့။ အစိုးရအဖြဲ႔တစ္ရပ္ အတြက္က်ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕က အဆိုျပဳထားတဲ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဆိုတာကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕အတြက္ အတြင္းစာရင္းစစ္ျဖစ္ေနတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕က အဆိုျပဳထားတဲ့သူဆိုေတာ့ ကိုယ့္လူျဖစ္တာေပါ့။ ကိုယ့္စာရင္းနဲ႔ ကိုယ့္လူဆိုေတာ့ ေထာက္ျပသင့္တာေလာက္ပဲ ေထာက္ျပၿပီးေတာ့မွ အစိုးရအဖြဲ႔တစ္ခုလံုး ျပဳတ္က်သြားႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းေတြဆိုရင္ ေထာက္ျပခ်င္မွေထာက္ျပမွာေပါ့။ ဒါမ်ဳိးေတြ သံသယဝင္စရာရွိတာေပါ့” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ “အဲဒါေၾကာင့္ အျပင္စာရင္းစစ္ျဖစ္ဖို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လိုလားတာေပါ့။ ဒါမွ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း တင္ျပႏိုင္မွာေပါ့။ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဆိုသည္မွာ အစိုးရအဖြဲ႔က အဆိုျပဳတဲ့သူ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့စာရင္းအဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္ဖို႔ လိုတာေပါ့။ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က လက္ရွိပံုစံအတိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ အတြင္းစာရင္းစစ္ ပံုစံအတိုင္းသြားရင္ တတိယအင္အားစုတစ္ခုက တစ္နည္းအားျဖင့္ တကယ့္စာရင္းစစ္အဖြဲ႕က ျပန္စစ္တာမ်ဳိးမွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ေပါ့။ ဆိုလိုတာက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ အတြင္းစာရင္းစစ္ကို ျပန္စစ္ႏိုင္တဲ့ ျပန္ႀကီးၾကပ္ႏိုင္တဲ့ ေကာ္မရွင္လိုတစ္ခု၊ လြတ္လပ္တဲ့ေကာ္မရွင္တစ္ခုက ျပန္စစ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိမွပဲ ဒီစာရင္းက ပိုၿပီးစိတ္ခ်ယံုၾကည္ႏိုင္တဲ့စာရင္း ျဖစ္လာတာေပါ့” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အဆိုျပဳခန္႔အပ္တာျဖစ္ရင္ ပိုေကာင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အခုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ စစ္ေဆးသည့္အရာအားလံုးကို တာဝန္ခံရတာက သမၼတႀကီးကိုျဖစ္ေၾကာင္း၊ စာရင္းစစ္ရဲ႕ စစ္ေဆးခ်က္အားလံုးကို အစိုးရအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ဆီကို တင္ျပအစီရင္ခံၿပီးမွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ေနာက္တစ္ဆင့္ ထပ္ဆင့္အေၾကာင္းၾကားတဲ့ သေဘာေနေၾကာင္း၊ တစ္ၿပိဳင္တည္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒကို ျပန္ျပင္ခ်င္ေၾကာင္း၊ ဒါေပမဲ့လို႔ အစိုးရအဖြဲ႔ကို တာဝန္မခံဘဲနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံႏိုင္တဲ့ ပံုစံဆိုရင္ အျပင္စာရင္းစစ္ပံုစံ ျဖစ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အစိုးရအဖြဲ႔တစ္ရပ္ အတြက္က်ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕က အဆိုျပဳထားတဲ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဆိုတာကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕အတြက္ အတြင္းစာရင္းစစ္ျဖစ္ေနတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕က အဆိုျပဳထားတဲ့သူဆိုေတာ့ ကိုယ့္လူျဖစ္တာေပါ့။ ကိုယ့္စာရင္းနဲ႔ ကိုယ့္လူဆိုေတာ့ ေထာက္ျပသင့္တာေလာက္ပဲ ေထာက္ျပၿပီးေတာ့မွ အစိုးရအဖြဲ႔တစ္ခုလံုး ျပဳတ္က်သြားႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းေတြဆိုရင္ ေထာက္ျပခ်င္မွေထာက္ျပမွာေပါ့။ ဒါမ်ဳိးေတြ သံသယဝင္စရာရွိတာေပါ့ . . . . .
“စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အတြက္ သမၼတက အဆိုျပဳျခင္းမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္မ်ဳိး ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕စစ္ေဆးခ်က္ အစီရင္ခံစာကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပၿပီးမွ အစိုုးရအဖြဲ႕ကို တင္ျပတာမ်ဳိးဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕က သန္႔ရွင္းလာမယ္။ အစိုးရကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အေပၚမွာ သတိထားၿပီး ေဆာင္ရြက္လာမယ္။ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တိုင္းကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြေရာ၊ ျပည္သူေတြကေရာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ ရွိလာမွာေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ မွားကြက္တို႔ ဘ႑ာေရး၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ မွားကြက္ေတြကို ေထာက္ျပႏိုင္တာက စာရင္းစစ္အဖြဲ႔တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕ရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ပုိျမင့္မားလာမယ္” ဟု ေဒါက္တာေအးေမာင္က သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ အစုိးရရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြအားလုံးကုိ ေထာက္ျပႏုိင္တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္မယ္။ သူ႔ကုိ တာဝန္ခံရမွာလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ပဲျဖစ္မယ္။ ပုိၿပီးေတာ့ အစုိးရသန္႔ရွင္းေအာင္ ဌာနဆုိင္ရာအားလုံးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စီမံကိန္းေတြမွာ သုံးတဲ့ေငြေၾကးကအစ စာရင္းထားသုိမႈအဆုံး စနစ္တက်ထားရွိတဲ့ အစုိးရအဖြဲ႕တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္လို႔ သုံးသပ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးရဲ႕မ႑ိဳင္ သူ႕ရဲ႕နာမည္အသီးသီးဟာ ပုိၿပီးပီပီျပင္ျပင္ရွိဖုိ႔ လုိမယ္။ ပုိၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ၿပီးေတာ့ စိစစ္ႏုိင္မယ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အျပည့္ ရွိမယ္ေပါ့။ ဒါမွပဲ အစုိးရရဲ႕လုပ္ငန္းေတြကုိ ေထာက္ျပႏိုင္မယ္။ အၾကံျပဳႏုိင္မယ္။ တားဆီးႏုိင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ Power Sharing ပုိင္းက အေရးႀကီးလာၿပီ။ သေဘာက အစုိးရတုိင္းကုိ စိစစ္ႏုိင္တဲ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးေတြရွိဖုိ႔ လုိအပ္တာေပါ့။ ျပည္နယ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္ဟာ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာအထိ ရွိသလဲဆုိတာ အေရးႀကီးတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက ျဖန္႔ၾကက္ထားတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြက မ်ားတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဝန္ႀကီးဌာနငါးခုယူမလား၊ ေျခာက္ခုယူမလား၊ ဥပမာ ကာကြယ္ေရးတို႔၊ ႏုိင္ငံျခားေရးတို႔ ေငြေၾကးထုတ္လုပ္ေရးတို႔ စသျဖင့္ ဘယ္ႏွခုယူမလဲ။ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ခြဲေပးသင့္တယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိေအာင္ေပါ့” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ ျပည္နယ္တိုင္းေဒသႀကီးေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းတိုင္းကို စိစစ္ဖို႔က စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေတြမွာ တာဝန္ရွိေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ကြဲျပားဖို႔လိုေၾကာင္း၊ စာရင္းစစ္မ႑ိဳင္တစ္ခု ရွိရန္လည္း လိုအပ္ေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္မႈရွိရမယ့္အျပင္ စာရင္းစစ္နယ္ပယ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကလည္း မပီျပင္ေသးေၾကာင္း၊ အဲဒီေတာ့ စာရင္စစ္ခ်ဳပ္ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းေဒသႀကီး ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ အခိုင္းခံသက္သက္ျဖစ္ေနေၾကာင္း လြတ္လပ္သည့္ စာရင္းစစ္ေဆးပိုင္ခြင့္ကို မရေသးေၾကာင္း၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ အစီရင္ခံစာကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ တခ်ဳိ႕ပြင့္လင္းလာတာ ရွိလာေၾကာင္း၊ ဘာကိုေတြ႕လဲဆိုေတာ့ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဟာ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာကို ေထာက္ျပႏိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ေဒါက္တာေအးေမာင္က “စီမံကိန္းရဲ႕ မွားကြက္ေတြ ရွိမွာေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သံုးလာတယ္။ စီမံကိန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မေရာက္ဘူး။ ေငြေၾကးသံုးထားတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမယ္။ စာရင္းစစ္ေတြေထာက္ျပတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးနဲ႔ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာနမွာ ဆည္ေတာ့လုပ္တယ္။ ေျမာင္းမပါဘူး။ စီမံကိန္းတုန္းကေတာ့ ဆည္ေရာေျမာင္းေရာ ပါမွာေပါ့။ စီမံကန္းၿပီးသြားတာ ဘယ္ေလာက္ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီ။ ဆည္ႀကီးကလည္း ေရမရွိဘူး။ အဲ့ဒီမွာေျမာင္းေတြလည္း မပါဘူးဆိုတာမ်ဳိးေတြ ေထာက္ျပတာေပါ့။ ဆည္ေျမာင္းတစ္ခုရဲ႕ ပထမဆံုး စီမံကိန္းဆြဲကတည္းက ေရခံႏုိင္အားရွိတဲ့ေျမသား ဟုတ္မဟုတ္မကို သူတို႔ စိစစ္မႈရွိခ်င္မွ ရွိမယ္ေလ။ ၾကက္ေမာက္ေတာင္ဆည္တို႔ဆိုရင္ ေရမွမတင္တာ။ သဖန္းဆိပ္ဆည္ဆို အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အႀကီးဆံုးဆည္လို႔ ေျပာခဲ့တာပဲ။ အခုေရမွ သိပ္ႀကီးႀကီးမားမားမရွိတာ။ စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာ ဆံုး႐ံႈးတာေပါ့။ ဒါေတြကို နည္းပညာအရ စာရင္းစစ္ကလည္း ႏွစ္တိုင္းႏွစ္တိုင္းစစ္တဲ့အခါမွာ ေထာက္ျပႏိုင္ရမွာေပါ့။ ေငြေၾကးအားျဖင့္ သံုးတယ္ရလဒ္မထြက္ရင္ လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းဟာ လုပ္တဲ့လူမွာ တာဝန္ရွိသြားတာေပါ့။ ဒါကိုလည္း စာရင္းစစ္က ေထာက္ျပရမွာေပါ့။ ေမြးျမဴ ေရးေရလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့က႑ေတြမွာ အစာစပ္စက္႐ံုေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ အေႂကြးေတြအမ်ားႀကီး သိန္းကိုေသာင္းဂဏန္းခ်ီတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ လူတစ္ဦးတည္းယူသြားတာ။ ငါးစာအေႂကြးေတြ။ သတင္းစာေတြမွာ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က ျပန္ေဖာ္တာေတြ႕တယ္။ အဲဒါကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ေရလုပ္ငန္းဝန္ႀကီးဌာနက ေႏွာင့္ေႏွးေနတာရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၾကားတာပါ။ သိန္းကို တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ကို နာမည္ေတြ ရွိပါတယ္။ အစာစပ္စက္႐ံု ဒညင္းကုန္း၊ ေလွာ္ကား အဲဒီမွာ ငါးစာေတြယူသြားၾကတာ။ တန္ဖိုးလည္းေလ်ာ့တယ္ေလဗ်ာ။ ႏုိင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံေတြ သိန္းကိုေသာင္းနဲ႔ခ်ီတယ္။ ဒါကိုေထာက္ျပတဲ့ စာရင္းစစ္ေတြရွိတယ္။ ဒါ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းသာဖို႔ေကာင္းတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စာရင္းစစ္အဖြဲ႔သည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပည့္ဝရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သူ႕မ်က္ႏွာမွ ေထာက္စရာမလိုေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ တာဝန္ေပးထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေန ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တာဝန္ေပးသင့္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံႏိုင္ၿပီး လြတ္လပ္သည့္စာရင္းစစ္ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ဒါမွ အစိုးရရဲ႕ စီမံကိန္း၊ ဘ႑ာေရးကိစၥမ်ားကို ေထာက္ျပႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက သံုးသပ္ခဲ့သည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment