![]() |
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ႏို၀င္ဘာ ၁၇ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္/ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း |
‘‘ဒီမုိကေရစီပညာေရး ဒုိ႔အေရး . . .ဒုိ႔အေရး၊ ‘‘ေက်ာင္းသားသမဂၢ လြတ္လပ္စြာဖဲြ႕စည္းခြင့္ရရိွေရး ဒုိ႔အေရး . . . ဒုိ႔အေရး’’၊ ‘‘ေက်ာင္းသားျပည္သူအေျခမခံေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ အလုိမရိွ . . .အလိုမရိွ’’၊ ‘‘သပိတ္ . . .သပိတ္ . . .ေမွာက္ . . . ေမွာက္’’
ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ႏို၀င္ဘာ ၁၇ ရက္၌ အနီေရာင္ခြပ္ေဒါင္းအလံမ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ အျဖဴေရာင္အက်ႌ၀တ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ေခြၽးတလံုးလံုးျဖင့္ ေႂကြးေၾကာ္ေနသံမ်ားျဖစ္သည္။
အေမရိကန္သမၼတ ဘားရက္အုိဘားမား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရာက္ရိွေနခ်ိန္ျဖစ္ေသာ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၄ ရက္မွစ၍ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ၂၀၀ ေက်ာ္က အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ သပိတ္ေမွာက္မႈ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထုအေရးေပၚအစည္းအေ၀းကို နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၂ ရက္ႏွင့္ ၁၃ ရက္တုိ႔တြင္ ႏွစ္ရက္ၾကာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ ေျခာက္ခ်က္ထုတ္ျပန္ကာ ေက်ာင္းသားမ်ား လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။
ခ၀ဲၿခံမ်က္မျမင္ေက်ာင္းတြင္ ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ခြင့္ျပဳခ်က္မရ၍ ေနရာေျပာင္း က်င္းပခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚအစည္းအေ၀းသုိ႔ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ားမွ ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္(ဗကသ)ႏွင့္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ(တကသ)မ်ားမွ ေက်ာင္းသား ၄၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္က လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳျပ႒ာန္းထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ပညာေရးစနစ္ေဟာင္းမ်ားကို အစားထုိး ျပင္ဆင္ႏုိင္မႈမရိွျခင္း၊လြတ္လပ္စြာပညာသင္ၾကားခြင့္ကို တင္းက်ပ္ေသာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားျခင္း၊ မူ၀ါဒမ်ားသည္ စလယ္ဆံုး ဒီမုိကေရစီမဆန္ျခင္း၊ ပညာေရးစနစ္ကို စီမံခန္႔ခဲြရာတြင္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ပါ၀င္ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ေပးထားျခင္း၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား တည္ေထာင္ဖဲြ႕စည္းခြင့္ကို ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားမႈမရိွျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသားျပည္သူကို အေျခခံေသာ၊ ဒီမိုကေရစီပညာေရး အႏွစ္သာရႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ေပၚထြက္လာေရးတုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚအစည္းအေ၀းက ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထုအစည္းအေ၀းက ထုတ္ျပန္လုိက္ၿပီးေတာ့ အားလံုးသေဘာတူလိုက္တာ ျပင္ဆင္ဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဖ်က္သိမ္းဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပင္ဆင္ခ်င္လည္း ျပင္ဆင္လုိ႔ရသလို ဖ်က္သိမ္းခ်င္လည္း ဖ်က္သိမ္းလို႔ရတယ္။ အစိုးရနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ညိႇႏႈိင္းခ်က္မွာပဲ မူတည္လိမ့္မယ္။ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာက ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ အခြင့္အေရးကုိ ကာကြယ္မေပးႏုိင္တဲ့ ဥပေဒျဖစ္တယ္။ ျပည္သူလူထုအေပၚ အေျခမခံခဲ့ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သေဘာဆႏၵမပါ၀င္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဒီဥပေဒကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လက္မခံဘူး။ တိတိက်က်ဆုိရရင္ တကၠသုိလ္တုိင္းမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖဲြ႕ခြင့္ရဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတာင္းဆုိထားတယ္’’ဟု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေဇယ်ာလြင္ကဆုိသည္။
ဥပေဒသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သေဘာထားအသံမ်ားကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားခဲ့ျခင္းမရိွသလို အမ်ားျပည္သူ ပါ၀င္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားမရိွခဲ့ေၾကာင္း ၎ကေ၀ဖန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားက အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုညိႇႏႈိင္းရန္ ဆႏၵရိွေနၾကသည္။
‘‘ေက်ာင္းသားသမဂၢဖဲြ႕ခြင့္မရခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားအသံလည္း အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒမွာ ပါခြင့္မရခဲ့ဘူး။ သူတုိ႔ဘက္ကလည္း ေက်ာင္းသားေတြ အသံပါေအာင္ တစ္စံုတစ္ရာႀကိဳးပမ္းမႈမရိွခဲ့ဘူး။ ျပည္သူေတြကုိလည္း ဒီဥပေဒအေပၚ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေဆြးေႏြးမႈေတြ မလုပ္ခဲ့ဘဲနဲ႔ သူတုိ႔႐ံုးမွာထုိင္ၿပီး စာလာပို႔ပါဆုိတာက သဘာ၀မက်ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္’’ဟု ကုိေဇယ်ာလြင္ကေျပာသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းေရးဆဲြခဲ့စဥ္က ပညာေရးႏွင့္ အက်ံဳး၀င္သူမ်ားျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာႏွင့္ အရပ္ဘက္ပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္မႈအားနည္းခဲ့သလို အမ်ားျပည္သူ စိတ္၀င္တစားပါ၀င္မႈလည္း နည္းပါးခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျဖစ္လာမည့္ မူၾကမ္းကို ယခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး စတင္တင္သြင္းခ်ိန္ကတည္းက အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တု႔ိ၏ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု တုိက္ဆုိင္ေန၍ ပူးေပါင္းခဲ့ရသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တုိ႔အၾကား သေဘာထားကဲြလဲြမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ မဲခဲြဆံုးျဖတ္ခဲ့ရၿပီး သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အမ်ားအျပား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အျပန္အလွန္ အျငင္းပြားမႈမ်ားႏွင့္အတူ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ဥပေဒၾကမ္းျပဳစုေနခ်ိန္မွ ဥပေဒအတည္ျပဳၿပီးခ်ိန္အထိ အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ တကၠသုိလ္ ဆရာ၊ ဆရာမအသင္းတု႔ိ၏ ကန္႔ကြက္မႈႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။
ယခုအခါ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ၃၀၀ ေက်ာ္သည္ လမ္းေပၚထြက္၍ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပမႈကုိ ေလးရက္ၾကာျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ရက္ ၆၀ အတြင္း ၎တို႔၏ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားကုိ လိုက္ေလ်ာရန္ ေတာင္းဆုိထားသည္။
‘‘ကြၽန္မတို႔ေဆြးေႏြးထားတာ ရိွပါတယ္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနရယ္၊ လႊတ္ေတာ္ရယ္၊ NNER လို အဖဲြ႕အစည္းမ်ိဳးနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ သပိတ္ေကာ္မတီတို႔ စကားေျပာဆုိႏုိင္ရင္ေတာ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုခု ထြက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လုိတုံ႔ျပန္မႈမ်ိဳးနဲ႔ပဲလာလာ ကြၽန္မတို႔က ႀကိဳဆုိပါတယ္’’ဟု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္က ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈႏွင့္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္ေၾကာင္း ေထာက္ျပသူမ်ားလည္း ရိွေနသည္။
‘‘သူတုိ႔ထဲမွာလည္း ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးကုိ ဆက္ႏႊယ္သြားခ်င္တဲ့သူေတြ ရိွေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ပညာေရးအတြက္ပဲ ဦးတည္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္တာမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ပညာေရးဥပေဒကုိ ဖ်က္သိမ္းမယ္ဆိုတာထက္ ျပင္ဆင္မယ္ဆုိတာမ်ိဳးကုိပဲ အားေပးတယ္။ ဖ်က္ၿပီးျပန္ေရးရင္လည္း တခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြက ျပန္ထည့္ရမွာပဲေလ။ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြလည္းရိွေနတာပဲ။ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကိုပဲ ျပင္ဆင္ေစခ်င္တယ္’’ဟု တကၠသုိလ္ဆရာတစ္ဦးက ၎၏အျမင္ကိုေျပာသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္ လက္မွတ္ေရးထိုးျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသကဲ့သုိ႔ အလြယ္တကူျဖစ္လာရန္ အခက္အခဲႀကံဳေတြ႕ရဖြယ္ရိွေနသည္။
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္အခ်ိဳ႕မွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားသည္ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပပြဲ တတိယေျမာက္ေန႔တြင္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ၾကေသာ္လည္း အစိုးရမွ တာ၀န္ရိွသူအျဖစ္ လာေရာက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားကို အာမခံခ်က္မေပးႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရသည္။
‘‘အမွန္ကေတာ့ ညိႇႏႈိင္းခ်င္တာပါပဲ။ သူတုိ႔ကေတာ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ျပင္ခ်င္ေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒဆုိတာကလည္း လႊတ္ေတာ္ကမွ ျပင္ႏုိင္တာကုိးကြ။ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔က မလုပ္ႏုိင္ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က ဆရာတုိ႔မလုပ္ႏုိင္ရင္ သူတို႔ဘာသာလုပ္မယ္ဆုိၿပီး ထထြက္သြားတာပါ။ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ကေတာ့ ေျပေျပလည္လည္နဲ႔ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လို႔ရရင္ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္တဲ့ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးကြာ။ သူတို႔လိုခ်င္တာေလးေတြတင္ျပၿပီး ညိႇႏႈိင္းေပးခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဥပေဒႀကီးျပင္ခ်င္တာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကမွေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးကြ။ ဘယ္လုိျဖစ္ႏုိင္လဲဆုိေတာ့ ေနာက္လာမယ့္ နည္းဥပေဒတုိ႔၊ ဥပေဒတုိ႔မွာ ပါလာႏုိင္တာမ်ိဳးျဖစ္မွာပါ’’ဟု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုမႈတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ အမည္မေဖာ္လိုသည့္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးကဆုိသည္။
သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈသည္ အစိုးရႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔၏ သေဘာထားႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာသာမက လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ စိန္ေခၚမႈႀကီးမားေနႏုိင္သည္။
ေလးရက္ေျမာက္ သပိတ္ေမွာက္အၿပီးတြင္ အစိုးရႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားက သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြျပဳလုပ္ရန္ သတင္းမီဒီယာမ်ားအား ဖိတ္ေခၚခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားတြင္လည္း အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေျပာဆုိမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္(NNER)ကလည္း အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ ကန္႔ကြက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ဆံုညိႇႏႈိင္းေရးအတြက္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ဆႏၵရိွေနေၾကာင္း တာ၀န္ရိွသူမ်ားက ေျပာသည္။
‘‘အစုိးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ထိေရာက္တဲ့ ေတြ႕ဆံုမႈေတြ လုပ္မယ္ဆုိရင္ NNER အေနနဲ႔ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ပူးေပါင္းပါ၀င္အႀကံေပးတာေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ မူ၀ါဒေရးရာ အျငင္းပြားမႈေတြအတြက္ လိုအပ္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြဖိတ္လည္း ကြၽန္မတို႔က ပါ၀င္ပါမယ္။ အစိုးရက ဖိတ္လည္း ပါ၀င္ပါမယ္’’ဟု ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္မွ ေဒၚသူသူမာကေျပာသည္။
NNER သည္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမျပ႒ာန္းမီကတည္းက အခ်က္ကိုးခ်က္ပါ၀င္ေသာ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ထားၿပီး သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ယင္းအခ်က္မ်ားကုိ ေထာက္ခံထားသည္။
‘‘အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒမွာ အေျခခံက်တဲ့့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြ ပါ၀င္ေနဖို႔လိုတယ္။ ေက်ာင္းသားက ဘာကိုပါေစခ်င္တာလဲ။ ဆရာက ဘာကိုပါေစခ်င္တာလဲေပါ့။ အခုျဖစ္သြားတဲ့ ျပႆနာက မူ၀ါဒေတြမွာ အျငင္းပြားမႈေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းမေဆြးေႏြးဘဲ ဥပေဒကုိအတည္ျပဳလိုက္တဲ့အတြက္ ျဖစ္လာတာပါ။ တကယ္ဆုိရင္ ဥပေဒတစ္ခုဆိုတာက ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာနဲ႔ မိဘေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျဖစ္သြားရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘဲနဲ႔ စိတ္ညစ္စရာေကာင္းၿပီးေတာ့ ပဋိပကၡကို ျဖစ္သြားေစပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ေမးခ်င္တာက ပဋိပကၡျဖစ္ေစတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးကို ဘာလုိ႔ခ်မွတ္ခဲ့ရတာလဲဆုိတာပါပဲ’’ဟု ေဒၚသူသူမာကဆုိသည္။
လက္ရိွအခ်ိန္တြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား၏ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပမႈအေပၚ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားေသာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကလည္း ေထာက္ခံသေဘာတူေၾကာင္း သေဘာထားေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ထားၿပီး အာဏာပုိင္မ်ားအေနျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းျခင္းမျပဳရန္ တုိက္တြန္းထားၾကသည္။
သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား လမ္းေပၚထြက္ဆႏၵျပမႈ ရပ္ဆုိင္းထားမည္ျဖစ္ေသာ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားအေနျဖင့္ မည္သုိ႔တုံ႔ျပန္ေဆာင္ရြက္မည္ဟူေသာအခ်က္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေနသည္။
သတ္မွတ္ကာလအတြင္း တစ္စံုတစ္ရာတုံ႔ျပန္မႈမရိွျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ တုံ႔ျပန္မႈအေပၚ ေက်နပ္သေဘာက်မႈမရိွပါက သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားက ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္လာရန္ လုပ္မည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ထားေလသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ပါ၀င္ေသာ အခ်က္(၉)ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာကြန္ရက္ (NNER)၏ သေဘာထားေၾကညာခ်က္အႏွစ္ခ်ဳပ္
- အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းေရးေကာ္မတီတုိ႔ကုိ ဖြဲ႕စည္းရန္ မလုိအပ္ပါ။
- မသန္စြမ္းကေလးမ်ား အပါအ၀င္ ကေလးမ်ားအားလုံးအတြက္ လူတုိင္းအက်ဳံး၀င္ပညာေရး ခံစားခြင့္ကုိ တိတိလင္းလင္းေဖာ္ျပရန္။
- မိခင္ဘာသာစကားကုိ အေျချပဳေသာ ဘာသာစကား ၃ မ်ဳိးစနစ္ (မိခင္ဘာသာစကား၊ ျမန္မာဘာသာစကားႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား)ကုိ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရန္။
- ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာ အသင္းဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ စု႐ုံးခြင့္၊ ေျပာဆုိခြင့္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္တုိ႔အတြက္ အာမခံရန္။
- ‘အေျခခံပညာအဆင့္ေက်ာင္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ၾကီးၾကပ္မႈတုိ႔ကုိ ၀န္ၾကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ၾကီးဌာနတုိ႔က ေဆာင္ရြက္ရမည္’ဆုိေသာအခ်က္ကုိ ကန္႔ကြက္ၿပီး ေက်ာင္းအသီးသီး၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈကုိ သက္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာ္မတီက ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ရန္
- အေျခခံပညာသင္ရုိးညႊန္းတမ္းမ်ားကုိ ေဒသအလုိက္သာမက ေက်ာင္းအလုိက္ ဖြံ႕ျဖိဳးႏုိင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္။
- ‘ေက်ာင္းသားဗဟုိျပဳခ်ဥ္းကပ္နည္း’ တစ္မ်ဳိးတည္းကုိသာ အသုံးျပဳျခင္းအစား နည္းစနစ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ လႊမ္းၿခဳံေသာ ‘သင္ယူမႈကုိ ဗဟုိျပဳေသာ နည္းစနစ္မ်ား’ကုိ အသုံးျပဳမည္ဟု ေဖာ္ျပရန္။
- ‘အခမဲ့မသင္မေနရ မူလတန္းပညာေရး’အစား ‘အခမဲ့မသင္မေနရ အလယ္တန္းပညာေရး’ ျဖစ္သင့္ျပီး ၀န္ၾကီးဌာနမ်ား၊ ႏုိင္ငံေတာ္တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္။
- ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အသုံးစရိတ္၏ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထိ သတ္မွတ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္။
Credit - 7DAY DAILY
No comments:
Post a Comment