Friday, November 21, 2014

ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဘဒၵႏၲဥတၱမာၪဏာဘိ၀ံသ ေရဦး ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္ထားျခင္း

– ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕
ဘုန္းႀကီးတုိ႔က အစိုးရခိုင္းတဲ့အတိုင္း လုပ္ေနတဲ့ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကေတာ့ အမ်ား အတြက္ ရွင္းဖို႔ေကာင္းတယ္ … သာသနာေရး ဦးစီးဌာနက တင္တာေတြပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဆံုးျဖတ္တာ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
မလိႈင္၊ ႏို၀င္ဘာ ၇
ဆရာေတာ္ – စတုတၳမ႑ိဳင္ဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္ ထူေထာင္ေရး၊ တိုးတက္ေရးမွာ တစ္တပ္တစ္အား အေနနဲ႔ပါရ မွာေပါ႔။
● တပည့္ေတာ္တို႔ ၾကားတာက မဟန ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက အဘဦးအံ့ေမာင္ကို လက္မခံေတာ့ဘူး သတင္းၾကား ေနလို႔ပါ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ – မဟုတ္ပါဘူး။ လက္မခံ ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာ ထြက္မွာေပါ႔။ မဟုတ္ပါဘူး ဘုန္းႀကီးတို႔ တရား၀င္ထုတ္ တာမရွိပါ ဘူး။ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္၊ ၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကို အသံုးမျပဳေတာ့ ဘူးဆိုရင္ သူ႔ကို အလုပ္ထုတ္တာ၊ အနားယူတာတို႔ ရွိမွာေပါ႔။ အဲလို္ပါ လား မပါရင္ မဟုတ္ဘူး ေပါ႔။ အဲလိုမဟုတ္ပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီး တို႔သတင္း ထုတ္ျပန္တာလည္း မရွိပါဘူး။
● သႏ္ၲိသုခကိစၥေရာ အစည္းအေ၀းမွာ ေဆြးေႏြးဦးမွာလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ – မဆိုင္ဘူးေလ။ သႏ္ၲိသုခ ကိစၥက ပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး။ ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ထုတ္ထား တဲ့ အမိန္႔ကို မနာခံလို႔ ဒီလိုျဖစ္တာ။ သႏ္ၲိသုခကိစၥက ဘုန္းႀကီးအမွန္အတိုင္းေျပာရင္ ဘယ္သူ႔ ဘက္မွမလိုက္ ဘူး။ ဟိုတုန္းတည္းက စတင္တည္ေထာင္တဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ ပီနန္ဆရာေတာ္ကို လွဴဒါန္း ထားတဲ့ အေထာက္အထား မရွိပါဘူး။… ႏိုင္ငံေတာ္ ကသာသနာကိုလွဴဒါန္းၿပီးေတာ့ မဟာနာယကက ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔။ မဟာနာယကက ပိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာပိုင္ သံဃိကပစၥည္းဆိုေတာ့ သံဃာက ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ေပးထားတာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာေနလို႔ ဘုန္းႀကီးကအခြင့္ ႀကံဳလို႔ေျပာတာ။ မဟာသႏ္ၲိသုခေက်ာင္း လွဴဒါန္းပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဖိတ္စာရွိ တယ္။ ဖိတ္စာက မဟာသႏ္ၲိသုခေက်ာင္းႀကီး ကို သာသနာလွဴဒါန္းပြဲ၊ သံဃိကကို ပံ့ပိုးတဲ့ အေနနဲ႔က်င္းပမယ္ ဆိုတဲ့ကိစၥ၊ မဟာနာယကကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ အတြက္ဆို ၿပီးေတာ့ အဲလိုအေထာက္ အထားေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဟိုဘက္မွာလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ၫြန္႔ကေနၿပီးေတာ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုေပးတဲ့စာေတြရွိတယ္။ သာသနာေရးကိစၥ ေဆာင္ရြက္တိုင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေပးပါတယ္။ အေျခအေနအရ သႏ္ၲိသုခေက်ာင္းႀကီးကို သာသနာကိုလွဴဒါန္းၿပီးေတာ့ မဟာနာယက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ဖို႔ ေပးအပ္ထားပါတယ္ဆိုတဲ့ ပစၥည္းကို သူတို႔ကလည္း အဲဒါကို သူတို႔ဆီကကို ထြက္လာတာရွိတယ္။ ဒီစာအရ ရွင္းေနတာပဲဥစၥာ။ ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲ ေတြက သာသနာကိုလွဴဒါန္းၿပီးေတာ့ မဟာနာယကက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တယ္။ မဟာနာယကပုိင္ လည္းမဟုတ္ဘူး။ ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့အဆင့္ပဲရွိတယ္။ မူလ ပိုင္တာ သာသနာ၊ အတိ အက် အဲဒီအထဲ မွာရွိတယ္။ သူတုိ႔ဆီက ထုတ္တဲ့စာထဲမွာကို ရွိတယ္။ ဆုိေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ဆိုလိုတာက ပိုင္ ဆိုင္မႈ လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခြင့္ျပဳထား တယ္။ ၀ိနိစ္ၦယနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တရား႐ံုးနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိုင္ဆိုင္မႈကို လုပ္ႏိုင္ တယ္လို႔ ေျပာထားတာ ရွိတယ္။ အဲလို မဟုတ္ဘူး။ အခုဟာက မဟာနာယကကို ဒီေက်ာင္းႀကီးကို ျပန္ေပး ဆြဲ ထားပါတယ္လို႔ဆိုေတာ့ မဟာနာယကက ဒီဟာအေထာက္ အထားေတြအရ သာသနာ ကိုလွဴဒါန္းထားတာ မဟာနာယကက ထိန္းသိမ္းထား တဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္ တယ္။ အဲလိုဆံုး ျဖတ္ၿပီးေတာ့။
ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ျပန္သြား တာရွိတယ္။ ျပန္သြားၿပီးေတာ့ ျပန္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီေက်ာင္းႀကီး ကို ၫႊန္ခ်ဳပ္က ေျပာထားတာရွိတယ္။ ဆို ေတာ့ ဘုန္းႀကီးကို လာေလွ်ာက္ေတာ့ ဒါ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လိုေဆာင္ ရြက္ရမွာလဲ။ သာသနာလွဴထားတာ မဟာ နာယက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထား တာ။ ဘုန္းႀကီးကိုေျပာတယ္ ၾသ၀ါဒမွာ၊ အဲလိုဆိုေတာ့ အေထာက္ အထားေတြ အရ သူတို႔ကေတာ့ သူဦးစီးေဆာင္ရြက္လို႔ သူ ပိုင္ပါတယ္ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဒါေတြ ကေတာ့ မေျပာ ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္အယူ အဆနဲ႔ကိုယ္ရွိတာေပါ႔ေလ။ တကယ္ တမ္းစာထဲမွာက်ေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒီ ေက်ာင္းႀကီးဟာ သာသနာကိုလွဴတယ္။ မဟာနာယက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္တယ္၊ ဒါ အားလံုးအသိပဲ ျဖစ္ တယ္။ ဆိုေတာ့ အခုသူ႕ကိုလွဴထားတာ မဟုတ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔က အာဂႏၲဳက အျဖစ္ပဲ လက္ခံလို႔ရမွာေပါ႔။ ဒါ၀ိနည္းကံ အရေျပာတာေလ။ သူတို႔က ပိုင္ဆုိင္ တယ္လို႔ေျပာေတာ့လည္း ဆံုးျဖတ္ထား တာရွိတယ္။ ရွိေတာ့ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက သူတင္မကဘဲနဲ႔ သူ႔ရဲ႕တပည့္တပန္းေတြပါ အဲဒီမွာထား တာ။ ထား တာဆိုေတာ့ လက္ရွိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ အဲဒီပီနန္ ဆရာေတာ္တပည့္ေတြ နဲ႔ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ တယ္။ ျပႆနာေတြျဖစ္တဲ့အခါက် ေတာ့ မဟာနာယက က ဘာလုပ္တုန္း ဆိုေတာ့ ျပႆ နာေတြရွင္းဖို႔ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕တပည့္ေတြကို မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီးဆံုးျဖတ္ တာ။ မဟနရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မဟုတ္ဘူး။ ဒီထုတ္ျပန္ခ်က္တည္းက ဖယ္ရွားခိုင္းတာ။ အဲဒီျပႆနာက ပိုင္ဆိုင္မႈမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆက္ႏႊယ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေန တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ။ ဦးဥတၱ ရပါငါးပါးကို တရား႐ံုးကို စြဲဆိုတဲ့အမႈက ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး။ မဟာနာယကကေန မတ္ ၃၁ ရက္ေန႔ ထြက္ခြာသြားဖို႔ ထုတ္ထားတာကို မထြက္တဲ့အတြက္ အေရးယူတဲ့ကိစၥ။ ဒါတရား ႐ံုးကိစၥ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔နဲ႔ ဘာမွမ ဆိုင္ဘူး။ အဲဒါသိဖို႔လိုတယ္။ ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ အခုျဖစ္ ေနတာနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး။ ဒီဟာက တရား႐ံုးက ဘယ္လိုဆံုး ျဖတ္မယ္ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ေပါ႔။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီကိစၥေတြကို ဘာမွေဆြးေႏြးစရာမလိုဘူး။ မဟာနာယကက ေဆြးေႏြးစရာမလိုဘူး။ မဟာနာယကေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ ေတြကိုလည္း ဘယ္လိုလုပ္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔လို တယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ကစားပြဲမွာ သာသနာေရးဦးစီးကို တင္စာေတြနဲ႔တင္ၿပီးေတာ့ သာသနာေရးဦးစီးက ဘုန္းႀကီး တို႔ စားပြဲေပၚပို႔တဲ့စာေတြ ဆံုးျဖတ္ တာ။ ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို လူ႔႐ံုးေတြ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြလို ဒီေန႔ ဘာေတြျဖစ္ေနၿပီ သူတုိ႔လုပ္ေနတဲ့ကိစၥေတြ၊ ေထာက္ခံတဲ့ကိစၥေတြ နားမလည္တဲ့ကိစ္ၥေတြ ရွိတယ္ ေပါ႔။ သတင္းေတြေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ဆံုး ျဖတ္ရတာရွိတယ္။ အခုဘုန္းႀကီးတို႔ ဆံုး ျဖတ္ေနတဲ့အမႈက သာသနာေရး ကိစ္ၥ။ ၀ိနိ စၦယေရး၊ သာသနာေရး ဒီကိစ္ၥေတြကိုဆံုး ျဖတ္တာ သာသနာနဲ႔ပတ္သက္တာေတြကို ဆံုးျဖတ္တာ။ လူမႈေရးေတြ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သတင္းေတြကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ကိုင္တြယ္ၿပီး မဆံုး ျဖတ္ဘူး။ အဲဒါေတြကို ကြဲကြဲျပား ျပား သိဖို႔လိုတယ္။ အခုက ဘာျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ မဟာနာယက က ၿငိမ္ေနတာ။ ထၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံတာ ကန္႔ ကြက္တာ မလုပ္ဘူးတို႔ ဒီလိုအျပစ္တင္ၾကတာရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီး တို႔ မဟာနာယကရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းက အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥေတြကို အစည္းအေ၀းမွာမေရာက္ဘဲနဲ႔ ဘုန္းႀကီး တို႔ ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး။ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သာသနာေရးဦးစီးကေနၿပီး ဘုန္းႀကီးတို႔ အစည္းအေ၀းစားပြဲကိုတင္တဲ့အမႈ ေတြကိုပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆံုးျဖတ္တယ္။ ေလာကႀကီးအေရး၊ လူမႈေရးေတြဘုန္း ႀကီးတို႔ ကိုယ့္စားပြဲမွ မေရာက္တာ။ ဘုန္း ႀကီးတို႔ကို တာ၀န္ေပးထားတာက လူမႈေရးမပါဘူး။ သာသနာေရးကိစၥေတြ ေဆာင္ ရြက္ဖို႔ပဲ။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ကေတာ့ သာသနာေရး ကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္ေနတာ မ်ားပါတယ္။ အခုဟာကပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနလို႔ ဘုန္းႀကီးကေျပာတာပါ။ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြက ရွင္းပါတယ္။ ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း သူ႕ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ ေရစက္ခ်တဲ့စာထဲမွာ ဥဴးပညာ၀ံသအား လွဴဒါန္းပါသည္ ဆိုတဲ့ စကားမပါဘူးတဲ့။ သာသနာအား လွဴဒါန္းပါသည္ဆိုတဲ့ စကားပဲပါတာတဲ့။ အရွင္ဘုရား အဲဒီေတာ့ ပိုင္ ဆိုင္မႈအရေတာ့ အရွင္ဘုရားမပိုင္ဘူးလို႔ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ဒီေရ စက္ခ်စာတမ္းအရ ေျပာတာ။ အဲဒီေတာ့ လွဴဒါန္းတဲ့အတိုင္းပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔က လက္ခံရမွာေပါ႔။
၀ိနည္းက်မ္းဂန္ေတြက သိမ္ေမြ႕တယ္။ ေက်ာင္းပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဋီကာေတြမွာ ဘယ္လိုေျပာထား သလဲ။ ဘာေျပာထားလဲဆိုေတာ့ ေရစက္မခ်မီမွာ ေက်ာင္းဒကာေတြ ပိုင္တယ္။ ေရစက္မွ မခ်ေသးတာကိုး။ သူ႔ လက္ထဲမွာ ဒီေက်ာင္း ရွိတယ္။ ေရစက္ခ်လွဴဒါန္းတဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ အလွဴခံပုဂိ္ၢဳလ္ပိုင္တယ္။ ဆိုလို တာက ပုဂိ္ၢဳလ္ကိုလွဴရင္ ပုဂိ္ၢဳလ္ပိုင္တယ္ ေပါ႔။ ဂိုဏ္းကိုလွဴရင္ ဂိုဏ္းပိုင္တယ္ေပါ႔။ သံဃာကိုလွဴရင္ သံဃာပိုင္တယ္ေပါ႔။ သေဘာေပါက္လား ဘုန္းႀကီးေျပာတာ။ ေက်ာင္းဒကာက ေရစက္ခ်လွဴဒါန္းတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ အလွဴခံ ပုဂိ္ၢဳလ္ပိုင္တာ။ ပုဂိ္ၢဳလ္ကိုလွဴရင္ ပုဂိ္ၢဳလ္ပိုင္တာ။ ဂိုဏ္းကို လွဴရင္ ဂိုဏ္းပိုင္တာ။ သံဃာကိုလွဴရင္ သံဃာပိုင္တာ။ အခုဟာက သာသနာကို လွဴတာ သံဃာနဲ႔အတူတူပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ဒီေက်ာင္းႀကီးက သာသနာပိုင္၊ ဘုန္းႀကီး တို႔လည္း ပိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဘယ္သူ႔မွလည္း ေပးပိုင္ခြင့္မရွိဘူူး။ သာသနာပိုင္တာပဲ။ စာေတြ၊ က်မ္းဂန္ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ကိုပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔က လက္ခံတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ကလည္း ခဏအျဖစ္ မဟာနာယက အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပိုင္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြသိထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ တယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မ်ားေသာအား ျဖင့္ မရွင္းမရွင္းျဖစ္ေနတယ္။
● ဘုန္းဘုန္းတို႔ အဲလိုမ်ိဳး မဟာနာယက ဆံုးျဖတ္တာေတြက အဘဦးအံ့ေမာင္ေျပာလို႔ ဆံုးျဖတ္တာလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ – မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီး တို႔ ၄၇ ပါးက ဒကာႀကီး ဦးအံ့ေမာင္တို႔က အေထာက္အပံ့ပဲ ရွိတာ။
● ဦးအံ့ေမာင္ေၾကာင့္ ဒီလိုသႏ္ၲိသုခႀကီး သိမ္းတဲ့အထိ ျဖစ္သြား တယ္လို႔ ေျပာေနတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – အဲဒါကေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ မဟာနာယကရဲ႕အစီအစဥ္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ကလည္း တာ၀န္က် မဟုတ္ပါဘူး။ မဟာနာယက ၄၇ ပါး ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ တာ၀န္က်အဖဲြ႕က ေဆာင္ရြက္တာပဲရွိပါ တယ္။ ဒကာႀကီး ဦးအံ့ေမာင္တို႔ကေတာ့ သူတုိ႔က သာသနာေရးအႀကံေပး၊ သာသနာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္း ႀကီးေတြခ်ည္းလုပ္လို႔ ဘယ္ရမွာတုန္း။ ဒကာႀကီးဦးအံ့ေမာင္က သိမ္းခိုင္းလို႔သိမ္း တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆံုးျဖတ ခ်က္အရ လုပ္တာပါ။ ရွင္းရွင္းေလး။ မဟုတ္ဘူးလား။ ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘက္မွမလိုက္ ဘူး။ ၀ိနည္းအရ အဆိုရွိတဲ့အတိုင္း ဘုန္း ႀကီးတို႔က လိုက္နာမွာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ ရင္းႏွီး၊ ရင္းႏွီး က်မ္းဂန္နဲ႔ မညီၫြတ္ဘူး ဆိုရင္ အတည္မျပဳႏိုင္ဘူး။ သူ႔ဘက္ကို လိုက္ၿပီးေတာ့ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ႕ဘက္က မွန္ေန ရင္ေတာ့ သူ႔ဘက္ကို ဆံုး ျဖတ္ရမွာပါပဲ။ မွန္တဲ့ဘက္ကပဲ ဘုန္းႀကီး တို႔က ရပ္တည္ရမွာပါပဲ။ အခုက ရွင္း တယ္ေလ။ အဲဒီစာကို ၾကည့္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔က ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ကပ္တဲ့စာ။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆီမွာ လည္းရွိတယ္။ အဲဒီစာထဲမွာ ရွင္းတယ္ေနာ္။ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလွဴဒါန္းပါတယ္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔က ေလွ်ာက္တာ ပါလား။ မပါဘူး။ သာသနာကို လွဴဒါန္းၿပီးေတာ့ မဟာနာယကကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တပည့္ေတာ္တို႔ အေျခအေနအရ စီစဥ္ လိုက္ရပါတယ္။ ေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ ပစ္ထားမယ္ဆုိရင္ ဒီေက်ာင္း ႀကီးက ဆုတ္ယုတ္ဖို႔ပဲရွိတာေပါ႔ တိုးတက္ ဖို႔ ဘယ္ရွိမွာ တုန္း။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ သာသနာကိုလွဴဒါန္းၿပီးေတာ့ မဟာနာယက ကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ ေပး အပ္ပါတယ္။ ဒါပဲပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို လွဴဒါန္းပါတယ္ဆုိတာ မပါဘူး။ အရွင္ ဘုရားကိုလည္း သတိရပါတယ္။ သာသနာေရးကိစၥေဆာင္ရြက္ ရင္ အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္တို႔သတိ ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ေရာက္တဲ့အခါမွာ လည္း အရွင္ဘုရား လိုအပ္တဲ့ဟာကို တပည့္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေပး ပါ႔မယ္။ အဲဒီစာက သူတို႔ရဲ႕စာထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ၫြန္႔ကေနၿပီးေတာ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ကို လွဴဒါန္းထားပါ တယ္ဆိုတဲ့ စာရဲ႕သက္ေသ အဲဒါ။ တကယ္တမ္း သက္ေသ မေျမာက္ဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ သူတို႔ေျပာ တာနဲ႔ ဒီစာ နဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနတာကို ဘုန္းႀကီးေျပာတာ။ ၀ိနည္းေၾကာင္းအရ သာသနာကိုလွဴရင္ သာသနာပိုင္တယ္၊ ပုဂိ္ၢဳလ္ကိုလွဴရင္ ပုဂိ္ၢဳလ္ပိုင္တယ္။ ဂုိဏ္းကိုလွဴရင္ ဂုိဏ္းပိုင္တယ္။ အခုသာသနာကို လွဴထားေတာ့ သာသနာ ပိုင္တယ္။ ဒါကိုေျပာ တာ ဘုန္းႀကီးတို႔က။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လူေတြ ဒြိဟ ျဖစ္ေနလို႔၊ သံသယျဖစ္ေနလို႔ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို လွဴထားရဲ႕သားနဲ႔ မဟာ နာယကဆရာေတာ္ေတြက အပိုင္စီးထား တယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳး လူေတြေလာကမွာ ရွိေနလို႔ ဘုန္းႀကီးရွင္းတာ။ အခုရွင္းေအာင္လို႔ ဘုန္းႀကီးေျပာတာ။ ဘုန္းႀကီးက သတင္းေလာကနဲ႔ တစ္ခါမွ မေျပာဖူးဘူး။ အခုဘုန္းႀကီးေျပာတာ ေျပာသင့္တယ္ ထင္လို႔ ေျပာတာ။
● ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ဒီဘက္ျပန္၀င္ လာတဲ့အခါမွာ အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံ ေရးသမားေတြကို ဒီလို ေထာက္ ပံ့ခဲ့တဲ့ဟာကို ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ မေနႏိုင္ေအာင္လို႔ သႏ္ၲိသုခကိစၥနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ႏွင္ထုတ္ လို႔ရေအာင္လုပ္တာ လို႔ ေျပာၾကတာေတြရွိပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – မဟုတ္ဘူး။ မွား ေနတာကိုေျပာတာ။ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ကို ႏွင္ထုတ္တယ္ဆိုတာက ဒီဆရာ ေတာ္ ႀကီးက အာဂႏၲဳျဖစ္ေနတာ။ သူ႔ကိုလည္းလွဴ ထားတာမဟုတ္ဘူး။ အာဂႏ္ၲဳျဖစ္ေနတာ။ ဒီတိုင္းေနရင္ေတာ့ ဘာမွေတာ့ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ ဘာသာသူ ဒီမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ေနရင္ေတာ့။ အခုဟာက လက္ရွိပုဂိ္ၢဳလ္ေတြ နဲ႔ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕တပည့္ေတြ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အခန္းေသာ့ေတြကို သိမ္းၿပီးေတာ့ ဒီဟာေတြကို ႏွင္ထုတ္တာ။ လြဲေနတာကိုေျပာတာ။ အဲဒီကိစၥေတြနဲ႔အစိုးရ နဲ႔ဘာမွမ ပတ္သက္ဘူး။ အဲဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါက ဘုန္းႀကီးတို႔က မဟာနာယကကို ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ထားတဲ့အတြက္ ဒီျပႆနာေတြျဖစ္ရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ရွင္းရမွာ။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ အဲဒီတည္းက ဘုန္းႀကီးတို႔က ၾသ၀ါဒါစရိယေတြ ဖြဲ႕ထား တာရွိတယ္။ ၾသ၀ါဒါစရိယေတြအျပင္ ေဂါပက အဖြဲ႕ ေတြရွိတယ္။ ၾသ၀ါဒါစရိယဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔ အဲဒီထဲမွာ ဘာပုဂိ္ၢဳလ္၊ ညာပုဂိ္ၢဳလ္ဆိုၿပီးေတာ့ မွတ္တမ္းထဲမွာ မေတြ႕ဘူး။ ဘုန္းႀကီးက ေသခ်ာေလွ်ာက္ ၾကည့္ေတာ့ ၾသ၀ါဒါစရိယဆိုတာ အျခား မဟုတ္ဘူး။ သက္ဆိုင္ရာ သံဃနာယက၊ သံုးဖြဲ႕ရွိတာကိုး။ သံုးဖြဲ႕မွာ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ ေတြဟာ ၾသ၀ါဒါစရိယေတြပဲ။ ဒီၾကားထဲမွာ ျပႆ နာေပၚတာေတြရွိတယ္။ ပီနန္ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ဥကၠ႒ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ႀကီးကို ေလွ်ာက္ထားတာရွိတယ္။ ဘာ တုန္းဆိုေတာ့ ဒီေက်ာင္းႀကီးမွာ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳ သင္တန္းဖြင့္ခ်င္ပါတယ္တဲ့။ ဘုန္းႀကီးတို႔ တာ၀န္က် တုန္းက ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တာ။ ဖြင့္ ခြင့္ေပးပါ။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘုန္းႀကီးတို႔ အဖြဲ႕ကို အမိန္႔ရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔က တာ၀န္က်အဖြဲ႕ဆိုတာ ျပႆနာ ျဖစ္လာရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔က ေျဖရွင္းရ မယ့္ အဖဲြ႕ပဲ။ ဒီကိစ္ၥကို ဖြင့္ခြင့္ေပးသင့္၊ မေပး သင့္ဘုန္းႀကီးတို႔က ဆံုးျဖတ္ရမယ့္အဖြဲ႕ပဲ။ တာ၀န္က်တာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဒီေက်ာင္း ႀကီးက ၄၇ ပါးက အသိအမွတ္ျပဳထားတာ ကလည္း မဟာနာယကက ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ အဖြဲ႕ အစည္း ဒီေက်ာင္းႀကီးမွာ လုပ္တာ ကိုင္တာေတြရွိရင္ ၾသ၀ါဒါစရိယ၊ ေဂါပက ေတြကပဲ ေျပာရမွာေပါ႔။ မပိုင္ဆိုင္ တဲ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒီလိုေတာင္းတာကိုေတာ့ မဟာနာယက ခြင့္ျပဳလို႔မရဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဒီလိုလုပ္ ထားခဲ့တာ။ မွန္တဲ့အတိုင္း ဆံုးျဖတ္တာပဲ။ မဟာနာယက ကအုပ္ခ်ဳပ္တာ၊ သာသနာပိုင္ဆိုေတာ့ ပီနန္ဆရာ ေတာ္ႀကီးကို ဆံုးျဖတ္ခြင့္ ဖြင့္ခြင့္ ေပးလို႔မရဘူးေလ။ ဘုန္းႀကီးတို႔က မဟာနာယကရဲ႕ကိုယ္စားဆိုေတာ့ မဟာ နာယက ပိုင္ကို ဒီအဖြဲ႕က ဘာလို႔ဒီလိုေပးလိုက္ရ တာလဲဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ၾသ၀ါဒ တရားမ၀င္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲလိုေတြရွိတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါေတြလည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း တာ၀န္ခံခဲ့ တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အရွင္ဘုရား ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ တာ၀န္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးပါမယ္လို႔ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ မဟာနာယကရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ပံုေတြကလည္း တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ရဲ႕သေဘာနဲ႔ ဘယ္ ေတာ့မွမရဘူး။ အဖြဲ႕နဲ႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ရတာ။ တာ၀န္က်အဖြဲ႕ က ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လို႔ဆံုးျဖတ္တာ မဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ရင္ ၄၇ ပါး အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူ။ အခုျပႆနာျဖစ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕တပည့္ေတြနဲ႔ မဟာနာယက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ဖို႔ထားတဲ့ အဖဲြ႕ေတြ ျပႆနာျဖစ္လာတယ္။ ဒါကို ဘုန္းႀကီး တို႔အဖြဲ႕ကဆံုးျဖတ္ လို႔မျဖစ္ဘူး။ ဒီလိုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီ ဒါေတြကိုဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲ တင္တယ္။ တင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ၄၇ ပါး ဆံုးျဖတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ၄၇ ပါးစံုညီ အစည္းအေ၀းကေန ဆံုးျဖတ္တယ္။ ၃၁ ရက္ေန႔မွာ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ထြက္ခြာဖို႔ ဆံုးျဖတ္တယ္။ အဲလိုဆံုးျဖတ္ၾကတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ အဖဲြ႕ခြဲရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အကုန္လံုး ၄၇ ပါးက တညီတၫြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္တဲ့ကိစၥ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘုန္း ႀကီးကေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘက္မွ မလိုက္ပါဘူး။ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးမွ မပိုင္ရင္ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ တပည့္က ဘယ္လိုလုပ္ ပိုင္မွာတုန္း။ ဒီမွာေနခြင့္ကို မရွိတာေနာ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ေျပာေနတာ ဘုန္းႀကီး တို႔က။
● ၂၀/၉၀ အရလုပ္တယ္ဆိုတာလည္း ျမေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕တုန္းက အဲဒီအတိုင္းပဲ မိန္႔ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ – ၂၀/၉၀ ဆိုတာက သံဃာ့အဖဲြ႕အစည္းရဲ႕အမိန္႔ေတြကို မနာခံ ရင္၊ လူ၀တ္လဲေထာင္ခ်ဆိုတဲ့ ဆံုး ျဖတ္ခ်က္က အဲဒါပဲ။ အခု မနာခံဘူးေလ။ ဘယ္ရက္ကို ထြက္သြားပါဆိုတဲ့ အမိန္႔က တစ္လခြဲေလာက္ အဲဒီလို မလုပ္ရင္လည္း ဒီဟာအေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔က လုပ္မွာပဲ။ ဒါ မတရားလုပ္တာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ မဟာနာယကဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တာ၀န္အရ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္တာပဲရွိတယ္။ အစိုးရ က ဒါႀကီးကိုလုပ္ပါ၊ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဖယ္ရွားပါလို႔ ဘယ္လိုလုပ္။
● ထူးျခားတာကလည္း အဲဒီကိစၥၿပီးမွ သာသနာေရး၀န္ႀကီး ဦးဆန္းဆင့္ျပဳတ္သြားတာ။
ဆရာေတာ္ – အဲဒါကလည္း တိုက္ဆိုင္မႈပဲ။ မဆိုင္ဘူးေနာ္။
မဟာနာယကအပါအ၀င္ မဟာနာယက မပါလည္း အခုနက ဘုန္းႀကီး ေျပာ တာထဲမွာ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါ တယ္။ အျပင္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္း အရာေလးေတြကို ဆံုးျဖတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ သာသနာေရးဦးစီး ကေနၿပီးေတာ့ ၀င္စာေတြကို လက္ခံၿပီးေတာ့ အဲဒီ၀င္စာေတြအေပၚမွာပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဆံုးျဖတ္ ေပးတာ။ အခု အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေျပာင္းလဲ တာေတြ လက္ခံတာေတြ မရွိဘူးလား။ ဦးဇင္းတို႔က အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ သာသနာ ေရးကိစၥ သက္သက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အဖြဲ႕ ျဖစ္တယ္။
● သာသနာေရးဦးစီးဌာနက တင္ျပမႈေတြပဲ လုပ္ေဆာင္တာလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ – အဲဒါပဲ။ ဒါေတြကို သေဘာမေပါက္ၾကဘူး။ ၀န္ႀကီးဦးဆန္းဆင့္က ဘုန္းႀကီးကို ၄၇ ပါးမွာ ေလွ်ာက္ ထားတာရွိတယ္။ မဟာနာယက ဆရာ ေတာ္ႀကီးေတြက အစုိးရရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ ေန ၾကတယ္လို႔ ထင္ျမင္ေနၾကပါတယ္ဘုရားတဲ့။ ဘုန္းႀကီး ေျပာတယ္။ ဘုန္းႀကီး မဟာနာယကျဖစ္လာ တဲ့အခ်ိန္ ကစၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္တဲ့ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြက မဟာနာယကရဲ႕ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ဆံုး ျဖတ္တာ ျဖစ္တယ္။ အစိုးရက ဒီအမႈမွာ ဒီလိုဆံုးျဖတ္ လုိက္ပါလို႔လည္း ဘယ္တုန္းကမွ မဟာ နာယကႀကီးေပၚ မွာ လႊမ္းမိုးမႈမရွိခဲ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔ အခုဆံုးျဖတ္ေနတာေတြဟာ ေရာက္လာတဲ့ တင္စာေတြအတိုင္းပဲ။ အဲ ဒါကို ဒီလိုဆံုးျဖတ္ေပးပါလုိ႔ တစ္ခါမွ မေလွ်ာက္ခဲ့ဘူး။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဘးအျမင္ေတြကေတာ့ ရွိမွာေပ့ါ။ အမ်ားအထင္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ တကယ္ ျဖစ္ေနတာေတြနဲ႔ ရွင္းျပလုိက္တယ္။
● မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သမၼတနဲ႔ အစုိးရကို မလြန္ဆန္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ အဲဒီ လိုထင္ေနၾကတာဘုရား။
ဆရာေတာ္ – ဦးဆန္းဆင့္ကိုယ္တိုင္က ေလွ်ာက္တာ။ သတၱမအႀကိမ္၊ စတုတၳအစည္းအေ၀းမွာ ေလွ်ာက္ခဲ့ တယ္။ ဒီိကိစၥကို ဘုန္းႀကီးက အဲဒီအတုိင္းျပန္ေျဖတယ္။ မဟုတ္ပါဘူးလို႔။ ဒကာႀကီးတို႔ အခု ၀န္ႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။ ဒကာႀကီးတို႔က ဒီလို လုပ္ေပးပါတို႔ ဒကာႀကီးတို႔ မေလွ်ာက္ခဲ့ဘူး။ အရင္၀န္ႀကီးေတြလည္း မေလွ်ာက္ခဲ့ပါဘူး။ အမ်ားကထင္တာပါ။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က အစိုးရခိုင္းတဲ့အတိုင္း လုပ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြက ေတာ့ အမ်ားအတြက္ ရွင္းဖို႔ေကာင္းတယ္။ ရွင္းတယ္မလား ဘုန္းႀကီးေျပာတာ။
● ရွင္းပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – သာသနာေရးဦးစီးဌာနက တင္တာေတြပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဆံုး ျဖတ္တာ။ ဤအမႈကို ဒီလုိဆံုးျဖတ္ ေပးပါလို႔ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းက တစ္ခါမွ မေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးဘူး။ မိမိတို႔ဆႏၵအတိုင္း ေဆာင္ရြက္တာပဲ။
● လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၀၀ကစၿပီးေတာ့ ေလာကီႏုိင္ငံေရး အ႐ႈပ္အေထြးေတြ သံဃာၾကားထဲ ၀င္ေရာက္လာၿပီးေတာ့ သံ ဃာထု အတြင္းမွာ စည္းလံုးမႈကြဲျပားတယ္၊ စိတ္၀မ္းကြဲျပားေစပါတယ္။ အဲဒါ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း ၾသ၀ါဒေလး မိန္႔ၾကားေပးပါအံုး ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – သာသနာညီၫြတ္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသခၤမ္းတစ္ခုမွာ ကြဲလြဲမႈ ေတြကိုေျပာတာလား။ ၀ိနည္း ေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပႆနာ၊ လူမႈေရး ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးကြဲလြဲတာေတြက ဆိုင္ ကိုမဆိုင္ဘူး။ အဲဒါ ေလး သိထားေပ့ါ။ သံဃာေတြ ညီၫြတ္တယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားပၪာတ္ထားတဲ့၊ ဆံုးမထားတဲ့သိကၡာ ပုဒ္ေတြ နဲ႔ အညီအၫြတ္ လိုက္နာရမယ္။ ကြဲျပားမႈမရွိရဘူး။ ဒါကိုေျပာတာ။ ျမတ္စြာ ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါေတြလည္း အသင္းအဖြဲ႕ ဖြဲ႕တဲ့ ပုဂိ္ၢဳလ္ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကိုၾကည့္ ၿပီးလည္း သံဃာေတြက ညီၫြတ္တယ္၊ မညီၫြတ္ ဘူးဆိုတာ ဆံုးျဖတ္လို႔ရတယ္။ ဒီလူမႈေရးကိစၥေတြမွာ သံဃာ့ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ သံဃာကိစၥေတြမွာ သံဃာ အခ်င္းခ်င္း ျမတ္စြာဘုရား ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ မညီၫြတ္ရင္ ဒါကြဲတာပဲ။ ညီၫြတ္ရင္ မကြဲဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား အဆံံုးအမနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီးေတာ့ ကြဲျပားတာတစ္ခုမွမရွိဘူး။
● ေရႊေပၚကၽြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ရွိတုန္းက အရွင္ဘုရား ဒီကိုႂကြဖူးပါလား ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – မေရာက္ဖူးပါဘူး။ ဘုန္းႀကီး ၂၀၀၇ခုႏွစ္က ေရာက္ဖူးတယ္။
● ေရႊေပၚကၽြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘုန္းဘုန္း ဘယ္လိုျမင္ပါ သလဲ။
ဆရာေတာ္ – ဘုန္းႀကီးက သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔လည္း မေတြ႕ဖူးဘူး။ သူ႔အေၾကာင္းေတြ စာနဲ႔သာ ဘုန္း ႀကီးတို႔က။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဒိ႒နဲ႔ပဲယွဥ္ႏုိင္မယ္။ အဒိ႒နဲ႔ေတာ့ ယွဥ္လုိ႔မရဘူး။ သူလည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူလည္း တတ္ႏုိင္သေဘာက္ သာသနာျပဳ ေနတဲ့ပုဂိ္ၢဳလ္ပဲ။ ဟိုတုန္းတည္းကလည္း လာတဲ့ ပရိ သတ္တစ္ဦးေမးတယ္။ ဒီလို ေတြးႏုိင္သားပဲ။ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ေတာင္ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ဒါကို သတင္းေတြလည္း ၾကားပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဘက္ကလည္း သြားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ ဘုရား ႀကီးေဆာင္ရြက္ ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရာက္လာတဲ့ပုဂိ္ၢဳလ္ ပဲသိမယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔က မသိဘူး။ သူ႔စာအုပ္က ေလးေတြကိုပဲ။ အဲဒီစာအုပ္ထဲက ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြပဲေပ့ါ။ ဒီမွာ သာသနာ့ အေဆာက္ အအံုေတြ ဧက ၅၀ ေတာင္ရွိတယ္ ေျပာတယ္။ အေဆာက္အအံုေပါင္းက ၅၀၀ေလာက္ရွိ တယ္တဲ့။
ဘုန္းႀကီးတို႔က သာသနာ့၀န္ထမ္း ေတြအေနနဲ႔သာသနာ့တာ၀န္ေတြကို ထမ္း ေဆာင္ေနတဲ့ပုဂိ္ၢဳလ္ေတြ။ ကိုယ္နဲ႔ ပတ္ သက္တဲ့တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔ သူလည္း သူ႔ဒကာ၊ ဒကာမေတြကို ေဟာ ေျပာၿပီးေတာ့ သာသ နာျပဳေနတဲ့ ပုဂိ္ၢဳလ္လို႔ ဦးဇင္းတို႔ဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္။ သာသနာျပဳ ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးလို႔ ေျပာလို႔ရပါ တယ္။ က်န္တာေတြက သိမွမသိတာ။ မသိေတာ့ဆက္ေျပာလို႔မရဘူး။ အဲဒါပါပဲ။
● ဆရာေတာ္တပည့္ေတာ္တုိ႔ကို တျခား ဘာမ်ားမိန္႔ၾကားစရာရွိပါလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္ – ခင္ဗ်ားတို႔မွာ သတင္း စာက်င့္၀တ္၊ စာနယ္ဇင္းက်င့္၀တ္ေတြ ရွိတာပဲ။ ဆုိေတာ့ လိုက္နာေပ့ါ။ မမွန္တဲ့ သတင္းေတြေတာ့မထည့္နဲ႔။ စာေလးတစ္ခု ဖတ္ဖူးတယ္။ ဘယ္သတင္းမွ အေကာင္း မရွိဘူး။ သတင္း ေတြက လူမႈေရးေတြ၊ ေပါက္ကရေတြပါလာတယ္။ မေကာင္း သတင္းေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကလည္း သတင္း စာက်င့္၀တ္နဲ႔အညီေပ့ါ။ ပံုေတြကို ေတာင္ထင္ထင္ရွားရွားမထည့္ဘဲ ၀ါးရတာ မ်ဳိးတုိ႔ေလ။ ဘုန္းႀကီး ေျပာခ်င္ တာကေတာ့ သတင္းစာက်င့္၀တ္နဲ႔ အညီ ေဆာင္ရြက္ဖိုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လူေတြထင္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘုန္းႀကီး မဟာနာယက လုပ္တဲ့အခ်ိန္ တည္းက ရွင္းပါတယ္။ စားပြဲေပၚ ေရာက္လာတဲ့ အမႈေတြကိုဆံုးျဖတ္တာပါ။ အဲဒီ အမႈေတြမွာ အစိုးရက ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္၊ ဒီလိုဆံုးျဖတ္ဆုိၿပီး မရွိ ပါဘူး။ ၄၇ပါး၊ သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ၀န္ႀကီးေတြက ဘယ္လုိဘယ္လိုလုပ္ပါလို႔မေလွ်ာက္ ခဲ့ဖူး ဘူး။ မဟာသႏိ္ၲသုခနဲ႔ေတာ့ မဟာနာယကကို အျမင္မရွင္းၾကဘူး။ ပိုင္ဆိုင္မႈ ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျမင္ မရွင္းၾက ဘူး။ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးကို လွဴဒါန္းထား တာ မရွိပါဘူး။ သာသနာကုိ လွဴဒါန္းထား တာပဲ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ထုတ္ျပန္တဲ့စာ ထဲမွာလည္းပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုလည္း သေဘာမေပါက္ၾကဘူး။ အခုတရား႐ံုးမွာ ျဖစ္တဲ့ ဟာကလည္း မဟာနာယကနဲ႔ မပတ္သက္ပါဘူး။

  ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald

 


 
 

No comments:

Post a Comment