နည္းဥပေဒကို ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးဖို႔ သပိတ္တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ေျပာဖို႔ေနတာ
….
စာေမးပြဲ စနစ္ဆုိးက်ဳိးေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတ္ေသတာမ်ဳိးေတြ ေပၚလာၿပီ
….
လူမႈေရးအသင္းအဖဲြ႕ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဆုိတာက လူမႈေရး အသင္းအဖဲြ႕ မဟုတ္ဘူး
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အစိုးရက ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ၌ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ရွိေနျခင္း၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္ မရွိျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလိုမရွိေၾကာင္း ကန္႔ကြက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္းကို ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ ဦးေဆာင္ ၍ ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ယင္းေကာ္မတီတြင္ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အစိုးရဘက္မွ ညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္မႈျခင္း မရွိပါက လက္ရွိ ျပဳလုပ္သည့္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္မႈမ်ားထက္ ပိုမိုျပင္းထန္၊ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔၊ ပိုမိုႀကီးမားေသာ သပိတ္တုိက္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲ ေဖာ္ေဆာင္ တံု႔ျပန္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ရာဇသံေပး ထုတ္ျပန္ ထားသည္။
ယင္းသို႔ ရာဇသံေပး ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔က ပညာေရးဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားက အဆိုပါ ေကာ္မတီ၀င္ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ ဆံုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း တိက်ေရရာသည့္ အာမခံခ်က္မ်ား ေပးႏုိ င္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ က ႏို၀င္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ၎တုိ႔၏ သေဘာထားမ်ားကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ယင္းတံုံ႔ျပန္မႈ၌ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၆ ခ်က္အေပၚ ရွင္းလင္းခ်က္ႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္ဟုဆိုကာ လက္ရွိ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္လက္ ေရးဆြဲ ေနသည့္ နည္းဥပေဒ၊ က႑အလိုက္ ဥပေဒႏွင့္ တကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္ မူၾကမ္းမ်ား ေရးဆြဲၿပီး အမ်ားျပည္သူထံ ခ်ျပမည္ျဖစ္ရာ ၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြး ႏိုင္ေရးအတြက္ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္ဟု ပါရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းကမ္းလွမ္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ညႇိႏႈိင္းစရာ မရွိေၾကာင္း သပိတ္ေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္ က ႏုိ၀င္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွတစ္ဆင့္ တံု႔ျပန္လုိက္သည္။ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္ မွာ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးအခင္း ကာလ အတြင္း ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးအျဖစ္ လူသိမ်ားခဲ့ သူ ျဖစ္ သည္။ ေကာ္မတီ၏ ေရွ႕ဆက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္၏ သေဘာထားမ်ားကို ယခုကဲ့သို႔ ေမးျမန္း ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
၀ိုင္းေမာ္
● ပထမဆံုး ေမးခ်င္တာကေတာ့ ဒီ ဥပေဒကို အတည္ျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ကာလတုန္းမွာ အခုလိုမ်ဳိး ကန္႔ကြက္မႈေတြ လုပ္ခဲ့ရင္ ပိုထိ္ေရာက္မယ္လို႔ သံုးသပ္မႈေတြ ရွိသလို အခုသပိတ္ ျဖစ္လာေပမယ့္လည္း ဥပေဒက ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္လို႔ ကန္႔ကြက္မႈ အပိုင္းမွာ အားနည္း ႏုိင္တယ္လို႔ သံုးသပ္မႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္ရဲ႕ အျမင္ေလးကို သိပါရေစ။
ကၽြန္မတို႔က အဲဒီဥပေဒ မေပၚလာခင္ကတည္းက ႀကိဳးစားခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အဲဒီတုန္းက ဘယ္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကမွ အသံမထြက္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ေပ့ါ။ အဲဒီလို အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ NNER ဆိုတဲ့ Network ကို ဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အႏွံ႔မွာ ဥပေဒ မေပၚခင္မွာ အရင္ဆံုး မူ၀ါဒကို အရင္စဥ္းစားရတယ္။ ဘယ္လိုမူ၀ါဒေတြနဲ႔ သြားမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရတယ္။ အဲဒီကေန ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ညီလာခံဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။ ပညာေရးမူ၀ါဒေတြ အဲဒီမွာထြက္လာတယ္။ အားလံုးဆႏၵ တူညီတဲ့ ဟာေတြ ေရြးၿပီးေတာ့ တကယ္ ေက်ာင္းသားျပည္သူရဲ႕ ဆႏၵပဲ။ အဲဒီမူ၀ါဒကို လႊတ္ေတာ္ထဲကို တင္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေအာင္ျမင္ဘူး။ အဲဒီမွာ လႊတ္ေတာ္က စၿပီးေတာ့ ဥပေဒေရးဆြဲေနၿပီ ဆုိေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔ လႊတ္ေတာ္ကို သြားတယ္။ သမၼတဘက္က ေရးဆြဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း သမၼတ႐ံုး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ သြားတယ္။ ေတာက္ေလွ်ာက္ ဒီလို ညိႇႏိႈင္းမႈေတြ စၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီကာလ အေတာအတြင္းမွာလည္း ဥပေဒၾကမ္း ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပမႈေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ တစ္ဆင့္ခ်င္းနဲ႔ ျပင္ လာမလား၊ ျပင္ လာမလား ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ အစိုးရ ဘက္က အခုအခ်ိန္ထိ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ဖိတ္သေယာင္ေယာင္ လုပ္ေပမယ့္လည္း ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို အၿမဲတမ္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့တယ္။ လ်စ္လ်ဴ႐ႈတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အခုလို သပိတ္အထိ ျဖစ္လာတာေပ့ါေနာ္။
● အခုကေတာ့ ထုိင္သပိတ္ေပါ့။ ဒီကေနၿပီး ဘယ္ေလာက္အထိ တုိးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ျပင္ထားလဲ။
ကၽြန္မတို႔က ညိႇႏိႈင္းမႈက အရင္သြားတယ္။ ညိႇႏိႈင္းမႈေတြၿပီးေတာ့ ဆႏၵျပပဲြေတြနဲ႔ သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေအာင္ျမင္ဘူး။ အစုိးရက ကၽြန္မတို႔ကို အၿမဲတမ္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈတယ္။ ဒီ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ တစ္ဆင့္ခ်င္း၊ တစ္ဆင့္ခ်င္း ျမႇင့္ျမႇင့္ လာရတာ။ သပိတ္ကေတာ့ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ပဲ။ အခုက တစ္ႏုိင္ငံလံုး က ေက်ာင္းသား ေတြက ရန္ကုန္မွာလာၿပီးေတာ့ သပိတ္ထုိင္တာ။ ဒီသပိတ္က ျမင့္တယ္။ ဒီ့ထက္ျမင့္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးလည္း ကၽြန္မတို႔ သြားမွာမို႔လို႔။ ကၽြန္မတို႔ မေန႔က အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ေျပာခဲ့သလုိပဲ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္းမွာ အစိုးရကို အခ်ိန္ေပးတာျဖစ္တယ္။ အရင္တုန္းက တစ္ႏုိင္ငံလံုး က ေက်ာင္းသားေတြက ရန္ကုန္မွာ လာၿပီးေတာ့ သပိတ္ လုပ္တယ္။ အခုက တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ သပိတ္တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲဖို႔ရွိတယ္။
● အခုျပဳလုပ္တဲ့ ထုိင္သပိတ္မွာ ဘယ္လို အခ်က္အလက္ေတြကို အဓိကထားလဲ။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္လို အခ်က္အလက္ေတြ ရရင္ေတာ့ျဖင့္ သပိတ္ရဲ႕ အရွိန္ကို အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ဖုိ႔ ရွိသလဲ။
မေန႔က ေရႊတိဂံုဘုရား အမ်ဳိးသားေန႔မွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကိုလာၿပီးေတာ့ ေတြ႕တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက အဓိက ေျပာခဲ့တာက အစိုးရက မေန႔က MRTV မွာလည္း ပါတယ္။ သတင္းစာထဲမွာလည္း ပါတယ္။ နည္းဥပေဒမွာ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးဖို႔ သူတို႔ိ ဖိတ္တယ္။ ကၽြန္မတို႔က နည္းဥပေဒကို ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးဖို႔ သပိတ္တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ေျပာေနတာ။ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒက အခ်က္ေတြက အေရးႀကီးလို႔ ကၽြန္မတို႔အတြက္ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးလို႔ ဒီဟာကို ေျပာေနတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ နည္းဥပေဒမွာ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို ဖိတ္ေခၚျခင္း မ်ဳိးကုိလည္းကၽြန္မတို႔က လံုး၀ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ လိုခ်င္တာကေတာ့ မူ၀ါဒ ဥပေဒလို႔ ေခၚတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမွာ ေဆြးေႏြးဖို႔ျဖစ္တယ္။ ေဆြးေႏြးမယ္ ဆိုရင္လည္း ကၽြန္မတုိ႔ အဲဒီေန႔ ကတည္းက တစ္ခါတည္း ေျပာခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီရွိတယ္။ အစိုးဘက္ကလည္း ပညာေရးျမႇင့္တင့္မႈ ေကာ္မတီဆိုၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕ထားတာရွိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ဖြဲ႕ရယ္၊ ကၽြန္မတို႔ Network ေတြ အားလံုးပါတဲ့ ပညာေရး Network ျဖစ္တဲ့ NNER ၊ သပိတ္ ေကာ္မတီလို႔ေခၚတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ေကာ္မတီရယ္ ေတြ႕ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးရင္ အေျဖပိုၿပီးေတာ့ ထုတ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မက ယူဆတယ္။
● အခုျပဳလုပ္တဲ့ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ သပိတ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အာဏာပိုင္ဘက္က ဖမ္းတာဆီးတာ၊ အာဏာပိုင္နဲ႔ ထိပ္တုိက္ ေတြ႕တာမ်ဳိး၊ ႐ိုက္ႏွက္တဲ့ အထိ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ႀကံဳခဲ့ရင္၊ အဲဒီလို ႀကံဳခဲ့ရင္ ျပည္သူနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္း ေတြက ပါ၀င္လာရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ စိုးရိမ္စရာ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ သံုးသပ္မႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအေပၚ မွာေကာ အစ္မတို႔ဘက္က ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားတာ ရွိပါသလား။
အဲလိုမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္လည္း အဲဒီျပႆနာက ကၽြန္မတို႔စတာ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရက ျပန္တုံ႔ျပန္မႈ အေပၚမွာ ျဖစ္လာ တဲ့ ျပႆနာေပါ႔ေနာ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒါကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ ထူူးထူးဆန္းဆန္း ကိစၥလို႔ မျမင္ပါဘူး။၁၉၈၈ တုန္းကလည္း ေရွ႕မွာ သာဓကေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိလည္း ၁၉၈၈ လူထု လႈပ္ရွားမႈႀကီးက ကၽြန္မတို႔ အားလံုးအတြက္ စံျပဳထားရမယ့္္ အေနအထား တစ္ခုေပါ႔ေနာ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဒီလိုဟာမ်ိဳး ျပန္ေပၚလာမယ္၊ မေပၚလာဘူးလို႔ေတာ့ ယတိျပတ္ ေျပာလို႔ေတာ့ မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲလိုကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္လာရင္လည္း ဒါအစိုးရရဲ႕ ယႏၲရားေၾကာင့္ အစိုးရရဲ႕အျပဳအမူ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္လို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ေျပာလို ပါတယ္။
● ဒီေန႔မနက္ သတင္းစာမွာ ေရးထားတယ္။ အစ္မတို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈ လိုမ်ဳိးေတြ၊ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက ဒီအထဲမွာပါတယ္ ေပါ့ေနာ္။ ဒီအသင္းမ်ဳိး ဖြဲ႕တာေတြကလည္း နည္းဥပေဒမွာ ပါလာမယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း ဒီဥပေဒမွာ ပါၿပီးသားဆိုၿပီး သူတို႔ပံုစံ ၾကည့္ရတာေတာ့ မေပးႏုိင္ဘူး ပံုစံမ်ဳိး သေဘာထားေတြ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေကာ ဘာေျပာခ်င္လဲ မသိဘူး။
ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်တဲ့ ပညာေရးစနစ္လုိ႔ ေျပာေတာ့ သူတို႔ကလည္း ဆိုလိုတာက ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ် တယ္လုိ႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔မွာ ျပႆနာတက္တာက ဘယ္ေလာက္ ရာခိုင္ႏႈန္းလဲ ေျပာရ မလို ျဖစ္ေနၿပီ။ အစိုးရက ေျပာတာေတာ့ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြက ကိုယ္ပိုင္ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္ရွိရင္ တကၠသိုလ္ျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ အပိုဒ္ကို ထည့္ေရးထားၿပီးေတာ့ အေနာက္မွာေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ေကာ္မရွင္ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ၾကည့္ရင္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ေကာလိပ္ေတြ က ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႔ခြဲ ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ေကာ္မရွင္ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ေအာက္မွာ။
ေနာက္တစ္ခုက အသင္းအဖြဲ႕ ဖဲြ႕စည္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႀကီးမွာ ေတာင္မွ တစ္ခ်က္တေလေတာင္ မပါဘူးဆိုရင္ နည္းဥပေဒမွာ ပါဖို႔ဆိုတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ဒါကုိလည္း ယံုၾကည္လို႔မရဘူး။ ပါလာၿပီး ဆိုရင္ေတာင္မွ ပထမေတြးခဲ့သလိုပဲ လူမႈေရး အသင္းအဖြဲ႕ ဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔က ေျပာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာက လူမႈေရး အသင္းအဖြဲ႕ မဟုတ္ဘူး။
● မေန႔ကလည္း ပညာေရးပိုင္းက လူေတြနဲ႔ သပိတ္ေကာ္မတီနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့ တယ္ဆိုေတာ့ သူတုိ႔ဘက္က သေဘာထား ဘယ္လို ရွိတယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
စၿပီးေတာ့ ေတြ႕ကတည္းက တစ္ဦးခ်င္း ပုဂိၢဳလ္ေရးအရ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားတဲ့ ႏုိင္ငံသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လာေတြ႕တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ အဲဒါကို မယံုၾကည္ ဘူး။ ႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လာေတြ႕တယ္ဆိုရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လာေတြ႕ရဲမွာ မဟုတ္ဘူး။ မီဒီယာသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိမွာပါ။ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ထဲ ၀င္ဖို႔ႀကိဳးစားတာေတာင္မွ သူတို႔ဘက္က တု႔ံျပန္မႈကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလိုလာေတြ႕တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ပါခ်ဳပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ အစညကို အစိုးရက အမိန္႔တစ္စံုတစ္ရာေပးလို႔ သူတို႔က လာေတြ႕တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း သူတို႔က နည္းဥပေဒ ညိႇႏိႈင္းဖို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္မတို႔က နည္းဥပေဒ ညိႇႏိႈင္းဖို႔ ဒီသပိတ္တိုက္ပြဲ ကလည္း ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမွာရွိတဲ့ အခ်က္ေတြကို မႀကိဳက္လုိ႔ လုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာတင္ ကြာဟခ်က္ရွိတယ္။သူတို႔ ကၽြန္မတို႔ကို အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ ဘူး။
သူတို႔ဘက္က တစ္စံုတစ္ရာ အာမခံခ်က္ မေပးႏိုင္တာက ကၽြန္မတို႔ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လည္း ကၽြန္မတို႔က အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲက ရပ္တန္႔ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ ထုတ္တဲ့ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာထဲမွာ ပါလာတာက်ေတာ့ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲေၾကာင့္ သပိတ္က ရပ္တန္႔ သြားသေယာင္ေယာင္ ေရး ထားတယ္။ အဲဒါ ကၽြန္မတို႔ကို သိသိႀကီးနဲ႔ လိမ္ေနတာေပါ႔ေနာ္။ ဒါကအစညက ၫႊန္ခ်ဳပ္နဲ႔ ပါခ်ဳပ္ေတြကပဲ လိမ္ေနတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာကပဲ လိမ္ေနတာလားေတာ့ မသိဘူး။
● တခ်ဳိ႕ကလည္း ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ သပိတ္ကို ဘာေတြေတာ့ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္၊ ဘာေတြေ တာ့ ေ ဆြးေႏြး ႏုိင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဇာတ္ေမ်ာႀကီးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခ်င္တဲ့ သေဘာေတြရွိတယ္လို႔ သတင္း စာ ေဖာ္ျပမႈကို ၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္မႈေတြရွိ လာပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာေကာ အစ္မတို႔ဘက္က ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားတာမ်ဳိး ရွိလား။
ကၽြန္မတို႔ စိတ္ပူတာက သပိတ္က ဒီအတုိင္း ဆက္သြားလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ကို ဒီလိုပဲဆက္ၿပီးေတာ့ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္၊ ဥပမာ ကၽြန္မတို႔ကို ဖမ္းဆီး ထိမ္းသိမ္းတာမ်ိဳးဆိုရင္ အဲဒီလိုမ်ိဳး အျဖစ္ခံလို႔မရဘူး။ ဒီေက်ာင္းသားေတြက တကယ္ကို တက္ႂကြတဲ့ ေဒသအသီးသီးက ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔က ဒီ့ထက္ပိုၿပီးေတာ့ အရွိန္ျမႇင့္ဖို႔ လိုတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္မတို႔ ေနာက္မွာ က ေက်ာင္း သားေတြ၊ ျပည္သူေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ ပါလာဖို႔လိုတယ္။ အခုအခ်ိန္ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ ျပႆနာတစ္ခုေတြ႕ရတာက ဒီသိပၸံနဲ႔ နည္းပညာ လက္ေအာက္က ေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေအာင္စာရင္းမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကၽြန္မတို႔ စာေမးပြဲစနစ္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသတာ မ်ိဳးေတြ ေပၚလာၿပီ။
ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ဓာတ္ေတြက်၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ မခံခ်င္စိတ္ေတြနဲ႔ ဒီေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ေန တာေတြ႕ရတယ္။ ဒါကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္က လူ႔အသက္ကိုေတာင္ သတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ တို႔ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔က ဒီပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပါ၀င္သင့္ ပါ၀င္ထုိက္တဲ့ လူေတြအား လံုးပါေအာင္ ကၽြန္မတို႔က ဒီအခ်ိန္ယူတယ္။ အစိုးရကိုလည္း ကၽြန္မတုိ႔က အခ်ိန္ေပးတာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အစိုးရဘက္က တစ္ခုခု တုံ႔ျပန္ဖို႔ လိုတယ္ေပါ့။
● ဥပေဒ ျပ႒ာန္းတာဟာ လႊတ္ေတာ္က ျဖစ္လို႔ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ေျပာသင့့္ တယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး အစိုးရသတင္း မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာေကာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။
ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုေပါ႔ေနာ္။ အစိုးရဘက္က ေရးဆြဲထားတဲ့ ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ဘက္က ေရးဆြဲထားတဲ့ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္း။ အဲဒီႏွစ္ခုရဲ႕ အဓိက ကြာျခားခ်က္က အစိုးရကက်ေတာ့ အစိုးရရဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ပိုၿပီးေတာ့ လိုခ်င္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ကက်ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ပိုၿပီးေတာ့ လိုခ်င္တယ္။ အဲဒါပဲ ကြာၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေက်ာ႐ိုးက အတူတူပဲ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း အတည္ျပဳ လိုက္တဲ့အခါမွာ အစိုးရဘက္က အသာရသြားတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ ဒီပညာေရး ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္က ခ်ဳပ္ကိုင္ေနတာလား၊ အစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္ ေနတာလား ဆိုတာ ျမင္သာပါတယ္။ ဒီဥပေဒ စတင္ျဖစ္ တည္လာတာေရာ၊ ဒီဥပေဒ အတည္ျပဳတာေရာမွာ အစိုးရက ေတာက္ေလွ်ာက္ ကိုင္တြယ္မႈ ရွိေနတယ္။ Process အရ၊ ႏိုင္ငံေရး Process အရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ပဲ ဆိုင္သေယာင္ေယာင္ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ အစိုးရနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္ေနတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔က ျမင္တယ္။
● ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အစုိးရရဲ႕ သတင္းစာပါ တံု႔ျပန္ခ်က္ကို ၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ လုပ္ေပး ႏုိင္တဲ့ အတုိင္းအတာအထိပဲ ထုတ္ျပန္ထားတယ္။ ဒီအေပၚမွာ လက္ခံခ်င္ခံ၊ မခံခ်င္ေနဆိုတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္မႈ ေတြလည္း ရွိေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အကယ္လို႔မ်ား သူတုိ႔က သူတုိ႔လုပ္ခ်င္သလိုပဲ ဆက္လုပ္မယ္ ဆုိရင္ေကာ။
အဲဒီလို ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ ကၽြန္မတုိ႔ မေန႔ကလည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္ ကၽြန္မတုိ႔ အခုလိုမ်ိဳး ေတာင္းဆိုေနတယ္၊ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္းမွာ အစိုးရက တစ္ခုခု လုပ္ေပးလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ လို႔ ေတာင္းဆိုေနတာ မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ေရွ႕မွာလည္း သာဓကေတြက အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအတိုင္းအတာအထိ ပညာေရး ဥပေဒတစ္ခုအတြက္ ရက္ေပါင္း ၆၀ အခ်ိန္ ေပးတယ္။ အဲဒီအေတာအတြင္းမွာလည္း ကၽြန္မတို႔ ျပင္ဆင္မႈေတြ အျပည့္အ၀လုပ္မယ္။ ၿပီးရင္ ကၽြန္မတို႔က အစိုးရကို ကိုင္လႈပ္ႏိုင္တဲ့ ဖိအားတစ္ခုကို ကၽြန္မတို႔ေပးမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြ၊ ျပည္သူ လူထုေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုး ပါ၀င္တဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာအေနနဲ႔ ဖိအားေပးမွာပါ။ ျပင္းထန္တဲ့ ဖိအားေပးမွာပါ။
● တကယ္လို႔ သူတို႔ဘက္က ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ကလို လာညႇိဦးမယ္ ဆိုရင္ေရာ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးဖို႔ရွိလား။
ကၽြန္မတို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ခုနေျပာတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒအေပၚမွာ ညိႇႏိႈင္းမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔က အသင့္ပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ အၿမဲတမ္း ညိႇႏိႈင္း ဖို႔ ေစာင့္ေနပါတယ္။ နည္းဥပေဒ အေပၚမွာဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ညိႇႏိႈင္းစရာ မရွိပါဘူး။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald


No comments:
Post a Comment