![]() |
Photo:AFP |
(၁)
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
သုံးႀကိမ္သုံးခါတိတိ ေၾကြးေၾကာ္ေၾကညာျခင္းအမႈ ျပဳၿပီးသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ့္အဖုိ႔ စိတ္သက္သာရာရခဲ့၏။ ရွင္းပါဦးအံ့။
(၂)
စင္စစ္ကား စိတ္သက္သာရာရျခင္းဟူသည္ လြယ္ကူေသာကိစၥ မဟုတ္ေခ်။ ေငြျဖင့္၀ယ္၍လည္း မရ။ အာဏာျဖင့္ အဲ့သဟာ ငါ့ကုိေပးဟု ေတာင္း၍လည္း ရစေကာင္းေသာကိစၥ မဟုတ္။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ အရာခပ္သိမ္း ျပည့္စုံၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ရွိေပ၏ဟု လူတကာအထင္ႀကီးကာ အားက်မက္ေမာရသည့္ ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္ၾကသည္။ မခ်ိသြားလည္း မျဖဲသာဘဲ ဟဲဟဲရယ္ကာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ျဖင့္ တည္တံ့ေသာအသြင္ကုိ ဆင္ယင္ၾကကုန္သည္။ မႏုႆအေပါင္းတုိ႔မွာ စိတ္သက္သာရျခင္းကုိ အိပ္မက္ထဲမွာရရဟု လုံ႔လျပဳကာ အားထုတ္ၾကကုန္၏။
(၃)
လူသည္ အတၱ၀ါဒီမ်ားေပတည္း။ မိမိ၏ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားကုိ အလြန္လုိလား၏။ လုိလားမႈမ်ားလာေသာအခါ ထုိထားစရာေနရာ ရွိမရွိ မေထာက္ခ်င့္ေတာ့ဘဲ ရရာကုိဆြဲကာ အိတ္ထဲထည့္၏။ အိတ္အကြဲ လူမေသခင္ခဏ ပုိင္ဆုိင္ရသမွ်ကုိ ထာ၀ရဟု မွတ္ထင္ေလ၏။ ဤမွာပင္ ျပႆနာက တက္ေလေတာ့သည္။
(၄)
လူအမ်ားျပႆနာကုိ ကုိယ့္ျပႆနာ ဟု ခပ္တည္တည္ေၾကညာၿပီးကာမွ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္မိ၏။ ထုိအခါ ကြၽန္ေတာ္ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ နာမ္စားသုံးကာ ေျပာဆုိတတ္ေသာ မိမိကုိယ္ကုိယ္မိမိ အထင္အရွား ေတြ႔ရွိခဲ့ေလေတာ့သည္။
(၅)
ေတြ႔ရွိသည့္ ခဏ၌ပင္လွ်င္ ေထာပနာျပဳျခင္း၊ ေစာဒနာျပဳျခင္း၊ ျပႆနာဖြဲ႕တည္ျခင္း၊ အေခ်အတင္ စကားစစ္ထုိးျခင္း စသည္တုိ႔သည္ အေပါင္းအပါ ေသာင္းရာေထာင္ခ်ီကာ ေရာက္ရွိလာ၏။ အသင္ပဇာေၾကာင့္ ဤသုိ႔ေတြးကာ ဤမွ်ေရး၍ ေခါင္းစဥ္ေပးရသနည္း။ မျခြင္းမခ်န္ မွန္ရာတင္ေစ မိန္႔ေတာ္မူ၏။
(၆)
ေျပာရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္အေဖ၏အဘုိး၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ကြၽန္ေတာ္အဘုိး၏ အေဖသည္ကား ရဲရဲေတာက္သခင္ႀကီး ျဖစ္ေခ်၏။ ဤသုိ႔ဆုိျခင္းအတြက္ေၾကာင့္ လူျမင္သူျမင္ အဂၤါတစ္ခု ရဲရဲေတာက္ေနေသာ မ်က္ႏွာျဖဴ ဘုိႀကီးတစ္ေယာက္ဟု အထင္မွတ္မမွားေစလုိပါ။ အမွန္မွာကား ဒုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ သခင္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာအနက္မွ ႀကီးသည့္ဂုဏ္ျဒပ္၀ိေသသနတပ္ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ႀကီးသည့္သခင္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည့္ သခင္ႀကီးျဖစ္ေခ်၏။ အဘယ္အရာႀကီးကုိ အဆုိျပဳ၍ ဤသုိ႔ဆုိသနည္း။ သုေတသန ျပဳလုိၾကမူကား မိမိတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ရန္ပုံေငြမွ ထုတ္ႏုတ္က်ခံကာ ေဆာင္ရြက္ၾကေလ။
အေမွာင္ထဲတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ပုန္းေနသည္ျဖစ္ရကား မလႈပ္၀ံ့၊ အသံမထြက္။ ထုိအခါတြင္ အာ႐ုံေပါင္းစုံ၀င္လာ၏။ ၾကားဖူးနား၀ သရဲတေစၦပုံျပင္မ်ား အေတြးထဲေရာက္လာ၏။ ၿခိဳးၿခိဳးခြၽတ္ခြၽတ္အသံမ်ားကုိ ေၾကာက္လာ၏။ အေမွာင္ထဲတြင္ ပုန္းေနသူအခ်င္းခ်င္း ထိမိသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ျဖစ္မိ၏ . . . . .
(၇)
ဤသုိ႔ႏွယ္ ရာဇ၀င္တင္ခဲ့ရသည္။ ရဲရဲေတာက္သခင္ႀကီး၏ မ်ဳိးေစာင့္၊ မ်ဳိးခ်စ္၊ မ်ဳိးတင့္၊ မ်ဳိးျမင့္ ၾသ၀ါဒတစ္ရပ္ ရွိခဲ့ဖူး၏။ ကြၽန္ဟု မိမိကုိယ္ကုိယ္ မသုံးစြဲရ။ ကြၽန္ေစာ္နံသည့္ ကြၽန္ေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ကြၽန္မဟုလည္းေကာင္း မေရးရ။ မေျပာရ။ သတ္ပုံဆရာႏွင့္ ျပႆနာတက္ရလွ်င္ ငါသခင္ႀကီးကုိယ္တုိင္ က်င္ကုိင္ရကုိင္ရ၊ လက္ေ၀ွ႔ထုိးရထိုးရ၊ နပန္းလုံးရလုံးရ ေရွ႕မွာေန၍ အေျဖရွာရမည္။ ငါ တာ၀န္ယူသည္ဟူ၏။
(၈)
သုိ႔ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ နာမ္စားသုံးကာ စကားဆုိတတ္သူ လူသတၱ၀ါျဖစ္ခဲ့၏။ လူသတၱ၀ါ ျဖစ္ခဲ့သည့္အေလ်ာက္ ငယ္ရာမွႀကီးခဲ့ရ၏။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ပုတုေကြးအရြယ္တြင္ ကေလးတုိ႔ဘာ၀ ကစားနည္းမ်ဳိးစုံ ပါရဂူဘြဲ႔ရမတတ္ ကစားခဲ့ဖူး၏။ ထုပ္ဆီးတုိး၏။ ဖန္ခုန္၏။ ၾကက္ဖခြပ္၏။ ေရႊစြန္ညိဳကစား၏။ က်ည္းသား႐ုိက္၏။ ဂ်င္ေပါက္၏။ အ႐ုပ္ကားထပ္၏။ လုိက္တမ္းေျပးတမ္းကစား၏။ စုံမဖြက္၏။ စစ္တုိက္တမ္းကစား၏။ တူတူပုန္း၊ တုိင္ဦးတမ္းကစား၏။ ကစားနည္းစုံကစား၏။ မိန္းကေလးကစားနည္း၊ ေယာက္်ားေလးကစားနည္းဟူ၍ မခြဲျခားခဲ့။ ေဘာလုံးကန္ေသာ အခါတြင္မူကား မိန္းကေလး ေဘာလုံးသမားမ်ား ေခတ္မစားေသးသည့္အေလ်ာက္ မိမိတုိ႔ဘာသာ ေယာက္်ားေလးခ်ည္းသာ ကစားၾကရကုန္၏။
(၉)
ကစားခဲ့ၾကသည့္ ကစားနည္းမ်ားတြင္ စိတ္၀င္စားမႈအားေလ်ာ္စြာ ကြၽမ္းက်င္လာကာ အက်ဳိးေပးၾကကုန္၏။ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္လာစာေပမ်ားတြင္ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံဟူ၍ ရွိ၏။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ဳိးေပးေစေသာ ကံေပတည္း။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ဳိးေပးျခင္း မဟုတ္ေစကာမူ ယခုဘ၀၌ပင္ အက်ဳိးဆက္လာသည္တုိ႔ကုိ ေတြ႔ရ၏။
ေရႊစြန္ညိဳအ၀ဲေကာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္းမွာ ေစာစီးစြာအိမ္ေထာင္က်ကာ ကေလးတြဲေလာင္းႏွင့္ ျဖစ္ေခ်၏။ စုံမ၀ွက္ရာတြင္ ၀ါသနာပါသည့္ သူငယ္ခ်င္းသည္ ေလာင္းကစားဒုိင္ ျဖစ္လာသည္။ စစ္တုိက္တမ္း ကစားရာတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အ႐ႈံးေပးဖန္ မ်ားလာေသာအခါ ငါသာစစ္ပါရဂူဟု အထင္ေရာက္ၿပီး ေသနတ္ကုိင္စြဲ တုိက္ပြဲ၀င္ရာမွ ျပန္မလာ။ တုိင္ဦးတမ္းကစားရာတြင္ ကြၽမ္းက်င္သူမွာ ေနရာေကာင္းေကာင္း ရေနၿပီျဖစ္၏။
(၁၀)
သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကစားသည့္အေၾကာင္း ေျပာရင္းႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ကစားေလ့ရွိသည့္ ကစားနည္းကုိ ေျပာရပါဦးမည္။ တူတူပုန္းတမ္း ကစားျခင္းျဖစ္ ေပ်ာက္သူကုိ ရွာရသည့္ အရသာကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္၏။ ရွာသူ၏ မ်က္စိေအာက္တြင္ ေျခရာေဖ်ာက္ရျခင္းကုိ ခုံမင္၏။ ညအခ်ိန္တြင္ တူတူပုန္းကုိ နတ္၀ွတ္တတ္တယ္ဆုိေသာ္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ပုန္းခဲ့၏။ ေမွာင္ရသည့္အထဲတြင္ ေခ်ာင္၀င္ကာ ပုန္းသည္ျဖစ္ရာ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္သည္ဟု ထင္ရေတာ့၏။
အေမွာင္ထဲတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ပုန္းေနသည္ျဖစ္ရကား မလႈပ္၀ံ့၊ အသံမထြက္။ ထုိအခါတြင္ အာ႐ုံေပါင္းစုံ၀င္လာ၏။ ၾကားဖူးနား၀ သရဲတေစၦပုံျပင္မ်ား အေတြးထဲေရာက္လာ၏။ ၿခိဳးၿခိဳးခြၽတ္ခြၽတ္အသံမ်ားကုိ ေၾကာက္လာ၏။ အေမွာင္ထဲတြင္ ပုန္းေနသူအခ်င္းခ်င္း ထိမိသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ျဖစ္မိ၏။
လကြယ္ညေမွာင္ အလင္းေရာင္မရွိဟု ဆုိသည့္တုိင္ မ်က္စိက်င့္သားရလာေသာအခါ အလင္းေရာင္ေရးေရးကုိ ျမင္ရ၏။ အေမွာင္ထဲက အလင္းပ်ပ်။
(၁၁)
အလင္းထဲမွာ အေမွာင္မရွိႏုိင္ၿပီေလာ။ အလင္းထဲက ပိန္းပိတ္ေနေသာ အေမွာင္႐ုိင္း႐ုိင္းမ်ား ရွိႏုိင္သည္။ ရွိလည္းရွိေနၾကသည္။ သာမန္မ်က္စိျဖင့္ေတာ့ မျမင္ႏုိင္။ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈမွ ျမင္ႏုိင္ေပမည္။
စြဲလမ္းတပ္မက္ျခင္းတည္းဟူေသာ အေမွာင္။ ေငြေၾကးဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာတုိ႔ကုိစြဲ လမ္းတပ္မက္ျခင္း၊ အၾကြင္းမဲ့ယစ္မူးေစတတ္ေသာ အရာတုိ႔ကုိ အၾကြင္းမဲ့ စြဲလမ္းတပ္မက္တတ္၏။ ထုိအခါ အဆိပ္သိပ္သည္းေသာ အေမွာင္ထုသည္ ဖြဲ႕တည္ျဖစ္တည္ေလေတာ့၏။ အေမွာင္ထု၏ ဖိစီးမႈေအာက္၀ယ္ ညီအစ္ကုိလည္း မရွိေတာ့။ အေဖအေမလည္း မရွိေတာ့ေခ်။
(၁၂)
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိေၾကာက္တယ္။
အလင္းထဲမွာ စိတ္ရွင္းေအးခ်မ္းစြာ ေနခ်င္ပါသည္။ လူႀကီးမင္းလည္း ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ပါပဲလုိ႔ ယုံၾကည္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိ ေၾကာက္တယ္။
သုံးႀကိမ္သုံးခါတိတိ ေၾကြးေၾကာ္ေၾကညာျခင္းအမႈ ျပဳၿပီးသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ့္အဖုိ႔ စိတ္သက္သာရာရခဲ့၏။ ရွင္းပါဦးအံ့။
(၂)
စင္စစ္ကား စိတ္သက္သာရာရျခင္းဟူသည္ လြယ္ကူေသာကိစၥ မဟုတ္ေခ်။ ေငြျဖင့္၀ယ္၍လည္း မရ။ အာဏာျဖင့္ အဲ့သဟာ ငါ့ကုိေပးဟု ေတာင္း၍လည္း ရစေကာင္းေသာကိစၥ မဟုတ္။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ အရာခပ္သိမ္း ျပည့္စုံၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ရွိေပ၏ဟု လူတကာအထင္ႀကီးကာ အားက်မက္ေမာရသည့္ ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္ၾကသည္။ မခ်ိသြားလည္း မျဖဲသာဘဲ ဟဲဟဲရယ္ကာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ျဖင့္ တည္တံ့ေသာအသြင္ကုိ ဆင္ယင္ၾကကုန္သည္။ မႏုႆအေပါင္းတုိ႔မွာ စိတ္သက္သာရျခင္းကုိ အိပ္မက္ထဲမွာရရဟု လုံ႔လျပဳကာ အားထုတ္ၾကကုန္၏။
(၃)
လူသည္ အတၱ၀ါဒီမ်ားေပတည္း။ မိမိ၏ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားကုိ အလြန္လုိလား၏။ လုိလားမႈမ်ားလာေသာအခါ ထုိထားစရာေနရာ ရွိမရွိ မေထာက္ခ်င့္ေတာ့ဘဲ ရရာကုိဆြဲကာ အိတ္ထဲထည့္၏။ အိတ္အကြဲ လူမေသခင္ခဏ ပုိင္ဆုိင္ရသမွ်ကုိ ထာ၀ရဟု မွတ္ထင္ေလ၏။ ဤမွာပင္ ျပႆနာက တက္ေလေတာ့သည္။
(၄)
လူအမ်ားျပႆနာကုိ ကုိယ့္ျပႆနာ ဟု ခပ္တည္တည္ေၾကညာၿပီးကာမွ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္မိ၏။ ထုိအခါ ကြၽန္ေတာ္ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ နာမ္စားသုံးကာ ေျပာဆုိတတ္ေသာ မိမိကုိယ္ကုိယ္မိမိ အထင္အရွား ေတြ႔ရွိခဲ့ေလေတာ့သည္။
(၅)
ေတြ႔ရွိသည့္ ခဏ၌ပင္လွ်င္ ေထာပနာျပဳျခင္း၊ ေစာဒနာျပဳျခင္း၊ ျပႆနာဖြဲ႕တည္ျခင္း၊ အေခ်အတင္ စကားစစ္ထုိးျခင္း စသည္တုိ႔သည္ အေပါင္းအပါ ေသာင္းရာေထာင္ခ်ီကာ ေရာက္ရွိလာ၏။ အသင္ပဇာေၾကာင့္ ဤသုိ႔ေတြးကာ ဤမွ်ေရး၍ ေခါင္းစဥ္ေပးရသနည္း။ မျခြင္းမခ်န္ မွန္ရာတင္ေစ မိန္႔ေတာ္မူ၏။
(၆)
ေျပာရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္အေဖ၏အဘုိး၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ကြၽန္ေတာ္အဘုိး၏ အေဖသည္ကား ရဲရဲေတာက္သခင္ႀကီး ျဖစ္ေခ်၏။ ဤသုိ႔ဆုိျခင္းအတြက္ေၾကာင့္ လူျမင္သူျမင္ အဂၤါတစ္ခု ရဲရဲေတာက္ေနေသာ မ်က္ႏွာျဖဴ ဘုိႀကီးတစ္ေယာက္ဟု အထင္မွတ္မမွားေစလုိပါ။ အမွန္မွာကား ဒုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ သခင္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာအနက္မွ ႀကီးသည့္ဂုဏ္ျဒပ္၀ိေသသနတပ္ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ႀကီးသည့္သခင္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည့္ သခင္ႀကီးျဖစ္ေခ်၏။ အဘယ္အရာႀကီးကုိ အဆုိျပဳ၍ ဤသုိ႔ဆုိသနည္း။ သုေတသန ျပဳလုိၾကမူကား မိမိတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ရန္ပုံေငြမွ ထုတ္ႏုတ္က်ခံကာ ေဆာင္ရြက္ၾကေလ။
အေမွာင္ထဲတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ပုန္းေနသည္ျဖစ္ရကား မလႈပ္၀ံ့၊ အသံမထြက္။ ထုိအခါတြင္ အာ႐ုံေပါင္းစုံ၀င္လာ၏။ ၾကားဖူးနား၀ သရဲတေစၦပုံျပင္မ်ား အေတြးထဲေရာက္လာ၏။ ၿခိဳးၿခိဳးခြၽတ္ခြၽတ္အသံမ်ားကုိ ေၾကာက္လာ၏။ အေမွာင္ထဲတြင္ ပုန္းေနသူအခ်င္းခ်င္း ထိမိသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ျဖစ္မိ၏ . . . . .
(၇)
ဤသုိ႔ႏွယ္ ရာဇ၀င္တင္ခဲ့ရသည္။ ရဲရဲေတာက္သခင္ႀကီး၏ မ်ဳိးေစာင့္၊ မ်ဳိးခ်စ္၊ မ်ဳိးတင့္၊ မ်ဳိးျမင့္ ၾသ၀ါဒတစ္ရပ္ ရွိခဲ့ဖူး၏။ ကြၽန္ဟု မိမိကုိယ္ကုိယ္ မသုံးစြဲရ။ ကြၽန္ေစာ္နံသည့္ ကြၽန္ေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ကြၽန္မဟုလည္းေကာင္း မေရးရ။ မေျပာရ။ သတ္ပုံဆရာႏွင့္ ျပႆနာတက္ရလွ်င္ ငါသခင္ႀကီးကုိယ္တုိင္ က်င္ကုိင္ရကုိင္ရ၊ လက္ေ၀ွ႔ထုိးရထိုးရ၊ နပန္းလုံးရလုံးရ ေရွ႕မွာေန၍ အေျဖရွာရမည္။ ငါ တာ၀န္ယူသည္ဟူ၏။
(၈)
သုိ႔ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ နာမ္စားသုံးကာ စကားဆုိတတ္သူ လူသတၱ၀ါျဖစ္ခဲ့၏။ လူသတၱ၀ါ ျဖစ္ခဲ့သည့္အေလ်ာက္ ငယ္ရာမွႀကီးခဲ့ရ၏။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ပုတုေကြးအရြယ္တြင္ ကေလးတုိ႔ဘာ၀ ကစားနည္းမ်ဳိးစုံ ပါရဂူဘြဲ႔ရမတတ္ ကစားခဲ့ဖူး၏။ ထုပ္ဆီးတုိး၏။ ဖန္ခုန္၏။ ၾကက္ဖခြပ္၏။ ေရႊစြန္ညိဳကစား၏။ က်ည္းသား႐ုိက္၏။ ဂ်င္ေပါက္၏။ အ႐ုပ္ကားထပ္၏။ လုိက္တမ္းေျပးတမ္းကစား၏။ စုံမဖြက္၏။ စစ္တုိက္တမ္းကစား၏။ တူတူပုန္း၊ တုိင္ဦးတမ္းကစား၏။ ကစားနည္းစုံကစား၏။ မိန္းကေလးကစားနည္း၊ ေယာက္်ားေလးကစားနည္းဟူ၍ မခြဲျခားခဲ့။ ေဘာလုံးကန္ေသာ အခါတြင္မူကား မိန္းကေလး ေဘာလုံးသမားမ်ား ေခတ္မစားေသးသည့္အေလ်ာက္ မိမိတုိ႔ဘာသာ ေယာက္်ားေလးခ်ည္းသာ ကစားၾကရကုန္၏။
(၉)
ကစားခဲ့ၾကသည့္ ကစားနည္းမ်ားတြင္ စိတ္၀င္စားမႈအားေလ်ာ္စြာ ကြၽမ္းက်င္လာကာ အက်ဳိးေပးၾကကုန္၏။ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္လာစာေပမ်ားတြင္ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံဟူ၍ ရွိ၏။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ဳိးေပးေစေသာ ကံေပတည္း။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ဳိးေပးျခင္း မဟုတ္ေစကာမူ ယခုဘ၀၌ပင္ အက်ဳိးဆက္လာသည္တုိ႔ကုိ ေတြ႔ရ၏။
ေရႊစြန္ညိဳအ၀ဲေကာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္းမွာ ေစာစီးစြာအိမ္ေထာင္က်ကာ ကေလးတြဲေလာင္းႏွင့္ ျဖစ္ေခ်၏။ စုံမ၀ွက္ရာတြင္ ၀ါသနာပါသည့္ သူငယ္ခ်င္းသည္ ေလာင္းကစားဒုိင္ ျဖစ္လာသည္။ စစ္တုိက္တမ္း ကစားရာတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အ႐ႈံးေပးဖန္ မ်ားလာေသာအခါ ငါသာစစ္ပါရဂူဟု အထင္ေရာက္ၿပီး ေသနတ္ကုိင္စြဲ တုိက္ပြဲ၀င္ရာမွ ျပန္မလာ။ တုိင္ဦးတမ္းကစားရာတြင္ ကြၽမ္းက်င္သူမွာ ေနရာေကာင္းေကာင္း ရေနၿပီျဖစ္၏။
(၁၀)
သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကစားသည့္အေၾကာင္း ေျပာရင္းႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ကစားေလ့ရွိသည့္ ကစားနည္းကုိ ေျပာရပါဦးမည္။ တူတူပုန္းတမ္း ကစားျခင္းျဖစ္ ေပ်ာက္သူကုိ ရွာရသည့္ အရသာကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္၏။ ရွာသူ၏ မ်က္စိေအာက္တြင္ ေျခရာေဖ်ာက္ရျခင္းကုိ ခုံမင္၏။ ညအခ်ိန္တြင္ တူတူပုန္းကုိ နတ္၀ွတ္တတ္တယ္ဆုိေသာ္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ပုန္းခဲ့၏။ ေမွာင္ရသည့္အထဲတြင္ ေခ်ာင္၀င္ကာ ပုန္းသည္ျဖစ္ရာ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္သည္ဟု ထင္ရေတာ့၏။
အေမွာင္ထဲတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ပုန္းေနသည္ျဖစ္ရကား မလႈပ္၀ံ့၊ အသံမထြက္။ ထုိအခါတြင္ အာ႐ုံေပါင္းစုံ၀င္လာ၏။ ၾကားဖူးနား၀ သရဲတေစၦပုံျပင္မ်ား အေတြးထဲေရာက္လာ၏။ ၿခိဳးၿခိဳးခြၽတ္ခြၽတ္အသံမ်ားကုိ ေၾကာက္လာ၏။ အေမွာင္ထဲတြင္ ပုန္းေနသူအခ်င္းခ်င္း ထိမိသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ျဖစ္မိ၏။
လကြယ္ညေမွာင္ အလင္းေရာင္မရွိဟု ဆုိသည့္တုိင္ မ်က္စိက်င့္သားရလာေသာအခါ အလင္းေရာင္ေရးေရးကုိ ျမင္ရ၏။ အေမွာင္ထဲက အလင္းပ်ပ်။
(၁၁)
အလင္းထဲမွာ အေမွာင္မရွိႏုိင္ၿပီေလာ။ အလင္းထဲက ပိန္းပိတ္ေနေသာ အေမွာင္႐ုိင္း႐ုိင္းမ်ား ရွိႏုိင္သည္။ ရွိလည္းရွိေနၾကသည္။ သာမန္မ်က္စိျဖင့္ေတာ့ မျမင္ႏုိင္။ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈမွ ျမင္ႏုိင္ေပမည္။
စြဲလမ္းတပ္မက္ျခင္းတည္းဟူေသာ အေမွာင္။ ေငြေၾကးဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာတုိ႔ကုိစြဲ လမ္းတပ္မက္ျခင္း၊ အၾကြင္းမဲ့ယစ္မူးေစတတ္ေသာ အရာတုိ႔ကုိ အၾကြင္းမဲ့ စြဲလမ္းတပ္မက္တတ္၏။ ထုိအခါ အဆိပ္သိပ္သည္းေသာ အေမွာင္ထုသည္ ဖြဲ႕တည္ျဖစ္တည္ေလေတာ့၏။ အေမွာင္ထု၏ ဖိစီးမႈေအာက္၀ယ္ ညီအစ္ကုိလည္း မရွိေတာ့။ အေဖအေမလည္း မရွိေတာ့ေခ်။
(၁၂)
ကြၽန္ေတာ္ အေမွာင္ကုိေၾကာက္တယ္။
အလင္းထဲမွာ စိတ္ရွင္းေအးခ်မ္းစြာ ေနခ်င္ပါသည္။ လူႀကီးမင္းလည္း ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ပါပဲလုိ႔ ယုံၾကည္ပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment