
“ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကိုယ္စီရွိၾကတယ္။ ထိုေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ၊ လမ္းညႊန္မႈ၊ ေခၚေဆာင္မႈေနာက္ကို လိုက္ပါလႈပ္ရွားေနၾကရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ၊
အရည္အခ်င္း မွန္ကန္ေကာင္းမြန္မႈ၊ ညံ့ဖ်င္းမွားယြင္းမႈေပၚ မူတည္ၿပီး လက္ရွိပစၥဳပၸန္အက်ဳိးနဲ႔ အနာဂတ္ဘ၀ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ရရွိခံစားရမည္သာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ေရြးတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။”အထက္ပါအယူအဆကို မိတ္ေဆြမ်ားအား ေျပာျပရာ တခ်ဳိ႕ကလက္ခံတယ္။ တခ်ဳိ႕က လက္မခံႏိုင္ဟု ဆိုပါတယ္။ လက္မခံႏိုင္တဲ့မိတ္ေဆြက ေျပာတယ္။ ငါ့မွာ ေခါင္းေဆာင္မရွိ။ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္မယ့္သူမရွိ။ ဘယ္သူရဲ႕ေနာက္လိုက္မွ မဟုတ္။ ငါသာလွ်င္ ငါ့ဘ၀ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တယ္။ ငါ့ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပဳမူေနထိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ မိတ္ေဆြရဲ႕ အသိအျမင္ဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွန္ေကာင္းမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ေလးနက္က်ယ္ျပန္႔စြာ ႐ႈျမင္ေတြးေခၚၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္မႈ တစ္ခုခုေအာက္မွာ လႈပ္ရွားျပဳမူေနၾကရတယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူသတၱ၀ါအားလုံး ကမၻာႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္ေခၚယူမႈေနာက္ကို လိုက္ပါေနၾကရပါတယ္။ ကမၻာႀကီးက သြားေနက်လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားျမဲသြားေနတယ္။ ေမြးတဲ့အခ်ိန္ကေန ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ သမား႐ိုးက်သြားေနတဲ့ လမ္းေဟာင္းႀကီးအတိုင္း လုိက္ပါစီးေမ်ာေနရတာ ၿငီးေငြ႕မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းအသစ္ကို သြားေစခ်င္တယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေတြ႕ျမင္ခံစားေနရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေဟာင္းေတြအစား အေတြ႕အၾကံဳသစ္ကို ခံစားၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုခ်ိန္အထိေတာ့ ျဖစ္မလာေသးပါဘူး။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္ေခၚေဆာင္ရာေနာက္ကိုသာ လိုက္ေနၾကရတဲ့ ေနာက္လိုက္လူသားမ်ားသာ ျဖစ္ေနပါေသးတယ္။ သူရဲ႕ဆႏၵသေဘာထားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါဘူး။ မလိုက္ဘူးလို႔လည္း မျငင္းဆန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ကံဆိုးကံေကာင္း ခံစားရမႈကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ကမၻာႀကီးမွာသာ တာ၀န္အျပည့္ရွိပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ၿဂိဳဟ္သိမ္၊ ၿဂိဳဟ္မႊား ဥကၠာပ်ံ၊ ဥကၠာခဲေတြ ၀င္တိုက္ရင္လည္း ခံရမွာပါပဲ။
လူတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈလကၡဏာမ်ားကို ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား သတ္မွတ္လာၾကပါတယ္။ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ျဖစ္တယ္။ ပုဂံ၊ တေကာင္း၊ သေရေခတၱရာ၊ ပ်ဴ၊ ဗိႆႏိုးတို႔ဟာ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ၿပီး လူတို႔ရဲ႕ဘာသာစကား ဓေလ့စ႐ိုက္ထံုးစံတို႔က ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ထို႔အတူ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္မႈမွာလည္း ျဒပ္ရွိေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ျဒပ္မဲ့ေခါင္းေဆာင္ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ျဒပ္ရွိေခါင္းေဆာင္ကုိေတာ့ ျမင္ရပါတယ္။ ျဒပ္မဲ့ေခါင္းေဆာင္ကိုေတာ့ မျမင္ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္တဲ့ မိတ္ေဆြက သူ႔မွာေခါင္းေဆာင္မႈ ဦးေဆာင္မႈမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သခင္ႏုတို႔ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမင္ရတဲ့ ျဒပ္ရွိေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
မျမင္ရတဲ့ ျဒပ္မဲ့ေခါင္းေဆာင္တို႔ကေတာ့ ႏွစ္ဦးရွိပါတယ္။ အ၀ိဇၨာနဲ႔ ၀ိဇၨာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးတို႔ရဲ႕ ဦးေဆာင္ေခၚေဆာင္ရာေနာက္ကို လူသားတိုင္း လိုက္ပါလႈပ္ရွားေနၾကရပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးက တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈမရႏိုင္ပါဘူး။ တစ္လွည့္စီသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ရႏိုင္ပါတယ္။ မသိနားမလည္မႈဆိုေသာ အ၀ိဇၨာသည္ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ျဖစ္ရာလမ္းဆီသို႔ ဦးေဆာင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါတယ္။ တတ္သိနားလည္မႈဆိုေသာ ၀ိဇၨာကေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆီသို႔ ေခၚေဆာင္သူ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေပၚ အေျခခံၿပီး မရွက္ျခင္း၊ မေၾကာက္ျခင္း၊ မရွက္တရား၊ မေၾကာက္တရား၀ါဒကို ကိုင္စြဲထားတဲ့ အ၀ိဇၨာေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ဦးေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ မ်ားမ်ားရေလေလ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေကာင္းမႈဆိုးက်ဳိးမ်ား ခံစားရေလ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုကၡဆင္းရဲဆိုတာ အမွားမ်ားမွ လာပါတယ္။ အေျပာမွား၊ အလုပ္မွား၊ အေတြးအၾကံမွားတို႔မွ ျဖစ္လာပါတယ္။ မွားတာကလည္း မသိနားမလည္မႈ အ၀ိဇၨာကတဆင့္ ျဖစ္ထြန္းလာပါတယ္။ ခ်မ္းသာျခင္းသုခကေတာ့ သိနားလည္မႈ အေျပာမွန္၊ အလုပ္မွန္၊ အေတြးမွန္ျဖစ္တဲ့ ၀ိဇၨာမွလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း အေကာင္းဆုံးေသာအရာမွာ သိနားလည္မႈ ၀ိဇၨာတိုးတက္မႈျဖစ္တယ္။ မသိနားမလည္မႈ အ၀ိဇၨာေလ်ာ့က်ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္။
ျဒပ္ရွိေခါင္းေဆာင္ကုိေတာ့ ျမင္ရပါတယ္။ ျဒပ္မဲ့ေခါင္းေဆာင္ကိုေတာ့ မျမင္ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္တဲ့ မိတ္ေဆြက သူ႔မွာေခါင္းေဆာင္မႈ ဦးေဆာင္မႈမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သခင္ႏုတို႔ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမင္ရတဲ့ . . . . .
ေတာအုပ္တစ္ခုရဲ႕ သစ္ပင္ႀကီးမွာ ေမ်ာက္အုပ္တစ္အုပ္ေနၾကတယ္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္း ျဖစ္တယ္။ ျမစ္ကမ္းနားမွာရွိေနတဲ့ သရက္ပင္ႀကီးက သရက္သီးဟာ အလြန္အရသာထူးကဲတယ္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ ဘုရားေလာင္းက ေတြးျမင္ဆင္ျခင္မိတယ္။ ထိုသရက္သီးက သူတို႔ေမ်ာက္မ်ဳိးႏြယ္တို႔အတြက္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမစ္ေရျပင္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ သရက္သီးေတြကို ဖ်က္ဆီးခိုင္းတယ္။ က်န္ေနခဲ့တဲ့ သရက္သီးတစ္လုံး ျမစ္ေရထဲေၾကြက်ေမ်ာပါရာကေန လူသားတို႔ဆီ ေရာက္သြားတယ္။ လူသားတို႔ သရက္သီးရွာရင္း ေရာက္လာၾကတယ္။ ေမ်ာက္အေပါင္း ထိုေနရာမွ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္သူေမ်ာက္မင္းရဲ႕ တတ္သိနားလည္မႈ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈက ေမ်ာက္တို႔ရဲ႕အက်ဳိးကို ႀကိဳတင္စီမံလမ္းညႊန္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္၏ ၀ိဇၨာဆိုေသာ တတ္သိနားလည္မႈ အက်ဳိးေက်းဇူးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားေလာင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ကုန္သည္တို႔ ေတာအုပ္တစ္ေနရာမွာ မွည့္ရႊန္းေနေသာ သရက္သီးမ်ားကို ေတြ႕ၾကတယ္။ ၀ါ၀င္းမွည့္ရႊန္းေနတဲ့ သရက္သီးေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတဲ့ သရက္ပင္ဟာ နိမ့္လည္းနိမ့္တယ္။ လူေနအိမ္ေျခရြာနဲ႔လည္း နီးတယ္။ ကုန္သည္အခ်ဳိ႕စားၿပီး မူးေ၀ေအာ့အန္ၾကတယ္။ ဘုရားေလာင္းက ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီး တားျမစ္တယ္။ မစားေကာင္းေသာ အဆိပ္ရွိတဲ့အသီး ျဖစ္မယ္။ လူတို႔ရဲ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ထားတာ ျဖစ္မယ္။ လူေနအိမ္ေျခရြာနဲ႔နီးၿပီး ခူးဆြတ္ဖို႔လည္း လြယ္ကူတယ္။ ၀ါ၀င္းမွည့္ရႊန္းေနတဲ့ အသီးကို မစားေကာင္းလို႔သာျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ႏုိင္မႈေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္ကုန္သည္တို႔၏ အသက္၊ ဓနဥစၥာတို႔ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူရဲ႕ တတ္သိနားလည္မႈဆိုေသာ ၀ိဇၨာဉာဏ္ ျမင့္မားျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျဒပ္ရွိေခါင္းေဆာင္တို႔ရဲ႕ လက္႐ုံးရည္ ႏွလုံးရည္ႏွင့္ သူတို႔တြင္ရွိေသာ အ၀ိဇၨာႏွင့္ ၀ိဇၨာႀကီးစိုးမႈ၊ မေကာင္းမႈကို ျပဳရမွာရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ အေကာင္းအဆိုး သုခ၊ ဒုကၡေတြ ခံစားရပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ လြတ္လပ္ျခင္းသုခခ်မ္းသာကို ခံစားရတယ္။ အ၀ိဇၨာနဲ႔ အလိုဆိုးႀကီးစိုးေသာ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူေတြေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုးက်ဳိးဒုကၡေတြ ခံစားရတာ အားလုံးအသိပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔ ႏုိင္ငံသားတို႔ရဲ႕ (mind set) မ်ား ေကာင္းမြန္ျမင့္မားဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံသားတို႔ကို ဦးေဆာင္မႈျပဳတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တို႔ရဲ႕ (mind set) ေကာင္းမြန္ျမင့္မား မွန္ကန္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ကို ေရြးခ်ယ္ရာမွာ ျမင္ရတဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ား၊ ျပဳမူေျပာဆိုမႈမ်ားကိုသာ ၾကည့္႐ႈအကဲျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ မျမင္ရတဲ့အရာျဖစ္တဲ့ ထိုေခါင္းေဆာင္၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ အ၀ိဇၨာတရား၊ မရွက္မေၾကာက္တရားမ်ားကို ႐ႈျမင္သိရွိဖို႔ေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံသားတို႔အေနနဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး အမွန္ကန္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေ၀ဖန္႐ႈျမင္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘ၀ကံၾကမၼာကို ဆုံးျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေခါင္းေဆာင္မွန္ကို ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႔ ႏုိင္ငံသားတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အလြန္အေရးႀကီးလွပါတယ္။
ျမင္ရတဲ့ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈ၊ ေျပာဆိုမႈတို႔က မျမင္ရတဲ့ ယုံၾကည္မႈ ခံယူမႈ သဒၶါတရားေပၚမွာ မွီတည္ေနပါတယ္။ မျမင္ရတဲ့ ယုံၾကည္မႈ၊ ခံယူမႈ၊ သဒၶါတရားကို ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ပင္ အာမ,မခံႏိုင္ပါဘူး။ ရွင္သီ၀လိရဲ႕ဖခင္နဲ႔ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးတို႔ ဆြမ္းစားပင့္တာ ရက္တိုက္ဆိုင္ေနရာမွာ သူေဌးႀကီးကို ရက္ေနာက္ဆုတ္ေပးဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ သူေဌးႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားထံမွ အာမခံေတာင္းတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ သဒၶါတရားတို႔ မပ်က္ဆီးဖို႔ အာမခံရင္ ေနာက္ဆုတ္ေပးပါမယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက အသက္ခႏၶာနဲ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာကိုေတာ့ အာမခံတယ္။ မျမင္ရတဲ့ စိတ္ခံစားမႈျဖစ္ေသာ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားကိုေတာ့ အာမ,မခံႏိုင္ပါဘူးလို႔ ဆိုခဲ့တယ္။ မိမိရဲ႕ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားကို မိမိကိုယ္တိုင္သာ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္လို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းကို ေရြးခ်ယ္မိဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment