![]() |
သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံ စိုး၀င္းၿငိမ္း |
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ။ နတ္ေတာ္လ၏ ရက္တရက္မွာ အခါတိုင္းလိုပဲ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း တေရး တေမာ အိပ္အၿပီး ေရမိုးခ်ိဳး၊ နံ႔သာျဖဴ၊ ကရမက္ေတြလိမ္းၿပီး ေဒၚေဒၚလူထုေဒၚအမာ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္ စားပြဲဆီ ဆင္းလာပါ တယ္။
အဲဒီေန႔က အေရွ႕ယပ္ဝင္း ဓမၼာ႐ံု ဘုရားပြဲမို႔၊ လူထုတိုက္ ေခါင္းရင္း ၃၃ လမ္းေပၚမွာ ဇာတ္တဖြဲ႔က စင္ေတြ ထိုးၿပီး ပြဲဦးည အျဖစ္ ကျပခဲ့ၿပီး ပါၿပီ။ ဒီေန႔ တည ကျပဦးမွာေပါ့။ ေဒၚေဒၚလည္း ဆင္းလာေရာ က်ေနာ္က “ေဒၚေဒၚ မေန႔ညက အိပ္လို႔ ရမွာမဟုတ္ဘူး ေနာ္၊ ဇာတ္သံေတြကို တညလံုး ဆူေနမွာေပါ့” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေဒၚေဒၚက သတင္းစာ ေလး ကိုင္ရင္း “ဇာတ္သံ မၾကားရပါဘူး ကြယ္” တဲ့။
က်ေနာ္က “ေဒၚေဒၚကလည္း ေဒၚေဒၚ့အိပ္ခန္းနဲ႔ ကပ္ၿပီး ဇာတ္စင္ထိုးထားေတာ့ ဇာတ္သံေတြနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ၿပီး ေဒၚေဒၚအိပ္လို႔ ရမွာလဲ” လို႔ ထပ္ၿပီး အတြန္႔တက္မိတယ္။ ေဒၚေဒၚက ေအးေအးေဆး ေဆးပါပဲ။ “ဇာတ္သံျဖင့္ မၾကားမိေပါင္ ကြယ္” တဲ့။ “ေဒၚေဒၚကလည္း လုပ္ေရာ့မယ္။ ေဒၚေဒၚ့ ေခါင္းရင္းမွာ ဇာတ္ စင္ႀကီးေလ။ ဇာတ္သံေတြနဲ႔” လို႔ ထပ္အေျပာ ေဒၚေဒၚက ၿပံဳးၿပီး “အဲဒါ ဇာတ္သံေတြမွ မဟုတ္ဘဲ ကြယ္” တဲ့။
ဪ တည့္တည့္ေျပာမွ ရိပ္မိေတာ့တာ ကိုး။ဟုတ္တာေပါ့။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ၊ ဇာတ္အဖြဲ႔ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ထား ေပမယ့္ ပြဲထြက္ကတည္းက ပြဲအသိမ္းအထိ စတိတ္႐ိႈးပဲ သီဆိုေနၾကေတာ့ “ဇာတ္သံ စစ္စစ္” မၾကားရေတာ့ဘူး လို႔ ေဒၚေဒၚက ေျပာလိုက္တာပါ။ အဲဒီေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း သေဘာ ေပါက္သြားၿပီး တူအရီးႏွစ္ေယာက္ ရယ္ေမာၾကရ တယ္။
က်ေနာ္ ဇာတ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဇာတ္ပြဲကို ဘယ္တုန္းက စၾကည့္ဖူးတာလဲ လို႔ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္ ၄ ႏွစ္၊ ၅ ႏွစ္ ေလာက္ပဲ ရွိမွာေပါ့။ သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးပြဲမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ကို အေမ့လက္ ဆြဲၿပီး လိုက္ၾကည့္ရ တာပါ။
အေမက ပဲဆီ၊ ႏွမ္းဆီ စတဲ့ စားဆီေတြကို ပံုးထဲထည့္ ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး တရပ္ဝင္ တရပ္ထြက္ လွည့္လည္ ေစ်းေရာင္း ရတဲ့ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသည္ပါ။ မႏၲေလးအေနာက္ျပင္ ထန္းျမင့္ရပ္ထဲကိုလည္း အေမက ဆီေရာင္း ထြက္ရ ပါတယ္။ ထန္းျမင့္ရပ္ထဲမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္တိုက္ ရွိပါတယ္။ ဝင္းက်ယ္က်ယ္ထဲက တထပ္တိုက္ ခပ္ႀကီးႀကီး ပါပဲ။
အဲဒီဝင္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ ကပ္လ်က္ ၾကားလမ္းထဲက အေမ့ဆီ ေဖာက္သည္အိမ္ကေန ဇာတ္တိုက္ေနတဲ့ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကို ဆီဗ်ပ္ႀကီး ေဘးခ်ၿပီး အေမက ေငးေမာေနက် တဲ့။ အေမစတည္းခ် ေနက် အဲဒီၾကား လမ္းထဲက အိမ္ကလည္း ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဇာတ္ထဲက မင္းသားလတ္ စိန္လွေမာင္နဲ႔ မမၫြန္႔တို႔ အိမ္တဲ့။
မမၫြန္႔က စက္ခ်ဳပ္တာ ေလ။ ဇာတ္သူဇာတ္သားေတြရဲ႕ ဇာတ္ဝတ္ဇာတ္စားေတြ မွန္သမွ် မမၫြန္႔က ခ်ဳပ္ေပးရတာ။
တႏွစ္ေတာ့ စိန္လွေမာင္နဲ႔ မမၫြန္႔တို႔က ဇာတ္တိုက္ရာ ဆီဗ်ပ္ႀကီး ခ်ၿပီး ေငးေနတဲ့ အေမ့ကို ေမတၱာ လက္မွတ္ ေပးပါတယ္။ လက္လုပ္လက္စား တေယာက္အတြက္ ေမတၱာလက္မွတ္ ရမွ ဇာတ္ပြဲၾကည့္ႏိုင္ တာကိုး။
ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပြဲမွာ အေမက သူ႔သမီးငယ္နဲ႔၊ သူ႔သား က်ေနာ့္ကို လက္ဆြဲ၊ ေနာက္ထပ္ တူမအေဖာ္နဲ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ ၾကည့္ၾကတာပါ။
မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီညမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္က “လွည္းသားငါးရာ” ေအာ္ပရာ ကျပပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ က လက္ဝဲသုႏၵရ ပါ။ က်ေနာ္ ပထမဆံုးၾကည့္ ရတဲ့ဇာတ္ပြဲမွာ စြဲလမ္းသြားတာက ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ “အဆို အေျပာ” ေတြပါပဲ။ နေဘေတြ ထပ္ၿပီး လကၤာသြားနဲ႔ စာေတြရြတ္တာမ်ား အံ့ဩလြန္းလို႔ အသက္႐ွဴ ေတာင္ ေမ့ေလာက္ထင္ရဲ႕။
“လွည္းသားငါးရာ” ေအာ္ပရာကလည္း တေလွ်ာက္လံုး ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ အသံနဲ႔ သီခ်င္းနဲ႔ အျပနဲ႔ အက နဲ႔ခ်ည္းမို႔ အားမရႏိုင္ဘဲ အေမ့ရင္ခြင္ ၾကားကေန ဒူးေထာက္ၾကည့္မိေတာ့ ေနာက္ဖ်ားကေန ေျပာင္းဖူး႐ိုးနဲ႔ လွမ္းပစ္ၿပီး ထိုင္ခိုင္းတာလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း လက္ဝဲသုႏၵရမွာလည္း အေျပာေတြ၊ အဆိုေတြ၊ အငိုေတြကို တအံ့တဩျဖစ္ခဲ့ ရတယ္။ ငိုခ်င္း ခ်ၿပီး ဆိုင္းက ငိုခ်င္းဆိုင္းတီး တာလည္း သေဘာက်ေနတယ္၊ ဆိုင္းဝိုင္းထဲက ေနာက္ထက ဝါးလက္ ခုပ္ကိုင္ၿပီး ငိုခ်င္းဆိုင္း အခ်မွာ “ေဟ..” “ေဟ..” “ေဟ..” လို႔ ေအာ္တာလည္း ႀကိဳက္ေနတယ္။
ေနာက္ခံ ပိတ္ကားမွာ ႏွင္းေတြက်ၿပီး တဖက္ရပ္ တဲေလးေရွ႕ မီးဖိုၿပီး လက္ဝဲသုႏၵရ အမတ္ႀကီး ရတု ရြတ္တာလည္း ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ က်ေနာ္လည္း အဲလို ရြတ္ခ်င္ဖတ္ခ်င္ေနတယ္။
ပထမဆံုး ၾကည့္ရတဲ့ ဇာတ္ပြဲမွာကတည္းက သိလိုက္တာက ဇာတ္သဘင္ဆိုတာ အဆို၊ အငို၊ အေျပာ၊ ဇာတ္ ပို႔ တီးလံုးေတြက အခရာက်တယ္ ဆိုတာပဲ။ ဇာတ္ကို ႀကိဳက္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ အဲဒီ အဆို၊ အငို၊ အေျပာ၊ ဇာတ္ ပို႔ တီးလံုးေတြ ပါလား ဆိုတာ အသက္ႀကီးမွ သေဘာေပါက္လာပါတယ္။
အေမကလည္း ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ပရိသတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဝါဆိုဝါေခါင္နဲ႔ သီတင္းကြ်တ္ ကာလေတြ ဘုရားႀကီး ၄၅ တာမွာ၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးမွာ ဇာတ္ပြဲႀကီးေတြ ႐ံုသြင္းရင္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ကို ေနာက္ပိုင္း မလြတ္ ေအာင္ ၾကည့္ေတာ့တာ ပါပဲ။ (သား သမီးေတြငယ္စဥ္မွာေတာ့ အေမ့မွာ ဇာတ္ ၾကည့္ခ်င္ ေပမယ့္ အစစ ေခြ်တာၿပီး မၾကည့္ ျဖစ္ခဲ့ ေပမယ့္၊ သမီးက အပ်ိဳေပါက္၊ သားက အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ သမီးနဲ႔သား အတြက္ မေခြ်တာ ႏိုင္ေတာ့တဲ့ မိဘေမတၱာပါပဲ) အဲဒီ အခ်ိန္ကာလက ကက္နက္စိန္၊ တက္သက္စိန္တို႔ရဲ႕ စိန္မဟာသဘင္နဲ႔ ေရႊမန္းသဘင္ တို႔က အၿပိဳင္ေပါ့။ အေမကေတာ့ ေရႊမန္းမွ ေရႊမန္း ပါပဲေလ။
ဇာတ္ပြဲေတြကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ လာၿပီးေတာ့ အေဖကလည္း ပြဲႀကိဳက္ေမာင္မို႔၊ မႏၲေလးဘုရားပြဲ ေတြမွာ မပါ မျဖစ္ပါခဲ့တဲ့ ဗလာဇာတ္ေတြကို တေရးႏိုး၊ စခန္းခ်ခ်ိန္မွ အိပ္ရာက ထၿပီး သြားၾကည့္တဲ့အခါ က်ေနာ္က မပ်င္းမရိ လိုက္ပါတတ္တဲ့ အေဖ့ရဲ႕ အေဖာ္ေကာင္း ျဖစ္ရပါၿပီ။
မြန္ေက်ာ္ေအာင္၊ စိန္လွၿမိဳင္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝင္းၿမိဳင္ စတဲ့ ဇာတ္ေတြကို အေဖနဲ႔ လိုက္ၾကည့္တာက ကေလး တေယာက္ အတြက္ ထူးဆန္းဖြယ္ရာ ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို အေဖက ႏွစ္ပါးသြားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းပဲ ႀကိဳက္လို႔၊ ေစာေစာအိပ္ရာဝင္၊ နာရီျပန္ ၂ ခ်က္ထိုးေလာက္ ႏိႈးစက္ေပး၊ အဲဒီက်မွ အိပ္ရာကထ၊ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ဇာတ္ပြဲရွိရာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ကုပ္ကုပ္နဲ႔ သြားၾကတာကိုး။ ေဆာင္းတြင္း ဆိုရင္ ႏွင္းေတာႀကီးထဲ ခိုက္ခိုက္တုန္ပါပဲ။
အေဖကလည္း ႏွစ္ပါးသြား ႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ႀကိဳက္တယ္။ ဇာတ္ေကာင္း၊ မင္းသား ေကာင္း၊ မင္းသမီးေကာင္း ဆိုတာကို ႏွစ္ပါးသြားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ကျပမႈနဲ႔ပဲ အေဖက တိုင္းတာ တယ္။
က်ေနာ္က လည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ႀကိဳက္ေနတယ္ (ျပဇာတ္ နာမည္ႀကီးလွတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ သိန္းေအာင္ ေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္အသက္ႀကီး၊ စာေလးေပေလး ဖတ္ေတာ့မွ ႀကိဳက္တတ္ လာတာပါ)။ ျပန္စဥ္းစား လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳက္ခဲ့တာက “ဇာတ္သံ” ကိုပါ။
အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ သဘင္သက္ ၈၀ ျပည့္ အမွတ္တရပြဲကို MRTV-4 ကေန ညေနစာ ေစာေစာ စားၿပီး တီဗီေရွ႕ေနရာယူကာ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ၾကည့္တယ္။ ငယ္လြမ္းေဝဒနာလည္း ပါတာေပါ့။
က်ေနာ့္လို ဇာတ္ႀကိဳက္ ခဲ့တဲ့ ဇနီးသည္လည္း ဩဂုတ္ ၃ ရက္နဲ႔ ၁၀ ရက္ ၂ ရက္ျပသတဲ့ ဒီအစီအစဥ္မွာ ဒုတိယရက္ ေရာက္ေတာ့ ဟန္မေဆာင္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တီဗီပိတ္ၿပီး ေစာေစာ အိပ္ရာဝင္လိုက္ ေတာ့တယ္။
ေနာက္ရက္ မိုးလင္းတာနဲ႔ လိႈင္းေတးသံသြင္း ေျပးၿပီး ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ဗုဒၶဝင္တိတ္ေခြေတြ၊ ႏွစ္ပါးသြား တိပ္ေခြေတြ အေျပးအလႊား ဝယ္ၿပီး ဖြင့္ နားေထာင္လိုက္ရတယ္။
ဟူး.. အခုမွပဲ “ဇာတ္သံ” ၾကားရေတာ့တာ ကိုး။ ။
အဲဒီေန႔က အေရွ႕ယပ္ဝင္း ဓမၼာ႐ံု ဘုရားပြဲမို႔၊ လူထုတိုက္ ေခါင္းရင္း ၃၃ လမ္းေပၚမွာ ဇာတ္တဖြဲ႔က စင္ေတြ ထိုးၿပီး ပြဲဦးည အျဖစ္ ကျပခဲ့ၿပီး ပါၿပီ။ ဒီေန႔ တည ကျပဦးမွာေပါ့။ ေဒၚေဒၚလည္း ဆင္းလာေရာ က်ေနာ္က “ေဒၚေဒၚ မေန႔ညက အိပ္လို႔ ရမွာမဟုတ္ဘူး ေနာ္၊ ဇာတ္သံေတြကို တညလံုး ဆူေနမွာေပါ့” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေဒၚေဒၚက သတင္းစာ ေလး ကိုင္ရင္း “ဇာတ္သံ မၾကားရပါဘူး ကြယ္” တဲ့။
က်ေနာ္က “ေဒၚေဒၚကလည္း ေဒၚေဒၚ့အိပ္ခန္းနဲ႔ ကပ္ၿပီး ဇာတ္စင္ထိုးထားေတာ့ ဇာတ္သံေတြနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ၿပီး ေဒၚေဒၚအိပ္လို႔ ရမွာလဲ” လို႔ ထပ္ၿပီး အတြန္႔တက္မိတယ္။ ေဒၚေဒၚက ေအးေအးေဆး ေဆးပါပဲ။ “ဇာတ္သံျဖင့္ မၾကားမိေပါင္ ကြယ္” တဲ့။ “ေဒၚေဒၚကလည္း လုပ္ေရာ့မယ္။ ေဒၚေဒၚ့ ေခါင္းရင္းမွာ ဇာတ္ စင္ႀကီးေလ။ ဇာတ္သံေတြနဲ႔” လို႔ ထပ္အေျပာ ေဒၚေဒၚက ၿပံဳးၿပီး “အဲဒါ ဇာတ္သံေတြမွ မဟုတ္ဘဲ ကြယ္” တဲ့။
ဪ တည့္တည့္ေျပာမွ ရိပ္မိေတာ့တာ ကိုး။ဟုတ္တာေပါ့။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ၊ ဇာတ္အဖြဲ႔ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ထား ေပမယ့္ ပြဲထြက္ကတည္းက ပြဲအသိမ္းအထိ စတိတ္႐ိႈးပဲ သီဆိုေနၾကေတာ့ “ဇာတ္သံ စစ္စစ္” မၾကားရေတာ့ဘူး လို႔ ေဒၚေဒၚက ေျပာလိုက္တာပါ။ အဲဒီေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း သေဘာ ေပါက္သြားၿပီး တူအရီးႏွစ္ေယာက္ ရယ္ေမာၾကရ တယ္။
က်ေနာ္ ဇာတ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဇာတ္ပြဲကို ဘယ္တုန္းက စၾကည့္ဖူးတာလဲ လို႔ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္ ၄ ႏွစ္၊ ၅ ႏွစ္ ေလာက္ပဲ ရွိမွာေပါ့။ သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးပြဲမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ကို အေမ့လက္ ဆြဲၿပီး လိုက္ၾကည့္ရ တာပါ။
အေမက ပဲဆီ၊ ႏွမ္းဆီ စတဲ့ စားဆီေတြကို ပံုးထဲထည့္ ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး တရပ္ဝင္ တရပ္ထြက္ လွည့္လည္ ေစ်းေရာင္း ရတဲ့ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသည္ပါ။ မႏၲေလးအေနာက္ျပင္ ထန္းျမင့္ရပ္ထဲကိုလည္း အေမက ဆီေရာင္း ထြက္ရ ပါတယ္။ ထန္းျမင့္ရပ္ထဲမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္တိုက္ ရွိပါတယ္။ ဝင္းက်ယ္က်ယ္ထဲက တထပ္တိုက္ ခပ္ႀကီးႀကီး ပါပဲ။
အဲဒီဝင္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ ကပ္လ်က္ ၾကားလမ္းထဲက အေမ့ဆီ ေဖာက္သည္အိမ္ကေန ဇာတ္တိုက္ေနတဲ့ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကို ဆီဗ်ပ္ႀကီး ေဘးခ်ၿပီး အေမက ေငးေမာေနက် တဲ့။ အေမစတည္းခ် ေနက် အဲဒီၾကား လမ္းထဲက အိမ္ကလည္း ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဇာတ္ထဲက မင္းသားလတ္ စိန္လွေမာင္နဲ႔ မမၫြန္႔တို႔ အိမ္တဲ့။
မမၫြန္႔က စက္ခ်ဳပ္တာ ေလ။ ဇာတ္သူဇာတ္သားေတြရဲ႕ ဇာတ္ဝတ္ဇာတ္စားေတြ မွန္သမွ် မမၫြန္႔က ခ်ဳပ္ေပးရတာ။
တႏွစ္ေတာ့ စိန္လွေမာင္နဲ႔ မမၫြန္႔တို႔က ဇာတ္တိုက္ရာ ဆီဗ်ပ္ႀကီး ခ်ၿပီး ေငးေနတဲ့ အေမ့ကို ေမတၱာ လက္မွတ္ ေပးပါတယ္။ လက္လုပ္လက္စား တေယာက္အတြက္ ေမတၱာလက္မွတ္ ရမွ ဇာတ္ပြဲၾကည့္ႏိုင္ တာကိုး။
ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပြဲမွာ အေမက သူ႔သမီးငယ္နဲ႔၊ သူ႔သား က်ေနာ့္ကို လက္ဆြဲ၊ ေနာက္ထပ္ တူမအေဖာ္နဲ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ ၾကည့္ၾကတာပါ။
မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီညမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္က “လွည္းသားငါးရာ” ေအာ္ပရာ ကျပပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ က လက္ဝဲသုႏၵရ ပါ။ က်ေနာ္ ပထမဆံုးၾကည့္ ရတဲ့ဇာတ္ပြဲမွာ စြဲလမ္းသြားတာက ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ “အဆို အေျပာ” ေတြပါပဲ။ နေဘေတြ ထပ္ၿပီး လကၤာသြားနဲ႔ စာေတြရြတ္တာမ်ား အံ့ဩလြန္းလို႔ အသက္႐ွဴ ေတာင္ ေမ့ေလာက္ထင္ရဲ႕။
“လွည္းသားငါးရာ” ေအာ္ပရာကလည္း တေလွ်ာက္လံုး ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ အသံနဲ႔ သီခ်င္းနဲ႔ အျပနဲ႔ အက နဲ႔ခ်ည္းမို႔ အားမရႏိုင္ဘဲ အေမ့ရင္ခြင္ ၾကားကေန ဒူးေထာက္ၾကည့္မိေတာ့ ေနာက္ဖ်ားကေန ေျပာင္းဖူး႐ိုးနဲ႔ လွမ္းပစ္ၿပီး ထိုင္ခိုင္းတာလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း လက္ဝဲသုႏၵရမွာလည္း အေျပာေတြ၊ အဆိုေတြ၊ အငိုေတြကို တအံ့တဩျဖစ္ခဲ့ ရတယ္။ ငိုခ်င္း ခ်ၿပီး ဆိုင္းက ငိုခ်င္းဆိုင္းတီး တာလည္း သေဘာက်ေနတယ္၊ ဆိုင္းဝိုင္းထဲက ေနာက္ထက ဝါးလက္ ခုပ္ကိုင္ၿပီး ငိုခ်င္းဆိုင္း အခ်မွာ “ေဟ..” “ေဟ..” “ေဟ..” လို႔ ေအာ္တာလည္း ႀကိဳက္ေနတယ္။
ေနာက္ခံ ပိတ္ကားမွာ ႏွင္းေတြက်ၿပီး တဖက္ရပ္ တဲေလးေရွ႕ မီးဖိုၿပီး လက္ဝဲသုႏၵရ အမတ္ႀကီး ရတု ရြတ္တာလည္း ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ က်ေနာ္လည္း အဲလို ရြတ္ခ်င္ဖတ္ခ်င္ေနတယ္။
ပထမဆံုး ၾကည့္ရတဲ့ ဇာတ္ပြဲမွာကတည္းက သိလိုက္တာက ဇာတ္သဘင္ဆိုတာ အဆို၊ အငို၊ အေျပာ၊ ဇာတ္ ပို႔ တီးလံုးေတြက အခရာက်တယ္ ဆိုတာပဲ။ ဇာတ္ကို ႀကိဳက္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ အဲဒီ အဆို၊ အငို၊ အေျပာ၊ ဇာတ္ ပို႔ တီးလံုးေတြ ပါလား ဆိုတာ အသက္ႀကီးမွ သေဘာေပါက္လာပါတယ္။
အေမကလည္း ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ပရိသတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဝါဆိုဝါေခါင္နဲ႔ သီတင္းကြ်တ္ ကာလေတြ ဘုရားႀကီး ၄၅ တာမွာ၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးမွာ ဇာတ္ပြဲႀကီးေတြ ႐ံုသြင္းရင္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္ကို ေနာက္ပိုင္း မလြတ္ ေအာင္ ၾကည့္ေတာ့တာ ပါပဲ။ (သား သမီးေတြငယ္စဥ္မွာေတာ့ အေမ့မွာ ဇာတ္ ၾကည့္ခ်င္ ေပမယ့္ အစစ ေခြ်တာၿပီး မၾကည့္ ျဖစ္ခဲ့ ေပမယ့္၊ သမီးက အပ်ိဳေပါက္၊ သားက အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ သမီးနဲ႔သား အတြက္ မေခြ်တာ ႏိုင္ေတာ့တဲ့ မိဘေမတၱာပါပဲ) အဲဒီ အခ်ိန္ကာလက ကက္နက္စိန္၊ တက္သက္စိန္တို႔ရဲ႕ စိန္မဟာသဘင္နဲ႔ ေရႊမန္းသဘင္ တို႔က အၿပိဳင္ေပါ့။ အေမကေတာ့ ေရႊမန္းမွ ေရႊမန္း ပါပဲေလ။
ဇာတ္ပြဲေတြကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ လာၿပီးေတာ့ အေဖကလည္း ပြဲႀကိဳက္ေမာင္မို႔၊ မႏၲေလးဘုရားပြဲ ေတြမွာ မပါ မျဖစ္ပါခဲ့တဲ့ ဗလာဇာတ္ေတြကို တေရးႏိုး၊ စခန္းခ်ခ်ိန္မွ အိပ္ရာက ထၿပီး သြားၾကည့္တဲ့အခါ က်ေနာ္က မပ်င္းမရိ လိုက္ပါတတ္တဲ့ အေဖ့ရဲ႕ အေဖာ္ေကာင္း ျဖစ္ရပါၿပီ။
မြန္ေက်ာ္ေအာင္၊ စိန္လွၿမိဳင္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝင္းၿမိဳင္ စတဲ့ ဇာတ္ေတြကို အေဖနဲ႔ လိုက္ၾကည့္တာက ကေလး တေယာက္ အတြက္ ထူးဆန္းဖြယ္ရာ ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို အေဖက ႏွစ္ပါးသြားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းပဲ ႀကိဳက္လို႔၊ ေစာေစာအိပ္ရာဝင္၊ နာရီျပန္ ၂ ခ်က္ထိုးေလာက္ ႏိႈးစက္ေပး၊ အဲဒီက်မွ အိပ္ရာကထ၊ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ဇာတ္ပြဲရွိရာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ကုပ္ကုပ္နဲ႔ သြားၾကတာကိုး။ ေဆာင္းတြင္း ဆိုရင္ ႏွင္းေတာႀကီးထဲ ခိုက္ခိုက္တုန္ပါပဲ။
အေဖကလည္း ႏွစ္ပါးသြား ႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ႀကိဳက္တယ္။ ဇာတ္ေကာင္း၊ မင္းသား ေကာင္း၊ မင္းသမီးေကာင္း ဆိုတာကို ႏွစ္ပါးသြားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ကျပမႈနဲ႔ပဲ အေဖက တိုင္းတာ တယ္။
က်ေနာ္က လည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ႀကီးေတြ ႀကိဳက္ေနတယ္ (ျပဇာတ္ နာမည္ႀကီးလွတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ သိန္းေအာင္ ေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္အသက္ႀကီး၊ စာေလးေပေလး ဖတ္ေတာ့မွ ႀကိဳက္တတ္ လာတာပါ)။ ျပန္စဥ္းစား လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳက္ခဲ့တာက “ဇာတ္သံ” ကိုပါ။
အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ သဘင္သက္ ၈၀ ျပည့္ အမွတ္တရပြဲကို MRTV-4 ကေန ညေနစာ ေစာေစာ စားၿပီး တီဗီေရွ႕ေနရာယူကာ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ၾကည့္တယ္။ ငယ္လြမ္းေဝဒနာလည္း ပါတာေပါ့။
က်ေနာ့္လို ဇာတ္ႀကိဳက္ ခဲ့တဲ့ ဇနီးသည္လည္း ဩဂုတ္ ၃ ရက္နဲ႔ ၁၀ ရက္ ၂ ရက္ျပသတဲ့ ဒီအစီအစဥ္မွာ ဒုတိယရက္ ေရာက္ေတာ့ ဟန္မေဆာင္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တီဗီပိတ္ၿပီး ေစာေစာ အိပ္ရာဝင္လိုက္ ေတာ့တယ္။
ေနာက္ရက္ မိုးလင္းတာနဲ႔ လိႈင္းေတးသံသြင္း ေျပးၿပီး ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ဗုဒၶဝင္တိတ္ေခြေတြ၊ ႏွစ္ပါးသြား တိပ္ေခြေတြ အေျပးအလႊား ဝယ္ၿပီး ဖြင့္ နားေထာင္လိုက္ရတယ္။
ဟူး.. အခုမွပဲ “ဇာတ္သံ” ၾကားရေတာ့တာ ကိုး။ ။
Credit - ဧရာ၀တီ ဘေလာ႔ဂ္
No comments:
Post a Comment