
ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္က အေမရိကန္စင္တာမွာ တက္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားက သူတို႔အသီးသီးဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ Burmese Youth Association အဖြဲ႔က
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဟာေျပာေဆြးေႏြးပြဲ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကို ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ေဆကိႏၵက ျပန္လည္ေျဖၾကား ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာတဲ့အခါမွာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ တစ္ခုခုၾကားခံေနရင္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရတာ အဆင္မေျပဘူး။ ၾကားထဲမွာခံေနတဲ့ တစ္စုံတစ္ခုေသာအရာကို အရင္ဆုံး ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။ ၾကားထဲမွာကာထားတဲ့ အရာကို ဖယ္ရွားလိုက္တာနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ အဖြဲ႔အစည္း ႏွစ္ဖြဲ႔၊ သုံးဖြဲ႔ဟာ မၿငိမ္းခ်မ္းဘူးဆိုရင္ ၾကား၀င္ၿပီးေစ့စပ္တဲ့သူသာမက အဲဒီအဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးကပါ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္တဲ့ဆႏၵ ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္လို႔ မိန္႔ပါတယ္။ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ၿပီးတစ္ဖြဲ႔ မၿငိမ္းခ်မ္းတာရွိသလို တစ္ဖြဲ႔တည္းမွာပဲ ေနာက္တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းမွာကိုပဲ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္တဲ့အျဖစ္ေတြ ရွိႏိုင္တာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ္ေတြ႔ခံစားမႈေလး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ အသိမိတ္ေဆြထဲက သူရဲ႕အျပဳအမူ အက်င့္စာရိတၱနဲ႔ အမူအရာေတြကို မႀကိဳက္ႏွစ္သစ္လို႔ အေတာ္ေလး မုန္းတီးမိတဲ့သူတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ သူကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သူ႔ကို တစ္ဖက္သတ္ မုန္းေနတယ္ဆိုတာ သိပုံမရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္သတ္ မုန္းတီးေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာသာ သူ႔ကိုျမင္တိုင္း စိတ္ဆင္းရဲေနရတယ္။ သူ႔ကိုျမင္လည္း မျမင္ခ်င္ဘူး၊ စကားလည္းမေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူကိုမၾကာခဏပဲ ေတြ႔ေနရတာပါ၊ ေတြ႔တိုင္းပဲ ကိုယ့္မွာသာပူေလာင္တဲ့ခံစားမႈေတြ ခံစားေနရတာပါ။ သူကေတာ့ ေအးေဆးဘာသိဘာသာပါပဲ။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ့္ဘာသာ တစ္ေယာက္တည္း မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ဘဲ ေလာင္ၿမိဳက္ေနတဲ့ သေဘာပါပဲ။ တစ္စုံတစ္ေယာက္အေပၚ ေဒါသအာဃာတ ထားလိုက္ၿပီဆိုရင္ အရင္ဆုံးက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ပူေလာင္ရတာပါပဲ။ ဒါကို သိေပမယ့္လည္း သူ႔ကိုေမတၱာထားလို႔မရတာက ကြၽန္ေတာ့္ရဲဲ႕ အားနည္းခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ ေမတၱာတရားဟာ အေရးအႀကီးဆုံးပါပဲတဲ့။ ေမတၱာတရားဆိုတာ ကိုယ္ကပဲသူမ်ားကို ေပးခ်င္တာ၊ ကိုယ္ကပဲသူမ်ားကို ကူညီခ်င္တာ၊ ကိုယ္ကပဲသူမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္တာ၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ဘယ္သူတစ္ေယာက္ကိုမွ ဒုကၡမေရာက္ခ်င္တာလို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ပါတယ္။ ေမတၱာရဲ႕တရားကိုယ္က အေဒါသေစတသိက္ပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ဆိုရင္ ရန္သူမရွိရပါဘူး။ ရန္သူကို ေမတၱာထားႏိုင္မွ ျဖစ္ပါမယ္။ အရင္ဆုံးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္သူလို႔ မျမင္ေတာ့ရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားပါၿပီ။ သူတို႔က ကိုယ့္ကိုရန္သူလို႔ သေဘာထားဦးေတာ့ ကိုယ္က ၿငိမ္းေအးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပဋိပကၡဆိုတာ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္သူလို႔မထင္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ့္မွာ ေမတၱာတရား ကိန္းေအာင္းေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ေမတၱာထားတဲ့အခါမွာ အတိုင္းအဆမရွိ အကန္႔အသတ္မရွိ ထားရပါမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သာ ကိုယ့္မိသားစုသာ ေမတၱာထားမယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့မိသားစုေတြနဲ႔ အဆင္မေျပႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္း၊ ကိုယ့္ၿမိဳ႕၊ ကိုယ့္ေဒသ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္သာ ေမတၱာထားမယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့အဖြဲ႔အစည္း၊ လူမ်ိဳး၊ တျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔ အဆင္မေျပႏိုင္ျပန္ပါဘူး။ လူတိုင္းက အဲဒီလို အကန္႔အသတ္မဲ့ အတိုင္းအဆမဲ့ ေမတၱာထားႏိုင္ၿပီရင္ေတာ့ တစ္ကမၻာလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းသြားႏိုင္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ႏိုင္ငံတိုင္းလူတိုင္း ရခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ႀကိဳးစားေနရင္းက မၿငိမ္းမခ်မ္းျဖစ္ေနၾကတာကို ေတြ႔ေနရတာဟာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အတိုင္းအဆမဲ့၊ အကန္႔အသတ္မဲ့ ေမတၱာမရွိၾကေသးလို႔ပဲလို႔ ေျပာရမွာပါ။ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔အတြက္ တစ္ဖက္သတ္တည္းက ေမတၱာထားေနရုံနဲ႔ေတာ့လည္း အဆင္မေျပႏိုင္ေသးပါဘူး။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ဆိုရင္ ရန္သူမရွိရပါဘူး။ ရန္သူကို ေမတၱာထားႏိုင္မွ ျဖစ္ပါမယ္။ အရင္ဆုံးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္သူလို႔ မျမင္ေတာ့ရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားပါၿပီ။ သူတို႔က ကိုယ့္ကိုရန္သူလို႔ သေဘာထားဦးေတာ့ ကိုယ္က ၿငိမ္းေအးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပဋိပကၡဆိုတာ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး . . . . .
ေမတၱာထားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဖတ္ဖူးတာေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဟာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားရဲ႕အိမ္မွာ ေနရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေယာကၡမနဲ႔ ေန႔တိုင္းေျပာဆုိဆက္ဆံရၿပီး အဆင္မေျပဘူးတဲ့။ မတည့္ဘူးတဲ့။ စကားမ်ားရ၊ ရန္ျဖစ္ရ၊ ခဏခဏျဖစ္ၿပီး စိတ္လည္းအင္မတန္ ညစ္ေနပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈအရလည္းျဖစ္၊ ဘာသာေရးအရလည္းျဖစ္ေတာ့ ေယာကၡမကို ၾကည့္မရလည္း ထမင္းခူးေပးရ၊ ျပင္ဆင္ေပးေနရတယ္ေပါ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒီဒဏ္ေတြကိုမခံႏိုင္လို႔ အမ်ိဳးသမီးဟာ သူ႔အေဖထံသြားၿပီး အၾကံဉာဏ္ေတာင္းတယ္၊ အေဖျဖစ္သူကလည္း ေယာကၡမစားတဲ့ ထမင္းတိုင္းမွာ ေဆးကိုနည္းနည္းဆီခတ္ၿပီး ေျခာက္လအတြင္း မသိမသာနဲ႔ ေသဆုံးသြားေအာင္ လုပ္ရန္ရေၾကာင္း နည္းလမ္းေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးလည္းေပးလိုက္ပါသတဲ့။ ဒါမွလည္း ေသေၾကာင္းၾကံေၾကာင္းကို မသိမွာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဆိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေဆးရသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေန႔တိုင္း သူ႔ေယာကၡမစားတဲ့ ထမင္းတိုင္းမွာ ယင္းအဆိပ္ကို ထည့္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဆိပ္ထည့္တဲ့ ကာလအတြင္းေတာ့ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္းရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္စြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈယဥ္ေက်းၿပီး အေလွ်ာ့ေပးတတ္တဲ့ ေခြၽးမေၾကာင့္ ေယာကၡမလည္း ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း အေကာင္းျမင္ေပးတတ္လာၿပီး အတၱေတြနည္းလို႔ အဆင္ေျပလာၾကပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ေခြၽးမေလး လိမၼာေၾကာင္း ေတာ္ေၾကာင္းကို သတင္းေကာင္းမ်ား ေျပာေလ့ရွိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔မိသားစုေလးဟာ အေတာ္ေလး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ အဆင္ေျပေနပါၿပီ။
ဒီေတာ့ အဆိပ္ခတ္မိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ေနာင္တရေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေဖဆီျပန္သြားၿပီး ေတာင္းဆိုပါတယ္။ လက္ရွိခတ္ထားတဲ့ အဆိပ္ကို ေျပေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ေဆး ျပန္ေပးပါေပါ့။ ဒါနဲ႔ အေဖက ျပန္ေျဖပါတယ္။ “ငါ့သမီးကို အေဖေပးလိုက္တာ အဆိပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေန႔စဥ္က်န္းမာေစဖို႔ အားပါ၀င္တဲ့ ဗီတာမင္ေဆးေတြပါ။ အေဖက သမီးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ အဆိပ္ကိုသာ ဖယ္ရွားေပးလိုက္တာပါ”
အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါ ဟိုလူမေကာင္းဘူး၊ ဒီလူမေကာင္းဘူး ေျပာဆိုဆက္ဆံေနမယ့္အစား အရင္ဆုံး ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္ေကာင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲၿပီး ေမတၱာထားရမွာပါ။ ကိုယ္ကေကာင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း ကိုယ့္အေပၚ ေကာင္းမြန္လာမွာပါပဲ။ သင္ေကာင္းလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္မဆိုးပါ မဟုတ္ပါဘူး။ သူေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း ကိုယ္မဆိုးဖို႔ဘဲ လိုပါတယ္။ ကိုယ္က ေကာင္းေအာင္ေနၿပီးေတာ့ သူမဆိုးေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ လုံး၀ျပဳျပင္မရေသာ လူတို႔ႏွင့္ ကံအေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ျမင္ေတြ႔၊ ၾကံဳေတြ႔ရလွ်င္ေတာင္ ေမတၱာမပ်က္ရပါဘူး။ လူတိုင္းဟာ ေမတၱာနဲ႔ မထိုက္တန္ဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ေမတၱာစစ္၊ ေမတၱာမွန္တို႔ရဲ့ သေဘာကေတာ့ ေရာင္ျပန္ဟပ္တတ္တဲ့ သေဘာပါတယ္။ ျပဳလုပ္ၾကမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ေမတၱာတရားေရွ႕ထားၿပီး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment