Sunday, November 30, 2014

လုပ္ရမွာကို မလုပ္၊ မလုပ္ရမွာကို လုပ္ (ေဆာင္းပါး)

(Written By: ေနထြန္းႏိုင္)
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္ႏွင့္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)မွ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ပထမဆုံး ေတြ႔ဆံုၾကစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-Mm.presscouncil Facebook)

(၁)    
ႏိုဝင္ဘာ ၂၈ ရက္က ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)႐ံုးခန္းမွာ အႀကိဳေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခု လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာေတြက အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ၊ သတင္းေထာက္ခ်ဳပ္ တစ္ဦးဦးကိုသာ တက္ဖို႔ဖိတ္ခဲ့ပါတယ္။

“တပ္မေတာ္နဲ႔ သတင္းမီဒီယာမ်ားအၾကား သတင္းစီးဆင္းမႈ ေခ်ာေမြ႕ေစေရး အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႀကိဳတင္ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ အခမ္းအနား” လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ့ပါတယ္။

တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီးမင္းေအာင္လိႈင္နဲ႔ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္ေတြ႕ဆံုၿပီးတဲ့ေနာက္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ဒီပြဲကိုလုပ္ခဲ့တာပါ။

ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႕ခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ မီဒီယာၾကား ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေစဖို႔ မီဒီယာေတြနဲ႔ေတြ႕သင့္ေၾကာင္းကို ေကာင္စီကေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့တယ္လို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ႀကိဳတင္ညႇိႏႈိင္းအခမ္းအနားပြဲမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

က်န္တဲ့အပိုင္းမွာေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္တဲ့အခါ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးၾကမလဲဆိုၿပီး ႀကိဳတင္ညႇိႏႈိင္းအခမ္းအနားပြဲ တက္ခဲ့သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

(၂)
တပ္မေတာ္နဲ႔ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲကို ဘယ္ရက္မွာလုပ္မယ္ဆိုတာ မသိေပမဲ့ ဒီအလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)က တက္ၾကြလြန္းေနပါတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္၊ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔မီဒီယာ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ၾကားဝင္ပါတယ္။ ဒါဟာ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီရဲ႕အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။

မီဒီယာဆိုတာ အလယ္ကရပ္ၿပီး မွန္ကန္မွ်တတာကို ေရးသားေဖာ္ထုတ္ရမွာပါ။ ျပည္သူမဟုတ္တဲ့ အျခားတစ္ဖက္ဖက္ကိုရပ္ၿပီးလုပ္ရင္ ဘက္လိုက္ျခင္း (bias) ဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပါ။

အခုခ်ိန္မွာ စစ္တပ္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔၊ အစိုးရအဖြဲ႕နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ လိုတယ္ဆိုၿပီး ေခါင္းစဥ္လွလွတပ္၊ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ က်န္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြ၊ အစိုးရအတိုက္အခံေတြ၊ ဖြတ္မြဲျပာစု ျပည္သူေတြရဲ႕ မီဒီယာအေပၚ နားလည္မႈေတြက ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ။

စစ္တပ္၊ အစိုးရနဲ႔ မီဒီယာ ေပါင္းစားၾကတယ္ပဲ ျမင္ၾကမွာပါ။

(၃)
ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကစၿပီး သတင္းမီဒီယာအေရး အစိုးရရဲ႕ ေနာက္ျပန္လွည့္မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ စစ္ေဆးခံရတယ္။ ဖမ္းဆီးခံရတယ္။ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ မွ်တမႈမရွိတဲ့ စီရင္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ဒါေတြအေပၚ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီဘက္က ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္တာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ဝတ္ေက်တန္းေက် ေၾကညာခ်က္ထုတ္႐ံုကလြဲၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီအေပၚ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြရဲ႕ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆံုးခ့ဲပါတယ္။

ဒါကို အဖတ္ဆယ္တဲ့အေနနဲ႔ မီဒီယာ၊ အစိုးရ၊ မ႑ိဳင္သံုးရပ္ ေတြ႕ဆံုပြဲျဖစ္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အစိုးရ၊ မ႑ိဳင္သံုးရပ္နဲ႔ေတြ႕တာကို လက္ခံပါတယ္။ ေတြ႕သင့္ပါတယ္။ ေတြ႕ေပမယ့္ တိုးတက္မႈမရွိတာကိုလည္း လက္ခံရပါမယ္။

    ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္က လူပုဂၢိဳလ္ ၁၁ ဦး တရားစြဲဆိုခံရတာက အခ်က္အလက္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြ တရားစြဲဆိုခံရတာက သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒနဲ႔ စြဲခံရတာပါ။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒဆိုတာ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ ဦးေဆာင္၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဝိုင္းၿပီးက်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ ႀကိဳးပါ။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဝိုင္းက်စ္ခဲ့တဲ့ႀကိဳးနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ အစြပ္ခံရပါၿပီ . . . . .

အစိုးရ၊ မ႑ိဳင္သံုးရပ္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ေတြ႕တယ္။ ပထမအႀကိမ္ေတြ႕ဆံုမႈမွာ တပ္မေတာ္ဘက္က ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ သံုးဦးထားေပးမယ္ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

ဒုတိယအႀကိမ္ ေတြ႕ၿပီးခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ဖို႔ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲဆိုတာကို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီဘက္က ထုတ္ေျပာခဲ့တယ္။

အလုပ္ ျဖစ္၊ မျဖစ္ မေသခ်ာေပမဲ့ မလိုအပ္တာကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး ဩဇာခံဘဝ အထင္ခံရေအာင္ က်ံဳးသြင္းတယ္လို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။
   
(၄)
မီဒီယာမွာ မွန္ကန္မွ်တတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ပါေစခ်င္ရင္ မွန္ကန္မွ်တတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီထုတ္ေပးဖို႔ တပ္မေတာ္မွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ သတင္းေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္၊ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ထုတ္ေပးရပါမယ္။ မီဒီယာနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံဖို႔ ကြ်မ္းက်င္သူမရွိရင္ ကြ်မ္းက်င္သူထားရပါမယ္။ ဒါက သူတို႔လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဒီအတိုင္းလုပ္ၾကတာပါပဲ။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ဝင္လုပ္ေပးစရာ မလိုပါဘူး။    

တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အမ်ားစုမွာ မီဒီယာနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတြ ျမန္ဆန္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြအေပၚ မရွင္းတာရွိလို႔ ျပန္ေမးရင္လည္း ေျဖၾကားေပးသူ အဆင္သင့္ရွိပါတယ္။

မီဒီယာရဲ႕ ေရးသားေဖာ္ျပမႈေတြ မွ်တမႈမရွိဘူးလို႔ယူဆရင္ အဲဒီအတြက္ တပ္မေတာ္မွာပဲ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ေဖာ္ျပရတဲ့ သတင္းေတြမွာ အလ်င္ျမန္ဆံုး သတင္းထုတ္ျပန္ႏိုင္သူေတြရဲ႕ အာေဘာ္ပါေနတာ မဆန္းပါဘူး။

အခုခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ဘက္က သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တခ်ိဳ႕ ရွိေပမယ့္ ေပးတာကိုပဲေရးဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ သတင္းထုတ္ျပန္မႈ ေနာက္က်တဲ့အျပင္ ထပ္ေမးရင္ ေျဖမယ့္သူမရွိပါဘူး။  ထပ္ေမးခြင့္မရွိဘဲ ေပးတာေတြကိုပဲေရးေနရင္ အမွားေတြ အမွန္ျဖစ္၊ အမွန္ေတြ အမွားျဖစ္တာမ်ိဳး ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

(၅)
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီအေနနဲ႔ တပ္မေတာ္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေျပလည္ဖို႔ ကိစၥအျပင္ လုပ္ရမယ့္ တျခားအလုပ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဖိႏွိပ္ခံေနရတာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးမလဲ။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ လုပ္ေနတာေတြက တလြဲတေခ်ာ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္က လူပုဂၢိဳလ္ ၁၁ ဦး တရားစြဲဆိုခံရတာက အခ်က္အလက္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြ တရားစြဲဆိုခံရတာက သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒနဲ႔ စြဲခံရတာပါ။

သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒဆိုတာ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ ဦးေဆာင္၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဝိုင္းၿပီးက်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ ႀကိဳးပါ။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဝိုင္းက်စ္ခဲ့တဲ့ႀကိဳးနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ အစြပ္ခံရပါၿပီ။

နည္းဥပေဒ မထြက္ေသးတဲ့ သတင္းမီဒီယာဥပေဒနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို ပထမဆံုး တရားစြဲဆိုခဲ့တာက အစိုးရရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျဖစ္ပါတယ္။ နစ္နာတယ္လို႔ယူဆသူ သမၼတဦးသိန္းစိန္ကိုယ္စား သမၼတကိုယ္တိုင္၊ ဒါမွမဟုတ္ သမၼတ႐ံုးကမဟုတ္ဘဲ သမၼတရဲ႕ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္ရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာက တရားစြဲခဲ့တာပါ။

နည္းဥပေဒေတာင္ မထြက္ေသးတဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္နဲ႔ တရားစြဲဆိုတာ၊ တရားစြဲဆိုသူဟာ ကိုယ္တိုင္နစ္နာသူမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္စားျပဳခံရသူျဖစ္ေနတာ စတဲ့အခ်က္ေတြ ရွိေနေပမယ့္ ဒီအခ်က္ေတြကို ကန္႔ကြက္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီဘက္က ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါတယ္။

(၆)
ၿပီးခဲ့တဲ့ ကာလေတြအတြင္းမွာ တရားစြဲဆိုခံရသူ ဂ်ာနယ္လစ္ အမ်ားျပားရွိပါတယ္။

ယူနတီသတင္းဂ်ာနယ္ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္နဲ႔ သတင္းေထာက္ေလးဦး၊ Bi မြန္းတည့္ေန သတင္းဂ်ာနယ္ ထုတ္ေဝသူႏွစ္ဦးနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္သံုးဦး၊ Weekly Eleven သတင္းဂ်ာနယ္နဲ႔ The Daily Eleven သတင္းစာက ထုတ္ေဝသူနဲ႔ မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ၊ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ ဒုတိယအယ္ဒီတာခ်ဳပ္နဲ႔ အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာစသျဖင့္ စုစုေပါင္းငါးဦး၊ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္က အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ကေန ျဖန္႔ခ်ိေရးဝန္ထမ္းအထိ စုစုေပါင္း ၁၁ ဦး တရားစြဲဆိုခံခဲ့ရပါတယ္။

ဒီၾကားထဲမွာပဲ ယူနတီသတင္းဂ်ာနယ္နဲ႔ Bi မြန္းတည့္ေန သတင္းဂ်ာနယ္ကလူေတြ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ ခံခဲ့ရပါတယ္။ Weekly Eleven သတင္းဂ်ာနယ္၊ The Daily Eleven သတင္းစာနဲ႔ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္က တရားစြဲဆိုခံရသူေတြ တရားရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။

တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းမွာ သတင္းမီဒီယာနယ္ပယ္က ၁ဝ ဦး ေထာင္ခ်ခံရၿပီး ၁၆ ဦး တရားရင္ဆိုင္ေနရတာပါ။

ေထာင္ခ်ခံရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ယူနတီသတင္းဂ်ာနယ္ကလူေတြကို တရားစြဲခ်ိန္မွာ သတင္းမီဒီယာဥပေဒ မေပၚေသးပါဘူး။ Bi မြန္းတည့္ေန သတင္းဂ်ာနယ္ကလူေတြ တရားစြဲဆိုခံရခ်ိန္မွာ သတင္းမီဒီယာဥပေဒ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ကို သတင္းမီဒီယာဥပေဒမဟုတ္တဲ့ တျခားဥပေဒေတြနဲ႔ အေရးယူၿပီး ေထာင္ခ်ပါတယ္။

ဒီအတြက္ မီဒီယာနယ္ပယ္ကလူေတြနဲ႔ မ႑ိဳင္သံုးရပ္ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ Bi မြန္းတည့္ေနဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို ဘာေၾကာင့္သတင္းမီဒီယာဥပေဒနဲ႔အညီ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို မတိုင္ၾကားဘဲ ေဆာင္ရြက္သလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ေမးခဲ့ပါတယ္။

သတင္းမီဒီယာဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို အကာအကြယ္ယူၿပီး သူတို႔ျပန္ေျဖခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

သတင္းမီဒီယာဥပေဒပုဒ္မ ၂၁ မွာ “နစ္နာေသာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္း သို႔မဟုတ္ သတင္းမီဒီယာသမား တစ္ဦးက ပုဒ္မ ၉ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ တာဝန္ႏွင့္ က်င့္ဝတ္သိကၡာ တစ္ရပ္ရပ္ကို ခ်ဳိးေဖာက္ေၾကာင္း ယူဆလွ်င္ ေရွးဦးစြာေကာင္စီသို႔ တိုင္ၾကားႏိုင္သည္” လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ပုဒ္မ ၂၃ မွာ “ပုဒ္မ ၂၂ အရ ေကာင္စီ၏ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းရာ၌ ေျပလည္မႈမရွိပါက တိုင္ၾကားသူ သို႔မဟုတ္ ေက်နပ္မႈမရွိသူသည္ သက္ဆိုင္ရာတရား႐ံုးတြင္ ဥပေဒနဲ႔အညီ တရားစြဲဆိုႏိုင္သည္” လို႔ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါတယ္။

အဓိကအခ်က္က ပုဒ္မ ၂၁ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစြဲခ်င္တယ္ဆိုရင္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို တိုင္ၾကားႏိုင္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ တိုင္းၾကားရမယ္လို႔ မေဖာ္ျပထားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ဦးဦး၊ မီဒီယာတစ္ခုခုကို တရားစြဲခ်င္ရင္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို တိုင္ၾကားခ်င္ရင္ တိုင္ၾကားႏိုင္တယ္၊ မတိုင္ၾကားရင္လည္း ရတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။

(၇)
သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒထဲမွာ “တိုင္ၾကားရမည္” လို႔ မေဖာ္ျပထားဘဲ “တိုင္ၾကားႏိုင္သည္” လို႔ပဲ ေဖာ္ျပထားတာေၾကာင့္ Bi မြန္းတည့္ေနဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို တရားစြဲတဲ့အခါ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို ေဘးဖယ္ၿပီး တရားစြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြဟာ သတင္းမီဒီယာဥပေဒမဟုတ္တဲ့ အျခားဥပေဒေတြနဲ႔ အေရးယူေထာင္ခ်ခံရႏိုင္သလို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို ကာကြယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကာကြယ္လို႔မရႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို အခ်ိန္မီျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔က စာနယ္ဇင္းေကာင္စီရဲ႕ တာဝန္ပါ။ အားနည္းခ်က္ကို အခ်ိန္မီျပင္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ မသိရပါဘူး။ မၾကာခင္ထြက္လာဖို႔ရွိတဲ့ နည္းဥပေဒမွာလည္း ဘယ္လိုအားနည္းခ်က္ေတြ၊ အစိုးရရဲ႕ အသာစီးယူမႈေတြ ပါလာဦးမလဲ မသိရေသးပါဘူး။ ဒီအတြက္ ျငင္းခုံၾကရပါဦးမယ္။

Weekly Eleven သတင္းဂ်ာနယ္နဲ႔ The Daily Eleven သတင္းစာက တာဝန္ရွိသူငါးဦးကို တရားစြဲတဲ့အခါ သတင္းမီဒီယာဥပေဒ ရွိထားပါလ်က္ ဒီဥပေဒကိုမသံုးဘဲ ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ႏွစ္ ခ်ႏိုင္တဲ့အထိ သက္ေရာက္ႏိုင္တဲ့ ပုဒ္မ ၅ဝဝ ကို သံုးပါတယ္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္က အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ကေန ျဖန္႔ခ်ိေရးအပါအဝင္ ၁၁ ဦးအထိ တရားစြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ အျမင့္ဆံုးေငြဒဏ္ ခ်မွတ္ႏိုင္တဲ့ သတင္းမီဒီယာဥပေဒကို သံုးပါတယ္။ လူအမ်ားဆံုးကို တရားစြဲခဲ့တာပါ။

အစိုးရက ေနာက္ပိုင္းလုပ္လာတဲ့ မီဒီယာေတြအေပၚ တရားစြဲပံု၊ စြဲနည္းကို ၾကည့္တဲ့အခါ မီဒီယာတစ္ခုရဲ႕ ထုတ္ေဝသူ၊ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ အယ္ဒီတာ၊ သတင္းေထာက္ေတြကိုသာမကပဲ ျဖန္႔ခ်ိေရးအထိပါ တရားစြဲတဲ့ပံံုစံ ျဖစ္လာပါတယ္။

စာနယ္ဇင္းေကာင္စီဘက္က ကန္႔ကြက္တာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။

သတင္းမီဒီယာ လုပ္ကိုင္ေနသူေတြဟာ မူးယစ္ေဆးဝါးေရာင္းခ်ေနသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မူးယစ္ေဆးဝါး ေရာင္းေနၾကသူေတြလို ထိပ္ပိုင္းကအစ ျဖန္႔ခ်ိသူအထိပါ တရားစြဲခံရမယ့္အေရးကို မီဒီယာနယ္ပယ္တစ္ခုလံုး ရင္ဆိုင္ေနရပါၿပီ။ ပိုဆိုးတာက ကိုယ္က်စ္ခဲ့တဲ့ႀကိဳးနဲ႔ ကိုယ့္လည္းပင္းကိုယ္ အစြပ္ခံရသလို ျဖစ္လာပါတယ္။

သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒဆိုတဲ့ႀကိဳးကို က်စ္ခဲ့ခ်ိန္တုန္းက ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အေကာင္းအဆိုး ေျပာခဲ့သူေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ မီဒီယာနယ္ပယ္ တစ္ခုလံုးသာ မကေတာ့ပါဘူး။ စာေပနယ္တစ္ခုလံုးပါ ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရပါၿပီ။ ထုတ္ေဝစာတစ္ခုခုအေပၚ တရားစြဲဆိုခံရတဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူေတြသာမကေတာ့ဘဲ ထုတ္ေဝသူကအစ၊ ျဖန္႔ခ်ိသူအဆံုး အေရးယူခံရမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။

(၈)
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ဘာမွအားကိုးလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ သမၼတေပးတဲ့အလွဴေငြ သိန္း ၅ဝဝ ကို လက္ခံၿပီးကတည္းက ပ်က္ယြင္းသြားခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ အခုခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုမွ အဖတ္ဆယ္မရေတာ့ပါဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ေတာ့ ဆက္မလုပ္ၾကပါနဲ႔ေတာ့။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ အခုခ်ိန္ထိ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ယံုၾကည္မႈေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

စာနယ္ဇင္းေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္ ဆိုတာကလည္း မဂၤလာေဆာင္ဖိတ္စာမွာ၊ လိပ္စာကဒ္တစ္ခုမွာ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ထည့္႐ံု၊ ႐ုပ္ျပတန္ဖိုးေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပြဲလမ္းသဘင္တက္၊ ဟိုလူဒီလူနဲ႔ ဓာတ္ပံုတြဲ႐ိုက္ အဆင့္ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္ဘဲ မဆိုင္တာေတြ ဝင္လုပ္ျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြပါပဲ။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီရဲ႕ မူလရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါၿပီ။

အခုလည္း တပ္မေတာ္နဲ႔ မီဒီယာၾကား ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေစဖို႔ဆိုၿပီး အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ဖို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ကမကထလုပ္ပါတယ္။ သြယ္ဝိုက္ေသာအားျဖင့္ အစိုးရရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ လက္ကိုင္တုတ္လို ျဖစ္လာရင္ေတာ့ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီအတြက္ ပိုဆိုးဖို႔ပဲရွိ ပါေတာ့တယ္။

တပ္မေတာ္နဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးထူေထာင္ဖို႔က လိုအပ္ခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္ဆိုတာကလည္း ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သိကၡာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းဆိုရင္ ျပည္သူကေထာက္ခံေနမွာပါ။ ထူးထူးကဲကဲ ျမႇင့္တင္ေပးေနစရာ မလိုပါဘူး။ မီဒီယာနဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ ဆိုတာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ သူက အစိုးရျဖစ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးယူဆရမွာပါ။

တပ္မေတာ္က အစိုးရမဟုတ္ေပမဲ့ တပ္မေတာ္ကို အာဏာသိမ္းအဖြဲ႕တစ္ခုလို႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက အသိအမွတ္ျပဳ ယူဆေနတာလား။ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေနတာလား။ က်ံဳးသြင္းေပးေနတာလား။ တပ္မေတာ္နဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြၾကား ကိုယ္လိုရာေထာက္ခံေပးဖို႔ lobby လုပ္ေပးေနတာလား။ ၾကားပြဲစားဝင္လုပ္ေနတာလား။ ေမးစရာရွိပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာနယ္ဇင္းေကာင္စီလုပ္ေနပံုက ၾကက္တူေရြးကေတာ္ေတာ္၊ မယ္ေဘာ္ကကဲကဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။

မဆိုင္တာေတြ ဝင္မလုပ္ပဲ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ ပီပီျပင္ျပင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔က အခုခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားပြဲစားေတြ မလိုခ်င္ပါဘူး။ 


Credit -  Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment