![]() |
ႏို၀င္ဘာလအတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံအနီး၌ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္ေမွာက္ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္း (ဓာတ္ပံု-ေအးပပ) |
ေက်ာင္းသားရွိလွ်င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢသမိုင္းသည္ လြတ္လပ္ေရးသမိုင္း၊ ျပည္သူ႔သမုိင္း၊ ဒီမိုကေရစီသမိုင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမိုင္း၊ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးသမိုင္း၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသမိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရ အဆက္ဆက္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို မလိုမုန္းထားခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးစကားသံမ်ားကို ရြံရွာစက္ဆုပ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္ေခတ္ကုန္၊ မကုန္တိုင္းတာႏိုင္ေသာ ဘာ႐ုိမီတာတစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ေက်ာင္းသားလြတ္လပ္ခြင့္၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းအက်ဳိးတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္းအျဖစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢကို ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ေတဇ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးေအာင္ဆန္းသို႔ အကူးအေျပာင္း၏အုတ္ျမစ္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢပင္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုတို႔သည္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၏ ေရေသာက္ျမစ္မ်ားျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲရားႏွင့္အတူ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ျဖတ္သန္းရေသာအခါ ေက်ာင္းသားႏွင့္ႏိုင္ငံေရး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတို႔ကို ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ႏွစ္ပါးသြားခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရကို ေက်းဇူးတင္မိသည္။
အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရသည္ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္အစိုးရကပင္ လိုလားခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဖ်က္သိမ္း၊ သမိုင္းေဖ်ာက္ခဲ့ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရလက္ထက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုကို ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။ အာဏာရွင္၊ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားႏွင့္ လက္ပါးေစမ်ားသည္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အစိုးရကပင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ႏိုင္ငံေရး ပတ္သက္မႈကို ေျဗာင္က်က်ပိတ္ပင္ခဲ့၊ အပုတ္ခ်ခဲ့၊ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္၊ ခုတံုးလုပ္ေနသည္ဟု မ႐ုိးမအီႏိုင္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ယုိးစြပ္ေသာ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားသည္ စင္စစ္တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးကို အျမတ္ထုတ္၊ ခုတံုးလုပ္ေနသည္မွာ ရွက္ဖြယ္လိလိျဖစ္သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၂၇ ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အျငင္းပြားမႈ၊ သေဘာမတူမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒနည္းလမ္းမ်ားအတိုင္း ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရန္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လြတ္လပ္စြာပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေၾကာင္း တရား၀င္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္လနီးပါးကာလ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕စည္းခြင့္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိေသာ၊ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ကိစၥကို တရား၀င္ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု မၾကားသိခဲ့ရေသာ္လည္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရန္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ား အားေကာင္းလာသည့္အခ်ိန္ကိုက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ပတ္သက္၍ တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားမႈသည္ ႏိုင္ငံေရးအကြက္ဆင္မႈ၊ လွည့္စားမႈသို႔မဟုတ္ ပရိယာယ္ဆင္မႈ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု အကဲခတ္အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏အႀကီးအကဲ သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ဥကၠ႒ေဟာင္းျဖစ္ၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕၀င္အမ်ားစုသည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ အမ်ားစုပါတီ၊ အာဏာရပါတီျဖစ္ၿပီး နာယကသည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ လက္ရွိဥကၠ႒ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ဇာတ္စီးေနသည္မွာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီျဖစ္ၿပီး ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ မူ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ေနသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္၊ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ျပန္လည္တင္သြင္းလ်က္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး၊ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕စည္းခြင့္ အပါအ၀င္ ျပင္ဆင္လိုသည့္အခ်က္မ်ားကို ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေသာအခါ ထည့္သြင္း၊ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဟူေသာ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေထာက္တိုင္အခ်ဳိ႕၏ မွတ္ခ်က္မ်ားသည္လည္း စိတ္ပ်က္ဖြယ္ျဖစ္သည့္အျပင္ မီးေလာင္ရာေလပင့္မည့္ဘက္သို႔ ဦးတည္ေနသည္။ မိခင္ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ပိုမိုအေျခခံက်၊ အေရးႀကီးၿပီး၊ အဆိုပါဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရျခင္းျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္ အပါအ၀င္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို အာမခံသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပါ၀င္မႈမရွိသည့္အခ်က္ကုိ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပျခင္းအား သခြတ္ပင္ကမီးတက်ီက်ီဟု အာဏာပိုင္ေနာက္ၿမီးဆြဲ၊ လက္ပါးေစ၊ အလိုေတာ္ရိမ်ားက သမုတ္ၾကသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေပ။
တကၠသိုလ္အက္ဥပေဒကို ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက သပိတ္ေမွာက္ခဲ့စဥ္ကလည္း အဂၤလိပ္အလိုေတာ္ရိေနာက္ၿမီးဆြဲ၊ လက္ပါးေစမ်ားက သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျပႆနာရွာသူမ်ား၊ နံရံကိုေခါင္းႏွင့္ တိုက္သူမ်ား၊ အဖ်က္သမားမ်ား၊ ပညာမလိုသူမ်ားအျဖစ္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ႏွင့္အတူ ကိုလိုနီပညာေရး၏ မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး သိနားလည္ေအာင္ စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ခဲ့သူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္၊ ကိုလိုနီပညာေရးကို အာခံအန္တုခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးသည္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးတံခါးေပါက္ႀကီးကို စတင္တြန္းဖြင့္ခဲ့ေသာ သမိုင္း၀င္လႈပ္ရွားမႈႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္၀န္းက်င္မွ မ်ဳိးေစ့ခ်ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အေျချပဳလ်က္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအၾကား လြတ္လပ္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ပါ၀င္စားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ဳိးဆက္မ်ားစြာကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ခဲ့ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲကို ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူ အမ်ားစုသည္ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအေလ့အက်င့္မ်ား၊ အေလ့အထမ်ားကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးခဲ့ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေခ်ာ့တိုင္းလည္းမေပ်ာ့၊ ေျခာက္တိုင္းလည္းမေၾကာက္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ျပည္သူလူထုဘက္မွ ရပ္တည္လ်က္ အစိုးရမ်ား၊ အာဏာပိုင္မ်ားကို ေျဗာင္က်က်စိန္ေခၚ ဆန္႔က်င္၀ံ့သူမ်ားသည္လည္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတြင္ အာဏာရွင္ ေခတ္အဆက္ဆက္၊ မင္းဆိုးမင္းညစ္မ်ားႏွင့္ အေပါင္းအပါမ်ားကို ျပည္သူလူထုအၾကား အထုပ္ေျဖ၊ အာခံ၊ ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ အာဏာရွင္အစိုးရ အဆက္ဆက္ကို ျပဳတ္က်ေစခဲ့သည္မွာလည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္လည္း အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အလြဲအမွားမ်ား၊ ၿဖီးလံုးထြင္လံုးမ်ား၊ မက္လံုးမ်ား၊ ပရိယာယ္မ်ား၊ လွည့္စားမႈမ်ား၊ မ်က္လွည့္ျပကြက္မ်ားကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေဖာ္ထုတ္ဆန္႔က်င္၊ အာခံေနသူမ်ားသည္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္းအျဖစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢကို ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ေတဇ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးေအာင္ဆန္းသို႔ အကူးအေျပာင္း၏အုတ္ျမစ္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢပင္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုတို႔သည္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၏ ေရေသာက္ျမစ္မ်ားျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲရားႏွင့္အတူ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ျဖတ္သန္းရေသာအခါ ေက်ာင္းသားႏွင့္ႏိုင္ငံေရး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတို႔ကို ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ႏွစ္ပါးသြားခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရကို ေက်းဇူးတင္မိသည္။
အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရသည္ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္အစိုးရကပင္ လိုလားခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဖ်က္သိမ္း၊ သမိုင္းေဖ်ာက္ခဲ့ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရလက္ထက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုကို ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။ အာဏာရွင္၊ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားႏွင့္ လက္ပါးေစမ်ားသည္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အစိုးရကပင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ႏိုင္ငံေရး ပတ္သက္မႈကို ေျဗာင္က်က်ပိတ္ပင္ခဲ့၊ အပုတ္ခ်ခဲ့၊ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္၊ ခုတံုးလုပ္ေနသည္ဟု မ႐ုိးမအီႏိုင္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ယုိးစြပ္ေသာ အာဏာရွင္ႏွင့္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားသည္ စင္စစ္တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးကို အျမတ္ထုတ္၊ ခုတံုးလုပ္ေနသည္မွာ ရွက္ဖြယ္လိလိျဖစ္သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၂၇ ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အျငင္းပြားမႈ၊ သေဘာမတူမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒနည္းလမ္းမ်ားအတိုင္း ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရန္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လြတ္လပ္စြာပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေၾကာင္း တရား၀င္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္လနီးပါးကာလ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕စည္းခြင့္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိေသာ၊ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ကိစၥကို တရား၀င္ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု မၾကားသိခဲ့ရေသာ္လည္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရန္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ား အားေကာင္းလာသည့္အခ်ိန္ကိုက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ပတ္သက္၍ တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားမႈသည္ ႏိုင္ငံေရးအကြက္ဆင္မႈ၊ လွည့္စားမႈသို႔မဟုတ္ ပရိယာယ္ဆင္မႈ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု အကဲခတ္အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏အႀကီးအကဲ သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ဥကၠ႒ေဟာင္းျဖစ္ၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕၀င္အမ်ားစုသည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ အမ်ားစုပါတီ၊ အာဏာရပါတီျဖစ္ၿပီး နာယကသည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ လက္ရွိဥကၠ႒ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ဇာတ္စီးေနသည္မွာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီျဖစ္ၿပီး ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ မူ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ေနသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္၊ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ျပန္လည္တင္သြင္းလ်က္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး၊ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕စည္းခြင့္ အပါအ၀င္ ျပင္ဆင္လိုသည့္အခ်က္မ်ားကို ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေသာအခါ ထည့္သြင္း၊ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဟူေသာ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေထာက္တိုင္အခ်ဳိ႕၏ မွတ္ခ်က္မ်ားသည္လည္း စိတ္ပ်က္ဖြယ္ျဖစ္သည့္အျပင္ မီးေလာင္ရာေလပင့္မည့္ဘက္သို႔ ဦးတည္ေနသည္။ မိခင္ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ပိုမိုအေျခခံက်၊ အေရးႀကီးၿပီး၊ အဆိုပါဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရျခင္းျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္ အပါအ၀င္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို အာမခံသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပါ၀င္မႈမရွိသည့္အခ်က္ကုိ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပျခင္းအား သခြတ္ပင္ကမီးတက်ီက်ီဟု အာဏာပိုင္ေနာက္ၿမီးဆြဲ၊ လက္ပါးေစ၊ အလိုေတာ္ရိမ်ားက သမုတ္ၾကသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေပ။
တကၠသိုလ္အက္ဥပေဒကို ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက သပိတ္ေမွာက္ခဲ့စဥ္ကလည္း အဂၤလိပ္အလိုေတာ္ရိေနာက္ၿမီးဆြဲ၊ လက္ပါးေစမ်ားက သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျပႆနာရွာသူမ်ား၊ နံရံကိုေခါင္းႏွင့္ တိုက္သူမ်ား၊ အဖ်က္သမားမ်ား၊ ပညာမလိုသူမ်ားအျဖစ္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ႏွင့္အတူ ကိုလိုနီပညာေရး၏ မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး သိနားလည္ေအာင္ စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ခဲ့သူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္၊ ကိုလိုနီပညာေရးကို အာခံအန္တုခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးသည္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးတံခါးေပါက္ႀကီးကို စတင္တြန္းဖြင့္ခဲ့ေသာ သမိုင္း၀င္လႈပ္ရွားမႈႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္၀န္းက်င္မွ မ်ဳိးေစ့ခ်ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အေျချပဳလ်က္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအၾကား လြတ္လပ္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ပါ၀င္စားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ဳိးဆက္မ်ားစြာကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ခဲ့ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲကို ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူ အမ်ားစုသည္ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအေလ့အက်င့္မ်ား၊ အေလ့အထမ်ားကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးခဲ့ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေခ်ာ့တိုင္းလည္းမေပ်ာ့၊ ေျခာက္တိုင္းလည္းမေၾကာက္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ျပည္သူလူထုဘက္မွ ရပ္တည္လ်က္ အစိုးရမ်ား၊ အာဏာပိုင္မ်ားကို ေျဗာင္က်က်စိန္ေခၚ ဆန္႔က်င္၀ံ့သူမ်ားသည္လည္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတြင္ အာဏာရွင္ ေခတ္အဆက္ဆက္၊ မင္းဆိုးမင္းညစ္မ်ားႏွင့္ အေပါင္းအပါမ်ားကို ျပည္သူလူထုအၾကား အထုပ္ေျဖ၊ အာခံ၊ ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ အာဏာရွင္အစိုးရ အဆက္ဆက္ကို ျပဳတ္က်ေစခဲ့သည္မွာလည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္လည္း အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အလြဲအမွားမ်ား၊ ၿဖီးလံုးထြင္လံုးမ်ား၊ မက္လံုးမ်ား၊ ပရိယာယ္မ်ား၊ လွည့္စားမႈမ်ား၊ မ်က္လွည့္ျပကြက္မ်ားကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေဖာ္ထုတ္ဆန္႔က်င္၊ အာခံေနသူမ်ားသည္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
![]() |
ေတာင္ငူၿမိဳ႕ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားတြင္ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပပြဲ စတင္ေနေသာ ဗကသေက်ာင္းသားမ်ားအား ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေဇာ္၀င္းခ်စ္) |
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္အစိုးရမ်ားလက္ထက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္ နည္းေပါင္းစံုႏွင့္ ခ်ည့္နဲ႔ယိုင္ထိုးေအာင္ ပံုေဖာ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ စစ္အာဏာသိမ္းမႈေနာက္ပိုင္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အံုကို ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးျခင္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္း၊ လႈပ္ရွားမႈကို အျပင္းအထန္ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းႏွင့္အတူ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားသည္ ေျမလွ်ဳိးခဲ့ရသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ အနည္းငယ္အထိ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးဘက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ခဲ့သည္မွာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေခတ္ဦးကတည္းက ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပညာစစ္ကိုရရန္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ လုပ္ကိုင္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကို ေမြးရန္လို၏။ ဤအခ်က္ကို ပညာေရးကြၽမ္းက်င္သူ ပညာရွင္မ်ားက ပညာသင္ၾကားေရးလြတ္လပ္ခြင့္ဟု ေခၚေ၀ၚၾက၏။ ဤအခ်က္က ကမၻာ့ရာဇ၀င္ကို တစ္မ်ဳိးတစ္မည္ေျပာင္းလဲေစသည့္ ရီေနဆန္႔ႏွင့္ ရီေဖာ္ေပးရွင္းေခၚ ေခတ္သစ္၀ါဒ၊ ေလာကဓာတ္ပညာျပန္႔ပြားရာ အေၾကာင္းအရပ္တည္း။ ဤအခ်က္ကား ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ေဂါတမဘုရားသခင္ ေဟာၾကားေသာ ကာလာမသုတၱန္သေဘာအရပင္တည္းဟု ေရးသားခဲ့သည္။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ လုပ္ကိုင္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴမွသာ ပညာစစ္ကို ရရွိႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ပညာသင္ၾကားေရး လြတ္လပ္ခြင့္၏ အေရးပါမႈကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက မီးေမာင္းထိုးျပ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ကူးလူးဆက္ဆံ အျမင္သန္ေအာင္ ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားထားျခင္း၊ အသင္းအပင္းမ်ားေထာင္ျခင္း စသည္တို႔ျပဳၾကရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ အေပါင္းအသင္းသမဂၢအတြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ လြတ္လပ္စြာ မေျပာရ၊ မဆိုရ၊ မလုပ္ရ၊ မေဆြးေႏြးရလွ်င္ မ်က္စိပိတ္ထားသည္ႏွင့္ တူျပန္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ႏွစ္ဖက္ႏွစ္ခ်က္စံုမွ ပညာေရးအစစ္မည္သည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ လက္ရွိပညာေရးစနစ္ ဗိသုကာမ်ားအေနျဖင့္လည္း အမ်ဳိးသားပညာေရး အက္ဥပေဒသည္ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္၊ သမဂၢအပါအ၀င္ အသင္းအပင္း ဖြဲ႕စည္းခြင့္တို႔ႏွင့္ မည္၍မည္မွ် ကိုက္ညီသည္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္သင့္ေၾကာင္း ေဆာ္ၾသလိုပါသည္။
တစ္ဖန္ယေန႔ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ နက္ျဖန္ျပည္ႀကီးသားမ်ားျဖစ္ၾက၏ဟု ဆို႐ိုးစကားရွိ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ ျပည္ႀကီးသားတို႔၏ အဂၤါလကၡဏာတို႔ႏွင့္ညီေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္နည္း၊ မိမိအခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ခိုက္နည္း၊ စကားေျပာနည္း၊ စည္းကမ္းေသသပ္နည္း၊ ကိုယ္လက္က်န္းမာေရးစသည္ျဖင့္ နည္းမ်ဳိးစံုေအာင္ အသင္းအပင္းမ်ား၊ ရဲတပ္မ်ား၊ ကစားနည္းမ်ားကို ထြင္ၾကရ၏။ ထိုမွ်မက ယခုအခါတစ္ ႏိုင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံမွာ ခြဲစပ္၍မျဖစ္ႏိုင္။ တ႐ုတ္ျပည္၊ စပိန္ျပည္၊ ပါလက္စတိုင္းျပည္တြင္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ဤတိုင္းျပည္ကို လည္းေကာင္း၊ ကမၻာ့ယဥ္ေက်းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ လူသတၱ၀ါတို႔အား လည္းေကာင္း မည္သို႔မည္ပံု ထိခိုက္မည္ဟုသိႏိုင္ေအာင္ ကမၻာ့အေျခအေနကိုလည္း မိမိရရသိႏိုင္ရန္လို၏။ ဤသို႔ကား အၾကမ္းမွ်ေက်ာင္းသားတို႔ လုပ္ရမည့္ ၀တၱရားမ်ား ျဖစ္ၾက၏ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေရးသားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ကမၻာရွိေက်ာင္းသား အေပါင္းတို႔သည္ လႈပ္လႈပ္ရြရြရွိ၍ စစ္မက္တားျမစ္ေရး၊ အလုပ္လက္မဲ့ပေပ်ာက္ေရး အေၾကာင္းစနစ္ကို ရွာေဖြေနၾက၏။ အေျခအထူးမလွေသာ စပိန္ျပည္ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္တို႔တြင္ ေက်ာင္းသားတို႔မွာ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္အခါအေလ်ာက္လည္း ေက်ာင္းသား၏၀တၱရား ကြဲလာ၏။ ဤျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသား၀တၱရားကို အားလံုးသိျမင္သည္ႏွင့္အညီ ေနာင္ေခတ္ဗမာျပည္ကိုဖန္တီးမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ယခုလူမ်ားကဲ့သို႔ မညီမညြတ္၊ မလုပ္တတ္၊ မကိုင္တတ္ မျဖစ္ရေအာင္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ယခုအခါ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ အသင္းႀကီးကို အထင္အရွား တည္ေထာင္ထား၏။ ထိုအသင္းကို ၀င္ေရာက္အားေပးရန္မွာ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္းတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားပင္တည္းဟုလည္း အတိအလင္း ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္း၊ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးေခါင္းေဆာင္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ တပ္မေတာ္ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေက်ာင္းသားတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္တိုင္ ေခတ္မီေနဆဲျဖစ္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ အစိုးရအဆက္ဆက္တို႔သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာ စကားမ်ားႏွင့္ကိုက္ညီေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေက်ာင္းသား၀တၱရား အျမင္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္သံုးသပ္လွ်င္ အားနည္းခ်က္မ်ား ပိုမိုျမင္သာလာမည္ျဖစ္သည္။ ႐ုံးခန္းနံရံမ်ားတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓာတ္ပံု၊ ပန္းခ်ီကားခ်ိတ္ဆြဲထား႐ုံမွ် အခါအားေလ်ာ္စြာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို လိုအပ္သလို ျဖတ္ေတာက္အကိုးအကားျပဳ႐ုံမွ်၊ မေရာင္ရာဆီလူး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ပစ္ပယ္လ်က္ျပည္သူလူထုအက်ဳိးကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္မွသာ ပညာေရးစနစ္သစ္ အပါအ၀င္ ဘက္စံုျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲသည္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပညာစစ္ကိုရရန္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ လုပ္ကိုင္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကို ေမြးရန္လို၏။ ဤအခ်က္ကို ပညာေရးကြၽမ္းက်င္သူ ပညာရွင္မ်ားက ပညာသင္ၾကားေရးလြတ္လပ္ခြင့္ဟု ေခၚေ၀ၚၾက၏။ ဤအခ်က္က ကမၻာ့ရာဇ၀င္ကို တစ္မ်ဳိးတစ္မည္ေျပာင္းလဲေစသည့္ ရီေနဆန္႔ႏွင့္ ရီေဖာ္ေပးရွင္းေခၚ ေခတ္သစ္၀ါဒ၊ ေလာကဓာတ္ပညာျပန္႔ပြားရာ အေၾကာင္းအရပ္တည္း။ ဤအခ်က္ကား ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ေဂါတမဘုရားသခင္ ေဟာၾကားေသာ ကာလာမသုတၱန္သေဘာအရပင္တည္းဟု ေရးသားခဲ့သည္။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ လုပ္ကိုင္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴမွသာ ပညာစစ္ကို ရရွိႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ပညာသင္ၾကားေရး လြတ္လပ္ခြင့္၏ အေရးပါမႈကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက မီးေမာင္းထိုးျပ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ကူးလူးဆက္ဆံ အျမင္သန္ေအာင္ ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားထားျခင္း၊ အသင္းအပင္းမ်ားေထာင္ျခင္း စသည္တို႔ျပဳၾကရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ အေပါင္းအသင္းသမဂၢအတြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ လြတ္လပ္စြာ မေျပာရ၊ မဆိုရ၊ မလုပ္ရ၊ မေဆြးေႏြးရလွ်င္ မ်က္စိပိတ္ထားသည္ႏွင့္ တူျပန္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ႏွစ္ဖက္ႏွစ္ခ်က္စံုမွ ပညာေရးအစစ္မည္သည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ လက္ရွိပညာေရးစနစ္ ဗိသုကာမ်ားအေနျဖင့္လည္း အမ်ဳိးသားပညာေရး အက္ဥပေဒသည္ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္၊ သမဂၢအပါအ၀င္ အသင္းအပင္း ဖြဲ႕စည္းခြင့္တို႔ႏွင့္ မည္၍မည္မွ် ကိုက္ညီသည္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္သင့္ေၾကာင္း ေဆာ္ၾသလိုပါသည္။
တစ္ဖန္ယေန႔ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ နက္ျဖန္ျပည္ႀကီးသားမ်ားျဖစ္ၾက၏ဟု ဆို႐ိုးစကားရွိ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ ျပည္ႀကီးသားတို႔၏ အဂၤါလကၡဏာတို႔ႏွင့္ညီေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္နည္း၊ မိမိအခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ခိုက္နည္း၊ စကားေျပာနည္း၊ စည္းကမ္းေသသပ္နည္း၊ ကိုယ္လက္က်န္းမာေရးစသည္ျဖင့္ နည္းမ်ဳိးစံုေအာင္ အသင္းအပင္းမ်ား၊ ရဲတပ္မ်ား၊ ကစားနည္းမ်ားကို ထြင္ၾကရ၏။ ထိုမွ်မက ယခုအခါတစ္ ႏိုင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံမွာ ခြဲစပ္၍မျဖစ္ႏိုင္။ တ႐ုတ္ျပည္၊ စပိန္ျပည္၊ ပါလက္စတိုင္းျပည္တြင္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ဤတိုင္းျပည္ကို လည္းေကာင္း၊ ကမၻာ့ယဥ္ေက်းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ လူသတၱ၀ါတို႔အား လည္းေကာင္း မည္သို႔မည္ပံု ထိခိုက္မည္ဟုသိႏိုင္ေအာင္ ကမၻာ့အေျခအေနကိုလည္း မိမိရရသိႏိုင္ရန္လို၏။ ဤသို႔ကား အၾကမ္းမွ်ေက်ာင္းသားတို႔ လုပ္ရမည့္ ၀တၱရားမ်ား ျဖစ္ၾက၏ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေရးသားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ကမၻာရွိေက်ာင္းသား အေပါင္းတို႔သည္ လႈပ္လႈပ္ရြရြရွိ၍ စစ္မက္တားျမစ္ေရး၊ အလုပ္လက္မဲ့ပေပ်ာက္ေရး အေၾကာင္းစနစ္ကို ရွာေဖြေနၾက၏။ အေျခအထူးမလွေသာ စပိန္ျပည္ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္တို႔တြင္ ေက်ာင္းသားတို႔မွာ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္အခါအေလ်ာက္လည္း ေက်ာင္းသား၏၀တၱရား ကြဲလာ၏။ ဤျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသား၀တၱရားကို အားလံုးသိျမင္သည္ႏွင့္အညီ ေနာင္ေခတ္ဗမာျပည္ကိုဖန္တီးမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ယခုလူမ်ားကဲ့သို႔ မညီမညြတ္၊ မလုပ္တတ္၊ မကိုင္တတ္ မျဖစ္ရေအာင္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ယခုအခါ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ အသင္းႀကီးကို အထင္အရွား တည္ေထာင္ထား၏။ ထိုအသင္းကို ၀င္ေရာက္အားေပးရန္မွာ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္းတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားပင္တည္းဟုလည္း အတိအလင္း ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္း၊ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးေခါင္းေဆာင္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ တပ္မေတာ္ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေက်ာင္းသားတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္တိုင္ ေခတ္မီေနဆဲျဖစ္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ အစိုးရအဆက္ဆက္တို႔သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာ စကားမ်ားႏွင့္ကိုက္ညီေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေက်ာင္းသား၀တၱရား အျမင္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္သံုးသပ္လွ်င္ အားနည္းခ်က္မ်ား ပိုမိုျမင္သာလာမည္ျဖစ္သည္။ ႐ုံးခန္းနံရံမ်ားတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓာတ္ပံု၊ ပန္းခ်ီကားခ်ိတ္ဆြဲထား႐ုံမွ် အခါအားေလ်ာ္စြာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို လိုအပ္သလို ျဖတ္ေတာက္အကိုးအကားျပဳ႐ုံမွ်၊ မေရာင္ရာဆီလူး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ပစ္ပယ္လ်က္ျပည္သူလူထုအက်ဳိးကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္မွသာ ပညာေရးစနစ္သစ္ အပါအ၀င္ ဘက္စံုျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲသည္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment