Wednesday, December 3, 2014

မိမိတို႔တာဝန္ မိမိတို႔ ယူၾကကုန္ေလာ့

 (ပညာမရွင္တစ္ဦး)

ဥပေဒသေဘာတရားအရ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ စည္းေႏွာင္မႈစြမ္းအား (Binding Force) ရွိသည့္ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ခု (Existing Law) ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒျပဳသူ မ်ား၏ ေစာဒကမ်ားျဖစ္သည့္ “ဥပေဒကို အသံုးေတာင္မျပဳရေသး၍ ျပင္ဆင္ရန္၊ ပယ္ဖ်က္ရန္၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါ”၊ “နည္းဥပေဒမ်ား မျပ႒ာန္းရေသးပါ၍ ဥပေဒသည္ စာရြက္ေပၚမွာသာ ရွိေနသည့္ဥပေဒပါ” ဆိုသည့္ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားသည္လည္း ဆင္ေျခမွ်သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္၍ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ အတည္ ျဖစ္သည့္ေန႔မွစ၍ အသက္ဝင္ခဲ့ၿပီး ျပ႒ာန္းဥပေဒပါ ပုဒ္မတိုင္းသည္ အေရး ယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ၊ အခန္း (၃)၊ ပုဒ္မ ၄ (စ်) တြင္ “ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစေရး” ဟု ျပ႒ာန္းပါသည္။

တစ္ဖန္ အဆိုပါဥပေဒ အခန္း (၁)၊ ပုဒ္မ ၂ (၀) တြင္ “ေက်ာင္းဆိုသည္မွာ မူႀကိဳပညာေရး၊ အေျခခံပညာေရး၊ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြးပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးအတြက္ သင္ၾကား၊ သင္ယူသည့္ ေနရာဌာနကိုဆိုသည္” ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။
ရွင္းလင္းပါအံ့ ...။

အေျခခံပညာေရးက႑ရွိ ေက်ာင္းမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ရွိ သင္ၾကား၊ သင္ယူသည့္ ေနရာဌာန တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ စုေပါင္းဘံုကထိန္ ခင္းျခင္းမ်ား ႏွစ္စဥ္တကၠသိုလ္၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ား (Activities) အျဖစ္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေဆာင္ရြက္ၾကပါသည္။ “...ဘာသာေရး ဆိုင္ရာ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစ ေရး ...” ဟူသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ဥပေဒ ျပဳသူမ်ားႏွင့္ ေဆာ္ၾသသူမ်ားျဖစ္သည့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာ ရွိႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား အေျဖေပး၊ ရွင္းလင္းရန္ လိုပါမည္။

ဤပညာေရးအေျခခံမူသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္း ရွိ မရွိ (Whether Unconstitutional law or not) စိစစ္၊ သံုးသပ္ ၿပီးၾကပါၿပီလားဟုလည္း အေမးျပဳပါသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၆၁ တြင္
“ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏိုင္ငံသားအမ်ားဆံုး ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသနႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ဘာသာသာသနာ ျဖစ္သည္ဟု ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည္” ဟု ျပ႒ာန္းပါသည္။ ထို႔ျပင္ ပုဒ္မ ၃၆၃ တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အသိအမွတ္ ျပဳထားေသာ ဘာသာသာသနာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေစာင့္ေရွာက္မည္” ဟု ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ လူသားတိုင္း၏ ကိုးကြယ္ရာ၊ အားထားရာ ဘာသာေရးကို မပစ္ပယ္ဘဲ မိမိႏိုင္ငံတြင္း မွ်တစြာ အသိအမွတ္ ျပဳထားေပသည္။ သာဓကအေနႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားသည္ စာေမးပြဲကာလ ျဖစ္လင့္ကစား “သီတင္းကြၽတ္” “တန္ေဆာင္တိုင” “အစ္ေန႔” “ေဒဝါလီေန႔” “ခရစၥမတ္ေန႔” မ်ားတြင္ ပိတ္ရက္အျဖစ္ ခံစားေစ၍ မိမိ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာအလိုက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္က ကူညီပံ့ပိုးပါသည္။

တစ္ဖန္ ယင္းအေျခခံမူအရ ဆိုပါက ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ “... ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစေရး” ဟု ျပ႒ာန္းထားသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသူ ပါတီႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား (Party Politicians) International Politicians မ်ားျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား Statesmen ဘုရင္၊ ဘုရင္မႀကီး၊ သမၼတ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ (The King/ The Queen/ The President/ The Prime Minister) မ်ား လာေရာက္စည္းေဝးျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ ေတြ႕ဆံုျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ ျဖစ္ပါ၏ေလာ။ အေျဖျပဳရန္ လိုပါမည္။

သို႔ဆိုပါက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ အတည္ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္သည့္ ဤအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမ စိန္ရတုခန္းမတြင္ ကမၻာ့အေက်ာ္ေဇယ် ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီး အေမရိကန္သမၼတ ဘားရက္ခ္အိုဘားမားအား ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ သီးသန္႔ေတြ႕ဆံုရန္ စီစဥ္ေပးခဲ့ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနတို႔မွ ပူးေပါင္း၍ ဤအေျခခံမူကို ဝိနည္းလြတ္၊ လက္တစ္လံုးျခား ျပဳခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။ ယခင္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမတြင္ လုပ္လာသည့္ အစဥ္အလာကို ဖ်က္၍ စိန္ရတုျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဒီဇင္ဘာလ ၂ ရက္ ေနာ္ေဝ ဘုရင္မင္းျမတ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမတြင္ “ဒီမိုကေရစီဖြံ႕ၿဖိဳးေရး” ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားမည္ဟု သံ႐ံုး ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ဟု (7 Day Daily) တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ဖတ္ရပါသည္။ အမွန္တကယ္ မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားျဖစ္သည္ ဆိုပါက ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ ဤအမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၄ (စ်) ကို မသိ သည့္ ေနာ္ေဝဘုရင္အား ဝန္တင္ေစျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ လက္ခံထားသည့္ ဥပေဒဆို႐ိုးစကား (Legal Maxim) အရဆိုပါက “ဥပေဒကို မသိဆို ႐ံုျဖင့္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ပါ” (Ignorance of Law is No Excuse)။

ဥပေဒသည္ လိုရာလူအတြက္ လိုသလို ဆြဲရသည့္ ေမွ်ာ့ႀကိဳးမဟုတ္ပါ။ (No Man is above the Law) ျဖစ္ပါသည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆက္ဆံေရးအရ ေဆာင္ရြက္ပါသည္ဟု ထုေခ်မည္ ဆိုပါက ဤအေျခခံမူပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ရမည္ မုခ်ျဖစ္သည္။ “ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားထားသည့္ အႀကံေပးခ်က္မ်ား ရွိသည့္အတြက္ အထက္ပါပုဒ္မကို ဥပေဒျပဳစု ျပ႒ာန္းသူမ်ား ကိုယ္တိုင္ သတိျပဳ တာဝန္ယူပယ္ဖ်က္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းကိစၥအတြက္ အဓိကတာဝန္ ရွိသူမ်ားသည္ ဤအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ေကာင္းစြာသိရွိ၊ နားလည္ၿပီး ျဖစ္သည့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဥပေဒ ျပဳစုျပ႒ာန္းသူမ်ားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေအာက္ေျခတြင္ အမွန္ျဖစ္ပ်က္ ေနမႈ (Real Ground Data) မ်ားကို နက္နဲစြာ မေဆြးေႏြးၾကဘဲ မိမိတို႔လိုရာ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္မွာ ေပၚလြင္ပါသည္။ မည္သူတြင္ တာဝန္ရွိပါသလဲ။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုသကဲ့သို႔ပင္ အေျခခံမူ ပုဒ္မ ၄(ဍ) တြင္ ျပ႒ာန္းထားသကဲ့သို႔
“ကိုယ္ပိုင္” ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈႏွင့္ “ကိုယ္တိုင္” တာဝန္ယူတတ္မႈျဖင့္ မိမိတို႔ တာဝန္ကို မိမိတို႔ ယူၾကပါကုန္ေလာ့။

Credit - The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment