၁၉၈၅တြင္ ျမန္မာ့ပညာေရးကုိ GCE ”O”” Level ျဖစ္ရန္ ေႂကြးေၾကာ္၍ ၉တန္းတြင္ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲ မွ ေဘာဂ ေဗဒႏွင့္ သိပၸံဘာသာရပ္အားလုံးကုိ အဂၤလိပ္လုိ စတင္သင္ၾကားသည္။ ေဘာဂကုိ အဂၤလိပ္ လုိ(၁၀)ႏွစ္ၾကာ သင္ၾကားၿပီးေနာက္ တပည့္တုိ႔အေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိသည္ကုိေတြ႕ရ ၍ ေဘာဂ ပါေမာကၡတုိ႔က ၁၉၉၅ မွ ယေန႔အထိ ျမန္မာလုိ ေျပာင္းလဲသင္ၾကားခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံႏွင့္တပည့္တုိ႔ အက်ဳိးရွိဖုိ႔ ရဲရင့္မွန္ကန္ေသာ ျပဳျပင္ ခ်က္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းမည္ထင္၍ အဂၤလိပ္လုိ စမ္းသပ္သည္။ မွားမွန္းသိ၍ ျပန္ေျပာင္း သည္။ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူငယ္ထုအေပၚ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ ေဘာဂပညာရွင္တုိ႔၏ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ေစတနာႏွင့္ ျပည့္ ၀ေသာပညာ၊ ေျပာင္းလဲရဲေသာ သတိ္ၱကသာဓုေခၚစရာ။
သုိ႔ေသာ္ သက္ဆုိင္ရာ သိပၸံပညာရပ္ ပါေမာကၡတုိ႔ကား အႏွစ္ (၃၀)ၾကာ မိမိတို႔ ေမြးထုတ္လုိက္သည့္ တပည့္ သားေျမးတုိ႔သည္ ဆုိင္ရာပညာရပ္တြင္ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ တုိးတက္မႈ မရွိျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႕ပါလ်က္ ပန္းတုိင္မေရာက္ႏုိင္ေသာ လမ္းကို ဆက္လက္ေလွ်ာက္ေနၾကဆဲ။ ၁၉၈၅ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြကို အဂၤလိပ္ လုိ သင္ဖုိ႔ စေသာအခ်ိန္တြင္ ေရႊေမာက္သားတုိ႔သည္ ပထမဦးဆုံးေသာ ေလ့က်င့္ေရး သင္တန္းသားမ်ား ျဖစ္ပါ သည္။ ထုိစဥ္က ယခုပါေမာကၡမ်ားမွာ Tutor ဘ၀၊ သင္တန္းတက္စဥ္ ကထိကမ်ား စကား၀ုိင္းတြင္ ဓာတု ဆရာ ႀကီး ဦးခ်စ္တင္က ““သိပၸံဘာသာရပ္ေတြကုိ အဂၤလိပ္လုိသင္တာ မသင့္ေလ်ာ္ဘူးလုိ႔ ဆရာႀကီးတုိ႔က အထက္ မတင္ျပဘူးလား။ တစ္ေန႔ဆရာႀကီးတုိ႔ သမုိင္းတရားခံျဖစ္မယ္””လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ ဆရာႀကီးေတြက “ေဟ့ခ်စ္တင္ ငါတုိ႔ေျပာတာ သူတုိ႔က (မဆလ) လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ခုိင္းတာ ငါတုိ႔လုပ္ေနရ တာ””ဟု ေျပာသည္ကုိ မွတ္မိေနပါသည္။
ထုိစဥ္က မဆလအာဏာရွင္တုိ႔ ပညာေရးကုိ စီမံခန္႔ခြဲခဲ့၍ ပညာရွင္တုိ႔ မလုပ္ခ်င္ဘဲ လုပ္ခဲ့ရသည္ကုိ နားလည္ ႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ ပြင့္လင္းလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ယေန႔သိပၸံပါေမာကတုိ႔က အဘယ္ေၾကာင့္ႏႈတ္ ဆိတ္ေနရပါသနည္း။ တကယ္ေတာ့ ပင္စင္နားနီး ယေန႔ပါေမာကၡတုိ႔ႏွင့္ ေရႊေမာက္သားတုိ႔သည္ အထက္တန္း ႏွင့္ တကၠသုိလ္တြင္ ျမန္မာလုိသင္ခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔ ပညာမအုိေသးေသာ ဆရာအုိမ်ား ျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညိဳ၊ ေဒါက္တာ သန္းသန္းၿငိမ္း၊ ေဒါက္တာ ေဒၚခင္မာထြန္း၊ ဆရာဦးခ်စ္တင္၊ ေဒါက္တာ တင္ ေအာင္၊ ေဒါက္တာျမေအးအစရွိ ပညာရွင္မ်ား၏ ဆရာတူတပည့္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေရႊေမာက္သားတုိ႔ႏွင့္ ယခုပါေမာကၡတုိ႔ ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ အသက္ ၄၅ေအာက္ ယေန႔အထျပႏွင့္ တကၠ သုိလ္ ဆရာအမ်ားစု၏ ပညာမ်က္စိအျမင္အားသည္ ခ်ဳိ႕တဲ့ေန၍ ၎တုိ႔က တစ္ဖန္ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ ေျမး တပည့္တုိ႔၏ ပညာအားသည္ ႏုိင္ငံ့အတြက္ အားကုိးေလာက္စရာ မရွိ။ ဆရာ့ ထက္ တပည့္လက္ေစာင္း ထက္ ေစခ်င္ပါသည္။ အႏွစ္ ၃၀စာသင္သက္အရ ေရႊေမာက္ထက္ရာထူးႏွင့္ ဌာနႏၲရသာသာမည္။ ပညာမွာမူ အထင္ ႀကီးေလာက္သည့္ တပည့္တုိ႔ မ်ားမ်ားစားစား မရွိရသည္မွာ ဆရာမ်ားႏွင့္ တပည့္တုိ႔ ညံ့၍မဟုတ္။ လြဲမွားေသာ စနစ္ ေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။
ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ ေရႊေမာက္တုိ႔ သင္ေပးလုိက္ေသာ ၁၉၈၁မွ ကေလးမ်ား အသက္ ၄၀ ေအာက္ရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ မူလယ္ ထက္ဆရာ၊ အခ်ဳိ႕တကၠသုိလ္ဆရာ၊ အခ်ဳိ႕က ဌာနဆုိင္ရာအသီးသီးမွာ သူတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ယေန႔ေက်ာင္းေနဆဲႏွင့္ ဘြဲ႕ရတုိ႔သည္လည္းေကာင္း ေရႊေမာက္တုိ႔လုိ အသက္ ၆၀ေအာက္တန္း ဆရာ ၉၀ ရာ ခုိင္ႏႈန္းသည္လည္းေကာင္း အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြးျမင့္မားေနသည္ဟု ယေန႔ ပညာေရးစီမံသူတုိ႔ ခုိင္ခုိင္ မာမာ ယူဆေနလွ်င္ ပညာေရးကေရတိမ္မွာ နစ္ေနဦးမည္ပင္။
န၀တေခတ္တြင္ မူလတန္းေအာက္ ဆင့္ (သူငယ္တန္းမွ ၂ တန္းထိ) ကေလးတုိ႔မွာ အဂၤလိပ္စာ ၀န္ပုိရသည့္အထဲ သိပၸံလုိ၊ ဘ၀တစ္သက္တာ သိမွတ္စ ရာလုိ ဘာသာရပ္ေတြက ထပ္ေဆာင္းဖိေနျပန္သည္။ ၁၉၆၇မွ ၁၉၈၄ ကာလ မူေအာက္ဆင့္၌ ပတ္၀န္းက်င္ေလ့ လာမႈ ဘာသာရပ္ကုိ ဘာသာရပ္တစ္ခုအေနႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ ခရီးသြားဟန္ လႊဲသင္ရသည္။ ဤစနစ္က နည္းမွန္ သည္ ““အဓိက ျမန္မာဖတ္စာတြင္ သိပၸံသေဘာ၊ သမုိင္း၊ ပထ၀ီတုိ႔ သေဘာ မသိမသာ သင္ယူရသည္။ ဘာ သာရပ္အေနႏွင့္ သင္ရျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္။ ယခုေတာ့ အဂၤလိပ္စာ ၀န္ထုပ္အျပင္ စာမဖတ္တတ္ ေသးေသာ ကေလးတုိ႔ကုိ ဘာသာရပ္အမည္တပ္၍ ထပ္ဆင့္၀န္ပုိးလုိက္ျပန္သည္။
ေရေလာင္းလုိက္လွ်င္ အပင္ရွင္သန္မည္ဟူေသာ အဆုိကုိ တရားေသမွတ္ယူ၍ အပင္ေပါက္ခါစ ႏုႏုနယ္နယ္ ကို ေရအမ်ားႀကီးေလာင္းလုိက္လွ်င္ အပင္ငယ္ ေသခ်င္ေသေစမည္။ သုိ႔မဟုတ္ ႀကီးထြားမႈ ေႏွးေကြးသြားမည္။ ထပ္ဆင့္ ဥပမာ ေပးခ်င္ပါေသးသည္။ တစ္စိတ္ (၄)ၿပီ ဆန္႔သည့္ ေတာင္းကုိ တစ္ခြဲ(၈ျပည္) ထည့္ လုိက္ပါက (၄)ျပည္လွ်ံက် သြားမည္။ လုိခ်င္သည့္ အရာမ်ားလည္း လက္ခံယူသည့္ ေတာင္းတြင္ မရႏုိင္ပါ။
ပါေမာကၡဆရာႀကီး ဦးေမာ္သန္းကလည္း (အခုဘြဲ႕ရသူေတြက ဆရာတုိ႔တုန္းက ဥပစာတန္း ေလာက္ပဲရွိတယ္။ အခု ေခတ္မာစတာဘြဲ႕ရသူက ဆရာတုိ႔တုန္းက (၁၀)တန္းေအာင္ အဆင့္ပဲရွိတယ္)ဟု ၂၈-၄-၂၀၁၁ ျပည္သူ႔ေ ခတ္ဂ်ာနယ္မွာ ေျပာခဲ့သည့္စကားက နည္းေတာင္နည္းပါ ေသးသည္။ နအဖေခတ္ ပုံေဖာ္ခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းျဖစ္ Ph.D တုိ႔၏ ပညာအရည္အခ်င္းကို ၁၀ တန္းေအာင္ႏွင့္အတူ ေန႔စား မလျပ အဆင့္အတန္းႏွင့္ သာ ထုိက္တန္ေၾကာင္း ၎စီမံခဲ့သူတုိ႔ကပင္ ႏွိမ္ခ်သတ္မွတ္ျခင္းက ပညာေရးေရခ်ိန္ နိမ့္က် မႈကုိသြယ္၀ိုက္၀န္ ခံျခင္းပင္။ အမွန္တကယ္လည္း န၀တေခတ္ ဘြဲ႕ရအမ်ားစု B.A, B.Sc, M.A, M.Sc, Ph.D, G.T.C အဆင့္တုိ႔ ႏွင့္ ေနာက္ဆုံး M.B.B.S တုိ႔ပင္ ပညာေရးအရည္အေသြးက ႏုိင္ငံအတြက္ အားကုိးစရာ မရွိပါ။ ဆရာႀကီး ဦး ေမာ္သန္းတုိ႔ ေခတ္မဆုိထားႏွင့္ ေရႊေမာက္တုိ႔ မဆလ ေခတ္ႀကီးျပင္းရသည့္ သူတုိ႔၏ အရည္အေသြးကုိ ယေန႔ ေခတ္ ဘြဲ႕ရမာစတာတုိ႔ မမီၾက။ အရည္အခ်င္းမရွိဘဲႏွင့္ အတန္းေအာင္ စနစ္က်င့္သုံးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အတန္း ေအာင္ စာမတတ္၊ ဘြဲ႕ရစာမတတ္ေတြ ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ ခုိင္မာေနၾကၿပီ။
၁။ အဂၤလိပ္စာကုိ သူငယ္တန္းမွစလုိက္၍ ၂။ ၉တန္းမွစကာ သိပၸံဘာသာရပ္တုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ သင္လုိက္၍ ၃။ B.A, B.Sc တုိ႔တြင္ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္တုိ႔ကုိ အဂၤလိပ္လုိ သင္လုိက္၍ ဘြဲ႕ရလာလွ်င္ အဂၤလိပ္စာတြင္ ထက္ျမက္မည္ထင္ခဲ့ၾကေသာ စီမံခန္႔ခြဲသည့္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား အေနႏွင့္ လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ကုိၾကည့္၍ မွား ေသာအရာကုိ ျပင္ရဲဖုိ႔လုိသည္။ ယေန႔ ဘြဲ႕ရအနည္းဆုံး ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ အဂၤလိပ္စာလည္းမကၽြမ္း။ ကုိယ္ ယူသည့္ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္လည္း မကၽြမ္းျဖစ္ေနသည္မွာ မိခင္ဘာသာႏွင့္ မသင္ယူရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္ကုိ သိဖုိ႔အခ်ိန္ လြန္ေန႐ုံသာမကေႏွာင္းပင္ ေႏွာင္းေနၿပီ။
တခ်ဳိ႕က ကုိလုိနီေခတ္ကအဂၤလိပ္စာ ထူးခၽြန္ခဲ့ေသာ ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္၊ ဦးႏု၊ ဦးေအာင္ဆန္းႏွင့္ အိႏိ္ၵယမွ စာဆုိ တဂုိးတုိ႔ အဂၤလိပ္စာေတာ္ေၾကာင္း သာဓကထုတ္ကာ ပညာရပ္တုိ႔ကုိ အဂၤလိပ္လုိ သင္သင့္ ပါေၾကာင္း တစ္ယူ သန္ဆန္စြာ ေျပာၾကသည္။ ထုိသူတုိ႔ အဂၤလိပ္စာထူးခၽြန္သည္မွာ စာေပအႏုပညာဘက္တြင္ ျဖစ္သည္။ သိပၸံ ပညာရပ္ နယ္ပယ္တြင္ ထူးခၽြန္ျခင္း မဟုတ္။ ကေလးလူငယ္တုိ႔ ပညာရည္နိမ့္ရျခင္းမွာ ၪာဏ္ရည္ေၾကာင့္ မဟုတ္။ မိခင္ စာေပျဖင့္ မသင္ယူရ၍ ွ Selfstudy မလုပ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္၊ ကုိရီးယားတုိ႔ သည္ မိခင္စာေပျဖင့္ ပညာရပ္အသီးသီးကုိ ေလ့လာ၍ အေနာက္ ဥေရာပတုိ႔ကို အမီလုိက္ကာ သိပၸံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အရွိန္ျမင့္ေနသလုိ မိခင္ဘာသာစာေပႏွင့္ အႏုပညာတုိ႔လည္း အရွိန္မပ်က္ ဆက္လက္ေနႏုိင္သည္။ ေရႊေမာက္ တုိ႔ ႏုိင္ငံကသာ ၁၉၈၅ ခုကတည္းက သိပၸံဘာသာရပ္တုိ႔ကို အဂၤလိပ္လုိေလ့လာ၍ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းမြန္မႈ ရည္မွန္းခ်က္ျပည့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး အေနာက္ပညာရွင္တုိ႔ကုိ မီဖုိ႔ေနေနသာသာ ဂ်ပန္၊တ႐ုတ္၊ ကုိရီး ယားတုိ႔ေနာက္မွာမ်ားစြာ က်န္ေနရသည္။ ထုိ႔ျပင္ မိခင္ ျမန္မာစာ တုိးတက္မႈပင္ အရွိန္ပ်က္ေနသည္ကုိ ၀န္ခံရဲဖုိ႔ လုိသည္။ လြဲမွားေသာစနစ္ျဖင့္ ဆက္လက္ခ်ီတက္ ေနဦးမည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ TB ျမန္မာ့ပညာေရးက AIDS စြဲလူနာလုိ ျဖစ္သြားမည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။
၁၉၆၇မွ ၁၉၈၃ ထိ မူလယ္ ျမန္မာစာ သင္႐ုိးအားေကာင္းပါသည္။ ကဗ်ာပုဒ္ေရ ထုိက္သင့္သေလာက္ ပုံစံမ်ဳိးစုံ ပါသည္။ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ ပုံျပင္၊ ျပဇာတ္စာေပ၊ ရသသုတဟန္ အားလုံးပါသည္။ ရသခံစားမႈ ျမႇင့္တင္ထား သည္။ မူလတန္းတြင္ အဂၤလိပ္စာ သင္လုိက္ေသာအခါ ၁၉၈၄ မွစကာ ျမန္မာစာပုဒ္ေရမ်ား ေလ်ာ့နည္း သြား သည္။ (၃)တန္း၊ (၄)တန္း သမုိင္း၊ ပထ၀ီတုိ႔သည္ ဖတ္စာစကား ေျပသက္သက္။ ရသဟန္မပါေတာ့။ အက်ဳိး ဆက္က အဂၤလိပ္စာ ဖ်င္းလာသည္။ ရသခံစားမႈ အတတ္ပညာခ်ဳိ႕တဲ့ လာသည္။ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္တတ္ေသာ ၪာဏ္ ရည္နိမ့္လာသည္။
ေရႊေမာက္ စာသင္သက္ အႏွစ္၃၀အရ ေျပာလုိပါသည္။ မူလတန္းတြင္ အဂၤလိပ္စာ သင္ျခင္းႏွင့္ ၉-၁၀ သိပၸံဘာ သာရပ္တုိ႔ကုိ အဂၤလိပ္လုိသင္ေနျခင္းက ဆရာကလည္းတတ္၍ သင္ျခင္းမဟုတ္။ မတတ္သူက မသိသူကုိသင္ ၍ ႏုိင္ငံတကာကုိ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္ျဖစ္မလာ။ ၾကက္တူ ေရြးစာသင္နည္းျဖစ္၍ သိရမည့္ပညာရပ္ အႏွစ္ကုိမရ။ ဆုံး႐ႈံးမႈက ၪာဏ္ရည္က်လာသည္။ Mile stone (မုိင္တုိင္စုိက္မႈ) မွားေန၍ သိသင့္သိထုိက္သည္ မ်ား သိသင့္သိထုိက္ခ်ိန္မွာ မသိ၍ ေနာက္က်က်န္ရစ္သည္။ ပညာရွိဆုိသည္က ေျပးၾကည့္ရန္ မလုိ ေတြးၾကည့္ ႐ုံႏွင့္သိသည္ဆုိပါသည္။ ယေန႔ ေျပး၍ၾကည့္ရာတြင္ပင္ အရာမထင္သည္ကုိ သိေနရပါလ်က္ မိမိတုိ႔ အမွားကုိ မွားမွန္းသိပါလ်က္ အမွန္ဟု ျမင္ေစၿပီး ဆက္လက္သြားေနမည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈကုိ ခံေနရဦးမည့္ကေလးလူငယ္မ်ဳိး ဆက္သစ္တုိ႔သည္ သခင္ဘေသာင္း ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာစာသည္ တုိ႔စာဟူေသာ စကားကို ျပက္ရယ္ျပဳ ေနၾကလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ကိုေဌး(နတ္ေမာက္)
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment