Wednesday, December 3, 2014

အေျခခံပညာအဆင္႔မွစ၍ပညာသင္ၾကားခဲ့သည့္ေက်ာင္းသား ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း သာ တကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္

ရန္ကုန္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂

ျမန္မာ့ ပညာေရးက႑၌ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံ လံုးရွိအေျခခံပညာမူလတန္းအဆင့္ မွစ၍ပညာသင္ၾကားခဲ႔သည့္ ေက်ာင္း သားမ်ားထဲမွ ၁ဝ ရာႏႈန္းသာ တကၠ သိုလ္ေက်ာင္းတက္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ပညာေရးက႑ အႀကံေပးေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာ ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္ထံမွ သိရွိရသည္။

''ေလးတန္းမွာ အမ်ားႀကီးထြက္ ကုန္တယ္။ ရွစ္တန္း မထြက္ဘူး။ ၁ဝတန္းမွာလဲ အမ်ားႀကီးထြက္ကုန္ေတာ့တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ေက်ာင္းစဝင္ကတည္းကထက္စာ ရင္ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရိွေတာ့ တယ္''ဟု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ပညာ ေရးက႑ အႀကံေပးေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာေဒၚရင္ရင္ႏြယ္က ေျပာ သည္။


ျမန္မာနိင္ငံအတြင္းမွ ကေလး မ်ားေက်ာင္းထြက္ႏႈန္းသည္ ၂ဝ၁၂ ခုနစ္(CESR) စာရင္းအရ Grade 1 တြင္ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္း Grade 2 ႏွင့္ ၃ တြင္ ၅ဒသမ ၃ရာခိုင္ႏႈန္း၊ Grade 4 တြင္ ၆ဒသမ ၂ရာခိုင္ႏႈန္း၊ Grade 5 တြင္ ၂၁ဒသမ ၇ ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ Grade 6 တြင္ ၆ဒသမ ၁ရာ ခိုင္ႏႈန္း၊ Grade 7 တြင္ ၅ဒသမ၂ရာ ခိုင္ႏႈန္း၊ Grade 8 တြင္ ၆ ဒသမ ၈ရာခိုင္ႏႈန္း Grade 9 တြင္ ၆ဒသမ ၆ရာခိုင္ႏႈန္း၊ Grade 10 တြင္ ၄ ဒသမ ၉ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ Grade 11 တြင္ ၁၇ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရိွ ေၾကာင္း သိရသည္။

''ကိုယ့္ကေလးကို ေက်ာင္းထား ခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရးက အငယ္ေလး ကအျပင္းဖ်ားေတာ့ သမီး အႀကီးက ခုနစ္တန္းမွာ ေက်ာင္း ထြက္လိုက္ရတယ္။ အငယ္ေလးက လဲစီးပြာေရးအရ ရန္ကုန္တက္လာ ေတာ့ ေျခာက္တန္းနဲ႔ ေက်ာင္းထြက္ လိုက္ရတာ၊အခုသူ႔ကိုÓဏ္မေကာင္း ေတာ့ ျပန္မတက္ခိုင္း ေတာ့ဘူး။ သူ႔ အေဖကေတာ့ အငယ္ေကာင္ကိုျပန္ တက္ေစခ်င္ေပမယ့္ ဘာထူးလဲ။ ေဆာ့ တာကမ်ားေနေတာ့ ေက်ာင္းတက္ ခိုင္းလဲထူးခြၽန္မွာ မဟုတ္လို႔ ပန္းရန္ လိုက္ခိုင္းထားတယ္''ဟု ေရႊျပည္သာ ၿမိဳ႕နယ္ က ေဒၚခိုင္ပု ကေျပာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရိွအေျခခံသင္ ႐ိုးၫႊန္းတမ္းသည္ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ေလွ်ာ့ခ်သင့္ေၾကာင္း၊ အလြတ္က်က္ စနစ္မွ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြး သင္ၾကားသည့္ နည္းလမ္းကို က်င့္ သံုးသင့္ၿပီး သင္ၾကားသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကိုလည္း သင္ၾကားေပး သည့္ သင္တန္းစနစ္ကိုတျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲသင့္ေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ စီး ပြားေရးအကူးအေျပာင္းေဆြးေႏြးစ ရာႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ရာအေၾကာင္းအရာ မ်ားေဟာေျပာပြဲ၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ပညာသင္ ႏွစ္တြင္ မူလတန္းေက်ာင္းအပ္ႏႈန္း သည္ ၁ဝ၈ဒသမ ၅၆ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အလယ္တန္းတြင္ ၆၃ဒသမ ဝ၃ရာ ခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အထက္တန္းတြင္ ၃၆ ဒသမ ဝ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး ၂ဝ၁၄- ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ မူလ တန္း ၁၁၂ ဒသမ ၃၄ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အလယ္တန္း ၆၉ဒသမ ၈၂ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ အထက္တန္းတြင္ ၄၁ဒသမ ၉၄ရာခိုင္ႏႈန္းရိွေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးဘတ္ ဂ်က္သည္ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ခုႏွစ္တြင္ ငါးဆတိုးလာေသာ္လည္း က်န္အာ ဆီယံႏိုင္ငံမ်ားထက္ ပညာေရးဘတ္ ဂ်က္သံုးစြဲမႈသည္ ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔ ရိွေနသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တြင္ေရာက္ရိွေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိ ရသည္။

KSL (MMK)

#Democracytoday | (ဒီမိုကေရစီတူေဒး သတင္းစာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
==========================================
#YangonMediaGroup | #MZK | www.yangonmedia.com

 
 

No comments:

Post a Comment