Tuesday, December 2, 2014

ဘယ္ကိုင္းလား၊ ညာကိုင္းလား (ေဆာင္းပါး)

Written by  စည္သူေအာင္ျမင့္

ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏိုဝင္ဘာ ၂၄ ရက္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ ေခ်ာင္းဦး အမတ္ ဦးေစာလွထြန္းက "မိမိႏိုင္ငံ၏ လမ္းစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ (Brand New) ဘယ္ေမာင္း ကားအသစ္မ်ားကို သက္သာေသာ အခြန္ႏႈန္းထားျဖင့္ သံုးစြဲခြင့္ျပဳရန္ႏွင့္ အျခားႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းမည့္ကားမ်ားကို မတင္သြင္းမီ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔မွ အရည္အေသြး စစ္ေဆးျခင္းလက္မွတ္ (Inspection Certificate) ပါရွိမွ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ" ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးခဲ့ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စီးပြားကူးသန္း ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က လက္ရွိကားေတြ ဘယ္လိုသြင္းေနတယ္ ဆိုတာကို ေယဘုယ်သေဘာ ေျဖသြားၿပီး ေမးခြန္းရဲ႕ အဓိကအက်ဆံုးအပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဘယ္ေမာင္း
ကားေတြခ်ည္းပဲ သြင္းခြင့္ျပဳမလား၊ မျပဳဘူးလား ဆိုတာကိုေတာ့ ေျဖမသြားပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ အတြက္ လက္ရွိဘယ္လို ကားမ်ိဳးေတြ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေနတယ္၊ ဒါဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕လမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီျခင္း ရွိ မရွိ၊ ကားတင္သြင္း ခြင့္ ေပၚလစီ ဘယ္လိုခ်မွတ္သင့္တယ္ဆိုတာ ေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကရေအာင္။

အားလံုး သိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြဲ႔သစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ ျပည္ပကေန ကားတင္သြင္းမႈ ပိတ္ပင္ထား တာကို ေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာသံုးေနတဲ့ အလြန္အိုမင္း ေဟာင္းႏြမ္း စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ ကားေတြကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ လာအပ္ရင္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္တစ္ေစာင္ထုတ္ေပးတဲ့နည္းနဲ႔ ကားသြင္းခြင့္ျပဳပါတယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီကိုလည္း သတ္မွတ္ ေမာ္ဒယ္အမ်ိဳးအစား ကားတင္သြင္းခြင့္ ျပဳပါတယ္။ လက္ရွိ ကားေဟာင္းအပ္ ကားသစ္လဲတာ၊ တစ္ဦးခ်င္း အပါအဝင္ အျခား ေခါင္းစဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သြင္းခြင့္ေပးတာ၊ ကားအေရာင္းျပခန္းေတြကို တင္သြင္းခြင့္ေပးတာ အားလံုးေပါင္းရင္ ကားစီးေရ ေလးသိန္းေက်ာ္ တင္သြင္းခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းတဲ့ ကားအေရအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒီကားေတြရဲ႕ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ အားလံုးနီးပါးဟာ ဂ်ပန္က တင္သြင္းတဲ့ တစ္ပတ္ရစ္ ကားေတြပါ။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ ဘယ္ကပ္ေမာင္း လမ္းစနစ္ က်င့္သံုးတာမို႔ သူ႔ဆီမွာ သံုးၿပီးျဖစ္တဲ့ တစ္ပတ္ရစ္ကား အားလံုးဟာလည္း ဘယ္ကပ္ေမာင္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ကားေမာင္းသူ လက္ယာဘက္ ထိုင္ေမာင္းရတဲ့ 'ညာကိုင္း' ကားေတြခ်ည္းပါ။ ဒီအတြက္ လက္ရွိ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီသလို ကားေမာင္းသူ၊ ကားစီးသူ၊ လမ္းျဖတ္ကူးသူ အားလံုး အႏၱရာယ္မကင္းပါဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အားမနာတမ္း ေျပာရရင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ဉာဏ္ ကင္းမဲ့မႈေၾကာင့္ အခုလို ႀကီးမားတဲ့ ျပႆနာႀကီး ေပၚေပါက္လာတာပါ။

လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္ရင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႀကီးဟာ ညာကပ္ေမာင္း စနစ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ တူပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ဘယ္ကပ္ေမာင္းပါ။ ျမန္မာနဲ႔ မတူပါဘူး။ ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ ညာကပ္ေမာင္းပါ။ ျမန္မာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ေသခ်ာတာတစ္ခု
ကေတာ့ အဲဒီႏိုင္ငံေတြကို သြားၾကည့္လိုက္ရင္ ႏိုင္ငံႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ သူ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လမ္းစနစ္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကိုပဲ ထုတ္လုပ္၊ တင္သြင္း၊ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အႏၱရာယ္အလြန္မ်ားတဲ့ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကို ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ ခြင့္ျပဳထားတာ မေတြ႔ရပါဘူး။ ယုတ္စြအဆံုး ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲတဲ့၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္က လြတ္ေျမာက္ တာေတာင္ သိပ္မၾကာလွေသးတဲ့၊ လူဦးေရ နည္းပါးတဲ့ ကေမၻာဒီးယားလို ႏိုင္ငံေတာင္ သူ႔ႏိုင္ငံလမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ 'ဘယ္ကိုင္း' ကားေတြကိုပဲ တင္သြင္းအသံုးျပဳေနၾကတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံလို အထိုက္အေလ်ာက္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့ႏိုင္ငံ၊ လူဦးေရကလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ မ်ားျပားတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ အစိုးရရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ကင္းမဲ့မႈေၾကာင့္သာ အခုလိုလမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကို ႏိုင္ငံအႏံွ႔ အသံုးျပဳေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္ရတာကလည္း အေၾကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ကားသြင္းတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ ဂ်ပန္ကေန ကားတင္သြင္းတာကို ကြ်မ္းက်င္ၾကပါတယ္။ အဆက္အသြယ္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီ လက္တစ္ဆုပ္စာ ကားတင္သြင္းသူ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ခုလို ကိုယ့္ႏိုင္ငံ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကို တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ေလသလား၊ အေတာ့္ကို သံသယပြားစရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ခုဆိုရင္ ရန္ကုန္မွာ ကားက်ပ္ေနတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒ ဘယ္လိုေျပာင္းရင္ ေကာင္းမလဲ စီးပြားကူးသန္း ဝန္ႀကီးဌာနက စဥ္းစားေနပါၿပီ။ ထံုးစံအတိုင္း လက္တစ္ဆုပ္စာ ကားသြင္းတဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုသူတို႔ရဲ႕ စကားေတြကိုပဲ တေလးတစား နားေထာင္တာ လုပ္ေနပါၿပီ။ တကယ့္ တကယ္အစိုးရအေနနဲ႔ လုပ္ရမွာက အရင္ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္း ဖန္တီးသြားခဲ့တဲ့ လက်္ာ၊ ညာဘက္ကပ္ေမာင္းတဲ့ လမ္းစနစ္ ဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီေသးရဲ႕လား၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြ အခ်င္းခ်င္းတစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ ဥဒဟို ဝင္ထြက္သြား လာရေတာ့မယ့္ ေခတ္သစ္မွာ ဒီညာကပ္ေမာင္း လမ္းစနစ္ အဆင္ေျပေသးလား အေသအခ်ာ ဆန္းစစ္ရပါမယ္။

တကယ္လို႔မ်ား လမ္းစနစ္ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိတပ္ဆင္ထားတဲ့ မီးပြိဳင့္ေတြ အခ်က္ျပစနစ္ေတြ အားလံုး ျပန္ၿပီး ေျပာင္းလဲ ရမွာ ျဖစ္သလို၊ ညာကပ္ေမာင္းနဲ႔ ေနသားက်ေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အေနအထားလည္း ေျပာင္းလဲရမွာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထည့္တြက္ ရပါမယ္။ ေကာင္းပါၿပီ။

လမ္းစနစ္ကို ဒီအတိုင္းထားမယ္လို႔ ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ 'ဘယ္ကိုင္း' ကား
ေတြကိုပဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳဖို႔၊ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေဈးေပါတဲ့ 'ဘယ္ကိုင္း' ကားေတြ ျပည္တြင္းမွာထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး ႏိုင္ငံတကာ ကားကုမၸဏီေတြကို ခြင့္ျပဳေပးဖို႔ စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။ ေျပာခ်င္တာက လက္ရွိ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ 'ညာကိုင္း' ကားေတြ သြင္းေနတာကို လံုးဝရပ္ပစ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီအတြက္ စိတ္မပူပါနဲ႔။ စီးပြားေရး သမားေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံလမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္မယ့္ 'ဘယ္ကိုင္း' ကားေတြကို ေဈးသက္သက္သာသာနဲ႔ ဘယ္ေဈးကြက္ကသြင္းမလဲ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔ ႀကိဳးစားရွာေဖြၾကပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရဘက္က ထိန္းညႇိေပးရမွာက အဲဒီကားေတြအေပၚ
ေကာက္ခံမယ့္ အခြန္ႏႈန္းထားကို သင့္တင့္ေအာင္ ထားေပးဖို႔ပါပဲ။ ျပည္တြင္းက ျပည္သူေတြဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြ ကားဝယ္စီးရတဲ့ ေဈးႏႈန္းနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းႏႈန္းေတြနဲ႔ ကားဝယ္စီးႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ပါပဲ။ ဒီအတြက္ အေျမာ္အျမင္မဲ့လြန္းတဲ့ လက္ရွိက်င့္သံုးေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ 'ညာကိုင္း' ကားေတြ တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ၿပီး လမ္းစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ 'ဘယ္ကိုင္း' ကားေတြကိုပဲ သြင္းဖို႔ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အခ်ိန္လြန္ေတာင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။

Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment