အေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအား စာသင္ၾကားေနသည္ကုိ ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ေအးပပ) |
အေ၀းသင္တကၠသိုလ္ စာေမးပြဲေတြ နယ္မွာေျဖၿပီး ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ေမာင္ေလးကို စာေမးပြဲေျဖႏိုင္လားလို႔ ေမးၾကည့္မိပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ကြၽန္မေမာင္ေလးက ေနာက္ႏွစ္က်ရင္
ဒုတိယႏွစ္တက္ရရင္ ၿပီးၿပီမဟုတ္လားတဲ့။ စာေမးပြဲေျဖႏိုင္လား ေမးတာေလလို႔ေျပာေတာ့၊ ေျဖႏိုင္တယ္၊ မေျဖႏိုင္ဘူးဆိုတာထက္ စာေမးပြဲေအာင္သြားၿပီး ေနာက္ႏွစ္မွာ ေနာက္တစ္တန္းတက္ရရင္ ၿပီးတာပဲေလလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကြၽန္မေမာင္ေလးတင္မွ မဟုတ္ပါဘူး အျခားနီးစပ္ရာ အေ၀းသင္စာေမးပြဲ ေျဖဆိုၿပီးခဲ့တဲ့ အသိမိတ္ေဆြေတြကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေမးျမန္းၾကည့္မိတဲ့အခါ ဘယ္ႏွပုဒ္ေျဖရင္ေတာ့ ေအာင္တာပဲေလ။ အဲ့ဒီေလာက္ေတာ့ ေျဖခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြ၊ တစ္ဘာသာမရလို႔ သက္ဆိုင္ရာဆရာကို သြားၿပီးကန္ေတာ့ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြကိုသာ ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ေတြေျပာၾကတဲ့ စကားေတြမွာ ေျဖႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုသူေတြက စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့ ရမွတ္ေလာက္အထိ ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့ၾကတာကို ေျပာတာသာျဖစ္ၿပီး မေျဖႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုသူေတြကေတာ့ ေမးခြန္းလႊာေတြထဲမွာ စာတစ္ပုဒ္ေတာင္ ေကာင္းေအာင္မေျဖႏိုင္ခဲ့ၾကသူေတြပါ။အခုေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ပညာကို သင္ၾကားေနၾကတဲ့ လူငယ္အမ်ားစုရဲ႕ စိတ္ထဲမွာပညာရဖို႔၊ မရဖို႔၊ အတန္းမွာသင္ၾကားလိုက္တဲ့စာကို တတ္ေျမာက္ဖို႔၊ မတတ္ေျမာက္ဖို႔ ဆိုတာထက္ စာေမးပြဲေျဖတဲ့အခါ စာေမးပြဲေအာင္သြားၿပီး အခ်ိန္တန္ဘြဲ႔တစ္ခု ပိုက္သြားရဖို႔က ပိုလို႔အဓိကက်ေနပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနခဲ့တာဟာ ကြၽန္မတို႔ အေ၀းသင္ပညာသင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ မတိုင္မီကတည္းက ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ကိုယ္က အေ၀းသင္မွာ တစ္ႏွစ္တစ္တန္းေအာင္ခဲ့ၿပီး အခ်ိန္တန္ ဘြဲ႔ေလးတစ္ခု ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို ေသခ်ာမွတ္သားႏိုင္မႈ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲ့ဒီလို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို အေလးမထားမိဘူး ဆုိတာကလည္း တကၠသိုလ္မွာ သင္ၾကားလိုက္တဲ့ စာေပပညာရပ္ေတြက ကြၽန္မဘ၀တက္လမ္းအတြက္ ဘာကိုမွ အေထာက္အကူျပဳမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆတာေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း လုပ္ငန္းခြင္၀င္ အလုပ္လုပ္ေနရသူေတြအဖို႔ အလုပ္ေခၚစာေတြမွာ ဘြဲ႔ရျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေလးေတြေၾကာင့္ပဲ ဘြဲ႔တစ္ခုကို ရေအာင္ယူခဲ့တယ္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။
စကားေတြ ဘယ္လိုေျပာေျပာ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေနမႈေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ၊ မိဘေတြရဲ႕ ပညာေရးအေပၚ ယံုၾကည္မႈေတြကို ျပန္လည္ရရွိလာေအာင္ ထင္သာတဲ့ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေတြကို ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ . . . . .
အခုလက္ရွိကာလမွာ အရင္ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ ပ်က္သုဥ္းလာခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ေနတယ္ဆိုေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ပညာေရးစနစ္အားလံုးကို လႊမ္းျခံဳႏိုင္မႈ မရွိေသးပါဘူး။ ပညာေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲတယ္။ သင္႐ိုးေတြ ေျပာင္းလဲတယ္။ စာေမးပြဲခန္းေတြမွာ ေျဖဆိုမႈေတြကို စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္ဆိုေပမယ့္လည္း သင္ၾကားေရးပိုင္းေတြမွာလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ အ႐ိုးစြဲခဲ့တဲ့ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖပံုစံမ်ဳိးေတြက ပညာေရးရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းမွာ ရွိေနပါေသးတယ္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ သင္ခန္းစာပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားႏိုင္ဖို႔အခြင့္ အလမ္းေတြပါတဲ့ သင္ၾကားေရးပံုစံေတြကို ပိုမိုထည့္သြင္းဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ယေန႔ေခတ္ရဲ႕ ပညာေရးမွာေတာ့ ေက်ာင္းေတြမွာသင္ၾကားေပးတဲ့ အခ်ိန္ကာလတိုေတာင္းမႈ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈအားနည္းမႈ၊ သင္ၾကားေရးပံုစံ နည္းမက်မႈေတြေၾကာင့္ဘဲ သင္႐ိုးစာအုပ္မွာပါတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကိုေတာင္ အျပည့္အ၀ ပို႔ခ်မႈမရွိၾကပါဘူး။ အဲ့ဒီလို အျပည့္အ၀ သင္ၾကားမႈမရွိတဲ့အထဲမွာမွ က်ဴရွင္ဆိုတာေတြ ထပ္မံေပၚေပါက္လာပါတယ္။ သင္႐ိုးမကုန္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြထဲက သင္ၾကားပို႔ခ်ထားတဲ့စာေတြကို က်ဴရွင္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ထပ္မံခြဲျခားလိုက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြလက္ထဲမွာ စာေမးပြဲက်ိန္းေသေအာင္႐ံုရွိမယ့္ သင္ခန္းစာေတြအျဖစ္ တကယ္တမ္းေလ့လာဖို႔ ေရာက္လာတာက သင္ၾကားေရးအားလံုးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုစာသာျဖစ္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို စာေမးပြဲနားနီးတဲ့အခ်ိန္ေရာက္မွ ေက်ာင္းသားေတြေေခါင္းထဲ႐ိုက္သြင္းလို႔ အလြတ္က်က္မွတ္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖဆိုၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ေတြဆို သခ်ၤာလိုတြက္စာမ်ဳိးကိုေတာင္ အလြတ္က်က္မွတ္ေျဖဆိုၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ေတြ႕ဖူးပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္မွာ လူငယ္ေတြသာမက လူႀကီးမိဘေတြကပါ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြထက္ ျပင္ပေက်ာင္းေတြ၊ သင္တန္းေတြကို တက္ေရာက္သင္ၾကားမႈေတြကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ လက္ေတြ႔မွာလည္း တကၠသိုလ္ပညာေရးကို သာမန္ေလာက္သာ သေဘာထားၿပီး အျခားပညာရပ္ပိုင္းေတြကိုပဲ အေလးထားသင္ယူလို႔ ဘ၀အတြက္ ျဖည့္ဆည္းေနၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ သင္တန္းလာတက္ေနတဲ့ GTC ေက်ာင္းသူအသိ ညီမေလးတစ္ေယာက္ကလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းက သူတို႔ေက်ာင္းမွာ ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ အဲ့ဒီညီမေလးက ME ဆက္တက္ခြင့္ရတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ညီမေလးအိမ္ျပန္ၿပီး ေက်ာင္းဆက္တက္ရေတာ့မွာေပါ့လို႔ေျပာေတာ့ ညီမေလးက ေက်ာင္းမတက္ေတာ့ဘူး ရန္ကုန္မွာပဲ သင္တန္းေတြတက္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ၀င္မယ္ေျပာပါတယ္။ ညီမေလးကပဲ ဆက္ေျပာပါတယ္။ သမီးတို႔က ME ဆက္တက္ရင္ ေနာက္ထပ္သုံးႏွစ္ အခ်ိန္ေပးရမယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ၿပီးမွ သင္တန္းေတြ ျပန္တက္ၿပီးမွ အလုပ္၀င္ဆိုရင္ အခုအခ်ိန္ B-Tech ေအာင္ၿပီး ME မတက္ဘဲ သင္တန္းတက္ အလုပ္၀င္တဲ့သူေတြေနာက္က ဂ်ဴနီယာေတြျဖစ္သြားမွာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကိုယ္က ME ေတာင္ၿပီးၿပီပဲ အလုပ္တန္း၀င္ၿပီး သူတို႔ထက္ ပိုမျမင့္ႏိုင္ဘူးလားေျပာေတာ့။ ေက်ာင္းတက္တဲ့အခ်ိန္ေတြလည္း ၾကာမွာ၊ ေနာက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ပဲ ME ၿပီးပါတယ္ေျပာေျပာ အျပင္သင္တန္းေတြတက္မွ တကယ္တမ္းအလုပ္ထဲမွာ အသံုးခ်ႏိုင္မွာ၊ ေက်ာင္းမွာက ဘြဲ႕ရသြားတာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းဆက္တက္တဲ့စရိတ္ေတြ အရမ္းကုန္တယ္လို႔ ကြၽန္မကို ျပန္ေျပာျပပါတယ္။
တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ေတြမွာ သာမန္ေမဂ်ာေလာက္ကို တက္ေရာက္ေနသူေတြ မေျပာနဲ႔ ဒီလိုပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သီးျခားဘာသာရပ္ကို တက္ေရာက္ေနသူေတြ စိတ္မွာေတာင္ အဲ့ဒီအေတြးေတြ စိုးမိုးေနရင္ ေရွ႕ဆက္ပညာေရးစနစ္ကို သက္ဆိုင္သူေတြ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ၾကမွာပါလဲ ေမးဖို႔လိုေနပါၿပီ။ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္၊ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္၊ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္၊ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားေတြ ဘယ္လိုေျပာေျပာ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေနမႈေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ၊ မိဘေတြရဲ႕ ပညာေရးအေပၚ ယံုၾကည္မႈေတြကို ျပန္လည္ရရွိလာေအာင္ ထင္သာတဲ့ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေတြကို ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အားလံုးျဖတ္ေက်ာ္ေနတဲ့ ဘြဲ႔ရ႐ံုပညာေရးတစ္ခုနဲ႔သာ ေရွ႕ဆက္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment