Sunday, October 26, 2014

ေအာက္တိုဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္

#‎emg_editorials‬

ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္

“University life has been shattered because of a perceived need to keep students in order” ေက်ာင္းသားမ်ားကို ထိန္းႏိုင္ရန္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္သည္ဟူေသာ စကားအား လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဥေရာပခရီးစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ လန္ဒန္သို႔ ေရာက္ရိွခဲ့စဥ္က ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံု ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရျခင္း သမိုင္းဆိုးကဲ့သို႔ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ သမိုင္းဝင္ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္အပါအဝင္ အထင္ကရ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတံခါးမ်ား အပိတ္ခံခဲ့ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း တကၠသိုလ္ပညာေရး စနစ္သည္ အေဝးသင္စနစ္ႏွင့္အတူ တကၠသိုလ္မ်ား ၿမိဳ႕ျပင္အထုတ္ခံခဲ့ရသည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝ ပညာေရးသာမက လူမႈဆက္ဆံေရးအတြက္ အဓိကက်ခဲ့ေသာ အဖြဲ႕အစည္း အသင္းအပင္းမ်ားျဖင့္ စုစုစည္းစည္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မႈ၊ ရဲရဲရင့္ရင့္ တက္ညီလက္ညီ ေဆာင္ရြက္မႈ စသည့္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ရပ္တန္႔ခဲ့ရသည္။ ပဲခူးေဆာင္၊ သထံုေဆာင္၊ အင္းဝေဆာင္၊ ပင္းယေဆာင္၊ ေရႊဘိုေဆာင္၊ ဒဂံုေဆာင္၊ အင္ၾကင္းေဆာင္၊ သီရိေဆာင္၊ မာလာေဆာင္၊ အင္းလ်ားေဆာင္ စေသာတကၠသိုလ္ အေဆာင္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္လည္း ေမွးမိွန္ခဲ့ရသည္။
အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ အဘက္ဘက္က ယိုယြင္းေနေသာ ပညာေရး အေဆာက္အအံုအား လိုအပ္သည္မ်ား ျပဳျပင္ရန္၊ ျပင္ဆင္ရန္၊ ေဝဖန္အၾကံေပးမႈ၊ ပညာရွင္မ်ား ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္လည္အသက္ဝင္ခဲ့သည္။ အင္မတန္နည္းပါးခဲ့ေသာ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္အားလည္း တိုးျမွင့္ခဲ့သည္။ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ တိုးျမွင့္ဘတ္ဂ်က္မွာ ယခင္ႏွစ္ကထက္ ႏွစ္ဆဝန္းက်င္ တိုးျမွင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သမိုင္းဝင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အား အႀကီးစားျပင္ဆင္မႈႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြက်ပ္ ၅ ဒသမ ၈၄၈ ဘီလ်ံအား ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္၌ အစိုးရက ခ်ထားေပးေၾကာင္း သိရသည္။ တကၠသိုလ္ ပရဝဏ္အတြင္း အေဆာက္အအံုမ်ား၊ အေဆာင္မ်ား ျပင္ဆင္မြမ္းမံျခင္း၊ အဆင့္ျမင့္ ႏွစ္ထပ္စားေသာက္ဆိုင္ တည္ေဆာက္ျခင္း အပါအဝင္ လိုအပ္ေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္မည္ဟု သိရသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ပညာရည္ျမွင့္တင္ရန္ ပညာေရးစနစ္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ကဲ့သို႔ေသာ သမိုင္းဝင္တကၠသိုလ္ ပရဝဏ္အား ယခင္ကကဲ့သို႔ ျပန္လည္အသက္ဝင္ရန္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚ ႀကိဳဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
“ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့ေပမယ့္ လိုအပ္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ မတတ္ေျမာက္ရင္ ပညာသင္မႈရဲ႕ အဓိကအခ်က္က ဘာလဲ” ဟု Education for All Global Moring Report ျပဳစုေရးအဖြဲ႕ ဒါ႐ိုက္တာ ေပၚလင္႐ုိ႔စ္က ေမးခြန္းထုတ္သည္ကို AFP သတင္းဌာန၏ သတင္းတစ္ခုတြင္ ပါရိွဖူးသည္။
သို႔ပါ၍ ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္မႈႏွင့္အတူ ပညာရည္ျမင့္မား၍ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္းရိွေသာ ထက္ျမက္သည့္ လူသားရင္းျမစ္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေရး၊ ခံ့ညားထည္ဝါေသာ တကၠသိုလ္ဂုဏ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ အေျခအေနေကာင္းမ်ား ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ သင့္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment