– ေဆာင္း၀င္းလတ္
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
စက္တင္ဘာ ၂၈ရက္၊ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္ခပ္ေစာေစာမွာပဲ ရန္ကုန္ျမစ္ေရျပင္ေပၚ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ေန ခဲ့တယ္။ ဟုိမွာဘက္ကမ္းကုိ ကူးဖုိ႔ ကူးတုိ႔ သေဘၤာႀကီးေပၚမွာေပါ့။ ခရီးသည္ေတြ ၾကားထဲ မွာပဲ အမ်ဳိးသမီးေလးတစ္ေယာက္က ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ ““ဆရာဘယ္သြားမလုိ႔ ပါလဲရွင့္”” ““သမီးကုိမွတ္မိ လား ဆရာ””လုိ႔ ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ““စာေရးဆရာမႀကီး မုိးမုိးအင္းလ်ားဆုံးတုန္းက
စ်ာပနအခမ္း အနားမွာ ဆရာနဲ႔ ဆုံခဲ့ဖူးတာပါ။ ဆရာက ဘာမွမေၾကာက္နဲ႔သမီး၊ လုပ္ခ်င္တာေလးေတြ သြားလုပ္ပါလုိ႔ အားေပးခဲ့တာေလ”” လုိ႔ သူဆက္ေျပာေတာ့မွ တျဖည္းျဖည္း သူ႔ရဲ႕႐ုပ္ပုံလႊာကေလးကုိ မွတ္မိလာပါ တယ္။ ““သမီးက ဒီေန႔ဖ်ာပုံကုိ ခဏသြား မလုိ႔ပါဆရာ၊ ဖ်ာပုံမွာ သမီးရဲ႕အေဒၚတစ္ ေယာက္ရွိလုိ႔ပါ”” လုိ႔လည္း သူကေျပာပါ တယ္။ ““အဲဒီတုန္း က သမီးနဲ႔အတူ တျခား စာေပ၀ါသနာရွင္ ဆရာ၊ ဆရာမေလး တခ်ဳိ႕လည္း ပါတယ္ေလဆရာ””လုိ႔ သူက ေျပာ ေန ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ပုံရိပ္လႊာ ေဟာင္းေလးေတြကုိ ဖ်တ္ခနဲဆုိသလုိပဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္အာ႐ုံထဲ မွာ ျမင္ ေယာင္ လာမိပါတယ္။ ဒီအမ်ဳိးသမီးကေလးက ပညာေရးတကၠသုိလ္က ဆရာမေလး တစ္ေယာက္ပါ။…
ဆရာမ မုိးမုိး (အင္းလ်ား)ရဲ႕ စ်ာပနအခမ္းအနားကုိေရာက္လာရင္း ႀကံေတာသုသာန္ထဲမွာရွိတဲ့ သတင္းစာ ေလာက၊ စာေပေလာကထဲက တိမ္းပါးသြား ၾကရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အုတ္ဂူေတြကုိ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံ သြား ႐ုိက္ခ်င္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အုတ္ဂူေတြ ေပၚမွာရွိတဲ့ ကြယ္လြန္သူေတြနဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ေအာက္ေမ့ဖြယ္ရာ စာတန္းေလးေတြ ကုိ မွတ္စုစာအုပ္ကုိယ္စီနဲ႔ ေရာက္တုန္း ေရာက္ခုိက္မွာ လုိက္ၿပီးေတာ့လည္း ကူး ခ်င္ၾက တယ္။ ဒါေပမဲ့ န၀တစစ္အစုိးရလက္ ထက္ဆုိေတာ့ အဲဒီလုိ သခ်ဳႋင္းဂူေတြထဲ ဓာတ္ပုံလုိက္႐ုိက္၊ မွတ္စုစာ အုပ္ ေတြနဲ႔ လုိက္မွတ္၊ ဗဟုသုတအမွတ္တရရွာေဖြ တာကုိပဲ အျမင္အထင္ေတြ လြဲၿပီးအေရး ယူဖမ္းဆီးဒုကၡေပး မွာကုိ ေၾကာက္ၾကလုိ႔တဲ့။ အဲဒီလုိ လုပ္ရင္အေရးယူ ခံရဖုိ႔ရွိလား ဆရာဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ေဘးမွာရပ္ ေနတဲ့ စာေရးဆရာႀကီး ေသာ္တာေဆြကုိ ေမးေတာ့ ဆရာေသာ္တာေဆြက ““ဆရာ ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ႏုိင္ငံျခား တုိင္းျပည္ ေတြမွာ ဆုိရင္လည္း စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ၊ ပန္းခ်ီပန္းပု ဆရာ ႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ ေနခဲ့ဖူးတဲ့အိမ္အုိ အိမ္ေဟာင္းေတြကုိ ျပတုိက္လုပ္ထားတာ ဒီလုိပဲ သြားေလ့လာေနၾကတာပဲ။
ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ လုပ္ကုိင္သြားၾကတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အႏုပညာ လက္ရာေဟာင္းေတြရယ္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ သခ်ဳႋင္းဂူေဟာင္း ေတြရယ္ ကုိလည္း မွတ္မွတ္ရရလာၿပီး ၾကည့္ၾကတယ္။ ဓာတ္ပုံ ေတြ႐ုိက္ၾက စာအုပ္ေတြနဲ႔ေရးၾကကူးၾက တာေတြရွိတယ္။ ဒါဟာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ အလုပ္ေတြပဲ””လုိ႔ အားေပးစကား ေျပာ လုိက္သလုိ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ““ဘာမွ ေၾကာက္ စရာမလုိပါဘူး။ သြားပါ သြားၾကပါ””လုိ႔ အဲဒီဆရာမေလးနဲ႔တျခား သူ႔အေဖာ္ အေပါင္းစာေပ ၀ါသနာရွင္ လူငယ္ လုံမငယ္ေတြကုိ အားေပးစကားေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီလုိသုသာန္ေဟာင္း၊ အုတ္ဂူေဟာင္း ေတြမွာ အား လုံးအတြက္ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတုိင္းအတြက္ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ေတြရွိေန တယ္ေလ။ တုိင္းတစ္ပါး ႏုိင္ငံေတြမွာဆုိရင္ ဒီလုိပုဂ္ၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ႐ုပ္တုႀကီးေတြကုိလည္း တေလး တစား အမွတ္တရၿမိဳ႕ ရြာေတြမွာ ထုလုပ္တည္ဖြဲ႕ထားတာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ လူပုဂ္ၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေအာက္ေမ့ ဖြယ္ရာ ေတြထဲမွာ သက္မဲ့ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း အစိတ္အပုိင္း တခ်ဳိ႕ကုိေတာင္ မွ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြ အမွတ္တရၾကည့္ဖုိ႔ ေလ့လာဖုိ႔ ဆုိၿပီး ျပတုိက္ႀကီးေတြမွာထားတာလည္း ရွိပါတယ္။ လတ္စ္ဗီးဂတ္စ္ၿမိဳ႕က “National Atomic Testing Museum” လုိ႔ေခၚတဲ့ အဏုျမဴနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အမ်ဳိးသားျပ တုိက္ႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္သြား ေလ့လာခဲ့တုန္းကဆုိရင္ ၂၀၀၁ခုႏွစ္စက္တင္ဘာလ ၁၁ရက္ေန႔ က အၾကမ္းဖက္ သမားေတြ ေခ်မႈန္းတုိက္ ခုိက္ၾကလုိ႔ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသဆုံးၿပီး ၿပိဳက်ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ ““အျမႊာညီေနာင္ အေဆာက္အအုံႀကီးက သံသတၱဳအစိတ္ အပုိင္းတခ်ဳိ႕ကုိ မွန္ေပါင္ထဲမွာ ထည့္ၿပီး ေအာက္ေမ့ သတိရဖြယ္ရာ ျပသထားတာ ၾကည့္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕တခ်ဳိ႕မွာဆုိရင္ သခ်ဳႋင္းေဟာင္းေတြကုိ ဆက္လက္ၿပီး အသုံးမျပဳေတာ့ေပမယ့္ သူ႔မူရင္းမပ်က္ ၿခံနဲ႔၀င္းနဲ႔သစ္ပင္ ပန္းမာလာေတြ၊ ျမက္ခင္း ပသာဒအလွေတြနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီးထိန္း သိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ထားတာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
““သမီးတုိ႔ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ လုိက္ရွာေဖြၾကၿပီး ဓာတ္ပုံေတြ႐ုိက္ၾက၊ စာေတြမွတ္စုေတြ ကူးခဲ့ၾကဖူးတဲ့ ႀကံ ေတာ သခ်ဳႋင္းႀကီးလည္း စစ္အစုိးရေတြက ေျမတူးေျမေကာ္စက္ႀကီးေတြနဲ႔ ဖ်က္ဆီးၿပီး ေမာ္ေတာ္ကား ပြဲစား တန္းလုပ္ပစ္လုိက္ၿပီ ေနာ္ဆရာ””လုိ႔ ေဘးမွာထုိင္ေနတဲ့ ပညာေရးတကၠသုိလ္ဆရာမေလးက တဖြဖြေျပာ ေနျပန္ တယ္။
““လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အသုိင္းအ၀ုိင္းရဲ႕ သမုိင္းတခ်ဳိ႕ ႐ုိင္းစုိင္းသြားေအာင္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲအမိန္႔ေပးစနစ္ေတြနဲ႔ စစ္အစုိးရက လူေတြကုိ မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္၊ ပါးစပ္ ပိတ္တဲ့အထိ အေမွာင္ထုထဲတြန္းပုိ႔သြား ခဲ့ၾကတာေပါ့ သမီးရယ္”“လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပေနမိပါတယ္။
““သခ်ဳႋင္းဂူေတြအျပင္ အႏုပညာရွင္ ႀကီးေတြရဲ႕ ႐ုပ္တုေတြ အမွတ္တရထု အမွတ္တရထားခြင့္ကုိေတာင္ သူတုိ႔က ပိတ္ပင္တားဆီးတာေတြ ရွိခဲ့ေသးတယ္ ေနာ္ဆရာ””လုိ႔ ဆရာမေလးက ေဆြးေဆြး လ်လ်နဲ႔ေျပာျပ ေနရွာတယ္။ ဆရာမေလးရဲ႕ စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အာ႐ုံထဲမွာ ဖ်တ္ခနဲေပၚလာျပန္တာက တစ္ႏွစ္တာ ကာလထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အႀကိမ္ေပါင္းမ်ား စြာ ျဖတ္သြားျဖတ္ လာေရာက္ခဲ့ရဖူးတဲ့ စိန္႔ေပါလ္ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ဇာတိ ကမၻာေက်ာ္ အေမရိကန္စာေရးဆရာႀကီး ၤ F.Scott Fitzgerald ကုိ ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ သူ႔ဇာတိ ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူထုက အမွတ္တရဖြဲ႕တည္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပုံတူ ႐ုပ္တုႀကီးကုိလည္း ျမင္ေယာင္ ေနမိသလုိ သူေရးဖြဲ႕သြားခဲ့တဲ့ ”The Great Gatsby” ကမၻာေက်ာ္၀တၳဳႀကီးကိုလည္း သတိရလုိက္မိပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ရွာကို ပီးၿမိဳ႕နဲ႔ စိန္႔ေပါလ္ ၿမိဳ႕ၾကားမွာ တံတားေပၚက တစ္ဆင့္ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္ သြားျဖတ္လာလုပ္ရင္း ငုံ႔ၾကည့္လုိက္တုိင္း လွမ္းျမင္ေနရတဲ့ မစၥစၥပီျမစ္ႀကီးရယ္၊ အဲဒီ ကမ္းေျခတစ္ေနရာမွာလာရပ္ရင္း ကမၻာေက်ာ္ ‘Life of Mississipi” ၀တၳဳႀကီးကုိ ေရးဖုိ႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕သြားခဲ့ဖူးတဲ့ အေမရိကန္ စာေရးဆရာႀကီး မတ္တိြန္းရဲ႕ သမုိင္း၀င္ အထင္ကရေနရာ ေဟာင္း ေလးကုိ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ၊ စာေပသမုိင္းေလ့လာသူေတြ လာ ၾကသြားၾက လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ ေနၾကတာကို လည္း ျပန္ၿပီးျမင္ေယာင္ေနမိတယ္။ ဆရာမေလးနဲ႔စကားေျပာရင္း ရန္ကုန္ျမစ္ ႀကီးကို သေဘၤာေပၚက ေငးၾကည့္ေနတုန္း မွာ ဖုန္း၀င္လာတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ကုိခါး (ကြမ္းၿခံကုန္း)ဆီက ဖုန္း၀င္လာတာပါ။
““ဆရာ့မိတ္ေဆြေတြေလ။ စာေပမိတ္ ေဆြေတြေပါ့။ စာေရးဆရာႀကီး ဆင္တဲ၀ ျမတ္ဖုန္းရယ္၊ ကဗ်ာဆရာ ေတာင္တြင္း ေမာင္သင္းေက်ာ္ရယ္၊ ကဗ်ာဆရာကုိခါး (ကြမ္းၿခံကုန္း)တုိ႔ရယ္က ဒလဘက္ကမ္းမွာ ကားအဆင္ သင့္ေရာက္ေနၿပီတဲ့။ ဒီေန႔ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕မွာ ႏွစ္ငါးဆယ္ေရႊရတုအထိမ္း အမွတ္မဂၢဇင္းစာအုပ္ မိတ္ဆက္ပြဲရွိလုိ႔ ဆရာတုိ႔သြားၾကတာေလ”” လုိ႔ဆရာမေလး ကုိေျပာျပေတာ့ သူက ““အဲဒီၿမိဳ႕ကေလး ေတာင္ မွ ႏွစ္ငါးဆယ္ ျပည့္ၿပီ ဟုတ္လား ဆရာ””လုိ႔ အံ့အားတသင့္ေမးရွာတယ္။
““ဟုတ္တယ္သမီးရဲ႕၊ ဆရာတုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေကာ့မွဴးဟာ ဟံသာ၀တီခ႐ုိင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ရြာကေလးေပါ့။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့မွ ၿမိဳ႕ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ခု ဆုိရင္ ႏွစ္ငါးဆယ္ရွိခဲ့ၿပီဆုိေတာ့ လာမယ့္ ႏုိ၀င္ဘာ ဒုတိယ ပတ္မွာသုံးရက္တိတိ ေရႊရတုပြဲႀကီးကုိ လုပ္ၾကေတာ့မွာ။ အခု ဆရာတုိ႔သြားၾကတာက မဂၢဇင္းမိတ္ဆက္ ပြဲဆုိ ေတာ့ အဲဒီေရႊရတုမဂၢဇင္းထဲမွာ ဖတ္စရာေတြအမ်ားႀကီးေတြ႕ရဖတ္ရမွာပဲေလ။ ေကာ့မွဴးဟာ စာေပေရာ အႏု ပညာဘက္ ေပါင္းစုံမွာ အစဥ္အလာ ႀကီးမားတာကုိး၊ စာတတ္ေပတတ္က်မ္း ဂန္တတ္ အထင္က ရဆရာေတာ္ သမားေတာ္ေတြေရာ၊ လူပုဂ္ၢိဳလ္ပုိင္းကေရာ တကယ့္ကုိ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးေတြရဲ႕ ဇာတိေျမ လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးေပါ့ သမီးရယ္။ သူ႔ထက္ သက္တမ္းပုိရွည္လာ တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ ႏွစ္ငါးဆယ္ ေရႊရတုပြဲလုပ္ႏုိင္တဲ့ၿမိဳ႕ဆုိတာက လက္ခ်ဳိး ေရတြက္လုိ႔ ရ ေအာင္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ရွား ပါတယ္။ အခု ေကာ့မွဴးက ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြ ေရာ၊ ဆရာေတာ္သမားေတာ္မ်ားကေရာ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားအား လုံးေပါ့ ေလ ေပါင္းစည္းၿပီးခုလုိလုပ္ႏုိင္သြားတာ ဒါဟာ ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕ရဲ႕သမုိင္းပဲသမီး။ ဒါ့အျပင္ ဆရာတုိ႔လုိ နယ္သူ နယ္သားေတြေပါ့ေလ။ ေဒးဒရဲ၊ တြံေတး၊ က်ဳိက္ေထာ္၊ ကြမ္းၿခံ ကုန္းအားလုံး ဒီမွာလာၿပီး ဒီပြဲမွာသုိင္းၾက ၀န္းၾက ေသြးစည္းၾက ညီညြတ္ၾကတာဆရာ့ စိတ္ထဲမွာ သိပ္၀မ္းသာတာပဲ။ သိပ္လည္း ပီတိျဖစ္ တယ္။ၾကည္ႏူးတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာ့ ေကာ့မွဴးကစာေပနဲ႔ ပတ္သက္လာ ရင္ သိပ္အံ့ၾသဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးသမီး ရဲ႕။ အခု ေရႊရတုမဂၢဇင္း လုပ္မယ္လည္းဆုိေရာ ၀င္လာတဲ့စာမူေတြဆုိတာ အမ်ားႀကီးပဲတဲ့။ ဘယ္ေလာက္ပီတိ ျဖစ္ဖုိ႔ ေကာင္းလဲ။ ဒီပြဲမွာကေလးေတြကလည္း စာစီစာကုံး ေတြ၀င္ေရးၾကေတာ့သူတုိ႔ထဲက ဆုရတဲ့သူ ေတြကုိလည္း ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြက ဆုေတြေပးၿပီး ေျမေတာင္ ေျမႇာက္ၾကဦး မွာေလ။ ေဒၚခင္ၾကည္ေ ဖာင္ေဒးရွင္းေရြ႕လ်ား စာၾကည့္တုိက္ရွိလာတာကုိက ဒီေဒသတစ္၀ုိက္မွာ စာဖတ္အားေတြ စာေရးတဲ့ အင္အား ေတြပုိၿပီး တုိးလာဖုိ႔ အတိတ္ နိမိတ္ေကာင္းတစ္ခုပဲ””လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမေလးကို ေျပာျပလုိက္ မိပါတယ္။ ဒလဘက္ဆိပ္ကမ္း ကုိ ကူးတုိ႔သေဘၤာဆုိက္ေတာ့မွ ဆရာမ ေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ႏႈတ္ဆက္လမ္းခြဲ ခဲ့ၾက တယ္။ ဆရာဆင္တဲ ၀ျမတ္ ဖုန္း၊ ကုိသင္းေက်ာ္၊ ကုိခါးတုိ႔ တစ္ေတြနဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ကားကေလး ဟာ ေလးညိႇဳ႕ကလႊတ္ လုိက္တဲ့ ျမားတစ္စင္းလုိပဲ ေကာ့မွဴးဘက္ကုိ ဦးတည္လာခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ကေလးက လည္း ဆန္းၾကယ္သလုိပါပဲ။ ခုလည္း ကားစီးလာရင္း ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ခင္ေလးစား ရတဲ့ ကဗ်ာ ဆရာအစ္ကုိ ေမာင္ေသြးသစ္နဲ႔ အတူ က်ဳိက္လတ္ကုိသြားခဲ့ၾကတုန္းက ႐ုံးေဒါင့္ေက်းရြာ ကအျပန္ ပဲ့ေထာင္ေလွ ေပၚမွာ သူေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ဧရာ၀တီရဲ႕အႏုပညာ အသည္းႏွလုံးၿမိဳ႕ေတာ္ကဗ်ာကုိ ဖ်တ္ခနဲျပန္လြမ္းလုိက္မိတယ္။ အစ္ကုိေသြးက က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕ကုိ ဖြဲ႕ဆုိခဲ့တာပါ။ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အစ္ကုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာထဲမွာပဲ အႏုပညာ အသည္းႏွလုံးၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္တဲ့ ““ေကာ့မွဴး””ဆုိတဲ့ စကားလုံးေလး ကုိ အစားထုိးရြတ္ဆုိခံစား ခ်င္ေန မိေသးေတာ့တယ္။
ျမန္မာစာေပ
ျမန္မာ့ဂီတ၊ ျမန္မာ့ျပဇာတ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ သဘင္
ရာဇ၀င္အစဥ္အလာ၊ မဟာေတာက္ ေျပာင္
ဂုဏ္ေရာင္ေဖာ္က်ဴး၊ ေကာ့မွဴး ၿမိဳ႕ေတာ္။
အႏုပညာသမုိင္း ဇာတ္ခုံေပၚမွာ
အစဥ္အလာဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့
႐ုိးရာအေဆာင္အေယာင္ေတြနဲ႔
ပေယာဂအေမွာင္ဟူသမွ် ဖယ္ခြင္း
စာေပအႏုပညာအလင္းတန္းနဲ႔
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၀င့္ေမာ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာ့မွဴး
ေကာ့မွဴးသားေတြကြယ့္
ေကာ့မွဴးသမီးေတြကြယ့္၊ ေခတဲ့သူ ေတြဟုတ္ဘူးေနာ္။
ေပျဖစ္လည္းခံရဲသပ၊ စစ္ေခၚစစ္ရဲ
တုိက္ပြဲအလီလီႏႊဲခဲ့တဲ့၊ သူရဲေကာင္းတုိ႔ ေမြးဖြားရာ
အမ်ားက အမြန္အျမတ္ျပဳ၊ ေကာ့မွဴး ရာဇ၀င္ျပဳစုခဲ့။
႐ုိးဂုဏ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေရး
ေသြးနီးရာ ပါစၿမဲေပမုိ႔၊ ေကာ့မွဴး ေျမဟာ
ျမန္မာ့သမုိင္း စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ၊ ဘယ္သူလာဖ်က္လုိ႔
ပ်က္ျပယ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ေသြးစည္းညီ ညြတ္ၾက
ရင္ခ်င္းအပ္ ေက်ာခ်င္းကပ္တဲ့၊ ေကာ့မွဴးသားေတြကြယ့္ေနာ္။
ေကာ့မွဴးသမီးေတြ ကြယ့္ေနာ္။
သမုိင္းေခတ္ႀကီးေတြ အလီလီေကြ႕ ပတ္ေမာင္း
အတိမ္းအေစာင္းႀကီးစြာျဖစ္ခဲ့၊ အရြဲ႕ အေစာင္းျဖစ္ခဲ့။
ဒုိ႔ မမႈေပဘူး၊ ၀ဲယာေဘးဘယ္ညာ မွာ
သဘာ၀ေပါက္ပင္ေတြ ရွင္သန္၊ က ေမာက္ကမေလဒဏ္ကုိ
အန္တုခံရဲၾက၊ ဘုိးဘြားမိဘလက္ ထက္ကစ
ဘာသာသာသနာထြန္းကား၊ သမၼာအာဇီ၀နဲ႔ စီးပြားရွာၾက
ပညာဓနကုိ သုိမွီးၾက၊ ေရွ႕ကလူက ေနာက္ကလူကို လက္တြဲေခၚ
ေခတ္ေပၚေလွနဲ႔ ေရစုန္မေမွ်ာခဲ့။
သည္လုိနဲ႔ပဲ … ရဲရဲေတာက္သတိ္ၱ ရွိရွိ
အထိမခံ၊ အၿငိမခံ၊ အဖိမခံ
ဘယ္သူ႔ကုိမွ ေအာက္က်မခံေၾကး
မနက္ျဖန္ဆုိတဲ့ အနာဂတ္မွာ၊ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕ကေလးဟာ
အႏုပညာအသည္းႏွလုံးၿမိဳ႕ေတာ္လုိ႔၊ ကမ္ၸည္းေမာ္ကြန္းထုိးႏုိင္ဖုိ႔
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၊ ကၽြန္မတုိ႔ ““အားလုံး တုိ႔မွာ”” တာ၀န္ရွိတယ္။
စီးလာၾကတဲ့ ကားကေလးဟာ သိမ့္ ခနဲ ၿငိမ့္ခနဲပဲ၊ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕က မဂၢဇင္း စာအုပ္ မိတ္ဆက္ပြဲ အခမ္းအနား က်င္းပ မယ့္ ေဒၚခင္ၾကည္ေဖာင္ေဒးရွင္း စာၾကည့္ တုိက္ေရွ႕မွာ ရပ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ရင္ထဲ မွာ လႈပ္ခါေနတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ ကေလးအတြက္ ခံစားမႈေတြကေတာ့ မရပ္ေသးဘူး။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန - www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment