လိုက္ခ်ဲ ဖိုက္ရဲ မိုက္ခဲ တို႔ရဲ႕ တိုက္ပြဲ အေလ်ာ္အစား
--------
သေရာ္စာ - ရီေနႏုိင္
--------
ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္းပါးပဲလို႔ ထင္ၿပီး စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ လာမယ့္ စာဖတ္သူ မ်ားကိုေတာ့ အထူးအား နာပါတယ္ဗ်ာ။ တိုက္ပြဲေတာ့ တိုက္ပြဲပဲ။ ဒါ ေပမဲ့
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရႏိုင္တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ ဆယ္ ေက်ာ္ၾကာ ျပည္တြင္းစစ္တိုက္ပြဲအ ေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇြတ္ယူယူ သြားတဲ့တိုက္ပြဲေတြအေၾကာင္း
ကဲ၊ ထားပါေလ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာ ခ်င္တာက အဲဒီလို ဧရာမတိုက္ပြဲႀကီးမ်ား မဟုတ္ေသာ္ျငား အေသ အေပ်ာက္မနည္းလွ တဲ့ တိုက္ပြဲေလးမ်ား အေၾကာင္း ပါ။ ဒီတိုက္ပြဲ ေလးမ်ားဟာ ဟိုတိုက္ပြဲႀကီးမ်ားလို နယ္စပ္ သြားျဖစ္ၿပီး “မင္းကလည္း ေပၚတာစု၊ ငါက လည္းေမာ္တာထု”ဆိုၿပီး ေသနတ္ခ်င္း ဗုံးခ်င္း ယွဥ္ၿပီး ပစ္ၾကထုၾကတဲ့တိုက္ပြဲမဟုတ္ပ
ဒီေနရာမွာ “ကားကြက္လွတယ္” ဆိုတဲ့ အသုံးက ေရွ႕ကားနဲ႔မနီးရဘဲ ေနာက္ ကားနဲ႔ လည္းေဝးၿပီး ခရီးသည္မွန္သမၽွ ကိုယ္ျပဳသမၽွ ခံဘ၀နဲ႔ ကိုယ္ခ်ည္းပဲ အရသယ္ႏိုင္တဲ့ အေန အထားကို ေျပာတာပါ။ ဒီေတာ့ ေရွ႕ကားကို အမီလိုက္ ၊ ေနာက္ကားနဲ႔ေဝးေအာင္ေျပး၊ ခရီး သည္ ကိုဆြဲတင္၊ ထိုးသိပ္၊ ဆြဲထုတ္၊ တြန္းခ် ဒီလိုပဲ လုပ္ေနက်ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသည္မ်ား ခမ်ာ ကလည္း ေန႔စဥ္ႀကဳံေနက် ဒီဒုကၡမ်ားကို ဒုကၡလို႔ မျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ လမ္းက်ပ္လို႔ အိမ္ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ့္ဘာသာ မႏုႆလူသား လား၊ ငါးေသတၱာထဲက ငါးလားလို႔ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ရတဲ့ ေခၽြးသံတစ္လုံးလုံး အိမ္ျပန္လမ္း ဝဋ္ ဒုကၡက တစ္မိနစ္ တစ္စကၠန္႔ေလ်ာ့လည္းမနည္း ဘူးဆိုေတာ့ လိမ့္လိမ့္လဲလဲ (တကယ္ႀကီးကို လိမ့္ၿပီး တုံးလုံးႀကီးကို လဲတတ္တာခင္ဗ်) ျဖစ္ကာမွျဖစ္ေရာ၊ လုေမာင္းသူမ်ားကိုေတာင္ ေက်းဇူးရွင္မွတ္ရတဲ့ဘ၀ကိုး။
ဒီလိုလုေမာင္းရင္း ကိုယ္တစ္ကြက္မွား လို႔ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဖက္လူက ဘရိတ္နဲ႔ လီဗာမွား နင္းလို႔ျဖစ္ျဖစ္ ကားခ်င္း ေျပးေဆာင့္ၾကတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို အရွိန္နဲ႔ေျပး ေဆာင့္ကာနီး လုပ္မိလုပ္ရာ ဆြဲေကြ႕လိုက္ ေတာ့ လမ္းေဘးေလၽွာက္သူတစ္ေတြကို အစု လိုက္အၿပဳံလိုက္ ဝင္က်ဳံး တာမ်ိဳး ျဖစ္ တတ္ ေတာ့တာပါပဲ။
ဒီလိုတိုက္ပြဲျဖစ္ ၿပီဆိုရင္ တကယ္လို႔မ်ား လူမေသ ေသြးမထြက္ ကားဖင္ပဲ ႐ႈံ႕ခြက္သြား ႐ုံေလာက္ျဖစ္ရာမွာ ရဲေရာက္လာတယ္ဆိုပါ ေတာ့။ အျခားႏိုင္ငံက ရဲမ်ားဆိုရင္ေတာ့ ေပးလိုင္စင္ဆိုၿပီး အိုဗာစပိတို႔၊ မူးၿပီးေမာင္း တာတို႔၊ စတဲ့ အမႈမ်ားနဲ႔ ဖမ္းၿပီး အမႈလုပ္ၿပီး ေပါ့။ ျမန္မာႏ္ိုင္ငံက ရဲမ်ားကေတာ့ သေဘာ ေကာင္းၾကရွာပါတယ္။ “ကဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ခ်င္း ေျပလည္ေအာင္ၫွိဗ်ာ” ဆိုၿပီး အခြင့္အေရး ေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ အတိုက္ခံရသူက ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ေလ်ာ္ေၾကးရလို႔၊ သို႔မ ဟုတ္ သေဘာေကာင္းသူမို႔ ေလၽွာ႔ေပးလိုက္လို႔ အဆင္ေျပသြားရင္ ရဲကလည္း အမႈလုပ္ မေနေတာ့ဘဲ ေလၽွာ႔ေပါ့ၿပီး သူတို႔ခ်င္းၫွိႏႈိင္း တာကိုပဲ လက္ခံလိုက္တယ္။ ၫွိတဲ့အထဲမွာ သူလည္းပါေနေတာ့ ၫွိခေတာ့ အထိုက္အ ေလ်ာက္ ကုန္တာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို လုပ္ၾကတယ္ဆိုတာကိုက ဒီလိုမလုပ္ဘဲ ပုံမွန္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေတာ္ကိုခက္ခဲၾက တာမို႔ လုပ္ၾကရတာလို႔ ဆိုတာပါပဲ။ (ကိုယ့္မွာလည္း တိုက္စရာေရာ အတိုက္ခံစရာပါ ကားမရွိ ေတာ့ အေသးစိတ္ ေတာ့ မသိဘူးေပါ့ခင္ဗ်)။ ဒီနည္းနဲ႔ေျပလည္သြားၾကေတာ့ ကားတိုက္မိ လို႔ လိုင္စင္ သိမ္းခံ ရ၊ အခ်ဳပ္ခံရဆိုတာမ်ိဳး မၾကားရေတာ့ ပဲ ေငြဘယ္ေလာက္ ကုန္တယ္ ဆိုတာပဲ ၾကားရေတာ့တယ္ေလ။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကားပိုင္သူတစ္ဦး ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ကားအတိုက္ခံရၿပီး တိုက္ သူက ေလ်ာ္မယ္လို႔ ၫွိႏႈိင္းတာကို လက္မခံပဲ အမႈလုပ္မယ္ဆိုရင္ ၾကန္႔ၾကာမယ္၊ ေငြကုန္ မယ္တဲ့။ အခန္႔မသင့္ရင္ ကိုယ္ပါ ယာဥ္စည္း ကမ္း ေဖာက္သူျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အမႈျဖစ္စဥ္ ကာလမွာ ကားသိမ္းခံထား ရႏိုင္ တယ္တဲ့။ ၿပီး ေတာ့ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္မွန္မွန္ ႐ုံးမွာ မ်က္ျမင္သက္ေသ လိုက္ ထြက္ေပးမယ့္သူ မရွိဘူးတဲ့။ ဆိုးတာတစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာ လမ္းေပၚမွာ စီစီဒီဗီ ကင္မရာေတြ ဘာေတြက မရွိတာမို႔ ဘယ္သူ႕က ဘယ္သူ႕ ကို တိုက္တယ္၊ ဘယ္သူမွားလို႔တိုက္တယ္ဆို တာကို သက္ေသ အေထာက္အထား မရွိႏ္ိုင္ ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထိုင္ျပဳ မူလိုေပမယ့္ ေနာက္ ဆုံးေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္ လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ ထိုနည္း လည္းေကာင္း” ျဖစ္သြားရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါက ကားခ်င္းတိုက္ၿပီး လူမေသတဲ့ကိစၥ။ ကားခ်င္းတိုက္ၿပီး လူေတြေသ၊ ကားေမာင္းသူ ကထြက္ေျပး၊ တာဝန္ယူမယ့္သူ မရွိဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြလည္း အေတာ္ရွိတတ္ေသး တယ္။ လူမေသေတာင္ ဒဏ္ရာနဲ႔လူကို ပစ္ၿပီး ေမာင္းေျပးေတာ့ ဘယ္လိုက္ဖမ္းရမွန္းမသိ တာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ တတ္ေသးတယ္။ တ ကယ္ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြက ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ Hit and Run ဆိုတဲ့အမႈမ်ိဳး ေတြေပါ့။ ဒီလိုအမႈမ်ိဳးေတြက လစ္ရင္ တာဝန္ မဲ့ ထြက္ေျပးတတ္တာ ေနရာတကာပါပဲ။ ႏိုင္ ငံႀကီးသားပီသလွခ်ည့္ဆိုတဲ့ အေမရိကန္မွာ ေတာင္ ကယ္လီဖိုးနီးယားက အေဝးေျပးပတ္ တေရာင္အဖြဲ႕ရဲ႕အဆိုအရ ၂၀၀၉ ကေန ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ကားတိုက္ၿပီးေတာ့ အတိုက္ခံရ လို႔ ေသသူဒါမွမဟုတ္ ဒဏ္ရာရသူကို ပစ္ ထားခဲ့ၿပီး ထြက္ေျပးတဲ့ဒ႐ိုင္ဘာေပါင္း ၄၁၀၀ ေတာင္ရွိဆိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မတူတဲ့ကိစၥက သူတို႔ဆီမွာ တိုက္ၿပီးထြက္ေျပး တယ္ဆိုတာက ျမန္ႏႈန္းျမင့္နဲ႔ေမာင္းရတဲ
ဒီအခါမွာ တခ်ိဳ႕ဘတ္စ္ကားမ်ားဟာ ထိမိ ပြတ္မိတဲ့ကားငယ္မ်ားကို မေလ်ာ္တဲ့အျပင္ ေလ်ာ္စရာေတာ့ မရွိလို႔ အမႈဖြင့္ခ်င္လည္း ဖြင့္ပါဆိုၿပီး မ်က္ႏွာငယ္နဲ႔ေတာင္းပန္သလို
ကားသမားေလာကမွာ စူးစမ္းေမးျမန္း ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္မသိေသးတဲ့ အံ့ဩ စရာဇာတ္လမ္းေတြလည္း ၾကားရတတ္ပါ ေသးတယ္။ ဥပမာ ဆိုပါစို႔။ ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုံးၿမိဳ႕နယ္တ
ကားတိုက္မႈမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားေသ လို႔ လူေသမႈနဲ႔တိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ဖက္ သတ္ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ယာဥ္ေၾကာေတြ က်ပ္ေတာ့ ဘတ္စ္ ကားသမားေတြခမ်ာ လည္း ေခါက္ေရျပည့္ေအာင္ေတာင္ လုယက္ ေမာင္းေနရတာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အျမင္ပါ ပဲ။ ေနာက္ဆိုးဝါးတာတစ္ခုက ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိ အေရး ယူေနတဲ့ပုံစံက တိုက္သူမွား မွား၊ အတိုက္ခံ ရသူမွားမွား ကားသမား အျပစ္ခ်ည္းပဲဆိုပဲ အေရးယူေနတာတစ္ခုကလည္း သိပ္ေတာ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာမွာက အတိုက္ ခံရသူဟာ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္သူဆိုရင္
ဒီလိုေျပာစရာေတြ ရွိေနေပမဲ့ ဒီေန႔ လိုင္း ကားဆရာမ်ားဟာ သူတို႔မွ ျပန္မပို႔ရင္ အိမ္ မေရာက္မွာေသခ်ာတဲ့ ခရီးသည္မ်ားကို အႏိုင္ က်င့္၊ ေအးဓားျပတိုက္၊ ၁၀၀ လမ္းကို ၂၀၀ ေတာင္း၊ ၂၀၀ လမ္းဆို ၃၀၀ ေတာင္း၊ ၿပီး ေတာ့လုယက္ေမာင္း၊ တိုက္မိၿပီဆိုရင္ လက္ လြတ္ထြက္ေျပး ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၾကားေနရ ျမင္ေနရတာကလည္း အေတာ့္ကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ “ေမာင့္သေဘာ” ျဖစ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘတ္စ္ကား နဲ႔ ေန႔စဥ္ အိမ္ျပန္ရသူ တစ္ဦးမို႔ “ပါရမီ”ရွိမွ အိမ္ေရာက္သူ၊ “အဓိပတိ”မျမင္ဘဲ အလုပ္ ခြင္မေရာက္ႏိုင္သူ၊ “ေမတၱာလႈိင္း”ဝုန္းဒိုင္းစီ
ဒီလို ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္စရာ နာမည္မ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ုံးသြားအိမ္ျ
Credit - The Ladies News Journal

No comments:
Post a Comment