Sunday, October 26, 2014

လိုက္ခ်ဲ ဖိုက္ရဲ မိုက္ခဲ တို႔ရဲ႕ တိုက္ပြဲ အေလ်ာ္အစား ( သ ေ ရာ္ စာ )

ဟိုတိုက္ပြဲႀကီးမ်ားလို နယ္စပ္သြားျဖစ္ၿပီး “မင္း ကလည္း ေပၚတာစု၊ ငါက လည္း ေမာ္တာထု” ဆိုၿပီး ေသနတ္ခ်င္း ဗုံးခ်င္းယွဥ္ၿပီး ပစ္ၾကထုၾကတဲ့တိုက္ပြဲမဟုတ္ပဲ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္ေသြးေတြကို ကုန္ပစၥည္းလို လုတင္၊ ဆြဲတင္၊ မဆန္႔မၿပဲ တင္ၿပီး အလုအယက္ေမာင္း ၾကရာက ေန႔စဥ္ မၾကားခ်င္မွအဆုံး တဂ်ိန္းဂ်ိန္းတိုက္ေနၾကတဲ့ လမ္းေပၚ (ကား) တိုက္ပြဲမ်ား အေၾကာင္းပါပဲ။

လိုက္ခ်ဲ ဖိုက္ရဲ မိုက္ခဲ တို႔ရဲ႕ တိုက္ပြဲ အေလ်ာ္အစား
--------
သေရာ္စာ - ရီေနႏုိင္
--------

ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္းပါးပဲလို႔ ထင္ၿပီး စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ လာမယ့္ စာဖတ္သူ မ်ားကိုေတာ့ အထူးအား နာပါတယ္ဗ်ာ။ တိုက္ပြဲေတာ့ တိုက္ပြဲပဲ။ ဒါ ေပမဲ့

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရႏိုင္တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ ဆယ္ ေက်ာ္ၾကာ ျပည္တြင္းစစ္တိုက္ပြဲအ ေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဇြတ္ယူယူ သြားတဲ့တိုက္ပြဲေတြအေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာ ပါ။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းက ေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ေ႐ႊျပည္ေတာ္ေမၽွာ္ တိုင္း ေဝးေဝးေနလို႔ ေျပာမေနခ်င္ ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ မကၽြမ္းက်င္ တာလည္း ပါသေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရရင္ ၂၀၁၅ ေ႐ြး ေကာက္ပြဲဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလို႔ ေျပာသူက ေျပာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ဒီအစိုးရသက္တမ္းမွာ ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုသူကဆိုဆိုေတာ့ အဲဒီ စကားႏွစ္မ်ိဳးကို ေရာေမႊစဥ္းစားလိုက္ရင္ မူးေနာက္ေနာက္ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ေတာင္ ျဖစ္ သြားႏိုင္တာေလ။

ကဲ၊ ထားပါေလ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာ ခ်င္တာက အဲဒီလို ဧရာမတိုက္ပြဲႀကီးမ်ား မဟုတ္ေသာ္ျငား အေသ အေပ်ာက္မနည္းလွ တဲ့ တိုက္ပြဲေလးမ်ား အေၾကာင္း ပါ။ ဒီတိုက္ပြဲ ေလးမ်ားဟာ ဟိုတိုက္ပြဲႀကီးမ်ားလို နယ္စပ္ သြားျဖစ္ၿပီး “မင္းကလည္း ေပၚတာစု၊ ငါက လည္းေမာ္တာထု”ဆိုၿပီး ေသနတ္ခ်င္း ဗုံးခ်င္း ယွဥ္ၿပီး ပစ္ၾကထုၾကတဲ့တိုက္ပြဲမဟုတ္ပဲ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္ေသြးေတြကို ကုန္ပစၥည္းလို လုတင္၊ ဆြဲတင္၊ မဆန္႔မၿပဲ တင္ၿပီး အလုအယက္ေမာင္းၾကရာက ေန႔စဥ္ မၾကားခ်င္မွအဆုံး တဂ်ိန္းဂ်ိန္းတိုက္ေနၾက တဲ့ လမ္းေပၚ (ကား)တိုက္ပြဲမ်ားအေၾကာင္းပါပဲ။ ဒီတိုက္ပြဲမ်ားဟာ အမ်ားသိတဲ့ အတိုင္း တိုက္ပြဲအစ ဖိုက္ပြဲကဆိုတာလို ကားခ်င္းဖိုက္ၾကတာက စတတ္ တာပါပဲ။ ကားခ်င္းလုၿပီးတင္၊ လမ္းလုေမာင္း၊ ခရီးသည္ေတြကို ဆြဲ တင္၊ တြန္းခ်လုပ္ၿပီး ငပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္ ကားအခ်င္းခ်င္း စိန္ေခၚရင္ ဘြာမခတ္ စတမ္း အရမ္းအရမ္း ေမာင္းတတ္ၾကတာ အားလုံးအသိပဲေလ။ ဒီေနရာမွာ လုေမာင္းေနက်“ကိုယ္” က ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းက အာပုႀကီးေခၚ ရမယ့္သူျဖစ္ရင္ေတာင္ တစ္ဖက္ကားက ေအာ္တိုဂီယာ အားကိုးနဲ႔ တက္ေမာင္းတဲ့ ဆိုက္ကား သမား ျဖစ္ေနရင္ “တိုက္ပြဲ” ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီေပါ့။ အင္း၊ ျဖစ္ကာ မွျဖစ္ေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြကို သြားလိုရာအေရာက္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ “ဘတ္စ္ကားဆရာ”မ်ားကေတာ့ တစ္စီး ေလာက္ တစ္စီးေလာက္နဲ႔ ဘယ္ေကြ႕ညာ လု၊ အေပၚလမ္းက ဇြတ္ေက်ာ္၊ ေအာက္ လမ္းကို ေဘာ္ဒီ အားကိုးနဲ႔ ေခါင္းထိုးဝင္နဲ႔ ေခါက္ေရ ပိုရေအာင္၊ ကားကြက္ ပိုလွေအာင္ ေန႔စဥ္ ႀကိဳးစားေနၾကတာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ “ကားကြက္လွတယ္” ဆိုတဲ့ အသုံးက ေရွ႕ကားနဲ႔မနီးရဘဲ ေနာက္ ကားနဲ႔ လည္းေဝးၿပီး ခရီးသည္မွန္သမၽွ ကိုယ္ျပဳသမၽွ ခံဘ၀နဲ႔ ကိုယ္ခ်ည္းပဲ အရသယ္ႏိုင္တဲ့ အေန အထားကို ေျပာတာပါ။ ဒီေတာ့ ေရွ႕ကားကို အမီလိုက္ ၊ ေနာက္ကားနဲ႔ေဝးေအာင္ေျပး၊ ခရီး သည္ ကိုဆြဲတင္၊ ထိုးသိပ္၊ ဆြဲထုတ္၊ တြန္းခ် ဒီလိုပဲ လုပ္ေနက်ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသည္မ်ား ခမ်ာ ကလည္း ေန႔စဥ္ႀကဳံေနက် ဒီဒုကၡမ်ားကို ဒုကၡလို႔ မျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ လမ္းက်ပ္လို႔ အိမ္ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ့္ဘာသာ မႏုႆလူသား လား၊ ငါးေသတၱာထဲက ငါးလားလို႔ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ရတဲ့ ေခၽြးသံတစ္လုံးလုံး အိမ္ျပန္လမ္း ဝဋ္ ဒုကၡက တစ္မိနစ္ တစ္စကၠန္႔ေလ်ာ့လည္းမနည္း ဘူးဆိုေတာ့ လိမ့္လိမ့္လဲလဲ (တကယ္ႀကီးကို လိမ့္ၿပီး တုံးလုံးႀကီးကို လဲတတ္တာခင္ဗ်) ျဖစ္ကာမွျဖစ္ေရာ၊ လုေမာင္းသူမ်ားကိုေတာင္ ေက်းဇူးရွင္မွတ္ရတဲ့ဘ၀ကိုး။

ဒီလိုလုေမာင္းရင္း ကိုယ္တစ္ကြက္မွား လို႔ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဖက္လူက ဘရိတ္နဲ႔ လီဗာမွား နင္းလို႔ျဖစ္ျဖစ္ ကားခ်င္း ေျပးေဆာင့္ၾကတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို အရွိန္နဲ႔ေျပး ေဆာင့္ကာနီး လုပ္မိလုပ္ရာ ဆြဲေကြ႕လိုက္ ေတာ့ လမ္းေဘးေလၽွာက္သူတစ္ေတြကို အစု လိုက္အၿပဳံလိုက္ ဝင္က်ဳံး တာမ်ိဳး ျဖစ္ တတ္ ေတာ့တာပါပဲ။

ဒီလိုတိုက္ပြဲျဖစ္ ၿပီဆိုရင္ တကယ္လို႔မ်ား လူမေသ ေသြးမထြက္ ကားဖင္ပဲ ႐ႈံ႕ခြက္သြား ႐ုံေလာက္ျဖစ္ရာမွာ ရဲေရာက္လာတယ္ဆိုပါ ေတာ့။ အျခားႏိုင္ငံက ရဲမ်ားဆိုရင္ေတာ့ ေပးလိုင္စင္ဆိုၿပီး အိုဗာစပိတို႔၊ မူးၿပီးေမာင္း တာတို႔၊ စတဲ့ အမႈမ်ားနဲ႔ ဖမ္းၿပီး အမႈလုပ္ၿပီး ေပါ့။ ျမန္မာႏ္ိုင္ငံက ရဲမ်ားကေတာ့ သေဘာ ေကာင္းၾကရွာပါတယ္။ “ကဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ခ်င္း ေျပလည္ေအာင္ၫွိဗ်ာ” ဆိုၿပီး အခြင့္အေရး ေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ အတိုက္ခံရသူက ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ေလ်ာ္ေၾကးရလို႔၊ သို႔မ ဟုတ္ သေဘာေကာင္းသူမို႔ ေလၽွာ႔ေပးလိုက္လို႔ အဆင္ေျပသြားရင္ ရဲကလည္း အမႈလုပ္ မေနေတာ့ဘဲ ေလၽွာ႔ေပါ့ၿပီး သူတို႔ခ်င္းၫွိႏႈိင္း တာကိုပဲ လက္ခံလိုက္တယ္။ ၫွိတဲ့အထဲမွာ သူလည္းပါေနေတာ့ ၫွိခေတာ့ အထိုက္အ ေလ်ာက္ ကုန္တာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို လုပ္ၾကတယ္ဆိုတာကိုက ဒီလိုမလုပ္ဘဲ ပုံမွန္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေတာ္ကိုခက္ခဲၾက တာမို႔ လုပ္ၾကရတာလို႔ ဆိုတာပါပဲ။ (ကိုယ့္မွာလည္း တိုက္စရာေရာ အတိုက္ခံစရာပါ ကားမရွိ ေတာ့ အေသးစိတ္ ေတာ့ မသိဘူးေပါ့ခင္ဗ်)။ ဒီနည္းနဲ႔ေျပလည္သြားၾကေတာ့ ကားတိုက္မိ လို႔ လိုင္စင္ သိမ္းခံ ရ၊ အခ်ဳပ္ခံရဆိုတာမ်ိဳး မၾကားရေတာ့ ပဲ ေငြဘယ္ေလာက္ ကုန္တယ္ ဆိုတာပဲ ၾကားရေတာ့တယ္ေလ။

ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကားပိုင္သူတစ္ဦး ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ကားအတိုက္ခံရၿပီး တိုက္ သူက ေလ်ာ္မယ္လို႔ ၫွိႏႈိင္းတာကို လက္မခံပဲ အမႈလုပ္မယ္ဆိုရင္ ၾကန္႔ၾကာမယ္၊ ေငြကုန္ မယ္တဲ့။ အခန္႔မသင့္ရင္ ကိုယ္ပါ ယာဥ္စည္း ကမ္း ေဖာက္သူျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အမႈျဖစ္စဥ္ ကာလမွာ ကားသိမ္းခံထား ရႏိုင္ တယ္တဲ့။ ၿပီး ေတာ့ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္မွန္မွန္ ႐ုံးမွာ မ်က္ျမင္သက္ေသ လိုက္ ထြက္ေပးမယ့္သူ မရွိဘူးတဲ့။ ဆိုးတာတစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာ လမ္းေပၚမွာ စီစီဒီဗီ ကင္မရာေတြ ဘာေတြက မရွိတာမို႔ ဘယ္သူ႕က ဘယ္သူ႕ ကို တိုက္တယ္၊ ဘယ္သူမွားလို႔တိုက္တယ္ဆို တာကို သက္ေသ အေထာက္အထား မရွိႏ္ိုင္ ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထိုင္ျပဳ မူလိုေပမယ့္ ေနာက္ ဆုံးေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္ လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ ထိုနည္း လည္းေကာင္း” ျဖစ္သြားရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါက ကားခ်င္းတိုက္ၿပီး လူမေသတဲ့ကိစၥ။ ကားခ်င္းတိုက္ၿပီး လူေတြေသ၊ ကားေမာင္းသူ ကထြက္ေျပး၊ တာဝန္ယူမယ့္သူ မရွိဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြလည္း အေတာ္ရွိတတ္ေသး တယ္။ လူမေသေတာင္ ဒဏ္ရာနဲ႔လူကို ပစ္ၿပီး ေမာင္းေျပးေတာ့ ဘယ္လိုက္ဖမ္းရမွန္းမသိ တာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ တတ္ေသးတယ္။ တ ကယ္ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြက ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ Hit and Run ဆိုတဲ့အမႈမ်ိဳး ေတြေပါ့။ ဒီလိုအမႈမ်ိဳးေတြက လစ္ရင္ တာဝန္ မဲ့ ထြက္ေျပးတတ္တာ ေနရာတကာပါပဲ။ ႏိုင္ ငံႀကီးသားပီသလွခ်ည့္ဆိုတဲ့ အေမရိကန္မွာ ေတာင္ ကယ္လီဖိုးနီးယားက အေဝးေျပးပတ္ တေရာင္အဖြဲ႕ရဲ႕အဆိုအရ ၂၀၀၉ ကေန ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ကားတိုက္ၿပီးေတာ့ အတိုက္ခံရ လို႔ ေသသူဒါမွမဟုတ္ ဒဏ္ရာရသူကို ပစ္ ထားခဲ့ၿပီး ထြက္ေျပးတဲ့ဒ႐ိုင္ဘာေပါင္း ၄၁၀၀ ေတာင္ရွိဆိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မတူတဲ့ကိစၥက သူတို႔ဆီမွာ တိုက္ၿပီးထြက္ေျပး တယ္ဆိုတာက ျမန္ႏႈန္းျမင့္နဲ႔ေမာင္းရတဲ့ အ ေဝးေျပး လမ္းမေပၚမွာ အျဖစ္မ်ားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တို႔လို ၿမိဳ႕ထဲမွာျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီး ေတာ့ သူတို႔ဆီမွာက တိုက္ေျပး သူမ်ားဟာ တစ္ဦးခ်င္းေမာင္းလာတဲ့ ယာဥ္ငယ္ေလး ေတြက တိုက္တာျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ က ယာဥ္ငယ္ ေတြလည္း တိုက္တာေပမယ့္ ခရီးသည္အျပည့္တင္ၿပီး ဘယ္ယိမ္းညာေကြ႕ အေပၚလမ္းေ႐ႊ႕ ေအာက္လမ္းေျပာင္း၊ ၿပိဳင္ ကားေမာင္းသလိုေမာင္းတဲ့ ဘတ္စ္ကားမ်ား က အမ်ားဆုံးတိုက္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီအခါမွာ တခ်ိဳ႕ဘတ္စ္ကားမ်ားဟာ ထိမိ ပြတ္မိတဲ့ကားငယ္မ်ားကို မေလ်ာ္တဲ့အျပင္ ေလ်ာ္စရာေတာ့ မရွိလို႔ အမႈဖြင့္ခ်င္လည္း ဖြင့္ပါဆိုၿပီး မ်က္ႏွာငယ္နဲ႔ေတာင္းပန္သလိုလိုနဲ႔ ညစ္တာလည္း ရွိပါတယ္။ အမႈျဖစ္ရင္ အခ်ိန္ကုန္ လူပမ္းနဲ႔ ဇာတ္လမ္းရွည္ေနဦးမယ္ ဆိုၿပီး မလုပ္ၾကတာက မ်ားတယ္ဆိုၿပီး ေသ ခ်ာေနလို႔ေလ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း လူေသ တာေတာင္ ေလးငါးသိန္းေလ်ာ္ၿပီး ဇာတ္လမ္း ျဖတ္ခ်င္သူက ရွိတတ္ေသးတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ကားအတိုက္ခံရလို႔ ေသသြားသူဟာ သူ႕ကိုမွီခိုေနရတဲ့ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုတို႔၊ လူ မမည္ကေလးတို႔ ရွိႏိုင္ၿပီး မဆင္မျခင္ ေမာင္း သူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ လမ္းေပၚမွာ အသက္ ဆုံးသြားတဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္ မွာ ဘ၀ေတြဘယ္ ေလာက္ပ်က္သြားႏိုင္ တယ္ဆိုတာ မေတြးဝံ့စရာပါ။ စာသင္ခန္းက ကေလးဟာ ေခါင္း႐ြက္ဗ်ပ္ထိုး ေဈးသည္ျဖစ္ သြားႏိုင္သလို ေခါင္း႐ြက္ဗ်ပ္ထိုးနဲ႔ အိမ္စရိတ္ ကိုျဖည့္ေနရရာကေန ပင္မေငြရွာသူက လမ္း ေပၚမွာ ကားတိုက္ခံရၿပီး ဆုံးသြားတဲ့အခါ သူက္ိုယ္တိုင္ လမ္းေပၚထြက္ၿပီး ပင္မေငြရွာ သူလုပ္ရသူမ်ိဳးလည္း ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားတိုက္ခံရသူကို ေငြေလ်ာ္မယ့္ သူဟာ သူ႕ဘ၀အျပင္ သူ႕တာဝန္ယူထားရတဲ့ ဘ၀ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးကိုပါ ထည့္တြက္ သင့္ပါ တယ္လို႔ သတိေပးလိုပါတယ္။

ကားသမားေလာကမွာ စူးစမ္းေမးျမန္း ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္မသိေသးတဲ့ အံ့ဩ စရာဇာတ္လမ္းေတြလည္း ၾကားရတတ္ပါ ေသးတယ္။ ဥပမာ ဆိုပါစို႔။ ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုံးၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုကို သြားတဲ့လမ္းက တံတား ေပၚမွာ လိုင္းကားက ဂ်ိမ္းစဘြန္းလုပ္ေမာင္း ရာကေန လူေတြအေတာ္ေသၿပီး ယာဥ္ေမာင္း ကေတာ့ ထြက္ေျပးတိမ္း ေရွာင္သြားတဲ့ အမႈ မ်ိဳး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္လမ္းမွာဆိုရင္ ကားသမားကို ဖမ္းမမိပါဘူးတဲ့။ တကယ္ ေတာ့ ကားသမားကနယ္မွာ ေရွာင္ေနလို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ရန္ကုန္ျပန္မလာရဲလို႔ မမိတာ ဆိုရင္ အင္း၊ သဘာ၀က်တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ကားသမားကို “ဒီလူက ရန္ကုန္ျပန္မလာရဲပဲ ေရွာင္ေနရတာေပါ့”ဆို ေတာ့ “ခဏ ေတာ့ ေရွာင္တာေပါ့ဆရာ၊ ေနာက္ေမ့ေလာက္ေပ်ာက္ေလာက္ေတာ့ ျပန္ လာၿပီး အခု လိုင္းကားေတာင္ျပန္ေမာင္း ေန တယ္”လို႔ ဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အံ့ဩသြားၿပီး “ဟာ၊ သူ အဲဒီလိုင္စင္နဲ႔ ေမာင္းရဲလို႔လား”ဆိုေတာ့ “လိုင္စင္ အသစ္နဲ႔ေပါ့ဆရာ၊ နာ မည္လည္း အသစ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့၊ ဒီေကာင္ ေတြက လူ႐ႈပ္ေတြပဲ”တဲ့။ ၿပီးေတာ့ “ပထမ ကားတိုက္မႈျဖစ္ကတည္းကလည္း လိုင္စင္မွာ က သူ႕နာမည္ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာ”လို႔ ဆိုပါ ေသးတယ္။ လိုင္စင္ သုံးေလးခု၊ နာမည္သုံး ေလးမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြ ဆရာရဲ႕”ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ အံ့ေရာ၊ အံ့ေရာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ကားတိုက္မႈမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားေသ လို႔ လူေသမႈနဲ႔တိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာက တျခားနာမည္နဲ႔ လိုင္စင္ျပန္လုပ္ၿပီး၊ ဒါမွမ ဟုတ္ တျခားလူရဲ႕လိုင္စင္ကိုယူေမာင္းၿပီး လိုင္း ကားျပန္ေမာင္းေနတယ္ဆိုတာကေတာ့ မသင့္ ေတာ္ပါဘူး။ အမွားအယြင္းတို႔၊ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူတို႔၊ အတုလုပ္တာတို႔၊ လိုင္းေၾကး တို႔၊ အႀကံအဖန္တို႔၊ အင္ထုတာတို႔ ဆိုတာ ဌာနဆိုင္ရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိတတ္ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္းၿပီး လူေသမႈေတြျဖစ္ထားရာက တိမ္း ေရွာင္ေနရတဲ့ယာဥ္ေမာင္းဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ လိုင္စင္အသစ္နဲ႔ လိုင္းကားေပၚ ျပန္မေရာက္ သင့္ပါဘူး။ လူအမ်ားရဲ႕အသက္ကိစၥမို႔ပါ။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ဖက္ သတ္ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ယာဥ္ေၾကာေတြ က်ပ္ေတာ့ ဘတ္စ္ ကားသမားေတြခမ်ာ လည္း ေခါက္ေရျပည့္ေအာင္ေတာင္ လုယက္ ေမာင္းေနရတာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အျမင္ပါ ပဲ။ ေနာက္ဆိုးဝါးတာတစ္ခုက ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိ အေရး ယူေနတဲ့ပုံစံက တိုက္သူမွား မွား၊ အတိုက္ခံ ရသူမွားမွား ကားသမား အျပစ္ခ်ည္းပဲဆိုပဲ အေရးယူေနတာတစ္ခုကလည္း သိပ္ေတာ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာမွာက အတိုက္ ခံရသူဟာ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္သူဆိုရင္ တိုက္ သူကအျပစ္မရွိပါဘူး။ ဒီမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခား သြား အလုပ္လုပ္ခ်ိန္မွာ အေပ်ာ္လြန္မိရာက ]]ေအ}}ထိၿပီး ျပန္လာတဲ့အခါ စိတ္ညစ္လို႔ ကားေရွ႕ထိုးလဲ အေသခံရင္ေတာင္ ကားေမာင္း သူက ေထာင္က်မယ့္အျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတာက ေတာ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။

ဒီလိုေျပာစရာေတြ ရွိေနေပမဲ့ ဒီေန႔ လိုင္း ကားဆရာမ်ားဟာ သူတို႔မွ ျပန္မပို႔ရင္ အိမ္ မေရာက္မွာေသခ်ာတဲ့ ခရီးသည္မ်ားကို အႏိုင္ က်င့္၊ ေအးဓားျပတိုက္၊ ၁၀၀ လမ္းကို ၂၀၀ ေတာင္း၊ ၂၀၀ လမ္းဆို ၃၀၀ ေတာင္း၊ ၿပီး ေတာ့လုယက္ေမာင္း၊ တိုက္မိၿပီဆိုရင္ လက္ လြတ္ထြက္ေျပး ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၾကားေနရ ျမင္ေနရတာကလည္း အေတာ့္ကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ “ေမာင့္သေဘာ” ျဖစ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘတ္စ္ကား နဲ႔ ေန႔စဥ္ အိမ္ျပန္ရသူ တစ္ဦးမို႔ “ပါရမီ”ရွိမွ အိမ္ေရာက္သူ၊ “အဓိပတိ”မျမင္ဘဲ အလုပ္ ခြင္မေရာက္ႏိုင္သူ၊ “ေမတၱာလႈိင္း”ဝုန္းဒိုင္းစီးၿပီးမွ လိုရာခရီးသြားႏိုင္သူ၊ သန္ျမန္သူက တြဲခိုခြင့္ေပးမွအိမ္ျပန္ရသူ၊ “ေ႐ႊဧည့္သည္”ကယ္ပါမွ အတြယ္အတာရသူ စတဲ့စတဲ့ အ မ်ားျပည္သူေတြထဲက တစ္ေယာက္ပါပဲ။

ဒီလို ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္စရာ နာမည္မ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ုံးသြားအိမ္ျပန္ အသုံးေတာ္ခံ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ လိုင္းကားမ်ားကို စိတ္ထဲကေန “ေသခ်င္းဆိုး” “ေအးဓားျပ” “အ႐ိုင္း အစိုင္း” “ငတ္ႀကီးက်” “ငတက္ျပား” “အလီ ဘာဘာ”စတဲ့ နာမည္ဆိုးေတြ အစားထိုးေပးေနမိတဲ့ဘ၀က အျမန္ဆုံး လြတ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ဆုေတာင္းခ်င္မိေနတာပါပဲဗ်ာ

Credit - The Ladies News Journal


No comments:

Post a Comment