တခ်ဳိ႕ ျပစ္မႈေတြမွာဆို ရက္ရက္စက္စက္သတ္တာ၊ လြန္လြန္ကဲကဲ ႐ုိက္ႏွက္တာ၊ မဆင္မျခင္ ကားေမာင္းတာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ က်ဴးလြန္တဲ့ လူငယ္ေတြမွာ ပုံမွန္စိတ္ မဟုတ္တဲ့
သေဘာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ရဲစခန္းက စစ္ခ်က္၊ ပထမ သတင္းေပး တုိင္ၾကားခ်က္ေတြမွာေတာ့ ဒါကို ေသခ်ာထည့္ေရးပုံ မရဘူး။
လုယက္မႈ၊ ခိုးမႈလို ျပစ္မႈေတြမွာေတာ့ သုံးခ်င္စြဲခ်င္တဲ့စိတ္ကို အေျခတည္ၿပီး က်ဴးလြန္ေနတဲ့သေဘာ အကဲခပ္မိတယ္။ အဲဒီကေနၿပီး တစ္ဆင့္တက္ သြားေတာ့ အေခ်ာင္လိုခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ မေတာ္ေလာဘက ဦးေဆာင္သြားေတာ့တာေပါ့။
ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာ အရင္ေခတ္ေတြထက္စာရင္ လူငယ္ေတြ ဘာျဖစ္လို႔ မႈခင္းက်ဴးလြန္မႈ မ်ားလာတာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ေမးၾကည့္ၾကဖူးသလား။ တကယ္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းကို ဘယ္သူေတြ၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေမးသင့္တယ္၊ ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြ သုံးၿပီး အေျဖရွာသင့္တယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဝိုင္းေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကဖို႔ လိုမယ္။
ပထမဦးဆုံးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကို အရင္ေလ့လာသုံးသပ္ၾကည့္ဖို႔ လိုမယ္။ သက္ဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္အလိုက္၊ အတန္းစဥ္အလိုက္ ခ်မွတ္ျပဳစု၊ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ပညာေရးစနစ္၊ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေတြက လူငယ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ႏုိင္သလဲ၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးအဆင့္က ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိၾကသလဲ၊ သူတုိ႔မွာ မိစုံ၊ ဖစုံ ရွိၾကရဲ႕လား၊ သူတို႔ ေနထိုင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကေကာ ဘယ္လိုေနရာမ်ဳိးလဲ၊ သူတို႔ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးက ဘယ္အေျခအေန ရွိသလဲ အစရွိသျဖင့္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပညာေရး၊ လူမႈေရးနဲ႔ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ အရင္ဦးဆုံး ျပဳစုသင့္တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဓနဥစၥာ ခြဲေဝမႈ အခ်ဳိးအဆ ကြာဟခ်က္၊ ေခတ္ေပၚ လူ႔အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေတြကလည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းနည္း၊ ဝင္ေငြနည္း မိသားစုနဲ႔ လူငယ္ေတြကို လမ္းမွားေရာက္ေအာင္ ဆြဲေခၚသလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တည့္တည့္ေျပာရရင္ေတာ့ အစစအရာရာ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြထက္ ေစ်းႀကီးေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာကြာဟခ်က္က သိပ္ႀကီးလြန္း၊ လူဦးေရရဲ႕ ရာႏႈန္းအမ်ားစု ကုလသမဂၢရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ညႊန္းကိန္းေအာက္မွာ ေရာက္လြန္းေနတာက အဓိကအခ်က္လို႔ ေျပာရမယ္။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲကာလမွာ အခ်င္းခ်င္း အာဏာခြဲေဝေရး အတြက္ ရန္ျဖစ္ေနတာကိုေလွ်ာ့ၿပီး ပညာေရးနဲ႔ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေအာင္ အရင္လုပ္ရင္ကိုပဲ လူငယ္ေတြက်ဴးလြန္တဲ့ ျပစ္မႈေတြ ေသခ်ာေပါက္ ေလ်ာ့သြားမယ္လို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ အဲဒီနယ္ပယ္ ႏွစ္ခုကိုလည္း အရင္လိုပဲ ဗဟုိက ခ်ဳပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့ လူေတြကို တာဝန္ေပးေနရင္ေတာ့ ဆႏၵျပပြဲေတြနဲ႔ ကန္႔ကြက္ခံရတဲ့ အေျခခံပညာေရးဥပေဒတို႔ ခ႐ုိနီလက္တစ္ဆုပ္စာပဲ ခ်မ္းသာၿပီးရင္း ခ်မ္းသာေစတဲ့ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတို႔နဲ႔ နပန္းလုံးေနမွာပဲ ဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။
အယ္ဒီတာ (၂၅-၁၀-၂၀၁၄)
--------------------------
The Voice Sunday Editor's Word, Vol-2/No-167 (#voiceeditorial)

No comments:
Post a Comment